amitzu Postat Mai 4, 2009 Share Postat Mai 4, 2009 d@ann: Eu zic ca toti cei care considera ca au de dat sfaturi de bun simt pentru incepatorii pe sportive, pot sa le puna aici fara sa supere pe nimeni, ba din contra. Oglinzile mele trebuiesc schimbate neaparat, pt ca is din alea mici rau de tot ...asa am cumparat motoreta, cu tot cu ele. @ Kosh: Frana spate am mai exersat-o in poligon si pe stradutele mai libere, dar asa cum ai spus si tu, creierul meu deja stia ca o sa pun frana si cu spatele etc...chestia e ca in trafic tot uit de ea. Apropo de scapat mana in gaz, eu cand trec peste linii de tramvai si alte denivelari tin abmreiaju tras tocmai ca sa mu mi scape mana in gaz sau ceva de genu asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_horse Postat Mai 4, 2009 Share Postat Mai 4, 2009 d@ann: Eu zic ca toti cei care considera ca au de dat sfaturi de bun simt pentru incepatorii pe sportive, pot sa le puna aici fara sa supere pe nimeni, ba din contra. Oglinzile mele trebuiesc schimbate neaparat, pt ca is din alea mici rau de tot ...asa am cumparat motoreta, cu tot cu ele. @ Kosh: Frana spate am mai exersat-o in poligon si pe stradutele mai libere, dar asa cum ai spus si tu, creierul meu deja stia ca o sa pun frana si cu spatele etc...chestia e ca in trafic tot uit de ea. Apropo de scapat mana in gaz, eu cand trec peste linii de tramvai si alte denivelari tin abmreiaju tras tocmai ca sa mu mi scape mana in gaz sau ceva de genu asta. Cunosc sentimentul, numai ca la mine la inceput (adica lin primele 2 iesiri )nu exista frana fata, mi s a spus sa folosesc frana fata si mai putin spate si acum (dupa a 4-a iesire) am uitat de spate. Am zis ca o sa imi fac un semn deala de incepator mare sa-l lipesc pe casca si sa mai scriu pe el si : "Atentie femeie in trafic" Asa o sa se fereasca singuri de mine daca eu nu sunt in stare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
d@nn Postat Mai 4, 2009 Share Postat Mai 4, 2009 Nu cred ca tinutul ambreiajului tras este cea mai buna idee pe care o poti avea. Roata spate in momentul in care are tractiune(forta motoare), are si aderenta crescuta, implicit si stabilitatea motocicletei creste. Viteza de deplasare la un anumit moment este recomandabil sa o controlezi printr-o treapta de viteza aleasa corespunzator situatiei, astfel incit sa ai o elasticitate suficienta (in oras de exemplu treapta 2 sau 3), iat variatia se face din acceleratie, fara sa lasi motorul sa ajunga sub sau supra turat. Cand traversezi o sina sau o alta suprafata alunecoasa este recomandabil sa tii gazul constant, pentru a iti mentine si inertia si tractiunea, iar pe denivelari, de exemplu la politisti culcati e bine sa ai dai PUTIN gaz chiar inainte sa atingi cu roata fata, si nu o sa mai ai probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Mai 4, 2009 Share Postat Mai 4, 2009 (editat) da, e adevarat ca un 125 intra greu intr-un voblaj, dar poate fi scos si foarte usor. 125-urile sunt usoare si e de ajuns sa strangi mai tare de ghidon sau sa accelerezi putin. uneori cand imi intra in voblaj franam din curiozitate, doar ca sa vad cum se comporta si da, e adevarat, se accentueaza voblajul.o alta chestie legata de greutatea motoarelor mici: poti sa treci inclinat peste liniile de tranvai chiar si ude, ele fiind usoare e necesar doar sa tragi putin de ghidon si nu e nici o problema. ce treaba are capacitatea cilindrica cu voblajul ? inca nu ai vazut masini aruncate de pe liniile de tramvai ? sa stii ca se poate , nu are legatura greutatea Editat Mai 4, 2009 de mariusspuneceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Mai 4, 2009 Share Postat Mai 4, 2009 ce treaba are capacitatea cilindrica cu voblajul ?inca nu ai vazut masini aruncate de pe liniile de tramvai ? sa stii ca se poate , nu are legatura greutatea am zis de 125-uri fiindca sunt mai usoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cataene Postat Mai 4, 2009 Share Postat Mai 4, 2009 Trebuie sa realizezi ca ti-ai luat motocicleta sa te bucuri de ea, de plimbari, de intruniri. Nu ti-ai luat motocicleta ca sa stai prin spitale, sau, Doamne fereste, sa mori; sau sa stai cu ea prin service. Frumos, mi s-a intamplat si adevarat ai grait. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stancu5 Postat Mai 4, 2009 Share Postat Mai 4, 2009 am zis de 125-uri fiindca sunt mai usoare. tocmai ca astea mai ushoare te dezichilibreaza mai ushor(ce-i drept in maj situatiilor le si redresezi mai ushor). eu de exemplu am mers pe acelasi traseu cu un zx4 si pe urma cu cbr de 900 si in locurile unde tzopaia 400-le de ziceai ca sar de pe sha cbr-ul nici nu simtea. ride safe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kosh Postat Mai 4, 2009 Share Postat Mai 4, 2009 Am uitat una din cele mai importante "reguli" cand este vorba de trafic-ul aglomerat: 42. Incetineste si mergi extrem de precaut in "golurile" din trafic. Stiu ca enuntul suna ca draq, insa iata si un exemplu: Banda 3 si 2 e blocata. Tu vii pe banda 1. "Sfarsitul de coloana" (vizibil de tine) este o duba care se situeaza pe stanga ta (banda 2). In momentul in care vii paralel cu duba, INCETINESTE. Avand in vedere ca traficul este blocat, este posibil ca din partea stanga sa fie unu' care vrea sa se bage prin fata dubei, si te ia din stanga de-o sa zici ca n-ai avut noroc in viata. Cand banda unu si doi franeaza: franeaza si tu. Aia sigur nu franeaza de prosti si cel mai probabil se afla un pieton, sau o masina care vrea sa iasa din parcare / strada laturarnica. Deasemenea, cand ai autobuz in stanga sau dreapta ta: incetineste si fa devansarea asteptandu-te sa-ti iasa "ceva" in fata. Intodeauna cand te apropii, sau esti paralel cu un autovehicul prin care nu poti sa vezi ce se afla dupa el: ciuleste bine urechile si asteapta-te la neprevazut. Daca o sa citesti topicuri la accidente, o sa vezi in cateva cazuri cum regula asta "incepe sa iasa la suprafata". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Mai 4, 2009 Share Postat Mai 4, 2009 tocmai ca astea mai ushoare te dezichilibreaza mai ushor(ce-i drept in maj situatiilor le si redresezi mai ushor). eu de exemplu am mers pe acelasi traseu cu un zx4 si pe urma cu cbr de 900 si in locurile unde tzopaia 400-le de ziceai ca sar de pe sha cbr-ul nici nu simtea.ride safe posibil sa fie asa. la denivelari a mea sare ca toti dracii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Mai 4, 2009 Share Postat Mai 4, 2009 posibil sa fie asa. la denivelari a mea sare ca toti dracii. conteaza mult suspensiile , cum sunt reglate, cum si pentru ce au fost gandite etc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
