Sari la conținut

diferente ulei 10w40 auto 10w40moto


C devil
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 81
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Pai cred ca tot tu ar trebui sa ne raspunzi dupa ceva vreme. Daca ti se pare ca ceva e diferit nu e prea bine, daca nu insemana ca e bine.

Din ce am mai cautat si eu nu am gasit pana acu nici un argument solid ca ar fi diferente intre cele 2 tipuri. aia care fac ulei moto zic ca e diferit, altii zic ca nu, nici unu nu a dovedit in vreun fel diferentele deci, daca are cineva un link cu o explicatie clara abia astept sa il citesc :wacko:

Editat de radu86
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La majoritatea motocicletelor, cutia si ambreiajul multi-plate se ung cu acelasi ulei ca si motorul.

 

Poti presupune ca uleiul de motoare are cativa compusi adecvati solicitarilor ambreiajului si transmisiei. Pe unele uleiuri chiar scrie.

 

In rest e marketing bullshit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiurile de masina de obicei contin aditivi anti-frictiune pentru a proteja mai bine componentele in miscare si a reduce uzura. Ambreiajul se BAZEAZA pe frictiune pentru a functiona, de aceea la motocicletele cu ambreiaj in baie de ulei nu prea merge cu uleiuri de masina. Asta e cam singurul motiv solid pentru a baga ulei de motocicleta.

 

...ah si e posibil sa existe si alti aditivi care sa se comporte altfel la motociclete decat la masini, datorita regimului mult mai solicitant al unui motor de 600cc care scoate 100 de caluti la peste 10k ture.

 

In concluzie, daca tii la motorul tau, ia ulei de motcilcleta ca nu economisesti mai mult de 2-3 beri la un schimb bagand ulei de masina!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La majoritatea motocicletelor, cutia si ambreiajul multi-plate se ung cu acelasi ulei ca si motorul.

 

Poti presupune ca uleiul de motoare are cativa compusi adecvati solicitarilor ambreiajului si transmisiei. Pe unele uleiuri chiar scrie.

 

In rest e marketing bullshit.

 

:wacko:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vrei sa incepi sa-ti paradesti motorul, mergi pe ulei auto. :wacko:

 

Nu e marketing bullshit, ca pentru ei ar fi foarte de dorit sa produca un singur tip de ulei si sa scape de costuri de productie suplimentare.

 

Fata de masina ai asa la mobra:

 

- ambreiaj in ulei

- regim de turatii mult mai ridicat si mult mai necrutator pentru ulei decat la masina.

 

 

Macar astea doua sa te tina departe de a mai baga ulei de masina in motocicleta. Ai CBR, ai mobra care cere turatii inalte, think about it.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e marketing bullshit, ca pentru ei ar fi foarte de dorit sa produca un singur tip de ulei si sa scape de costuri de productie suplimentare.

Hahaha de aia gasesti crema de fata marca l'oreal de folosit dimineata pana in pranz pentru femei intre 37 si 39 de ani cu par saten ochi verzi intre 56 si 58 de kile si care tin poseta pe umarul stang.

 

Orice producator isi segmenteaza clientela si incearca sa vina cu oferte dedicate pentru a se diferentia de restul, pentru a oferi un motiv suplimentar de cumparare, si in final pentru a vinde mai mult si mai scump.

 

Tu care ai un motor Giumbasaki si vezi in raft doua produse: "Ulei" si "Ulei special pentru motociclete Giumbasaki", ce produs alegi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba totul este marketing bullshit, in realitate se pot produce mobre de 1000 CP care sa consume 0.5l la suta, sa coste 200 dolari si sa tina 10 milioane de kilometri, dar nimeni n-are interes sa faca asa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca-i mobra cu ambreiaj uscat si turatii normale, merge sa pui ulei de masina. Doar ca mobrele astea sunt produse doar de Harley-Davidson (toate), Moto Guzzi (toate din cate stiu) si BMW (seria R si K-urile vechi, cele noi sunt motoare de turatie).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba totul este marketing bullshit, in realitate se pot produce mobre de 1000 CP care sa consume 0.5l la suta, sa coste 200 dolari si sa tina 10 milioane de kilometri, dar nimeni n-are interes sa faca asa ceva.

