Sari la conținut

Incepatorii si motocicletele puternice


Silenti
 Share

Postări Recomandate

Salutari all...

Poate n-oi avea eu experienta asa de mare, insa, daca te uiti un pic la Accidete ai sa vezi cel putin doua (sptamana asta sau cea trecuta) care s-au intamplat tocmai din incalcarea unor "reguli" enumerate mai sus.

 

Accept orice critica atat timp cat vine cu argumente solide.

Nu am scris " manual de condus motocicleta ". Nici macar pe departe.

Asa cum am enuntat, sunt pur si simplu niste regului "descoperite" de mine, si prin respectarea carora m-am ferit de evenimentele "prezise de alti veterani" cand au auzit de ZX6R.

 

Ca sa nu mai zic ca au existat multe voci care au spus ca nu apuc Craciunul. Haios mi se pare faptul ca una din acele voci, a ajuns in spital desi are o vasta experienta pe SS dar, a ales sa incalce una din aceste reguli.

 

Again... nu le stiu pe toate, si dupa cum ati vazut, nu mi-am dat cu parerea despre cum sa abordezi virajele pe Serres.

Asa ca, indiferent de experienta moto, nu esti Zeu.

Un set de reguli bine definite te va ajuta sa ajungi intreg acasa.

 

Intodeauna am zis ca cel mai smecher motociclist nu e ala care schimba toate vitezele pe-o roata, sau ia virajele cu genunchiul pe jos pe Cheia (asta pana va da peste o pata de motorina), sau face stoppie la Romana.

Cel mai smecher este acel motociclist care ajunge intreg acasa, care ajunge intreg la destinatie.

 

important este sa fim mereu fara exceptie preventivi si sa respectam mereu acele reguli

e mai bine sa invatam din greselile altora

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salutari all...

Poate n-oi avea eu experienta asa de mare, insa, daca te uiti un pic la Accidete ai sa vezi cel putin doua (sptamana asta sau cea trecuta) care s-au intamplat tocmai din incalcarea unor "reguli" enumerate mai sus.

Accept orice critica atat timp cat vine cu argumente solide.

Nu am scris " manual de condus motocicleta ". Nici macar pe departe.

Asa cum am enuntat, sunt pur si simplu niste regului "descoperite" de mine, si prin respectarea carora m-am ferit de evenimentele "prezise de alti veterani" cand au auzit de ZX6R.

 

Ca sa nu mai zic ca au existat multe voci care au spus ca nu apuc Craciunul. Haios mi se pare faptul ca una din acele voci, a ajuns in spital desi are o vasta experienta pe SS dar, a ales sa incalce una din aceste reguli.

 

Again... nu le stiu pe toate, si dupa cum ati vazut, nu mi-am dat cu parerea despre cum sa abordezi virajele pe Serres.

Asa ca, indiferent de experienta moto, nu esti Zeu.

Un set de reguli bine definite te va ajuta sa ajungi intreg acasa.

 

Intodeauna am zis ca cel mai smecher motociclist nu e ala care schimba toate vitezele pe-o roata, sau ia virajele cu genunchiul pe jos pe Cheia (asta pana va da peste o pata de motorina), sau face stoppie la Romana.

Cel mai smecher este acel motociclist care ajunge intreg acasa, care ajunge intreg la destinatie.

 

Orice accident se intampla datorita incalcarii de catre cineva a cel putin unei reguli (cu exceptia impactului cu un meteorit). Ori bikeru, ori conducatorul auto, ori administratorul drumului care nu semnalizeaza corespunzator, nu intretine drumul..etc..incalca niste reguli.

Tu vrei sa scoti miezul din fanta pe forum cu un topic in care expui adevaruri axiomatice....si crezi ca ai inventat roata.

Oricum e de apreciat ca in cei 9000 de km ai descoperit atat de multe reguli si mai ales bunavointa de a le impartasi cu ceilalti membri ai comunitatii

 

inchide frate topicul.....ca te faci de k.ko

 

PS(cand ai auzit prezicerile ca nu apuci craciunul, ai bagat motocicleta sub prelata...si ai asteptat ca sa le dovedesti cat de fraieri sunt?. Iti reamintesc ca e o sarbatoare anuala.....deci....te poti baga la asteptare, urmand ca la anu cand faci 11000 de km.....sa completezi acest topic al invataturilor intr-ale motociclismului al lui neagoe basarab catre fii sai neajutorati).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Orice accident se intampla datorita incalcarii de catre cineva a cel putin unei reguli (cu exceptia impactului cu un meteorit). Ori bikeru, ori conducatorul auto, ori administratorul drumului care nu semnalizeaza corespunzator, nu intretine drumul..etc..incalca niste reguli.

