Sari la conținut

TOPICUL RECENZIILOR


Vizitator _Raul_
 Share

Postări Recomandate

@ McKagan:

 

Super !

Multumesc de informatiile pe care ti-ai facut timpul sa le impartasesti!

Ma bucur sa vad oameni pasionati care isi cunosc serios motocicleta si stiu sa scrie despre ea.

M-au impresionat cifrele de la lichide (benzina, ulei, apa), greutatea la gol (compar si eu cu ce am. 155 vs. 225) si faptul ca ai vrea sa o schimbi pe un Vstrom 1000. Chiar asa, de ce ai face schimbul acesta?

Pentru furca fata incearca niste arcuri progresive (la a mea, cel putin, nu sunt o avere;) si vezi ce ulei iti recomanda si vanzatorii acestora pentru a folosi impreuna cu ele.

Ori, ai putea schimba uleiul cu unul mai gros pentru inceput.

 

Citeam pe un topic de pe afara despre "fork emulators".

Din putinul ce l-am inteles (am pierdut interesul pentru subiect in momentul in care am aflat ca pt. Tenere nu se fabrica) sunt niste subansamble ce se introduc in interiorul telescoapelor, prevazute cu gauri pentru circulatia uleiului de anumite diametre, gauri ce modifica, in functie de dimensiuni, comportamentul suspensiei fata. Se aleg in functie de preferintele posesorului si de ce doreste el de la suspensia fata.

 

Cu placere ! Nu pot sa zic ca o cunosc foarte serios, dar acu 5 ani am avut prima moto si am ceva experienta. Oricum, varadero e mai complicata, are electronica multa fiind pe injectie.

Referitor la lichide: intr-adevar, rezervorul este balena. Fata de KLE-ul care l-am avut inainte, care avea doar 15 litri, asta e aproape dublu. Dar si consum pe masura, fata de KLE. Nivelul de ulei si apa mi se pare normal, la cilindreea asta. KLE-ul de exemplu parca avea baie de ulei de 3,4 litri, la motor de doua ori mai mic.

Greutatea la plin e undeva la 260 de kile cred. Chestia aiurea e ca are centrul de greutate foarte ridicat, si asta o face sa para si mai grea... Dar cum am zis, chestia asta nu am simtit-o decat la manevre pe loc si pe offroad. In mers este super.

In legatura cu V-Strom, as schimba-o din curiozitate, pt ca si ala imi place :) Inainte sa o cumpar, era si ala in vizor, dar pe asta am gasit-o si mi-a placut. Oricum, nu cred ca o dau prea curand.

Prin vara probabil o sa ma mai ocup de faza cu suspensiile, sa vad ce si cum. Mersi pt ponturi :lol:

 

Si acum cateva completari la ce am scris aseara:

nu imi place sistemul de franare CBS cand vine vorba de schimbat lichidul de frana. Este o instalatie foarte complexa, tinand cont ca frana fata actioneaza si spatele si viceversa. Am gasit in carte tehnica niste chestii gen "proportional control valve" si "delay valve" care sincer habar n-am ce sunt. Capitolul de frane are 42 de pagini din totalul de 512 al cartii tehnice :bounce: Cand o sa vina vremea sa il schimb, probabil voi apela la service Honda :P

Pentru drumuri lungi si autostrada este o motocicleta excelenta. Poti sustine o viteza de croaziera ridicata (160-180) fara sa te rupa vantul, multumita parbrizului inalt si carenajului lat. De la 180 inca are rezerve de putere pana la 210, unde se cam plafoneaza, dar deja la viteza aia trebuie sa bagi capu la cutie :) . In oras, chiar daca e manevrabila, te cam sacaie, deja treapta a 4-a e cam mult. E facuta pt mers in afara.

Cam atat, si cateva poze pe care nu le aveam aseara de unde am postat:D

post-7328-1268850235_thumb.jpg post-7328-1268850257_thumb.jpg post-7328-1268850381_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 148
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vizitator _Raul_

@McKagaN:

:bounce:

 

@ Cavaleru

Inainte de toate multumesc de contributie :lol: :) !

 

Puncte forte ale motocicletei - ... silueta de fotomodel chiar si cu coburile mele de 45L este extrem de ingusta

post-3763-1268860145_thumb.jpg

Ma uitam la imaginea de mai sus si mi-am adus aminte de o discutie ce am avut-o cu @mircealeschian atunci cand el se pregatea de un drum f. lung cu Africa Twin-ul. Si discutam atunci variantele de fixare a gentilor laterale. Din cauza tobei "inalte", avea 2 variante - ori ducea cutiile incredibil de sus, ori modifica cotul tobei. Asta fiindca nu vroia sa aiba cutia dreapta mai in exterior (ambele erau identice ca dimensiuni).

TDM-ul se pare ca a fost gandita f. ok din punctul acesta de vedere.

 

Ce ati modifica /nu v-a placut la aceasta motocicleta? - pentru a ajunge la baterie trebuie demonta intreaga motocicleta. desi mobra japoneza pare gandita de italieni.

Mi-aduc aminte cat am ras cu @fuchsia cand mi-a povestit si el episodul cu demontatul bateriei la Tdm-ul lui.

 

Piese de schimb - usurinta procurarii; Detaliati surse constante si accesibile tuturor. - se procura usor piesele Romi3 aduce tot ce ai nevoie, bani sa am :)

Sunt client fidel la Romi de mai bine de 3 ani si nu trebuie luat ca o rautate postul asta, dar vezi si la wemoto.com. Preturi f. ok si trimit si in RO.

 

Alte mentiuni - fiind prima mobra , am trecut direct de la scuter la ea, m-a dat pe spate. nu ma pot obisnui cu centru de greutate foarte inalt. o inclinare mai mare de 10% duce la asezarea mobrei pe lateral.