knight_rider Postat Mai 6, 2009 Share Postat Mai 6, 2009 Propun STICKY pentru acest thread ! Nota 10 ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Mai 6, 2009 Share Postat Mai 6, 2009 Propun STICKY pentru acest thread ! Nota 10 ! subscriu! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Mai 6, 2009 Share Postat Mai 6, 2009 , adu un prieten cu tine si roaga-l sa-ti "arunce" inopinant "chestii imaginare" in fata din lateral. Chestia asta merge cel mai bine la exersarea evitarii obstacolelor. Sau, ai putea exersa cu sticle umplute cu apa: Pui o sticla cam de unde ai vrea sa incepi franarea, si alta unde "ar trebui" sa te opresti. La inceput vii incet paralel cu sticlele, dupa care maresti viteza... Dupa caz, ajustezi si distanta intre sticle. Si tot asa pana la "rezultate satisfacatoare" in care o sa ajungi sa franezi in plan. Totul este sa nu fortezi si sa nu-ti depasesti limitele. Gotta get creative with this shit. in trafic nu vei fi intotdeauna pregatit sa eviti obstacole asa cum o poti face cand exersezi , atunci stii ce te asteapta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
claudiu_lover Postat Mai 6, 2009 Share Postat Mai 6, 2009 Salutare tuturor.In acest topic vreau sa vorbesc despre incepatorii vesnic doritori de SuperSport. Desi tin sa ma adresez in special incepatorilor fara experienta de categoria B, tin sa cred ca topicul se poate aplica tuturor categoriilor de incepatori. Sa incep cu inceputul: Cine sunt eu, si ce calitate am sa dau sfaturi? Eu, sunt un motociclist incepator, am in spate abia 9000 de km si dorinta asidua de a nu avea parte de evenimente neplacute. Nu ma dau inapoi de la nici un drum indiferent de conditiile de vreme. As merge si pe timp de iarna daca motocicleta mi-ar permite. Tot ceea ce voi scrie mai jos, sunt NUMAI din experienta proprie, deductii personale cauzate sau nu de accidente usoare. Cred ca fiecare motociclist, indiferent de experienta, si-a format in timp, constient sau nu, un set de reguli personale, regului peste care nu trece. Sunt departe de a ma numi si considera experimentat, iar, in oras, voi ramane vesnic incepator. Randurile de mai jos sunt sunt lucruri care l-am dedus singur, altele mi-au fost si mie comunicate, altele le-am invatat "the hard way". Nu am sa vorbesc despre motocicletele de 1000cc, deoarece, evident nu pot fi de-acord cu un astfel de inceput. Sa incepem... Am sustinut intodeauna ca pana la o anumita varsta nu este bine sa ai motocicleta, cu atat mai mult una nervoasa. Spun asta deoarece la frumoasa varsta de 18 ani, nu vrei decat sa impresionezi, sa iesi in evidenta. Cunoscandu-ma pe mine la acea varsta, pot spune cu mana pe inima ca daca aveam motocicleta asta prin liceu, cel mai probabil eram mort acum. Tentatiile sunt prea mari pentru mintea rebela a unei persoane de 18 ani. Bineinteles exista si exceptii. Insa una este sa te sui pe o motocicleta super-sport pe la 30 de ani, cand probabil ai o familie, poate si un copil, un job cat de cat respectabil... un anumit statut in viata, si alta este cand iti cumperi ZX6R, R6, etc, la 18 ani cand ar fi trebuit sa te pregatesti de BAC. Again si aici sunt exceptii, but still... Ok, esti proaspat posesor de carnet categ. A, si vrei motocicleta. Si nu vrei orice motocicleta, ci vrei un super-sport. Primul pas ar fi sa citesti informatiile de pe forum, mai ales sectiunea de accidente si cea a incepatorilor. Dar invata sa citesti printre randuri si sa observi micile detalii si subtilitati strict legate de evenimentele petrecute. Daca dupa ce treci de pasul asta, inca mai vrei super-sport, o sa ai nevoie de tot ce scrie mai jos. Dar sa ne intelegem la un lucru. In momentul in care faci un topic, d'asta, parca tras la xerox: "Sunt incepator, vreau R6 (ZX6R, GSXR 600 etc), ce parere aveti?", e limpede ca nu vei obtine raspunsurile necesare. Poate esti bine intentionat, poate esti cumpatat (desi acest aspect intra in conflict direct cu motocicleta dorita de tine),trebuie sa intelegi ca majoritatea userilor de pe forum s-au saturat sa-si ingroape prietenii, s-au saturat de a-si tura motocicletele pe la parastasuri, s-au saturat de tipologia motociclistului incepator inconstient. Ca sa nu mai zic ca, sunt useri care lucreaza pe salvari, si au vazut prea multe, in prea putin timp. Trebuie deasemenea inteles ca desi nu este imposibil sa incepi pe super-sport, cu siguranta nu este usor si, curba de invatare este foarte lunga si anevoiasa. Nu sunt de-acord cu sintaxa "125 cc, 250cc... etc" deoarece depinde de omul din spatele ghidonului. Ca incepator, inevitabil vei face o serie de greseli tipice, scapari care un super-sport tinde sa nu le ierte. Exemple de astfel de scapari: 1 (cel mai frecvent): scapatul mainii in gaz. Greseala mare cauzatoare de accidente, unele soldate chiar si cu deces. 2 bruscarea franelor (mai ales fata). Mi-am luat-o si eu de cateva ori asa. 3 eliberarea brusca a ambreiajului. Daca esti stationat si te ia pe nepregatite, smuncitura te da jos imediat. Daca esti in viteza, smuncitura te poate baga in voblaj => panica => franat cu fata => accentuarea voblajului => buf. ...si lista poate continua. Ce trebuie sa stii despre un supersport: 1. este rigid ca si suspensii. 2. pozitia "in dinti" il face incomod la drumurile lungi. 