Sari la conținut

Zgomot Metalic...


Sanctis
 Share

Postări Recomandate

Salut

 

Sunt incepator in ale motociclismului si as avea o intrebare, cand motorul este rece, pana se INCALZESTE se aude un zgomot metalic, in momentul in care motorul este incalzit sunetul acela stresant dispare si merge perfect. Stie cineva care poate fi cauza sau e normal ce se intampla?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut

 

Sunt incepator in ale motociclismului si as avea o intrebare, cand motorul este rece, pana se INCALZESTE se aude un zgomot metalic, in momentul in care motorul este incalzit sunetul acela stresant dispare si merge perfect. Stie cineva care poate fi cauza sau e normal ce se intampla?

 

 

 

Salut,

 

Eu am o Honda XR 400 R din '96 si am aceeasi problema. Motorul meul din cate stiu a fost bine intretinut deci nu cred ca de aici apare problema. Din cate m-am interesat se poate sa fie o problema la lantul de distributie, care cel putin la modelul meu se pare ca un punct slab. Nasol este ca daca am dreptate, atunci v-a crapa la un moment dat, cand iti e lumea mai draga si atunci incepe distractia - desfacut motorul, inlocuit lantul....etc.

 

Daca are cineva alte informatii va rog sa ne ajutati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Eu am o Honda XR 400 R din '96 si am aceeasi problema. Motorul meul din cate stiu a fost bine intretinut deci nu cred ca de aici apare problema. Din cate m-am interesat se poate sa fie o problema la lantul de distributie, care cel putin la modelul meu se pare ca un punct slab. Nasol este ca daca am dreptate, atunci v-a crapa la un moment dat, cand iti e lumea mai draga si atunci incepe distractia - desfacut motorul, inlocuit lantul....etc.

 

Daca are cineva alte informatii va rog sa ne ajutati.

 

Daca acel lant crapa, nu numai inlocuirea lui o sa fie problema, pe langa el se mai lasa cu piston spart, supape indoite.

 

Inca nu se stie ce motocicleta are initiatorul. Chiar si asa, sunt multe chestii care pot zdrangani la un motor rece, e greu sa pui un diagnostic fara sa ai pacientul in fata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Simptom tipic de joc mare la supape. Cand se incalzeste jocul se reduce iar chiulasa tace.

 

Un lant slab nu inceteaza sa zdrangane cand se incalzeste motorul.

Agree....lantul de distributie nu inceteaza sa bata dupa ce se incalzeste motorul, iar jocul la supape intr-adevar se micsoreaza dupa incalzire.

@ initiatorul topicului....ce motor ai, cum a fost intretinut, cati km are in bord si ce i-a fost facut pana acum (pe partea mecanica bineinteles).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ initiatorul topicului....ce motor ai, cum a fost intretinut, cati km are in bord si ce i-a fost facut pana acum (pe partea mecanica bineinteles).

 

lol, sper sa nu zica Ducati! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sal ....monsterul meu cand porneste e ok apoi dupa ce il incing bine incepe sa aiba variatii de turatie , adica de la un relanti normal creste ajunge la un punct dupa care coboara la relanti normal dar mult mai greu decat a crescut . chestia asta ma cam seaca pt ca i-am facut carburatia acum vreo 3 sapt. ( dar nu si supapele de aer ) si inca un lucru , cand dau din a2 in a3 daca nu trag bine de schimbator ramane pe liber (NU pe neutral ) dar asta se intampla cam rar , totusi as vrea sa nu se intample deloc !!

initiatorul topicului ............pana nu asculta motorul cineva care stie , sau nu dai detalii mai concrete degeaba dam cu presupusul , de exemplu suzuki gsf 400 pana se incalzea facea tot felul de zgomote ciudate iar motorul era foarte ok iar zgomotul metalic se auzea si la 3000 - 5000 turatii , poate face din cauza socului etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare si mii de scuze pt omiterea detaliilor despre model, este Kawa GPZ 500s. Are 26000 km an 1994. Intretinerea f buna a motorului si in trecut si in prezent, merge ceas cu exceptia acestui sunet ciudat care apare in momentul in care motorul este rece:(.

