Sari la conținut

Totul despre voblaj


Remyx
 Share

Postări Recomandate

Eu cred ca am cateva mii bune de km cu un topcase de 46 de la Givi si nu am simtit nici o problema. Spune in carte ca e garantat la 120. Merge foarte bine si la 220. Nu mai vorbim de cat de incarcat este cate o data. Mult peste limita din carte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 635
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

reltih, acele "turbulente si niste mici vibratii din cauza aerodinamicii" se pot transforma intr-un voblaj de toata frumusetea, este suficienta o groapa mai deosebita sau un vanticel din lateral. Am patit in BG, pe la 250, dar eram pe un motor cu amortizor de ghidon, care si-a facut treaba. Geanta de textil pe codita ^_^

total de acord , exista mari sanse ca topcase-ul ala sa influenteze motorul in mers datorita aerului, tocmai din cauza asta producatorii recomanda a se merge cu viteze mai reduse cand topcase-urile sunt montate, iar daca spuneti ca nu influenteaza mersul motorului va inselati , scoateti un pcior in afara motorului pe la ~ 100 km\h il puteti tine departat mai mult de 20 - 30 cm in lateralul motorului ?

Editat de mariusspuneceva
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DragosM, motocicletele nu sunt facute identice. Ce merge pe a ta e posibil sa nu mearga pe a mea. Faptul ca tu nu ai nicio problema nu inseamna ca cei care au trebuie sa se culce pe o ureche. In definitiv e vorba de pielea lor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cind merg cu topcase simt o mare diferenta , atunci cind bate vintul. Si la cimpie , cam bate. Simt ca fuge mobra in lateral , mai precis. Daca bate mai tare , se simte si fara topcase , dar ala sigur accentueaza senzatia. Nu ma da pe jos , dar e disconfort , evit sa-l pun , daca nu am mare nevoie de el. Tre' sa mentionez ca merg fara pasager si suspensia pe spate nu stiu daca este setata bine sau rau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bai omule, este altceva un voblaj de care zici tu, sa-ti fuga ghidonu' juma de metru si alta e sa simti niste turbulente si niste mici vibratii din cauza aerodinamicii, atat am incercat sa-ti explic, daca aveai voblaj de care zici tu, as fi tacut din gura, pune o poza te rog cu utilaju' si topcaseul montat si iti pot da o parere mai la obiect.

iar tu draga mea super membra ai dat-o in bara cu topcaseurile tale dedicate si cred ca ar trebui sa te duci sa dai sfaturi pe topicul de sarmale,

intra te rog pe siteul givi si arata-mi ce altceva in afara de suporti, parbrize si crashbaruri, gasesti dedicat pt. un tip de motor, cutia e cutie, merge pe toti suportii, ca vrei de 56 de litri sau de 10 litri este la alegerea ta!

daca tu chiar ai impresia ca topcaseurile de hayabusa sunt puse in tunelul de vant, sau ca givi sau alti producatori de cutii le creeaza in vreun anume fel pt fiecare tip de mobra, ai mari probleme la mansarda sau chiar nu stii despre ce vorbesti, in ambele cazuri e nasol, urat, naspa, adica vorbesti sa nu adormi si esti doar o gospodina !

Mesaj completat

am uitat-o pe aia cu instruitii si pregatii, BINE CA ESTI TU ^_^ acu' pot sa te ating ?

 

Stimate domn, gospodina sa faci pe altcineva...OK? Ce este..te-ai simtit atacat la ce spusesem mai sus????? Nu cred ca te-am bagat in seama pe tine in mod special, am spus doar ca unii aveti gura cam mare si nu spuneti nimic aplicabil!

Tine-ti parerile tale revoltate pentru tine, ca pe mine ma doare fix la basca de ce spui!

 

@restul...eu cand am spus un case facut special pentru un tip de moto ma refeream mai ales la sistemul de prindere la inaltimea si latimea lui la locul de amplasare ( mai in fata sau mai in spate). Daca voi credeti ca merge sa dai un case cu sistem cu tot de pe un CBR si sa-l pui pe un DR FARA vreo modificare a sistemului si fara ca sa influenteze mersul, atunci faceti voi asta!

 

PS: Degeaba cereti sfaturi si propuneri, ca voi de fapt nu vreti asta, voi vreti doar sa aratati lumii ca le stiti pe toate si ca e numai cum ziceti voi! Pot sa va ating!??

