Sari la conținut

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Postări Recomandate

:P salutare!!! am si eu o intrebare la care nu am gasit un raspuns cat de cat multumitor:care este sarcina maxima pe care o poate cara un gs 650 dakar daca ar fii echipat cu amortizor aftermarket? va multumesc anticipat!!! :angryfire:
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

:blbl: salutare!!! am si eu o intrebare la care nu am gasit un raspuns cat de cat multumitor:care este sarcina maxima pe care o poate cara un gs 650 dakar daca ar fii echipat cu amortizor aftermarket? va multumesc anticipat!!! :angryfire:

 

Greutatea maxima admisa pe gs sau gs dakar este de 380 Kg, 124 kg pe fata si 256 kg pe spate. Probabil ca daca ii schimbi amortizorul poti sa incarci mai mult spatele, depinde de amortizor, dar nu cred ca merita investitia, spre exemplu un amortizor ohlins pt dakar costa aproximativ 1000 eur. Mai bine mai lasi din bagaje acasa.

 

Schimbarea uleiului din furca la Gs simplu.

Am pus motocicleta pe cricul central am apasat pe partea din spate a motocicletei si am bagat sub scutul motorului niste caramizi si o bucata de scandura ca sa suspend roata fata. Am scos capacul negru din capatul furcii dinspre ghidon. Cu coada unei surubelnite am apasat pe dopul din aluminiu (sageata rosie) si cu o alta surubelnita foarte subtire am extras siguranta (sageata galbena). Am eliberat cu grija dopul de aluminiu si l-am dat afara, aveti grija ca este impins de arc. Daca O-ringul este bun, poate fi refolosit. Cu o cheie tubulara de 10mm am desfacut surubul din partea de jos a furcii (incercuit cu galben) si am lasat sa se scurga uleiul intr-un pet de 5l taiat la gura. Tineti recipientul cat mai aproape de orificiul de scurgere, pt ca uleiul iese cu oarece presiune si o sa-l imprastiati pe jos. Dupa ce s-a scurs am strans surubul. Saiba de cupru am refolosit-o pt ca nu era deformata.

In prealabil cu o cana gradata am turnat 600ml de apa intr-un pet si am marcat nivelul cu un marker (poza am facut-o dupa ce l-am recuperat din tomberon, era curat cand l-am folosit :P). Am turnat uleiul in pet si apoi in furca. Am pus dopul, siguranta si capacul de plastic. Siguranta am orientat-o cu intreruperea spre fata motocicletei, ca sa nu retina apa. Aceeasi operatie si la celalalt amortizor.

 

Ulei folosit Motul 10 W, 40 lei bidonul de 1l de la motoadventure din Cotroceni.

 

Am dat o tura cu mobra prin oras sa vad cum se comporta. Suspensia pe fata este acum mult mai ferma, nu mai plonjeaza fata pe franare. Eu zic ca e mai bine decat inainte. Sa vedem cum se comporta pe forestier.

post-12027-1215859810_thumb.jpg

post-12027-1215859816_thumb.jpg

post-12027-1215859852_thumb.jpg

Editat de invictus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La modelele cu injectie incepand cu 2004, cele cu aprindere dubla au specificat un consum de la 3,5/100 in sus la 90km/h, dar cine stie in ce conditii au obtinul ei acel consum :baldy:

 

Bafta.

 

 

Eu, cu gs-ul din 2003 (cand am facut testul avea vreo 3000 km. la bord), la 80/h, drum drept, fara pasager sau bagaje, am obtinut un consum de fix 3 :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am mers 140km, viteza 90-100, cu 4.5litri de benzina. Am gs din 2004.

 

Pe mine ma roade un gand, am 9360km la bord si la 10.000 se spune ca trebuie facut jocul supapelor (valve clearence).

A facut cineva acest lucru? Se poate face in regie proprie cu manualul si f650.faq.? Ulei, filtre schimb eu la el, am si scule dar nu stiu daca sa ma bag si la asa ceva. Eventual daca face cineva in prealabil si nu deranjez as dorii sa vin sa vad si eu sa bag la cap ce si cum. Multumesc si asfalt uscat la toata lumea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt proaspat posesor de GS, el nu e asa proaspat (2001) si, cred ca toti trec prin asta cand isi iau motor sh, vreau sa stiu cum merg, arata alte gs-uri de varsta lui. Cum organizam si noi o iesire si un schimb de experiente (bi sau unilaterale).

 

ps. Vreau sa stiu daca sarma cu care e legat ghidonul meu e originala BMW. :baldy:

Editat de Alex-Alex
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am mers 140km, viteza 90-100, cu 4.5litri de benzina. Am gs din 2004.

