Sari la conținut

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

lantul a fost saplat,curatat doar cu wd-40. din cauza wd-ului sa se intample chestia asta? si curios de ce la celalalt lant nu s-a intimplat la fel pt. ca intretinerea tot asa am facut-o doar cu wd!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

WD40 este un lichid penetrant, in nici un caz lubrifiant sau produs pentru spalat lantul.

Probabil a curatat vaselina dintre bolt si bucsa. nu toate, dar poate ca la unele da.

 

Lantul se spala cu benzina sau motorina si se clateste cu spray de gresant/spray de frane.

Se unge cu spray de lant.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu pt spalat il foloseam pt uns folosesc spray de lant .am sa ma orientez spre altceva atunci daca chiar asta ar fi cauza,dar mi se parea foarte usor si simplu de curatat lantul asa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oare de ce nu au scris aia pe WD 40 ca poti sa cureti si lanturile, si au facut astia separat spray-uri de curatat lantul. suntem prea saraci sa ne zgarcim la 30 de lei...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oare de ce nu au scris aia pe WD 40 ca poti sa cureti si lanturile, si au facut astia separat spray-uri de curatat lantul. suntem prea saraci sa ne zgarcim la 30 de lei...

 

Altii mai destepti au facut separat petrolul, kerosenul si motorina :) .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie mi s-a intamplat sa am probleme cu doua lanturi DID, in sensul ca s-au exfoliat o-ring-urile inainte sa fie nevoie sa schimb lanturile din motive de uzura. Lanturile respective au fost intretinute identic (curatate si unse numai cu produse dedicate) si au fost montate pe motociclete diferite (un naked si un dual sport, deci regim de mers on/off-road diferit). Eu tind sa cred fie ca DID au probleme in a mentine calitatea constanta, fie ca lanturile cu probleme au fost importate de la distribuitori dubiosi. Parerea mea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

lantul care l-am schimbat cu acelasi mod de intretinere de ce nu a avut aceasi soarta?

 

nu zic acum ca nu este wd-ul vinovat ,intreb. oricum intre timp mi-am si comandat un alt produ de curatat lantul nu mai folosesc wd pt lant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie mi s-a intamplat sa am probleme cu doua lanturi DID, in sensul ca s-au exfoliat o-ring-urile inainte sa fie nevoie sa schimb lanturile din motive de uzura. Lanturile respective au fost intretinute identic (curatate si unse numai cu produse dedicate) si au fost montate pe motociclete diferite (un naked si un dual sport, deci regim de mers on/off-road diferit). Eu tind sa cred fie ca DID au probleme in a mentine calitatea constanta, fie ca lanturile cu probleme au fost importate de la distribuitori dubiosi. Parerea mea...

Sa nu fie lanturi "DID" cantrafacute in China sau mai rau , cum s-a intamplat cu placutele Ferodo, bune originale , execrabile contrafacute. Dpdv aspect, ambalaj sunt identice

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

Mie mi s-a intamplat sa am probleme cu doua lanturi DID, in sensul ca s-au exfoliat o-ring-urile inainte sa fie nevoie sa schimb lanturile din motive de uzura.

 

Eu tind sa cred fie ca DID au probleme in a mentine calitatea constanta, fie ca lanturile cu probleme au fost importate de la distribuitori dubiosi. Parerea mea...

 

 

Sa nu fie lanturi "DID" cantrafacute in China sau mai rau

 

Si eu am probleme cu lantul meu DID, ce cred eu ca nu e contrafacut sau importat dubios, fiind cumparat de la Louis... Cred ca este o problema de calitalitate.

 

Mentionez ca si eu am facut tot ce a depins de mine pentru intretinerea lantului. Ma enerveaza cumplit ca s-au blocat o parte din zale. Lantul a fost schimbat in urma cu 2 ani si are aprox. 30.000 de km, 90% dintre ei parcursi pe asfalt si intr-un regim foarte potolit de exploatare a motocicletei. Nu gasesc ca e normal sa faca asemenea figuri atat de repede.

 

Intre timp, l-am dat jos de pe pinioane dupa ce l-am curatat cu dispozitivul cu perii si l-am spalat suplimentar, intr-un vas incapator plin cu benzina si cu o perie mica. A mai curs ceva nisip fin, dar zalele au ramas blocate. Am incercat sa le misc cu un patent : unele se misca extrem de greu dar altele sunt in continuare blocate, intr-o pozitie nefireasca fata de "calcatura" normala.

