Sari la conținut

Motociclistu' Biciclist


gn77b
 Share

Postări Recomandate

Vizitator AdrianB1

Esti pe foaia mijlocie? Altfel nu imi dau seama cum poti sa ai viteza atat de mica pe pinionul cel mai mic.

Daca da, ergi pe foaia mare si un pinion mai mare. E uzura mai mica la lant si pinioane, cu cat un pinion are mai putini dinti uzura e mai mare si daca e caseta fara pinioane demontabile o sa ajungi sa schimbi repede caseta pentru ca nu mai ai pinioanele mici.

Aici sunt putin surprins..eu merg cu 24/29 km ora in oras (pe distanta medie de de 6 km, pina la serviciu) si cel putin primii kilometri merg cu cel mai mic pinion..daca as merge pe al doilea sau al treilea (de la cele mici in sus) senzatia este ca as roti picioarele nebuneste parca in gol..sa-mi schimb stilul de a pedala, sa dau mai des si cu viteza mai mica?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am si eu niste intrebari de incepator.

Cam la cat timp sau km. ar trebui curatati si unsi butucii? Ma refer la cel de spate, fata si ala de la pedale.

In afara de lant si butuci, ce mai trebuie uns/intretinut?

La jugul furcii trebuie bagata ceva vaselina?

Cam la cat timp/km trebuie demontata furca si inlocuit uleiul? Si ce alte intretineri mai trebuie facute furcii? Am vazut un ulei care se da pe telescoape pentru ungerea simeringurilor. E necesar asa ceva? - http://www.bikexpert.ro/produse-intretinere_40/solutie-furci-brunox-deo_5788_30472.aspx

Daca bicicleta e noua ar mai trebui sa fac chestiile astea sau teoretic ea e unsa din fabrica si un timp pot merge asa?

 

Si cel mai important, pentru ca habar n-am sa mesteresc la bicicleta, imi puteti recomanda un mecanic competent si cinstit?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In ziua de azi efectiv nu cred ca merita sa-ti bati capul cu butucii. Sint sigilati (na, macar partial) din constructie, nu intra mizerie inauntru. Nici macar la un butuc de bicla sovietica nu gasesti mizerie inauntru. Gindeste-te cam citi kilometri vede un motor fara sa se umble acolo si nici nu se pot compara solicitarile. Si mai exista problema sa nu reglezi conurile bine (joc prea mare sau presiune prea mare) si sa-i accelerezi uzura.

 

Din cite stiu, cei de pedalier nici nu sint demontabili: http://www.marosbike.ro/butuci-pedalieri/butuc-pedalier-shimano-bb-un26-113-70-filet-italian.html

 

Si uita-te cit costa. Cel putin la pedale, unde nici nu ai de spitat, daca simti ca e vechi/uzat, iei unu' nou si gata.

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebarile de genul asta nu au rost fara detalii despre piesele pe care le ai pe bicicleta. Sunt multe variante posibile ( varianta constructiva si calitate)si fiecare are caracteristicile sale. Chiar si daca spui exact ce componente ai tot nu poate sa-ti spuna cineva niste intervale precise pt ca nu exista asa ceva, conteaza mult modul de exploatare si conditiile.

Una e sa ai o bicicleta cu componente de calitate bine protejate cu care sa mergi numai cand e frumos afara si pe drumuri uscate(caz in care poti merge si 2 ani fara sa apara vreo problema majora) si alta e sa ai componente ieftine si sa exploatezi bicicleta intensiv pe orice fel de vreme(caz in care s-ar putea sa fie nevoie sa faci o curatare si o ungere a componentelor esentiale in fiecare luna ca sa nu apara probleme). Intre aceste doua extreme exista bineinteles o infininatate de situatii intermediare.

Desi n-am apelat niciodata la un mecanic de bicicleta am auzit vorbe bune (pret calitate si seriozitate) despre Ion (sper sa nu gresesc) care are magazinul/atelierul in zona regie-crangasi.

Editat de binox
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Ion din Crangasi s-a mutat cu magazinul pe Virtutii, cum cobori din Militari spre intersectia cu Splaiul pe dreapta langa benzinaria Mol. Am fost de cateva ori la el, are si baieti buni si altii mai slabi, la respitat roti sau reglat roti merg la el, la altceva nu; mie mi-a busit un filet la un ax de la o bicicleta mai veche, nu a fost mare pierdere ca era cumparat de la el si a pus altul bun in locul la ala stricat, ideea e ca variaza calitatea manoperei. Am mai luat de la el niste manusi bune ie ieftine (Shimano) si o casca Merida. Cand i-am dus 4 roti la centrat mi le-a facut in 2 zile, pretul a fost fantastic de mic (5 lei de roata) dar am avut 3 biciclete trase pe dreapta in timpul asta.

