scabron Postat Martie 5, 2010 Share Postat Martie 5, 2010 faina junca. vad ca ti-ai tras si windshield cu deflector pe ea. cat de eficient e la drum lung. apropo, cam ce viteza de croaziera tii pe autostrada si cat te scoate consumu ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
io, bogo Postat Martie 5, 2010 Share Postat Martie 5, 2010 desi @ianachim s-a ocupat nitel de sora mai mare, a ramas neacoperita taman recenzia reginei. deci doamnelor si domnilor, meet the R1200GS. Modelul de motocicleta si anul de fabricatie: BMW R1200 GS (2005) / BMW R1200GS(2007) Cilindree/cai putere/cuplu - zona rosie de la ce turatie? 1170cmc/98Hp/115N/m/7700RPM Numarul de trepte: 6 In posesia mea din (luna si anul) : februarie 2008 ('05) / decembrie 2009 ('07) Nr. de kilometri la achizitie : 44.000 / 4600('07) Nr. de kilometri parcursi pana in prezent: 40.000 / 1500 ('07) Aproximativ, cat dintre acestia stradal/off-road (in procente sau in nr. de km): 80/20 Pentru ce ati cumparat aceasta motocicleta sau pentru ce scop credeti ca este ideala: turing lung, off-road moderat Greutatea la gol: 200 kg Cantitatea de benzina, de ulei si cea de apa: 20/4/0 Inaltimea seii: standard reglabila (). exista si varianta low (nereglabila), high() + aftermarket: standard reglabila (840/860mm). exista varianta optionala low (820mm) sau high (reglabila 880 / 900 mm) Dimensiunile rotilor: fata 2.50x19" / spate 4x17" Jantele - materialul de fabricatie: aluminiu (turnate). optional jante spitate tubeless. Suspensia fata - tipul de suspensie, cursa, materialul din care este fabricata, posibilitatile de reglare: 190mm, telelever. ajustare preload. Suspensia spate - tipul de suspensie, cursa, posibilitatile de reglare: 200mm, paralever II. ajustare preload + dumping. amortizoare standard WP la modelul '05 si Showa la modelul '07. subiectiv Showa sunt mai OK insa e loc de imbunatatiri si aici. Scutul motor (exista standard, materialul din care este fabricat): standard. aluminiu. din pacate putin cam scurt in fata si nu protejaza suficient galeria de evacuare. Saua (dpdv al confortul pilotului si cel al pasagerului): fara cusur. dupa 12-16 ore de stat in sa, a doua zi poti s-o iei de la capat. Tabloul de bord (o poza cred ca ar fi ok). semicomputer de bord - trip1, trip2, odometer, nivel benzina (nu indica precis decat in ultima jumatate), autonomie (nu indica decat in momentul intrarii pe rezerva), temperatura uleiului este indicata insa nu e etalonata, treapta viteza. la modelul '07 computerul de bord este full - trip1, trip2, odo, nivel benzina, autonomie, consum mediu, viteza medie, nivel ulei (ok /not ok), temperatura ulei (scala neetalonata ci doar marcata in zona de atentie), ceas, treapta de viteza, temperatura ambienta. Pornire (kick-start sau electrostart). Este posibila adaugarea celuilalt tip? electrostart. nu este posibil. Ambreiajul si actionarea lui: ambreiaj uscat cu actionare hidraulica. Tipul de ulei recomandat de fabricant (mineral, semisintetic, sintetic). mineral. cu toate astea bag semisintetic Tipul de racire (apa, aer, combinata, radiator de ulei unde este cazul...). aer + ulei Numarul de bujii pe cilindru: 2 Sistemul de intindere a lantului de distributie: automat Transmisia finala (lant, cardan, curea) si modalitatea de intindere (la cele cu lant -poza ar fi ideala): cardan. teoretic maintenance-free. practic pe la 60.000 se poate schimba uleiul. de asemeni rulmentii de la final drive nu tin o viata. primele probleme aparute pe la 85k. Posibilitatea adaugarii de crash-bar-uri (poze cu ale voastre, daca aveti asa ceva. Nu de pe net). multiple variante inclusiv din fabrica (optional). din ce-am vazut pana acum cele mai bune ar fi Hepco&Becker si SWMoteck. Cricul standard (lateral sau central). Este posibila adaugarii celuilalt tip?: lateral si central standard Manevrabilitatea (in oras, in curbe la viteze mari iar in off-road daca este ceva de mentionat): in oras strecuratul e putin greoi din cauza latimii cilindrilor si ghidonului. in curbe se tine de vitezane. off-road greoi din pricina masei totale mari. Franele (disc sau tambur, nr de discuri pe roata, nr. de pistonase pe etrier): frane servo BMW ABS partial-integral (maneta frana actioneaza si etrierul spate insa pedala de frana actioneaza doar etrierul spate). la modelul '07 a disparut frana servo insa a ramas partial-integral. in ciuda absentei servo, eficienta franelor nu a fost afectata deloc. fata: 2 discuri, 305mm, 4 pistoane spate: 1 disc, 295mm, 2 pistoane Franarea - descrieti pe scurt raspunsul la franare al motocicletei dvs.; Este ok? Are nevoie de imbunatatire? motocicleta franeaza IMPECABIL. Raspunsul la acceleratie (imaginati-va va rog ipoteza unei depasiri in scurt si care trebuie facuta foarte repede): cuplu mare si liniar. motorul trage bine in orice ture. niciodata n-am avut nevoie de down-shift pentru o depasire. din contra, in conditii de mers cu bagaje full