cristi 57 Postat Aprilie 16, 2014 Share Postat Aprilie 16, 2014 (editat) Reconditionare membrana Poti utiliza orice silicon de garnituri. Trebuie sa te asiguri ca este rezistent la benzina/motorina, ulei, etc… scrie pe el. Nu toate silicoanele sunt rezistente la carburanti! Eu am folosit Gasket Silicone Black de la Loctite. Pentru inceput iei membranele si te uiti atent sa vezi toate zonele afectate... ca suportul textil nu este rupt sau perforat. Nu le marchezi ci doar le memorezi. - membranele le stergi usor cu un servetel curat imbibat in degripant – se curata rapid toata albeata si oxizii depusi, membranele raman curate. - speli apoi membranele cu o pensula intr-un vas in care pui putin carburor, nu insisti foarte mult – acesta le decapeaza foarte bine. Calitatea/rezistenta lipiturii depind de aceste doua pregatiri. - le sufli si le pui pe un servetel curat pentru 20-30 minute – se vor usca. Nu le mai atingi cu mana! Din acest moment nu apuci decat de suber. - trebuie sa fi curat pe maini cand te apuci de lipit. Iei o punga noua din aceea la sul si o ti la indemana(din fabricatie sulul de pungi, are o pelicula de parafina pentru a nu se lipi inte ele). Apoi cu un varf de scobitoare pui pe fiecare ruptura cate un putin silicon(apreciezi la ochi) cat sa umple partea lipsa. Pe partea interioara(cea opusa suberului). Nu trebuie sa faci exces! - acum asezi membrana cu siliconul pe punga pregatita si si cu un servetel curat apesti pe partea cealalta pe fiecare gaura carpita – siliconul se va nivela la fata cu membrana, surpusul trece prin tesatura si intra in servetel. La fiecare apasare schimbi suprafata de contact al servetelului, nu apesi a doua oara cu celasi punct de contact. - apoi repeti operatia pe partea cealalta. Aici poti pune silicon mai mult, dar nu forte mult(pentru ca trebuie sters). - urmeaza operatia cea mai artistica! Te uzi cu apa pe un deget. O picatura de sampon sau sapun lichid pusa pe fiecare lipitura, apoi cu o miscare usoara o stergi cu degetul. Surplusul ramane pe degetul tau. Te stergi pe deget si repeti operatia daca este cazul, daca nu treci mai departe. Faci asa cu toate “peticele” adaugate pe membrana. - pui membranele intr-un vas cu apa, complet acoperite. Grabesti perioada de reactie, siliconul se intareste cu umiditatea atmosferica. - dupa cca 4 ore le scoti afara si desprinzi punga de pe ele. Totul este gata! Lipitura nici nu se cunoaste, membrane are aceasi grosime si elastcitate. Editat Aprilie 16, 2014 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Aprilie 16, 2014 Share Postat Aprilie 16, 2014 Dragi colegi, am si eu o intrebare, ca am tot cautat in manual si pe alt forum din afara si nu mi-e foarte clar... legata de carburatorul la xv250. Dar sa incep cu inceputul (sfarsitului): am scos in sfarsit mobra pe strada Si acum incep cu reglajele. Problema care ma pune pe ganduri este urmatoarea: la pornire, porneste doar cu socul, nu ma deranjeaza asta, e normal cand e rece. Problema e ca si dupa ce merg cu ea 10-15-20-30 minute prin trafic pot sa reduc socul doar la jumatate, altfel moare. In plus, la turatii mai mici, are o ezitare, nu prea raspunde f bine la acceleratie, drept urmare nu pot sa accelerez lin din mers, in curba de exemplu. Din ce am citit, are 2 reglaje carburatorul asta. Unul e cel de ralanti, care il creste sau scade... unul e de amestec si din ce am inteles inchide sau deschide benzina in carburator, pun si poza cu el (preluata de pe alt forum, el cica e acoperit cu un dop de alama, la mine nu mai e dopul). Bujiile sunt curate, reglate cu lera, carburatorul curatat complet, fisele si pipele noi, filtrul de aer curat si uns, in acceleratie la turatii mai mari putin raspunde bine (zic eu). Cam