3. felul in care iti dezvolta puterea te poate lua prin surprindere. Desi majoritatea sunt "cuminti" pana la un anumit nr. de turatii, asta nu inseamna ca daca te sprijini in acceleratie, nu te va da cu cracii in sus. 4. are unghiul de bracaj extrem de zgarcit. Asta inseamna ca il face mai putin manevrabil in oras necesitand 'jdemii de miscari dute-vino pentru a te strecura in spatii stramte. 5. franeaza de te pune in cap, accelereaza de te da cu cracii in sus. Ca incepator ai nevoie de o motocicleta usoara si previzibila care sa nu te coste mult reparatia cand, inevitabil, o vei da pe jos. N-ai nevoie sa te smunceasca, sa-ti dea senzatia ca fuge de sub tine. Este super-nasol caci treci de la motocicletele din scoala, la un monstru de 200kg si peste 100cp. Este grea, este nervoasa si nici nu stie de glume, ca sa ma exprim mai plastic. Toate aceste mici neajunsuri, combinate cu lipsa ta de experienta pot duce la accident. Trebuie sa intelegi ca un accident este o succesiune de evenimente care duc la un deznodamant neplacut. Adica sunt o sumedenie de intamplari, majoritatea, actiuni care le faci constient sau inconstient, intamplari combinate cu "chestii care nu trebuiau sa se intample". Exemple sunt multe si, consider ca peste 90% din accidentele in care au fost implicate motocicletele, puteau fi evitate. So, ti-ai luat motocicleta... nu conteaza cum; ai avut "succesuri multe" din "vanzari anterioare", te-ai imprumutat la banca, ti-a dat mama si tata... who cares... Ce faci? In primul rand ATITUDINEA. Expresia "mi-e nu mi se poate intampla" nu-si prea are aplicatii in motociclism. Shit happens, sa-ti intre bine in cap. Motociclismul este un sport periculos chiar si pe strazi necirculate. Este periculos prin definitie. Se intampla, fie "din voia ta", fie din voia altuia. Apoi: ECHIPAMENTUL. Echipamentul este crucial la incepatori, tocmai din prisma greselilor facute de acestia. Si, crede-ma pe cuvant, NU CONTEAZA DE PE CE CAZI, conteaza viteza la care cazi. D'aia n-am sa inteleg niciodata scuteristii care merg fara casca, gandindu-se ca lor nu li se poate intampla nimic, caci ei nu merg tare. Nu este nevoie sa mergi tare ca sa-ti versi creierii pe asfalt: este nevoie doar de o bordura "bine plasata". Iar "neprevazutul", si "legile lui Murphy" au avut mereu grija de asta. Pentru cei sceptici, va recomand un mic exercitiu: arunca-te in genunci pe bordura trotuarului, si vezi cam ce sentimente te trec. Apoi, incearca sa-ti inchipui, acceasi chestie, da' pe la un 50-60 km/h. Edificator, nu? So, ti-ai luat echipament. bun. POARTA-L. La orice drum, indiferent de lungimea acestuia. Chit ca te duci la magazinul din colt. Sa-ti dau un exemplu de eveniment: Dau o fuga pana la Real Berceni (aprox 2km de unde locuiesc). Pun echipamentul pe mine, ajung acolo, iau ce am de luat si ma intorc. Mi-am propus sa merg incet pentru ca aveam in rucsac lucruri "firave", printre care si niste oua de prepelita. Cand am intrat pe strada mea (care nu este modernizata), in conditii de vara si la fenomenala viteza de 10 km pe ora, am observat o caramida rosie suficient de inalta pentru a-mi pune probleme. Nu ma uitam direct la ea caci imi calculam traiectoria de abordare a trotuarului (erau si masini parcate, etc.). Pur si simplu, am vazut o chestie rosie ca se apropie de roata fata. Si am franat. Nu tare, ca eram pe praf pe jos. Dar suficient incat sa cad pe stanga. Cel mai important lucru acum incepe. Cum eram eu pe mijlocul strazii, in cadere am dat cu capul (casca) in stalpul de iluminat AFLAT PE TROTUAR. Deci, nu m-am dus in movila de nisip a lu' vecinu', movila situata perfect paralel cu locul caderii, ci m-am dus cu capu' in stalp. Ca d'aia zic: shit happens. Degeaba ai echipament daca nu-l ai pe tine. Nu conteaza caldura de afara, nu conteaza scopul si lungimea drumului pe care-l vei face: IMBRACA-TE PENTRU ACCIDENT, NU PENTRU PLIMBARE. Este obligatoriu sa ai echipamentul inainte de a avea motocicleta, altfel vei fi tentat sa mergi fara, si se pot intampla chestii nasoale. Asa a patit un tanar care locuia in zona Bobocica, care a iesi la o tura inocenta in spatele blocului cu un R6. Dumnezeu sa-l ierte. Daca ti-e greu sa te abtii, da cheile cuiva, si spune-i sa nu ti le dea inapoi pana nu te vede echipat. Ok, ti-ai luat si echipament. Trebuie sa stii ca daca ti-au luat casca de 1000 Eur, combinezon, manusi etc... la fel, toate de top, asta nu inseamna piua: nu mi se poate intampla nimic. Peste o anumita viteza, echipamentul nu face decat sa te arate bine in sicriu. Punct. Da, la viteze mici este indispensabil, la viteze mari, tine de noroc. Echipamentul te apara de julituri, zgaraieturi, chiar si de fracturi in unele cazuri, dar gandeste-te ca toata energia unui impact la viteze mari, trebuie sa se disipe intr-o distanta foarte mica (de cativa centimetri). D'aia, in momentul in care loveste un corp solid la viteza mare, exista certitudinea ca "pilotul" sa-si piarda viata din cauza leziunilor interne. Dupa cum probabil stii, echipamentul trebuie sa fie strans, mulat pe corp, sa nu permita ocazia, ca in caz de bufprotectiile sa se deplaseze din locurile pe care le apara. Casca, neaparat legata bine. Daca nu e legata, mai mult ca sigur va sari din cap si e vai de "procesor". Ok... ai rezolvat cu toate cele de mai sus: ai echipament, e pe tine, este totul ok si vrei sa iesi in trafic. Eu zic sa te mai gandesti odata. In cazul meu, neavand experienta de categ.B, am constatat la prima iesire in trafic, ca acesta este un pic prea mult pentru mine. Asa ca am luat decizia de a amana iesitul in full-trafic. Am preferat sa ies seara, si sa merg pe drumuri slab circulate, pana cand m-am invatat cat de cat cu motocicleta. Trebuie sa-ti acorzi un timp de acomodare astfel incat, atunci cand iesi in trafic sa poti actiona comenzile (semnale, claxon, flash-uri, etc) fara a fi nevoie de a te uita scurt la ele. Pur si simplu nu ma simteam in stare sa fac toate aceste