si pasager, pe urcari prefer upshift pentru prevenirea ridicarilor involuntare pe o roata Care este configuratia ei standard foaie-pinion? Ati schimbat-o? Daca da, descrieti noul comportament: N/A Viteza maxima la care ati ajuns cu ea: 225 (pe ceas). o singura data, din curiozitate. Consumul - urban / extern / mixt: maxim 10 iarna pe distante f. scurte / 5.5 / 6 Puncte slabe ale motocicletei: cam greoaie pentru coclauri serioase. PREA multa electronica. Puncte forte ale motocicletei: te duce oriunde. cu toate bagajele pe care vrei sa le iei cu tine. extrem de confortabila. Ce v-a impresionat placut la motocicleta dumneavoastra? printre multe altele protectia la tavaleli. a trecut prin multe si-a scapat aproape neatinsa. Ce probleme mecanice ati avut cu a dumneavoastra? ambreiaj schimbat la 70.000 (din cauza de exploatare abuziva. la un moment dat motorul a ajuns din Romania in Belgia cu ambreiajul patinat). traductor treapta viteza schimbat din cauza de uzura mecanica. rulmenti si oringuri final drive schimbati la 85000. la modelul '07 a fost schimbat controler-ul de la pompa de benzina Ce ati modifica /nu v-a placut la aceasta motocicleta? COMENZILE SEMNALIZATOARELOR!!! sunt incomode ele in sine iar daca e vorba de trecut pe alta motocicleta deja trebuie readaptare la stilul clasic. am adaugat crash-bar-uri Hepco pentru protectia motorului. am montat xenon pe faza scurta. as schimba parbrizul. desi protejaza bine la vant, in orice pozitie e reglat genereaza turbulente in casca => zgomot. as schimba rotile cu unele spitate. LE: pe motorul nou am deja roti spitate. sunt probleme majore cu service-ul. deja ma pregatesc pentru un nou rand de jante de aliaj. Ati schimba aceasta motocicleta cu alta? Cu care? Motivul. eventual, cu una mai noua. LE: did it! Piese de schimb - usurinta procurarii; Detaliati surse constante si accesibile tuturor. neliniar - uneori repede alte ori greoi. am auzit povesti mai triste pe la alte marci. ca pret consumabilele nu-s mai scumpe ca la alte marci insa piesele de schimb cam usuca buzunarele. surse de piese: Automobile Bavaria, Augsburg, eBay. Alte mentiuni - poate ca nu-i un enduro-turing ideal insa in mod cert este unul dintre cele mai bune adventure-turing-uri. cara bagaje ca o vaca. din pricina pozitiei extrem de comode pasagerul e in pericol de adormire. Mesaj completat nah ca m-a luat valul si-am omis un aspect deosebit de important: la capitolul modificari/ce nu-mi place, intra aripa fata. in mod cert trebuie sa fie mai inalta! asta cu atat mai mult cu cat pentru demontarea sa, e nevoie sa dai jos roata. rog un admin sa editeze postul anterior. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
McKagan Postat Martie 16, 2010 Share Postat Martie 16, 2010 Modelul de motocicleta si anul de fabricatie: Honda XL 1000V Varadero - 2003 Cilindree/cai putere/cuplu - zona rosie de la ce turatie?: 996 cmc 94cp la 8000 rpm 100 nm la 6000 rpm zona rosie la 8800 rpm Numarul de trepte: 6 trepte In posesia mea din (luna si anul): 06.2009 Nr. de kilometri la achizitie: 34.000 Nr. de kilometri parcursi pana in prezent: 40.000 Aproximativ, cat dintre acestia stradal/off-road (in procente sau in nr. de km): 80% asfalt 20% offroad Pentru ce ati cumparat aceasta motocicleta sau pentru ce scop credeti ca este ideala: Pentru ca intotdeauna mi-au placut enduro-touringurile si asta s-a nimerit Greutatea la gol: 225 kg Cantitatea de benzina, de ulei si cea de apa: 25 L benzina, 3.4L fara filtru / 3.6L cu fitru, 2.8 apa. Inaltimea seii: 838 mm Dimensiunile rotilor: Fata - 110/80-R19; Spate: 150/70-R17 Jantele - materialul de fabricatie: Jante turnate din aluminiu. Suspensia fata - tipul de suspensie, cursa, materialul din care este fabricata, posibilitatile de reglare Furca telescopica, cursa 155mm, nu este reglabila. Suspensia spate - tipul de suspensie, cursa, posibilitatile de reglare Pro-link, cursa 145mm, preload al arcului (din robinet) si rebound (din surub). Scutul motor (exista standard, materialul din care este fabricat) Este o bucata de plastic care acopera partea de jos a motorului in fata si pompa de benzina, dar nu acopera baia de ulei pe dedesubt, deci daca iei un cataroi ascutit ai pus-o .O sa incerc sa ii adaptez o placa de metal pe sub carter. Saua (dpdv al confortul pilotului si cel al pasagerului). Foarte comfortabila . Tabloul de bord (o poza cred ca ar fi ok) Turometru si vitezometru analogic, becuri semnalizare stanga/dreapta, FI (injectie), neutru, presiune ulei, nivel mic benzina, faza lunga si display LCD cu : ceas, indicator analogic al temperaturii apei, kilometraj general, 2 kilometraje partiale, consum instantaneu benzina. Pornire (kick-start sau electrostart). Este posibila adaugarea celuilalt tip? Electrostart. Nu. Ambreiajul si actionarea lui Ambreiaj in baie de ulei cu actionare prin cablu. Tipul de ulei recomandat de fabricant (mineral, semisintetic, sintetic) 10W40 API