Andry Postat Mai 16, 2013 Share Postat Mai 16, 2013 Hai să pun eu altă întrebare ( nu m-am informat asupra acestui aspect, doar din informaţii ce le-am prins "din mers" ) : cum intră uleiul pe sub un o-ring ca să ajungă în cealaltă parte a rolei ? Pentru că din câte ştiu eu, rolul o-ringurilor este de a etanşa spre a nu fi contaminat sau pierdut materialul de ungere ( fie el ulei, vaselină, untură ) care se află inserat între role şi pinii (cuiele sau cum s-or numi ) centrali ce ţin zalele laolaltă. Iar o-ringurile se doreşte a fi lubrifiate şi pe exterior pentru a preveni îmbătrânirea prematură a acestora şi deci distrugerea lor, având ca urmare scurgerea acelui material de ungere din interiorul bucşelor ( rolelor ) centrale. Aşa cum am specificat, posibil să greşesc. Eu mi-am făcut ungător cu cap dublu de ungere ( folosind acelaşi sistem ca şi sebicozaurus ) dar l-am poziţionat la pinion, nu îmi mudăreşte janta şi este ferit de ochii lumii ( nu se văd furtune şi alte cele atârnând ), de crăci, noroaie şi altele ce-or mai putea apărea pe traseu ( preponderent offroad ). O să revin cu pozne, deocamdată lipseşte o branulă a unui cap de ungere pentru că m-am tot jucat cu ea până s-a desprins lipitura şi-am pierdut-o pe drum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Mai 19, 2013 Share Postat Mai 19, 2013 Hai să pun eu altă întrebare ( nu m-am informat asupra acestui aspect, doar din informaţii ce le-am prins "din mers" ) : cum intră uleiul pe sub un o-ring ca să ajungă în cealaltă parte a rolei ? Pentru că din câte ştiu eu, rolul o-ringurilor este de a etanşa spre a nu fi contaminat sau pierdut materialul de ungere ( fie el ulei, vaselină, untură ) care se află inserat între role şi pinii (cuiele sau cum s-or numi ) centrali ce ţin zalele laolaltă. Iar o-ringurile se doreşte a fi lubrifiate şi pe exterior pentru a preveni îmbătrânirea prematură a acestora şi deci distrugerea lor, având ca urmare scurgerea acelui material de ungere din interiorul bucşelor ( rolelor ) centrale. Aşa cum am specificat, posibil să greşesc. Uleiul trece prin capilaritate, molecula cu molecula. Praful nu trece pt ca particulele sunt de mii de ori mai mari decat molecula de ulei. Asta, vorbind in extreme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ow3x3xpr3ss Postat Mai 19, 2013 Share Postat Mai 19, 2013 pai si atuncia interb si eu,la telescoape ,cilindri hidraulici de ce nu trece uleiul? uleiul din telescoape de ce se murdareste in timp? nu pt ca particulele foarte fine de praf trec de semeringuri? intreb doar ! nu o spun cu rautate ,sa explice cineva ........ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Mai 24, 2013 Share Postat Mai 24, 2013 Bel Ray Super Clean! E votat nr.1 pe mai toate site-urile moto mari. Mi-am cumparat eu dar maine il incerc Cat despre spalat si uns lantul la un nr. de X de Km, e "mit". Am avut o Honda F4i si in 16 mii km, i-am spalat lantul de 4 ori si uns de vreo 5-6 ori. Cand am cumparat motocicleta lantul era aproape nou si dupa ce am vandut-o, pustiul a mai mers cu ea inca vreo 5000 pana l-a schimbat. Am avut si Honda 954, avea ~5K km in bord, era noua si in vreo 15-20K Km facuti de mine, tot cam de 3-4 ori spalat si uns. Cum e pana la urma? Ca as vrea sa iau si eu.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
defcon Postat Mai 24, 2013 Share Postat Mai 24, 2013 Cat despre spalat si uns lantul la un nr. de X de Km, e "mit". Am avut o Honda F4i si in 16 mii km, i-am spalat lantul de 4 ori si uns de vreo 5-6 ori. astia 16mii de km unde i-ai facut ? in sufragerie ? eu spal lantul la maxim 2 saptamani , si la o spalare ramane ( in recipientul in care spal lantul) sa zic asa o lingurita de praf , nisip de pe lant .Evit pe cat posibil sa mai dau cu spray-uri lubrifiante de lant deoarece "colecteaza" mult mai multa mizerie + ca sunt scumpe , un motul chain lube 60 lei , il, dai de 4-5 ori si s-a dus . Folosesc pentru spalat : motorina . Spray de curatat lant mai rar ca e mai ieftina motorina ( adica gratis ). Pentru uns : ulei de motor ( d-ala mai penal la 20 litrul ) curat nefolosit . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani_d Postat Mai 28, 2013 Share Postat Mai 28, 2013 Un ungator de lant ieftin si eficient, fara electrovalva, dozator, etc. Aveti nevoie de un tub de pastile(100 - 200ml), o perfuzie(pentru furtun), un surubel si doua bucati de sarma(pentru picurator). - Recipientul se pune cat mai aproape de o sursa de caldura, preferabil direct pe motor; - Se da gaura in capac cu 1mm mai mica decat diametrul furtunului. Gaura se da cu burghiul. Te chinui putin sa bagi furtunul dar etansarea va fi foarte buna; - Furtunul se taie pe diagonala si coboara in recipient 90% din inaltimea acestuia; - Recipientul se umple 3/4 cu ulei. Cand motorul va degaja caldura, aerul din recipient se va incalzi, isi va mari volumul si va forta uleiul sa iasa pe furtun; - Furtunul merge pana la pinionul spate, unde doua sarme de cupru si un surub alcatuiesc un picurator dublu (nu am poza dar sper ca intelegeti ce spun); - Fiindca uleiul nu sta pe lant decat 1-2 ture, folosirea uleiurilor de calitate nu are sens. Eu pun T90, la 10 lei litrul; - Un recipient de 100 ml este golit in aprox. 2.000 de km, folosind T90 si mergand 80% la drum intins. Daca se merge preponderent in oras, recipientul se va goli saptamanal. Pentru motociclete care merg mult prin praf (forestiere), folositi ulei de transmisie automata (sau ATF; 15-18 lei litrul), deoarece fiind un ulei subtire va spala lantul de praf; - Daca folosesc motocicleta pe ploaie, spal lantul cu motorina (o periuta de dinti curata mai bine decat o pensula); - Unul dintre dezavantajele acestui sistem este ca lasa pete de ulei in garaj, daca uit sa pun un carton langa roata spate (continua sa curga 5-10 minute dupa ce am oprit motorul). Pe mine unul nu ma deranjeaza mai deloc. Folosesc ungatorul asta de 4.000 de km si lantul este mereu umed si curat. Spor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Iunie 12, 2013 Share Postat Iunie 12, 2013 (editat) Eu l-am deblocat pe al meu... statut vreo 3 ani, ruginit si blocat. L-am tinut peste noapte in motorina, am pus jetul de apa cu presiune pe el, au sarit bucatele de mizerie dintre zale (care nu se observau la prima vedere), l-am dat si cu Detartrant, lasat cateva minute, iar bagat jetul... iar Detartrant, frecat cu periuta de dinti, iar jet de apa... la final spalat cu Axion, sa se spele bine si grasimile si resturile de Detartrant... si se mai deblocase, dar parca nu-mi placea cum iesise. L-am tinut iar in motorina, de data asta o saptamana (pur si simplu n-am avut timp de el decat in weekendul urmator), iar jet de apa, iar Detartrant, periuta, Axion, jet de apa, sters bine... si e deblocat complet. p.s: toate o-ringurile sunt intregi, lantul nu are joc. Editat Iunie 12, 2013 de Geo_ZGA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ow3x3xpr3ss Postat Iunie 12, 2013 Share Postat Iunie 12, 2013 exact aceasi prob am avut-o si eu si cu 2 ciocane se poate nitui foarte usor lantul ............. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iunie 12, 2013 Share Postat Iunie 12, 2013 Am cateva zale blocate si din cauza asta, cand invart roata, lantul ba se strange, ba se zlabeste ... punandu-ma in imposibilitatea de a regla corect intinderea lantului. A reusit cineva sa deblocheze zale blocate ? ... sau ma chinui de pomana ... P.S. ... si inca ceva: Mobra mea are lant inchis. O fi vre'oproblema daca ii pun lant cu za + siguranta (adica deschis) ?!?! ... ca nu am dispozitiv d'ala de nituit lantul ... Daca e gripat pt ca a stat ai sanse sa il degripezi. Daca e gripat pt ca a fost "abuzat", nu prea. Lantul cu "agrafa" nu e recomandat pt motociclete de capacitati mari (putere-cuplu ++). Cea mai sigura za de legatura e cea nituita dar exista si za de legatura cu bolturi filetate la capat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iunie 12, 2013 Share Postat Iunie 12, 2013 Poti sa faci si asta, dar inlocuiesti cu lant de acelasi tip de la acelasi producator. Diametrele gaurilor si ale bolturilor difera de la producator la producator si, uneori de la tip la tip. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 12, 2013 Share Postat Iunie 12, 2013 Hmm ... mobra nu prea a stationat, deci e' valabila varianta a doua ... cea cu ,,abuzul" ! Totusi o dau roata jos si sectorul de lant ce contine zalele cu pricina le las sa atarne scufundat, cateva zile intr-un bidon cu motorina, sa vedem daca se intampla ceva bun, altfel trebuie sa ma scarm adanc in buzunare ... Cumpara o presa de lant de la Louis, costa 30-35 de eur, dar n-o sa mai ai probleme in viata. Da, poti cumpara zale de lant pe care le inlocuiesti cu presa. Cumperi 2-3 zale + 2 zale de inchidere si ai rezolvat problema. Nu stiu daca in Ro se poate dar la magazine ar trebui sa aiba zale desfacute din alte lanturi, la cei care vand lanturi. http://www.louis.de/_1043de7e16612cdd42a03c43691c666480/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10002792 Eu asta o am si-si face treaba de minune. (merge pe orice lant, nu numai did, eu am folosit-o pe EK, pe no-name, regina si pe DID) Duminica dupa-masa am schimbat un lant la un transalp, lantul nou a venit cu 2 zale mai lung. Scurtarea lantului nou, demontarea celui vechi + montarea celui nou a durat 20 min. Presa poate fi folosita la scoaterea oricarei zale si la montarea zalei de inchidere, preseaza fateta unei zale in cele doua bolturi dupa care "umfla" capetele bolturilor. Faci treaba cu ea PRO si repede. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 12, 2013 Share Postat Iunie 12, 2013 Zalele de inchidere se pot cumpara si ele separat. Sunt si la louis, costa 7.99 eur bucata. http://www.louis.de/_10d60ae5a4dd5e87d1b82cd68068b7b166/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10040070&anzeige=0&ADTRACTIONSLOT=detail_kontext Pai socoteala o faci tu, vezi cate elimini ca apoi sa ti se potriveasca bucata care o inlocuiesti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ow3x3xpr3ss Postat Iunie 12, 2013 Share Postat Iunie 12, 2013 Adica ai inlocuit sectorul de lant, sau ce ..... ? eu ma refeream la faptul ca nu stii ce sa faci daca este in regula sa cumperi lant cu clema pt inchidere pt ca nu ai presa . eu iti spune-am ca nu iti trebuie neaparat presa sa nituiesti lantul se poate foarte usor cu 2 ciocane ,eu asa am facut. sper ca am fost mai explicit de data asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BQGDDAN Postat Iunie 12, 2013 Share Postat Iunie 12, 2013 ... ai si tu dreptate ! La cate lanturi am schimbat pana acum nu m-am deranjat sa cumpar o nenorocita presa de lant ! Si pe la noi se gasesc sectoare de lant (acele mosoare cu lantz ,,vrac") din care poti cumpara cate zale vrei ... problema este cu salele de inchidere daca le mai iese la numar ?!?! ... o sa ma interesez ... In functie de lantul tau ... E de recomandat zala de inchidere prin agrafa sau nituire ... Cum spunea belbody Aici ai nistre preturi mai omenesti. http://www.romimoto-piese.ro/category/10108120000/ La agrafa ... sa fie cu deschiderea in sensul invers rotatiei .. si nu sare niciodata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctor X Postat Iunie 12, 2013 Share Postat Iunie 12, 2013 Am cateva zale blocate si din cauza asta, cand invart roata, lantul ba se strange, ba se zlabeste ... punandu-ma in imposibilitatea de a regla corect intinderea lantului. Cati kilometri ai cu lantul asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 13, 2013 Share Postat Iunie 13, 2013 Cel mai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ow3x3xpr3ss Postat Iunie 13, 2013 Share Postat Iunie 13, 2013 ... multi ! Peste 25 000km . A'seara mi-am pus manusile, am dat roata jos si am luat la pipait fiecare za a lantului, in parte. Am doua sectoare de lant unde cate o pereche de zale se misca extrem de greu si mai am un secor unde