Sari la conținut

Honda Vfr 750/800/1200


rmg

Postări Recomandate

In cazul in care se mai loveste si altcineva de problema mea!

Rezumat: motor ce se opreste in mers in mod aleatoriu, dar numai daca ambreiajul este tras, niciodata in sarcina!

Problema: mufa de la alternator, cea cu 3 fire galbene de pe partea dreapta topita partial cu toate contactele carbonizate, insa cablurile intacte!

Cauza: De la coroziune plus subdimensionarea cablurilor de catre honda plus trecere de la 1mmp la 1.5 mmp prin mufa!

Alte efecte descoperite dupa diagnoza facuta conform manual: 1. tensiune de incarcare mica, aprox 13.2V ce scade pana la 12.7 cu faza lunga dar fara ventilator pornit 2. cu motor incalzit bine se observa o scadere cu 200rpm a turatiei de relantii daca ventilatorul porneste!

 

Rezolvare: eliminat mufa complet prin legarea directa a releului de incarcare si a alternatorului.

 

Dupa aceasta operatiune tensiunea de incarcare a crescut la 14.1-14.2V!

Tensiunea tot scade la pornirea fazei lungi dar ramane peste 13.7-8V. Din masuratori nu rezulta scurgeri de curent iar alternatorul este in parametrii cu 0.7ohmi intre faze si fara continuitate intre firele galbene si masa!

Dupa un drum mai lung voi incerca sa revin cu o concluzie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 8,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Salut Bogus.

Unde se gaseste mai exact mufa respectiva ? Trebuie demontat cumva capacul motorului ?

As face o verificare pentru ca nu am rezolvat problema mea. Doar am amanat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mufa se afla pe partea dreapta. Ca sa ajungi la ea trebuie demontata carena.

Cel mai simplu cauti pe langa furtunul gros de racire o mufa cu 3 fire galbene. Este singura deci nu ai cum sa gresesti!

Iti recomand sa o desfaci si sa te uiti la conexiuni! La mine pe afara nu se vedea mare lucru, dar inauntru am gasit-o carbonizata si topita! Ideea de a le lega pe direct o am de pe alte forumuri. Se pare ca mai multi au patit treaba asta si mai toti spun ca de vina este subdimensionarea cablurilor si faptul ca o data umblat la mufa se slabeste contactul care coroborat cu oxidarea duc la cresterea rezistentei! Rezistenta crescuta inseamna efect joule (i^2xRxt).

Daca tot desfaci acolo masoara si rezistenta infasurarilor (cablurile galbene luate doua cate doua...max 1ohm) si continuitatea (intre firele galbene si masa)! Nu se stie niciodata!

 

Suplimentar pentru cine nu stie cum se verifica daca exista vre-un scurt in cablaj procedura este simpla. Se desface borna minus a baterie, dupa care sonda plus a multimetrului se leaga la cablul negru iar sonda minus la borna minus a bateriei! Multimetrul se trece pe curent continuu pe o valoare mare pentru a evita stricarea aparatului, dupa care se coboara in scara! Daca multimetrul indica intre 0-2.5mA totul este ok! Orice valoare mai mare indica un scurt pe undeva!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce cheie sefule?

Ai odata la arc, cheia din trusa, la tub iti trebuie o tubulara de 8 care trece printr-o gaura ovala din sasiu pe stanga, apoi la reglajul de jos, daca e la VFR (nu mai stiu exact daca e sau nu) iti trebuie o surubelnita dreapta.

 

Gata, am lamurit situatia.

 

Pe modelul nostru de VFR la amortizor avem doua reglaje: pe damping si preload.

La mine era maxim intins arcul pe amortizor, motiv pentru care era inalt spatele si moale tare, am coborat o idee spatele.

Pe damping am reglat revenirea si nu mai balanseaza ca inainte, parca era o barca.

 

Azi fac un test drive sa vad ce iese.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gata, am lamurit situatia.

