Sari la conținut

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Postări Recomandate

@Belbody: Corect! Dupa ce am incercat sprayuri diverse care mai mult gripeaza decat ung (nu l-am nimerit eu pe ala bun oare?) am ajuns la concluzia ca tot cum facea bunicu e mai bine. Motorina, atentie si ulei d'ala de la mama lui (personal folosesc de cutie80w90). E mai messy dar diferentele chiar se simt. Recomand tuturor sa incerce macar o data varianta asta, sa vedeti diferenta. Adica puneti mana pe roata si invartiti-o sa vedeti ca merge mult mai fin daca e uns lantul cu ulei-ulei.

 

 

A, da: @cata 30: un lant uns cum trebe poate tine pana la de doua ori mai mult decat unul uns ocazional sau neuns.

Si eu am incercat 2 tipuri de spray pana acum, unul noname si unul Castrol, si de fiecare data in afara de o mare naclaiala imputita nu obtineam, iar dupa o ploaie devenea rigid, zgomotos si greu tare de curatat. Uns cu ulei-ulei e mult mai silentios si mai curat, nu mai aduna atata praf si mizerie, spalatul cu pensula cu motorina e joaca de copii apoi. Plus ca dai o groaza de bani, pe sprayul castrol am dat echivalentul a 50 lei, si m-a tinut vreo 5 ungeri complete. In primavara, dupa ce il dadusem in prealabil cu o tona de spray, pe partea laterala interioara avea pete de rugina. :rock:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Da nu sare uleiul de pe lant in mers? Spraiurile macar stau acolo cateva sute bune de km.....desi la 40-50 de lei un spray imi ajunge doar pt 3 ungeri.

 

Ma gandeam sa il dau si eu cu ulei de motor, ca tot timpul se gaseste in garaj, ba de motocicleta, ba de Dacie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sare, dar ramane exact cat trebuie sa ramana si unde trebuie sa ramana. Nu trebuie sa fie uns cu 1 litru de ulei pe el, o pelicula super fina e suficienta. Si cu cat uleiul e mai gros cu atat sare mai greu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone

A incercat cineva cu aditiv 2+2? eventual un pic diluat cu ulei ca e gros ca mierea. E foarte lipicios si unge foarte bine. Am dat la o macara la niste lagare si dupa sase luni inca era prezent pe acele lagare, ploaia nu a reusit sa-l spele.

E doar o idee, nu am probat ca am avut numai mobre pe cardan. :rock:

Editat de corleone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Marcajul nu e pe lant, e pe bascula in dreptul axului rotii(unde mai exista - se mai si sterge, dezlipeste, etc) - si arata cat a fost intins lantul.

Alt mod - incearca sa ridici lantul de pe pinionul de la roata in zona de mijloc unde e curbura maxima, daca se ridica pana aproape de varful unui dinte e dus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pune un deget unde am incercuit cu rosu si alt deget pe cealalta parte, si daca se misca f tare in lateral stanga si dreapta, e uzat.....de asemenea, tot in zona incercuita verifici cum a zis Belbody....adica tragi inspre exterior (inspre spatele motocicletei), si daca se ridica f mult, si aproape ca iese de pe dinte, e uzat...

post-18620-1226999350_thumb.jpg

Editat de vladut50
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba da, sare. (Asa ca, dupa ce il ungi, sterge cu o carpa lantul ca altfel te trezesti cu toata bascula/o parte din moto uns :rock: )Dar pe nituri si o(sau ce ai) ringuri ramane si lubrifiaza mai bine ca orice spray. Plus ca nu se lipeste mizeria de lant ca la spray. Prima oara cand am incercat de exemplu, am avut impresia ca se murdareste mult mai tare lantul. Dupa aia am observat ca intradevar, se murdareste (praf, pamant) dar nu e lipicios. Adica si murdar mege fin si nu se zgarie. In plus, cum zicea cred ca belbody mai sus, am patit si eu sa imi rugineasca lantul dupa ce l-am "tratat" la 3-400km cu sprayuri procycle. Cu ulei-ulei nu o sa patesti asta never-ever.

 

La naiba, pana am postat , au ma aparut cateva post-uri. Raspunsul era pentru Vladut50

Editat de toasted
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci, incet-incet spray-urile care "intretin lantul" nu prea o sa mai aiba obiectul intretinerii. E greu pina incerci prima data cu ulei si pe urma nu mai te gindesti la spray-uri. Kitul RK 520(lant subtire) pe care l-am montat in primavara are deja 5000km, numai pista, inca nu a ajuns cu uzura la jumate. Numai ulei 80-90w si atit. Cost intretinere: moca. Am consumat 150ml de ulei din bidon(25ron, Motul mineral). Kitul de lant a costat 200$(460 ron in primavara). 5 tuburi de spray ar fi costat 200ron. Faceti calculul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu trebuie sa incerc ceva uleiuri pt lant. Asa parca scrie si pe ambalajul lantului DID.....ceva ulei sa folosesc sau spray. Uleiul de motor merge? Sau ce alt ulei mai gros ar merge? Vaselina? Sprayurile sunt prea scumpe si tin prea putine ungeri. Cu banii dati in 2 ani pe spray de uns iti iei un kit nou...