care e procedura de reglaj? Sa umblu la acel surub de reglaj sau doar sa-i maresc turatia la ralanti? Dupa ce e incalzita, normal. E amestecul prea bogat sau prea sarac? Stiu, culoarea bujiilor... doar ca inca n-am mers mult cu ea, doar ieri, si nu imi pot face o impresie corecta inca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Aprilie 16, 2014 Share Postat Aprilie 16, 2014 Faptul ca moare fara soc ar denota un amestec slab deci ar trebui sa-i mai dai benzina din surubul de amestec pe de alta parte daca reglajul socului e la mana incearca in mers sa vezi daca cu el tras la jumatate merge mai bine decat cu el scos. Reglajul amestecului oricum se face dupa ce ai incalzit motorul, surubul de amestec baga complect (se insurubeaza) fara a forta ca e foarte fin dupa care se desurubeaza cam 2 1/2 ture (cam atat se da la toate mobrele).Se porneste motorul se tine din acceleratie si se insurubeaza surubul de ralanti pana can sta cat de cat.Se trece la actionarea surubului de amestec in sensul desurubarii care are ca efect aport de benzina, cu pasi mici (1/4 ture) si se observa daca creste turatia (ar trebui sa creasca).Cand desurubarea nu mai are efect se da 1/8 ture inapoi. Se scade relantiul din surubul de relanti (se desurubeaza) si se mai incearca cresterea turatiei.Unii recomanda desurubarea amestecului pana cand se observa descresterea turatiei tinut minte si apoi strangera trecut prin crestere si strangere pana cand relantiul devine instabil si pus surubul la mijloc intre cele doua.Personal eu l-am strans pana a devenit instabil si l-am desfcut 1/4 ture. Reglajul asta este foarte important si raspunde de prima patrime din cursa acceleratiei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Aprilie 17, 2014 Share Postat Aprilie 17, 2014 (editat) ...la pornire, porneste doar cu socul.....e normal cand e rece......dupa ce merg cu ea 10-15-20-30 minute prin trafic pot sa reduc socul doar la jumatate.....la turatii mai mici, are o ezitare, nu prea raspunde f bine la acceleratie..... Descrierea este confuza... vreau mai multe detalii! Accelerare - decelerare totul descris pas cu pas. Carburatia se imparte in trei parti(circuite): relanti, progresiune si sarcina. Fiecare circuit are alimentarea lui dar mai "fura" si de la cel inferior lui. Daca inchizi socul de tot si relantiul functioneaza, nu ai de ce sa umbli la surubul de amestec, nu te ajuta cu nimic! In sarcina cum merge? Presupun ca la tine este o problema cu circuitul de trecerea(progresiune) de la relanti la sarcina, socul compenseaza partial nefuncionarea acestuia(vezi circuitul aferent membranei mici - comandata de vacuum - lucreaza intre anumite limite - un arc calibrat o tine pe pozitie - canal comanda infundat). Amestec prea sarac in aceast moment. Uneori pot apare intreruperi si rateuri in carburator. La o accelerare brusca(violenta ) motorul are tendinta de a se opri. Apoi pot fi mai multe cauze care insumate, produc o "sincopa" de alimentare produsa intr-o anumita conditie! Editat Aprilie 17, 2014 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Aprilie 17, 2014 Share Postat Aprilie 17, 2014 @Vlad: merci mult pt explicatie. @Cristi: cand se mai indreapta vremea ne intalnim si vezi, dar in mare, e cam asa... Ralanti - nu sta fara soc, chiar si cand e cald motorul trebuie tras jumatate. Deci fara soc nu functioneaza la ralanti. Progresiune - imediat dupa turatia de ralanti are o zona cam moarta, dupa care accelereaza mai brusc. Iti dau exemplu: plec usor, din ambreiaj, se misca... daca trag de gaz cativa mm, nu accelereaza, mai trag putin si accelereaza mai brusc. Nu pot sa accelerez lin. In sarcina - eu zic ca bine, dar nu am termen de comparatie, nu am mai mers cu Virago de 250. Cand motorul e rece, abia pornit, tinde sa moara daca trag de gaz. Dupa 2-3 minute pot sa o accelerez, cu ezitarea de rigoare imediat dupa turatia de ralanti. Toate piesele din carburator erau in stare buna, la fel si cele din pompa vacuumatica, membranele ok, intregi, membrana din carburator in stare f buna, elastica. Nu am auzit rateuri in carburator. Dar e adevarat ca evacuarea imi scapa gaze la o imbinare, am tot uitat sa-i pun un colier. Sper ca am fost cat de cat clar... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adovis77 Postat Aprilie 17, 2014 Share Postat Aprilie 17, 2014 Reconditionare membrana Poti utiliza orice silicon de garnituri. Trebuie sa te asiguri ca este rezistent la benzina/motorina, ulei, etc… scrie pe el. Nu toate silicoanele sunt rezistente la carburanti! Eu am folosit Gasket Silicone Black de la Loctite. Pentru inceput iei membranele si te uiti atent sa vezi toate zonele afectate... ca suportul textil nu este rupt sau perforat. Nu le marchezi ci doar le memorezi. - membranele le stergi usor cu un servetel curat imbibat in degripant – se curata rapid toata albeata si oxizii depusi, membranele raman curate. - speli apoi membranele cu o pensula intr-un vas in care pui putin carburor, nu insisti foarte mult – acesta le decapeaza foarte bine. Calitatea/rezistenta lipiturii depind de aceste doua pregatiri. - le sufli si le pui pe un servetel curat pentru 20-30 minute – se vor usca. Nu le mai atingi cu mana! Din acest moment nu apuci decat de suber. - trebuie sa fi curat pe maini cand te apuci de lipit. Iei o punga noua din aceea la sul si o ti la indemana(din fabricatie sulul de pungi, are o pelicula de parafina pentru a nu se lipi inte ele). Apoi cu un varf de scobitoare pui pe fiecare ruptura cate un putin silicon(apreciezi la ochi) cat sa umple partea lipsa. Pe partea interioara(cea opusa suberului). Nu trebuie sa faci exces! - acum asezi membrana cu siliconul pe punga pregatita si si cu un servetel curat apesti pe partea cealalta pe fiecare gaura carpita – siliconul se va nivela la fata cu membrana, surpusul trece prin tesatura si intra in servetel. La fiecare apasare schimbi suprafata de contact al servetelului, nu apesi a doua oara cu celasi punct de contact. - apoi repeti operatia pe partea cealalta. Aici poti pune silicon mai mult, dar nu forte mult(pentru ca trebuie sters). - urmeaza operatia cea mai artistica! Te uzi cu apa pe un deget. O picatura de sampon sau sapun lichid pusa pe fiecare lipitura, apoi cu o miscare usoara o stergi cu degetul. Surplusul ramane pe degetul tau. Te stergi pe deget si repeti operatia daca este cazul, daca nu treci mai departe. Faci asa cu toate “peticele” adaugate pe membrana. - pui membranele intr-un vas cu apa, complet acoperite. Grabesti perioada de reactie, siliconul se intareste cu umiditatea atmosferica. - dupa cca 4 ore le scoti afara si desprinzi punga de pe ele. Totul este gata! Lipitura nici nu se cunoaste, membrane are aceasi grosime si elastcitate. Multam frumos , omule! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Aprilie 17, 2014 Share Postat Aprilie 17, 2014 @Geo_ZGA , cu placere. Este adevarat ca cele trei zone se suprapun si fura una de la alta de sus in jos mai putin "jet needle" la care reglajul nu mai are influenta spre maxim de acceleratie ca sa te lamuresti uite linkul http://www.iwt.com.au/mikunicarb.htm .Nu stiu cat de specialisti sunt baietii dar mi se pare foarte logic si vezi ca ai si o diagrama Fig 7 in care este ilustrata influenta asupra acceleratiei a pieselor componente. Asa cum ti-am spus (caci am fost atent la ce ai scris) daca relantiul nu-ti sta fara soc fuguta repede la surubul de amestec si reglajul surubul de relanti. Pe