bcristian Postat Septembrie 14, 2006 Share Postat Septembrie 14, 2006 In afara de cauze pe care le vezi imediat, gen amortizoare busite sau asimetrice (de ex. difera mult cantitatea de ulei) sau rulmenti sparti, verifica si daca roata este montata simetric fata de telescoape. Este e eroare usor de trecut cu vederea, cel mai usor apare strangand insuficient piulita de la ax (pare stransa, dar de fapt a mai ramas spatiu sub unul dintre distantiere intr-un loc care nu se vede). Efectul e ca intra in voblaj, dar nu neaparat tot timpul. Evident ca am descoperit asta "the hard way" , nu intelegeam de ce vobleaza intre 50 si 60 pe anumite drumuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Buster Postat Septembrie 14, 2006 Share Postat Septembrie 14, 2006 Verifica si daca roata trebuie echilibrata. Este posibil sa fie si anvelopa deformata. Incearca sa imprumuti o roata fata de la un model identic. Daca problemele dispar, atunci stii de unde se trag.... In ceea ce priveste cantitatea de ulei din telescoape, cauta un manual de service pentru motorul tau. Da-i un search aici pe forum ca erau ceva link-uri. Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Septembrie 14, 2006 Share Postat Septembrie 14, 2006 si a mea vobleaza usor la viteze mici (numa' cand tin ghidonul cu o singura mana!), dar la mine e sigur din cauza ca roata are joc la rulmenti urmeaza sa-i schimb.... si suspensia fata e f moale, dar mie imi convine ca pot sa ma bag la o endureala usoara cu ea... stima Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
E.Z.rider Postat Septembrie 14, 2006 Share Postat Septembrie 14, 2006 de verificat. rulmenti... sa nu aiba jocuri si nici "praguri" in rotire axul rotii... sa nu fie stramb si sa fie strans centrarea rotii... jocul rulmentilor din jug... restul s-a zis Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut007 Postat Septembrie 14, 2006 Share Postat Septembrie 14, 2006 multumesc fain, am sa tin cont sa verific toate aspectele, maiine dimineata o duc la facut. Stie cineva unde gasesc in cluj ulei hidraulic 40W? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MaDoG Postat Septembrie 14, 2006 Share Postat Septembrie 14, 2006 ridica motocicleta de roata pe fata si asa poti sa vezi cat de deformat este cauciucul sau stramba genta !!! daca da ai vazut cauaza !!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Semaca Postat Septembrie 14, 2006 Share Postat Septembrie 14, 2006 (editat) joc nu are, cauciucul pare usor deofrmat (sau cum se spune) dar daca telescoapele lucreaza corect nu ar trebui sa se simta, cel putin nu la viteze mici. Da-mi voie sa te contrazic, daca este cauciucul usor deformat asta se va simti MAI ALES la viteze mici, o "dardaiala" in ghidon. Trebuie vazut de ce e deformat, sa nu fie janta un pic inflorita sau deformata, geometria rotii. Totusi de la o usoara deformare (daca zici ca e usoara) a cauciucului pana la voblaj e cale lunga zic eu. Editat Septembrie 14, 2006 de Semaca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
E.Z.rider Postat Septembrie 15, 2006 Share Postat Septembrie 15, 2006 Da-mi voie sa te contrazic, daca este cauciucul usor deformat asta se va simti MAI ALES la viteze mici, o "dardaiala" in ghidon. Trebuie vazut de ce e deformat, sa nu fie janta un pic inflorita sau deformata, geometria rotii. Totusi de la o usoara deformare (daca zici ca e usoara) a cauciucului pana la voblaj e cale lunga zic eu. poate fi si din monataj daca anvelopa nu a fost bine asezata pe janta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DavidBMW Postat Octombrie 7, 2006 Share Postat Octombrie 7, 2006 salut am si io aceasi problema cu voblaju la viteze mici si cred ca tot in urma unei gropi cit Marele Canion a aparut dar nu e nimic vizibil la exterior.Am schimbat rulmentii de jug si initial afost mai bine dar dupa 600 km iar face ca barca.Am mai strins jugurile dar nimic ,nici o imbunatatire. Motoreta pare sa se tina mai bine la viteza mare si pe acceleratie iar pe frinare parca se :inmoaie" si vobleaza sau nu stiu cum sa spun parca merge pe valuri. Ulei are,roata e dreapta si nu joaca nimic vizibil,pare bine echilibrata si totusi ceva se simte de parca toata bicicleta e de guma.Evident "geniile"de la Auto Bavaria nu stiu pe ce lume traiesc si cica nu are nimic ; doar ca eu era sa vin in cap cu ea.Va rog mult dati-mi un sfat sau o recomandare ceva orice. merci si asfalt uscat ca pe ploaie am incercat si e sinucidere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ancalagon Postat Octombrie 8, 2006 Share Postat Octombrie 8, 2006 Cand mai vii pe la Sibiu, treci pe la Dan Pastianu, ti-o face el de nu mai ai treaba... pana la urmatorul sant-trip, hehe... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
