Sari la conținut

Specificatii Ulei


Postări Recomandate

Daca in cartea motocicletei (BME F650) scrie ca trebuie pus 20W50, iar eu am cumparat ARAL 20W50 pe care nu scrie ca neaparat de moto, ci pentru motoare cu aprindere interna, este ok?

 

Poate sa difere un ulei 20W50 de auto, fata de unul de moto?

 

THX

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 144
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

[

trebuie sa scrie pe cutia uleiului ca e special ptr. motocicleta. Daca pui de autoturism strici motorul.Alea auto sunt pt motoare cu turatii mai mici si au si niste adivivi care nu sunt bune ambreiajului. Nu prea le am cu mecanica,dar atat am retinut eu..

 

Nu cred ca de pe acest forum te va sfatui cineva sa incerci. Du repede uleiul inapoi si iti recuperezi poate 80 la sută din bani. Uleiul e viața motorului, nu trebuie sa te joci cu aÂşa ceva!!! Nu incerca nici macar sa vezi cum e!

Asfalt uscat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca in cartea motocicletei (BME F650) scrie ca trebuie pus 20W50, iar eu am cumparat ARAL 20W50 pe care nu scrie ca neaparat de moto, ci pentru motoare cu aprindere interna, este ok?

 

Poate sa difere un ulei 20W50 de auto, fata de unul de moto?

 

THX

nu te lua dupa tampenii

e foarte bun uleiul ala

astea cu patinat ambreiajul, cu turatii cu etc. sunt mituri

exista standarde de ulei

un ulei 20w50 facut de fabrica x este la fel, ca si proprietati cu un ulei facut de y, indiferent daca io, ca patron al lui x sunt mai smecher, iti pun tie pe eticheta si o motocicleta si ti-l vand cu de 3 ori pretul, nu te mai lua dupa tampenii

personal, aral nu am folosit prea mult

asa ca nu stiu sa-ti spun cat de bun e

pe de alta parte, diferenta intre x si y se poate observa in fiabilitatea uleiului, adica cat de multi km rezista in motor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu te lua dupa tampenii

e foarte bun uleiul ala

astea cu patinat ambreiajul, cu turatii cu etc. sunt mituri

exista standarde de ulei

un ulei 20w50 facut de fabrica x este la fel, ca si proprietati cu un ulei facut de y, indiferent daca io, ca patron al lui x sunt mai smecher, iti pun tie pe eticheta si o motocicleta si ti-l vand cu de 3 ori pretul, nu te mai lua dupa tampenii

personal, aral nu am folosit prea mult

asa ca nu stiu sa-ti spun cat de bun e

pe de alta parte, diferenta intre x si y se poate observa in fiabilitatea uleiului, adica cat de multi km rezista in motor

 

 

Uite un sfat bun ! Urmeaza-l!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

unii zic altfel :)

 

"The vast majority of modern motorcycles use the same oil to lubricate the engine, transmission, and (with the exception of bikes with dry clutches, such as Ducatis) the clutch. Normal, "car-derived" motor oils are designed just for engines, but was historically suitable in motorcycles. However, some of the latest American Petroleum Institute, or API specifications are completely unsuitable for motorcycles with wet clutches. Representative organisations of motorcycle manufactures, particularly Japanese Automotive Standards Organization, or JASO, work with lubricants manufacturers to create "motorcycle-specific" standards for oils, and the relevant oil companies then develop and test oils which are specifically made for motorcycles."

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Teoria zice ca s-ar putea sa alunece ambreiajul. In practica n-am vazut sa se intample asa ceva, nici macar la 150+ sau acceleratii puternice, cu pasager si bagaje full. Dar daca vrei sa dai inca o data pe atata doar pt o poza cu un motor pe bidon, e alegerea ta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nene Alex, dumneata faci cum vrei..daca eu sau Krupp - care le mai stie spunem tampenii precum afirma unii care sunt la stadiul de Mobra..., faci cum doresti. Te gandesti si la riscuri, e posibil sa nu ai nici o problema. Totusi ai un BMW care nu e orice moocicletă.

Daca totusi ai facut schimbul de ulei, sunt curios cum va decurge mersul lucrurilor si sa imi dai un PM.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pe de alta parte, diferenta intre x si y se poate observa in fiabilitatea uleiului, adica cat de multi km rezista in motor

Pai, poate pretul ala care e de 3 ori mai mare in mod artificial (zici tu) garanteaza tocmai aceasta fiabilitate? Oricum ar fi, daca esti dispus sa faci experimente, go for it. Dar nu te astepta la unanimitate in raspunsuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mergi la reprezentanta bmw si ai sa vezi ca folosesc acelasi ulei si la masini si la moto<asa recomanda fabricantul>si e vorba de castrol

oricum ex.10w40 dupa cum sa mai spus reprezinta un standard al produsului<vascozitate si temperatury de lucru>

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu as pune uleiul ala nici macar la o Dacie pe duca.Pune si tu un ulei de moto cu specificatie tipica pt moto-MOTO LINE.Si lasa-i pe altii sa se arda in ...cuvant urat...pt 100 lei.Pune si tu macar un ulei semisintetic si nu pune niciodata de masina.Invers poti insa.Iar uleiul ala este cel mai infect pe care il puteai baga in vreun motor,insa e pacat de motorul ala.Teoria cu acelasi ulei mai scump de 3 ori este nefondata.Motivatie?M-ar prinde dimineata povestind.Adevarul este ca sunt unii criminali pe motoarele lor si cand li se sparge motorul se mai si intreaba -DE CE?Am 2300km cu motorul meu cu un Motul 15w50 3000v Competition si deja in garaj il asteapta un nou schimb.De ce?Pt ca imi pasa!De lucruri si de oameni?Voua nu va pasa?

