Sari la conținut

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Postări Recomandate

Cel mai murdar lant pe care l-am schimbat anul asta functiona cu un ungator automat. Asa de stramb m-am uitat la ungatorul ala ca era sa-l stric.

Deci pentru mine - lanturi cu "autocuratare" cu ungator automat sunt de fapt, si am mai zis, nonsens. Daca nu vedeam, nu vorbeam.

Nu cunosc reglaje, nu cunosc daca avea manual de folosire. Poate regal prost poate design prost, poate sistem prost, poate, poate, poate.... I-am zis ca i-l dau jos si il arunc la gunoi fara costuri dar a zis ca e mai destept sa-l pastreze. Mergea cu motocicleta pe ploaie, prin praf, etc. Deci autocuratare la conditii grele este meteorit prins cu mana ;)

 

Despre mine e vorba. Si ungatorul, cum am mai zis este un Loobman. Atasez si pozele promise.

 

Eu in 7000 de km de cand am schimbat kit-ul de lant si i-am pus ungator, nu a trebuit sa reglez deloc intinderea lantului. Si in ziua de astazi e la fel sau chiar mai murdara motocicleta si lantul. Pur si simplu ma rezum la ungere la fiecare plin sau cand imi aduc aminte si la spray de curatat lantul ca sa mai scot din nisip, praf si ce mai ramane pe lant.

Ii rog pe cei care umbla cu pamatuful de praf dupa ei cand scot mobra din garaj, sa nu se uite la poze.

Folosesc motocicleta ca mijloc de transport, iar o scurtatura in mentenanta care nu are efecte negative asupra functionarii motocicletei, nu mi se pare un moft. Acele 20 de minute pe care le economisesc, prefer sa le petrec uitandu-ma pe pereti, de exemplu. Ca arata ca o cocina bascula, asta e partea a doua, pe mine nu ma deranjeaza atat de tare incat sa umplu cu spray-urile dupa mine.

 

Discutia asta imi aduce aminte de cei care sareau cu gura pe unu' pe forum ca a indraznit sa-si ia motocicleta cu senzor de presiune in roti. Ce, nu poate sa verifice el presiunea? Cam de acelasi gen incepe discutia aici. Ar trebui facut curat pe acest topic pentru ca e pacat de discutiile la obiect pre si post pro-oiler.

 

post-39658-1289688790_thumb.jpgpost-39658-1289688926_thumb.jpg

 

Indiferent de metoda aleasa, lant... curat si uns va doresc.

Mesaj completat

PS: Daca de aia nu se arata nimeni interesat de cumpararea motocicletei, sunati-ma inainte si dau jos kit-ul si pun o tona de spray de lant cu teflon pe lant, sa dea bine asa cu bascula curata boboc fara lucruri inestetice pe ea. ;)

Editat de JCDenton
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Care e principiul de functionare la Loobman ,ca nu vad decat un rezervor si un tub la care e atasat un cap de ungere?Pare foarte simplu.Si apropo de discutii,nu e nici o problema daca cineva are o alta parere ,dar sa spuna civilizat ,ca vrem sa invatam si de la ei.Critica e constructiva, aroganta ;) Eu zic sa inchidem subiectul ,si sa trecem la ungatoare si la lant.Sa fim prieteni ;)

Editat de etzmz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care e principiul de functionare la Loobman ,ca nu vad decat un rezervor si un tub la care e atasat un cap de ungere?Pare foarte simplu.

are un rezervor mic intermediar pe care-l umpli periodic dintr-unul mare prin pompare. nu curge ulei decit cit timp cel mic are ulei. asta ca masura de siguranta. eu cred ca e cel mai bun ungator automat (sau semi-) care exista.

 

anyway, indiferent daca o sa ung manual sau nu, cu ulei o sa ung.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta vara am mai vazut la un transalp un ungator care semana cu Loobman,numai ca avea un dispozitiv care era fixat pe bascula si avea rolul de pompa+dozator+robinet.E capsulat si nu poti vedea ce are inauntru.Are un buton de reglare debit si atat.Se mai aude ca inauntu are o bila sau ceva care se misca liber,probabil asta face ca uleiul sa circule cand motocicleta e in miscare.Ungea lantul fara sa faca mizerie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta vara am mai vazut la un transalp un ungator care semana cu Loobman,numai ca avea un dispozitiv care era fixat pe bascula si avea rolul de pompa+dozator+robinet.E capsulat si nu poti vedea ce are inauntru.Are un buton de reglare debit si atat.Se mai aude ca inauntu are o bila sau ceva care se misca liber,probabil asta face ca uleiul sa circule cand motocicleta e in miscare.Ungea lantul fara sa faca mizerie.