urma gandeste-te la restul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adovis77 Postat Aprilie 17, 2014 Share Postat Aprilie 17, 2014 (editat) Fratilor mai am o intrebare. Cand dau jos motorul, in afara de electrica, cabluri, furtunase, carburatoare, suruburi de prindere de cadru, etc, MAI TREBUIE SA DESFAC SI IN STANGA SPATE la cuplarea cu cardanul sau e suficient sa dau cauciucul la o parte? In poza asta parca e mai in spate cardanul , la mine nu se vede asa de bine cuplarea aia acolo. Editat Aprilie 17, 2014 de adovis77 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Aprilie 17, 2014 Share Postat Aprilie 17, 2014 Teoretic nu mai ai nevoie ca axul e pe caneluri fara siguranta care sa-l tina acolo si ramane in bascula daca motorul se poate trage in fata, practic la mine e asa de fest si intra usor intepenit ca daca as vrea sa scot motorul ar trebui sa scot grupul din spate si sa fortez cu un levier iesirea axului cardanic din cuplajul de la cruce. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KOX-RIDE Postat Aprilie 17, 2014 Share Postat Aprilie 17, 2014 Bine ai venit printre noi.....asfalt uscat si distractie placuta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
octa Postat Aprilie 17, 2014 Share Postat Aprilie 17, 2014 frumoasa! sa te duca sanatos si sanatoasa! da'... sa fiu al naibii daca vad unde are schimbatorul de viteze si scarita aferenta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kinzo_2004 Postat Aprilie 17, 2014 Share Postat Aprilie 17, 2014 Are cutie automata bre Imi plac coburii. Asa aratau si ai mei, odata, de mult... Sa ai grija de ei altfel se fac ca naiba! Si drumuri uscate! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dorutrucker Postat Aprilie 19, 2014 Share Postat Aprilie 19, 2014 Sărbători Pascale fericite !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tmdmitza Postat Aprilie 19, 2014 Share Postat Aprilie 19, 2014 Salut! sunt proaspat posesor al unui virago 535 si vreau sa intreb cam ce probleme au aceste motociclete si daca v-au lasat in drum si din ce cauza...... din cate am mai citit pe forum cica au probleme pe partea electrica si anume al releului de incarcare... si ma cam bate gandul sa iau unul de rezerva la drumuri mai lungi. Ce sfaturi imi dati si ce probleme ati intampinat cu ele?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Asrael Postat Aprilie 20, 2014 Share Postat Aprilie 20, 2014 (editat) Salut, Eu am un virago 535 din 1991, cumparat acum 2 ani. Ca orice nou cummparator de motor ma duc sa ii schimb uleiuri, filtre, pneuri (erau prea uzate) si ii fac o curatare si o ajustare de carburatoare la un service. Apoi plecam in tara, din Tulcea la Buzau la intrunire cu gandul sa mergem apoi la Sibiu si Cluj. La buzau incepe sa se auda un zgomot metaliic un huruit si imi tot moare motorul, Il tot repornesc si merg asa incet incet. La buzau constat ca imi uda bujiile. Decidem sa mergem spre sibiu via Brasov la un service (poate e o problema mica). Zgomotul metalic persista, tot imi moare motorul si nu merg mai reede de 50 km/h ca huruie rau. La 80 de km de Brasov incepe sa mearga intr-un singur piston si la un momendat moare. Nu mai pornea. O ducem cu duba la Brasov la service unde se apuca de lucru sa vada ce e cu ea. Zgomotul metalic era de la niste suruburi de volanta care nu pute fi prevazut de nimeni, asta s-a rezolvat rapid. Motorul nu a cedat in drum de la acest lucru, ci de la carburatoare. Piesele de la carburator nu erau puse pe repere, cel putin una, una in forma de ac metalic (nu sunt mecanic deci nu stiu exact denumiri). Si de acolo problema cu inecatul bujiilor cu mers intr-iun piston si cedatul. Apoi am mers de la Brasov la Sibiu, apoi la Cluj, Autostrada