SE/SF/SG/JASO MA. Nu stiu daca mineral sau sinteticl. Eu i-am pus Motul 7100 10W40 full sintetic. Tipul de racire (apa, aer, combinata, radiator de ulei unde este cazul...) Racire pe apa. Numarul de bujii pe cilindru 1 bujie pe cilindru. Sistemul de intindere a lantului de distributie. Automat. Transmisia finala (lant, cardan, curea) si modalitatea de intindere (la cele cu lant -poza ar fi ideala Transmisie pe lant cu intindere din surub. Posibilitatea adaugarii de crash-bar-uri (poze cu ale voastre, daca aveti asa ceva. Nu de pe net) Se pot pune.Eu inca nu i-am pus Cricul standard (lateral sau central). Este posibila adaugarii celuilalt tip? Standard este cric lateral. Se poate adauga si cric central. Manevrabilitatea (in oras, in curbe la viteze mari iar in off-road daca este ceva de mentionat) Pe loc se manevreaza destul de greu, mai ales in zone cu panta/rampa. In mers, chiar si in oras este usor de manevrat. Este foarte manevrabila si stabila pe curbe si la viteze mari. In off-road nu m-am incumetat sa o bag decat pe drumuri de tara usoare, cu nisip. Pe pietris incepe sa devina cam instabila daca nu o tii bine. Oricum este foarte grea, iar eu, cel putin daca nu ii pun crashbaruri, nu as baga-o pe un offroad dificil. Franele (disc sau tambur, nr de discuri pe roata, nr. de pistonase pe etrier) Fata: discuri duble de 296 mm cu 3 pistonase pe etrier. Spate: disc de 256 mm cu 3 pistonase. Sistemul CBS (Combined Breaking System) : daca apesi frana fata se actioneaza toate pistonasele pe fata si un pistonas din etrierul pe spate. daca apesi frana spate se actioneaza toate pistonasele franei spate si cate un pistonas de pe fiecare etrier din fata. Franarea - descrieti pe scurt raspunsul la franare al motocicletei dvs.; Este ok? Are nevoie de imbunatatire? Franeaza foarte bine, zic eu. Daca avea ABS era si mai OK Raspunsul la acceleratie (imaginati-va va rog ipoteza unei depasiri in scurt si care trebuie facuta foarte repede) Accelereaza foarte bine, mai ales de la 4000 rpm. Chiar si cu pasager si genti poti depasi in scurt si foarte repede. Care este configuratia ei standard foaie-pinion? Ati schimbat-o? Daca da, descrieti noul comportament 16/47. Viteza maxima la care ati ajuns cu ea Cam 215 km/h. Cred ca duce la 220 daca tragi de ea. Consumul - urban / extern / mixt Urban 8-9 L. Extraurban in jur de 6 L la un mers decent (max 140 km/h) si constant. Mixt-7 L Puncte slabe ale motocicletei Foarte grea pt offroad; Garda la sol cam mica; Jenti de aliaj bune pt sosea, dar nu la fel de bune pt offroad ; Suspensie fata foarte moale, se infunda ca in unt daca pui mai tare frana. Cel putin a mea; Lipsa indicator nivel benzinaa-decat sa puna aia cu consum instantaneu mai bine puneau un indicator de benzina sau macar distanta aproximativa care poate fi facuta cu nivelul actual de combustibil. Bine macar ca exista si becu ala de avertizare si nu trebuie sa dai manual de robinet sa intri pe rezerva Puncte forte ale motocicletei Motorul-performanta, fiabilitate si sunet ; Cuplu; Putere; Protectie la vant; Manevrabilitate; Aspect; Comfort Ce v-a impresionat placut la motocicleta dumneavoastra? Punctele forte al motocicletei Ce probleme mecanice ati avut cu a dumneavoastra? Pana acum nimic. Sper nici in continuare. Decat de 2 ori, nu a vrut sa porneasca, cand ii puneam contactul si porneam injectia, ramanea aprins becul de FI. Este o problema cunoscuta la modelele din 2003-prezent (se discuta si pe forum international varadero) despre sistemul HISS care citeste cipul cheii. Este compus parca dintr-o antena si un controler in ECM-ul motocicletei si cateodata antena nu trimite controlerului cipul cheii. Am miscat de ghidon si si-a revenit Ce ati modifica /nu v-a placut la aceasta motocicleta? Suspensia fata (sa o fac mai tare si sa fie ajustabila), suspensia pe spate cu ceva mai performant si i-as pune crashbar si cric central.. Ati schimba aceasta motocicleta cu alta? Cu care? Motivul. Poate cu un Varadero mai nou, V-Strom 1000 sau R1200 GS Adventure. Piese de schimb - usurinta procurarii; Detaliati surse constante si accesibile tuturor. Nu am avut inca nevoie. La Honda stiu ca piesele originale sunt scumpe. Alte mentiuni Bani de benzia sa fie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Martie 16, 2010 Share Postat Martie 16, 2010 (editat) @ McKagan: Super ! Multumesc de informatiile pe care ti-ai facut timpul sa le impartasesti! Ma bucur sa vad oameni pasionati care isi cunosc serios motocicleta si stiu sa scrie despre ea. M-au impresionat cifrele de la lichide (benzina, ulei, apa), greutatea la gol (compar si eu cu ce am. 155 vs. 225) si faptul ca ai vrea sa o schimbi pe un Vstrom 1000. Chiar asa, de ce ai face schimbul acesta? Pentru furca fata incearca niste arcuri progresive (la a mea, cel putin, nu sunt o avere;) si vezi ce ulei iti recomanda si vanzatorii acestora pentru a folosi impreuna cu ele. Ori, ai putea schimba uleiul cu unul mai gros pentru inceput. Citeam pe un topic de pe afara despre "fork emulators". Din putinul ce l-am inteles (am pierdut interesul pentru subiect in momentul in care am aflat ca pt. Tenere nu se fabrica) sunt niste subansamble ce se introduc in interiorul telescoapelor, prevazute cu gauri pentru circulatia uleiului de anumite diametre, gauri ce modifica, in functie de dimensiuni, comportamentul suspensiei fata. Se aleg in functie de preferintele posesorului si de ce doreste el de la suspensia fata. Editat Martie 16, 2010 de Popescu_ MihailRaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