Probabil era Scotoiler si era instalat pe motoreta lui Nae.. si asta se intampla la intrunirea Transalp?

Mesaj completat

Sunt cativa pe acest forum ,care tot comenteaza fara rost in legatura cu intretinerea motocicletei,si vezi pe un alt forum ca trebuie sa-si schimbe fel si fel de piese ,si are probleme intr-una.

La mine te refereai?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Despre mine e vorba. Si ungatorul, cum am mai zis este un Loobman. Atasez si pozele promise.

 

Eu in 7000 de km de cand am schimbat kit-ul de lant si i-am pus ungator, nu a trebuit sa reglez deloc intinderea lantului. Si in ziua de astazi e la fel sau chiar mai murdara motocicleta si lantul. Pur si simplu ma rezum la ungere la fiecare plin sau cand imi aduc aminte si la spray de curatat lantul ca sa mai scot din nisip, praf si ce mai ramane pe lant.

Ii rog pe cei care umbla cu pamatuful de praf dupa ei cand scot mobra din garaj, sa nu se uite la poze.

Folosesc motocicleta ca mijloc de transport, iar o scurtatura in mentenanta care nu are efecte negative asupra functionarii motocicletei, nu mi se pare un moft. Acele 20 de minute pe care le economisesc, prefer sa le petrec uitandu-ma pe pereti, de exemplu. Ca arata ca o cocina bascula, asta e partea a doua, pe mine nu ma deranjeaza atat de tare incat sa umplu cu spray-urile dupa mine.

 

Discutia asta imi aduce aminte de cei care sareau cu gura pe unu' pe forum ca a indraznit sa-si ia motocicleta cu senzor de presiune in roti. Ce, nu poate sa verifice el presiunea? Cam de acelasi gen incepe discutia aici. Ar trebui facut curat pe acest topic pentru ca e pacat de discutiile la obiect pre si post pro-oiler.

 

post-39658-1289688790_thumb.jpgpost-39658-1289688926_thumb.jpg

 

Indiferent de metoda aleasa, lant... curat si uns va doresc.

Mesaj completat

PS: Daca de aia nu se arata nimeni interesat de cumpararea motocicletei, sunati-ma inainte si dau jos kit-ul si pun o tona de spray de lant cu teflon pe lant, sa dea bine asa cu bascula curata boboc fara lucruri inestetice pe ea. ;)

 

Corect, tu mergi cu motocicleta asta prin locuri prin care ea nu se simte tocmai bine. Dar asta e frumos si bine, sa te distrezi si sa iti faci de cap cat cuprinde.

Lantul l-ai reglat la mine la scurt timp dupa ce l-am montat pentru ca ti-am zis si am sa repet: majoritatea lanturilor au nevoie de reglaj in prima mie de km dupa ce au fost montate atunci cand lantul este nou. Nu are legatura cu ungerea, vaselina originala este foarte buna si ramane pe lant multi km.

Mesaj completat

Eu zic sa inchidem subiectul

Tu nu ai nimic de zis?

Nu poti sa spui decat "Huo cutare!" sau "Bravo cutare!" Mi-e mai simpatic BH cu toate ca pe alocuri este imatur si ranchiunos, decat dintrastia ca tine care nu-si pun probleme, nu-si pun intrebari, nu se gandesc de ce si cum functioneaza dar ma latra pe mine si pe altii si nu pricep ca am discutat idei, nu am facut competitie comerciala.

Am pus si in acelasi timp imi pun o serie destul de mare de intrebari strict tehnice. Ce ai de zis la asta? Tot "huo!" si "bravo!"? Aaa.... este ironie si intepatura in ce scriu? Da, este. vrei sa citesti manuale si articole de stiinta, bun, da-mi o adresa de mail si iti trimit sa citesti cifre seci langa alte cifre seci.

