Sari la conținut

Motociclistu' Biciclist


gn77b
 Share

Postări Recomandate

Multumesc. Daca inteleg bine din poza se regleaza doar o placuta, cea fixa, iar cea mobila nu? La BB7 are rozete de reglaj pe ambele placute.

pai ajuta-ma si pe mine sa inteleg ,de ce ar fi nevoie sa poti regla si placuta mobila !? care daca chiar doresti se poate regla foarte simplu din cablu(chiar din reglajul acestuia nu trebuie sa desfaci nimica) nu ai nevoie de nici o cheie......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vizitator AdrianB1

pai ajuta-ma si pe mine sa inteleg ,de ce ar fi nevoie sa poti regla si placuta mobila !? care daca chiar doresti se poate regla foarte simplu din cablu(chiar din reglajul acestuia nu trebuie sa desfaci nimica) nu ai nevoie de nici o cheie......

Pentru ca pe masura ce se toceste o poti regla din cablu sau din etrier. Si pentru ca la BB7 etrierul se regleaza din rotitele placutelor, apoi reglezi placutele, asta e procedura oficiala si e mai usor si mai precis decat sa o faci altfel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

De maine intru si eu in lumea biciclistilor, mi-am luat asta:, abia astept s-o incalec sa vad cum ne intelegem..n-am mai pedalat de vreo 15 ani si recunosc ca sunt afon, habar nu am sa schimb vitezele la astea noi :))..

O groaza de tehnologie in astea, frane hidraulice, suspensii aer/ulei, rebounduri, etc..te doare mintea..eu o ardeam la tara pe Tohan de-mi sareau maselele :))

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce inaltime ai? Pare foarte micuta... cam pentru o fata de 1,60-1,65 m

 

La bicla mea am amortizor si pe spate, (Fox RP23 pt cine cunoaste) pe aer. Trebuie setata prima data presiunea corecta in functie de greutatea calaretului. Apoi are rozeta de rebound (amortizare pe revenire) cu vreo 12 clickuri parca si maneta de "pro pedal" cu rozeta de reglaj pe 3 trepte. Blocheaza amortizorul dar nu total. PE fata am Fox Talas 32 RLC. Poti seta cursa la 100-120-140 mm, are reglaj de rebound, blocare progresiva si reglaj al tariei pe denivelari mici. Transmisia mi se pare banala, 3x9 viteze. In afara faptului ca trebuie sa stii ca nu se schimba in forta si nu se folosesc combinatii extreme de foi cu pinioane (foaie mare-pinion mare, etc), nu e mare branza. Franele hidraulice Deore XT au si ele vreo 3 reglaje... Deci, ai dreptate... Tehnologia velo e mult peste cea moto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Pare, dar are cadrul de 22, mi-este teama ca este prea mare pt.mine..eu am 183 inaltime si 100 kg, din ce am vazut in catalog mi se potrivea un cadru de 20..

Cel de la care am luat-o are 182 si ii era cam la limita..dar el merge cam pe orice si mi-a spus ca ma voi intelege bine cu ea..

Sa inteleg ca trebuie sa schimb vitezele atunci cind nu apas tare in pedale, ci cind merg mai lejer?

Alte sfaturi legate de echipament, o voi folosi preponderent in oras, sa-mi cumpar casca?

Sunt sigur ca ma va durea curu' de la sea, sa-mi trag pe dedesubt niste colanti de-aia cu burete/gel sau sa ma obisnuiesc fara?

Merci pentru sfaturi..

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt sigure ca ma va durea curu' de la sea, sa-mi trag pe dedesubt niste colanti de-aia cu burete/gel sau sa ma obisnuiesc fara?

Merci pentru sfaturi..

da si nu. cuvintul e "obisnuinta". asa am zis si eu (dupa ce am reluat biciclitul a fost nasol tare o vreme). m-am dus in Decathlon si mi-am luat fitza cu gel c.acat. am returnat-o a doua zi, seile tari si inguste sint in realitate mult mai bune, dar depinde si de conformatie pe undeva. Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ala-i cadru de 22 cum sunt eu fotomodel... E de 15-16", se vede dupa geometrie. Cadrul de 22 e imens si rotile par de jucarie pe el. De fapt de 21 e cam cel mai mare-n MTB. Poti masura de la axul pedalier pana unde se termina cadrul si incepe tija seii.
Cand schimbi, dai mai usor la pedale. In urcare e mai complicat dar te obisnuiesti. Nu e o bicicleta prea potrivita pentru oras, dar merge. Casca mi-am luat pentru ca trebuia obligatoriu la concursuri. Acum am inceput s-o port ca mai tine de vant, cozorocul de soare, e buna ca suport pentru camera video si are si licurici pe spate, nu mai trebuie stop :D
La fund iti trebuie o sa compatibila. Aici vei cheltui bani multi sau vei nimeri una din prima. Husele cu gel fac mai mult rau decat bine. Foarte multi se-mpaca cu Selle SMP TRK