lucruri, mai ales ca motocicleta nu parea sa tina cont de bunele mele intentii. Decat sa cazi peste masina unuia, sau sa te ia unu' in roti, mai bine mai astepti si te pui la punct. Am mers cu metroul 2 saptamani de radeau colegii de mine. Nu ma interesa: mi-am luat motocicleta pe care o visam de 8 ani. Acum aveam tot timpul. Invata sa o controlezi la viteze mici, invata sa o tii din ambreiaj (poate iti va salva viata), invata sa faci "jaloane invizibile", invata cum franeaza, cum accelereaza. Invata-ti bine motocicleta. Ai trecut de pasul asta: esti in trafic... nu te grabi la moarte. Mergi usor. Acorda soferilor ocazia de a te vedea in oglinzi. Este nedrept si iresponsabil sa acuzi soferii ca nu se uita in oglinzi si nu te vad, vad tu crosetezi printre masini cu 70-80km/h. Fi rezonabil si mergi in ritmul masinilor, poate o idee mai tare, dar, in nici un caz mai incet. De aici, esti pe cont propriu si se aplica tot ce ar fi trebuit sa citesti pana acum pe forum: esti invizibil, nu ai prioritate. Mai este o chestie de precizat inainte de a incepe listarea "regurilor". Din cate am observat eu, sunt trei faze (perioade) la motociclisti: 1. inceputul, cand mergi cumpatat si grijului. 2. perioada de dupa 2-3 luni, cand ai impresia ca le stii pe toate. Aici intervine o alta particularitate a ss-urilor. Falsul sentiment de siguranta, care la acest tip de motocicleta se instaureaza prea devreme. Se intampla atunci cand observi ca mergi mai relaxat, atunci cand franezi violent si constati ca n-ai cazut, caci din instinct ai indreptat motocicleta, parca schimbi mai smooth, etc. Acest sentiment de siguranta in abilitatile de a controla motocicleta iti va acorda prea multa incredere ca poti face fata oricarei situatii in trafic. Sub nici o forma sa nu te lasi prada acestui fenomen. Crede-ma, experienta sa faci fata chestiilor care se intampla la viteze mari, nu vine dupa 2-3 mii de km. Poate nu va veni niciodata. La viteze mari pierzi anumite detalii tocmai pentru ca "procesorul" nu este obisnuit sa prelucreze imagini cu un frame-rate mare. Trebuie educat, invatat. Imi aduc aminte cat de stresat eram la la viteza de 60km/h, cand am iesit pentru prima oara in trafic. Acorda-ti timp si nu trisa caci iti poate fi fatal. In momentul in care simti ca esti prea bun pentru o anumita viteza, ori da-ti o palma in casca, ori da o fuga pe AMKart. Acolo vei vedea cat de praf esti. Asa incepusem si yo sa ma simt "racer" prin oras, anu' trecut, si dupa o tura, doua pe AMKart am vazut ce "valoare" am. Si m-am linistit. Pana data viitoare. Sa nu fim ipocriti, ne place viteza, ne place andrenalina... Dar asumarea unor riscuri inutile in oras, nu mi se pare o idee buna. Daca nu-ti vine mintea la cap, mai mult ca sigur vei avea parte de un eveniment. Efectele acestui eveniment pot mai mult sau mai putin grave deoarece depinde de prea multi factori dintre care prea putini controlabili de tine. Inteleg ca nu pot sa franez la fel de eficient ca un "veteran". Nu pot controla franele la fel de bine, insa POT CONTROLA VITEZA MEA DE DEPLASARE, astfel incat sa nu am nevoie de skill de maestru in caz de-mi taie unu calea. Adica, pana mea, reduci cauza si efectele nu vor mai fi asa de periculoase. Sunt insa si colegi de-ai nostri motociclisti care mai au nevoie de o cazatura din cand in cand; tocmai "pentru a le mai cade gradele de pe umeri". Sa nu se inteleaga ca vreau raul cuiva, si ma doare sufletul ori de cate ori vad topic nou la accidente, insa, unii dintre noi, prea se muleaza pe target-ul reclamei aceea de la britanici "You're an accident about to happen". 3. perioada de liniaritate, in care fiecare e dupa noroc, sau "cum isi asterne". Motociclismul este o vesnica lupta cu tentatia, cu asumarea unor riscuri (unele inutile). Dar sa incepem cu "regurile" care nu sunt altceva decat o lista de chestii care pe mine m-au ajutat enorm. Majoritatea s-au "transformat" in "reguli personale", reguli peste care nu trec. 1. mergi subturat. Cel putin pana te inveti cu ea cat de cat si treci de perioada de bruscare a comenzilor. Orice-ai face, n-o lasa sa urce in ture ca dai de draq. 2. In oras ALWAYS sa mergi cu frana fata si ambreiajul "acoperit" (doua degete pe frana fata, doua pe ambreiaj). Acest "stil" de mers scade enorm timpul de reactie in caz de "eveniment neprevazut". 3. pastreaza distanta fata de vehicolul din fata. In caz de ceva nasol, vei avea timp sa franezi la timp fara sa blochezi vreo roata. 4. in trafic, formeaza-ti un obicei de a te uita la intervale regulate in oglinzi. Nu sta mult cu ochii in oglizi, ca poate franeaza ala din fata. In situatiile in care exista trafic pe toate benzile, nu te baza doar pe oglinzi cand vrei sa schimbi banda: exista sansa ca in unghiul tau mort sa se afle vreo masina, si s-o vezi prea tarziu, sa te panichezi (bruschezi comenzi si esti jos)... sau revii brusc pe banda in timp ce altcineva tocmai a ocupat-o... scenarii sunt multe. Intodeauna verifica oglinzile inainte de a schimba directia de mers si intoarce capul scurt. Si nu te baza pe faptul ca daca ai pus semnal, te si lasa sa te bagi. 5. Pentru inceput este bine sa faci doar chestiile care sunt neparat necesare. Adica daca nu te simti in stare sa faci stanga intr-o anumita intersectie: nu face stanga... mergi inainte pana la urmatoarea intersectie. Cand faci ceva constrans de situatie se genereaza o anumita stare de anxietate, nervozitate, stare care iti poate cauza un eveniment neplacut deoarece nu mai esti atent la toate detaliile din trafic. Astfel, ca si exemplu, in timp ce faci stanga, te poti panica de masinile care fac stanga prin lateralele tale, si fiind atent la ele, poate accelerezi brusc pe o linie de tramvai... ma rog... intelegi ideea. 