Editat de vladut50
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

La mine manualul zice sa las joc la lant 3-4 cm...de obicei las cam 3.....pare cam larg..dar un pic daca apas suspensia spate se intinde....deci e bine 3-4 cm...da mi se pare ca prea repede se largeste. E kit DID nou x ring.....si deja de cateva sute de km l-am intins de 2 ori....e cam la un sfert din indicatorul ala...in ritmul asta la sfarsitul sezonului viitor e gata si asta. Oare trebuie sa il las mai larg...mai mare jocul?

Folosesc destul frana de motor si frana de motor + groapa sau denivelare = fiutut lant....pt ca ma gandesc ca frana de motor intinde partea de jos a lantului (cand accelerezi se intinde partea de sus) iar daca treci peste o denivelare se comprima suspensia spate, care ridica roata si intinde lantul si mai tare..si ma gandesc ca de aia s forteaza.....sau ce poate fi.....?

Daca il las mai larg nu imi place cum merge.....parca are joc la accelerari si decelerari, smuceste......sa il las totusi mai larg?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un lant nou intotdeauna se largeste in prima faza, asa mi-a zis un mecanic moto cand mi-am schimbat lantul, sa-l intind dupa 500km de la primul montaj. E ca un fel de rodaj.

Eu zic ca mult mai mult se uzeaza daca e intins decat daca e larg. La toate fazele de care zici, denivelari etc, la fiecare pendulare sus-jos a basculei, daca lantul nu este suficient de larg incat sa acopere distanta maxima ce crezi ca va face? Se va intinde, ca nu are incotro. Fa-l 4cm si masoara burta cu motorul nebagat in viteza si pus in cricul lateral. La mine in manual clar ca burta se masoara cu moto pe cricul lateral, atunci cand amortizorul este usor pretensionat de greutatea motocicletei. Vezi ce zice manualul exact. E o mare diferenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si la mine la fel... cu ulei de motor SAE 30 - 80... Si ca se spala cu kerosene.. . care e un ulei diluat de hidrocarburi ..acum.. nu stiu ce e kerosene asta.... cineva a adus din Italia asa ceva si spunea ca e precum gazul pe care bunicile noastre il puneau pe timpul lui Ceausescu la lampi cand se lua curentul...

Eu am spalat lantul cu motorina insa ... mult mai bun e un spray de curatat de la Motul... adica mai eficient...

In manual mai spune ca lantul se unge doar la locurile unde se imbina zalele,asa am tradus si inteles eu.. si nu pe centrul lui... si ca se unde cand e incalzit, adica sa punem motorul in treapta I , pe cric central sa invarta putin lantul ca uleiul sa patrunda peste tot...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai exista un topic pe tema asta unde se explica un pic mai bine ce si cum. Si da, lantul se unge cu ULEI. Spray-urile oricat de grozave tot nu fac treaba care o face uleiul. Si nu are nimica daca sare. Stergi o data de doua ori si gata. Mai bine mai murdar decat sa nu merga liber.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai exista un topic pe tema asta unde se explica un pic mai bine ce si cum. Si da, lantul se unge cu ULEI. Spray-urile oricat de grozave tot nu fac treaba care o face uleiul. Si nu are nimica daca sare. Stergi o data de doua ori si gata. Mai bine mai murdar decat sa nu merga liber.

 

Se recomanda ungerea cand e cald tocmai ca sa intre ULEIUL mai bine la imbinaturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In iarna asta schimb kitul de lant cu DID si cred ca voi incerca varianta de ungere cu ulei simplu de transmisie. Sant totusi atent si la ce variante de ungere se mai inventeaza. Spray-ul cu vaselina mi-se pare ceva nou si ar putea fi bun, gandindu-ma la cum este uns lantul nou in cutie, tot cu o vaselina albicioasa si la proprietalile de ungere ale vaselinei. Daca s-ar putea face ceva ca vaselina sa fie fluida la inceput ca sa treaca prin capilaritate de O-ringuri si apoi sa devina vascoasa si sa nu mai iasa usor de acolo, ar asigura ungerea perfecta. Cam in felul asta lucreaza spray-ul pe care l-am folosit pana acum, respectiv Putoline cu spuma. La inceput din tub iese o spuma alba si fluida, care in scurt timp se transforma intr-o pasta lipicioasa, care asigura ceva ungere 3-400 de km. Vaselina cred ca ar asigura o ungere mai buna si pe o distanta mai mare. Singurul dezavantaj al uleiului de transmisie nu ar fi atat murdaria, ci faptul ca poate ajunge mai usor pe discul de frana si adio frana spate. Cu lantul vechi, uns numai cu Putoline cu spuma am mers 33500 km si probabil ar mai rezista 3-5000 km, dar il schimb oricum. Ce ma enerva la vechea metoda de ungere era ca la un drum lung, dupa 400km se simtea ca lantul face zgomot si motorul trage un pic mai greu, dar daca ma hotaram sa-l ung la jumatatea drumului si nu aveam timp 30-45 de minute sa se usuce si plecam mai repede, zgomotul se reducea, motorul tragea normal, dar sarea si spuma de pe lant si murdarea urat bascula si roata. De obicei spalam si ungeam seara si pana a doua zi se usca bine si nu se murdarea decat foarte putin. :D

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...