 

Pe modelul nostru de VFR la amortizor avem doua reglaje: pe damping si preload.

La mine era maxim intins arcul pe amortizor, motiv pentru care era inalt spatele si moale tare, am coborat o idee spatele.

Pe damping am reglat revenirea si nu mai balanseaza ca inainte, parca era o barca.

 

Azi fac un test drive sa vad ce iese.

Pai vezi ma neica ... Te plangeai ca nu se comporta mobra ok dar mergeai cu ea setata aiurea, pai se poate !?!

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai vezi ma neica ... Te plangeai ca nu se comporta mobra ok dar mergeai cu ea setata aiurea, pai se poate !?!

All is good :) acum sta frumos pe curbe, nu mai face balans aiurea.

Asa am luat-o iar in manual nu zice nimic de reglaje, pana recent credeam ca n-am ce sa-i fac :)) dadeam si eu vina aiurea pe gume.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

All is good :) acum sta frumos pe curbe, nu mai face balans aiurea.

Asa am luat-o iar in manual nu zice nimic de reglaje, pana recent credeam ca n-am ce sa-i fac :)) dadeam si eu vina aiurea pe gume.

Te mai poti juca un pic cu reglajele daca vrei, dar e pe testate treaba ... reglezi => testezi, reglezi => testezi, pana iese

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, ma poate ajuta cineva? Care ar fi diferentele intre VFR 800 din anii 2003, 2004 si 2005?

Multumesc.

Pai nu pre sunt.

» Post actualizat in 17 Aug 2016 06:19

Pai nu pre sunt.

Un pic la electronica din 2006.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema a disparut odata cu revenirea caldurii.

Tind sa cred totusi ca a fost apa pe undeva pe unde nu ii convine si acum s-a uscat locul.

In orice caz, am ajuns acasa, o sa verific prima data cablul de la masa.

 

Huh, va amintiti de problema mea ?

Ma tot frecat la icre intre timp cu manifestari o data la saptamana. In ultimul timp, cam la 2 zile.

 

Dupa o meditatie profunda gen maestrul Pfu-Thai, am ajuns la concluzia ca bateria imi este incarcata cand si cand.

Eu de fapt merg pe baterie 100-200 de km pana o golesc si cand vreau a pornesc, pl curent. Apoi iarasi mai incarca cand isi aduce ea aminte, iar mai merg pe baterie ...

 

Vreau sa cer un sfat. Cum pot verifica cat mai exact ca sa aflu ce este defect : alternator, releu incarcare sau bateria in sine.

Nu vreau sa ma apuc de reparat nimic pana nu stiu exact unde e defectul, iar ca sa aflu trebuie sa investighez ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Huh, va amintiti de problema mea ?

Ma tot frecat la icre intre timp cu manifestari o data la saptamana. In ultimul timp, cam la 2 zile.

 

Dupa o meditatie profunda gen maestrul Pfu-Thai, am ajuns la concluzia ca bateria imi este incarcata cand si cand.

Eu de fapt merg pe baterie 100-200 de km pana o golesc si cand vreau a pornesc, pl curent. Apoi iarasi mai incarca cand isi aduce ea aminte, iar mai merg pe baterie ...

 

Vreau sa cer un sfat. Cum pot verifica cat mai exact ca sa aflu ce este defect : alternator, releu incarcare sau bateria in sine.

Nu vreau sa ma apuc de reparat nimic pana nu stiu exact unde e defectul, iar ca sa aflu trebuie sa investighez ...

 

Este foarte mult de scris aici pe forum! Insa iti recomand sa scoti manualul de service sa il deschizi la capitolul 17. BATTERY/CHARGING SYSTEM sau pagina 554. Acolo o sa gasesti tot ce recomanda honda sa faci pentru o diagnoza minim invaziva! o sa ai nevoie de un multimetru! Daca multimetrul este unul de obor iti recomand sa ii schimbi bateria! Astea ieftine pot arata parametrii aiurea cand bateria lor se descarca!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Huh, va amintiti de problema mea ?