Pai te-a dat pe spate sau pe lateral :P ?

10% de pe loc, nu?

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Cavaleru

Inainte de toate multumesc de contributie !

 

Ma uitam la imaginea de mai sus si mi-am adus aminte de o discutie ce am avut-o cu @mircealeschian atunci cand el se pregatea de un drum f. lung cu Africa Twin-ul. Si discutam atunci variantele de fixare a gentilor laterale. Din cauza tobei "inalte", avea 2 variante - ori ducea cutiile incredibil de sus, ori modifica cotul tobei. Asta fiindca nu vroia sa aiba cutia dreapta mai in exterior (ambele erau identice ca dimensiuni).

TDM-ul se pare ca a fost gandita f. ok din punctul acesta de vedere.

 

Mi-aduc aminte cat am ras cu @fuchsia cand mi-a povestit si el episodul cu demontatul bateriei la Tdm-ul lui.

 

Sunt client fidel la Romi de mai bine de 3 ani si nu trebuie luat ca o rautate postul asta, dar vezi si la wemoto.com. Preturi f. ok si trimit si in RO.

 

Pai te-a dat pe spate sau pe lateral ?

10% de pe loc, nu?

 

era si timpul sa fac recenzia asta.

 

In legatura cu gentile totul se datoreaza sistemului gandit de baietii de la nonfango care l-au adus foarte aprope de codita si destul de sus, dar totusi nu este exagerant de sus. Prietena mea se poate tine foarte usor de manerele valizelor laterale atunci cand oboseste tinandu-se de cel din spate.

 

mda la modelul lui fuchia , adica la 4tx este si mai ciudat decat la mine :bounce:

 

o sa mai ma uit la preturi si pe la wemoto. ms de pont

 

10% evident ca de pe loc , cred ca chiar mai putin. totul e din cauza picioarelor scurte si grose cu care am fost inzestrat :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

desi @ianachim s-a ocupat nitel de sora mai mare, a ramas neacoperita taman recenzia reginei. deci doamnelor si domnilor, meet the R1200GS.

Felicitari pentru topic!Dupa ce "doftorii" STNR-ului au postat aici nu prea mai am ce adauga,fiind posesor de "camila"de acelasi tip!Am doar o nedumerire referitor la recenzia lui io,bogoo despre BMW1200..."numarul de bujii pe cilindru=2"?Ori eu am ramas in urma cu tehnologia,ori s-a strecurat o mica greseala.Daca e valabila prima,imi cer scuze.Toate cele bune!

Editat de Cavaleru
e suficient sa dai add reply ca sa evitam posturile prea lungi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 bujii are si DR650RS, daca nu ma insel. Sunt destul de multe motociclete de capacitate mare cu 2 bujii pe cilindru. Inclusiv unele 1150GS. Practic ai doua scantei simulane care faciliteaza arderea completa si uniforma a amestecului din cilindru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si nu doar vacile au doua bujii pe cilindru. Honda Shadow 600 stiu din experienta ca are doua.

 

1150 si 1200, daca nu ma insel, dau scanteia foarte putin defazata, la nivel de 1-2 grade. In plus, tot din ce stiu, proprietatile bujiilor sunt diferite, cea secundara fiind mai rece (?).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Transalpul are 2 bujii pe cilindru din 1987 pana in 2008.

Noul model din 2008, cel de 700cc si pe injectie are numai o bujie pe cilindru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Salut. Si eu am luat ieri o Yamaha XT din 2003, motor de 600 cm cubi, racire pe aer plus echipament de enduro complet. Azi am iesit cu el pe dealuri pe langa Cluj Napoca, cu gume de enduro montate proaspat.... Prima data pe motor am fost azi, asa ca inca sunt euforic:D Motorul e mare si greu (176 kg) dar are cuplu f bun, te trage din noroaie singur. Sunt foarte fericit de achizitie.....mai vedem cum se comporta pe parcurs:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

post-10657-1274653050_thumb.jpg

Modelul de motocicleta si anul de fabricatie - Kawasaki Kle 500 - 1991 (prima inmatriculare in 1992)

Cilindree/cai putere/cuplu - zona rosie de la ce turatie? - 499 cmc 2 in linie / 50 cp (37 kw) @ 8.500 rpm / 45 Nm @ 6.500 rpm / 11.000 zona rosie

Numarul de trepte - 6

In posesia mea din (luna si anul) : martie 2007

Nr. de kilometri la achizitie: 34.000

Nr. de kilometri parcursi pana in prezent: 53.800 (aproape 20.000 facuti de cand am luat-o)

Aproximativ, cat dintre acestia stradal/off-road (in procente sau in nr. de km): 98% asfalt - 2% off-road (2 drumuri forestiere scurte,vreo 35 km in total si cateva drumuri de tara neasfaltate)

Pentru ce ati cumparat aceasta motocicleta sau pentru ce scop credeti ca este ideala: cand mi-am comandat-o din Germania nici macar nu vazusem una live ci doar in poze dar cred ca a fost dragoste la prima vedere. imi parea inalta si puternica, numai buna pentru drumurile noastre. Este buna pentru oras datorita manevrabilitatii, stie si coclau desii eu nu practic si ce e foarte important pentru mine: stie touring destul de bine tinand cont ca e cea mai mica din clasa mijlocie.