theBD Postat Octombrie 8, 2006 Share Postat Octombrie 8, 2006 si eu am avut aceeasi problema, pe la 50 incepea sa vobleze si se porea dupa 70. cauza: rulmentii de jug nu erau stransi corespunzator (deh la ktm se desfac singure shuruburile , nu merge cu ei asa pt ca iti apar santuri pe ei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DavidBMW Postat Octombrie 9, 2006 Share Postat Octombrie 9, 2006 si eu am avut aceeasi problema, pe la 50 incepea sa vobleze si se porea dupa 70. cauza: rulmentii de jug nu erau stransi corespunzator (deh la ktm se desfac singure shuruburile , nu merge cu ei asa pt ca iti apar santuri pe ei. salut , rulmenti i-am strins de curind(doua saptamini) si tot nimic mi-e teama sa nu fie ceva ce nu imi dau eu seama . imi schimb gumele si imi echilibres rotile si cu ocazia asta verific si telescoaele sa vad daca lucreaza bine si daca tot vobleaza nu stiu mai astept sugestii . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexutzzz Postat Noiembrie 15, 2006 Share Postat Noiembrie 15, 2006 in primul rand un SEARCH....s a discutat desul de mult pe subiectu asta pot sa iti spun ca sa o redresezi...cat se poate gaz maxim...ca sa eliberezi greutatea de pe fata,de obicei apare cand te dai pe o roata mai ales daca atunci cand o pui jos nu ai ghidonul perfect drept asfalt uscat si iarna fara zpada:P Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ray Postat Noiembrie 15, 2006 Share Postat Noiembrie 15, 2006 Poate apare si in curbe daca suspensia e setata prea tare sau daca motociclistul se incordeaza pe ghidon (nu sta cu mainile relaxate). Daca in curba respectiva e un si pic denivelat, sau in loc sa se accelereze se franeaza in curba (se incarca fata) voblajul e garantat. Se scapa "descarcand" fata, adica accelerand Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andi Sabin Postat Noiembrie 16, 2006 Share Postat Noiembrie 16, 2006 Voblajul mai poate aparea si la motocicletele vechi (in special comuniste) la viteze peste care au fost proiectate. In cazul asta, iei mana din acceleratie cand simti ca incepe. Daca intri de-a binelea in voblaj... bye bye Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Noiembrie 16, 2006 Share Postat Noiembrie 16, 2006 Mi sa intamplat prima data cand aveam un ETZ 251, nu am picat, dar a fost cat pe ce. M-am speriat foarte tare. Cu KTM-ul intru in curba cu mainile ridicate de pe ghidon si nici nu clinteste, cred ca ,,de vina" este unghiul pe care il face axul longitudinal, al furcii cu suprafata asfaltului. Cu cat este mai mare, cu atat creste posibilitatea de a se intampla fenomenul. Nu credeti ? Bafta ! Are si cu distanta de fuga dupa cite stiu eu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
E.Z.rider Postat Noiembrie 16, 2006 Share Postat Noiembrie 16, 2006 Are si cu distanta de fuga dupa cite stiu eu distanta de fuga si unghiul de inclinare sunt interdependente Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dragon Warrior Postat Noiembrie 16, 2006 Share Postat Noiembrie 16, 2006 (editat) Voblaj se numeste si atunci cand ghidonul incepe sa vibreze stanga-dreapta, vibratia capatand amplitudine? Daca da, atunci am avut parte de un voblaj de toata frumusetea pe bicicleta la vreo 30 de km/h cand tocmai reduceam viteza dupa o coborare pe drumul forestier din Poiana. M-am ridicat cu mainile de pe ghidon intr-o incercare de relaxare (am coborat tare-60km/h, incordat) si era sa o patesc grav ca tiganul la mal. Editat Noiembrie 16, 2006 de Dragon Warrior Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinavram Postat Noiembrie 16, 2006 Share Postat Noiembrie 16, 2006 Patit voblaj acum 20 de ani cu o Mobra care avea suspensiile fata intepenite. Pe la 60 km/h. Protectie: doar casca. M-am aruncat pur si simplu de pe capra dupa ce o tentativa de franare a