 

Ai dreptate, trebuie sa fim prieteni si discutiile nu-s cu dusmanie, cu baieteala si ciumegeala. Nici nu m-am injurat la telefon cu BH, nici pe PM, nici nu ne-am promis scalpari virtuale. Fiecare cu treaba lui. Din pacate o parte din cei ce-au stat pe margine au priceput pe dos. Pacat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil era Scotoiler si era instalat pe motoreta lui Nae.. si asta se intampla la intrunirea Transalp?

Mesaj completat[/b

 

La mine te refereai?

Nu era unul din Tg Mures

Nu.

Editat de etzmz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-e mai simpatic BH cu toate ca pe alocuri este imatur si ranchiunos, decat dintrastia ca tine care nu-si pun probleme, nu-si pun intrebari, nu se gandesc de ce si cum functioneaza dar ma latra pe mine si pe altii si nu pricep ca am discutat idei, nu am facut competitie comerciala.

Mai copile, tu si cand dai buna ziua reusesti sa jignesti. Ai impresia ca orice afirmatie a ta incheiata cu o fata zambareata este dovada de umor. Fa un test, roaga-l pe tatal tau sa citeasca ce scrii tu si vezi ce zice. Nu doresc sa-ti fiu simpatic, dar totusi: imatur, ranchiunos, batran invidios este cam mult pt cineva pe care nu-l cunosti. Sa fii iubit, si nu-ti doresc ca peste 20-30 de ani sa te intalnesti cu o sosie mai tanara a ta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai copile, tu si cand dai buna ziua reusesti sa jignesti. Ai impresia ca orice afirmatie a ta incheiata cu o fata zambareata este dovada de umor. Fa un test, roaga-l pe tatal tau sa citeasca ce scrii tu si vezi ce zice. Nu doresc sa-ti fiu simpatic, dar totusi: imatur, ranchiunos, batran invidios este cam mult pt cineva pe care nu-l cunosti. Sa fii iubit, si nu-ti doresc ca peste 20-30 de ani sa te intalnesti cu o sosie mai tanara a ta.

Q.E.D.

 

Cred ca esti si invidios pe deasupra. Aerospace vs masini de cusut sau inginerie agricola... este aproxiamtiv suta la suta sigur invidie. Haidi pa! :goodposting: :blink: :D

inca te astept pe la hala de incercari mecanice sa inveti meserie ingineru'! pardon, sa-ti bagi unghia... pardon... ce ziceam? Sa inveti ceva util - sa zicem sa ungi un lant perfect 99% identic cu lantul nou nout din cutie. Iuliu Maniu 220, 0722 620 397 - maxim ora 16.30.

Doamne ce ofticos!

Mesaj completat

si nu-ti doresc ca peste 20-30 de ani sa te intalnesti cu o sosie mai tanara a ta.

Ai grija ce-ti doresti! S-ar putea sa ti se intample si sa nu fii pregatit.

Mesaj completat

Fa un test, roaga-l pe tatal tau sa citeasca ce scrii tu si vezi ce zice.

N-am aere de vedeta si nu am pretentia sa vorbeasca lumea cu mine cu "dvs" Pfff! :D

Mesaj completat

Ma retrag aici din acest schimb de intepaturi. Nu doresc deloc sa devina o cearta sau sa aduca drept consecinta o ranchiuna pe termen lung. Chiar te astept pe la mine ca sa schimbam impresii. Stiu sa fac si cafea buna...

Ai dreptate, nu te cunosc, si nici nu vreau sa profit de "functia" de depersonalizare pe care o ofera comunicarea virtuala ca sa fiu dur. Sunt obisnuit cu oameni relaxati si foarte relaxati. Aici la motoretism sunt mai multi dintre cei incordati si pe alocuri chiar ciudati. Dar nu inseamna ca sunt rai sau prosti sau idioti. nu nu, inseamna doar ca exista prea multa incordare, orgoliu, etc, #$$%^^& :lol:

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

.......

 

Mesaj completat

Q.E.D.

 

Cred ca esti si invidios pe deasupra. Aerospace vs masini de cusut sau inginerie agricola... este aproxiamtiv suta la suta sigur invidie. Haidi pa! :) :) :P

inca te astept pe la hala de incercari mecanice sa inveti meserie ingineru'! pardon, sa-ti bagi unghia... pardon... ce ziceam? Sa inveti ceva util - sa zicem sa ungi un lant perfect 99% identic cu lantul nou nout din cutie. Iuliu Maniu 220, 0722 620 397 - maxim ora 16.30.

