Sari la conținut

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Postări Recomandate

Succes si ai grija .Nu privi de aproape esapamentul :lol: .Pilitura aia poate sa-ti sara usor in ochi.Sa-ti spun de unde stiu asta? :lol:

:lol:

 

 

Nu am reusit :lol: ca nu am avut scule ok. O sa caut zilele astea la niste prieteni niste scule si apoi va spun cum e fara golania aia.

 

Nu-mi spune, nu-mi spune :finger:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

mda.. vreau si eu sa stiu ce se intampla...

Daca scoti dopul ala nu exista un catalizator pe care-l distrugi?

Vreau sa stiu cum se aude si cat castiga la putere.

 

O alta intrebare: va puteti ridica pe o roata cu ele? Eu reusesc dar nu foarte mult, nici ca inaltime si nici ca timp... Oare este din cauza injectiei alimentarii asistate electronic?

 

Ne vedem in we la BV? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Din martie sunt fericitul posesor al unui F 650 GS din 2000. :D

 

Luna viitoare planuiesc sa ii fac revizia la Bavaria, ca am la bord 24000 km si vreau sa fac un tur mai mare asa ca vreau sa fiu in regula.

 

Din pacate nu ma prea pricep la mecanica, asa ca sper sa invat la fata locului in timpul reviziei cum se face una sau alta, mai ales schimbul de ulei si de garnituri.

 

O sa am nevoie si de un reglaj al supapelor ca au cam inceput sa tacane si de o verificare a calculatorului, eventuial de o reglare a injectiei. Am observat un comportment bizar, de cind am luat-o (second hand, desigur) motoreta asta nu vrea cu nici un chip sa sara de 5500 de ture :welcome:

 

Niste poze cu motoreta mea sunt aici (http://www.usphoto.ro/Moto.html), de acum 2 saptamini cind am fost cu un prieten pe la Sinaia, pina la cabana de la Piatra Arsa. De acolo am invatat ca intr-adevar e o motoreta grea pentru drumuri grele, dar pentru soft-enduro e minunata. Nu am sa va povestesc acum ce ploaie am indurat... :thanks:

 

Drum uscat la toata lumea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...a mea este nou noutza, eu sunt primul proprietar.

Din cate stiu eu, daca o sa te duci la Bavaria (in bucuresti?), or sa te invite sa servesti o cafelutza; tu crezi ca te asteapta cu bratele deschise sa-ti explice cum sta treaba cu motoru? No way Jose :welcome: , or sa-ti bage fetitza in camera lor de tortura si-or sa intre cu frezele dentare pe unde stiu ei mai bine.

Cat priveste turometrul, intr-adevar are o limitare, dar parca a mea se duce mai mult la ture ca sa prinda cei 170 km/h din contructie...

A propos: cate ture aveti voi la 100 km/h? Eu am cam 4300...

 

...si nu uitati sa-mi spuneti daca va ridicati pe=o roata cand vreti / cat vreti!

 

Cheers! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

...si nu uitati sa-mi spuneti daca va ridicati pe=o roata cand vreti / cat vreti!

 

 

eu m-am ridicat o singura data, involuntar, la o plecare de la un semafor... o turasem putin mai tare decat de obicei la plecare si am dat drumul cam repede la ambreiaj... :welcome:

 

cand am simtit ca se ridica roata fata de la pamant, nu mi-a placut senzatia, si am mai redus... oricum ma gandeam eu de dinainte de tentativa asta involuntara de wheelie ca nu sunt de mine acrobatiile de genul asta... :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 100 km/h am 4000 de rot/min. Ambele ace (vitezometrul si turometrul) sunt in pozitie verticala. Pe o roata inca nu m-am ridicat, dar pare posibil de realizat, oricum nu sunt adeptul figurilor pe moto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 100 km/h am 4000 de rot/min. Ambele ace (vitezometrul si turometrul) sunt in pozitie verticala. Pe o roata inca nu m-am ridicat, dar pare posibil de realizat, oricum nu sunt adeptul figurilor pe moto.

Mamaaa.. numai 4k de ture? ...fix 4000? Pai si la mine de ce sunt 4300? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sal

am nevoie de un curs rapid de 650 dakar

 

 

ce trebuie sa verific inainte de a pleca la drum (nivel apa, ulei, etc)

care e presiunea optima in roti (metzler enduro 3 fatza spate)

ce benzina sa ii pun si mai ales ce benzina sa nu ii pun stiiu ca fara plumb, dar totusi (o sa frecventez petrom din anumite motive :rock: )

ce mai tre sa stiu despre el la drum - ca sambata sau duminica bag 430 km cu unul din asta :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sal

am nevoie de un curs rapid de 650 dakar

ce trebuie sa verific inainte de a pleca la drum (nivel apa, ulei, etc)

care e presiunea optima in roti (metzler enduro 3 fatza spate)

ce benzina sa ii pun si mai ales ce benzina sa nu ii pun stiiu ca fara plumb, dar totusi (o sa frecventez petrom din anumite motive :rock: )

ce mai tre sa stiu despre el la drum - ca sambata sau duminica bag 430 km cu unul din asta :moto:

 

Normal ar trebui numa sa bagi benzina.. (fara plumb 95) si pleci.. ii doar BMW!!! :wink:

 

daca meri pe sosea.. pui 1.9/2.1 fata/spate.. daca bagi offroad le dezumflii um pic 1.8/2.0 sau chair 1.7/1.9

 

depinde din ce an ii motoru.. cind s-a schimbat uleiul ultima data.. etc..

is multe de facut..

 

dar eu tind sa cred ca numa benzina tre sa bagi..

enjoy your ride!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sal

daca aveti prieteni care vor un dakar din 2005

vaca de la ktm inca ma asteapta

imi pare rau ca.l dau

dar, doar 160 km/h nu ma mai incanta si nici vitezana nu merita ca nu ai pe unde sa o dai

deci

merci de ajutor

turometrul si vitezometrul in treapta a 5 a stau perfect identic ca pozitie pe cadran sa urmariti asta

iar limitarea de 5500 nu exista la mine

Editat de ianachim
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sal

daca aveti prieteni care vor un dakar din 2005

vaca de la ktm inca ma asteapta

imi pare rau ca.l dau

dar, doar 160 km/h nu ma mai incanta si nici vitezana nu merita ca nu ai pe unde sa o dai

deci

merci de ajutor

turometrul si vitezometrul in treapta a 5 a stau perfect identic ca pozitie pe cadran sa urmariti asta

iar limitarea de 5500 nu exista la mine

 

 

Limitarea incepe la 7500 cand se taie alimentarea motorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Normal ar trebui numa sa bagi benzina.. (fara plumb 95) si pleci.. ii doar BMW!!! :bounce:

 

te caci in el de bmw daca nu are lichid de racire suficient sau nu are ulei suficient, etc.

deci:

cum se verifica corect uleiul?

cum se verifica corect nivelul lichidului de racire

care e temperatura normala a uleiului in diferite regimuri?

 

p.s. de sambata paan azi deja 800 km :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

te caci in el de bmw daca nu are lichid de racire suficient sau nu are ulei suficient, etc.

deci:

cum se verifica corect uleiul?

cum se verifica corect nivelul lichidului de racire

care e temperatura normala a uleiului in diferite regimuri?

 

p.s. de sambata paan azi deja 800 km :bounce:

 

Daca treci pe la mine pana sambata iti explic pe indelete ce si cum, te rezolv si cu manualul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca treci pe la mine pana sambata iti explic pe indelete ce si cum, te rezolv si cu manualul.

da-mi pe pm nr tel ca nu il gasesc. sambata sunt plecat din bucuresti, dar vb se vedem ce si cum

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am mai constatat ceva... mi se pare ca gs-ul meu consuma ceva cam mult...

 

La mers prin bucuresti (jumatate din timp la ore de varf cu a I-a si ambreiaj printre masini, si cealalta jumatate mai pe seara, cand e mai liber), intre doua plinuri, abia daca fac 180-200 de km... de mentionat ca plinurile le fac cand mi se aprinde becul de low fuel...

 

Cu alte cuvinte, 12 litri la 200 de km, in cazul optimist... adica vreo 6%minim

 

In afara, tot cu vreo 12-13 litri, fac intre 250-300 km, in functie de viteza de croaziera. Asta ar duce undeva la 4-5%, dar oricum multicel fata de ce pretinde producatorul...

 

Ale voastre cat consuma?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am mai constatat ceva... mi se pare ca gs-ul meu consuma ceva cam mult...

 

La mers prin bucuresti (jumatate din timp la ore de varf cu a I-a si ambreiaj printre masini, si cealalta jumatate mai pe seara, cand e mai liber), intre doua plinuri, abia daca fac 180-200 de km... de mentionat ca plinurile le fac cand mi se aprinde becul de low fuel...

 

Cu alte cuvinte, 12 litri la 200 de km, in cazul optimist... adica vreo 6%minim

 

In afara, tot cu vreo 12-13 litri, fac intre 250-300 km, in functie de viteza de croaziera. Asta ar duce undeva la 4-5%, dar oricum multicel fata de ce pretinde producatorul...

 

Ale voastre cat consuma?