amplificat efectul pana la incontrolabil. Sa-i fi dat gaz, cum se spune mai sus, nu se putea ca atata ducea Mobra. Rezultat: schiopatat vreo 2 luni, clavicula deplasata (asa e si acum), julituri pe toata partea stanga iar cozorocul de la casca s-a indoit in cadere si mi-a taiat pometul chiar sub ochi. Da' o taietura asa de fina ca a disparut cicatricea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Noiembrie 16, 2006 Share Postat Noiembrie 16, 2006 distanta de fuga si unghiul de inclinare sunt interdependente Nu, nu sint. Interdependent insemana ca exista o relatie de determinare in ambele sensuri. Eu nu o vad. Unghiul de inclinare influenteaza distanta de fuga. Dar poti altera distanta distanta de fuga in multe feluri, fara a umbla la unghi. Cel mai simplu exemplu care-mi vine in minte e furca de bicicleta. Dar ma rog, tine de mai multe lucruri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator TazzY Postat Noiembrie 16, 2006 Share Postat Noiembrie 16, 2006 Cele mai periculoase voblaje sunt din cauza suspensiei moi pe fatza... Este foarte greu de redresat... Vorbesc din proprie experientza.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
E.Z.rider Postat Noiembrie 17, 2006 Share Postat Noiembrie 17, 2006 Nu, nu sint. Interdependent insemana ca exista o relatie de determinare in ambele sensuri. Eu nu o vad. Unghiul de inclinare influenteaza distanta de fuga. Dar poti altera distanta distanta de fuga in multe feluri, fara a umbla la unghi. Cel mai simplu exemplu care-mi vine in minte e furca de bicicleta. Dar ma rog, tine de mai multe lucruri whatever... you are za smart one... mestere... distanta de fuga este determinata de unghiul de inclinare al furcii si de distanta dintre axa de bracaj a furcii si axa rotii multumit domnu' priceputeanu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Noiembrie 19, 2006 Share Postat Noiembrie 19, 2006 whatever... you are za smart one... mestere... distanta de fuga este determinata de unghiul de inclinare al furcii si de distanta dintre axa de bracaj a furcii si axa rotii multumit domnu' priceputeanu? N-ai de ce sa fii malitios, nu am vrut s-o fac pe desteptu'...E cumva destul de raspindita ideea ca voblajul apare din cauza unghiului, si cumva eu cred ca e gresita. Un unghi mai mic, determina furca sa lucreze intr-o pozitie mai verticala, ceea ce convine telescoapelor, pt ca fortele sint preluate mai bine. Dar evident la frinare e un pic in dezavantaj. Eu dupa cite stiu distanta de fuga are mai multa treaba cu voblajul decit unghiul, atita tot. Acum mai e o chestie: Asa cum zicea cineva, suspensie moale, cauciuc dezumflat , etc poate duce la aparitia lui. Dar mai ales in cazul unui teren cu denivelari, si pt un moto de viteza, eu cred ca un factor important e si pilotul. Zic asta pe considerentul ca avind ghidonul destul de scurt, orice actiune asupra ghidonului se reflecta destul de repede la roata (fata) iar miscari accidentale ale gazului se vad repede la roata spate. Ceea ce vreu sa zic e, ca daca nu ai o pozitie corespunzatoare, si esti in gaz pe drum cu denivelari, poti sa te trezesti ca te tii in ghidon, de aici rezultind comenzi nedorite in gaz/directie, care-ti pot favoriza un voblaj. E similar cu a ateriza strimb dupa o ridicare pe o roata, diferenta e ca in cazul terenului denivelat pilotul poate contribui inconstient la amplificarea tendintei de voblaj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lucescuciprian Postat Martie 16, 2007 Share Postat Martie 16, 2007 Cum sta problema.La viteze mai mari de 40-50 km/h daca iau mana de pe ghidon,incepe voblajul.Drumul unde se intampla asta e de beton,cu mici valurele. Roata fata este echilibrata,ghidonul se misca usor,fara hopuri.Singura explicatie care mi-a venit in minte e ca poate din cauza ca am pus in furca ulei 15W in loc de 10W apare voblajul.Adica cumva furca nu se "muleaza" pe micile denivelari ale drumului. A mai patit cineva asa ceva?Cum ati rezolvat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sckhreech Postat Martie 17, 2007 Share Postat Martie 17, 2007 verifica presiunea in pneuri, joc la rulmentii de jos de la roata sau la rulmentii de la jug, sau daca ai vreun amotrizor stramb sau vreun jug stramb. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.