Doamne ce ofticos!

Mesaj completat

 

Ai grija ce-ti doresti! S-ar putea sa ti se intample si sa nu fii pregatit.

Mesaj completat

 

N-am aere de vedeta si nu am pretentia sa vorbeasca lumea cu mine cu "dvs" Pfff! :duel:

Mesaj completat

Ma retrag aici din acest schimb de intepaturi. Nu doresc deloc sa devina o cearta sau sa aduca drept consecinta o ranchiuna pe termen lung. Chiar te astept pe la mine ca sa schimbam impresii. Stiu sa fac si cafea buna...

Ai dreptate, nu te cunosc, si nici nu vreau sa profit de "functia" de depersonalizare pe care o ofera comunicarea virtuala ca sa fiu dur. Sunt obisnuit cu oameni relaxati si foarte relaxati. Aici la motoretism sunt mai multi dintre cei incordati si pe alocuri chiar ciudati. Dar nu inseamna ca sunt rai sau prosti sau idioti. nu nu, inseamna doar ca exista prea multa incordare, orgoliu, etc, #$$%^^& :P

 

 

 

AMICE, ESTI IDIOT......

PUNCT.

Editat de MADOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Am tot urmarit ce s-a discutat pe acest topic. Eu cred ca prea v-ati complicat. Nu cred ca e nevoie ca ungatorul sa stie ce temperatura e afara sau ce viteza ai sau cat a trecut de la ultima picurare (ca distanta sau timp). Eu m-as baga... sa cumpar, ca de facut... mai greu pt mine, un ungator cat de cat manual. Apesi pe un buton cand iti amintesti (sa zicem cand ai plecat de la benzinarie, ca tot se alimenteaza la ~ 250-300km) si atunci picura putin pe lant cand esti in miscare. Gresesc?

 

P.S. Presimt ca mi-o iau de la cunscatori...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am trecut si eu prin faza asta. Dpdv ungere, merge perfect, dar daca nu ai un control riguros al ungerii si max de repetitiv ai tendinta de a unge in exces si de aici multa mizerie si consum exagerat de ulei. Eu facusem un buton la ghidon cand aveam instalatia completa montata pe motor, dar nu era gata controlerul electronic. Apasam butonul o data la 5 minute, sau de cate ori imi aduceam aminte si aveam o grija-n plus. Am mers cam o luna asa si astea sunt concluziile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca tot tre' curatat lantul de mazga si slbz. la 4-500 km, nu atuci il si ung ? La ce ma ajuta Ungatorul Universului dac imi picura ulei pe noroiul de pe lant ? Ca doare nu il ung cu Lapte Doina sa nu tina 500km.

500km. pac : uns+curatat, 500km. iar...

Porcaria aia de cutiuta cu periute :lol: de pe Louis are cam 9-10 ungeri la activ si inca mai tine.

Daca cureti bine si dai cu smac de calitate nu are cum sa nu tina pana la urmatoarea intretinere. Daca ma scutea si de curatare, atunci ok. Si inca un buton sau iar niste fire si niste furtunase si niste rezervorase si niste cleme si etc parca nu suna bine. Mie unul chiar imi place sa intretin lantul. Fiind pe stander, cu ocazia asta mai verific si restul de agregate de pe spate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

Săptămâna trecută am terminat Âşi montat un ungător de lanț... model propriu dar inspirat după multele discuții de aici.

E compus din:

- furtun gros prins pe cadru cu coliere (rezervorul de ulei)

- pompă de Âşpriț de parbriz de dacie (model vechi de Âşprițieră). Modelele mai noi nu închid de tot uleiul când pompa nu merge.

- picurătorul... e copiat de aici -> http://www.youtube.com/watch?v=7xg1bOcV3rI. A fost montat Âşi stat pe motor de peste 300 km Âşi nu s-a agățat, rupt, căzut. Menționez că m-am dat prin râu, pădure, forestiere, noroaie.

- un releu de timp home made. Practic un temporizatror ce dă un impuls de 1s la 1min30sec sau 30 sec (alegerea o fac de la un buton montat pe un panou de comandă).