Greutatea la gol: 178 kg

Cantitatea de benzina, de ulei si cea de apa: 15 l / 3 l SAE 10W40 / 1.7 l

Inaltimea seii: cred ca e 850 mm

Dimensiunile rotilor: 90/90-21 54S fata / 130/80-17 65S spate

Jantele - materialul de fabricatie: material nu stiu, are spite

Suspensia fata - tipul de suspensie, cursa, materialul din care este fabricata, posibilitatile de reglare: furca telescopica, pe ulei, cursa 220 si diametrul de 41 mm

Suspensia spate - tipul de suspensie, cursa, posibilitatile de reglare: amortizor central, cursa 200 mm, reglaj ptr. pretensionarea arcului in 5 trepte

Scutul motor (exista standard, materialul din care este fabricat): standard din aluminiu

Saua (dpdv al confortul pilotului si cel al pasagerului): saua pilotului este prea ingusta si insuficient de moale, la pasager este mai lata dar tot insuficient de moale, devine nasol dupa 150-200 km

Tabloul de bord (o poza cred ca ar fi ok): kilometraj, turometru, martor neutral, martor presiune ulei, martor semnalizare s/d, martor faza lunga, martor temp apa

post-10657-1274648620_thumb.jpg

Pornire (kick-start sau electrostart). Este posibila adaugarea celuilalt tip? electromotor/nu

Ambreiajul si actionarea lui: multidisc, actionat prin cablu

Tipul de ulei recomandat de fabricant (mineral, semisintetic, sintetic): SAE 10W40, 10W50, 20W40 sau 20W50

Tipul de racire (apa, aer, combinata, radiator de ulei unde este cazul...): lichid de racire

Numarul de bujii pe cilindru: 1, NGK DR9EA

Transmisia finala (lant, cardan, curea) si modalitatea de intindere (la cele cu lant -poza ar fi ideala): lant

Posibilitatea adaugarii de crash-bar-uri (poze cu ale voastre, daca aveti asa ceva. Nu de pe net): engine-bar si crash-bar-uri ptr. carene

Cricul standard (lateral sau central). Este posibila adaugarii celuilalt tip?: standard cu cric lateral, se poate adauga cric central

Manevrabilitatea (in oras, in curbe la viteze mari iar in off-road daca este ceva de mentionat): usor de manevrat pe asfalt si stabila pana la o viteza de 150km/h

Franele (disc sau tambur, nr de discuri pe roata, nr. de pistonase pe etrier): fata - disc 300 mm cu etriere cu 2 pistonase, spate - disc cu diametrul de 230mm cu etrier cu un pistonas

Franarea - descrieti pe scurt raspunsul la franare al motocicletei dvs.; Este ok? Are nevoie de imbunatatire? - destul de eficienta, pana acum nu am avut motive sa ma plang de frane

Raspunsul la acceleratie (imaginati-va va rog ipoteza unei depasiri in scurt si care trebuie facuta foarte repede) - raspunde bine atata timp cat motorul nu e subturat

Care este configuratia ei standard foaie-pinion? Ati schimbat-o? Daca da, descrieti noul comportament: 16/44 dinti e standard, am incercat cu 17 si pentru aceiasi viteza aveam nevoie de 9-10% mai putine turatii dar nu mi-a placut plecarea de pe loc si am trecut inapoi la standard. Cand voi schimba kit-ul voi incerca un pinion spate de 42.

Viteza maxima la care ati ajuns cu ea: putin peste 170 km/h pe ceas

Consumul - urban / extern / mixt: 5-6 l/100 km mixt

Puncte slabe ale motocicletei: Protectie slaba la vant, se poate achizitiona parbriz after-market, far slab remediat prin proiector montat aditional, saua ingusta si tare

Puncte forte ale motocicletei: intretinere minima, ieftina, manevrabila, 6 trepte

Ce v-a impresionat placut la motocicleta d-voastra?: faptul ca e perfecta pentru drumurile noastre, ca a fost bine intretinuta si nu isi tradeaza niciodata varsata :)

Ati schimba aceasta motocicleta cu alta? Cu care? Motivul. - nu-mi place ca e pe lant, cu pasager si bagaje cei 50 de cai oferiti de KLE imi sunt insuficienti. Cu toate acestea probabil KLE-ul va ramane in posesia mea pana la adanci batraneti fiind destul de simpla, si numai buna pentru drumuri scurte (sub 200 km) si oras.Am deja una mai mare, un Moto Guzzi Quota 1000.

Piese de schimb - usurinta procurarii; Detaliati surse constante si accesibile tuturor: pana acum nu am avut nevoie decat de consumabile (filtre, placute, kit lant, semeringuri furca) care se gasesc la Louis.de si de un cablu de kilometraj care s-a rupt, iar daca ma gandesc ca numai in Germania s-au vandut peste 10.000 de astfel de exemplare nu cred ca piesele sunt o problema..

 

Pana acum nu m-a lasat in drum si sper sa ramana asa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aleluia frate ! ... sa implinit si asta ! Am ,,incaltzat-o" cu Akrapovic ... clar, cand ies eu la plimbare zici ca vine apocalipsa ! :lol:

 

am o intrebare: dupa un drum de 300-400 km/zi, nu te zapaceste de cap? la zgomot ma refer...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu l-as intreba daca are tupeu sa mearga prin oras. Stiu si motociclisti care i-ar trage vreo doua pt nesimtire.

 

 

 

...cum de ce? Pai e road-legal chestia aia? Nu cumva face mai mult zgomot ca un BMW seria 3 negru fumuri fara tobe, din care rasuna bashi sau manele la stop?

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu l-as intreba daca are tupeu sa mearga prin oras. Stiu si motociclisti care i-ar trage vreo doua pt nesimtire.

 

 

 

...cum de ce? Pai e road-legal chestia aia? Nu cumva face mai mult zgomot ca un BMW seria 3 negru fumuri fara tobe, din care rasuna bashi sau manele la stop?

Hai laso balta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
:cheers: :( ...ma, nu stricati si topicul asta!!!... ;) Editat de GIV 32
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Modelul de motocicleta si anul de fabricatie

Honda Dominator. Sau, mai detaliat, Honda NX 650 T "Dominator", cod model RD 08 (A).