 

Multumesc pt ajutorul acordat:)

Editat de Sanctis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare si mii de scuze pt omiterea detaliilor despre model, este Kawa GPZ 500s. Are 26000 km an 1994. Intretinerea f buna a motorului si in trecut si in prezent, merge ceas cu exceptia acestui sunet ciudat care apare in momentul in care motorul este rece:(.

 

Multumesc pt ajutorul acordat:)

 

Vezi lantul primar de transmisie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

te rog sa urmezi urmatorii pasi:

- cauta intinzatorul de lant, s-ar putea sa fie automat, o sa vezi o piesa prinsa de motor cu 2 imbusuri. In centru vei vedea un hexagon(cred ca de 17).

-desfaci hexagonul(o sa se decomprime un arc ce preseaza asupra unei limbi metalice cu canale)

-desfaci imbusurile si tragi afara intinzatorul

- vezi unde e criketul situat(cat din limba e trecuta de pinten). Daca pintenul e iesit de tot inseamna ca tre sa schimbi distributia(patine+lant). Daca e la jumatate, joaca-te putin cu el. Degreseaza-l, spala-l bine si unge-l.

-bagi inapoi intinzatorul cu limba bagata in interiorul lui, strangi imbusurile si bagi surubul din centru cu arc cu tot...o sa se intinda.

-desfaci imbusurile sa ai aprox 1 mm intre intinzator si motor...sa faca click o data sau de 2 ori, NU MAI MULT!!! Strangi suruburile

 

Pornesti motorul si vezi cum se aude :(

 

asta am patit la o yamaha tenere...am cautat ca idiotul peste tot, in afara de intinzator.

 

bafta

 

P.S: zgomotul se aseamana cu cel produs de o coada de tacam lovita usor de o margine de farfurie??

Editat de Achile
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca ex-posesor de GPZ, iti spun ca e o problema generala la ele, sa bata distributia. O schimbi si dupa 1000km incepe iar sa bata. Nu trebuie sa-ti faci griji prea mari, dar totusi verifica lantul de distributie si intinzatorul, sa nu fie chiar duse.

Pentru mai multe informatii, intra pe topicul gepezeilor si intreaba-i pe ei: /index.php?showtopic=20067

 

Asfalt uscat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut! aceasi problema o am si eu se aude doar in ture joase si la rece, uneori dispare , dar in ture nu se mai aude , cauza este patina lantului de distributie(pe partea dreapta a motorului), fiind uzata lasa lantul slab , nu este nici un pericol deosebit daca bate de putin timp insa e bine sa inlocuiesti chitul de distributie nu doar patina. Mentionez ca eu am un cbr 600! Sa auzim de bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

te rog sa urmezi urmatorii pasi:

- cauta intinzatorul de lant, s-ar putea sa fie automat, o sa vezi o piesa prinsa de motor cu 2 imbusuri. In centru vei vedea un hexagon(cred ca de 17).

-desfaci hexagonul(o sa se decomprime un arc ce preseaza asupra unei limbi metalice cu canale)

-desfaci imbusurile si tragi afara intinzatorul

- vezi unde e criketul situat(cat din limba e trecuta de pinten). Daca pintenul e iesit de tot inseamna ca tre sa schimbi distributia(patine+lant). Daca e la jumatate, joaca-te putin cu el. Degreseaza-l, spala-l bine si unge-l.

-bagi inapoi intinzatorul cu limba bagata in interiorul lui, strangi imbusurile si bagi surubul din centru cu arc cu tot...o sa se intinda.

-desfaci imbusurile sa ai aprox 1 mm intre intinzator si motor...sa faca click o data sau de 2 ori, NU MAI MULT!!! Strangi suruburile

 

Pornesti motorul si vezi cum se aude :laugh:

 

asta am patit la o yamaha tenere...am cautat ca idiotul peste tot, in afara de intinzator.

