alex_en Postat Martie 29, 2012 Share Postat Martie 29, 2012 Sigurantele alea sunt de fapt niste bucati de tabla subtire indoite dupa profilul piesei pe care sunt montate. Ar trebui sa ai o bucata mai mare, pe post de arc si doua mai mici pe post de ghidaje.Nu sunt sigur, dar ceva in genul asta. Ideea e ca tre sa cureti bine etrierul inlocasele respective plus sa verifici daca pistonasele(ai 2 din cate imi aduc aminte) culiseaza liber (nu sunt blocate). E posibil sa ai un pistonas blocat si din cauza asta sa ai belele. Ca se le cureti ai doua metode: - metoda scurta: din exterior cu brake cleaner si periutza - frecat bine - metoda lunga: scos pistonasele afara, curatat si bagat la loc; Faza cu vaselina las-o in pace, nu se pune asa ceva! Eu am eliminat scartaitul cu vaselina ceramica (1200 de grade pe ambalaj), cea pe baza de cupru nu e recomandata la sistemele abs. La Suzuki GSX 600F am vazut in cartea tehnica aceasta cerinta, sa dai cu vaselina cuprata un strat fin. Se pare ca Suzuki nu a reusit sa rezolve aceasta problema veche de cand lumea...La Kawasaki contactul dintre pistonas si placuta de frana se face prin intermediul unui tampon din textolit (sau ceva asemanator...nu stiu sigur ce e)asa ca nu e nevoie de nimic acolo! La Honda, la fel nu trebe nimic ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Martie 30, 2012 Share Postat Martie 30, 2012 Iar te doare mintea! O oda inchinata scartaitului! Ce o fi asa greu? Placutele scartaie din doua motive: 1 Sa consumat si ating partea metalica de disc 2.Sunt proaste,si sa reuseasca totusi sa franeze au bagat metal in materialul de frictiune (vezi ferodo) Restul este cancan!! Tampoane textolit ....cacao alea sunt garnituri si nu sunt singure acolo,mai au o foita de tabla de inox ,iar rolul lor este sa inpiedice transferul termic!. Vasilina cuprata...da sa folosit odata la modelele vechi de moto,acum etrierele au evoluat la forma si materiale, nu se mai foloseste. Iar pentru cine spunea mai in urma, ca foloseste numai placute ferodo,atunci nu a cunoscut niciodata" frane adevarate" Eu va doresc frane adevarate si bafta la scartait! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Martie 30, 2012 Share Postat Martie 30, 2012 Curios este ca tampoanele respective nu apar pe microfisa Kawasaki si sunt de forma cilindrica, iar ca diametru sunt putin mai mici decat diametrul interior al pistonasului. Tamponul asta intra in pistonas, cu strangere slaba (fest?) si el practic e intre pistonas si placuta de frana! Deci nu e garnitura, e tampon! Garniturile sunt acolo la locul lor, una de praf si una de lichid! Tamponul asta l-am intlnit pana acum la toate EN-urile care le-am umblat pe la etriere! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 30, 2012 Share Postat Martie 30, 2012 O oda inchinata scartaitului! sa nu uitam si omagiul vaselinei cuprate eu am avut probleme cu scirtiitul frinei spate o singura data. facea asa de urit ca deja n-o mai foloseam. mecanicul m-a tot aburit ca tre' sa se rodeze da' parca nici mii de kilometri... partea amuzanta e ca erau... Lucas acum am Ferodo (din alea proaste, care nu frineaza si scirtiie) dar probabil sint contrafacute pt. ca frineaza foarte bine si nu scirtiie. sa le schimb? scirtiie si cind ajung la tablita aia din inox, ma gindesc ca tocmai asta-i rolul ei. cit despre frinele Suzuki... apai man, vezi ce bine-i ca ti-ai luat Kawa? acuma' serios. ce dracu inseamna frine de Suzuki si de Kawasaki? din cite stiu eu, doar Yamaha si le fac singuri, pe Honda, Kawa si Suzuki am vazut doar Tokico si Nissin. si ca sa vezi ciudatenie, acele placute care par sa fie dintr-un fel de fibra ceramica sau ceva gen le am si eu (pe Suzuki). probabil rolul lor e sa impedice transmiterea caldurii la pistoane. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 31, 2012 Share Postat Martie 31, 2012 Placutele de frana sunt de 2 feluri principale: sport si touring, cu diferentele corespunzatoare de compozitie. Desi in proportii diferite, ambele tipuri (inclusiv cele intermediare) folosesc insa ambele componente ale frecarii - abraziva si adeziva. Pentru a beneficia de componenta adeziva, este nevoie ca placutele sa atinga temperatura optima destinatiei lor la care incep sa se "topeasca" creend un liant intermediar intre placutele propriu zise si discuri. Cand, din vari motive, acest material a fost indepartat sau este neuniform, apare fenomenul de "scartaiala". Fenomenul este mult mai evident la placutele sport noi, care pe langa faptul ca atunci cand sunt reci nu franeaza eficient, guita ca un porc. In general problema se rezolva prin curatarea discurilor de liantul depus neuniform, urmata de re-pasuirea placutelor, asa zisul "rodaj" al placutelor care permite depunerea pe discuri a unui strat proaspat de liant de legatura, in strat uniform. Nu este insa exclusa nici posibilitatea ca materialul placutelor sa fie imbatranit, fapt ce poate produce depunere de material in mod necontrolat. Bineinteles, sistemul mecanic de franare trebuie sa fie in stare perfecta, discuri, etrieri, pistonase... etc. Ride safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
M.I.B. Postat Aprilie 9, 2012 Share Postat Aprilie 9, 2012 Pana la urma de unde scartiia? Sa rezolvat cu vasilina ? Intreb ca sila mine scartaie pe spate la saboti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Aprilie 9, 2012 Share Postat Aprilie 9, 2012 Pana la urma de unde scartiia? Sa rezolvat cu vasilina ? Intreb ca sila mine scartaie pe spate la saboti. dap! baga vaselina in saboti si nu mai scartaie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