 

post-42478-1275993811_thumb.jpg

In mediul ei natural -_-

 

Cilindree/cai putere/cuplu

644 cmc, 44 CP la 6000rpm, 54Nm la 5000rpm, 7500rpm zona rosie,

 

Numarul de trepte

5 trepte

 

In posesia mea din (luna si anul) :

Utilizata din octombrie 2008.

 

Nr. de kilometri la achizitie :

Aproximativ 33.000.

 

Nr. de kilometri parcursi pana in prezent:

Aproximativ 45.500.

 

Aproximativ, cat dintre acestia stradal/off-road (in procente sau in nr. de km)

Preponderent stradal; mai bine de jumatate in oras. Foarte putin offroad.

 

Pentru ce ati cumparat aceasta motocicleta sau pentru ce scop credeti ca este ideala

All rounder. Motocicleta de inceput.

 

Cred ca este ideala pentru oras si ture scurte. Excelent si daca ai ceva cararui de soft enduro pe aproape de casa. Am facut si 600km pe zi cu pasager si bagaj. Am dus-o si prin zapada si la deal, prin bolovanis, pe ploaie. Am bagat-o si in namoale. Am luat saritoare de motocross la peste 80km/h. Am intrat pana la genunchi in apa. Stie si d'astea dar nu exceleaza.

 

Greutatea la gol

Discutabil. Diverse surse ofera diverse informatii. Cantarita de un prieten, are 185kg la plin.

 

Inaltimea seii

Habar nu am. Am incalecat multe modele, nu erau doua la fel de inalte. Undeva pe la 85-88cm.

 

Cantitatea de benzina, de ulei si cea de apa

Rezervor de 16 de litri standard (intra de fapt 17), din care vreo 3 (de fapt 4) sunt rezerva. Uleiul trebuie cam 2L la schimb (2.4L la motor desfacut).

 

Dimensiunile rotilor

Standard 90/90-21 respectiv 120/90-17. Merge si 130/80-17 daca vrei musai Metzler Karoo (singurul motiv zic eu pentru schimbarea dimensiunii standard).

 

Jantele - materialul de fabricatie

N-am nici cea mai vaga idee. Duraluminiu?

 

Suspensia fata - tipul de suspensie, cursa, materialul din care este fabricata, posibilitatile de reglare

Suspensie normala cu 2 jambe-amortizoare, arc + ulei, cursa de 220mm si fara niciun fel de reglare. Este posibila prinderea furcilor mai sus in jug pentru coborarea inaltimii motocicletei sau ajustarea ciclisticii.

 

Suspensia spate - tipul de suspensie, cursa, posibilitatile de reglare

Un singur amortizor pe gaz (Showa), capsulat, cu posibilitatea ajustarii pre-load-ului la arc. Cursa de 190 sau 200mm, nu mai retin.

 

Scutul motor (exista standard, materialul din care este fabricat)

Are din fabrica, din duraluminiu. Nu stiu sa existe ca accesorii scuturi aftermarket. Din experienta pot spune ca Honda l-a facut cu cap :D

 

Saua (dpdv al confortul pilotului si cel al pasagerului)

Saua e relativ confortabila. Merge putin captusita daca ajungi bine jos cu picioare, pentru a permite ture mai lungi. Pentru pasager e mai comoda saua decat pt pilot.

 

Tabloul de bord (o poza cred ca ar fi ok)

 

 

Pornire (kick-start sau electrostart). Este posibila adaugarea celuilalt tip?

Doar electromotor (baterie de 8 sau 9 Ah). Nu se poate adauga kickstart (pe modelul meu!).

 

Ambreiajul si actionarea lui

Ambreiaj multidisc in ulei, actionat prin cablu.

 

Tipul de ulei recomandat de fabricant (mineral, semisintetic, sintetic)

Honda recomanda 10W-40, 10W-50, 15W-40, 15W-50, 20W-40, 20W-50, in functie de temperatura ambianta. 10W-... sub zero grade si ...w-40 doar sub 30 grade. Pe vremea cand a fost conceput motorul, se folosea ulei mineral. Schimbul se face la fiecare 3000km, cu filtru la 2 schimburi (6000). Recomandat servisari mai dese in cazul utilizarii in conditii extreme (offroad intens, oras intens - Bucuresti, viteza mare timp indelungat - autostrazi).

 

Tipul de racire (apa, aer, combinata, radiator de ulei unde este cazul...)

Racit pe aer. Atat.

 

Numarul de bujii pe cilindru

1 bujie pe cilindru: NGK-DPR8-EA9 allround, NGK-DPR9-EA9 pt vara/autostrada si NGK-DPR7-EA9 pt iarna.

 

Sistemul de intindere a lantului de distributie

Intindere automata, cu ceva arc pe acolo. Enervant de schimbat lantul sau intinzatorul din cauza pozitiei incomode in care e fixat intinzatorul.

 

Transmisia finala (lant, cardan, curea) si modalitatea de intindere (la cele cu lant -poza ar fi ideala)

Lant. Kit-ul standard e de 15-45, cu 110 zale si pas de 520. Intinderea este foarte simpla: pui pe lateral, slabesti axul rotii si invarti doua piulite, apoi strangi axul rotii la loc.

 

Posibilitatea adaugarii de crash-bar-uri (poze cu ale voastre, daca aveti asa ceva. Nu de pe net)

Da, se pot pune. Nu prea e nevoie la modelul meu, decat in cazuri extreme. Motocicleta cazuta orizontal se sprijina pe roti, scut, scarite, toba si ghidon. Rezervorul si carena fatza suna la cativa cm deasupra solului.

 

Cricul standard (lateral sau central). Este posibila adaugarii celuilalt tip?

Standard este cel lateral. Se poate adauga cric central, desi nu prea se mai fabrica la ora actuala.