scabron Postat Martie 17, 2010 Share Postat Martie 17, 2010 sa va traiasca tractoru domnu si sa va bucurati de el. DR BIG mi s-o parut dintotdeuna una din cele mai nesimtite mobre. dupa cum bine ziceai, support vehicle pt capritze. cat despre schimbatu tobei... eram odata la RAR cu a mea si venise un tip cu un BIG incaltat cu un arrow sau akrapovic. duoaaaaamne cum putea sa sune. cand a bagat-o in hala mare si i-o dat nea ingineru niscai gaz am zis ca sare naibii acoperisu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Martie 17, 2010 Share Postat Martie 17, 2010 Modelul de motocicleta si anul de fabricatie - Yamaha TDM 850 din 1992 modelul 3VD Cilindree/cai putere/cuplu - zona rosie de la ce turatie? 849cmc / 75CP la 7500rot/min / 76Nm la 7000rot/min / rosu ... de la 8500rot/min Numarul de trepte - 5 trepte In posesia mea din (luna si anul) : - din mai 2008 , o calaresc din septembrie 2008 ca nu aveam carnet cand am cumparat-o si nu am mers cu ea Nr. de kilometri la achizitie : - aprox. 42000km Nr. de kilometri parcursi pana in prezent: - 50000km la care se mai adauga vreo 6000km facuti fara cablu de kilometraj Aproximativ, cat dintre acestia stradal/off-road (in procente sau in nr. de km) - 98% asfalt cu 2% forestiere, urmeaza zilele astea sa o incalt cu alte gume ca sa o pot folosi si in offroad Pentru ce ati cumparat aceasta motocicleta sau pentru ce scop credeti ca este ideala - ideala in oras si la drum lung chiar si pe forestiere usoare daca mai umblii la suspensii. Greutatea la gol - 202kg, 225kg cu plinurile facute asta din ce am citit, mie mi se pare mai mare si mai grea Cantitatea de benzina, de ulei si cea de apa - benzina 18 l, ulei 3.9 l daca schimbi si filtrul, apa 1,9 l parca Inaltimea seii - 820mm. Dimensiunile rotilor - 110/80 - 18" si 150/70 - 17" astea urmeaza sa le montez. heidenau K60 si karoo T Jantele - materialul de fabricatie - aluminiu sau duraluminiu Suspensia fata - tipul de suspensie, cursa, materialul din care este fabricata, posibilitatile de reglare - furca clasica / 140mm/ otzel / se regleaza are 2 tipuri de ajustare Suspensia spate - tipul de suspensie, cursa, posibilitatile de reglare - monoamortizor / 140mm / otzel / se regleaza la fel in 2 tipuri. nu stiu care sunt Scutul motor (exista standard, materialul din care este fabricat) - este standard din aluminiu dar este micut si nu protejeaza decat un pic galeriile in partea din fata Saua (dpdv al confortul pilotului si cel al pasagerului) - confortabila , din pacate cea a pasagerului este inclina si te trezesti cu pasagerul mereu in carca ta Tabloul de bord (o poza cred ca ar fi ok) - turometru, vitezomentru si temperatura apa analogice. becuri pt neutru, semnal Pornire (kick-start sau electrostart). - Este posibila adaugarea celuilalt tip? - electrostarter, nu se paote pune kick start Ambreiajul si actionarea lui - cablu Tipul de ulei recomandat de fabricant (mineral, semisintetic, sintetic) - 10W40 Tipul de racire (apa, aer, combinata, radiator de ulei unde este cazul...) - pe apa, are un radiator maricel Numarul de bujii pe cilindru - 1 bujie Sistemul de intindere a lantului de distributie - mecanic automat Transmisia finala (lant, cardan, curea) si modalitatea de intindere (la cele cu lant -poza ar fi ideala) - lant evident are surubele de intindere Posibilitatea adaugarii de crash-bar-uri (poze cu ale voastre, daca aveti asa ceva. Nu de pe net) - se poate pune crashbar Cricul standard (lateral sau central). Este posibila adaugarii celuilalt tip? - Are lateral standard si central se poate pune Manevrabilitatea (in oras, in curbe la viteze mari iar in off-road daca este ceva de mentionat) - foarte manevrabil datorita siluetei inguste, foarte stabil la viteze mari. am dus-o pana la 205 pe ceasul din bord dar nu ma mai puteam tine pe ea. in offroad cu alte cauciucuri probabil va fi mai manevrabila. Franele (disc sau tambur, nr de discuri pe roata, nr. de pistonase pe etrier) - fata: 2 discuri de 298mm, 2 etriere cu 4 pistonase, le-am schimabt pe cele originale cu unele de fazer / spate: un disc 245m, 1 etrier cu 2 pistonase Franarea - descrieti pe scurt raspunsul la franare al motocicletei dvs.; Este ok? Are nevoie de imbunatatire? - franeaza excelent atata timp cat nu blochezi roata fata, in momentul acela pierde imediat