M.I.B. Postat Aprilie 9, 2012 Share Postat Aprilie 9, 2012 Gata, merci ma duc sa bag. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Aprilie 9, 2012 Share Postat Aprilie 9, 2012 Gata, merci ma duc sa bag. sabotii scartie daca au prins umezeala. topicul a fost deschis pt placute. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wawessh Postat Aprilie 9, 2012 Share Postat Aprilie 9, 2012 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
M.I.B. Postat Aprilie 10, 2012 Share Postat Aprilie 10, 2012 Imi cer scuze, topicul a fost deschis pentru scartait, nu stia de unde se aude, ramasese sa verifice pe rand franele pentru a afla de unde se aude, respectiv placute sau saboti. Iti dai seama ca nu ma apucam sa bag vasilina ca nu sunt nebun, eram curios daca a rezolvat problema. Si eu banuiesc ca la mine scartaie din cauza umezelii, pentru ca sabotii stiu ca sunt ok. Eu sunt nou pe forum si bineinteles ca proaspat posesor de motor ), care inca nici permisul nu il are (inca fac scoala) si am ajuns la acest topic din cauza acelui scartait. Eu am cautat o sectiune de tutoriale DIY, dar am vazut ca nu exista, pentru a demonta singur sabotii. stima. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-UFO- Postat Aprilie 10, 2012 Share Postat Aprilie 10, 2012 Imi cer scuze, topicul a fost deschis pentru scartait, nu stia de unde se aude, ramasese sa verifice pe rand franele pentru a afla de unde se aude, respectiv placute sau saboti. Iti dai seama ca nu ma apucam sa bag vasilina ca nu sunt nebun, eram curios daca a rezolvat problema. Si eu banuiesc ca la mine scartaie din cauza umezelii, pentru ca sabotii stiu ca sunt ok. Eu sunt nou pe forum si bineinteles ca proaspat posesor de motor ), care inca nici permisul nu il are (inca fac scoala) si am ajuns la acest topic din cauza acelui scartait. Eu am cautat o sectiune de tutoriale DIY, dar am vazut ca nu exista, pentru a demonta singur sabotii. stima. Si eu la o moto cu saboti pe spate dupa ce spalam motocicleta si puneam frana de spate se auzea ca trenul... trebuie desfacut si curatat/spalat prin butuc pe la saboti de praful de ferodo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius '95 Postat Iunie 12, 2012 Share Postat Iunie 12, 2012 Am de ales intre aceste doua feluri de placute de frana: sintered metal brake pads organic brake pads Una din astea doua feluri am cumparat si data trecuta, dar spre rusine mea, nu mai tin minte care din ele. Intrebarile sunt: 1) Care franeaza mai cu spor? Organice sau "sintered metal"? 2) Cum pot afla ce fel de placute am? Daca le demontez, scrie undeva de care sunt? Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
R6 lover Postat Iunie 12, 2012 Share Postat Iunie 12, 2012 salut ! daca le demontezi trebuie sa ai Logo-ul producatorului precum si modelul piesei ! asta daca nu ai copt franele.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
0ctav Postat Iunie 12, 2012 Share Postat Iunie 12, 2012 (editat) ia sinterizate....dar nu trw!!! incearca sbs sau ebc....o sa fii foarte multumit!! daca vrei chiar frane trebuie sa iei brembo..dar platesti ceva mai mult!! bafta!! Editat Iunie 12, 2012 de octavius Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lipton Postat Iunie 12, 2012 Share Postat Iunie 12, 2012 Echiparea de fabrica este organica sau sinterizata, in functie de modelul motocicletei. La TDM900 se recomanda placute sinterizate. Placute moi se folosesc in general la modele enduro. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Iunie 13, 2012 Share Postat Iunie 13, 2012 eu pun numai de alea moi, iar discul de pe spate nu mai are santuri asa cum avea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ramirez707 Postat Iunie 26, 2012 Share Postat Iunie 26, 2012 A patit-o un prieten, fotografiile sunt mai mult decat relevante. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Iunie 26, 2012 Share Postat Iunie 26, 2012 placute sinterizate sunt mult mai abrazive decat cele normale. dar astea sunt exagerate.. din poze contin mai multa pulbere metalica decat materialul de frictiune... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paul90 Postat Iunie 26, 2012 Share Postat Iunie 26, 2012 Cati km a facut cu ele montate? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat Iunie 26, 2012 Share Postat Iunie 26, 2012 Ce ti-e si cu placutele astea Racing.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani10wnz Postat Iunie 26, 2012 Share Postat Iunie 26, 2012 ce marca sunt? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ramirez707 Postat Iunie 26, 2012 Share Postat Iunie 26, 2012 Cati km a facut cu ele montate? In jur de 1500 Km ce marca sunt? Delta Braking Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lipton Postat Iunie 26, 2012 Share Postat Iunie 26, 2012 La prima echipare (de fabrica) se folosesc placute tari (sinterizate) sau moi (organice)in functie de fiecare marca/model moto. Daca la o motocicleta la care se recomanda placute moi vei folosi placute tari risti sa busesti discurile. Invers...franeaza mai greu si atat. Orice catalog de placute de frana iti recomanda placute tari sau moi in functie de modelul motocicletei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Supapa_Jr Postat Iunie 26, 2012 Share Postat Iunie 26, 2012 Bine punctat Remus...vad in fiecare zi cate-un cunoscator d-asta fara frane pe strada. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.