Ma tot frecat la icre intre timp cu manifestari o data la saptamana. In ultimul timp, cam la 2 zile.

 

Dupa o meditatie profunda gen maestrul Pfu-Thai, am ajuns la concluzia ca bateria imi este incarcata cand si cand.

Eu de fapt merg pe baterie 100-200 de km pana o golesc si cand vreau a pornesc, pl curent. Apoi iarasi mai incarca cand isi aduce ea aminte, iar mai merg pe baterie ...

 

Vreau sa cer un sfat. Cum pot verifica cat mai exact ca sa aflu ce este defect : alternator, releu incarcare sau bateria in sine.

Nu vreau sa ma apuc de reparat nimic pana nu stiu exact unde e defectul, iar ca sa aflu trebuie sa investighez ...

Statorul:

Cu motorul pornit si mufa scoasa trebuie sa ai cam 15v curent alternativ pe combinatii de culori gen 1-2 1-3 2-3, iar in turatie(aproximativ 5000) trebuie sa se duca pe la 70-80 de volti, diferenta nu trebuie sa fie mare intre permutari, nu mai mare de 1-1.5volti la relanti si 3-4 in turatie. Nu e indicat sa tii motorul foarte mult pornit asa, generatorul merge in gol si risti sa il prajesti.

Releul:

Masuratoarea cu releul in mana data de manual e cam irelevanta din punctul meu de vedere.

Masoara cu motorul la relanti incarcarea la bornele bateriei(de data asta cu aparatul pe curent continuu), vezi cat ai, cu far stins, cu far aprins, tu alegi, apoi in aceleasi conditii masori direct la iesirea din releu fara sa scoti mufa(rosu-negru), bagi testerele in mufa. Nu trebuie sa ai diferente mari intre, nu mai mare de 0.5 volti. Daca ai verifica mufa in sine si siguranta principala de 30 de amperi, oxizi, siguranta o gasesti la capatul firului de plus al bateriei, pe releul de pornite sub mufa cu 4 pini. Daca totusi diferenta e mica intre curentul la baterie si curentul la releul ai o sansa sa fie mufa intre stator si instalatie exidata, verifica. Daca aia e ok e releul dus. Merge orice releu cu 5 fire (parca) dar te-as sfatui sa iei unul MOSFET, gen : http://www.electrexworld.co.uk/cgi-bin/sh000001.pl?WD=vfr%20800&PN=RR53%2ehtml#SID=273?aRR53

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai completez ceva la ce a scris ThunderByte la verificarea statorului: inainte sa faci testul descris de el, verifica pe rand continuitatea celor trei fire cu sasiul motocicletei. Daca statorul este in regula, pe fiecare masuratoare facuta, rezistenta citita de multimetru trebuie sa fie 1 (sau infinit).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

mai completez ceva la ce a scris ThunderByte la verificarea statorului: inainte sa faci testul descris de el, verifica pe rand continuitatea celor trei fire cu sasiul motocicletei. Daca statorul este in regula, pe fiecare masuratoare facuta, rezistenta citita de multimetru trebuie sa fie 1 (sau infinit).

Daca da la masa practic e in scurt/ are pierderi => nu o sa ii dea voltajul necesar.

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am avut problema asta cu statorul... daca se arde statorul e bun ars si tb schimbat / rebobinat...

O data ars, aia e! nu mai incarca nici batut :)

 

Am patit-o de curand (acum 2 saptamani intr-o tura pana in Croatia) asa ca sunt stan patitul.

 

btw, bine v-am gasit :) sunt posesor de VFR de cateva luni

Editat de chill0ut
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce dracu se intampla cu Honda la capitolul asta oare ?

Am avut Suzuki 1 sezon jumate si nici macar o singura data nu a facut vreo faza legata de incarcare / pierdere curent / baterie ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...