JAGI Postat Octombrie 31, 2008 Share Postat Octombrie 31, 2008 Isi face treaba scottoileru sau nu? Ar fii misto niste pareri de la cei ce au ... ca de dat cu parerea ....... Scottoilerul functioneaza cu ulei de cutie de viteza, 80-90W. Deci daca ungi lantul din 300 in 300 de km cu o periutza esti ca un fel de scottoiler manual. Incearca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Octombrie 31, 2008 Share Postat Octombrie 31, 2008 oricat il bibilim toti..indiferent cu ce..cam toti atatia km tine........deci nu este o metoda....batuta in cuie bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Noiembrie 1, 2008 Share Postat Noiembrie 1, 2008 (editat) Scottoilerul functioneaza cu ulei de cutie de viteza, 80-90W. Deci daca ungi lantul din 300 in 300 de km cu o periutza esti ca un fel de scottoiler manual. Incearca. Cam asa este, dar intervalul intre ungeri din 100 in 100 de km ca sa fie mai aproape de Scottoiler.Un lant uns din cand in cand tine in general max 20000km, unul uns regulat la 400-500km poate depasi 30000km.Cu Scottoiler multi utilizatori spun ca au depasit 50000-60000 km si inca tine In iarna asta ma gandesc serios sa trec si eu pe ungere automata macar sa verific avantajele si eventualele inconveniente mai ales la drum lung Editat Noiembrie 1, 2008 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Maguest Postat Noiembrie 1, 2008 Share Postat Noiembrie 1, 2008 Cu Scottoiler lantul este uns PERMANENT!!! Cade cate o picatura pe el o data la 30 de secunde sau si mai des daca se doreste. Comparati asta cu ungerea la 100km (1 data pe ora) sau 300km (o data la 3 ore) Probabil ca nu e nimeni dintre cei care chiar au folosit personal Scottoilerul (presupunand ca l-au instalat corect si au folosit uleiul corect) care sa poata contesta ca Scottoilerul prelungeste viata lantului. Este evident pentru oricine si-l pune ca deodata noul lant tine cel putin dublu ca cel anterior. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Noiembrie 10, 2008 Share Postat Noiembrie 10, 2008 Si e scump un scottoiler din asta? Se poate monta pe orice motor? Deci, e bine sa cureti lantu cu WD 40? Ca la cat sunt de scumpe substantele de curatat si uns (40 lei spray Motul curatat siinca 40 lei spray uns) in cativa ani se aduna banii de un kit nou. Un spray de uns ma tine 3-4 ungeri.....asa ca e mai scumpa intretinerea intr-un sezon ca si un kit nou.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 10, 2008 Share Postat Noiembrie 10, 2008 Ca la cat sunt de scumpe substantele de curatat si uns (40 lei spray Motul curatat siinca 40 lei spray uns) in cativa ani se aduna banii de un kit nou. Un spray de uns ma tine 3-4 ungeri.....asa ca e mai scumpa intretinerea intr-un sezon ca si un kit nou.... Adevarat graiesti. Dupa parerea mea Scottoiler-ul se preteaza la motociclete enduro-touring si atunci cand faci calatorii lungi. (da' lungi!) In rest, pentru BAU nu cred ca se merita. La modul general: Stau si ma intreb cat de business-man trebuie sa fii incat sa nu ai timp odata pe luna sau la 500-1000km sa-ti speli lantul cu motorina si sa stai sa-l ungi cu cel mai ieftin ulei gasit la magazin, sau chiar cu uleiul de motor pe care il folosesti (presupunand ca intotdeauna iti ramane ceva intr-un bidon dupa schimb). E cea mai ieftina si mai buna varianta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
toasted Postat Noiembrie 17, 2008 Share Postat Noiembrie 17, 2008 (editat) @Belbody: Corect! Dupa ce am incercat sprayuri diverse care mai mult gripeaza decat ung (nu l-am nimerit eu pe ala bun oare?) am ajuns la concluzia ca tot cum facea bunicu e mai bine. Motorina, atentie si ulei d'ala de la mama lui (personal folosesc de cutie80w90). E mai messy dar diferentele chiar se simt. Recomand tuturor sa incerce macar o data varianta asta, sa vedeti diferenta. Adica puneti mana pe roata si invartiti-o sa vedeti ca merge mult mai fin daca e uns lantul cu ulei-ulei. A, da: @cata 30: un lant uns cum trebe poate tine pana la de doua ori mai mult decat unul uns ocazional sau neuns. Editat Noiembrie 17, 2008 de toasted Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IceCube Postat Noiembrie 18, 2008 Share Postat Noiembrie 18, 2008 (editat) Eu imi spal lantul cu motorina, dupa care il spal cu apa calda si degresant. Il las sa se usuce, dupa care il ung cu un spray (motul,motorex,ipone) cu teflon