 

@zigzag, in general bb-urile nu se ung (axul de la pedale) decat o data pe an pentru ca sunt relativ protejate, butucii pe conuri cam tot asa, mai des daca faci kilometri foarte multi (peste 4-5000 pe an), la furca fiecare fabricant da un interval de service care e 1500km la furcile de la bicicletele mele (Manitou si Rock Shox). Cuvetii de la furca (rulmentii de la "juguri") cam tot o data pe an daca sunt pe coronite, daca sunt pe rulmenti eu nu ii gresez niciodata, dar ii schimb la ~ 2-3 ani pentru ca isi fac joc. Depinde si de cuveti, daca iei Cane Creek din seria ieftina te tin un an, daca iei din seriile de varf te tin si 5 ani, dar pretul e urias. Cand vorbesc de ani ma refer la minim 1000 km pe munte pe an, soseaua nu se pune :)

Editat de AdrianB1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Genial Bogdane, dar erau parca 50 de lei in Lidl, cu bataia de cap pt. cautat fiarele, mers la nea Dorel sa ti le sudeze etc nu prea se merita.

Nu mai spun ca daca le fixezi doar cu dibluri, dupa un nr. de utilizari intr-o zi o sa-ti cada biclele in cap.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O poaza din garaj cu pozitia de repaus a bicicletelor mele. Suportii unde stau spanzurate, bricolati din fiare vechi si scripeti din Targ Militari. Poate se mai inspira cineva.

 

eu asta am vrut sa pun pe hol....http://www.floaterhoist.com/

am si vorbit cu ei... pt 2 buc ma costa transportul 55$ din SUA si cand ma pun sa fac masuratori holu era cu 5 cm mai ingust decat minimul necesar :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt dibluri si dibluri, nu toate sunt la fel :)

Eu il am pe ala din Lidl in balcon, si acum sta de decor. A mers un numar de utilizari (marisor, e drept) pina a iesit din diblu cind ridicam bicla. Bicla aia poate sa aiba si 15 kile si cind o ridici se mai adauga si inertia. Poate sa fie mama si tata diblurilor ca nu mai folosesc asa ceva.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca sunt si dibluri metalice f. solide, cu suruburi. Mai exista si niste rasini care se baga in gaurile diblurilor , parca ancore chimice le spune. Am vazut piese grele fixate cu asa ceva: stalpi metalici, bariere auto, rackuri grele cu echipamente scumpe etc.

Conteaza si materialul in care bagi diblul, daca e BCA sau altele asemanatoare atunci e mai naspa dar in beton se prind foarte bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu il am pe ala din Lidl in balcon, si acum sta de decor. A mers un numar de utilizari (marisor, e drept) pina a iesit din diblu cind ridicam bicla. Bicla aia poate sa aiba si 15 kile si cind o ridici se mai adauga si inertia. Poate sa fie mama si tata diblurilor ca nu mai folosesc asa ceva.

 

 

Ai facut economie la dibluri, sunt zeci de feluri de dibluri si multe solutii pentru umplerea gaurilor cu ciment rapid, o componenta, doua componente, etc. Ori ai dat gaura cu 6 si ai bagat diblu de 5. Baga diblu de neam prost si o sa cada blocul si diblul ala nu o sa-l mai scoti de acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu mi-am parcat-o pe pervaz attachicon.gifP1012774.JPG

Simplu, o coarda elastica si un cui attachicon.gifP1012775.JPG

Si mai am si priveliste din casa attachicon.gifP1012773.JPG

Si cand inchizi geamu tai ghidonu ? Eu am bagat 3 dibluri de 10 care au surubul de 6 mm( Dedeman). Rezista fiecare min 200 kg la smulgere, scripetele peste care tragi coarda are 2 buc, iar la capul celalat doar unul. Dorm linistit chiar daca sunt foarte aproape de motor si daca cade bicla e jale. Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca sunt si dibluri metalice f. solide, cu suruburi. Mai exista si niste rasini care se baga in gaurile diblurilor , parca ancore chimice le spune. Am vazut piese grele fixate cu asa ceva: stalpi metalici, bariere auto, rackuri grele cu echipamente scumpe etc.

Conteaza si materialul in care bagi diblul, daca e BCA sau altele asemanatoare atunci e mai naspa dar in beton se prind foarte bine.

A, ok. Nu stiam fazele astea. O sa incerc sa-l montez cu niste dibluri din alea dar intre timp i-am gasit un loc si mai comod.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Băi băieți moto-bicicliști! Ce ziceați de mediile orare?

 

Iată acilișea pe unul care abia scoate o medie de 24 și ceva de kilometri pe oră!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...