spre TL fara nici o problema. Acestea s-au petrecut in August. Pe 31 decembrie ma plimbam, motorul a pornit la prima tura (cu soc tras, normal). Tin sa mentionez ca releul e cel original. Intradevar, iarna daca sta 2 saptamani la frig nu mai porneste, baterie moarta. Alte probleme semnificative eu nu am avut. Editat Aprilie 20, 2014 de Asrael Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tmdmitza Postat Aprilie 20, 2014 Share Postat Aprilie 20, 2014 HE HEEE exact ca si tine am facut si eu....si acum sa explic: Toata lumea stie ca de obicei motocicletele se cumpara in sezonul rece din cauza preturilor, si in sfarsit a venit si sezonul rece in 2013. Pai daca tot am strans niste bani am zis ca hai sa imi iau si eu motor ca doar majoritatea prietenilor mei au... si vorba(gandirea) romanului " daca vecinu si-a luat capra eu imi iau vaca!!!" Zis si facut il intreb pe gogu ce avem la orizont si hop am gasit la Sibiu un virago 535 la pretul de 1300E. In poze motorul arata bine deci am agatat remorca dupa masina am luat cativa prieteni sa isi dea cu parerea si am plecat spre Sibiu. La fata locului motorul nu porneste pe motiv ca are fraiul dus(sper sa nu gresesc dar parca am vorbit cu tine @wildrider referitor la frai acum cca 4-5 luni) dar beleaua era ca trec de legile fizicii si anume cum sa cumperi un motor daca nu ii auzi glasul....dupa indelungi negocieri si contraziceri omu se batea cu pumnul in piept ca daca are probleme dupa ce ii inlocuiesc fraiul sa il aduc innapoi ca el imi da banii pe el ...... pana la urma de la 1300E am ajuns la 750e iar un prieten imi sugereaza sa il iau pt ca si daca il dezmembrez imi scot banii pe el fara probleme. Zis si facut, am luat mobra am ajuns acasa cu ea, iar in urmatoarea zi am pornit-o impreuna cu prietenii mei si spre surprinderea tuturor motorul suna foarte bine. Deci in cazul meu pot sa spun ca am avut noroc dar nu o sa mai cumpar niciodata motociclete fara sa le aud glasul si fara sa il calaresc. Va doresc sarbatori fericite tuturor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tmdmitza Postat Aprilie 20, 2014 Share Postat Aprilie 20, 2014 Multi isi doresc asa ceva cu camera de protocol atelier si tot ce aveti voi .... un fel de club house in toata regula. Va doresc sa il stapaniti sanatosi frumosi si la punga grosi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bucsaadi Postat Aprilie 20, 2014 Share Postat Aprilie 20, 2014 Treaba cu releul, colegul Cristi57 va poate lamuri cel mai bine si mai in masura cum sta treaba cu el. Defapt, nici nu trebuie, a scris pe forum de zeci de ori care e defapt problema acolo. Ci anume, contacte imperfecte pe strasul magnetou - releu - baterie - masa. Eu nu aveam probleme cu incarcarea cand am luat viragoul meu, in sensul ca era in parametrii, dar se putea si mai bine, si ce am facut, a fost sa tai mufa cu cei 3 pini de la regulator si de la firele magnetoului si sa le cositoresc, sa elimin mufa al carei papuci de cupru incepusera sa inverzeasca, mufa de + la fel, curatat masa de pe carcasa regulatorului si mufa unde imi intra siguranta de 30A. Dupa opratiune, incarcarea mi-a urcat pe bornele bateriei cu 0,4 - 0,5 V fata de cat era initial. Inca mai trebuie sa investighez de ce imi scade curentul cu 0,3-0,4V in ture, fata de relanti, dar aici e alta poveste. Aaaa, si am constatat ca e foarte important sa aveti o baterie potenta pe mobra, in legatura cu incarcarea si etc...pentru ca per total problema e ca regulatorul ala se incinge si la un momendat, pusca. Si nu e o problema doar la virago, am intalnit asta, dupa ce am discutat cu Cristi, si pe un Suzuki GSXR din 99, la fel, si pe forum mai sunt useri cu aceiasi pb intampinata si aceiasi rezolvare. Si