aderenta. spatele chiar daca il blochezi o poti mentine sub control. Raspunsul la acceleratie (imaginati-va va rog ipoteza unei depasiri in scurt si care trebuie facuta foarte repede) - acceleratie fulmintanta de pe loc. iar de la 3500rpm explodeaza si se arunca inainte ca si cum ar vrea sa se smunga din bratele tale. accelereaza rapid indiferent de treapta mai ales daca esti la peste 3000rpm. are destule rezerve sa faci depasiri din scurt Care este configuratia ei standard foaie-pinion? Ati schimbat-o? Daca da, descrieti noul comportament - 17-44 (parca) Viteza maxima la care ati ajuns cu ea - 205km/h pe ceas. destul de rapid Consumul - urban / extern / mixt - urban 6-7% / extern sub 5% / autonomie la drum lung 300-320km Puncte slabe ale motocicletei - rezervorul mic, centru de greutate foarte ridicat, seaua lata nu iti permite sa o tii in echilibru pentru persoanele de 1,70m, protectia la vant inexistenta la viteze de peste 130-140km/h Puncte forte ale motocicletei - franele, motorul, silueta de fotomodel chiar si cu coburile mele de 45L este extrem de ingusta Ce v-a impresionat placut la motocicleta dumneavoastra? - nu stiu sa zic ce m-a impresionat dar de fiecare data cand ma dau jos din saua ei am un zambet tamp inexplicabil Ce probleme mecanice ati avut cu a dumneavoastra? - bujiile se schimba greu sunt adanc ingropate in motor, mi-a cedat releul de incarcare - 350 ron unu nou. si imi picura pe la termostat Ce ati modifica /nu v-a placut la aceasta motocicleta? - am modificat franele, am pus etrieri de fazer si furtunase de otel de la LUCAS, am pus proiectoare, handguarduri, urmeaza o prelungire pt parbriz si o marire a crashbarlui in lateral. pentru a ajunge la carburatoare sau baterie trebuie demonta intreaga motocicleta. desi mobra japoneza pare gandita de italieni. Cadrul deltabox a dus la creearea unei motociclete inalte si inguste, accesabilitatea la bujii implica demontarea suruburilor radiatorului si scoaterea carenelor laterale. Am inlocuit unul dintre becuri cu o instalatie xenon. Alta viata. Ati schimba aceasta motocicleta cu alta? Cu care? Motivul. - as schimbao cu ktm 990 adv, Bmw f800gs sau TDM900, si poate cu un r1150gs, pentru ca poti face mai mult enduro cu ele. Piese de schimb - usurinta procurarii; Detaliati surse constante si accesibile tuturor. - se procura usor piesele Romi3 aduce tot ce ai nevoie, bani sa am Alte mentiuni - fiind prima mobra , am trecut direct de la scuter la ea, m-a dat pe spate. nu ma pot obisnui cu centru de greutate foarte inalt. o inclinare mai mare de 10% duce la asezarea mobrei pe lateral. O iubesc, chiar daca m-a lasat in drum la bulgari, am remediat rapid problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
McKagan Postat Martie 17, 2010 Share Postat Martie 17, 2010 @ McKagan: Super ! Multumesc de informatiile pe care ti-ai facut timpul sa le impartasesti! Ma bucur sa vad oameni pasionati care isi cunosc serios motocicleta si stiu sa scrie despre ea. M-au impresionat cifrele de la lichide (benzina, ulei, apa), greutatea la gol (compar si eu cu ce am. 155 vs. 225) si faptul ca ai vrea sa o schimbi pe un Vstrom 1000. Chiar asa, de ce ai face schimbul acesta? Pentru furca fata incearca niste arcuri progresive (la a mea, cel putin, nu sunt o avere;) si vezi ce ulei iti recomanda si vanzatorii acestora pentru a folosi impreuna cu ele. Ori, ai putea schimba uleiul cu unul mai gros pentru inceput. Citeam pe un topic de pe afara despre "fork emulators". Din putinul ce l-am inteles (am pierdut interesul pentru subiect in momentul in care am aflat ca pt. Tenere nu se fabrica) sunt niste subansamble ce se introduc in interiorul telescoapelor, prevazute cu gauri pentru circulatia uleiului de anumite diametre, gauri ce modifica, in functie de dimensiuni, comportamentul suspensiei fata. Se aleg in functie de preferintele posesorului si de ce doreste el de la suspensia fata. Cu placere ! Nu pot sa zic ca o cunosc foarte serios, dar acu 5 ani am avut prima moto si am ceva experienta. Oricum, varadero e mai complicata, are electronica multa fiind pe injectie. Referitor la lichide: intr-adevar, rezervorul este balena. Fata de KLE-ul care l-am avut inainte, care avea doar 15 litri, asta e aproape dublu. Dar si consum pe masura, fata de KLE. Nivelul de ulei si apa mi se pare normal, la cilindreea asta. KLE-ul de exemplu parca avea baie de ulei de 3,4 litri, la motor de doua ori mai mic. Greutatea la plin e undeva la 260 de kile cred. Chestia aiurea e ca are centrul de greutate foarte ridicat, si asta o face sa para si mai grea... Dar cum am zis, chestia asta nu am simtit-o decat la manevre pe loc si pe offroad. In mers este super. In legatura cu V-Strom, as schimba-o din curiozitate, pt ca si ala imi place Inainte sa o cumpar, era si ala in vizor, dar pe asta am gasit-o si mi-a placut. Oricum, nu cred ca o dau prea curand. Prin vara probabil o sa ma mai ocup de faza cu suspensiile, sa