imi lipsesc 3 role. Deci, mi-am raspuns la intrebare ! ... stiu, sunt un nesimtit ca am mers asa ! Am comandat deja lant nou ! ... case closed ! doar lant!!!? pinioane nu? ...........sant convins ca stii% Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ow3x3xpr3ss Postat Iunie 13, 2013 Share Postat Iunie 13, 2013 ... multi ! Peste 25 000km . A'seara mi-am pus manusile, am dat roata jos si am luat la pipait fiecare za a lantului, in parte. Am doua sectoare de lant unde cate o pereche de zale se misca extrem de greu si mai am un secor unde imi lipsesc 3 role. Deci, mi-am raspuns la intrebare ! ... stiu, sunt un nesimtit ca am mers asa ! Am comandat deja lant nou ! ... case closed ! doar lant!!!? pinioane nu? ...........sant convins ca stii si tu ca nu e foarte "sanatos" asa, doar lantul sa il schimbi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 13, 2013 Share Postat Iunie 13, 2013 doar lant!!!? pinioane nu? ...........sant convins ca stii si tu ca nu e foarte "sanatos" asa, doar lantul sa il schimbi. Bine ca tu schimbi lantu cu dalta si ciocanu si-ti faci griji de pinioanele lui Petrica. Nu scrie nicaieri, e doar o recomandare, e efectiv STUPID sa schimbi niste pinioane bune daca nu au uzura vizibila. Da, in general se schimba impreuna, dar nu e o regula. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ow3x3xpr3ss Postat Iunie 13, 2013 Share Postat Iunie 13, 2013 chiar nu stiu unde am zis de dalta?! dar tot timpul sant inteligenti din astia ......,da ce am intrebat asa de rau nu inteleg? bine ca ai tu numai scule profesionale si cu alea lucrezi la mobra.......cand deja vezi uzura vizibila la pinioane e cam tarziu,nu crezi? la 25.000 de km(asta daca nu au chiar mai mult ca lantul) eu zic ca au uzura ,dar fiecare face cum doreste eu doar am intrebat de curiozitate ,nici macar nu i-am sugerat sau recomandat (chiar nici nu mi-as permite)sa le schimbe . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 13, 2013 Share Postat Iunie 13, 2013 (editat) De unde stii tu ca pinioanele nu au fost schimbate acum 5000km? Si ca lantul a fost pastrat? Pot fi numeroase cazuri in care se uzeaza numai lantul. Intotdeauna la o motocicleta neglijata la care nu se unge lantul suficient de des, sau care sta in ploaie mai mult timp, lantul se uzeaza primul. Am vazut pinioane care aveau dintii precum copacii batuti de furtuna si lantul inca in stare buna si invers, lant varza, cu zale blocate la care pinioanele erau fara uzura vizibila. Nu e o regula si in general lantul se uzeaza mult mai repede decat pinioanele mai ales daca este neglijat. In cazul de fata numai Petrica poate vedea cu ochii lui daca pinioanele lui sunt uzate si daca merita schimbate sau nu, nu cred ca e la nivelul la care trebuie sa-i aduci tu aminte de "regula motociclismului de internet" precum ca e obligatoriu sa schimbi pinioanele odata cu lantul. Si legat de "dalta si ciocan", am inchis si eu lanturi cu doua ciocane ca nu m-am nascut cu presa in buxunar, dar iti spun, niciodata nu o sa reusesti sa presezi perfect cu ciocanul zaua de inchidere a unui lant. O sa o faci ori prea larga ori prea stransa. Apoi, fateta cu 2 gauri a zalei de inchidere cand o bati peste doua bolturi, indiferent cu ce, o indoi putin, lucru iar care nu-i normal. De obicei se obtine o za de inchidere prea stransa la care o-ringurile se vor uza rapid iar zaua de legatura si cele doua adiacente ei se vor uza mai repede decat restul lantului. Daca nu o strangi suficient, invers, oringurile raman largi, patrunde umezeala pe langa ele si pe langa riscul ca acea za sa se desfaca se intampla la fel ca mai sus, zaua se uzeaza prematur la fel cu cele doua adiacente ei. Presa are prestabilita dimensiunile fatetelor zalelor si lungimea bolturilor care iese in exteriorul ei, nu ai cum sa o faci nici mai larga nici mai stransa. De mana.. e din ochi. Ti-am zis, am facut si eu asta si nu iese treaba OK. Pe mine ma amuza ca pe tine nu te preocupa siguranta si uzura unui lant inchis cu ciocanu, la care zaua de legatura se poate uza in 1000km fata de restul lantului, dar te preocupa uzura prematura a unui lant pus pe pinioane uzate, lucru care poate duce la uzura prematura a lantului cu undeva la maxim 50%, adica un lant in loc sa te tina 25.000km te tine numai 12.000km.. si aia trasi de par ca asa zic eu acum. In realitate pe niste pinioane cu uzura invizibila poti pune un lant nou fara probleme si te tine 25.000km. Testat. Editat Iunie 13, 2013 de B.B. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ow3x3xpr3ss Postat Iunie 13, 2013 Share Postat Iunie 13, 2013 din nou faci pe desteptul ....cred ca nici nu am citit tot . ma uit la postari nu stiu cine este mai mare "motociclist de internet",ti-am mai spus am intrebat ce am facut asa de rau ,sfaturi chiar nu am dat . iar daca tu nu stii sa folosesti un ciocan asta e fix problema ta ,eu am reusit sa il inchid cu ciocanul foarte ok,are destui km si inca sant acolo garniturile..........nu sant in pozitia sa cheltui in plus banuti pe scule ,nu spun ca nu e mai bine asa dar eu nu am si fac si eu cum pot..........am presupus ca este in situatia mea si sant convins ca nu are nevoie de sfaturile nimanui pt a stii cand si cum sa schimbe un lant,am citit destul sa stiu cine este . exact, petrica poate vedea cat de uzate sant pinioanele si poate imi raspundea el ca doar am intrebat (nimica altceva) ,nu sa te bagi in seama si sa me iei la rost si sa faci cu mine pe desteptul. nici nu stiu ce meserie ai ,cred ca esti bucatar sau farmacist dar in nici un caz mecanic auto-moto,sa fi in postura sa dai sfaturi . apropo dar cu ce fel de aer sa umflu cauciucurile ? si cu ce marca de compresor e mai bine ? ms anticipat......si sa fi sanatos. salutare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 13, 2013 Share Postat Iunie 13, 2013 doar lant!!!? pinioane nu? ...........sant convins ca stii si tu ca nu e foarte "sanatos" asa, doar lantul sa il schimbi. La cate semne de punctuatie ai pus as fi zis ca o sa dai fuga pana la el cu pinioanele noi, nu cumva sa puna lantul pe unele vechi. Nu am facut pe nici un destept, doar m-am amuzat de faptul ca tu recomanzi cuiva ceva dar pe de alta parte inchizi lanturi cu ciocanul. Nu ti-am reprosat absolut nimic si nici nu ma intereseaza daca ai tu bani sau nu sa-ti cumperi o presa de lant. Nu e nici o rusine, treaba ta. Ti-am zis ca si eu am inchis lanturi cu ciocanul cand nu aveam presa. Poate asa nici pe Petrica nu-l scot banii din casa incat sa-si cumpere acum si un set de pinioane noi aiurea, ce zici de asta? Sunt zugrav-zidar-faiantar, asta e meseria mea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ow3x3xpr3ss Postat Iunie 13, 2013 Share Postat Iunie 13, 2013 super ! eu mecanic auto, nici pe departe unul bun dar mai bun ca tine cu siguranta. da asa este ,poate nu sant banuti si de pinioane asa o fi nu e un capat de lume ca merge si asa ,dar ca lantul ala se va duce mai repede decat cu un kit complet si aia e sigur . ca nu esti tu mai destept ca cei care le produc si recomanda asa ceva ,nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 13, 2013 Share Postat Iunie 13, 2013 De ce te lauzi ca esti un mecanic auto mai bun ca mine? Ce legatura are? Daca tu esti mecanic auto si eu zidar, nu e normal ca tu sa fii un mecanic mai bun decat mine? :huh: Nu, cei care le produc nu recomanda asa ceva in mod expres. In primul rand nu exista producatori care sa produca si lanturi si pinioane. Producatorii mari de lanturi sunt DID, Enuma Chains (EK), Regina si nu produc si pinioane. Producatorii de pinioane sunt JT si Sunstar. Astia nu-si vand produsele la un loc. Singurii care vand "KIT DE LANT" sunt Louis.de sau probabil si altii. In rest, peste tot te duci si cumperi lant, pinion fata, pinion spate. Nimeni nu-ti baga nici un kit pe gat. Uita-te la Louis ca scrie ca pe Kitul lor "DID" doar lantul e DID, pinioanele sunt alt marca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.