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut si felicitari pentru achizitie, frumoasa piesa. :)

Cat despre confortul partii dorsale pe sa, parerile sunt si vor fi mereu impartite. Eu folosesc colanti cu burete de la Decathlon si imi este bine, iar atunci cand ma mai urc pe ea fara burete resimt lipsa.

Casca mi-am luat pentru siguranta mea (am acasa 2 casti pentru moto, casca pentru sporturi de iarna, casca pentru bicla).

Schimbatul foilor si al pinioanelor intr-adevar trebuie efectuat in cat mai putina sarcina, altfel schimba foarte greu (cu repercursiuni ulterioare asupra lantului sau a foilor / pinioanelor) sau nu schimba deloc.

Spor la pedalat.

Editat de soran
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Mersi pt.aprecieri..

Am doua perechi de colanti cu gel pe care-i folosesc la drumurile lungi pe moto, am sa merg cu ei pentru inceput, sa vad cum ma simt..

De fapt cred ca-mi bat prea mult capul pentru inceput, trebuie sa ma urc pe ea si s-o iau la picioare..pe urma mai vedem.. :)

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce?

eu am citit asa. ca se muleaza pe zona aia si exercita presiune peste tot. c.uru omului e "gindit" sa se sprijine pe cele doua oase din buci. experienta mea cu saua cu gel a cam confirmat asta da' nu toti avem c.ururi la fel. scuzati limbajul poate prea tehnic.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Pentru ca se misca pe sea, cel putin alea din Decathlon. Si am incercat cu husa si fara, pana la urma am ajuns la concluzia ca e mai bine fara, cel putin la drumuri pana in 100 km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

imi poate da cineva vreun link sau vreo adresa de magazin de unde sa-mi cumpar o bicicleta NOUA cu o singura viteza si frana prin retropedalare ( sau "torpedo")? deci nu bicicleta "fixa", pe aia se pedaleaza si inainte si inapoi, pt ca butucul e solidar cu pinionul, iar cu franarea nu ma pot obisnui.

multumesc celor care inteleg ce vreau si ma pot ajuta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Ieri mi-a sosit capra, ce-am constatat dupa primii 10/12 km:

 

-Munca-i grea (chiar si la pedalat), daca era usoara plecau ovreii cu ea in spate.

-Simt cum imi iau coapsele foc, astept febra musculara.

-Tot am tendinta sa trag de mansonul drept, sa pun gazul pe ea.. :crack:.

-Incerc sa invat care schimbator este pentru foaie si care pt.pinioane, care pt.urcare si care pt.retrogradare, constat ca nu-i greu sa le incurc cu mare succes :))

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

imi poate da cineva vreun link sau vreo adresa de magazin de unde sa-mi cumpar o bicicleta NOUA cu o singura viteza si frana prin retropedalare ( sau "torpedo")? deci nu bicicleta "fixa", pe aia se pedaleaza si inainte si inapoi, pt ca butucul e solidar cu pinionul, iar cu franarea nu ma pot obisnui.

multumesc celor care inteleg ce vreau si ma pot ajuta!

Daca nu ai mari pretentii gasesti aici

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

-Incerc sa invat care schimbator este pentru foaie si care pt.pinioane, care pt.urcare si care pt.retrogradare, constat ca nu-i greu sa le incurc cu mare succes :))

Cel mai simplu e sa te obisnuiesti sa il folosesti doar pe cel din dreapta - e cel de pinioane. Foile le schimbi mult mai rar de cat pinioanele, asa ca e un inceput bun. Dupa aia te prinzi tu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai simplu e sa te obisnuiesti sa il folosesti doar pe cel din dreapta - e cel de pinioane. Foile le schimbi mult mai rar de cat pinioanele, asa ca e un inceput bun. Dupa aia te prinzi tu.

sau iti iei un Shimano Alfine 11 :D http://www.wiggle.com/shimano-alfine-11-speed-disc-hub-without-fittings/

ai un singur schimbator si viteze unice. chiar daca aparent la sistem cu foi si pinioane ai de ex 3x6=18 viteze, diferentele sub 10% nu sint considerate viteze "reale", deci un Alfine 11 e cumva echivalent cu cel putin 18 viteze, asta ignorind pinionul ala uphill sau cum ii zice.