vad ce si cum. Mersi pt ponturi Si acum cateva completari la ce am scris aseara: nu imi place sistemul de franare CBS cand vine vorba de schimbat lichidul de frana. Este o instalatie foarte complexa, tinand cont ca frana fata actioneaza si spatele si viceversa. Am gasit in carte tehnica niste chestii gen "proportional control valve" si "delay valve" care sincer habar n-am ce sunt. Capitolul de frane are 42 de pagini din totalul de 512 al cartii tehnice Cand o sa vina vremea sa il schimb, probabil voi apela la service Honda Pentru drumuri lungi si autostrada este o motocicleta excelenta. Poti sustine o viteza de croaziera ridicata (160-180) fara sa te rupa vantul, multumita parbrizului inalt si carenajului lat. De la 180 inca are rezerve de putere pana la 210, unde se cam plafoneaza, dar deja la viteza aia trebuie sa bagi capu la cutie . In oras, chiar daca e manevrabila, te cam sacaie, deja treapta a 4-a e cam mult. E facuta pt mers in afara. Cam atat, si cateva poze pe care nu le aveam aseara de unde am postat:D Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Martie 17, 2010 Share Postat Martie 17, 2010 (editat) @McKagaN: @ Cavaleru Inainte de toate multumesc de contributie ! Puncte forte ale motocicletei - ... silueta de fotomodel chiar si cu coburile mele de 45L este extrem de ingusta Ma uitam la imaginea de mai sus si mi-am adus aminte de o discutie ce am avut-o cu @mircealeschian atunci cand el se pregatea de un drum f. lung cu Africa Twin-ul. Si discutam atunci variantele de fixare a gentilor laterale. Din cauza tobei "inalte", avea 2 variante - ori ducea cutiile incredibil de sus, ori modifica cotul tobei. Asta fiindca nu vroia sa aiba cutia dreapta mai in exterior (ambele erau identice ca dimensiuni). TDM-ul se pare ca a fost gandita f. ok din punctul acesta de vedere. Ce ati modifica /nu v-a placut la aceasta motocicleta? - pentru a ajunge la baterie trebuie demonta intreaga motocicleta. desi mobra japoneza pare gandita de italieni. Mi-aduc aminte cat am ras cu @fuchsia cand mi-a povestit si el episodul cu demontatul bateriei la Tdm-ul lui. Piese de schimb - usurinta procurarii; Detaliati surse constante si accesibile tuturor. - se procura usor piesele Romi3 aduce tot ce ai nevoie, bani sa am Sunt client fidel la Romi de mai bine de 3 ani si nu trebuie luat ca o rautate postul asta, dar vezi si la wemoto.com. Preturi f. ok si trimit si in RO. Alte mentiuni - fiind prima mobra , am trecut direct de la scuter la ea, m-a dat pe spate. nu ma pot obisnui cu centru de greutate foarte inalt. o inclinare mai mare de 10% duce la asezarea mobrei pe lateral. Pai te-a dat pe spate sau pe lateral ? 10% de pe loc, nu? Editat Martie 17, 2010 de Popescu_ MihailRaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Martie 17, 2010 Share Postat Martie 17, 2010 @ CavaleruInainte de toate multumesc de contributie ! Ma uitam la imaginea de mai sus si mi-am adus aminte de o discutie ce am avut-o cu @mircealeschian atunci cand el se pregatea de un drum f. lung cu Africa Twin-ul. Si discutam atunci variantele de fixare a gentilor laterale. Din cauza tobei "inalte", avea 2 variante - ori ducea cutiile incredibil de sus, ori modifica cotul tobei. Asta fiindca nu vroia sa aiba cutia dreapta mai in exterior (ambele erau identice ca dimensiuni). TDM-ul se pare ca a fost gandita f. ok din punctul acesta de vedere. Mi-aduc aminte cat am ras cu @fuchsia cand mi-a povestit si el episodul cu demontatul bateriei la Tdm-ul lui. Sunt client fidel la Romi de mai bine de 3 ani si nu trebuie luat ca o rautate postul asta, dar vezi si la wemoto.com. Preturi f. ok si trimit si in RO. Pai te-a dat pe spate sau pe lateral ? 10% de pe loc, nu? era si timpul sa fac recenzia asta. In legatura cu gentile totul se datoreaza sistemului gandit de baietii de la nonfango care l-au adus foarte aprope de codita si destul de sus, dar totusi nu este exagerant de sus. Prietena mea se poate tine foarte usor de manerele valizelor laterale atunci cand oboseste tinandu-se de cel din spate. mda la modelul lui fuchia , adica la 4tx este si mai ciudat decat la mine o sa mai ma uit la preturi si pe la wemoto. ms de pont 10% evident ca de pe loc , cred ca chiar mai putin. totul e din cauza picioarelor scurte si grose cu care am fost inzestrat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Man_with_Kawa Postat Martie 18, 2010 Share Postat Martie 18, 2010 (editat) desi @ianachim s-a ocupat nitel de sora mai mare, a ramas neacoperita taman recenzia reginei. deci doamnelor si domnilor, meet the R1200GS. Felicitari pentru topic!Dupa ce "doftorii" STNR-ului au postat aici nu prea mai am ce adauga,fiind posesor de "camila"de acelasi tip!Am doar o nedumerire referitor la recenzia lui io,bogoo despre BMW1200..."numarul de bujii pe cilindru=2"?Ori eu am ramas in urma cu tehnologia,ori s-a strecurat o mica greseala.Daca e valabila prima,imi cer scuze.Toate cele bune! Editat Martie 18, 2010 de Cavaleru e suficient sa dai add reply ca sa evitam posturile prea lungi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Martie 18, 2010 Share Postat Martie 18, 2010 da are 2 bujii per cilindru. sunt multe motociclete care au 2 bujuii pe cilindru, Vstromul ar mai fi un exemplu rapid care imi vine acum in cap Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Martie 18, 2010 Share Postat Martie 18, 2010 2 bujii are si DR650RS, daca nu ma insel. Sunt destul de multe motociclete de capacitate mare cu 2 bujii pe cilindru. Inclusiv unele 1150GS. Practic ai doua scantei simulane care faciliteaza arderea completa si uniforma a amestecului din cilindru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