si il las si de data asta sa se usuce pe lant sprayul ca sa nu mi-l arunce. Cam la 3-400 km repet procedura, sau dupa caz (ploaie, jeg) mai des Editat Noiembrie 18, 2008 de IceCube Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 18, 2008 Share Postat Noiembrie 18, 2008 @Belbody: Corect! Dupa ce am incercat sprayuri diverse care mai mult gripeaza decat ung (nu l-am nimerit eu pe ala bun oare?) am ajuns la concluzia ca tot cum facea bunicu e mai bine. Motorina, atentie si ulei d'ala de la mama lui (personal folosesc de cutie80w90). E mai messy dar diferentele chiar se simt. Recomand tuturor sa incerce macar o data varianta asta, sa vedeti diferenta. Adica puneti mana pe roata si invartiti-o sa vedeti ca merge mult mai fin daca e uns lantul cu ulei-ulei. A, da: @cata 30: un lant uns cum trebe poate tine pana la de doua ori mai mult decat unul uns ocazional sau neuns. Si eu am incercat 2 tipuri de spray pana acum, unul noname si unul Castrol, si de fiecare data in afara de o mare naclaiala imputita nu obtineam, iar dupa o ploaie devenea rigid, zgomotos si greu tare de curatat. Uns cu ulei-ulei e mult mai silentios si mai curat, nu mai aduna atata praf si mizerie, spalatul cu pensula cu motorina e joaca de copii apoi. Plus ca dai o groaza de bani, pe sprayul castrol am dat echivalentul a 50 lei, si m-a tinut vreo 5 ungeri complete. In primavara, dupa ce il dadusem in prealabil cu o tona de spray, pe partea laterala interioara avea pete de rugina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Noiembrie 18, 2008 Share Postat Noiembrie 18, 2008 Da nu sare uleiul de pe lant in mers? Spraiurile macar stau acolo cateva sute bune de km.....desi la 40-50 de lei un spray imi ajunge doar pt 3 ungeri. Ma gandeam sa il dau si eu cu ulei de motor, ca tot timpul se gaseste in garaj, ba de motocicleta, ba de Dacie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 18, 2008 Share Postat Noiembrie 18, 2008 Sare, dar ramane exact cat trebuie sa ramana si unde trebuie sa ramana. Nu trebuie sa fie uns cu 1 litru de ulei pe el, o pelicula super fina e suficienta. Si cu cat uleiul e mai gros cu atat sare mai greu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Noiembrie 18, 2008 Share Postat Noiembrie 18, 2008 (editat) A incercat cineva cu aditiv 2+2? eventual un pic diluat cu ulei ca e gros ca mierea. E foarte lipicios si unge foarte bine. Am dat la o macara la niste lagare si dupa sase luni inca era prezent pe acele lagare, ploaia nu a reusit sa-l spele. E doar o idee, nu am probat ca am avut numai mobre pe cardan. Editat Noiembrie 18, 2008 de corleone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yoyo_man Postat Noiembrie 18, 2008 Share Postat Noiembrie 18, 2008 imi spune si mie cineva cum imi dau seama de uzura lantului, am inteles ca e un marcaj pe lant care indica, pe unde e? merci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adidas Postat Noiembrie 18, 2008 Share Postat Noiembrie 18, 2008 Pe bascula, exact unde e intinzatorul ala de lant Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 18, 2008 Share Postat Noiembrie 18, 2008 Marcajul nu e pe lant, e pe bascula in dreptul axului rotii(unde mai exista - se mai si sterge, dezlipeste, etc) - si arata cat a fost intins lantul. Alt mod - incearca sa ridici lantul de pe pinionul de la roata in zona de mijloc unde e curbura maxima, daca se ridica pana aproape de varful unui dinte e dus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Noiembrie 18, 2008 Share Postat Noiembrie 18, 2008 (editat) Pune un deget unde am incercuit cu rosu si alt deget pe cealalta parte, si daca se misca f tare in lateral stanga si dreapta, e uzat.....de asemenea, tot in zona incercuita verifici cum a zis Belbody....adica tragi inspre exterior (inspre spatele motocicletei), si daca se ridica f mult, si aproape ca iese de pe dinte, e uzat... Editat Noiembrie 18, 2008 de vladut50 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