sa citez ceva ce mi-a placut..."motorul de Virago este indestructibil, il distrugi doar daca esti prost". Cine a zis-o...se stie el, ii dau dreptate. Numai bine si sarbatori fericite in continuare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Aprilie 20, 2014 Share Postat Aprilie 20, 2014 (editat) Salut! sunt proaspat posesor al unui virago 535 ....cica au probleme pe partea electrica si anume al releului de incarcare... Aceeasi problema o intalnesti la multe japoneze mai vechi de 10 ani. Nu este specifica doar la Vrago! Daca respecti programul de intretinere, restul raman doar vorbe... al meu este din '91, fac cca 10000 pe an si nu are probleme. E luat de la un user de pe acest forum... ....zic e clar am luat o teapa mare !!!... Cu tot respectul, intrebarea a fost alta... Povestea ta nu are legatura cu motoreta, ci cu un caracter uman - se cheama teapa si nu esti primul! Cand cuperi orice vehicul vechi, faci o proba... accepti defecte doar daca te pricepi si sti ca le poti rezolva scazand din pret costul aferent. Daca un singur element este omis de vanzator, si-l descoperi atunci cand iti prezinta marfa, ai de a face cu un tepar... iti vezi de drum sau apelezi la un cunoscator... altfel "platesti". La fel de bine puteai cumpara un Sukhoi fara o proba de zbor, pe care apoi sa-l vinzi ca piese la Romavia... PS. Pune-i numele pe forum sa nu mai pacalesca si pe altii. Editat Aprilie 20, 2014 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KOX-RIDE Postat Aprilie 20, 2014 Share Postat Aprilie 20, 2014 Spuneti-mi si mie va rog unde se afla filtrul de aer la Virago 535. Am cautat pe youtube dar n-am gasit mai nimic .... as vrea sa-l verific. . Multumesc....asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Aprilie 21, 2014 Share Postat Aprilie 21, 2014 ...o parte din vina am si eu ca nu am probat Mobra ... Nu sefu', in toata povestea vina este doar a ta! 100%. Escroci sunt peste tot in lume... este frumos sa acorzi incredere oamenilor, dar nu pe buzunarul tau... Acum ca ne-am lamurit ca mobra n-are nici o treaba, nu pot decat sa-ti urez sa faci multi km si sa te bucuri de noua achizitie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Aprilie 22, 2014 Share Postat Aprilie 22, 2014 Pentru ca s-a tot discutat si iar discutat vrea sa lamuresc odata pentru todeauna ca regulatoarele se ard pentru ca sunt proaste! Contactele imperfecte, bateria, si incarcarea nu au nicio legatura. Pur si simplu sunt cu racire subdimensionata iar magnetoul furnizeaza mai mult curent decat trebuie.Se pare ca la ultimele tipuri s-a facut un balans mai bun magnetou/regulator. Pentru cei care vor sa scape de stresul arderii regulatorului sa caute pe internet regulatoare cu mosfet, explicatia de ce, o gasiti tot pe net nu mai stau eu sa detaliez.Bineinteles ca nici cu aceste regulatoare nu dispare stresul ca intr-o buna zi sa se prajeasca bobinele statorului. Acuma pentru a explica afirmatiile de mai sus o sa le iau pe rand, dar mai intai putina fizica. Magnetoul este un generator electric.Tensiunea produsa este proprotionala cu viteza de variatie a campului respectiv RPM iar curentul de flux(sau intensitatea campului).Fluxul este limitat de magnetii permanenti din rotor si caracteristicilei bobinei recte miez.Ideea este ca avem un curent maxim care este limitat. La 535 iau de baza 25A.Fiind trifazat vectorial cand o bobina are 25A(chiar mai mult dar noi vorbim de medie) celelalte doua impreuna au 25A dar cu minus ca suma sa fie 0. Mai trebuie specificat ca rezistenta unei faze este cam 0.4 ohmi. Si acum explicatia de ce e prost conceput tot sistemul. In mod normal si fara consumatori atat statorul cat si releul ar trebui sa reziste pentru ca aprinderea dupa mine