scabron Postat Martie 18, 2010 Share Postat Martie 18, 2010 sa ma corecteze proprietarii daca ma insel, da parca si transalpu si africana au 2 bujii pe cilindru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Martie 18, 2010 Share Postat Martie 18, 2010 Si nu doar vacile au doua bujii pe cilindru. Honda Shadow 600 stiu din experienta ca are doua. 1150 si 1200, daca nu ma insel, dau scanteia foarte putin defazata, la nivel de 1-2 grade. In plus, tot din ce stiu, proprietatile bujiilor sunt diferite, cea secundara fiind mai rece (?). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florin.radu Postat Martie 18, 2010 Share Postat Martie 18, 2010 @uzunu la v-strom sunt acelasi tip, si au fost montate pentru reducerea consumului si scaderea emisiilor de noxe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dhamzea Postat Martie 18, 2010 Share Postat Martie 18, 2010 Africanele au cate 2 bujii pe cilindru, de TA nu stiu sa va spun Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 21, 2010 Share Postat Martie 21, 2010 Transalpul are 2 bujii pe cilindru din 1987 pana in 2008. Noul model din 2008, cel de 700cc si pe injectie are numai o bujie pe cilindru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Aprilie 8, 2010 Share Postat Aprilie 8, 2010 De mentionat ca la NX 250, frana fatza e identica celei de pe NX 650, care e cu vreo 50-60kg mai greu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
herur Postat Aprilie 9, 2010 Share Postat Aprilie 9, 2010 Salut. Si eu am luat ieri o Yamaha XT din 2003, motor de 600 cm cubi, racire pe aer plus echipament de enduro complet. Azi am iesit cu el pe dealuri pe langa Cluj Napoca, cu gume de enduro montate proaspat.... Prima data pe motor am fost azi, asa ca inca sunt euforic:D Motorul e mare si greu (176 kg) dar are cuplu f bun, te trage din noroaie singur. Sunt foarte fericit de achizitie.....mai vedem cum se comporta pe parcurs:D Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Aprilie 17, 2010 Share Postat Aprilie 17, 2010 (editat) revin cu noi impresii la review ul la bmw f 650 st am schimbat discul de frana fata,placutele si lichidul de frana si acuma pot zice ca am o franare decenta,dar care scoate mai mult in evidenta faptul ca furca e prea moale si cu xenon e alta viata noaptea Editat Aprilie 17, 2010 de kevin77 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Luf Postat Mai 23, 2010 Share Postat Mai 23, 2010 Modelul de motocicleta si anul de fabricatie - Kawasaki Kle 500 - 1991 (prima inmatriculare in 1992) Cilindree/cai putere/cuplu - zona rosie de la ce turatie? - 499 cmc 2 in linie / 50 cp (37 kw) @ 8.500 rpm / 45 Nm @ 6.500 rpm / 11.000 zona rosie Numarul de trepte - 6 In posesia mea din (luna si anul) : martie 2007 Nr. de kilometri la achizitie: 34.000 Nr. de kilometri parcursi pana in prezent: 53.800 (aproape 20.000 facuti de cand am luat-o) Aproximativ, cat dintre acestia stradal/off-road (in procente sau in nr. de km): 98% asfalt - 2% off-road (2 drumuri forestiere scurte,vreo 35 km in total si cateva drumuri de tara neasfaltate) Pentru ce ati cumparat aceasta motocicleta sau pentru ce scop credeti ca este ideala: cand mi-am comandat-o din Germania nici macar nu vazusem una live ci doar in poze dar cred ca a fost dragoste la prima vedere. imi parea inalta si puternica, numai buna pentru drumurile noastre. Este buna pentru oras datorita manevrabilitatii, stie si coclau desii eu nu practic si ce e foarte important pentru mine: stie touring destul de bine tinand cont ca e cea mai mica din clasa mijlocie. Greutatea la gol: 178 kg Cantitatea de benzina, de ulei si cea de apa: 15 l / 3 l SAE 10W40 / 1.7 l Inaltimea seii: cred ca e 850 mm Dimensiunile rotilor: 90/90-21 54S fata / 130/80-17 65S spate Jantele - materialul de fabricatie: material nu stiu, are spite Suspensia fata - tipul de suspensie, cursa, materialul din care este fabricata, posibilitatile de reglare: furca telescopica, pe ulei, cursa 220 si diametrul de 41 mm Suspensia spate - tipul de suspensie, cursa, posibilitatile de reglare: amortizor central, cursa 200 mm, reglaj ptr. pretensionarea arcului in 5 trepte Scutul motor (exista standard, materialul din care este fabricat): standard