 

 

Consumul dat de tine este unul in limitele normale. Din experienta mea iti spun urmatoarele:

 

Cazul 1:

 

- toba de serie in starea normale fara gauri sau sita scoasa

- bujie normala

 

consum in oras 6% cu schimbari la 3500 ture, 5~5,5% cu schimbari la 2500

afara 3,4% cu 80~100 km/h , 4% cu pasager

 

Cazul 2:

 

- toba schimbata cu una goala fara site

- bujie normala

 

consum in oras 6~7% cu schimbari la 3500

afara 3,5% cu 80~100 , 5% cu 150km/h

 

Cazul 3:

 

- toba schimbata cu una goala fara site

- bujie iridium NKG

 

consum in oras 5% cu schimbari la 3500

afara 3,3% cu 80~100 , 5% cu 150km/h

 

Cazul 4:

 

- toba toba de serie in starea normale fara gauri sau sita scoasa

- bujie iridium NKG

 

configuratia asta se afla in teste, revin mai tarziu.

 

 

Concluzii:

 

- bujia iridium scade consumul cu 1l in oras la 100km parcursi

- toba goala ajuta la demaraj si sunet dar creste consumul cu 1 litru/100km

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce pot sa zic eu despre dakarul meu in 800 km facuti pana acum in cele 5 zile de cand il am

de la plin ochi pana se vede benzina la buza si pana cand se aprinde rezerva (aprox 13 l) intre 275 si 285 km

regim de exploatare complet irational, serpentine, bucuresti(20%), mers afara 150 - 160

 

vazusem pe un forum cum ca in f de versiunea de firmware de pe injectie poate sa consume cu 20% mai putin in oras

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

consum in oras 6% cu schimbari la 3500 ture, 5~5,5% cu schimbari la 2500

 

Prin "schimbare la xxxx ture" banuiesc ca se intelege ca odata ajunsa la turatia xxxx schimbi in treapta superioara... nu?

 

In cazul asta chiar nu stiu cum poti schimba la 2500... La a mea daca o las sub 2700-3200 de ture, nu mai trage continuu, are tendinta uneori sa se "balbaie", in schimb daca trec de 3500 merge ok. Asa ca eu schimb pe la 4000-4300, ca sa pic in treapta superioara la 3200-3500.

 

Ca rezolvare a "balbaielii" si a "muritului la semafor cand accelerez brusc fara sa dau drumul ambreiajului" (surging and stalling in engleza), unii de pe chaingang (f650.com) recomandau schimbatul bujiei cu una iridium, asa ca oricum o sa investesc in asa ceva...

Editat de smar2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Io schimb viteza numai peste 4000..

pe sosea si cind dau mai tare nu schimb sub 4500

in carte scrie ca drehmoment ii 5300 (f650 dakar), atunci ai putere maxima

 

cu 12 litri merg cam 240-250km (oras, afara, rally) 5/100

cind am mers intins cu 140 a consumat si 6

 

daca mergi mai sportiv, iar iti ia mult

Editat de Climber
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca rezolvare a "balbaielii" si a "muritului la semafor cand accelerez brusc fara sa dau drumul ambreiajului" (surging and stalling in engleza), unii de pe chaingang (f650.com) recomandau schimbatul bujiei cu una iridium, asa ca oricum o sa investesc in asa ceva...

 

 

Eu iti recomand o verificare si reglare a injectiei, nu este normal sa se opreasca cand accelerezi brusc. Nici balbaielile la 2500 ture. Motorul are relantiul la 1400, la turatia asta se balbaie, tot ce depaseste 1500 ture reprezinta un rulaj fara balbaieli. La inceput eu mergeam cu motorul la 2000 ture cu schimbat la 2500. Acum merg la 3000 si schimb la 3500 in urmatoarea viteza.

 

Eu am reglat injectia la serviceul BMW din baneasa in inauarie 2007 si am dat 170 roni, nu este o suma imposibila. Doar un motor reglat corect consuma putin.

Bujia iridium nu iti regleaza motorul, ea ajuta doar la o ardere mai buna , de aici scade consumul cu 1 litru.

 

Avantajul la injectie fata de carburatie consta in faptul ca calculatorul rezolva singur managementul motorului, la carburatie cand ceva e dereglat imediat se simte se opreste, se ineaca, nu trage, nu merge. La injectie calculatorul regleaza singur toti parametrii astfel ca motorul sa ruleze. Singurele semne de dereglare se resimt in acele balbaieli si consum mai mare de carburant. Motorul merge in conditiile astea fara probleme, fata de carburator care de mult era tras pe dreapta. De aici rezulta si "pacalirea" utilizatorului care nu resimte decat anomaliile grave. Fiecare se asteapta sa fie ca si la carburator, sa nu traga sa se opreasca, sa nu mai mearga, injectia poate se mai opreste, poate se mai balbaie dar poti merge cu motorul in continuare calculatorul gestioneaza anomaliile si face ca motorul sa ruleze. Acestea sunt semnele ca trebuie verificata si reglata injectia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...