 

Sper sa nu se rupa pana il voi schimba. Sa mai merg asa cu el oare?

 

Cred ca o sa-l schimb cu un lant obisnuit, ieftin, fara nici un fel de o-ringuri de la care ma asteptam sa protejeze lantul. Vad ca nu sunt decat bani aruncati de pomana...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multi de pe forumurile din afara se feresc de WD40. Nu zic, sunt si acolo care il mai folosesc fara evenimente neplacute dar parerea generala a tuturor e ca nu-i face bine lantului cu O-ringuri. Nu vreau sa ma laud dar cu un amarat de penson, motorina si ulei de transmisie (cel mai ieftin) am dus un kit de lant DID50Va7 la 40.000 de km. La 300 de km uns, la 1000 spalat. Pentru sanatatea pinioanelor, conteaza enorm tensionarea corecta a lantului si ca o regula de principiu, mai bine lantul mai larg decat mai strans - daca e prea strans, face ravagii in dintii pinioanelor.

 

@Festina lente - si eu am patit cu DID-ul meu la fel. Multe zale blocate la 40.000. Am inceracat sa-l tin doua zile in motorina dar nimic. Daca zalele sunt prea blocate, (asta o spun din propria exp.) lantul nu mai calca bine pe pinionul de atac care e mai mic ca diametru si ii "barbiereste" dintii. Eu spre exemplu am constatat ca pinionul de pe spate e impecabil dar cel de atac aproape nu mai avea un dinte pe el. Ar fi o idee buna sa inspectezi un pic si pinionul tau.

Oricum la Virago al tau cred ca merge si un lant mai fara pretentii deoarece forta motorului de mai domoala. Daca vrei, iti dau PM cu oferte de lant mai ieftine ce am primit pana acum. Am gasit si 2 metri de lant la 60 de lei - iar la tensile strenght de min 3000kgf cred ca e mai mult decat suficient pt. Virago.

Editat de Jorj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

@Festina lente - si eu am patit cu DID-ul meu la fel. Multe zale blocate la 40.000. Am inceracat sa-l tin doua zile in motorina dar nimic. Daca zalele sunt prea blocate, (asta o spun din propria exp.) lantul nu mai calca bine pe pinionul de atac care e mai mic ca diametru si ii "barbiereste" dintii. Eu spre exemplu am constatat ca pinionul de pe spate e impecabil dar cel de atac aproape nu mai avea un dinte pe el. Ar fi o idee buna sa inspectezi un pic si pinionul tau.

 

nu demult am curatat si pinionul cel mic, in urma cu cca 1.000 de km si se prezenta bine, examinat ochiometric. dar din ce spui si tu, pare-se ca durata de viata a acestor lanturi pare sa fie undeva pe la 30-40.000 de km - nu e cam putin? ma asteptam sa te tina un asemenea lant macar 60-70.000 - in conditii de intretinere aproape maniacala...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu ce sa zic dar din aia 40 000, aproape jumatate au fost facuti de fostul proprietar depsre care nici nu stiu daca ungea lantul... Oricum acum sunt chitit pe un lant fara pretentii de brand pe care insa il iau nou. Asa o sa-i pot face un review obiectiv, in timp.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

eu l-am avut de nou, a fost schimbat impreuna cu pinionul si foaia si asa cum spuneam, l-am intretinut constiincios. cred ca o sa-l inlocuiesc cu unul simplu, standard, care vad ca e intre 40-60 de lei - spre deosebire de unul d`asta cu o-ringuri si alte briz-brizuri, care costa de 6-7 ori mai mult. http://consumabile.bepagroup.ro/lanturi-did

Editat de Festina Lente
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am ajuns la aceeasi concluzie. Lantul nu s-a blocat de ruginit sau ca e prea uzat (nu s-a intins mai deloc in timpul asta) in schimb tocmai O-ringurile alea miraculoase au crapat si au gripat zalele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

xring-urile sunt sarite cumva numai pe o parte a lantului sau pe amandoua? daca sunt sarite numai pe o parte a fost roata stramba si puteai sa il ungi cu orice ca tot s-ar fi rupt. daca sunt sarite pe ambele parti atunci mai degraba e problema de intretinere sau de produs contrafacut. al meu are 40.000 si arata perfect. in schimb se simte o intindere neuniforma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