Tu vrei sa scoti miezul din fanta pe forum cu un topic in care expui adevaruri axiomatice....si crezi ca ai inventat roata.

Oricum e de apreciat ca in cei 9000 de km ai descoperit atat de multe reguli si mai ales bunavointa de a le impartasi cu ceilalti membri ai comunitatii

 

inchide frate topicul.....ca te faci de k.ko

 

PS(cand ai auzit prezicerile ca nu apuci craciunul, ai bagat motocicleta sub prelata...si ai asteptat ca sa le dovedesti cat de fraieri sunt?. Iti reamintesc ca e o sarbatoare anuala.....deci....te poti baga la asteptare, urmand ca la anu cand faci 11000 de km.....sa completezi acest topic al invataturilor intr-ale motociclismului al lui neagoe basarab catre fii sai neajutorati).

 

hai frate lasa-ne tu in pace pe incepatori si vezi de treburile tele!

 

de cacao se fac aia care, vba lui kosh, "NU AJUNG INTREGI ACASA"! Iar tu preacuviosule ne stai in fata pe drumul care ne duce acasa! Ce-ti veni sa te iei de topicul asta? Iti ocupa loc pe server? N-ai loc de noi? Pleaca frate si posteaza in alta parte si nu mai arunca cu cacao in orice intentie buna!

 

PS: Sau listeaza tu precuviosule niste reguli d-ale tale si explica-ne argumentat logica lor! Poate mai invatam si de la tine ceva! Sunt sigur ca ai sa ne inveti multe. Ia sa vedem poti sa te abtii si sa arzi gazu producand ceva util?

Editat de kawa_zx6r
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu unul nu cred ca se face de cacao o nu are nici o legatura , pe sosea poate aparea si un animal si idn cauza asta sa se produca un eveniment neplacut si atunci vina este a cui ???? a motociclistului ca nu a fost indeajuns de prudent !?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai dupa o ora de scoala cred si io ca ai dat cu miaru' pe jos, iar in excursia de la Rasnov sunt de parere ca ai avut bulan maxim: puteai sa exersezi curbe si franari in conditii mult mai putin stresante, dar ma rog... Anturajul plus inconstienta nu dau bine.

Multa bafta iti doresc!

 

Culmea..nu era miar la scoala,era de 125..dar eu chiar nu stiam cum sa fac macar jaloane...dar atat de mult vroiam carnetul incat dupa am luat sala m-am riscat.Am riscat si am pierdut.Apoi,dupa multa practica si vreo 2 luni,am revenit pregatit.

 

Si,DA,stiu ca am avut bulan.Nu,nu am fost singur,dar sa spunem ca prietenii cu care am fost m-au protejat intr-o anumita masura fiind incepator,dar totusi,nu puteam nici sa-i incetinesc,a trebuit sa ma tin dupa ei.Primii 100 de km au fost un chin,dar de ce spun eu ca ala a fost pragul psihologic ce trebuia trecut?degeaba te dai cativa km prin oras in fiecare zi,pana a doua zi uiti tot,mai ales ca esti la inceput.Dar asa,dupa fiecare curba luata deveneam putin mai increzator si mai abil,si am prins din mers tot felul de chestii esentiale.

Sa spunem ca a fost un fel de Crash Course in ale mersului pe moto.

 

Poate exagerez,dar dupa excursia aia m-am simtit ca in scenariile din cartile de Karl May cand un personaj a rapus ursul doar cu un cutit.Adica,pe scurt,am simtit ca mi-am infrant temerile si m-am intors "barbat".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Kosh: Un topic care ar trebui citit de toti incepatorii. Felicitari, Kosh, ai facut o treaba excelenta cu acele sfaturi.

 

@Preacuviosul: nu mai aveai alte topicuri unde sa te desfasori cu talentele de muiere isterica?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E pacat ce se intampla pe topicul asta!E acceasi boala omniprezenta pe tot forumul!Daca un topic incepe bine sigur va sfarsi lamentabil... ;)

 

Nu ar putea un moderator sa faca 3 chestii foooaaaarrrrttteeee simple si utile?! :angry:

1.Sa-l ia la curatat,

2.Sa-l inchida

3.Sa-l ridice sus cu titlu de tutorial?

 

Sau nu mai avem moderatori pe forumul asta? :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:blink:

E pacat ce se intampla pe topicul asta!E acceasi boala omniprezenta pe tot forumul!Daca un topic incepe bine sigur va sfarsi lamentabil... :D

 

Nu ar putea un moderator sa faca 3 chestii foooaaaarrrrttteeee simple si utile?! :angry:

1.Sa-l ia la curatat,

2.Sa-l inchida

3.Sa-l ridice sus cu titlu de tutorial?

