Sari la conținut

Motociclistu' Biciclist


gn77b
 Share

Postări Recomandate

  • 1 month later...
  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Stiu ca e mica probabilitatea, dar s-a bagat cineva la un Shimano Alfine vreodata?. A inceput sa se auda un zgomot aproximativ ritmic in mers, indiferent daca pedalez sau nu. De mers merge bine dar ma zgirie pe creier. Cu roata in aer nu se aude, asta e ciudat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu-s in Bucuresti (Iasi). Sint citeva service-uri dar nu cred ca s-au bagat in asa ceva si n-am incredere sa faca experimente pe mine. Vad pe net ca unii scufunda angrenajul cu planetarele in ulei dar s-a intimplat sa curga pe la garnituri. Cred ca o sa-mi asum riscul cu ulei 20W50 si daca nu merge il demontez tot, curat, pun vaselina noua si gata. Sper sa scap doar cu scufundat in ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toată stima dacă îți iese... Eu personal n-aș risca să-l fac bucăți, după ce m-am confruntat cu probleme mari la remontatul unui butuc mult mai simplu, cu torpedo, de la bicla lui fi-miu. Nu am reușit să pun melcul ăla la loc de nicio culoare. Adică reușeam să-l pun, dar nu mi se mai inchidea cum trebuie la loc. După vreo săptămână de frecat fierul ca pe cubul lui Rubik mi-a ieșit absolut întâmplător și desigur, merge mai prost ca înainte (are un joc de care nu am mai putut să scap). E ceasornicărie să faci un Alfine la loc. De-aia se și practică treaba cu scufundatul în ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si in manualul oficial de service exista procedura asta, doar ca e cu ulei special al lor, care costa vreo 50$. Cica rezista zeci de mii de km butucul, sper sa rezolv cu scufundare in ulei de motor.

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu ca e mica probabilitatea, dar s-a bagat cineva la un Shimano Alfine vreodata?. A inceput sa se auda un zgomot aproximativ ritmic in mers, indiferent daca pedalez sau nu. De mers merge bine dar ma zgirie pe creier. Cu roata in aer nu se aude, asta e ciudat.

Salutare,

In primul rand ar fi bine sa precizezi de care butuc Alfine ai, cu 8 sau cu 11 viteze. Cel cu 11 viteze are baie de ulei asemeni Rohloff-ului. Asta nu trebuie demontat pentru lubrefiere. Alfine cu 8 viteze este de fapt o varianta usor modificata a butucului Shimano Nexus 8 Premium si din fabrica vine uns cu vaselina. Totusi, asa cum arata un coleg ceva mai sus, cam o data la 2 ani sau la 2000 de km trebuie desfacut si scufundat angrenajul planetar intr-un ulei special produs de Shimano.

Revenind la zgomot, daca roata se invarte de noua ori, sa zicem, zgomotul acela ritmic se aude tot de noua ori sau de mai multe/ mai putine ori? Daca numarul de ture pe care le face roata este egal cu numarul zgomotelor, atunci, cel mai probabil, a aparut la rulmenti efectul de pitting. Fie conurile, fie cuvetele, fie amandoua s-au deteriorat. Despre cuvete nu stiu ce sa zic, insa conurile, cu siguranta se pot schimba.

Problema cea mai mare e ca Shimano nu ofera pentru Nexus si Alfine piese de schimb independente ci doar subansambluri. Ansamblul arbore angrenaje planetare costa cam 180 de dolari pe ebay. Tot cam atat costa butucul cu totul. Merita investitia?...

Citisem pe net ca in conditii de ingrijire corespunzatoare, butucii nexus si alfine cu 8 viteze tin pana la 40000 de km. Tot pe net am citit ca marea lor problema e ungerea defectuasa cu care vin din fabrica.

Vezi ca pe ciclism.ro e un mecanic de biciclete din Suceava (Lucian) care repara butuci cu viteze integrate. Sunt convins ca un butuc Alfine 8 nu ar trebui sa-i ridice nicio problema. Ia legatura cu el. Stiu ca sunt o gramada de oameni din toata tara care isi trimit rotile la el la servisat.

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi de raspuns.

