yo4hgx Postat Septembrie 5, 2011 Share Postat Septembrie 5, 2011 Eu am tot stat in cumpana cu "aplicatoarele" astea... personal inca nu m'au convins, am vazut la cativa si oricat s'au chinuit ei sa le regleze, roata spate era mai tot timpul murdara. As trece si peste asta daca nu mi'ar fi groaza ca, chiar si daca in cantitati nepericuloase, o oarecare cantitate de lubrifiant ajunge si pe zona activa a pneului, cel putin pe partea stanga (unde imi place mie sa ma aplec mai mult). In fine, vroiam doar sa spun ca in ultimul weekend am facut o tura ma prelungita prin munti ( inclusiv Transalpina - agonie si extaz ) si am testat spray'ul de lant dedicat de la MOTOREX. Probabil e doar o impresie subiectiva, dar mi s'a parut ca rezista mai mult decat MOTUL-ul pe care l'am folosit pana acum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinm Postat Septembrie 16, 2011 Share Postat Septembrie 16, 2011 (editat) Lantul meu vad ca are multe zale blocate. L-am curatat cu motorina, uns din belsug dar nimic. Sa ii dau cu WD40 sau sa iau spray de curatat lantul/discurile de frana ? O fi mai eficient sprayul ala ? P.S. Nu dati cu pietre. Lantul l-am intretinut dar asa am luat motocicleta. Editat Septembrie 16, 2011 de sorinm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Septembrie 16, 2011 Share Postat Septembrie 16, 2011 Am avut si eu zale blocate la ultimul lant si nu stiam de ce suna in mers. Oricat l-am uns si curatat, tot asa a ramas. Dar eu am enduro si tot timpul am contact cu nisipul. Eu zic ca ar trebui schimbat ma ales ca a ta merge in turatii mari si e solicitat lantul. Sau poti sa il dai jos si sa il lasi in motorina o noapte, poate cedeaza, dar oricum o-ringurile vor fi afectate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_reg Postat Septembrie 18, 2011 Share Postat Septembrie 18, 2011 Buna . Eu am o problema mai neobisnuita cu lantul meu. Pun motorul pe suport ,invart roata de 3-4 ori dupa care lantul se intareste foarte tare timp de o rotatie dupa care revine la normal (adica la toleranta de 2-3 cm ) De unde provine problema ? Va multumesc ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei Postat Septembrie 18, 2011 Share Postat Septembrie 18, 2011 Pinion deformat.. cred. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_reg Postat Septembrie 18, 2011 Share Postat Septembrie 18, 2011 Buna . Eu am o problema mai neobisnuita cu lantul meu. Pun motorul pe suport ,invart roata de 3-4 ori dupa care lantul se intareste foarte tare timp de o rotatie dupa care revine la normal (adica la toleranta de 2-3 cm ) De unde provine problema ? Va multumesc ! La pinion m-am gandit si eu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MANNIX-600 Postat Septembrie 20, 2011 Share Postat Septembrie 20, 2011 ..eu am problema logica.. sau ,,de logica''.. .. daca lantul are oringurile alea ca sa nu iasa oloiul in afara... sunt, fixe, deci.. ATUNCI CUM intra uleiul inauntru?? in mod normal ar trebui sa existe o presiune care sa depaseasca posibilitatea de retinere a oringului.. altfel e... frectie.. adica... daca nu poate sa iasa.. cum intra??? -parerea mea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu86 Postat Septembrie 20, 2011 Share Postat Septembrie 20, 2011 adica de ce il mai ungi daca oricum nu intra nimic acolo, sau cum? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Septembrie 20, 2011 Share Postat Septembrie 20, 2011 ..eu am problema logica.. sau ,,de logica''.. .. daca lantul are oringurile alea ca sa nu iasa oloiul in afara... sunt, fixe, deci.. ATUNCI CUM intra uleiul inauntru?? in mod normal ar trebui sa existe o presiune care sa depaseasca posibilitatea de retinere a oringului.. altfel e... frectie.. adica... daca nu poate sa iasa.. cum intra??? -parerea mea... din fabrica, lantzul are smacolina sub o/x/z-ring-uri... daca are d-astea... daca n-are d-astea e un lantz fara si se bazeaza doar pe ungerea care o faci tu... ce e sub o/x/z-ring-uri, cat timp e acolo, protejeaza si asigura ungere pt ce e sub ele, ce e peste protejezi sau asiguri tu ungere cand dai cu spray, ulei sau alta smacolina... daca s-a dus ce e sub o/x/z-ring-uri lantul devine un fel de banal lantz fara nici un fel de ring-uri dar care are un cauciuc acolo care mai protejeaza de praf si sub care, prin capilaritate si alte alea mai intra ceva din ce dai tu pe deasupra. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Septembrie 20, 2011 Share Postat Septembrie 20, 2011 din fabrica, lantzul are smacolina sub o/x/z-ring-uri... daca are d-astea... daca n-are d-astea e un lantz fara si se bazeaza doar pe ungerea care o faci tu... ce e sub o/x/z-ring-uri, cat timp e acolo, protejeaza si asigura ungere pt ce e sub ele, ce e peste protejezi sau asiguri tu ungere cand dai cu spray, ulei sau alta smacolina... daca s-a dus ce e sub o/x/z-ring-uri lantul devine un fel de banal lantz fara nici un fel de ring-uri dar care are un cauciuc acolo care mai protejeaza de praf si sub care, prin capilaritate si alte alea mai intra ceva din ce dai tu pe deasupra. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WhiteWolf Postat Septembrie 20, 2011 Share Postat Septembrie 20, 2011 @ Alex-reg Pt ca este greu sa deformezi pinioanele,problema ta este ca ai zale gripate.Boala lantului neglijat. Nu exista o solutie ideala pt asta.Poate WD40 sau o baie in ulei.Eu am reusit sa scap de ea cand am trecut la ungatorul de lant automat. Bafta cu recuperarea lantului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MANNIX-600 Postat Septembrie 21, 2011 Share Postat Septembrie 21, 2011 adica de ce il mai ungi daca oricum nu intra nimic acolo, sau cum? ..ceva de genul.. ..adica, cum intra ulei nou daca nu poate sa iasa ala vechiu'.. .. simplu, da? ..deci, cat timp are oringurile- e ok... de ce sa-l mai ungi?? sau... de ce sa-l mai si schimbi, daca are oringurile ok??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Septembrie 21, 2011 Share Postat Septembrie 21, 2011 ..ceva de genul.. ..adica, cum intra ulei nou daca nu poate sa iasa ala vechiu'.. .. simplu, da? ..deci, cat timp are oringurile- e ok... de ce sa-l mai ungi?? sau... de ce sa-l mai si schimbi, daca are oringurile ok??? vezi ca ti-am raspuns mai sus... bineinteles, poti sa crezi, pe de alta parte, ca de fapt il ungi in urma unei conspiratii prin care producatorii de smacoline ii platesc pe cei de lantz sa recomande ungerea chiar si cu o/x/z/w-ringuri.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MANNIX-600 Postat Septembrie 21, 2011 Share Postat Septembrie 21, 2011 ..am vazut, mersi ..io ma gandeam, de fapt la: sa dau lantzu' jos, sa il fac ghem si sa-l bag in ceva unde pot face presiune.. il scufund in ulei, apoi se inchide etans si bag presiune..asa intra FORTAT ulei si pe sub/pe langa oringuri.. hîc! parerea mea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WhiteWolf Postat Septembrie 21, 2011 Share Postat Septembrie 21, 2011 Poate aprinde vre-un bec.... http://en.wikipedia.org/wiki/O-ring_chain http://www.motorcyclistonline.com/howto/122_0506_motorcycle_chain_lube/index.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MANNIX-600 Postat Septembrie 22, 2011 Share Postat Septembrie 22, 2011 ..deci problema ridicata de mine e una reala.. ..cum/dece sa pui ceva unde exista deja o garnitura? ( ca de exemplu, cum/dece sa pui lichid intr-o sticla plina, cu dopul pus ) ..mersi pt. link-uri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bozoro Postat Septembrie 22, 2011 Share Postat Septembrie 22, 2011 (editat) ideea e nu sa umpli o sticla plina cu dopul pus, ci sa ai grija de dop sa nu se degradeze si sa piarda lichidul. adica sa ai grija de garnituri sa nu se usuce si sa se crape sau rupe sa piarda vaselina de dedesubt. si mai trebuie sa limitezi si frecarea directa dintre foaie/pinion si rolele lantului. Editat Septembrie 22, 2011 de bozoro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Septembrie 22, 2011 Share Postat Septembrie 22, 2011 ..deci problema ridicata de mine e una reala.. ..cum/dece sa pui ceva unde exista deja o garnitura? ( ca de exemplu, cum/dece sa pui lichid intr-o sticla plina, cu dopul pus ) ..mersi pt. link-uri Mda, deci e clar - tu chiar n-ai chef sa citesti si/sau sa intelegi ... dar vad ca stii sa folosesti emoticon-urile la greu... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WhiteWolf Postat Septembrie 22, 2011 Share Postat Septembrie 22, 2011 And the winner is... bozoro. Scurt si la obiect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mkl Postat Septembrie 23, 2011 Share Postat Septembrie 23, 2011 Ungatorul meu e un pic mai ciudat; uleiul este aplicat pe pinionul mic (de la cutie). La mobra mea, in acea zona este destul spatiu atat pentru aplicator, cat si pentru electrovalva. Nu e prea curat pe acolo pentru simplu fapt ca aplicatorul anterior (mai complex) a cedat. Asta nou este mai simplu, cu ungere pe o singura parte. Acum urmeaza sa vad cum se comporta la drum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MANNIX-600 Postat Septembrie 23, 2011 Share Postat Septembrie 23, 2011 ideea e nu sa umpli o sticla plina cu dopul pus, ci sa ai grija de dop sa nu se degradeze si sa piarda lichidul. adica sa ai grija de garnituri sa nu se usuce si sa se crape sau rupe sa piarda vaselina de dedesubt. si mai trebuie sa limitezi si frecarea directa dintre foaie/pinion si rolele lantului. ..nu stiu cat de mult ajuta unsu' ca sa nu crape garnitura, la viteza/caldura/fortza centrifuga cu care lucreaza... Daca alea se strica, e clar rezultatul... Atunci, da, trebuie uns... Trebuie, insa, verificat lantul tot timpul..ce facem daca vedem o garnitura rupta?( io am una asa..). schimbam lantul TOT? sau ungem-ungem.. --limitat nu prea e, poate inlesnit, ushurat frecarea aia... ..si la mine era, cum am zis, doar o idee.. nu ca n'am inteles, cum ,,observa'' cineva.. ..si.. da, fac ,,mea pulpa '', folosesc d'aia...la greu. ..va multumesc la toti pentru explicatii.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bozoro Postat Septembrie 24, 2011 Share Postat Septembrie 24, 2011 And the winner is... bozoro. Scurt si la obiect. :bigstar: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Septembrie 25, 2011 Share Postat Septembrie 25, 2011 (editat) din fabrica, lantzul are smacolina sub o/x/z-ring-uri... daca are d-astea... daca n-are d-astea e un lantz fara si se bazeaza doar pe ungerea care o faci tu... ce e sub o/x/z-ring-uri, cat timp e acolo, protejeaza si asigura ungere pt ce e sub ele, ce e peste protejezi sau asiguri tu ungere cand dai cu spray, ulei sau alta smacolina... daca s-a dus ce e sub o/x/z-ring-uri lantul devine un fel de banal lantz fara nici un fel de ring-uri dar care are un cauciuc acolo care mai protejeaza de praf si sub care, prin capilaritate si alte alea mai intra ceva din ce dai tu pe deasupra. oringul ala este unul rudimentar, vaselina din fabrica rezista 4-500km comparativ cu 2-300km cat rezista uleiul. Nu stiu cum e lantul standard, dar cred ca "etansatea" cu oring mareste timpul cat uleiul e retinut, de cateva ori ideea e nu sa umpli o sticla plina cu dopul pus, ci sa ai grija de dop sa nu se degradeze si sa piarda lichidul. adica sa ai grija de garnituri sa nu se usuce si sa se crape sau rupe sa piarda vaselina de dedesubt. si mai trebuie sa limitezi si frecarea directa dintre foaie/pinion si rolele lantului. doar nu crezi ca vaselina aia sta acolo mai mult de 500-1000 km ?! Oricum gresarea suplimentara e buna si pentru role... lantul pe are l-am inlocuit de curand era folosit cand am cumparat mobra (se vedea ca nu era prea uzat) dar eu am mai mers 22 mii km cand o rola a crapat... oricum jocul rolelor a devenit grosolan Editat Septembrie 25, 2011 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bozoro Postat Septembrie 26, 2011 Share Postat Septembrie 26, 2011 doar nu crezi ca vaselina aia sta acolo mai mult de 500-1000 km ?! am desfacut lant bine intretinut si la 20.000 inca mai avea vaselina sub o-ringuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MANNIX-600 Postat Septembrie 26, 2011 Share Postat Septembrie 26, 2011 ..alta ,,intrebare'': vad ca toti pun lantul...merg cu moto. .. E, cand se uzeaza, zica-se, il schimba.. DAR ala se uzeaza mergand NUMAI inrt-un singur sens. . si se uzeaza NUMAI pe o parte.. ..nu s'a gandit nimeni, pana acum, ca se poate intoarce SI invers?? adica: pus la lucru pe partea care a fost in exterior.. ..sau, daca sunt bani..ce sa mai. .. ...la masina, se schimba, de exemplu, cauciucurile intre ele, dupa o vreme... nu se pun altele.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.