Sari la conținut

Anvelopele on si off


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu am dunlop trailmax pe un dakar.Am mers numai pe strada pt k asa merg si nu intru pe off road,poate o portine de forestier asa usor sa ajung la asfalt.Deci pot spune k stau f bn pe asfalt uscat si ud.Acum na,nu stiu daca vrei sa atingi cu scarita soseaua,dar mers normal sunt f bune .Nu aluneca nici pe ud.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vreau să fiu Gică contra, dar cu Anakee2 poţi face destule şi în offroad. Pe urcări sunt varză daca este pe jos noroi sau iarbă ( chiar şi uscată ), în rest merg surprinzător de bine. ( nu se compară evident nici de departe cu cramponatele, dar se descurcă daca le înveţi ).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

evita si anakee-urile daca iesi catusi de putin de pe strada. pe cat sunt de ok pe asfalt atat sunt de praf pe oricealtceva.

Anakee mi s-au parut la fel de "bune" ca Tourance pe alte suprafete decat asfaltul. :)

 

Nu vreau să fiu Gică contra, dar cu Anakee2 poţi face destule şi în offroad. Pe urcări sunt varză daca este pe jos noroi sau iarbă ( chiar şi uscată ), în rest merg surprinzător de bine. ( nu se compară evident nici de departe cu cramponatele, dar se descurcă daca le înveţi ).

 

De acord.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vreau să fiu Gică contra, dar cu Anakee2 poţi face destule şi în offroad. Pe urcări sunt varză daca este pe jos noroi sau iarbă ( chiar şi uscată ), în rest merg surprinzător de bine. ( nu se compară evident nici de departe cu cramponatele, dar se descurcă daca le înveţi ).

nu mai ramane decat pamantul batatorit. eu nu am reusit sa merg cu ele nici pe un amarat de drum cu piatra concasata. fugea mobra in toate partile fara nici un fel de control. din pacate forma alungita a crampoanelor care se comporta admirabil pe asfalt, fie uscat sau ud, pe orice altceva nu poate sa faca mare lucru. daca el face 20% off probabil va intalni ceva mai mult decat o poteca batatorita sau un drum de tara, iar in alte conditii decat cele numite o sa ai fie ceva mai greu. eu faceam referire si la ce vrea el. ma rog fiecare are opinia lui iar eu am spus-o pe a mea.

Editat de bozoro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma rog fiecare are opinia lui iar eu am spus-o pe a mea.

Total de acord, fiecare după cum s-a învăţat ( sau 'a învăţat' ) cauciucurile !

 

Sau iti pui un "steering damper".

Acel acaret este folositor doar la voblaje de intesitate ( frecventa ) mare, în situatia descrisă, in care mobra trebuie lăsată să-şi vadă de drum, tot ce poţi să faci mai bun este să menţii cel puţin viteza de mers constantă; asemeni mersului pe nisip.

 

Până la urmă fiecare-şi ştie limitele, fiecare este învăţat cu anumite cauciucuri şi afirmaţia aceasta dpmdv ( ! ) este definitorie discuţiei. Unii pot ajunge cu gume de stradă unde (destui) nu pot ajunge cu gume offroad.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acel acaret este folositor doar la voblaje de intesitate ( frecventa ) mare, în situatia descrisă, in care mobra trebuie lăsată să-şi vadă de drum, tot ce poţi să faci mai bun este să menţii cel puţin viteza de mers constantă; asemeni mersului pe nisip.

 

Până la urmă fiecare-şi ştie limitele, fiecare este învăţat cu anumite cauciucuri şi afirmaţia aceasta dpmdv ( ! ) este definitorie discuţiei. Unii pot ajunge cu gume de stradă unde (destui) nu pot ajunge cu gume offroad.

 

 

Nu vreau sa fiu Gica Contra dar fizica ne invata ca daca avem o intensitate mare a unei oscilatii atunci si amplitudinea va fi mare si in consecinta, frecvnenta va fi mica[relativ].

 

In alta ordine de idei acel "acaret" e conceput astfel incat sa se "impotriveasca" oricarei schimbari bruste de directie [indiferent de amplitudine sau frecventa] iar pentru mine acel acaret a fost extrem de folositor la mersul pe nisip si pietris afanat.

 

Scuze de off.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este folosit si in Paris-Dakar, unde se poarta viteze mari pe nisip, pietris, bolovanis iar voblajele/oscilatiile sunt foarte periculoase. Este o investitie buna dar scumpa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In cele din urma m-am decis asupra anvelopelor Dunlop Trailmax (DOT 2012), care au ajuns deja , insa n-am apucat sa le montez. Ele sunt dealtfel gumele OEM pt mobra mea (XTZ660 Tenere,1997). In orice caz, citind forumul asta nu pot sa nu constat faptul ca anvelopele sunt precum cafeaua: fiecare cu gusturile si obiceiurile lui !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Am reusit sa pun mobra cat de cat la punct. Ieri am iesit cu noile cauciucuri (K60 Scout) si am cateva semne de intrebare:

- la cel mai mica zmuceala de gaz spatele patineaza imediat ..... ieri in Alexandria au fost 7-8 grade, zi insorita si asfalt uscat.