din aluminiu Saua (dpdv al confortul pilotului si cel al pasagerului): saua pilotului este prea ingusta si insuficient de moale, la pasager este mai lata dar tot insuficient de moale, devine nasol dupa 150-200 km Tabloul de bord (o poza cred ca ar fi ok): kilometraj, turometru, martor neutral, martor presiune ulei, martor semnalizare s/d, martor faza lunga, martor temp apa Pornire (kick-start sau electrostart). Este posibila adaugarea celuilalt tip? electromotor/nu Ambreiajul si actionarea lui: multidisc, actionat prin cablu Tipul de ulei recomandat de fabricant (mineral, semisintetic, sintetic): SAE 10W40, 10W50, 20W40 sau 20W50 Tipul de racire (apa, aer, combinata, radiator de ulei unde este cazul...): lichid de racire Numarul de bujii pe cilindru: 1, NGK DR9EA Transmisia finala (lant, cardan, curea) si modalitatea de intindere (la cele cu lant -poza ar fi ideala): lant Posibilitatea adaugarii de crash-bar-uri (poze cu ale voastre, daca aveti asa ceva. Nu de pe net): engine-bar si crash-bar-uri ptr. carene Cricul standard (lateral sau central). Este posibila adaugarii celuilalt tip?: standard cu cric lateral, se poate adauga cric central Manevrabilitatea (in oras, in curbe la viteze mari iar in off-road daca este ceva de mentionat): usor de manevrat pe asfalt si stabila pana la o viteza de 150km/h Franele (disc sau tambur, nr de discuri pe roata, nr. de pistonase pe etrier): fata - disc 300 mm cu etriere cu 2 pistonase, spate - disc cu diametrul de 230mm cu etrier cu un pistonas Franarea - descrieti pe scurt raspunsul la franare al motocicletei dvs.; Este ok? Are nevoie de imbunatatire? - destul de eficienta, pana acum nu am avut motive sa ma plang de frane Raspunsul la acceleratie (imaginati-va va rog ipoteza unei depasiri in scurt si care trebuie facuta foarte repede) - raspunde bine atata timp cat motorul nu e subturat Care este configuratia ei standard foaie-pinion? Ati schimbat-o? Daca da, descrieti noul comportament: 16/44 dinti e standard, am incercat cu 17 si pentru aceiasi viteza aveam nevoie de 9-10% mai putine turatii dar nu mi-a placut plecarea de pe loc si am trecut inapoi la standard. Cand voi schimba kit-ul voi incerca un pinion spate de 42. Viteza maxima la care ati ajuns cu ea: putin peste 170 km/h pe ceas Consumul - urban / extern / mixt: 5-6 l/100 km mixt Puncte slabe ale motocicletei: Protectie slaba la vant, se poate achizitiona parbriz after-market, far slab remediat prin proiector montat aditional, saua ingusta si tare Puncte forte ale motocicletei: intretinere minima, ieftina, manevrabila, 6 trepte Ce v-a impresionat placut la motocicleta d-voastra?: faptul ca e perfecta pentru drumurile noastre, ca a fost bine intretinuta si nu isi tradeaza niciodata varsata Ati schimba aceasta motocicleta cu alta? Cu care? Motivul. - nu-mi place ca e pe lant, cu pasager si bagaje cei 50 de cai oferiti de KLE imi sunt insuficienti. Cu toate acestea probabil KLE-ul va ramane in posesia mea pana la adanci batraneti fiind destul de simpla, si numai buna pentru drumuri scurte (sub 200 km) si oras.Am deja una mai mare, un Moto Guzzi Quota 1000. Piese de schimb - usurinta procurarii; Detaliati surse constante si accesibile tuturor: pana acum nu am avut nevoie decat de consumabile (filtre, placute, kit lant, semeringuri furca) care se gasesc la Louis.de si de un cablu de kilometraj care s-a rupt, iar daca ma gandesc ca numai in Germania s-au vandut peste 10.000 de astfel de exemplare nu cred ca piesele sunt o problema.. Pana acum nu m-a lasat in drum si sper sa ramana asa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
popp Postat Mai 25, 2010 Share Postat Mai 25, 2010 Aleluia frate ! ... sa implinit si asta ! Am ,,incaltzat-o" cu Akrapovic ... clar, cand ies eu la plimbare zici ca vine apocalipsa ! am o intrebare: dupa un drum de 300-400 km/zi, nu te zapaceste de cap? la zgomot ma refer... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Mai 25, 2010 Share Postat Mai 25, 2010 (editat) Eu l-as intreba daca are tupeu sa mearga prin oras. Stiu si motociclisti care i-ar trage vreo doua pt nesimtire. ...cum de ce? Pai e road-legal chestia aia? Nu cumva face mai mult zgomot ca un BMW seria 3 negru fumuri fara tobe, din care rasuna bashi sau manele la stop? Editat Mai 25, 2010 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cs-marius-b Postat Mai 25, 2010 Share Postat Mai 25, 2010 Eu l-as intreba daca are tupeu sa mearga prin oras. Stiu si motociclisti care i-ar trage vreo doua pt nesimtire. ...cum de ce? Pai e road-legal chestia aia? Nu cumva face mai mult zgomot ca un BMW seria 3 negru fumuri fara tobe, din care rasuna bashi sau manele la stop? Hai laso balta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GIV 32 Postat Iunie 3, 2010 Share Postat Iunie 3, 2010 (editat) ...ma, nu stricati si topicul asta!!!... Editat Iunie 3, 2010 de GIV 32 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.