Pe acel panou de comandă are:

- buton Âşi butoff

- switch de comutat între 1min30sec sau 30sec - durata între impulsuri

- buton de uns manual cu s-a vrut în posturile anterioare

- un leduleț ce-mi indică impulsu

 

O să fac Âşi poze dacă se cere.

Editat de sebicozaurus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca tot tre' curatat lantul de mazga si slbz. la 4-500 km, nu atuci il si ung ? La ce ma ajuta Ungatorul Universului dac imi picura ulei pe noroiul de pe lant ? Ca doare nu il ung cu Lapte Doina sa nu tina 500km.

500km. pac : uns+curatat, 500km. iar...

Porcaria aia de cutiuta cu periute :lol: de pe Louis are cam 9-10 ungeri la activ si inca mai tine.

Daca cureti bine si dai cu smac de calitate nu are cum sa nu tina pana la urmatoarea intretinere. Daca ma scutea si de curatare, atunci ok. Si inca un buton sau iar niste fire si niste furtunase si niste rezervorase si niste cleme si etc parca nu suna bine. Mie unul chiar imi place sa intretin lantul. Fiind pe stander, cu ocazia asta mai verific si restul de agregate de pe spate.

 

Toata ideea era sa te scape de uns+curatat. S-a mai zis ca o astfel de investitie merita daca se fac multi km pe sezon sau daca nu ai o placere deosebita in a curata lantul. E adevarat ca e nevoie de ceva bibileala pana se regleaza sa curga cum trebuie, dar pe urma uiti de griji. Cele legate de curatire si ungere. De verificat il mai verifici.

Cat despre rezrvoare fire cutii etc... nu stiu la alte motoare dar la mine tot ce se vede este cutia cu electronica, si furtunasul subtire care duce la pinion. Restul e mascat. Firele sunt trase pe traseele firelor deja existente in instalatia moto, electrovalva este pusa in spatele unui plastic si nu se vede, furtunul rezrevor trece prin carena coditei si nu se vede. Puteam masca si furtunul care duce la pinion dar am preferat sa il las la vedere. Deci dpvd al aspectului eu unul nu sunt "oripilat" :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine tot ce se vede e o bucățică de furtun lugă de vre-o 20 cm (pe bascula spate). "Panoul de comandă" se integrează perfect cu bordul. Nici nu te prinz că nu-i de acolo din fabrică doar dacă Âştii exact cum arată un bord de africană.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca tot tre' curatat lantul de mazga si slbz. la 4-500 km, nu atuci il si ung ? La ce ma ajuta Ungatorul Universului dac imi picura ulei pe noroiul de pe lant ? Ca doare nu il ung cu Lapte Doina sa nu tina 500km.

500km. pac : uns+curatat, 500km. iar...

Porcaria aia de cutiuta cu periute :lol: de pe Louis are cam 9-10 ungeri la activ si inca mai tine.

Daca cureti bine si dai cu smac de calitate nu are cum sa nu tina pana la urmatoarea intretinere. Daca ma scutea si de curatare, atunci ok. Si inca un buton sau iar niste fire si niste furtunase si niste rezervorase si niste cleme si etc parca nu suna bine. Mie unul chiar imi place sa intretin lantul. Fiind pe stander, cu ocazia asta mai verific si restul de agregate de pe spate.

Ma repet, eu am facut intr-un an si cateva luni peste 40000km cu motorul echipat cu ungator cu regulator electronic. Nu am spalat lantul niciodata in tot acest interval. De obicei iarna desfaceam capul dublu de ungere si schimbam furtunasele subtiri ce duc uleiul la lant. Nu aveau nimic cele vechi, dar eu le schimbam preventiv, o singura data pe an. Este singura operatie pe care o faceam la ungator sau lant si odata la 3000-5000km completam cu ulei. Rezervorul meu, tot din furtun transparent, primea 175ml. Iar cu intertinere lantului si mie mi-a placut la inceput, dar mi-a trecut si nu-l curatam decat pe la 1000-1500 km parcursi.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai gasit si LoobMan (http://www.chainoiler.co.uk/). Se pare ca e mai ok decat altele si la complexitate (doar bidon si furtun) si la pret.

E vreun utilizator ce poate sa-i faca un review?

/index.php?...t&p=2669568

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...