Sari la conținut

Pasionati de fotografie


urzica
 Share

Postări Recomandate

Pe dslr ai posibilitatea de a selecta doar unul dintre punctele de focus cu care faci focalizarea (nu stiu daca la toate) si atunci nu mai trebuie sa faci recompunere. Trebuie totusi sa ai in vedere ca in general la dslr-urile entry si mid level doar punctul de focus central este cross type - deci are cea mai buna acuratete in focalizare si s-ar putea sa nu ai rezultate constante cu unul lateral(in functie de lumina si tipul subiectului). Si in plus la combinatia diafragma deschisa si distanta mica fata de subiect trebuie sa ai grija sa nu te misti in fata sau in spate dupa focalizare deoarece ai campul de focus f ingust si 1-2cm fac diferenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 10,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Aparatul este un @700 si fotografia de mai sus este cu 70-300mm la focala 200mm + f/6.3 + ISO 200 + flash-ul pe bounce in tavan, la o distanta de cca 2 metri.

 

Evident ca profunzimea de camp este influentata de distanta pana la subiect, dar totusi acuratetea focusului se duce naibii la reincadrare.

 

Sigur ca as putea folosi alte puncte de focus, dar incerc sa ma limitez la cel central si sa reincadrez (plus ca si metering-ul il folosesc pe central-weighted).

 

PS: nu am obiective in kit care sa faca front/back focus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

ianachim, mai ziceai de mine ca enumar sculele :))

 

acu lasand gluma, zi-mi de la stanga spre dreapta ce lens uri is alea (marca, f.stop focala, montura etc).

 

ma bate gandul f tare la un NEX 5N, stiu ca e un pic su NEX 7 al tau,dar la pret nu se compara.... Oricum l-as lua pt a-l folosi cu lens uri manuale, nu cu alea de la Sony.

 

@ Florinelu07: ce aparat spuneai ca ai? @700 = ?

 

Ca idee, din propria experienta iti spun ca de cand ma stiu am tras cu focus & recompose. (asta pt ca aparatele avute aveau AF ul deficitar pe punctele periferice si ma bazam doar pe cel central). Ma obisnuisem incat chiar si pe 1D mark II, care are cross type si periferice, trageam tot cu focus & recompose, pt ca-mi lua prea mult timp sa mut punctul de focus (1d2 are 2 rotite,nu are joystick cum are 1d3, 5d, 5d2,etc).

 

Singurul lens cu care am asvut si am dificultati in a face focus si recompose este 24mm cand trag la 1.4 iar subiectul e foarte aproape.

Deci cu lens-uri care au focala sub 50mm sau sa zicem sub 35mm, daca tragi la diafragme wide open (gen 1.4, 2.0) iar subiectul e aproape (gen te duci la MFD de botul unei matze, adica la distanta minima de focus sau chiar la 1 metru si ceva) si incerci focus & recompose, tre sa fii foarte atent sa nu faci focus shift, sa nu schimbi planul focal.


In ret, la tele uri nu prea ai problema asta. De ex eu trag cu 5D ul si un Tair 300mm f4.5 si mi se pare mult mai usor decat cu un wide sau cu 50, pt ca miscarea body ului,in mana mea, pt a recompune cadrul nu este atat de ampla ca atunci cand incerc asta cu un wide, la 1.4 , la o distanta de focus de sub 2 metri...

Sper ca ai inteles si ca nu te-am facut mai confuz.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

Nu mai bine tragi un cadru mai larg si faci un crop dupa? Zic si eu...

 

Nu prea..asa te dezveti de compozitie total si tragi ca un robot,gandindu-te ca oricum cropezi dupa + munca suplimentara..

 

Pentru cei care au un ochi bun,e foarte avantajos trasul cu lens-uri manuale, pt ca incadrezi din prima fix cum doresti, si focalizezi si bam!, nu mai stai sa recompui ,sa etc..

 

dar asta necesita un ochi f antrenat pt focus manual si un viewfinder bun/luminos..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ianachim, mai ziceai de mine ca enumar sculele :))

 

acu lasand gluma, zi-mi de la stanga spre dreapta ce lens uri is alea (marca, f.stop focala, montura etc).

 

ma bate gandul f tare la un NEX 5N, stiu ca e un pic su NEX 7 al tau,dar la pret nu se compara.... Oricum l-as lua pt a-l folosi cu lens uri manuale, nu cu alea de la Sony.

 

@ Florinelu07: ce aparat spuneai ca ai? @700 = ?

 

Ca idee, din propria experienta iti spun ca de cand ma stiu am tras cu focus & recompose. (asta pt ca aparatele avute aveau AF ul deficitar pe punctele periferice si ma bazam doar pe cel central). Ma obisnuisem incat chiar si pe 1D mark II, care are cross type si periferice, trageam tot cu focus & recompose, pt ca-mi lua prea mult timp sa mut punctul de focus (1d2 are 2 rotite,nu are joystick cum are 1d3, 5d, 5d2,etc).