6. Atentie cu frana brusca in proximitatea intersectiilor si trecerilor de pietoni. Intodeauna asigura-te in oglinzi ca nu exista riscul te a fi bubuit din spate. Franeaza din timp. Pastreaza distanta fata de vehicole; si daca vezi stopurile de frana actionate la vehicolul din fata, nu te baza pe faptul ca acesta se va pune in miscare pana il ajungi din urma. Again: franeaza din timp. Deasemenea, atentie cu frana de motor in conditii de trafic intens. Intodeauna atinge usor frana (spate) pentru a-i atentiona pe cei din spate de reducerea vitezei. 7. Daca drumul are, sa zicem, trei benzi de mers pe sens, iar primele doua sunt ocupate de masini blocate in trafic, "nu o arde" cu 80-100 pe banda a treia. Exista intodeauna posibilitatea ca din coloana sa tisneasca vreun grabit. Mergi incet pe banda trei, si pozitioneaza-te cat mai pe stanga ei, astfel incat, daca iese vreunu' din coloana oprita, vei avea cat de cat timp sa reactionezi. "Regula" asta m-a salvat pe mine de-o bubuiala incercand sa ajung la semaforul unde se despart sensurile de acces spre Tineretului, respectiv Timpuri Noi; chiar dupa semaforul pe unde traverseaza pietonii sa ajunga la statia lui 133. 8. Foloseste-te de toata latimea benzii: Sa zicem ca circuli pe banda, si in stanga ta se afla intrare/iesire pe o straduta, sau o parcare, sau accesul la o benzinarie... etc. Avand in vedere ca in acel caz, pericolul te paste din partea ta stanga, pozitioneaza-te cat mai pe dreapta benzii tale. Astfel lovesti doi iepuri: eventualul sofer care vrea sa intre pe banda ta, te vede din timp si nu te trezesti in aripa lui; si, in caz de nu te vede, manevra ta de evitare nu va mai fi asa de brusca ca atunci cand ai fi fost situat pe mijlocul sau chiar stanga benzii. Ca sa n-ai insa surprize, intodeauna redu viteza cand te apropii de intersectii indiferent daca ai sau nu prioritate. De-asemenea, redu viteza cand vezi RATB-ul, maxi-taxi oprind in statie... nu se stie cum te poti trezi cu cate-un ametit de pieton. 9. Nu urca rampe in viteza decat daca vezi ce-ti vine de sus. Adica sa-ti vezi banda pana dupa rampa. Cu toate ca depasitul este interzis in rampe, asa era sa ma bubuie unu' c-o dacie anu' trecut, pe drumul spre Alexandria. Idiotu' s-a pus in depasire chiar in varful dealului fara sa fie sigur ca nu-i urca nimeni in fata. Regula asta poate fi extinsa si la coborat: nu alerga ca nebunu' fara sa vezi sigur ca nu-i nici draq in fata. Aflandu-ma pe drumul Alexandria - Bucuresti, pe o panta (viraj la dreapta cu coborare abrupta) coboram yo, iar in urcare se afla o semanatoare. Daca veneam tare, direct ce ma faceam felii. 10. Este de bun simt ca, pana te inveti cat de cat cu motocicleta, sa nu mergi in grupuri decat daca participantii sunt la acelasi nivel de experienta cu tine, sau, si-au manifestat intentia de a merge in ritmul tau. Este foarte periculos sa incerci sa-i ajungi din urma, deoarece mergi peste limitele tale si se pot intampla chestii nasoale, mai ales in curbe. 11. Frate... si subtire cu viteza, mai ales pe drumuri care au stradute laterale. Daca vrea unu' sa iasa de pe-o straduta laterala, iar traficul din spate iti permite sa il lasi sa se bage, LASA-L. In cel mai rau caz scapi de o grija. 12. Exerseaza in conditii controlabile (drumuri slab circulate, parcari goale, etc), franari si evitari de urgenta. Mergi pe toate conditiile de vreme si pe toate tipurile de asfalt, la fel, in conditii controlabile. Invata-ti bine motocicleta. 13. Cand stai la semafor, incearca sa nu stai intre masini. Alege sa stai un pic mai in fata, sau pe banda; in orice caz evita ca la plecare sa fii sandwich intre masini. Nu se stie niciodata... Nu te baga la crosetat printre masini in momentul in care acestea sunt in miscare. Alege-ti o banda, caci nu se stie cum fereste vreunu' o grapa sau un canal si te da pe jos. 14. Nu pleca tare de la stop. Mai ales noaptea. Nu se stie cum trece unu' pe galben si va "intalniti" la mijlocul intersectiei. 15. Foloseste cu incredere claxonul. Nu te baza pe faptul ca soferul te-a vazut. Nu iti lasa integritatea corporala (chiar viata) in mana altora. Chestie care mi s-a intamplat: veneam pe Soseaua Petricani spre Pipera si vazand ca e traficu' mai "lejereanu" pe banda 1, m-am bagat. Si, in timp ce veneam yo lansat ( baldy.gif) il vad pe unu' c-o dacie la vreo "juma" de km ca intentioneaza sa intre pe "banda mea". In mod normal, reduc viteza si trec pe banda 2 (reduc intodeauna viteza caci exista posibilitatea ca soferu' sa se bage DIRECT pe banda 2). Dar in cazul de fata, banda 2 era ocupata, asa ca m-am bagat pe franare si pe claxoane lungi. Omu' n-avea cum sa ma vada din cauza unor "tufisuri" (pe buna dreptate), insa cand a auzit claxon, a "inghetat". Si uite asa nu s-a intamplat nimic nasol. 16. Mergi preventiv, paranoic chiar. Probabil ai mai auzit de fraza asta: creaza-ti o sfera imaginara in jurul tau si nu lasa pe nimeni sa intre in actiunea ei. Ce vreau sa zic cu asta este ca trebuie intodeauna sa ai o "portita de iesire", o "traiectorie de uscheala" in caz de "Doamne fereste". Nu sta pe langa masini si ABSOLUT NICIODATA nu merge paralel cu o masina aproape de ea. Nu se stie cum se fereste de vreun obstacol peste tine. 17. Depasire: nu te baga in depasire inainte sa ai contact vizual direct cu soferul masinii din fata. NU FACE DEVANSARE FARA SA FII SIGUR CA SOFERUL TE-A REPERAT. Pe mine "ma strange in spate" cand vad anumiti colegi motociclisti cum se baga in depasiri (dublari, triplari) in conditiile in care au trafic din fata. Multi soferi iti vor semnaliza dreapta, caz in care e ok sa faci manevra, insa niciodata fara sa fii sigur ca soferul este constient de prezenta ta acolo. Manevra de depasire, fa-o scurt, n-o "lalai" pe contrasens, insa nici nu-i lua omului fata, incercand sa revii pe banda. Caci nici tie nu ti-ar placea sa te depaseasca unu' in scurt. 18. In spatele masinilor mari, si nu numai, stai pe partea oglinzii din stanga: te vede si soferul din fata ta, te vad si cei de pe contrasens. "Te vede" si pata de ulei sau groapa din asfalt. 19. Inainte de "a te baga" la un drum lung fi sigur ca ai cumulat ceva km de experienta. In afara localitatilor, viteza este mai mare, iar o greseala iti poate fi fatala. 