Editat de sailordana8
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cind mergeam cu rucascu' legat cu coarde elastice de codita nu simteam nimic si-am mers si cu 200, deci nu ma mir de cei din poze. nu e cazul de facut din tintar armasar, pur si simplu vroiam sa stiu daca a mai patit cineva fenomenul si care ar fi explicatia.

si uzura anvelopei spate este ff importanta pt problema ta(cati km are?) ... cutia sa amplifice instabiltatea ^_^

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ziceam sapt trecuta ca am aceleasi probleme ca initiatorul acestui topic.

vineri am schimbat semeringurile si uleiul din furca. am pus ulei 15w pt rigidizare.

am observat ca nu mai are tendinta sa vobleze. am mers doar in oras la viteze mici.

in weekend am programat o tura de fo 500 km si voi vedea cum se comporta la viteze mai mari.

 

 

Mesaj completat

treaba e cam asa

desi am schimbat uleiul in furca voblajul este prezent in continuare. Cu sau fara topcase.

acu stau sa ma intreb de unde provine.

posibil roata fata dezechilibrata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi cum sunt rulmentii de la ambele roti. La mine facea urat de la aia pe spate...

 

PS: tema de gandit..mi-am adus aminte ca pe vremea cand aveam case-ul GIVI montat pe CBR facea urat tot ceva de genul descris la inceputul topicului. Acum am pe acelasi rack/sistem de prindere un case Monokey cu care in mod foarte ciudat nu mai da semne de ceva anormal. Case-ul GIVI a ajuns pe GPX, care a inceput el sa se comporte ciudat. So unde sa fie buba? Asta pe care il am acum este o idee mai micut..

Sa vad daca gasesc ceva poze sa va uitati poate va prindeti de diferente...

PS2: Nu am gasit decat cu GIVI-ul poze ma rog asa arata. O sa fac maine poza cu Monokey-ul.

Mesaj completat

GIVI

Editat de sailordana8
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai eu cred c-ar trebui sa-ti dai seama daca provine de la roata fata sau spate... momentul in care incepe, daca simti in coarne(furca fata) sau vobleaza tot motorul(roata spate)

 

sigur doar de la roata fata. simt doar in ghidon.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sigur doar de la roata fata. simt doar in ghidon.

Eu simteam zilele trecute ca daca trec prin groapa se aude zgomot de lovit fier pe fier. M-am prins ca nu era farul strans bine, am bagat o cheie inelara si dupa aia am avut aceeasi senzatie cand ma duc la munca luni, asa ca m-am programat la service ca zdrangane fiarele acolo.

Am fost supus la cazne (sa fac sa se balangane motorul de pe loc), nu a dat rezultate ca sunt prea slab (cam 53 de kile), a incercat mecanicul dar nu se prindea unde clancane cand statea pe sa, asa ca a fost solicitat un alt client de 100kg (fara burta, e genul de 1.96cm) si s-a depistat buba. Era desfacut surubul de la jug (balamaua aia dintre cadru si ghidon). Asa ca uneori nu stii clar ce cauti.

Ca principiu asa voblaj poate sa apara si de la roti dezechillibrate (mie imi vobla acum 2 luni si la schimbarea rotii am fost la Rabinul la reglat de spite si acum merge mult mai bine decat cu plumbii pusi la service data trecuta), si de la presiune necorespunzatoare in roti, si de la multe alte motive.

Dar oricum nu merge la drum lung pana nu depistezi problema, nu mai vreau iar topicuri noi la accidente...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un motiv de voblaj rareori verificat este jocul basculei

rulmentii de la bascula ar trebui si ei schimbati la un anumit numar de kilometri dar nuimeni nu-i schimba

verifica si asta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Caline, nu am citit tot ce s-a scris pe aici, deci poate repet pe careva.

Problema asemanatoare are un amic din Zalau pe un GSX 750, motor apropiat de al tau si al meu. El are top case si cutii laterale si cand le umple ii joaca ghidonul de abia il tine, la viteze de sub 100 nu poate lua mainile de pe ghidon. Acuma parerea mea e ca ori le incarca prea tare cu bagaje, desi ma mir, doar am fost la intruniri impreuna si nu avea pian sau frgider, ori is dusi naibii rulmentii, din roti sau din jug.

Personal am patit miscari din astea deranjante de stanga-dreapta la motorul meu, (fara a avea topcase, insa avand cutii textile laterale ), care s-au adeverit a fi din neechilibrarea rotii fata. Odata facuta operatiunea, nici vorba de miscari parazite, daca iau mainile merge ceas inainte. Cand pateam miscarile alea, cu cutiile pe motor era gay de tot, abia ilt tineam cu o mana. Dupa echilibrare am mers cu cutii la fel de pline , insa fara probleme

Editat de alin_barburas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Caline, nu am citit tot ce s-a scris pe aici, deci poate repet pe careva.