 

bafta

 

P.S: zgomotul se aseamana cu cel produs de o coada de tacam lovita usor de o margine de farfurie??

 

Sal man si ms pt ajutor.

Mie imi este frica sa ma bag in el ca mis lemn la mecanica, am sa il duc la cineva si o sa ii povestesc ce mi-ai explicat tu.

Ceva de genul e zgomotul, ai avea idee daca sunt costuri mari in reparatie?...de asta imi e cel mai teama:P

:)

Ms inca odata, asfalt uscat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sal ....monsterul meu cand porneste e ok apoi dupa ce il incing bine incepe sa aiba variatii de turatie , adica de la un relanti normal creste ajunge la un punct dupa care coboara la relanti normal dar mult mai greu decat a crescut . chestia asta ma cam seaca pt ca i-am facut carburatia acum vreo 3 sapt. ( dar nu si supapele de aer ) si inca un lucru , cand dau din a2 in a3 daca nu trag bine de schimbator ramane pe liber (NU pe neutral ) dar asta se intampla cam rar , totusi as vrea sa nu se intample deloc !!

initiatorul topicului ............pana nu asculta motorul cineva care stie , sau nu dai detalii mai concrete degeaba dam cu presupusul , de exemplu suzuki gsf 400 pana se incalzea facea tot felul de zgomote ciudate iar motorul era foarte ok iar zgomotul metalic se auzea si la 3000 - 5000 turatii , poate face din cauza socului etc.

 

 

la gsx 400 al meu aveam aceeasi problema cu sunet metalic la pornire si intre 3000-5000 ture si am avut belea la cuzineti prima data.. cuzineti care evident au cedat la un moment dat si acum stau cu motoru zob in camera.. insirat tot.... adik cilindru spart, piston rupt, biela lafel...indoita si rupta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,tocmai voiam sa deschid un topic dar am gasit unul cu aceeasi problema pe care o am si eu...

Problema sta in felul urmator : Yamaha Sr 125 in stare foarte buna,17.000 km. si de vreo 300 de km. incoace,cand schimb dintr-a 3-a intr-a 2(in mare parte aici se aude) se aude un zgomot de "metal pe metal". Eu sunt incepator de 1000 de km. si la inceput,cand ma apropiam de semafor,treceam direct din a 5-a pe liber(cu apasat tare pe schimbator...) si in majoritatea cazurilor lasam pe liber in mers.Inainte cand nu procedam asa,nu era nici un zgomot,dar de cand am inceput sa fac chestia asta cu lasatul pe liber din mers,de atunci toata povestea cu zgomotul.

Deci,ce ar putea sa fie?La lant m-am gandit si eu,am kitul de lant si ma voi duce sa-l schimb zilele astea,dar totusi ma preocupa zgomotul ala...Astept un raspuns.

Bafta tuturor ! :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici se vorbeste de lant de distributie nu de lant de transmisie.

 

Zgomotul lantului de distributie nu are legatura de nici un fel cu modul in care funtioneaza cutia de viteze. Lantul de distributie se afla in interiorul motorului si invarte axul/axurile cu came sinncronizandu-l (le) cu axul motorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sal man si ms pt ajutor.

Mie imi este frica sa ma bag in el ca mis lemn la mecanica, am sa il duc la cineva si o sa ii povestesc ce mi-ai explicat tu.

Ceva de genul e zgomotul, ai avea idee daca sunt costuri mari in reparatie?...de asta imi e cel mai teama:P

:laugh:

Ms inca odata, asfalt uscat

 

 

daca e ce ti-am descris mai sus...ce naiba sa te coste?? detergentul cu care te speli pe maini si apa! Daca e blocat putin intinzatorul, ii scoti, il degresezi, te joci nitel cu el si ii dai ulei. Il bagi inapoi si n-ai nici o greatza

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...