Sari la conținut

PLACUTE FRANA - Totul despre Tipuri/Clase/Comparatii


Postări Recomandate

Sigurantele alea sunt de fapt niste bucati de tabla subtire indoite dupa profilul piesei pe care sunt montate. Ar trebui sa ai o bucata mai mare, pe post de arc si doua mai mici pe post de ghidaje.Nu sunt sigur, dar ceva in genul asta.

Ideea e ca tre sa cureti bine etrierul inlocasele respective plus sa verifici daca pistonasele(ai 2 din cate imi aduc aminte) culiseaza liber (nu sunt blocate). E posibil sa ai un pistonas blocat si din cauza asta sa ai belele. Ca se le cureti ai doua metode:

- metoda scurta: din exterior cu brake cleaner si periutza - frecat bine

- metoda lunga: scos pistonasele afara, curatat si bagat la loc;

Faza cu vaselina las-o in pace, nu se pune asa ceva!

 

Eu am eliminat scartaitul cu vaselina ceramica (1200 de grade pe ambalaj), cea pe baza de cupru nu e recomandata la sistemele abs.

 

La Suzuki GSX 600F am vazut in cartea tehnica aceasta cerinta, sa dai cu vaselina cuprata un strat fin. Se pare ca Suzuki nu a reusit sa rezolve aceasta problema veche de cand lumea...La Kawasaki contactul dintre pistonas si placuta de frana se face prin intermediul unui tampon din textolit (sau ceva asemanator...nu stiu sigur ce e)asa ca nu e nevoie de nimic acolo!

La Honda, la fel nu trebe nimic !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 629
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Iar te doare mintea! O oda inchinata scartaitului! Ce o fi asa greu? Placutele scartaie din doua motive:

1 Sa consumat si ating partea metalica de disc

2.Sunt proaste,si sa reuseasca totusi sa franeze au bagat metal in materialul de frictiune (vezi ferodo)

Restul este cancan!!

Tampoane textolit ....cacao alea sunt garnituri si nu sunt singure acolo,mai au o foita de tabla de inox ,iar rolul lor este sa inpiedice transferul termic!.

Vasilina cuprata...da sa folosit odata la modelele vechi de moto,acum etrierele au evoluat la forma si materiale, nu se mai foloseste.

Iar pentru cine spunea mai in urma, ca foloseste numai placute ferodo,atunci nu a cunoscut niciodata" frane adevarate"

Eu va doresc frane adevarate si bafta la scartait!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Curios este ca tampoanele respective nu apar pe microfisa Kawasaki si sunt de forma cilindrica, iar ca diametru sunt putin mai mici decat diametrul interior al pistonasului. Tamponul asta intra in pistonas, cu strangere slaba (fest?) si el practic e intre pistonas si placuta de frana!

Deci nu e garnitura, e tampon! Garniturile sunt acolo la locul lor, una de praf si una de lichid!

Tamponul asta l-am intlnit pana acum la toate EN-urile care le-am umblat pe la etriere!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O oda inchinata scartaitului!

sa nu uitam si omagiul vaselinei cuprate :)

 

eu am avut probleme cu scirtiitul frinei spate o singura data. facea asa de urit ca deja n-o mai foloseam. mecanicul m-a tot aburit ca tre' sa se rodeze da' parca nici mii de kilometri... partea amuzanta e ca erau... Lucas :) acum am Ferodo (din alea proaste, care nu frineaza si scirtiie) dar probabil sint contrafacute pt. ca frineaza foarte bine si nu scirtiie. sa le schimb?

scirtiie si cind ajung la tablita aia din inox, ma gindesc ca tocmai asta-i rolul ei.

 

cit despre frinele Suzuki... apai man, vezi ce bine-i ca ti-ai luat Kawa?

acuma' serios. ce dracu inseamna frine de Suzuki si de Kawasaki? din cite stiu eu, doar Yamaha si le fac singuri, pe Honda, Kawa si Suzuki am vazut doar Tokico si Nissin. si ca sa vezi ciudatenie, acele placute care par sa fie dintr-un fel de fibra ceramica sau ceva gen le am si eu (pe Suzuki). probabil rolul lor e sa impedice transmiterea caldurii la pistoane.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Placutele de frana sunt de 2 feluri principale: sport si touring, cu diferentele corespunzatoare de compozitie. Desi in proportii diferite, ambele tipuri (inclusiv cele intermediare) folosesc insa ambele componente ale frecarii - abraziva si adeziva. Pentru a beneficia de componenta adeziva, este nevoie ca placutele sa atinga temperatura optima destinatiei lor la care incep sa se "topeasca" creend un liant intermediar intre placutele propriu zise si discuri.