 

Pe mine ma roade un gand, am 9360km la bord si la 10.000 se spune ca trebuie facut jocul supapelor (valve clearence).

A facut cineva acest lucru? Se poate face in regie proprie cu manualul si f650.faq.? Ulei, filtre schimb eu la el, am si scule dar nu stiu daca sa ma bag si la asa ceva. Eventual daca face cineva in prealabil si nu deranjez as dorii sa vin sa vad si eu sa bag la cap ce si cum. Multumesc si asfalt uscat la toata lumea.

 

 

Ma ajuta si pe mine cineva cu un sfat? Chiar sunt pe ganduri, ce sa fac? Sa umblu la el, cel care l-a adus din Germania mi-a zis ca neamtul singurul lucru care i-a zis sa-l faca la 15.000 reglaj supape, pana atunci nu e nevoie. Totusi in cartea tehnica spune la 10.000. :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma ajuta si pe mine cineva cu un sfat? Chiar sunt pe ganduri, ce sa fac? Sa umblu la el, cel care l-a adus din Germania mi-a zis ca neamtul singurul lucru care i-a zis sa-l faca la 15.000 reglaj supape, pana atunci nu e nevoie. Totusi in cartea tehnica spune la 10.000. :baldy:

Eu zic sa nu umbli la el daca nu te pricepi si nu ai sculele necesare, nu este la indemana oricui. Jocul valvelor se verifica la reviziile de 1000, 10.000 si 20.000km si se regleaza daca este cazul. Daca motorul nu are carte de service, sau ai indoieli cu privire la nr. de km, poti sa o duci la AB, ca sa fii linistit. Motorul cu valvele dereglate are un zgomot specific, un tacanit metalic in partea de sus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorul a fost luat din reprezentanta BMW cu cele 2 carti de service, 3 chei si km originali. Are 2 stampile, cea de 0km si cea de 1000km. Merge impecabil, insa ma gandesc sa-i fac tot ce trebuie "ca la carte". Nu cred sa fie un motor alergat, cauciucurile sunt cele originale si sunt in stare foarte buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..atunci du-l la bavaria.

 

N-am mai scris demult p-aici dar nu ma pot abtine...

BMW e o scula FOARTE fiabila cu conditia de a nu-ti bate joc de ea.

Cand v-aud cu reglarea jocului supapelor :blink: "in spatele blocului", parca-i vad pe vechii mei prieteni posesori de IJ-uri si Nipre. Dar asta era acu' 20 ani. Voi n-ati mai evoluat ?

Dati o caruta de bani pe motoare dupa care va apucati sa va bateti joc de ele, de fapt de banii vostri.

Profitati macar de faptul ca la reprezentanta (din Buc, cel putin) inca mai lucreaza un om pasionat de meseria lui si dati p-acolo si ascultati-i sfaturile.

Daca producatorul zice una, nu va mai luati dupa forumistul atotstiutor.

Si nu vb din carti ci din experienta.

Am motorul ( F 650 GS/2004 ) de 3 ani, schimb uleiul (BMW 15W30) si filtrul la 5000 km (la cat costa si la cat de important este, merita) si la 25.000 km i-am mai schimbat doar lichidul de racire si de frana.

Daca va bagati "nasurile" prin ele, s-ar putea sa va coste mult mai mult decat ieftineaua de moment (cel putin la GS - injectie, o groaza de electronica etc)

 

Iertati-mi tonul poate putin acid dar eu imi iubesc Curcanu' si pe toti fratiorii lui.

 

Ideea unei intalniri mi se pare f buna si poate la un moment dat chiar reusim sa ne vedem cati mai multi..

 

Si consumul tre' sa fie la 2004+ de 4% in oras si 3% afara, la 90 km/h si 4 - 4.5 peste, dar nu mai mult.

 

S-auzim de bine..

 

:baldy:

Editat de Kuki
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..atunci du-l la bavaria.

 

N-am mai scris demult p-aici dar nu ma pot abtine...

BMW e o scula FOARTE fiabila cu conditia de a nu-ti bate joc de ea.

Cand v-aud cu reglarea jocului supapelor :blink: "in spatele blocului", parca-i vad pe vechii mei prieteni posesori de IJ-uri si Nipre. Dar asta era acu' 20 ani. Voi n-ati mai evoluat ?

Dati o caruta de bani pe motoare dupa care va apucati sa va bateti joc de ele, de fapt de banii vostri.