nu consuma mai mult de 40-50W si bateria nu mai ia curent fiind incarcata. La 25A 12v magnetoul ar avea 300W , nu stiu care e cifra exacta dar cine stie poate sa spuna.La acesti parametri regulatorul trebuie sa reziste. Pentru el cea mai grea sarcina este atunci cand sunteaza.La sunt tot curentul trece succesiv cu varfurile fazelor printr-un tiristor si doua diode.Tensiuna pe tiristor in conductie e cam 1,2V si pe diode cam cate 0,8 volti (presupun ca sunt cu siliciu) total 2,8 V puterea UI (ne amintim de curentul limita) 2,8X25=70W. Ganditiva la un bec de 75W cand puneti mana pe regulator sa vedeti daca e cald (au frige). Daca am adauga consumatori incat sa nu mai avem sunt am avea "doar" 40w.(dispare tiristorul) Statorul la sunt absoarbe 25x25x0,4=250w aproape resou bine ca e "racit" cu ulei Contactele imperfecte nu au cum sa realizeze un stres mai mare ca extrema sus mentionata, care daca stam sa ne gandim bine la noi era foarte posibila inainte deoarece nu erai obligat sa mergi cu lumina aprinsa, asta nu inseamna ca trebuie sa le ignoram pentru ca pot conduce la caderii de tensiune si incarcarea defectuoasa a bateriei. Disparitia unei alimentari trifazate din cele trei nu are nicio importanta pentru regulator, nu avem crestere de curent ca nu avem de unde si oricum fiecare faza e cuplata cu grupul ei de diode practic nu se intampla nimic decat scaderea curentului dat de regulator. In concluzie sistemul de generare si reglare dupa parerea mea a fost gandit la limita.Ce o fi fost in mintea lor bolnava mai ales la primele tipuri, la care din cate am auzit aici pe forum, regulatorul era bagat undeva sub sa.Tin minte ca prin '78 parca am citit in ziar ca japonezi proiectasera o masina (nu mai stiu marca) incepusera prototipurile si si-au dat seama ca pentru ca sa shimbi bujile, trebuia sa dai motorul jos. Sper ca nu v-am plictisit, asfalt curat si vreme buna PS Chinezii au invatat lectia, la clona mea si dupa ce am mers cu 120km/h regulatorul avea cam 35 de grade si de incarcat imi incarca bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tmdmitza Postat Aprilie 22, 2014 Share Postat Aprilie 22, 2014 Mobra mea este din 94 iar regulatorul este situat cam aiurea din punctul meu de vedere si anume ca toata caldura de la asfalt bate direct in el iar daca stai la un semafor mai mult timp pe o caldura mare si mai ai si semnalizarea pornita si mai ai si frana calcata ca poate stai in panta ..... ai sanse destul de mari sa il arzi. Cel mai sigur este sa il muti undeva unde sa fie ventilat in timpul mersului si sa mai adaugi un extra radiator iar asta este urmatoarea modificare pe care o sa o fac pe langa faptul ca pun becuri cu led care nu consuma asa de mult. Sper sa imi dati dreptate referitor la modificarea pe care vreau sa o fac. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kvs Postat Aprilie 22, 2014 Share Postat Aprilie 22, 2014 Va salut...inainte cu cateva pagini cautam si eu o Virago si se pare ca mi-am gasit. Am o intrebare: Daca nu pornesc motorul 3 zile nu mai porneste fara sa pun bateria pe redresor. Ori e slaba bateria ori nu apauca sa incarce avand in vedere ca am facut ture scurte. Am si proiectoare si farul merge tot timpul cand motorul e pornit. E bateria slaba sau altceva...? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Aprilie 22, 2014 Share Postat Aprilie 22, 2014 Eu doar cu farul, la ture scurte, nu am probleme nici la chinezoi. Si nu am avut vreodata probleme la vreo motoreta. Esti sigur ca duce alternatorul si proiectoarele? Ce becuri ai 2x55w? Lasa un pic sa incarce bateria calumea (fara proiectoare) si vezi dupa. Daca ai aparat de masura, verifica incarcarea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.