20. Incearca sa vezi pericole acolo unde nu sunt. Nu sta cu ochii in stopurile masinii din fata... scaneaza tot timpul traficul, trebuie sa fii tot timpul constient de ce se afla in fata, laterale si spatele tau. Pune-te in fata faptului implinit si ia-ti masuri de siguranta: vezi caine pe trotuar: nu te gandi ca nu-ti poate sari in roata chiar cand treci tu prin dreptul lui; vezi masina de la REBU parcata cu avariile puse: nu gandi ca in momentul in care tu treci pe langa ea, "ala" nu ia stanga de volan. Si exemplele pot continua. Important este atitudinea ta. Yo sunt mai paranoic de fel, asa ca am tendinta de a exagera anumite scenarii intalnite in trafic. Exemplu: veneam dinspre Budapesta spre Unirii, cu gandul sa NU intru in pasaj, si eram pozitionat pe banda 2 de la trotuar caci intentionam ca, dupa ce trec de intrarea in pasaj, sa fac stanga catre Piata Constitutiei. In partea stanga a mea trafic intens de masini care intrau in pasaj. Mergeam incet (pe partea dreapta a benzii atent la cei din spate, si mai ales, cei din stanga mea) de frica sa nu se razgandeasca vreunu in ultima suta de metri si, sa nu intre in pasaj. Ceva de genu': "ia sa vezi ca asta imi taie calea si nu intra in pasaj". Vreau sa spun ca a treia masina, imediat dupa ce m-a devansat, mi-a facut dreapta in fata brusc, fara semnal. Noroc ca-l intuisem si MA ASTEPTAM la un astfel de comportament. Sunt o gramada de locatii d'astea, aparent inofensive, insa cu un mare grad de periculozitate daca se insumeaza un anumit numar de "chestii care nu trebuiau sa se intample". Faza "Mi-e nu mi se poate intampla", nu "merge" la motociclism. 21. Foloseste masinile mari ca scut, mai ales cand te afli pe drumuri intens intersectionate cu stradute, alei, etc. Pastreaza o anumita distanta de siguranta, insa stai in spatele autobuzului, camionului etc. pastrand ritmul acestuia. Majoritatea soferilor nu au tupeu sa taie fata unui camion. Fiind in spatele acestuia, scapi de transpiratii reci pe sira spinarii. Atentie, insa la drumurile virajate ca, in momentul in care tu te joci de-a "hai sa urmarim camionul", sa nu te surprinda vreo curba. 22. Nu merge pe mijlocul drumului (benzii), stai pe partea stanga (aproape de ax). In oras, si nu numai (depinde si de intensitatea traficului de pe contrasens) este bine sa stai pe stanga benzii: eviti canale, gropi (desi nu este neaparat o certitudine), pete de ulei, etc. Evita banda 1 si este de preferat (chiar obligatoriu) sa nu faci depasiri pe dreapta. Poate isi aduce aminte unu' ca trebuia sa faca dreapta pe straduta X (ca deh, n-a fost atent ca vorbea la telefon), si se suie pe tine la mare arta. Daca esti nevoit sa te bagi pe dreapta, ciuleste bine ochii si urechile, si asuma-ti riscurile. 23. Ia intodeauna curbele cu 30 -40 km/h mai putin decat simti tu ca poti sa iei virajul. Mare grija in virajele in care nu se vede iesirea. Faptul ca stii sa te dai cu genunchiul pe jos, nu prea este relevant in momentul in care iti iei o groapa, sau cine stie ce draq mai gasesti pe strazile din Romania. Yo, acu' cateva saptmani am tras un drum Bucuresti-Tg.Neamt, si dupa Buzau, pe E85, banda doi era plina de gunoi menajer (cartoane, pet-uri, sticle, pungi etc.). Incearca sa-ti inchipui urmarile unui astfel de intalniri, aplecat pe curba de dreapta, cu TIR-ul pe contrasens... Tot la curbe: NU FRANA INCLINAT, sub nici o forma. Franatul in viraj este o manevra foarte periculoasa, iar pentru un incepator inseamna cazatura sigura. Franeaza inainte, cand esti cu motocicleta perpendicular pe asfalt. Daca constati ca ai intrat prea tare in viraj, sunt doua lucruri pe care trebuie sa le faci (din punctul meu de vedere): a. NU INTRA IN PANICA; b. NU TE ATINGE DE FRANE. Ia mana din gaz si apleaca-te. Impinge in ghidon, in scarite si apleac-o pana o gaseste dracii. Nu accelera prea tare la iesirea din viraj, "sa nu pierzi spatele". Acu' mai depinde si de cauciucuri, de starea lor, de presiunea din ele, daca sunt incalzite sau nu, de asfalt, de alinierea planetelor... etc. 24. In timp ce rulezi cu o anumita viteza pe strada, vezi groapa, sau constati ca mergi prea tare pentru a trece peste sinele de tramvai care se intersecteaza perpendicular cu banda pe care circuli... Trebuie sa stii ca in acel moment (in care treci printr-o groapa, sau peste un obstacol) nu este indicat sa "incarci fata". Eu franez treptat si pe secvente: frana, trec peste prima sina, apoi iar frana, trec peste a doua, iar frana... si tot asa. Important este sa nu franezi in timp ce roata este exact peste obstacol (in exemplul de fata sina de tramvai). Vezi ca ai o "belea" pe banda si stii sigur ca daca intri cu viteza la care te deplasezi, ti-o furi... primul lucru care trebuie facut este pastrarea calmului. Strangi rezervorul ferm intre picioare, te pozitionezi mai pe spatele mobrei si te pui pe franare atent insa sa ca atunci cand esti cu roata fata pe, sau, in obstacol, farurile sa nu pupe aripa rotii din fata. Incarcarea excesiva a franei fata, accentuata si faptul ca roata fata este pe un plan mai jos decat roata spate duce la buf, in cel mai multe cazuri. Daca mai si continui sa franezi in timp ce esti in groapa, cazatura este o certitudine. In nici un caz NU SCOATE PICIOARELE DIN SCARITE (este una din cauzele pentru care n-am ajuns eu cu cumparaturile de la Real intregi acasa), deoarece aceasta manevra face ca motocicleta sa-si schimbe ciclistica si echilibrul, ca sa nu mai zic ca manevra in sine, mai mult ca sigur o sa te puna pe un grad de inclinare ce poate fi periculos, avand in vedere ca tu te pregatesti de franare. Cel mai indicat este insa sa pastrezi o viteza de bun simt in oras, tocmai pentru a evita astfel de surprize. La viteza de bun simt: franezi, treci, iar franezi, iar treci si tot asa pana ai scapat. Este indicat sa franezi cu ambele frane (frana spate stabilizeaza motocicleta si scade gradul de incarcare a fetei), insa pentru asta TREBUIE SA STII TOT TIMPUL daca roata spate nu se afla in "imposibilitate de franare". Ca daca tu treci cu roata fata lejer peste sina de tramvai, si franezi cu spatele in timp ce roata se afla pe sina... n-am facut nimic... 