 

Manevrabilitatea (in oras, in curbe la viteze mari iar in off-road daca este ceva de mentionat)

Manevrabilitate foarte buna. Ingusta, bracheaza mult, rateaza oglinzile -- n-ai treaba in trafic. La viteza mare nu raspunde instantaneu dar nici nu tre sa te lupti cu ea. Curbe in ture pe unde ii place ei (sub 100 la ora) sunt un deliciu. Pot fi abordate normal (inclinare), prin cotnravirare sau chiar in slide. N-are treaba daca stii cu ce motor te dai.

 

Franele (disc sau tambur, nr de discuri pe roata, nr. de pistonase pe etrier)

Doua discuri: unu pe fata, unu pe spate :lol: Spatele de 220mm, un pistonas la etrier(adecvat) iar fatza 256mm cu 2 pistonase la etrier (inadecvat). Nu franeaza bine. De la viteza mare se simte clar nevoia de un disc mai mare.

 

Raspunsul la acceleratie (imaginati-va va rog ipoteza unei depasiri in scurt si care trebuie facuta foarte repede)

Excelent la viteze sub 90 la ora. Peste nu prea se mai descurca.

 

Care este configuratia ei standard foaie-pinion? Ati schimbat-o? Daca da, descrieti noul comportament

15-45 standard, ceea ce am acum. Am si un 46 si un 43 dar nu am apucat sa le testez.

 

Viteza maxima la care ati ajuns cu ea

Circa 160 pe ceas, cu pasager.

 

Puncte slabe ale motocicletei

Cine se uita aici ar putea sa creada ca e o motocicleta proasta. Not really -- e vorba in mare parte de limitarile unui model conceput sa fie bun la toate.

* Franarea: total inadecvata la viteze peste 60 la ora.

* Racirea pe aer: un calvar in oras; nu recomand plimbari de cate o ora prin Bucuresti in vreme de canicula

* Suspensia spate: nu rezista in timp la offroad; amortizorul fiind capsulat se schimba cu totul si e scump

* Lipsa de putere: peste 100 la ora deja devine atat incomoda cat si lenesa.

* Releul de incarcare: boala la Honda; de principiu nu face figuri cu consumatori standard. Nu te apuca sa pui accesorii si e ok.

* Partea superioara a rezervorului are o forma cam ciudata si nu prea accepta usor rucsaci de rezervor. Cel putin nu unii clasici. ©Raul, dar se aplica si la Domi.

 

Consumul - urban / extern / mixt

O sa ziceti ca sunt nebun sau posedat, dar consum la drum intins cu pasager si bagaje sau in oras singur este aproximativ 6.66. Mi-a iesit de vreo 4 ori consumul asta.

Urban 6-7 (jale de bucuresti), drum intins 5 si un pic, autostrada 5.5 (110-120 la ora).

 

Puncte forte ale motocicletei

* Design - chestie de gust, dar trecem peste

* Robustete - nu prea ai cum sa ramai in drum cu ea din senin; si partea a doua: daca pici, nu prea ai nimic de reparat -- ridici si mergi mai departe

* Simplitate - un cilindru, 4 supapte, o bujie, un carburator si ceva electrica - atat; fara complicaciuni sau artificii pe la diverse piese

* Fiabilitatea - daca ii schimbi uleiu ca la carte motoru nu crapa si punct; posibil electrica sa faca figuri dar nu fara avertisment

* Versatilitate - face cam cate un pic din toate: plimbarele, miscat prin oras, drum intins, autostrada, pasager si/sau bagaje, serpentine, offroad, trickuri

* Motorul - simplu, robust, previzibil si foarte capabil; absolut excelent pentru cineva care nu stie ce-i aia motocicleta decat din poze

* Ieftina - intretinere extrem de simpla si de ieftina; la extrema de jos in ceea ce priveste costurile consumabilelor

 

Ce v-a impresionat placut la motocicleta dumneavoastra?

Cred ca punctele forte de mai sus sunt un bun punct de plecare. Pe langa asta, m-a impresionat in mod placut in offroad unde este mult mai capabila decat mine. MULT.

 

Ati schimba aceasta motocicleta cu alta? Cu care? Motivul.

Da. E o zicala care spune ca daca esti bun la toate, nu excelezi la nimic. Si e perfect adevarat.

* Domi-ul e excelent in oras, dar consuma mult. Acolo mai bun e un motor mic, pe injectie.

* Domi-ul poate face drumuri lungi cu pasager si bagaje, dar nu e o placere deosebita. Exista multe motoare care fac asta mai bine; atat touring sportiv cat si adventure.

* Domi-ul se poate da pe coclauri, dar nu se tine dupa un CRF. Clar.

* Domi-ul poate face de ras vitezane pe Cheia, dar un supermoto ar da ture in jurul lui.

 

Alte mentiuni-

Prima mea motocicleta. Am facut o gramada de nebuneli cu ea, inclusiv modificari. Iata ce am gasit mai intereasnt:

 

Ambreiaj hidraulic

Se face dintr-o pompa de frana de scuter, o pompa de frana de pit bike, un racord, tabla, tije si alte din astea. Cu rabdare si ingeniozitate (si scule adecvate) intr-o zi poti avea ambreiajul actionat hidraulic. Am avut asa ceva instalat insa nu a fost facut ca la carte si avea ceva hibe. L-am dat jos dar mi-as pune la loc. Pentru oras era cu mult mai comod ambreiajul.

 

Kit Xenon

Asa faci un Domi cu far matuit sa lumineze. Diferenta e absolut imensa. Cat timp legea inca le permite (treci ITP la RAR cu ele), bagati mare.

 

Semnale LED + releu + avarii

Musai LED daca vreti avarii; becurile standard consuma 100W cand sunt aprinse iar releul standard nici nu merge cu atatea becuri.