Problema asemanatoare are un amic din Zalau pe un GSX 750, motor apropiat de al tau si al meu. El are top case si cutii laterale si cand le umple ii joaca ghidonul de abia il tine, la viteze de sub 100 nu poate lua mainile de pe ghidon. Acuma parerea mea e ca ori le incarca prea tare cu bagaje, desi ma mir, doar am fost la intruniri impreuna si nu avea pian sau frgider, ori is dusi naibii rulmentii, din roti sau din jug.

Atunci cand incarci mobra, chiar si cu pasager, ajustezi preload-ul pe spate. Ce i se intampla prietenului tau este un transfer de greutate care nu se compenseaza din suspensie.

 

Voblaje din aerodinamica topcase-ului n-am avut niciodata, insa la cat de "taios" prin aer era BMW-ul, nu cred ca ceea ce zic eu e prea relevant. Singurul lucru pe care, intr-adevar, l-am observat a fost faptul ca fara topcase era mai inconfortabil, se crea un mic turbion de aer in spatele meu care ma tragea catre inapoi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ziceam sapt trecuta ca am aceleasi probleme ca initiatorul acestui topic.

vineri am schimbat semeringurile si uleiul din furca. am pus ulei 15w pt rigidizare.

am observat ca nu mai are tendinta sa vobleze. am mers doar in oras la viteze mici.

in weekend am programat o tura de fo 500 km si voi vedea cum se comporta la viteze mai mari.

 

 

Mesaj completat

treaba e cam asa

desi am schimbat uleiul in furca voblajul este prezent in continuare. Cu sau fara topcase.

acu stau sa ma intreb de unde provine. posibil roata fata dezechilibrata.

ce uzura are anvelopa spate? ... cati km?... care e senzatia pe asfalt razuit? :laugh:

Mesaj completat

sigur doar de la roata fata. simt doar in ghidon.

autosugestie ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce uzura are anvelopa spate? ... cati km?... care e senzatia pe asfalt razuit? :laugh:

Mesaj completat

 

motoreta are 8000 km , e practic noua. gumele arata bine . sunt dunlop sportmax , echipare din fabrica.

iar senzatia pe asfalt razuit e ca dracu. fuge in toate partile. incerc sa evit cat pot sa merg pe asa ceva. tare neplacut.

 

la 8000 km sincer nu cred sa fie dusi rulmentii. De dat in gropi nu am dat. O sa echilibrez totusi roata fata sa vad daca apar imbunatatiri.

mobra asta o folosesc doar in deplasari lungi, in bucuresti aproape deloc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E posibil. Eu am Maxia(cu suport special pentru mobra mea) si la 60-80 km/h are aceeasi tendinta de voblaj daca iau mainile de pe ghidon. Un impediment minor avand in vedere gramada de litri de bagaj ce intra in topcase....:laugh:

 

My 2 cents.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ia ajuta tu bai tarane ca doar esti mare mecanic, si nu mai tipa ca nu esti pe tarla ! :laugh:

Mesaj completat

dar acu' pe bune, voi dezbateti topicurile astea impreuna si doar ea posteaza ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Off, forumul asta nu sustine viata monogama conjugala si nici libertatea de expresie a femeii.

 

E discriminant cu femeile care vor să dea lectii de mecanica.

 

E vulgar cu motociclistele batjocorite de mecanicii porci.

 

Eh, asta e... Ce sa -i faci... :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

motoreta are 8000 km , e practic noua. gumele arata bine . sunt dunlop sportmax , echipare din fabrica.

iar senzatia pe asfalt razuit e ca dracu. fuge in toate partile. incerc sa evit cat pot sa merg pe asa ceva. tare neplacut.

 

la 8000 km sincer nu cred sa fie dusi rulmentii. De dat in gropi nu am dat. O sa echilibrez totusi roata fata sa vad daca apar imbunatatiri.

http://sigemo.ro/info_citim.php

daca data fabricatie nu e prea veche , iar anvelopele nu au fost abuzate printr-un stil de condus sportiv, atunci 8000km nu e prea mult, dar un cauciuc "copt" se uzeaza mai repede si adera mai greu, plus ca Dunlop nu este Michelin daca ma intelegi ce vreau sa zic...

de 2 ori mi-am rezolvat problema prin inlocuirea anvelopei spate , daca sunt noi nu vobleaza pe razuit, cel putin Mitas e08 si Dunlop Trailmax ...

Mai verifica si intinderea lantului ... roata sa fie axial orientata cu cadrul ;)

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de 2 ori mi-am rezolvat problema prin inlocuirea anvelopei spate , daca sunt noi nu vobleaza pe razuit, cel putin Mitas e08 si Dunlop Trailmax ...

Omu' are Dunlop Sportmax... total diferit, nu se poate compara, e normal sa faca nasol pe razuit ce are el, la fel cum e normal ce ai tu sa nu faca ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Totul despre voblaj

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...