- in mers de la 30km/h se aude un fel de rapait-fluieratura ! ... nu ca m'ar deranja, dar este normal ?!

- daca spatele aluneca asa pe asfalt curat, imi este groaza cum o frana fata ! ... gumele astea 'or avea un strat (pelicula) care aluneca in halul asta si se va duce dupa ce se tocesc putin ?!

 

Este prima daca cand folosesc astfel de cauciucuri si sunt oarecum surprins de comportamentul lor ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toate cauciucurile noi aluneca rau in primii 50-100 km. Dar si temperatura asfaltului e foarte scazuta

... sa stii ca am mai avut caiciucuri noi :D ... dar ca astea n'am vazut !

Nu-mi prea sta in fire sa intrebari tampite, dar gumele astea ...... chiar aluneca ! ... la mine aici temperatura nu este chiar asa de ,,foarte scazuta" si ... ma repet: am mai avut cauciucuri noi ! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am reusit sa pun mobra cat de cat la punct. Ieri am iesit cu noile cauciucuri (K60 Scout) si am cateva semne de intrebare:

- la cel mai mica zmuceala de gaz spatele patineaza imediat ..... ieri in Alexandria au fost 7-8 grade, zi insorita si asfalt uscat.

- in mers de la 30km/h se aude un fel de rapait-fluieratura ! ... nu ca m'ar deranja, dar este normal ?!

- daca spatele aluneca asa pe asfalt curat, imi este groaza cum o frana fata ! ... gumele astea 'or avea un strat (pelicula) care aluneca in halul asta si se va duce dupa ce se tocesc putin ?!

 

Este prima daca cand folosesc astfel de cauciucuri si sunt oarecum surprins de comportamentul lor ...

Salut!

Nu-ti face griji...trebuie sa mai astepti sa se rodeze putin (un cauciuc nou, ca sa intre in parametrii normali are nevoie de minim 500 -1000 km...nu de 50-100 cum se vehiculeaza pe-aici)

Si temperatura are de-asemenea o importanta mare (7-8 grade in aer nu inseamna mare lucru....asfaltul e rece,"iarna nu-i ca vara").

Fluieratul se poate auzi la diverse viteze....probabil de la excesul de cauciuc(la cele noi,evident) sau de la forma(desenul) cauciucului.....Cu siguranta nu-l auzi la viteze mai mari din cauza vantului care-ti suiera pe la urechi. :)

Si nu in ultimul rand: la accelerari bruste,orice cauciuc pierde aderenta indiferent de marca si model(mai ales la o bestie gen KTM LC8)

Editat de Leon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am reusit sa pun mobra cat de cat la punct. Ieri am iesit cu noile cauciucuri (K60 Scout) si am cateva semne de intrebare:

- la cel mai mica zmuceala de gaz spatele patineaza imediat ..... ieri in Alexandria au fost 7-8 grade, zi insorita si asfalt uscat.

- in mers de la 30km/h se aude un fel de rapait-fluieratura ! ... nu ca m'ar deranja, dar este normal ?!

- daca spatele aluneca asa pe asfalt curat, imi este groaza cum o frana fata ! ... gumele astea 'or avea un strat (pelicula) care aluneca in halul asta si se va duce dupa ce se tocesc putin ?!

 

Este prima daca cand folosesc astfel de cauciucuri si sunt oarecum surprins de comportamentul lor ...

Heidenaurile se comporta atunci cand sunt noi de parca au vaselina pe ele. Eu am gasit o metoda mai simpla de rodaj in siguranta: un drum de piatra uscat si gaz pe ele :D dupa cateva forje sunt numa bune de luat pe asfalt

Cu sunetul "turbat" la anumite viteze te obisnuiesti

Editat de florin.radu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... sa stii ca am mai avut caiciucuri noi :D ... dar ca astea n'am vazut !

Nu-mi prea sta in fire sa intrebari tampite, dar gumele astea ...... chiar aluneca ! ... la mine aici temperatura nu este chiar asa de ,,foarte scazuta" si ... ma repet: am mai avut cauciucuri noi ! :D

low cost ... asa face Mitas pe ploaie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Heidenaurile se comporta atunci cand sunt noi de parca au vaselina pe ele. Eu am gasit o metoda mai simpla de rodaj in siguranta: un drum de piatra uscat si gaz pe ele :D dupa cateva forje sunt numa bune de luat pe asfalt

Cu sunetul "turbat" la anumite viteze te obisnuiesti

 

... cred ca asta era raspunsul ce-l asteptam ! Altfel generalisme despre anvelope noi, stiam si eu !

 

Mult'am fain ! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu prea mai sunt low cost heidenaurile, cel putin nu in dimensiunile pentru vaci. Scout-urile sar bine de pretul unui karoo.

Aşa este, însă preţul în cazul Scouturilor se revede în longevitatea gumei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Anvelopele on si off

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...