 

Sau nu mai avem moderatori pe forumul asta? :D

;) Editat de mariusspuneceva
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Kosh: Un topic care ar trebui citit de toti incepatorii. Felicitari, Kosh, ai facut o treaba excelenta cu acele sfaturi.

 

@Preacuviosul: nu mai aveai alte topicuri unde sa te desfasori cu talentele de muiere isterica?

 

Ai dreptate stimabile. M-am comportat ca o muiere isterica fara sa tin cont de targetul acestui topic: cei fara permis, fara motor care franeaza cu tasta "Space".

 

@kosh: da pe permisul meu chiar scrie august 2008. dar eu nu scriu manuale si tutoriale de condus motocicleta. Cand in 2 ani faci km pe motor cam cat ma plimb eu cu bicicleta, spui ca nu ai avut experienta auto, mi se pare normal sa citesti, sa inveti si eventual sa incerci sa vezi daca poti aplica in practica. Sau orice altceva ai tu chef, dar nu sa dai sfaturi de condus pe drumurile publice.

 

In principiu sunt de acord cu una din ideile lui @Kassu: topicul trebuie inchis si scos de pe forum. Un incepator, in loc sa citeasca tutoriale cu adevarat utile(spuse de cei cu ani (si km $kosh) multi, sau poate chiar articole remarcabile traduse, casca ochii la o discutie intre cei fara permis, fara motor si cei care fac un mare efort sa ajunga pana la bikers in otopeni.

Editat de Preacuviosul_Mihail
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Felicitari pentru rabdare.

SInt de acord cu majoritatea sfaturilor, sint situatii cu care m-am intilnit.

Daca ar fi sa rezum toate sfaturile intr-unul singur, as cita din nou manualul de intretinere al motocicletei: "ride within your own limits at all times". Si inainte de asta, cunoaste-ti limitele. Iar cind le depasesti, fa-o cu pasi foarte mici. Asta e secretul oaselor intregi si al fierului neindoit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai dreptate stimabile. M-am comportat ca o muiere isterica fara sa tin cont de targetul acestui topic: cei fara permis, fara motor care franeaza cu tasta "Space".

 

Neah. Te comporti in continuare ca o muiere isterica. You should seek help.

 

 

@kosh: da pe permisul meu chiar scrie august 2008. dar eu nu scriu manuale si tutoriale de condus motocicleta. Cand in 2 ani faci km pe motor cam cat ma plimb eu cu bicicleta, spui ca nu ai avut experienta auto, mi se pare normal sa citesti, sa inveti si eventual sa incerci sa vezi daca poti aplica in practica. Sau orice altceva ai tu chef, dar nu sa dai sfaturi de condus pe drumurile publice.

 

Kosh, aici ai incurcat-o rau. Nu ai facut cerere la don'soara preacuvioasa sa iti permita sa scrii pe forum. Cere-ti scuze.

 

In principiu sunt de acord cu una din ideile lui @Kassu: topicul trebuie inchis si scos de pe forum. Un incepator, in loc sa citeasca tutoriale cu adevarat utile(spuse de cei cu ani (si km $kosh) multi, sau poate chiar articole remarcabile traduse, casca ochii la o discutie intre cei fara permis, fara motor si cei care fac un mare efort sa ajunga pana la bikers in otopeni.

 

In principiu nu stiu cum ai luat sala pentru permis daca ai grave probleme in a pricepe ce a scris Kassu. Nu a spus nicaieri ca topicul ar trebui scos de pe forum. Dar asa esti tu: unde nu-ti convine, denaturezi. Tipic muieresc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu cred ca posturile care nu fac obiectul acestui topic trebuiesc sterse, sunt oameni care chiar vor sa citeasca si e mai greu sa parcurga o droaie de discutii offtopic pentru a ajunge la cele care ii intereseaza .....

mie mi s-a intamplat pe altye topicuri cand cautam ceva are ma interesa si imi faceam nervi cu discutii fara rost , care nu isi aveau locul acolo