Editat de emylyo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

atunci va intreb shi eu cea?

de ce nu scrie frtae pe ambalajul uleiuluide masini ca merge si la motociclete si pe ambaljul celui de la moto ca merge si la auto?

voi ati inebunit?

de ex,de ce uleiul care se foloseste la camioane nu se foloseste si la turisme?chiar daca are acelasi indicativ?

oare aia care il fabrica de prosti zic astea?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

atunci va intreb shi eu cea?

de ce nu scrie frtae pe ambalajul uleiuluide masini ca merge si la motociclete si pe ambaljul celui de la moto ca merge si la auto?

voi ati inebunit?

de ex,de ce uleiul care se foloseste la camioane nu se foloseste si la turisme?chiar daca are acelasi indicativ?

oare aia care il fabrica de prosti zic astea?

 

De ce nu scrie? Pentru ca trebuie sa satisfaca alte norme.

Eu nu ma bag in aceasta poveste pt. ca vand uleiuri. Fiecare baga ce vrea si risca cat vrea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt multe topicuri de genul asta pe forumuri si le zice "oil threads". Insa asta e unul dintre cele mai jalnice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
sunt multe topicuri de genul asta pe forumuri si le zice "oil threads". Insa asta e unul dintre cele mai jalnice.

barosanilor....am si eu tdm...850. si am dat drumu la ulei si a curs 500 mll...atat tre sa aiba? cat tre sa bag in ea? are filtru d ulei? unde? daca mai are ulei in ea inafara de 500 mll, pa unde il; scot? acum am luat moto

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

barosanilor....am si eu tdm...850. si am dat drumu la ulei si a curs 500 mll...atat tre sa aiba? cat tre sa bag in ea? are filtru d ulei? unde? daca mai are ulei in ea inafara de 500 mll, pa unde il; scot? acum am luat moto

Teoretic ar trebui sa ai mult mai mult ulei...daca vrei iti trimit un manual de reparatii intretinere pt tdm...din ce an e mobra?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

barosanilor....am si eu tdm...850. si am dat drumu la ulei si a curs 500 mll...atat tre sa aiba? cat tre sa bag in ea? are filtru d ulei? unde? daca mai are ulei in ea inafara de 500 mll, pa unde il; scot? acum am luat moto

Haida barosane mancatias sati raspunda baiatu lu mata . mobra lu dumitale nu este bine ca o a vut doar cinc sute de muililillitri , ii prea putin as zice io... tre sa mai cauti... intoarceo cu roatele in sus ji vezji daca mai scurge ceva... daca nu e naspa... acuma important etse cat so mersu cu aceasta cantitate minimala care este insufigienta pentru lubricarea pi dianutru a motorului... daca so mers multe asa atunci e si mai naspa... din conostintele mele de mecanica la ceaoane ar trebui cam mminimum minimorum doi virgula trei litri de unsoare intransa..

vezi ca are si filtru ...caut-o bine pe subt fuste, arata ca un gogoloi negru...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ca ma dau eu mare mester in ale mecanicii dar in manualele de la TDM din 96 si din 99 scrie ca iti trebuie 3.6 L de ulei cu tot cu cel care intra in filtru. Filtrul de ulei la TDM din cate am vazut eu este sub motor...si nu e "gogoloi negru" ci trebuie desfacut un capac si abia acolo dai de filtru. Corectati-ma va rog daca gresesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca in cartea motocicletei (BME F650) scrie ca trebuie pus 20W50, iar eu am cumparat ARAL 20W50 pe care nu scrie ca neaparat de moto, ci pentru motoare cu aprindere interna, este ok?

 

Poate sa difere un ulei 20W50 de auto, fata de unul de moto?

 

THX

da, este ok.

 

Teoria zice ca s-ar putea sa alunece ambreiajul. In practica n-am vazut sa se intample asa ceva, nici macar la 150+ sau acceleratii puternice, cu pasager si bagaje full. Dar daca vrei sa dai inca o data pe atata doar pt o poza cu un motor pe bidon, e alegerea ta.

subscriu!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cite stiu eu, uleiurile moderne pentru masina pot avea diversi aditivi pentru reducerea frecarii in motor (in scopul unui consum mai bun, salvati planeta, etc), chestie care se bate cap in cap cu modul de functionare al ambreiajului la unele motociclete. Povesti horror cu ambreiaje care au trebuit schimbate dupa un ulei de masina pentru ca n-au mai mers curatate cu nimic am citit pe niscai forumuri de afara, banuiesc ca e in functie de cit de "energy saving" e motorul de masina.

 

Pentru motociclete e un standard consacrat, JASO (care costa o carca de bani din cite tin minte), care certifica tocmai faptul ca nu exista riscuri pentru ambreiaj.

Daca bagati de masina macar verificati eticheta sa nu fie "low friction" sau "energy saving". Ca fapt divers, cred ca e mult mai bine sa bagi un ulei ieftin si sa-l schimbi des decat cine stie ce super ulei pe care sa-l lasi cu anii in motor.

Editat de fuchsia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...