:wacko: :blink: :(

Un pic exagerat, dar in mare asa este. Nu ar mai avea profit daca ar produce masini si moto mult mai fiabile. Se spune ca masinile si motocicletele electrice vor fi fara service, dar bineinteles ca nu va fi asa. Ei de unde sa mai traiasca apoi.

 

Sunt f multe discutii pe baza problemei "ulei auto vs moto". De fapt nu e ulei auto, e pur si simplu ulei. Asa zice manualul de Honda, pune ulei, pur si simplu ulei care sa aiba standardele API si JASO nustiucare.

 

Sunt multe campanii de indoctrinare a soferilor si motociclistilor care se desfasoara de zeci de ani, si au dat foarte mari roade. S-a scazut nr de kilometri la care se schimba uleiul si filtrele pana la jumatate, atat la masini cat si la motociclete. Asta a adus un profit imens producatorilor de ulei. Esti luat drept necunoscator de catre vanzatorii de ulei si de mecanici daca respecti manualul motocicletei. :P

On topic: Nu are nimic uleiul tau, doar ca ar trebui schimbat mai repede decat ai face-o la o masina, motocicletele solicitand mai mult uleiul.

Intre uleiurile moto si auto sunt diferente de aditivi (cel putin asa zic producatorii). Insa eficienta acestor aditivi e pusa la indoiala in testele facute de tot felu de laboratoare.

Editat de vladut50
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la mine la mobra imi zice ca uleiul il schimb la 12 000km, si imi zice numai sa fie 10W40.

nu vad cum influenteaza turatia comportamentul unui ulei. temperatura uleiului da, dar turatia ce ii face?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiurile de masina de obicei contin aditivi anti-frictiune pentru a proteja mai bine componentele in miscare si a reduce uzura. Ambreiajul se BAZEAZA pe frictiune pentru a functiona, de aceea la motocicletele cu ambreiaj in baie de ulei nu prea merge cu uleiuri de masina. Asta e cam singurul motiv solid pentru a baga ulei de motocicleta.

 

...ah si e posibil sa existe si alti aditivi care sa se comporte altfel la motociclete decat la masini, datorita regimului mult mai solicitant al unui motor de 600cc care scoate 100 de caluti la peste 10k ture.

 

In concluzie, daca tii la motorul tau, ia ulei de motcilcleta ca nu economisesti mai mult de 2-3 beri la un schimb bagand ulei de masina!

Baga niste nisip si ai grija sa nu iti cada pilitura cand shimbi uleiul ca iti aluneca ambreiaju daca nu faci asa .

NU MA BAG IN DISCUTIA A vs M

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la mine la mobra imi zice ca uleiul il schimb la 12 000km, si imi zice numai sa fie 10W40.

nu vad cum influenteaza turatia comportamentul unui ulei. temperatura uleiului da, dar turatia ce ii face?

Turatia mai mare il uzeaza mai repede, pt ca fiarele il "freaca" de mai multe ori pe minut. In testele "ulei auto vs. ulei moto" rezultatele au evidentiat ca intr-adevar motocicletele sunt mai dure cu uleiul decat masinile, la acelasi numar de kilometri, facand ca acesta sa isi piarda vascozitatea mai repede. Parerea mea este ca asta se datoreaza cutiei de viteze, ambreiajului si turatiilor mai mari.

Ex fictiv:

O masina parcurge 1 km cu viteza de 90 la ora cu motoru la 3.000 rpm. O motocicleta SS parcurge 1 km cu 90 la ora cu 6000 rpm. Daca mai merge si racing, poate avea 14-15.000 rpm tot la 90 la ora. Ambele vehicule parcurg acel kilometru in acelasi timp. Care motor uzeaza mai mult uleiul pe kilometru? Una e sa il porti de sus in jos, intre segmenti si cilindru de 3000 de ori sau de 15.000 de ori pentru aceeiasi distanta si timp de parcurgere.

Sper ca nu m-am pierdut in logica :wacko: :blink: :(

Editat de vladut50
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vreau sa spun ca si eu am avut dilema asta si cand am citit manualul am ramas paf: use premium oil for ....

Si am fost si eu in magazine..in 50 % din uleiurile vandute (auto) scrie premium oil :wacko:

 

Voi decideti ....