40k pentru un lant mi se pare suficient. (40k poate insemna 4 ani sau mai mult)

Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

cred ca o sa-l inlocuiesc cu unul simplu, standard, care vad ca e intre 40-60 de lei - spre deosebire de unul d`asta cu o-ringuri si alte briz-brizuri, care costa de 6-7 ori mai mult. http://consumabile.bepagroup.ro/lanturi-did

 

am gresit ce-am scris, intre timp am citit mai cu atentie; mie imi trebuie 520 VX cu 114 zale, cel foarte ieftin despre care ziceam este probabil e o alta dimensiune, mult mai mica. scuze.

 

40k pentru un lant mi se pare suficient. (40k poate insemna 4 ani sau mai mult)

 

mie nu, dar probabil atat e viata unui lant :

 

"D.I.D Professional O-Ring Chains are warranted only against manufacturer’s defects in material and workmanship for 6 months from the original purchasedate or 10,000 miles

D.I.D Professional X-Ring Chains are warranted only against manufacturer’s defects in material and workmanship for 1 year or 20,000 miles

D.I.D Standard and Professional Non-O-Ring Chains are warranted only against manufacturer’s defects in material and workmanship for 30 days from the original purchase date shown on the sales invoice or receipt. No mileage warranty applies."

http://www.didchain.com/warranty.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

40k pentru un lant mi se pare suficient. (40k poate insemna 4 ani sau mai mult)

Si mie mi se pare mai mult decat ok 40k dintr-un lant. Plus ca costul unui kit complet nu mi se pare atat de ridicat incat sa justifice atata bataie de cap (si peste 100 de pagini de forum). Mai da-l in ma-sa de lant. Daca il ungi cand poti la 400-500 km si din cand in cand ii mai dai o spalare cu motorina sau spray de curatare e mai mult decat suficient.

Imi intretin mobra "maniacal" din toate punctele de vedere, dar lantul cred ca e singura chestie pe care nu am stat niciodata sa o bibilesc si n-am avut nicio problema. Oricum ma scoate din sarite tot jegul pe care il produce...

Editat de Cap0ne
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am reusit "performanta" sa desfac un lant (nou) de la o za normala (nu de la masterlink). Oare se mai poate utiliza nitul vechi sa-l imbin la loc sau ce imi recomandati? E prima oara cand desfac un lant si se pare ca am facut-o de oaie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

depinde cum l-ai desfacut...daca ai pilit floarea bontului fara sa ii iei din lungime. se poate reutiliza...il nituiesti clasic...un ciocan in spate si pe partea astalalta cu un ciocan de geamgiu...in cateva minute you;re good to go..

Editat de Bica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

40.000 km pe un lant si te plangi de zale blocate? te chinui sa-l dai jos ca sa-l inmoi in motorina?

De unde apar fratele meu astia? :crack: Pe la 10.000 de km presupun ca scoti uleiu' sa'l strecori putin si il bagi inapoi :crack:

 

la 25.000 deja incep sa'l inspectez in vederea SCHIMBARII. In momentul in care depistez mai mult de 3/4 zale semiblocate sau observ ca lantul se intinde prea repede(mai devreme de 800/1000km), deja fac comanda de unul nou.

 

Am DID si la fel inainte, nu am nimic de reprosat. Din punctul meu de vedere sunt lanturi excelente.

Editat de hardKnot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

lantul a fost saplat,curatat doar cu wd-40. din cauza wd-ului sa se intample chestia asta? si curios de ce la celalalt lant nu s-a intimplat la fel pt. ca intretinerea tot asa am facut-o doar cu wd!

WD40 nu e bun nici pt. uns lantul la bicicleta. faceti un experiment, dati un fis de WD40 pe o bucata de tabla si lasati-o inclinata sa se scurga si usuce. dupa o zi abia o sa se simta la atingere o vaga pelicula. mai bine dati cu ulei de transmisie, cum scrie in manualele originale de intretinere de la motocicletele mai vechi, e moca si efortul minim. Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...