Sari la conținut

Nedumerire


Postări Recomandate

Nu stiu cum opriti voi motoarele dar eu unu cand ajung unde mi-am propus sau pur si simplu trebuie sa opresc motorul il opresc din butonul rosu de pe blocul de comenzi din dreapta, ca asa stiu eu ca e bine. Inainte aveam prostul obicicei de a lasa contactul pus(cand mai aveam nevoie) cu butonul pe ON fara sa fi pornit motorul si dintr-o data, dupa ceva timp, mi s-a ars TCI-ul ... De atunci cand ma opresc, opresc din butonul ala, si daca am cumva nevoie de contact pus am intotdeauna grija ca acel intrerupator sa fie pe OFF ... toate bune si frumoasa pana intr-o zi cand aud ceva de gen "ba nu mai opri motorul din butonul ala ca iti pune bobinele in scurt si iti arzi CDI-ul/TCI-ul " ... din ce stiu eu butonul ala opreste alimentarea aprinderii si nu pune nimic in scurt sau alte balarii, si totusi ma cam roade intrebarea asta: Daca opresc din buton fac bine sau rau? se poate strica ceva din aceasta cauza ?

 

Astept pareri, sau raspunsuri exacte ... de preferat raspunsuri exacte, NO offtopics sau alte rahaturi va rog

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 52
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

eu opresc deobicei rasucind cheia, cu mana stanga, asa m-am obisnuit, doar in situatii de urrgenta apas intrerupatorul. dar foarte rar.... cred ca asa e bine, dar poate altcineva spune altceva.

Editat de dopeman1979
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu opresc deobicei rasucind cheia, cu mana stanga, asa m-am obisnuit, doar in situatii de urrgenta apas intrerupatorul. dar foarte rar.... cred ca asa e bine, dar poate altcineva spune altceva.

vezi tu ... eu cand las motorul pe undeva prefer sa il las in viteza din anumite motive ... iar ca sa fac cum zici tu ar insemna sa il scot intai pe liber, ceea ce nu imi suna prea atractiv ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dupa cum singur spuneai ala e buton "de urgenta" in consecinta motorul se porneste si se opreste din cheie !!!! Acu sunt o gramada de "specailisti" la care le place sa butoneze pe 100 de butoane ( se cred Tom Cruise in Avion de vanatoare )

Butonul ala a fost conceput ca in cazul in care dai freza si motorul mai merge sa ai un buton aproape de maini sa-i tai curentul sa nu cumva sa te ranesti mai tare decat ai facut-o prin cadere.....

Poti sa-l butonezi cat vrei nu se arde nika numai ca intr-o zi vei constata ca butonul s-a stricat si nu stii dc nu mai porneste....

Editat de andreigin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dupa cum singur spuneai ala e buton "de urgenta" in consecinta motorul se porneste si se opreste din cheie !!!! Acu sunt o gramada de "specailisti" la care le place sa butoneze pe 100 de butoane ( se cred Tom Cruise in Avion de vanatoare )

Butonul ala a fost conceput ca in cazul in care dai freza si motorul mai merge sa ai un buton aproape de maini sa-i tai curentul sa nu cumva sa te ranesti mai tare decat ai facut-o prin cadere.....

Poti sa-l butonezi cat vrei nu se arde nika numai ca intr-o zi vei constata ca butonul s-a stricat si nu stii dc nu mai porneste....

 

daca asta ar fi singura problema de care m-as ivi in final, sunt dispus sa il frec pana o sa se strice, desi ma indoiesc de acest lucru ... desi daca stau sa ma gandesc mai bine la chestia asta, la masini cand pornesti dai o data cat sa iti invarta si sa porneasca, si dupaia revine la loc cheia in contact, dar la noi chestia asta nu se face din contact, asa ca daca trebuie sa stai seara sa zicem pe un drum neiluminat cu farul aprins, ca vrei sa te pisi, ca are un prieten probleme, ca are un conservist probleme si vrei sa il ajuti, atunci ce faci? oare nu de asta a fost conceput defapt butonul ala :baldy: ca sa iti intrerupa alimentarea care CDI/TCI ?

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu mi-am pus aceeas intrebare dar la mine scrie pe el ENGINE STOP.Deci m-am gandit ca oamenii aia cu ochii lungi au facut butonul ala pt a opri motorul, deci pe ala il folosesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca asta ar fi singura problema de care m-as ivi in final, sunt dispus sa il frec pana o sa se strice, desi ma indoiesc de acest lucru ... desi daca stau sa ma gandesc mai bine la chestia asta, la masini cand pornesti dai o data cat sa iti invarta si sa porneasca, si dupaia revine la loc cheia in contact, dar la noi chestia asta nu se face din contact, asa ca daca trebuie sa stai seara sa zicem pe un drum neiluminat cu farul aprins, ca vrei sa te pisi, ca are un prieten probleme, ca are un conservist probleme si vrei sa il ajuti, atunci ce faci? oare nu de asta a fost conceput defapt butonul ala :baldy: ca sa iti intrerupa alimentarea care CDI/TCI ?

 

unele motociclete mai istete (Kawa EN500 are, ca de aia stiu) au o pozitie de 'parking', de fapt echivalentul pozitiei 'P' de la Dacia 1300. Mai exact: ai pozitia de OFF, pozitie de ON si pozitie de 'Parcare'. Ma refer la contact, nu la butonul rosu. Pe 'P' sunt alimentate doar becurile de pozitie fata / spate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intai din buton apoi din cheie!

Daca ai rabdare sa cauti, a mai fost un topic mai demult pe tema asta, unde gaseai tot felul de pareri, sugesii si sfaturi! :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Butonul ala fix pentru asta e , sa poti taia contactul pe aprindere dar sa iti mearga far, semnal etc. Nu e b ine sa lasi aprinderea alimentata pe loc cu motorul oprit.

 

Eu il opresc din reflex in timp ce pun cricul si tai luminile dupa care scot cheia din contact, totul dureaza mai putin de 1 sec. Nu stiu de ce i zice "de urgenta" , ca nu am avut nici o urgenta cu el :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu il opresc punand cricul...deh lenea asta :baldy:)

Dar da, dupa aia opresc si din buton, rasucesc si cheia... scot bujia, demontez chiulasa si ma duc cu ele in casa :blink:))))))))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu se strica nene nimic de la buton asa mi-a zis mie nenea instructor cand am facut scoala dar dupa aia mi-a zis sa il las pe "on" ca sa nu ma mai chinui si eventual sa uit sa apas pe el si sa zic ca nu mai porneste iar de oprit motoru il opresc punand cricul ... o fi bine? :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

folositi l cu incredere...ca nu se strica nimik..poate pt un incepator e deranjant daca uita de el..:blink: si incepe sa se invarta in jurul ei ..eventual face si un topic :baldy: :blink: ca nu i porneste mobra.......eu cand dau pe off se aude un fel de pocnet usor....probabil are vr un releu..cel putin taie alimentarea pe cdi..pompa de benzina..tci si ce mai are fiecare la mobra..... :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la mine in manualul mobrei scrie ca acel buton e pentru oprirea curentului atunci nu folosesti motorul..(desi nu am inteles ce inseamna la ei o periaoda lunga de neactivitate 5min?5 ore, zile, luni, ani?) pentru a preveni consumul bateriei ceva de genu Oricum eu mai intai din acel buton il opresc apoi din rasucesc cheia!

Editat de Tomek
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...