 

 

PS: eu am pus MOTUL :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fiecare pune ce vrea in mobra.

Din punct de vedere tehnic, nu e mare diferenta.

Uleiul este ulei, doar unge si raceste

 

Asta va zice un inginer mecanic, cu specializare pe motoare cu ardere interna ....

Daca aveti injuraturi, le accept cu mare drag, dar numai la o bere , impreuna cu 3 tone de argumente.

 

 

Sa ne vedem sanatosi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am folosit repsol la cbr ica dar acum am schimbato pe castrol 10w 40 (auto) este vreo diferenta intre uleiul moto si auto cu aceleasi caracteristici (valori,indicatori...)10W40 ?

sal

io la gsxr am facut aceiasi smecherie ca si tine<nu am mai bagat motorex si am bagat castrol pt auto>si l-am tinut fix 2 saptamani. sintome; motorul se incalzea mult mai repede<era vara si imi statea numai pe la 100+ cu electroventilatoru pornit>si parca motorul incepea sa sune altfel. concluzia e ca nu merita pt 2-3 beri sa-ti f--i motorul

acum merg pe motul 300v si sunt multumit<l-am gasit cu 64ron litrul, asa ca gandestete cu ce te scoti daca mergi cu unul auto<mai ales castrol>

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Magazinele de piese auto care-ti vand ulei de auto pt moto, ar face bine sa-ti dea si cartea de vizita a unui service. Ca vei avea nevoie :blink:

 

In rest, fiecare e liber SA CITEASCA si SA SE INFORMEZE inainte de a-si cumpara ceva. Iar cei care vor descoperi standardele auto vs moto, regimuri de lucru, etc. vor observa si diferentele. Pana atunci vor merge pe idee ca daca scrie 10w/40 pe ambele sunt la fel. De fapt nu-s :wacko:

 

Si un mic exemplu de studiat pentru cei cei vor sa se lamureasca:

MARCA X - Ulei full-sintetic de top - AUTO:

Specification:

ACEA A3/B4

API SM/CF

VW 502 00/ 505 00

MB 229.1

 

TOT MARCA X - Ulei full sintetic de top - MOTO:

Specification:

JASO MA,

API SG,

ACEA A3

Editat de Thomas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Magazinele de piese auto care-ti vand ulei de auto pt moto, ar face bine sa-ti dea si cartea de vizita a unui service. Ca vei avea nevoie :blink:

 

In rest, fiecare e liber SA CITEASCA si SA SE INFORMEZE inainte de a-si cumpara ceva. Iar cei care vor descoperi standardele auto vs moto, regimuri de lucru, etc. vor observa si diferentele. Pana atunci vor merge pe idee ca daca scrie 10w/40 pe ambele sunt la fel. De fapt nu-s :wacko:

 

Si un mic exemplu de studiat pentru cei cei vor sa se lamureasca:

MARCA X - Ulei full-sintetic de top - AUTO:

Specification:

ACEA A3/B4

API SM/CF

VW 502 00/ 505 00

MB 229.1

 

TOT MARCA X - Ulei full sintetic de top - MOTO:

Specification:

JASO MA,

API SG,

ACEA A3

 

 

Din cate vad aici primul ulei nu merge la motorul meu are alt API.

Si eu zic la fel. In manualul meu nu zice ulei auto/moto zice doar 10W40 si API SE,SF,SG

 

Anul trecut am mers cu ulei auto de la AGIP dar anul asta n-am mai gasit cu aceleasi specificatii de nici o culoare. Ampus motul 7100.

Am si eu o intrebare. Intr-adevar la motor sunt mai multe turatii dar la cati km se schimba la o masina si la cati la un motor? Cam de 2-3 ori mai repede?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba totul este marketing bullshit, in realitate se pot produce mobre de 1000 CP care sa consume 0.5l la suta, sa coste 200 dolari si sa tina 10 milioane de kilometri, dar nimeni n-are interes sa faca asa ceva.

MARKETING asta e !!!!!!!

dar eu nu pot sa mi explic niste ciudatenii atata timp ca este tot 10W40

- zgomote (batai) anormale la motor

- o spuma in filtru de aer

si asta dupa ce am pus acel ulei auto

cred ca ma intorc la repsol :wacko:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...