 

E un Alfine 8. Zgomotul e sincronizat cu turatia rotii si e independent de viteza in care sint. Daca e sa-l descriu, e ca un fel de troncanit, ca si cum s-ar izbi ceva in interiorul butucului. Nu se aude parca chiar la fiecare tura, face o pauza din cind in cind.

 

Uleiul special Shimano are un pret SF si m-as mira sa existe service sa tina asa ceva pe stoc. O sa incerc sa scot "miezul" butucului in weekend si sa ma uit macar sa vad daca nu e ceva batator la ochi.

De trimis roata cu totul... nu prea vreau pt. ca bicicleta asta chiar o folosesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aproape sigur e o problema de la rulmenti, mai ales ca spui ca atunci cand bicicleta e ridicata de pe sol zgomotul nu se aude. Probabil a patruns apa sau mizerie in interior si suprafetele de rostogolire ale cuvetelor si/ sau conurilor s-au corodat. S-ar mai fi putut produce o deformare mecanica (brinelling), daca roata din spate a suferit o lovitura radiala puternica (gura de canal, sant...). In cazul acesta pe suprafetele de rostogolire ale cuvetelor sau conurilor vei gasi inste indentatii de forma circulara, urmele lasate de bilele rulmentilor.

Daca ai noroc si e doar mizerie presata pe suprafetele de rostogolire, atunci, dupa ce cureti bine zona, ungi fara sa te zgarcesti rulmentii (coronite, conuri, cuvete) cu vaselina. Nu folosi sub nicio forma vaselina cu grafit sau cu cupru.

Inainte de a te apuca sa desfaci butucul, cauta ceva filmulete pe youtube.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am iesit in seara asta la o tura si nu m-am lasat pina n-am izolat exact ce genereaza zgomotul. Se aude numai cind ma las pe sa. Daca ma ridic si-mi las cit mai mult din greutate pe ghidon, dispare complet. Miine cel mai probabil ma apuc de scos ce-i pe acolo.

 

Apropo de Alfine, am mai vazut azi prin oras una cu butuc din asta si curea. Foarte misto facuta bicla in rest, aspect minimalist.

 

Mersi de video, oricum ma documentez inainte de a face orice operatiune dar acolo e aratat tot ce trebuie fara prea multe povesti.


» Post actualizat in 21 May 2016 20:29

Am trecut si pe la un service, sa nu zic ca n-am incercat. Au facut o tura cu ea, au confirmat ca exista problema dar n-au idee ce are pina nu demonteaza, asa ca... am demontat eu. In seara asta ii fac baita in ulei, pun vaselina (cu litiu e ok?) la rulmenti si miine o scot la plimbare. O singura obiectie am la clipul ala, siguranta se scoate usor cu un cleste "circlip" (vezi poza).

 

YQvlSBu.jpg

lpF3HPB.jpg


» Post actualizat in 22 May 2016 19:27

L-am montat la loc si am apucat sa ma plimb 10 minute. Nici o diferenta. M-am uitat cu lupa la caile de rulare ale rulmentilor, sint intacte. Dracu sa-l ia, merg cu el asa. Dac nu-l mai suport sau se agraveaza, e pretext sa trec pe Alfine 11.

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • Admin

Salutare,

La MTB-ul meu care vede majoritar asfalt am roti de 26 pe care am montat cauciucuri slick 1.5 Maxxis Detonator. maxxis_detonator_rot_1000x700_1.jpg

Zilele trecute mi-am luat o tranta cand am incalecat o linie de tramvai, astazi era sa o fur iarasi pe o buza de canal, lucruri care ma ingrijoreaza, prin urmare:

-Daca montez gume mai late aderenta creste?

-Ce tip de guma recomandati pentru aderenta maxima pe asfalt si ploaie?

-Ce latime pot pune, avand in vedere ca pe cauciuc scrie 26 x 1.5 (40 / 38 - 559)?