 

Rezervor Acerbis

Pentru cei care s-au saturat sa zgarie rezervorul cu genuncherele si sa alimenteze la fiecare 200km. Capacitate de 23L si robustete mai mare. Pe langa greutate proprie mai mica.

 

Bord electronic

Melcu de kilometraj e 100ron; daca pica o data, in 10000km o sa schimbi inca 3. Un bord electronic e 400ron maxim.

 

Vor mai urma si alte modificari, precum conversie FULL led (adica si stopul) si schimbarea farului cu 2 lupe. Tot cu Xenon. Mai trebuie sa imbrac shaua si o sa revin cu poze ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Modelul de motocicleta si anul de fabricatie

Cilindree/cai putere/cuplu - zona rosie de la ce turatie?

Numarul de trepte

In posesia mea din (luna si anul) :

Nr. de kilometri la achizitie :

Nr. de kilometri parcursi pana in prezent:

Aproximativ, cat dintre acestia stradal/off-road (in procente sau in nr. de km)

Pentru ce ati cumparat aceasta motocicleta sau pentru ce scop credeti ca este ideala

Greutatea la gol

Cantitatea de benzina, de ulei si cea de apa

Inaltimea seii

Dimensiunile rotilor

Jantele - materialul de fabricatie

Suspensia fata - tipul de suspensie, cursa, materialul din care este fabricata, posibilitatile de reglare

Suspensia spate - tipul de suspensie, cursa, posibilitatile de reglare

Scutul motor (exista standard, materialul din care este fabricat)

Saua (dpdv al confortul pilotului si cel al pasagerului)

Tabloul de bord (o poza cred ca ar fi ok)

Pornire (kick-start sau electrostart). Este posibila adaugarea celuilalt tip?

Ambreiajul si actionarea lui

Tipul de ulei recomandat de fabricant (mineral, semisintetic, sintetic)

Tipul de racire (apa, aer, combinata, radiator de ulei unde este cazul...)

Numarul de bujii pe cilindru

Sistemul de intindere a lantului de distributie

Transmisia finala (lant, cardan, curea) si modalitatea de intindere (la cele cu lant -poza ar fi ideala)

Posibilitatea adaugarii de crash-bar-uri (poze cu ale voastre, daca aveti asa ceva. Nu de pe net)

Cricul standard (lateral sau central). Este posibila adaugarii celuilalt tip?

Manevrabilitatea (in oras, in curbe la viteze mari iar in off-road daca este ceva de mentionat)

Franele (disc sau tambur, nr de discuri pe roata, nr. de pistonase pe etrier)

Franarea - descrieti pe scurt raspunsul la franare al motocicletei dvs.; Este ok? Are nevoie de imbunatatire?

Raspunsul la acceleratie (imaginati-va va rog ipoteza unei depasiri in scurt si care trebuie facuta foarte repede)

Care este configuratia ei standard foaie-pinion? Ati schimbat-o? Daca da, descrieti noul comportament

Viteza maxima la care ati ajuns cu ea

Consumul - urban / extern / mixt

Puncte slabe ale motocicletei

Puncte forte ale motocicletei

Ce v-a impresionat placut la motocicleta dumneavoastra?

Ce probleme mecanice ati avut cu a dumneavoastra?

Ce ati modifica /nu v-a placut la aceasta motocicleta?

Ati schimba aceasta motocicleta cu alta? Cu care? Motivul.

Piese de schimb - usurinta procurarii; Detaliati surse constante si accesibile tuturor.

Alte mentiuni -

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Dupa prima mie de kilometrii imi permit sa zic si eu cate ceva despre a 3-a mea motocicleta:

 

Modelul de motocicleta si anul de fabricatie: Honda XL650V Transalp 2001

Cilindree/cai putere/cuplu - zona rosie de la ce turatie? 647cm3/52cp/8400rpm

Numarul de trepte: 5

In posesia mea din (luna si anul) : aprilie 2010

Nr. de kilometri la achizitie : 32332

Nr. de kilometri parcursi pana in prezent: 33340

Aproximativ, cat dintre acestia stradal/off-road (in procente sau in nr. de km) 5% off

Pentru ce ati cumparat aceasta motocicleta sau pentru ce scop credeti ca este ideala? Am cumparat-o pentru touring combinat cu soft-enduro.

Greutatea la gol: 196kg(211kg gata de drum)

Cantitatea de benzina, de ulei si cea de apa 19.6L benzina/ 2.9L ulei

Inaltimea seii: 841mm

Dimensiunile rotilor: 90/90/21" si 120/90/17"

Jantele - materialul de fabricatie: aluminiu

Suspensia fata - tipul de suspensie, cursa, materialul din care este fabricata, posibilitatile de reglare furca telescopica normala/200mm/nu se poate regla

Suspensia spate - tipul de suspensie, cursa, posibilitatile de reglare Pro-link/172mm/se poate regla

Scutul motor (exista standard, materialul din care este fabricat) Standard din plastic

Saua (dpdv al confortul pilotului si cel al pasagerului) Dupa Dominator am zis ca stau in fotoliu

Tabloul de bord (o poza cred ca ar fi ok)

 

DSC_5669.jpg

 

Pornire (kick-start sau electrostart). Este posibila adaugarea celuilalt tip? doar electric

Ambreiajul si actionarea lui Ambreaj umed cu actionare prin cablu

Tipul de ulei recomandat de fabricant (mineral, semisintetic, sintetic) eu folosesc 10W40 semi sintetic

Tipul de racire (apa, aer, combinata, radiator de ulei unde este cazul...) Apa

Numarul de bujii pe cilindru 2 bujii pe cilindru

Sistemul de intindere a lantului de distributie automat

Transmisia finala (lant, cardan, curea) si modalitatea de intindere (la cele cu lant -poza ar fi ideala) Lant si intinderea tipica Honda, cu suruburile din capatul basculei

Posibilitatea adaugarii de crash-bar-uri (poze cu ale voastre, daca aveti asa ceva. Nu de pe net)

 

DSC_5667.jpg

 

Cricul standard (lateral sau central). Este posibila adaugarii celuilalt tip? Standard doar lateral, dar am si central

Manevrabilitatea (in oras, in curbe la viteze mari iar in off-road daca este ceva de mentionat) Foarte manevrabila, nu am intampinat probleme pana acum(doar la manevrat in garaj datorita greutatii),dar e o motocicleta putin lata(mai ales cu crash bars) asa ca trebuie putina grija printre masini.