 

Cand, din vari motive, acest material a fost indepartat sau este neuniform, apare fenomenul de "scartaiala". Fenomenul este mult mai evident la placutele sport noi, care pe langa faptul ca atunci cand sunt reci nu franeaza eficient, guita ca un porc.

 

In general problema se rezolva prin curatarea discurilor de liantul depus neuniform, urmata de re-pasuirea placutelor, asa zisul "rodaj" al placutelor care permite depunerea pe discuri a unui strat proaspat de liant de legatura, in strat uniform. Nu este insa exclusa nici posibilitatea ca materialul placutelor sa fie imbatranit, fapt ce poate produce depunere de material in mod necontrolat.

 

Bineinteles, sistemul mecanic de franare trebuie sa fie in stare perfecta, discuri, etrieri, pistonase... etc.

 

Ride safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Imi cer scuze, topicul a fost deschis pentru scartait, nu stia de unde se aude, ramasese sa verifice pe rand franele pentru a afla de unde se aude, respectiv placute sau saboti.

Iti dai seama ca nu ma apucam sa bag vasilina ca nu sunt nebun, eram curios daca a rezolvat problema. Si eu banuiesc ca la mine scartaie din cauza umezelii, pentru ca sabotii stiu ca sunt ok.

Eu sunt nou pe forum si bineinteles ca proaspat posesor de motor :)), care inca nici permisul nu il are (inca fac scoala) si am ajuns la acest topic din cauza acelui scartait. Eu am cautat o sectiune de tutoriale DIY, dar am vazut ca nu exista, pentru a demonta singur sabotii.

stima.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi cer scuze, topicul a fost deschis pentru scartait, nu stia de unde se aude, ramasese sa verifice pe rand franele pentru a afla de unde se aude, respectiv placute sau saboti.

Iti dai seama ca nu ma apucam sa bag vasilina ca nu sunt nebun, eram curios daca a rezolvat problema. Si eu banuiesc ca la mine scartaie din cauza umezelii, pentru ca sabotii stiu ca sunt ok.

Eu sunt nou pe forum si bineinteles ca proaspat posesor de motor :)), care inca nici permisul nu il are (inca fac scoala) si am ajuns la acest topic din cauza acelui scartait. Eu am cautat o sectiune de tutoriale DIY, dar am vazut ca nu exista, pentru a demonta singur sabotii.

stima.

 

Si eu la o moto cu saboti pe spate dupa ce spalam motocicleta si puneam frana de spate se auzea ca trenul... trebuie desfacut si curatat/spalat prin butuc pe la saboti de praful de ferodo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Am de ales intre aceste doua feluri de placute de frana:

sintered metal brake pads

organic brake pads

 

Una din astea doua feluri am cumparat si data trecuta, dar spre rusine mea, nu mai tin minte care din ele.

 

Intrebarile sunt:

1) Care franeaza mai cu spor? Organice sau "sintered metal"?

2) Cum pot afla ce fel de placute am? Daca le demontez, scrie undeva de care sunt?

 

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ia sinterizate....dar nu trw!!!

 

incearca sbs sau ebc....o sa fii foarte multumit!!

 

daca vrei chiar frane trebuie sa iei brembo..dar platesti ceva mai mult!!

bafta!!

 

:cheers:

Editat de octavius
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

placute sinterizate sunt mult mai abrazive decat cele normale. dar astea sunt exagerate.. din poze contin mai multa pulbere metalica decat materialul de frictiune...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La prima echipare (de fabrica) se folosesc placute tari (sinterizate) sau moi (organice)in functie de fiecare marca/model moto. Daca la o motocicleta la care se recomanda placute moi vei folosi placute tari risti sa busesti discurile. Invers...franeaza mai greu si atat. Orice catalog de placute de frana iti recomanda placute tari sau moi in functie de modelul motocicletei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...