Profitati macar de faptul ca la reprezentanta (din Buc, cel putin) inca mai lucreaza un om pasionat de meseria lui si dati p-acolo si ascultati-i sfaturile.

Daca producatorul zice una, nu va mai luati dupa forumistul atotstiutor.

Si nu vb din carti ci din experienta.

Am motorul ( F 650 GS/2004 ) de 3 ani, schimb uleiul (BMW 15W30) si filtrul la 5000 km (la cat costa si la cat de important este, merita) si la 25.000 km i-am mai schimbat doar lichidul de racire si de frana.

Daca va bagati "nasurile" prin ele, s-ar putea sa va coste mult mai mult decat ieftineaua de moment (cel putin la GS - injectie, o groaza de electronica etc)

 

Iertati-mi tonul poate putin acid dar eu imi iubesc Curcanu' si pe toti fratiorii lui.

 

Ideea unei intalniri mi se pare f buna si poate la un moment dat chiar reusim sa ne vedem cati mai multi..

 

Si consumul tre' sa fie la 2004+ de 4% in oras si 3% afara, la 90 km/h si 4 - 4.5 peste, dar nu mai mult.

 

S-auzim de bine..

 

:baldy:

 

-La cati km. l-ai dus sa-ti regleze supapele?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut baieti !

 

Am si eu o mica problema cu al meu Dakar. Sambata l-am culcat pe partea dreapta, pentru ca nu am mai putut sa il tin prin niste balti. Aventura a fost frumoasa dar din pacate mi s-a rupt oglinda de pe partea dreapta. De fapt nu e oglinda ci filetul acela crestat in care intra piciorusul de la oglinda. Aseara m-am uitat atent si am constatat ca acel filet crestat este continuarea unui surub ce se prinde in ghidon. Deci, spre bucuria mea trebuie schimbat doar acest surub cu filetul crestat.

 

Va rog, cei care ma puteti indruma, de unde as putea cumpara aceasta piesa.

 

Va multumesc si numai bine tuturor!

 

N-ai nici un prieten /cunoscut/verisor...cu cunostinte pe la un strungar ?

Piesa se face simplu dupa piesa originala ...pe strung.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut iulian ,,,

 

 

pai nu am ,,, o sa ma interesez ,,, poate reusesc totusi sa il gasesc de cumparat ,,, pana gasesc un strungar

 

OK

nu stiu cat de tare te grabesti

o sa incerc eu maine sa demontez pesa originala ...s-o dau maine unui coleg de la mine de la munca ...sa faca fo' 3-4 bucati...a mai facut una ..din bronz..pentru alt coleg de-al meu care a patit-o la fel ca talica ...

 

Asa ca ...producem de rezerva ..s-avem la nevoie ..pe stoc.

Oricum ..daca vrei sa comanzi pesa originala la BMW...cod pesa ..daca nu gresesc 51167672399 e fo' 15 iepuroi

Io zic ca de banii astia mergi macar fo' 300 de km.

 

post-27837-1216190050_thumb.jpg

 

Vorbim

</SPAN>

Editat de 22iulian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-ai nici un prieten /cunoscut/verisor...cu cunostinte pe la un strungar ?

Piesa se face simplu dupa piesa originala ...pe strung.

:blink:

 

Ca sa-ti iasa piesa aia FUNCTIONALA, trebuie un strungar destept. Daca-i destept, iti ia si bani pe masura..

Daca o comanzi la bavaria, esti sigur ca o ai intr-o saptamana si te costa cam 3-4 sute de mii.. (parca atat m-a costat pe mine acu' vre-un an)

Si daca arde, caut io prin beci :blink:

 

:baldy:

 

Angi, la 15.000 km (cat are motorul) inca nu s-au dereglat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:blink:

 

Ca sa-ti iasa piesa aia FUNCTIONALA, trebuie un strungar destept. Daca-i destept, iti ia si bani pe masura..

Daca o comanzi la bavaria, esti sigur ca o ai intr-o saptamana si te costa cam 3-4 sute de mii.. (parca atat m-a costat pe mine acu' vre-un an)

Si daca arde, caut io prin beci :blink:

 

:baldy:

 

Angi, la 15.000 km (cat are motorul) inca nu s-au dereglat.

 

Aha deci acum ai 15000 cu ea si nu s-a dereglat. Oricum sunt atent la cum se aude motorul si nu are nici un zgomot strain. In alta ordine de idei consider ca daca esti dibaci, atent si ai rabdare orice interventie mecanica o poti face singur. La toate masinile care le-am avut am schimbat singur tot ce inseamna consumabile, iar odata l-am ajutat pe un prieten la o distributie. Daca ai cartea service si respecti intocmai acei pasi, masori tot ce se zice nu cred ca ai ce gresii. Eu m-am documentat si pe f650.faq si am vazut si un filmulet cu valve clearance la un F650 ST pe video.google. M-am uitat la motorul meu si pare la fel mecanic ca cel de F650 mai vechi.