Franele (disc sau tambur, nr de discuri pe roata, nr. de pistonase pe etrier) Etriere cu doua pistonase/ 2 discuri pe fata - 1 pe spate

Franarea - descrieti pe scurt raspunsul la franare al motocicletei dvs.; Este ok? Are nevoie de imbunatatire? Frane puternice si care nu m-au dezamagit pana acuma

Raspunsul la acceleratie (imaginati-va va rog ipoteza unei depasiri in scurt si care trebuie facuta foarte repede) Pana la 100km/h e sprintena, dar dupa scade usor raspunsul.

Care este configuratia ei standard foaie-pinion? Ati schimbat-o? Daca da, descrieti noul comportament Nu stiu combinatia, dar in forma actuala viteza de 100km/h e atinsa la 5000rpm. Cei care merg pe autostrada poate ar prefera o cofiguratie mai buna pentru viteza de croaziera de 130km/h.

Viteza maxima la care ati ajuns cu ea Doar 120km/h

Consumul - urban / extern / mixt Urban 5.2%/Extern solo: 4.8%/ Extern cu pasager 5%

Puncte slabe ale motocicletei Singurul punct slab e din punctul meu de vedere protectia slaba la vand la nivelul capului pentru cei cu inaltimea peste 1.75m chiar si cu parbriz aftermarket. Dar totusi nu e motocicleta de touring...

Puncte forte ale motocicletei Motorul e simplu de intretinut, fiabil, 2 bujii pe cilindru, racit cu apa, se incinge greu. Puterea si cuplul sunt suficiente pentru mersul in 2 cu bagaj intr-un ritm normal. Transalpul e, din punctul meu de vedere, o motocicleta foarte buna pentru drumurile din Romania.

Ce v-a impresionat placut la motocicleta dumneavoastra? Motorul si faptul ca e o motocicleta cu care poti merge linistit si pe drum national si pe judetean si pe forestier.

Ce probleme mecanice ati avut cu a dumneavoastra? Niciuna

Ce ati modifica /nu v-a placut la aceasta motocicleta? Un sistem de injectie ar fi bun pentru un consum mai mic si o a sasea viteza pentru autostrada

Ati schimba aceasta motocicleta cu alta? Cu care? Motivul. Deocamdata e mai mult decat suficieta

Piese de schimb - usurinta procurarii; Detaliati surse constante si accesibile tuturor. Se gasesc simplu, dar ar putea fi si mai ieftine(dar sunt la aceleasi preturi ca si la alte marci)

 

Cam asta este parerea mea la ora actuala. Voi reveni peste 9000km sa vad ce pot adauga.

Editat de Schumy CJ
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa mai joc o data jocul, chiar daca e vorba de o semi-vitezana ;)

Modelul de motocicleta si anul de fabricatie

Ducati ST4, 2000

Cilindree/cai putere/cuplu

916cmc, 105CP la 9000rpm, 89Nm la 7500rpm, limitator la 10.000rpm

Numarul de trepte

6 trepte

 

In posesia mea din (luna si anul) :

mai 2010

Nr. de kilometri la achizitie :

Aproximativ 36.000.

 

Nr. de kilometri parcursi pana in prezent:

Aproximativ 38.000

 

Aproximativ, cat dintre acestia stradal/off-road (in procente sau in nr. de km)

Evident stradal. Dar am facut si Transalpina :laugh:

Pentru ce ati cumparat aceasta motocicleta sau pentru ce scop credeti ca este ideala

Touring. Si dat tare pe curbe. Le face pe amandoua exceptional de bine

 

Greutatea la gol

215kg

 

Inaltimea seii

820mm (oricum, pare mult mai joasa decat la BMW)

Cantitatea de benzina, de ulei si cea de apa

21L/3.7L/habar nu am

Dimensiunile rotilor

120/70-17 fata, 170/60-17 sau 180/55-17 spatele

Jantele - materialul de fabricatie

Aliaj

Suspensia fata - tipul de suspensie, cursa, materialul din care este fabricata, posibilitatile de reglare

Furca Marzocchi upside down, 120mm cursa, reglabila complet

Suspensia spate - tipul de suspensie, cursa, posibilitatile de reglare

Amortizor gaz cu rezervor separat Showa, 120mm, complet reglabil

 

De adaugat amortizarea exceptionala pe care o are inclusiv pe setarile standard, personal mi se pare mai buna/confortabila decat pe BMW

 

Scutul motor (exista standard, materialul din care este fabricat)

Carenele se pun ca scut?! :D

 

Saua (dpdv al confortul pilotului si cel al pasagerului)

Confortabila. Problemele ei sunt doua, in schimb: din cauza cilindrului vertical se incalzeste foarte tare in trafic sau sub 50km/h si pe drumuri foarte proaste striveste "bijuteriile"

 

Tabloul de bord (o poza cred ca ar fi ok)

Vitezometru, turometru, nivel benzina, ceas, temperatura apa si luminile standard. Lipseste doar indicatorul de treapta de viteza

 

Pornire (kick-start sau electrostart). Este posibila adaugarea celuilalt tip?