ca tot am adus vorba, am citit ca pierderile la sistemele cu viteze in butuc nu sint atit de mari pe cit ar crede unii.

oricum, vorbesc si eu discutii pt. ca pe linga cei 500 si ceva $ mai trebuie schimbatorul si inca vreo 2 accesorii, deci nu merita sa bagi paraii decit daca e o bicla pe care o s-o tii mult si chiar o folosesti intr-un mod care chiar "cere" asa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Am realizat cit de avantajati suntem noi, motociclistii, atunci cind ne dam cu bicla prin trafic!

Deja avem reflexele formate, atentia distributiva, ochii pe jos la nisip, ulei, stanga/dreapta dupa masini,etc..

Unuia care nu este motocicliost cred ca ii este mult mai greu..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

sau iti iei un Shimano Alfine 11 :D http://www.wiggle.com/shimano-alfine-11-speed-disc-hub-without-fittings/

ai un singur schimbator si viteze unice. chiar daca aparent la sistem cu foi si pinioane ai de ex 3x6=18 viteze, diferentele sub 10% nu sint considerate viteze "reale", deci un Alfine 11 e cumva echivalent cu cel putin 18 viteze, asta ignorind pinionul ala uphill sau cum ii zice.

ca tot am adus vorba, am citit ca pierderile la sistemele cu viteze in butuc nu sint atit de mari pe cit ar crede unii.

oricum, vorbesc si eu discutii pt. ca pe linga cei 500 si ceva $ mai trebuie schimbatorul si inca vreo 2 accesorii, deci nu merita sa bagi paraii decit daca e o bicla pe care o s-o tii mult si chiar o folosesti intr-un mod care chiar "cere" asa ceva.

La 3x6 nu ai 18 viteze nu pentru ca sunt diferente sub 10%, ci pentru ca unele sunt duplicate (adica foaia medie in unele combinatii de pinioane are aproape aceleasi rapoarte ca foaia mare cu pinioane mai mari. Raportul de 15% e optim pentru pedalat, dar nu e obligatoriu. Si nu ai neaparat nevoie de Alfine 11, merge si XX1 - o singura foaie si 11 pinioane.

 

Am realizat cit de avantajati suntem noi, motociclistii, atunci cind ne dam cu bicla prin trafic!

Deja avem reflexele formate, atentia distributiva, ochii pe jos la nisip, ulei, stanga/dreapta dupa masini,etc..

Unuia care nu este motocicliost cred ca ii este mult mai greu..

Da, dar vezi ca motociclistii au cele mai multe salturi peste cap cu bicicleta, frana fata pe bicicleta te da usor peste cap pentru ca ai alta distributie a greutatii; daca la moto poti sa folosesti 100% frana fata in aproape orice conditii la bicicleta e bina sa franezi aproape egal cu ambele frane. Ti-o spun ca unul care a patit asta :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 3x6 nu ai 18 viteze nu pentru ca sunt diferente sub 10%, ci pentru ca unele sunt duplicate (adica foaia medie in unele combinatii de pinioane are aproape aceleasi rapoarte ca foaia mare cu pinioane mai mari. Raportul de 15% e optim pentru pedalat, dar nu e obligatoriu. Si nu ai neaparat nevoie de Alfine 11, merge si XX1 - o singura foaie si 11 pinioane.

pai ori n-am inteles eu ce-ai spus tu, ori invers. ca mie-mi pare ca am zis acelasi lucru. ai 3x6 viteze, le insiri in ordinea raportutilor. din cele 18, le tai pe cele care difera cu mai putin de 10% de cele de linga. daca de exemplu cu foaia mare si pinionul al 2-lea ai raport 3 si cu foaia mijlocie si pinionul al 5-lea ai 3,1, e ca si cum ar fi o zingura viteza, diferenta fiind de doar 3% (nu se simte). ce conteaza e raportul maxim/minin, atit timp cit diferentele dintre raporturi sint de ~10%. ceea ce urmaresc sa realizeze producatorii de schimbatoare in butuc.

treaba cu raportul de 15% n-am mai auzit-o, sau iar n-am inteles ce vrei sa zici. eu stiu ca exista o cadenta optima, pe la 90 rot/min, 60 fiind un minim recomandat, dar variaza de la om la om (vezi Armstrong sau Froome vs. Ullrich, de ex.). si, evident, exista si o viteza minima recomandata. din toate astea putindu-se deriva niste cifre.

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...