25. ca tot veni vorba: Sinele de tramvai. Peste sinele de tramvai se trece printr-o miscare dintr-o singura bucata si asigurandu-ne ca avem un unghi cat mai perpendicular cu sina. Nu frana pe sina, nu accelera pe sina. Nu face nici o miscare prin care sa bruschezi motocicleta (eliberat ambreiaj brusc). Strange rezervourul intre craci daca viteza iti permite. Again, daca viteza iti permite, nu scoate picioarele din scarite. Evita insa sinele de tramvai in primele saptamani de trafic: dauneaza grav carenelor. 26. Nu te baga printre masinile in miscare. Foloseste spatiul dintre masini doar cand ambele siruri sunt oprite si imediat ce a pornit unul dintre ele, baga-te in el. Si multumeste. Daca ai avarii, pune-le, devii mai vizibil. Mai ma abat din cand in cand de la regula asta cand ma grabesc, dar este periculos. 27. Ai grija la semafoarele de langa metrouri, in special la orele de varf, in special la Victoriei. Multi isi duc colegii pana la metrou cand pleaca acasa si pasagerii deschid usile fix atunci cand se opreste masina, fara sa se mai uite daca vine cineva. Eu era sa mi-o iau o data. Atentie! 28. Ia-ti echipament bun. Orice te distrage, gen o casca prea fixa sau care-ti apasa pe urechi, mainile inghetate, frigul general, prea cald, transpiratie, poate fi o potentiala problema atunci cand mergi mult. Mi s-a intamplat de nenumarate ori sa fiu nevoit sa trag pe dreapta pentru a-mi ajusta nivelul de strangere al manusii, a legaturii de la casca. Este foarte enervant sa stai tot timpul cu gandul ca te strange manusa. Sa-i fi vazut pe astia din masini cum se uitau la mine cand imi trageam palme peste casca: deh, n-aveau de unde sa stie ca ma "deranja" urechea. Ca sa nu mai zic ca, daca ti-a inghetat mana pe leviere, nu prea te vad bine. In astfel de cazuri, treci pe n00b mode: fara mers printre masini, fara depasiri, distanta mai mare, in general fara nici o manevra cu potential periculos, care combinata cu imposibilitatea ta de a doza frana (din cauza frigului), poate duce la cazatura. Disconfortul creat de numite "neajunsuri" ale echipamentului, te distrage de la actiunile care se petrec pe langa tine. In trafic, trebuie sa fii atent la prea multe lucruri pentru a mai avea o grija in plus. 29. Pe ploaie mergi atent. Si cand temperaturile scad sub 5 grade. In special la inceput. Fara sa bruschezi franele sau acceleratia, fara schimbari bruste de directie, fara unghiuri mari de inclinare. Si invata sa pui genunchiul jos. E poate chiar mai important decat pe uscat deoarece asa reduci inclinarea mobrei, deci si sansa de a o tranti din cauza ca ti-a alunecat vreo roata. Pe timp de ploaie: FAZA LUNGA. Mai bine iti ei puncte de amenda, decat sa-ti iei zile de spitalizare. 30. Pe drumuri intens circulate de TIR-uri las-o mai moale. Dealul Negru este primul care-mi vine in minte. Probabilitatea de a da de o pata de ulei sau motorina este mult mai mare decat pe un drum normal. 31. Daca porti ochelari, nu-i lasa acasa. Poarta-i. Gaseste o metoda asfel incat sa-i ai tot timpul la ochi. Altfel risti sa patesti asa ceva. Dupa cum vedeti, sunt reguli rezonabile si de bun simt. Important mi se parea actiunea de constientizarea ca orice situati aparent inofensiva se poate transforma intr-un dezastru. Trebuie sa realizezi ca ti-ai luat motocicleta sa te bucuri de ea, de plimbari, de intruniri. Nu ti-ai luat motocicleta ca sa stai prin spitale, sau, Doamne fereste, sa mori; sau sa stai cu ea prin service. Daca am omis ceva, va rog completati. Accept orice fel de critica daca este constructiva si bine argumentata. Va salut, si aveti grija de voi. felicitari Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kosh Postat Mai 7, 2009 Share Postat Mai 7, 2009 in trafic nu vei fi intotdeauna pregatit sa eviti obstacole asa cum o poti face cand exersezi , atunci stii ce te asteapta Absolut adevarat. Insa nici nu te poti "culca pe ideea": "las ca vad eu atunci ce voi face!". Faptul ca exersezi, te face sa cunosti mai bine limitele de franare ale tale, felul in care motocicleta se comporta in diversele situatii de franare brusca (fie ea si constienta) si, totodata, cum felul in care stai in sha, te poate ajuta sau nu. Exersarea te face sa identifici cat de cat anumite chestii legate de comportamentul tau si al motocicletei atunci cand esti nevoit sa te pui brusc pe frane. Este mai bine sa exersezi deoarece daca e sa cazi, o faci in conditiile alese de tine (adica lipsa trafic), iar greseala comisa se soldeaza doar cu eventuale daune materiale si "de imagine". Insa in situatii de urgenta pe bune, faptul ca nu-ti cunosti limitele (care pot fi mai sus decat te-ai fi asteptat tu, sau, poate mai jos), iti poate pune probleme serioase iar, o cazatura tine de domeniul certitudinii. Pot exemplifica cu cateva situatii, insa nu este locul aici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Mai 7, 2009 Share Postat Mai 7, 2009 Absolut adevarat.Insa nici nu te poti "culca pe ideea": "las ca vad eu atunci ce voi face!". Faptul ca exersezi, te face sa cunosti mai bine limitele de franare ale tale, felul in care motocicleta se comporta in diversele situatii de franare brusca (fie ea si constienta) si, totodata, cum felul in care stai in sha, te poate ajuta sau nu. Exersarea te face sa identifici cat de cat anumite chestii legate de comportamentul tau si al motocicletei atunci cand esti nevoit sa te pui brusc pe frane. Este mai bine sa exersezi deoarece daca e sa cazi, o faci in conditiile alese de tine (adica lipsa trafic), iar greseala comisa se soldeaza doar cu eventuale daune materiale si "de imagine". Insa in situatii de urgenta pe bune, faptul ca nu-ti cunosti limitele (care pot fi mai sus decat te-ai fi asteptat tu, sau, poate mai