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Preacuviosule, iti spun sincer ca am fost sigur de drumul pe care-l va lua acest thread imediat ce-am citit primele rinduri scrise de initiator. Si de ce? Pentru ca nu se poate sa nu se gaseasca vreunul ca tine, care sa sufere de romanita cronica (inrudita cu durerenpulita, neinitiativita, lascamergeasatita si haisanufacemnimicita). Omul n-a pretins vreodata ca e profesor de motociclism. A dat pur si simplu niste sfaturi, pe care eu si multi altii le gasim bune. Nu pricep de ce te deranjeaza pe tine ca unii sint de-acord cu el. Si nu inteleg nici de ce te deranjeaza ca omul a dat niste sfaturi. Uite cum sta treaba. Da, nimeni nu va invata sa mearga bine pe motor de pe forum sau din carti. Dar daca din 100 care citesc, unuia ii intra-n cap macar 2-3 din sfaturile scrise acolo si le aplica, scopul topicului e atins. Stiu ca poate tie, motorist cu sute de mii de kilometri la activ, aceste sfaturi ti se par mult prea de bun simt pentru a fi puse in scris, dar eu iti zic ca multe lucruri pina nu le vezi scrise undeva nu-ti intra-n cap.

In final iti acord premiul "cel mai adevarat roman al zilei". Acum poti sa mergi linistit sa spargi niste saminta-n fata blocului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

auch! intradevar 1000 de cuvinte nu sunt ca o imagine... cel putin o perioada de acum incolo voi fi mai precaut.... :angry:

 

video acela e o un argument in plus ca fiecare sfat conteaza si merita discutata si analizata fiecare situatie in parte!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doamne fereste ! eu n-am putut privi tot filmuletul , si vorba lui ...... daca cineva memoreaza cateva lucruri bune macar, o viata poate fi salvata , scopul topicului este atins

 

Doamne fereste ! eu n-am putut privi tot filmuletul , si vorba lui Calin daca cineva memoreaza cateva lucruri bune macar, o viata poate fi salvata , scopul topicului este atins ***

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cunosc sentimentul, numai ca la mine la inceput (adica lin primele 2 iesiri )nu exista frana fata, mi s a spus sa folosesc frana fata si mai putin spate si acum (dupa a 4-a iesire) am uitat de spate. Am zis ca o sa imi fac un semn deala de incepator mare sa-l lipesc pe casca si sa mai scriu pe el si : "Atentie femeie in trafic" Asa o sa se fereasca singuri de mine daca eu nu sunt in stare :D

 

Eu chiar mi-am pus semnele de incepator, nu pe casca, ci pe mobra. Chiar ajuta sau, cel putin in cazul meu au ajutat foarte mult. Nu am B-ul si pana la prima iesire in trafic cu mobra nu am regretat acest lucru. In prima intersectie eram atat de panicata incat imi venea sa ma dau jos dupa moto si s-o las acolo. Cand ma mai si claxona cate un grabit, idem. Ei, dupa ce am pus semnele, nu ma mai claxona nimeni, nu-mi mai luam injuraturi, din contra, soferii se opreau, imi faceau semn sa trec, au devenit foarte amabili (cu exceptia taximetristilor carora le adresez un calduros :eek: in special celor de etnie indoielnica) Nici acum nu am dat semnele jos cu toate ca a trecut mai mult de un an de cand am permisul.

 

In legatura cu franele, si eu am folosit doar frana fata vreo doua luni apoi incet incet am inceput sa folosesc si spatele. Acum le folosesc pe amandoua concomitent. Inca nu m-am prins cand e bine sa folosesc spatele si cand fata, cu exceptia curbelor unde nu folosesc decat spatele, niciodata fata.

 

Despre liniile de tramvai ce sa spun?!?!? :) Sunt ingrozita de cate ori le intalnesc si incerc sa le evit pe cat posibil. Mi s-a intamplat de cateva ori sa-mi fuga spatele dar, spre norocul meu, nu a fost ceva grav si nu m-am tavalit.

Mi s-a mai intamplat sa-mi fuga spatele cand puneam cate-o frana mai violenta. Sper sa se schimbe un pic situatia cand voi schimba cauciucurile (sunt vechi iar cel de pe spate este fffff uzat).

As dori sa fac si cursul moto de pe Amkart anul asta, am auzit ca te ajuta foarte mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici acum nu am dat semnele jos cu toate ca a trecut mai mult de un an de cand am permisul.

 

Vezi ca asta e contraventie. Da-le jos si fii mai increzatoare pastrand totusi vigilentza. :eek:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca asta e contraventie. Da-le jos si fii mai increzatoare pastrand totusi vigilentza. :eek:

 

unde scrie ca este contraventie?

un politist chiar i-a spus unui nene care nu condusese deloc desi avea permis de 2 ani sa poarte semnele distinctive de incepator , pana capata ceva experienta . nu are nici o treaba acest lucru , plus ca sunt si autoturisme si motot folosite de 2 sau mai multi conducatori dintre care se poate ca unul sa fie incepator

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intr-adevar, la 9000 de km nu prea ai ce sa dai lectii si sfaturi. Insa unii invata in 9000 cat atii in 30000. Daca mai si pui mana si te documentezi,sigur ai ce spune celorlalti.