Bicicleta este Cannondale Trail SL1 2012 cannondale_trail_sl_1_2012_mountain_bike

 

Mersi pentru raspunsuri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cauta Schwalbe Marathon, Continental Touring sau Continental City Ride. Sunt mai potrivite pentru geometria MTB si asfalt ud/ploaie, etc. Nu te-as sfatui sa mai stai cu slick-uri, nu avem un oras safe :)


» Post actualizat in 14 Jul 2016 07:08

Foto: tura Surmont, w-endul asta ;)

post-79158-0-91977300-1468480015_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Liniile de tramvai sunt o problema indiferent de cauciuc, inclusiv la moto cum sunt sigur ca stii bine :)

Daca-ti pui un cauciuc mult mai lat mai reduci din riscuri dar pierzi mult la capitolul eficienta.

Eu sunt deja la a doua pereche de Michelin WildRun'R care sunt slick-uri 100% nu semislick cum e detonatorul si nu am avut probleme dar sunt f atent la liniile de tramvai. Am mers si iarna pe zapada, inclusiv pe herastrau cand era inghetat.

Nu le-as schimba decat tot cu un slickuri dar mai inguste, am vrut sa fac asta dupa prima pereche dar ce gasisem mai ingust era aproape dublu la pret si am renuntat.

Sfatul meu e sa pastrezi cauciucurile alea prin oras dar sa fii atent la ''capcane'' gen linii de tramvai, capace de canal, etc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am Detonator pe bicla de oras si mi-am luat-o pe sina de tramvai. Dar a fost vina mea ca am taiat prea in diagonala si a intrat roata pe sina.

In concluzie, eu n-am ce sa le reprosez si tot d-astea o sa-mi iau cand va trebui sa schimb. Pe udatura, sine si orice alt loc care nu prezinta aderenta merg mai incet.

Pentru oras/mers la serviciu cred ca gumele subtiri sunt mai spornice si mai eficiente.

Singurul minus ar fi ca trebuie umflate mai tare si scade confortul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Sfatul meu e sa pastrezi cauciucurile alea prin oras dar sa fii atent la ''capcane'' gen linii de tramvai, capace de canal, etc

Asa o sa fac, mersi!

 

 

In concluzie, eu n-am ce sa le reprosez si tot d-astea o sa-mi iau cand va trebui sa schimb.

Este clar, problema este la mine, o sa fiu mai atent, in fapt trebuia sa dau de planeta si cu bicla!

 

@all..inca ceva, sunt in cautarea pozitiei pe bicicleta, cadrul este la limita superioara si din cauza asta apar doua probleme:

-in timpul pedalatului alunec de pe sa in fata, ceea ce face sa nu stau corect pe ea si sa ma doara toate cele. Am pus una cu gel, s-a mai imbunatatit, dar nu am scapat. Am reglat saua cat mai in fata, dar degeaba.

-Din cauza ca alunec in fata pun presiune pe incheieturi, stau mai mult in maini si se simte. Am fost sfatuit sa las saua mai jos, dar pedalez nefiresc si am inteles ca exista riscul sa o dau in paradirea genunchilor.

Singura solutie pare a fi o pipa reglabila care sa-mi inalte si arunce ghidonul mai in spate, dar nu stiu daca gasesc asa ceva pentru modelul meu. Am lasat bicla la atelier si vad ce solutie gasesc baietii. Bicicleta este Cannondale Trail SL1 2012, daca stiti ceva de genul piese aftermarket unde dau de o pipa de-asta dati de stire!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Referitor la cauciucuri... părerea mea e că intratul în linia de tramvai are doua cauze (pe lângă tăiatul liniei în unghi prea mic): slick-ul şi lăţimea de 1,5. Încearcă un Schwalbe Road Cruiser sau mai bine, un Schwalbe Land Cruiser de 1,75 şi n-o să mai ai problema asta. Ambele au preţuri super ok - în jur de 50 RON buc. Road Cruiser e un semislick numai bun pentru oraş, iar Land Cruiser e un cauciuc mixt cu profil central continuu care atunci când e bine umflat îţi permite să rulezi pe asfalt aproape ca un slick. În acelaşi timp, are crampoane laterale care pe forestier dau aderenţă, iar in linia de tramvai nu te lasă să intri în şanţ. Marathoanele (toate variantele) sunt excesiv de scumpe şi, după părerea mea, nu se justifică decât pentru ture ff lungi.