jos), iti poate pune probleme serioase iar, o cazatura tine de domeniul certitudinii. Pot exemplifica cu cateva situatii, insa nu este locul aici. corect ! , nu e bine nici sa te culci pe o ureche Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jane Roe Postat Mai 7, 2009 Share Postat Mai 7, 2009 :wacko: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Old School Rider Postat Mai 7, 2009 Share Postat Mai 7, 2009 Am doar permis de A,am inceput pe motor de 1000...si da,am cazut chiar din a doua zi (slava cerului,ca asta m-a calmat pentru tot restul vietii,insa chiar si asa,am cazut dar nu am avut decat belituri).insa ciudat,eu nu am facut nici una din greselile tipice,adica scapat mana in gaz,franat prea tare,etc...ci am facut greseli in timpul mersului ce se datorau lipsei de experienta.Acum am incredere in mine,sunt pregatit pentru orice,dar totusi nu am prea multa incredere ca dupa aia o dau in extrema opusa..cand crezi ca stii prea multe,atunci faci buf si realizezi ca nu prea stiii mai nimic..daca mai ai ocazia sa reflectezi. Povestea mea de evolutie pe scurt..prima zi motor nervos,dar numai cu senzatie majora la 40 la ora.un drum de 7 km mi s-a parut un chin,vroiam sa ajung naibii odata la destinatie.A doua zi,primul eveniment in trafic,atunci blamam conservar,a fost si vina lui,dar vina a fost in mare parte si a mea,m-am panicat,si ...buf in curba.Motorul pe butuci o saptamana.Insa nu m-am lasat descurajat,dupa ce am reparat motorul,hopa vine intrunirea de la Rasnov.Aveam 2 zile de condus,la activ vreo..100 de km?si totusi,cu cel mai mare morcov in fund posibil,am zis ca TREBUIE sa o fac,sa imi demonstrez mie ca pot.Si am plecat la Rasnov noaptea la 8...am ajuns la 12 noaptea acolo..am petrecut pana dimineata,dormit 2 ore pe motor si apoi inapoi inca 200 de km.Cand am ajuns in fata blocului abia atunci am realizat ca SUNT VIU,am FACUT-O!am reusit!un sentiment de mandrie ma umplea in suflet.De atunci multe alte calatorii,si am acum vreo 10 000 de km.Nu e mult,dar destul cat sa scap de frica de curbe,destul cat sa vad mii de evenimente in trafic,si sa vad si moartea cu ochii de vreo 2 ori.Din toate acestea inveti. Personal,pe mine cei 200 de km noaptea spre Rasnov m-au format ca motociclist?de ce?pentru ca de ex primii 40 de km de curbe ii luam ca un incepator complet.adica cu ambreiajul tras ca pe bicicleta...si dupa ce treceau kilometrii am vazut ca motorul daca il inclin nu cade sau fuge,in ciuda instinctului meu de autoconservare.Si am inceput sa ma inclin tot mai mult pana cand am ramas si eu suprins de ce e posibil cu motocicleta,incalci legile fizicii.Aia a fost baza experientei la mine,daca nu faceam acel drum lung cu alti motociclisti la inceput,probabil si acum eram la fel sau mort.Si cam atat,nu mai plictisesc:) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kethal Postat Mai 7, 2009 Share Postat Mai 7, 2009 [...] Aia a fost baza experientei la mine,daca nu faceam acel drum lung cu alti motociclisti la inceput,probabil si acum eram la fel sau mort.Si cam atat,nu mai plictisesc:) ok. poate nu am inteles eu, dar tu n`ai fost singur, la drumul ala, right ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stancu5 Postat Mai 7, 2009 Share Postat Mai 7, 2009 .Acum am incredere in mine,sunt pregatit pentru orice,dar totusi nu am prea multa incredere ca dupa aia o dau in extrema opusa..cand crezi ca stii prea multe,atunci faci buf si realizezi ca nu prea stiii mai nimic..daca mai ai ocazia sa reflectezi Personal,pe mine cei 200 de km noaptea spre Rasnov m-au format ca motociclist?de ce?pentru ca de ex primii 40 de km de curbe ii luam ca un incepator complet.adica cu ambreiajul tras ca pe bicicleta...si dupa ce treceau kilometrii am vazut ca motorul daca il inclin nu cade sau fuge,in ciuda instinctului meu de autoconservare.Si am inceput sa ma inclin tot mai mult pana cand am ramas si eu suprins de ce e posibil cu motocicleta,incalci legile fizicii.Aia a fost baza experientei la mine,daca nu faceam acel drum lung cu alti motociclisti la inceput,probabil si acum eram la fel sau mort.Si cam atat,nu mai plictisesc:) nationalistule mai bine taceai, mai citeste inca o data ce ai scris si poate mai "editezi" un pic postul. bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LOKI_46 Postat Mai 7, 2009 Share Postat Mai 7, 2009 amice Tuning...asta e un forum creat de motoristi pt motoristi.....deci tu unde te incadrezi??? esti poate vreun vanzator de masini afectat de criza... sa mergi TU cu BMW si Mercedes si lasa ne pe noi sa avem grija eventualelor accidente.... PS: sper ca iti dai seama ca sunt R6 si R1 si nu 'er".... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Phoebus Postat Mai 7, 2009 Share Postat Mai 7, 2009 PS: sper ca iti dai seama ca sunt R6 si R1 si nu 'er".... Apropo de asta, am aflat de la un meserias, m-a invatat el, ca R6 e mai puternic decat R1, fiindca intre ele mai exista si R2, R3, R4 si R5. Asteptam sa iasa noul Er10 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LOKI_46 Postat Mai 7, 2009 Share Postat Mai 7, 2009 s a obisnuit de la E Classe... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
d@nn Postat Mai 7, 2009 Share Postat Mai 7, 2009 Ce tare e topicul asta...multi isi iau sau si-au luat ssuri cu multi cai pe post de prima motocicleta dar ii sfatuiesc pe altii ca in nici un caz sa nu faca precum ei...doar pentru ca ei au fost mai ..si mai...si au putut, inseamna mai mult ca sigur ca altii nu vor putea! Tare..tare... Este de-a dreptul distractiv, sint unul mai constient decit celalalt, nimeni nu trage de gaz mai mult decit e cazul, doar din cind in cind pe liniile drepte. Pacat ca nimeni nu baga la cap ce se vede pe la ACCIDENTE... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Mai 7, 2009 Share Postat Mai 7, 2009 nationalistule mai bine taceai, mai citeste inca o data ce ai scris si poate mai "editezi" un pic postul.bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.