 

Singurul lens cu care am asvut si am dificultati in a face focus si recompose este 24mm cand trag la 1.4 iar subiectul e foarte aproape.

 

Deci cu lens-uri care au focala sub 50mm sau sa zicem sub 35mm, daca tragi la diafragme wide open (gen 1.4, 2.0) iar subiectul e aproape (gen te duci la MFD de botul unei matze, adica la distanta minima de focus sau chiar la 1 metru si ceva) si incerci focus & recompose, tre sa fii foarte atent sa nu faci focus shift, sa nu schimbi planul focal.

 

In ret, la tele uri nu prea ai problema asta. De ex eu trag cu 5D ul si un Tair 300mm f4.5 si mi se pare mult mai usor decat cu un wide sau cu 50, pt ca miscarea body ului,in mana mea, pt a recompune cadrul nu este atat de ampla ca atunci cand incerc asta cu un wide, la 1.4 , la o distanta de focus de sub 2 metri...

 

Sper ca ai inteles si ca nu te-am facut mai confuz.

Sony Alpha 700

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ajutoarele mele..... in ale pozatului

adrian man

toate sunt SONY

de la stangan la dreapta

 

18-55 / 3.5-5.6

30 / 3.5 macro

16 / 2.8

55-210 / 4.5-6.3

50 /1.8

iar cel de pe aparat ...mama lor....

24 / 1.8 SONY ZEISS

Editat de ianachim
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1/40 - daca tot de pisica lui florinelu se discuta

 

Păi de asta întrebam :) Nu mergea un timp mai scurt ? Un 1/200, ceva și mai urca ISOul sau mai mărea flashul ? Poate se mișcă pisica și se schimbă focusul și din alte motive decît abilitățile fotografului de a recompune cadrul ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam asa e.. eu ca regula incerc sa folosesc timp de expunere de 1/ >distanta focala. De ex. la un tele de 200 incerc sa nu scad sub 1/200sec - ideea e ca odata cu cresterea distantei focale se amplifica miscarile pe care le faci cand pozezi din mana si asta se vede in claritatea pozei. Depinde si de fotograf cat e de sniper din nastere si de obiectiv daca are IS sau nu.

O exceptie sa zicem ca ar fi in cazul panningului cand trebuie sa iti ajustezi timpul de expunere in functie de viteza obiectului pozat si de distanta ca sa obtii efectul de blur al backgroundului si blurarea rotilor(in cazul motoarelor, masinilor). Ceva de genul asta:

post-9248-0-91599100-1384970994_thumb.jpg

desi aici vad ca am folosit un timp de 1/320 la focala de 200 din cauza portiunii de viteza dar mi lene sa caut alt exemplu.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

adrian man

toate sunt SONY

de la stangan la dreapta

 

18-55 / 3.5-5.6

30 / 3.5 macro

16 / 2.8

55-210 / 4.5-6.3

50 /1.8

iar cel de pe aparat ...mama lor....

24 / 1.8 SONY ZEISS

 

la NEX uri cat e factorul de multiplicare, 1.5x sau 1.6x ? (Crop senzor)

 

Adica 24 mm ala cat e echivalent in formatul 35mm full frame?

 

Si acel factor e la fel pt toata seria nex (nex 3, 5, 6,7)?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

la NEX uri cat e factorul de multiplicare, 1.5x sau 1.6x ? (Crop senzor)

 

Adica 24 mm ala cat e echivalent in formatul 35mm full frame?

 

Si acel factor e la fel pt toata seria nex (nex 3, 5, 6,7)?

nu am actiuni la sony .......

 

dar as la o simpla googalalea zice : the NEX-7's 1.5x "crop factor."

 

si cu desene.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Păi de asta întrebam :) Nu mergea un timp mai scurt ? Un 1/200, ceva și mai urca ISOul sau mai mărea flashul ? Poate se mișcă pisica și se schimbă focusul și din alte motive decît abilitățile fotografului de a recompune cadrul ?

Pai cel mai probabil acuz timpul de expunere vs. focal. Stiam regula cu invesul focalei sa fie expunerea minima pentru a reduce vibratiile. Ma intereseaza totusi eventuale tips & trickuri :)
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

esti un dulce (ca de obicei)

 

ma gandeam ca variaza de la un nex la altul. iar tu avand NEX, banuiam ca stii mai multe decat as gasi eu pe google acum...(+ ca mi-era lene :( )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@florinelu07:

Vezi ca la 200mm nu vei avea campul de profunzime corespunzator diafragmei de 6.3 ci unul mai mic.

Campul de profunzime se ingusteaza cu cat distanta focala este mai mare.

 

De exemplu un obiectiv fix 135mm 2.8 poate sa aiba acelasi camp de profunzime ca un 85mm 1.4.

Editat de Ekosekthor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Pasionati de fotografie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...