Doar electromotor, baterie de 16Ah

Ambreiajul si actionarea lui

Ambreiaj multidisc uscat, actionat hidraulic

Tipul de ulei recomandat de fabricant (mineral, semisintetic, sintetic)

10W-40 sintetic. Schimb la 10.000km in carte

Tipul de racire (apa, aer, combinata, radiator de ulei unde este cazul...)

Apa si radiator de ulei

Numarul de bujii pe cilindru

1 bujie pe cilindru

 

Sistemul de intindere a lantului de distributie

Curele. La jumatatea intervalului de service (20.000km) se intind manual prin intinzatoare.

Transmisia finala (lant, cardan, curea) si modalitatea de intindere (la cele cu lant -poza ar fi ideala)

Lant

 

Posibilitatea adaugarii de crash-bar-uri (poze cu ale voastre, daca aveti asa ceva. Nu de pe net)

Nu, in schimb carenele sunt foarte rezistente

 

Cricul standard (lateral sau central). Este posibila adaugarii celuilalt tip?

Lateral si central. Foarte greu de ridicat pe central

Manevrabilitatea (in oras, in curbe la viteze mari iar in off-road daca este ceva de mentionat)

Manevrabilitatea in oras e practic inexistenta. Raza de bracare foarte mica, stat in maini, departe de a fi vreo placere. In plus se mai si incalzeste foarte-foarte tare. In afara orasului in schimb... Cade relativ greu pe traiectorie, insa sta acolo de parca ar fi pe sine. Sunt inca neobisnuit cu furca normala si ma cam sperie la damburi (prin teleleverul BMW nu simteam nimic), dar nu mi-a dat niciodata emotii. De la 210km/h cu gentile laterale puse pare sa descarce fata si intra intr-un voblaj puternic.

 

Franele (disc sau tambur, nr de discuri pe roata, nr. de pistonase pe etrier)

Frane Brembo, doua discuri flotante pe fata de 320mm, etriere cu 4 pistonase montate radial, un disc spate de 245mm, etrier cu doua pistonase. Aceleasi frane ca si cele de pe superbike-ul 916. Extrem de puternice, foarte mult feeling, destul de dozabile. Lipseste doar ABS-ul

 

Raspunsul la acceleratie (imaginati-va va rog ipoteza unei depasiri in scurt si care trebuie facuta foarte repede)

Extraordinar. Se ridica din acceleratie intr-a doua, iar pana la 180 e racheta. Nu-i place mai jos de 3000rpm din cauza volantei foarte usoare (merge sacadat)

 

Care este configuratia ei standard foaie-pinion? Ati schimbat-o? Daca da, descrieti noul comportament

Habar nu am

 

Viteza maxima la care ati ajuns cu ea

210km/h pe GPS. Peste vobleaza cu gentile laterale

 

Puncte slabe ale motocicletei

- se incalzeste foarte tare si devine extrem de inconfortabila intre picioare

- mergi in maini pana la 80km/h

- relativ inconfortabila cu pasager deoarece acesta sta "peste tine"

- nu stie off-road

- carenele alea se zgarie cand o dai pe jos

- mentenanta trebuie facuta ca la carte, in special la curele

- volanta foarte usoara ceea ce inseamna un mers prost sub 3000rpm

 

Consumul - urban / extern / mixt

Urban nu stiu, insa in afara, singur, la viteza medie de 80km/h (pe gps) cu vreo 150km mersi la 150km/h mi-a luat 4.4%. Cu pasager si bagaje, 200km/h pe autostrada + croaziera la 130 in afara autostrazii a supt 5.7%

Puncte forte ale motocicletei

- design italian. Cred ca am zis totul

- tourer credibil. Nu am crezut, dar mi s-a confirmat

- motor extrem de capabil. Foarte puternic, cu mult cuplu acolo unde trebuie, fara vibratii majore sub 6500rpm, foarte economic si are caracter, un lucru pe care il apreciez foarte mult

- foarte confortabil peste 80km/h, vantul te impinge in piept si iti elibereaza bratele. Peste 180km/h ma las pe rezervor si gasesc alta pozitie foarte confortabila

- pe curbe sta lipit. Are o ciclistica dementa

- protectie la vant foarte buna. Casca sta in vant unde e liniste, in timp ce umerii si gatul sunt protejati de curent. In plus, nu prea te uzi la picioare.

 

Ce v-a impresionat placut la motocicleta dumneavoastra?

Capacitatile de tourer, franele, ciclistica, motorul. Si faptul ca poate sa faca Transalpina daca nebunul de la ghidon i-o cere

Modificari

Vreau sa-i pun manere incalzite (alternatorul de 520W imi permite) si proiectoare de ceata sau macar LED-uri ca lumini de intampinare. GPS-ul e deja conectat.

 

Ati schimba aceasta motocicleta cu alta? Cu care? Motivul.

Da. Un alt sport-tourer confortabil, economic si cu caracter. VFR-ul iese din discutie din toate cele trei puncte, Banditul de 1200 nu are caracter, XX-ul nu e economic, K 1200 RS inca asteapta sa fie calarit, dar probabil va avea o problema de caracter. Sunt inca in cautari.

Editat de uzunu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Modelul de motocicleta si anul de fabricatie

Honda Dominator. Sau, mai detaliat, Honda NX 650 T "Dominator", cod model RD 08 (A).

 

post-42478-1275993811_thumb.jpg

In mediul ei natural ;)

 

coboara si la caraiman....oameni de treaba si distractie faina! am fost acolo si cu o cagiva canion....merge! mai poti ajunge lejer si la saua strunga...uita-te pe harta e drumul din spatele cabanei padina! :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si faptul ca poate sa faca Transalpina daca nebunul de la ghidon i-o cere

 

Ar trebui sa pui o poza pentru credibilitate(eu am zarit-o intamplator pe advrider).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...