 

Intrebarea mea este daca a mai facut cineva pe aici tot asa cu cartea service si documentatie, poate imi da si mie niste sfaturi sau sa imi spuna unde a intampinat ceva dificultati. Din cate am vazut in film daca trebuiesc ajustate valvele, imi trebuie niste pastile din capul supapelor. E aceste pastile unde se gasesc? La Bavaria sau se pot comanda si din alta parte.

 

In alta ordine de idei, nu am incredere sa merg undeva cu motorul si nu vad eu cu ochii mei ce face si cum face acolo. Prefer sa ma documentez eu bine, sa-mi iau toate sculele necesare si intr-o sambata linistita sa fac toata treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:blink:

 

Ca sa-ti iasa piesa aia FUNCTIONALA, trebuie un strungar destept. Daca-i destept, iti ia si bani pe masura..

Daca o comanzi la bavaria, esti sigur ca o ai intr-o saptamana si te costa cam 3-4 sute de mii.. (parca atat m-a costat pe mine acu' vre-un an)

Si daca arde, caut io prin beci :blink:

 

:baldy:

La Bavaria piesa aia e 64 lei. Am avut aceiasi problema acum cateva luni.

Mi-a facut-o o cunostina la strung, si a durat exact 15 minute. Nu e nimic complicat pentru ca toata smecheria e in faptul ca piulita care strange tija oglinzii e conica. Daca piulita e ok, surubul e foarte simplu de facut. Piulita aia conica e putin mai tricky, dar nici aia nu cred ca ar pune probleme.

Atat ca a trebuit sa-i dau vreo 3 straturi de negru mat inainte sa o instalez.

:blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nenea-nenea!

 

fa mai multe nenea

ca si eu am oglinda dreapta rupata in imprejurari asemanatoare...adica tot acel surubel, micut si dragut...

 

daca omu se pricepe, da-i sa faca mai multe, ca astea se strica des. si pune de o afacere, sa nu mai trebuiasca sa ajungem la bavaria...

eu tre sa ma duc la ei sa schimb o tona de chestii...maneta ambreiaj, oglinda dreapta, maneta frana, pedala frana, sa pun arc la cric, sa imi indrepte ghidonul (sau furca...depinde, ceva nu e in regula).

 

deci, eu zic sa facem noi cumva sa avem noi piese pe stoc.

 

 

OK

nu stiu cat de tare te grabesti

o sa incerc eu maine sa demontez pesa originala ...s-o dau maine unui coleg de la mine de la munca ...sa faca fo' 3-4 bucati...a mai facut una ..din bronz..pentru alt coleg de-al meu care a patit-o la fel ca talica ...

 

Asa ca ...producem de rezerva ..s-avem la nevoie ..pe stoc.

Oricum ..daca vrei sa comanzi pesa originala la BMW...cod pesa ..daca nu gresesc 51167672399 e fo' 15 iepuroi

Io zic ca de banii astia mergi macar fo' 300 de km.

 

post-27837-1216190050_thumb.jpg

 

Vorbim

</SPAN>

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A facut cienva la Bavaria reglajul supapelor?Cat a costat?

Eu am vreo 21000 Km acum, nu-mi dau seama daca se aude ceva suspect dar ma gandeam sa ma duc sa fac reglajul.

 

 

Am vrut eu sa fac si mi-au cerut 500 lei acum 2 ani.

Drept urmare am facut aceasta operatie cu manualul in fata si a iesit bine.

Trebuie tinut cont ca inainte de operatie trebuie cumparata garnitura de cauciuc dintre capacul de la supape si blocul motor (nu e scumpa ~55 lei) Din pacate nu se poate reutiliza aia veche pt ca o sa curga ulei pe langa ea.

Operatia nu dureaza mai mult de 3~4 ore cu tot cu pauza de tigara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, de garnitura nu stiam, insa acele pastile din capul supapelor de unde se pot cumpara? Tu le-ai schimbat sau nu era cazul?

 

se schimba doar cand nu mai ai jocul conform indicatiilor din manual. O pastila costa in functie de grosime, pretul uneia fiind intre 1,5E si 4E. Se schimba doar daca este cazul. La mine nu a fost cazul desi am ~69.000km

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...