toasted Postat Noiembrie 19, 2008 Share Postat Noiembrie 19, 2008 (editat) Ba da, sare. (Asa ca, dupa ce il ungi, sterge cu o carpa lantul ca altfel te trezesti cu toata bascula/o parte din moto uns )Dar pe nituri si o(sau ce ai) ringuri ramane si lubrifiaza mai bine ca orice spray. Plus ca nu se lipeste mizeria de lant ca la spray. Prima oara cand am incercat de exemplu, am avut impresia ca se murdareste mult mai tare lantul. Dupa aia am observat ca intradevar, se murdareste (praf, pamant) dar nu e lipicios. Adica si murdar mege fin si nu se zgarie. In plus, cum zicea cred ca belbody mai sus, am patit si eu sa imi rugineasca lantul dupa ce l-am "tratat" la 3-400km cu sprayuri procycle. Cu ulei-ulei nu o sa patesti asta never-ever. La naiba, pana am postat , au ma aparut cateva post-uri. Raspunsul era pentru Vladut50 Editat Noiembrie 19, 2008 de toasted Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Noiembrie 19, 2008 Share Postat Noiembrie 19, 2008 Deci, incet-incet spray-urile care "intretin lantul" nu prea o sa mai aiba obiectul intretinerii. E greu pina incerci prima data cu ulei si pe urma nu mai te gindesti la spray-uri. Kitul RK 520(lant subtire) pe care l-am montat in primavara are deja 5000km, numai pista, inca nu a ajuns cu uzura la jumate. Numai ulei 80-90w si atit. Cost intretinere: moca. Am consumat 150ml de ulei din bidon(25ron, Motul mineral). Kitul de lant a costat 200$(460 ron in primavara). 5 tuburi de spray ar fi costat 200ron. Faceti calculul! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Noiembrie 20, 2008 Share Postat Noiembrie 20, 2008 (editat) Si eu trebuie sa incerc ceva uleiuri pt lant. Asa parca scrie si pe ambalajul lantului DID.....ceva ulei sa folosesc sau spray. Uleiul de motor merge? Sau ce alt ulei mai gros ar merge? Vaselina? Sprayurile sunt prea scumpe si tin prea putine ungeri. Cu banii dati in 2 ani pe spray de uns iti iei un kit nou... Editat Noiembrie 20, 2008 de vladut50 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 20, 2008 Share Postat Noiembrie 20, 2008 Ulei mineral. Ulei de transmisie ordinar T90. Nu vaselina. Ulei de motor. Ulei Soreanca. Ulei de care vrei tu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yoyo_man Postat Noiembrie 22, 2008 Share Postat Noiembrie 22, 2008 merci de raspunsuri baieti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Decembrie 4, 2008 Share Postat Decembrie 4, 2008 La mine manualul zice sa las joc la lant 3-4 cm...de obicei las cam 3.....pare cam larg..dar un pic daca apas suspensia spate se intinde....deci e bine 3-4 cm...da mi se pare ca prea repede se largeste. E kit DID nou x ring.....si deja de cateva sute de km l-am intins de 2 ori....e cam la un sfert din indicatorul ala...in ritmul asta la sfarsitul sezonului viitor e gata si asta. Oare trebuie sa il las mai larg...mai mare jocul? Folosesc destul frana de motor si frana de motor + groapa sau denivelare = fiutut lant....pt ca ma gandesc ca frana de motor intinde partea de jos a lantului (cand accelerezi se intinde partea de sus) iar daca treci peste o denivelare se comprima suspensia spate, care ridica roata si intinde lantul si mai tare..si ma gandesc ca de aia s forteaza.....sau ce poate fi.....? Daca il las mai larg nu imi place cum merge.....parca are joc la accelerari si decelerari, smuceste......sa il las totusi mai larg? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 5, 2008 Share Postat Decembrie 5, 2008 Un lant nou intotdeauna se largeste in prima faza, asa mi-a zis un mecanic moto cand mi-am schimbat lantul, sa-l intind dupa 500km de la primul montaj. E ca un fel de rodaj. Eu zic ca mult mai mult se uzeaza daca e intins decat daca e larg. La toate fazele de care zici, denivelari etc, la fiecare pendulare sus-jos a basculei, daca lantul nu este suficient de larg incat sa acopere distanta maxima ce crezi ca va face? Se va intinde, ca nu are incotro. Fa-l 4cm si masoara burta cu motorul nebagat in viteza si pus in cricul lateral. La mine in manual clar ca burta se masoara cu moto pe cricul lateral, atunci cand amortizorul este usor pretensionat de greutatea motocicletei. Vezi ce zice manualul exact. E o mare diferenta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Decembrie 5, 2008 Share Postat Decembrie 5, 2008 Acuma de inceput il iert, daca zici ca se asaza. Am urmat manualul pana acuma si de la primavara o sa las 4 cm joc....plus ca acuma e suspensia mai tare putin...ceea ce ar trebui sa ajute la miscarea mai mica a furcii spate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexducu Postat Decembrie 6, 2008 Share Postat Decembrie 6, 2008 ce parere aveti despre kit-uri de lant? sa-mi iau de la DID de pe louis sau de la POLO motorad RK takasago chain Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.