 

Parerea mea este, ca atata timp cat nu zici nimic gresit, ci toate sfaturile tale sunt corecte si foarte utile, faci ceva demn de admirat. Atata timp cat scrii cateva din putinele lucruri utile de pe acest forum, faci treaba buna.

 

Poate veteranilor li se par inutile sfatrile dina cest topic, dar incepatorilor le sunt de un real folos. Si asa multi motociclisti isi iau vitezane doar de schema si terase. Si asa sunt multe legende tranzmise prin viu grai despre cum ar trebui sa conduci o motocicleta sau cum ar trebui sa o intretii. E nevoie de tutoriale, sfaturi, etc (fie traduse, fie scanate, fie inventate) despre tehnici de condus si conduita preventiva.

 

Daca omul a dat un sfat gresit, corectati-l! Poate pune vreun incepator in pericol!

Daca nu, laudati-l!

Editat de vladut50
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

referitor la filmulet... urat de tot dar real.probabil ca tipu era scuterist.

ideea de baza e sa fi precaut si sa faci tot posibilul sa nu devi naiv, mai bine paranoic si sanatos decat altfel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari.

Exact d'aia am si zis ca nu vorbesc decat din experienta mea. Punct. Si mai sunt anumite chestii pe care le-am citit sau mi-au fost comunicate.

 

Cand mi-am luat eu moto nu am gasit aceste lucruri scrise. Poate si din cauza faptului ca unele dintre ele sunt elementare.

Elementare, ne-elementare, mi-e nu mi-a zis nimeni decat "ca o sa mori".

Nici un alt sfat de care sa ma folosesc. Doar atitudinea aceea superioara, cauzata, probabil si de faptul ca au vazut ca ma descurc.

Dar sa ma traga de-o-parte si sa-mi spuna "vezi aia, vezi... faci asa". Sau, "bah, esti (cuvant urat)? Nu mai fa asta!"...

NIMENI...

Daca eram un pusti cordit, cu banii lu' mama, mai ziceam...

 

Si chiar daca ma plimb singur, sunt foarte fericit caci mi-am satisfacut un vis, cu sacrificii destul de mari.

 

Asta a fost ideea de la care a pornit topicul de fata:

 

Mai mult ca sigur, sunt multi altii, care, desi viseaza la un ZX6R,R6 etc. au bunul simt sa constientizeze ca isi asuma un risc enorm.

Poate au trecut de mult de varsta impresionatului de gagici pe la terase, sau a vecinilor, etc.

Au doar un vis.

Si au nevoie de ajutor.

 

Nu cer laude si slavi. Am scris tot ce am scris doar pentru aceia care acum sunt in locul meu, sau vor fi in curand.

 

Ai vazut ceva scris si este gresit: invata-ma, adu-mi argumente, sa le dezbatem: doua capete sunt intodeauna mai bune decat unul.

Dar sa vorbesti asa doar de a te afla in treaba... nu pot sa incadrez decat la parere personala.

Ori parerea ta personala nu ma afecteaza cu nimic, mai ales cand se vorbeste despre cati km a facut X si cati km a facut Y.

Nu ma intereseaza despre X si Y, e problema lor ce fac, ce motocicleta conduc. Pe mine ma intereseaza cauzele care l-au facut pe X sa rateze curba, si pe Y sa devina ornament pe un TIR. Ca sa nu patesc si eu acelasi lucru, iar din cauza unei greseli tampite si stupide (dar despre care n-am citit nicaieri)... eu, sa raman fara vreo mana sau fara vreun picior.

 

Frate: am gresit ceva in enunturi? Am scris ceva care experienta ta, din 2008 pana acum, iti spune ca e "inteles denaturat", te rog, baga-te si lumineaza-ne cu argumente. Caci de preziceri sunt satul. De morala ieftina, iar sunt satul.

 

Asa cum am mai zis: fiti voi mai motocicliti decat mine. Faceti voi mai multi km. decat mine.

Nu ma intereseaza, n-am nimic de demostrat nimanui.

Eu mi-am satisfacut un vis vechi de 8 ani. Principala mea preocupare este sa ma bucur de motocicleta, si sa ajung intreg acasa, indiferent ca vin de la birou, de la tara, sau de la Bulgari. Si daca ceea ce am "aberat" eu p'aici ajuta pe cineva, cu atat mai bine.

Scopul a fost atins.

Oricum, prefer prieteni putini si de calitate.

 

Va salut.

Aveti grija de voi pe soselele patriei.

:eek:

Editat de Kosh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...