 

Referitor la şa, am observat că şi eu am problema asta pe şaua tip fotoliu de la bicla nevesti-mii. Într-un mod ciudat (nu zic că e aplicabil la toată lumea), pentru mine o şa mai îngustă oferă mai mult confort, aderenţă mai bună şi o poziţie mult mai fixă. Încearcă o şa mai îngustă - de ex. Selle Royal Viper sau Bontrager Sport - ambele in jur de 150 RON. Poate ai deja una îngustă - în cazul ăsta cred că ţine de unghiul şeii şi mai puţin de unghiul pipei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pipa reglabila am luat pentru bicla nevestei de la Mos Ion Roata (Stefan cel Mare), cred ca BBB este marca. Daca pedalezi la nivelul relax, oras/asfalt, fara cerinte de performanta mari, ar putea fi o solutie. Costa vreo 120-140 lei .

 

Este in schimb destul de grea si schimba radical geometria / manevrabiltatea (in sens negativ) daca vrei ceva mai mult de la bicileta. Cauta eventual o pipa scurta (ca sa te apropie si sa ridici trunchiul) si eventual cu un unghi mai ascutit (mai ridicata).

 

Cum a spus si IonRadoi, incearca sa lucrezi la inclinatia seii, eu o tin perfect orizontala si nu am astfel de senzatii. Sa ingusta desigur, adaptata la latimea bazinului tau, trebuie sa stai fix cu oasele fundului (sic !) pe ea, altfel "carnita" sustinuta de o sa lata sau prea moale/cu mult gel va produce neplaceri mai mari acolo jos :-L

 

 

LE: am gasit si modelul, vezi ca se gasesc la mai multe magazine, cauta pe net putin... http://www.bikexpert.ro/pipe_28/pipa-reglabila-bbb-highsix-os-bhs-29-31-8_5788_190840.aspx

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In cazul unui cadru prea mare pozitia va fi mereu inconfortabila. Se mai poate corecta din pipa, o pipa mai scurca si cu ceva rise poate rezolva asta, plus ghidoane cu un rise mai mare daca este cazul.

O sa lata nu inseamna neaparat un confort mai bun. Se mai poate trage si saua mai in fata.

 

Am facut greseala si am mers cativa ani pe un cadru prea mare, am cautat tot felul de solutii pentru sa si pana la urma am facut singurul lucru intelept, am dat bicicleta.

 

Momentan am un MTB destul de ieftin, marca Kelly's, insa marimea potrivita. Am schimbat la ea doar saua, cu una clasica de MTB, un WTB Rocket, ingusta, destul de tare si totusi comoda. Ca anvelope am ales Continental TourRide 26x1.75, anvelope grele insa cu puncture protection. Cel mai bun test a fost duminica trecuta, cand am facut intr-o singura zi 200 km la asfalt, fiind cea mai lunga tura a mea de pana acum, fara sa simt un disconfort foarte mare din cauza seii.

Editat de Eek!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Pe pipa mea scrie 1.5'', ce inseamna asta in mm? 20160720_180501.jpg.

Vanzarea este exclusa, sunt doua optiuni, ori o pipa reglabila ori schimb ghidonul cu unul curbat pe care il reglez in asa fel incat sa imi schimbe pozitia corpului mai inspre spate. ghidon_mountain_bike_promax_hb_3188_db.j

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Pentru tevile ghidoanelor MTB , industria de biciclete foloseste in general un tub cu diametru exterior variabil. Diametrul exterior variază de la 22,2 mm la capetele ghidonului, până la 25,4 mm, 31,8 mm sau chiar si 35 mm pentru partea centrala unde se prinde ‘pipa’.

1,5'' = 31,8mm, aceasta dimensiune este folosita indeosebi la Cannondale cu furca Lefty. Preferabil sa schimbi ghidonul pentru a avea o pozitie mai buna pe bicicleta. Multe alte informatii poti afla deasemenea pe http://www.dirtbike.ro/

» Post actualizat in 21 Jul 2016 17:31

.....si bicicleta mea, care spre rusinea mea, mai mult someaza.....Nishiki Pro SLD Hybrid.

 

 

post-90935-0-44416300-1469122283_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...