Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

Nu e semnificativ mai usoara.

 

Raul,

In primul rand iti trebuie o janta pe 18" care sa aibe acelasi numar de gauri pentru spite ca janta de AT. Jantele Takasago sunt bune. Apoi iti trebuie alte spite (mai lungi). Nu stiu daca exista un asa zis kit de conversie a rotii de la 17 la 18".

Deasemenea se poate folosi ca donator de organe o roata spate de Honda XR600/650. Problema raportului se poate rezolva cu un pinion in spate mai mare. De exemplu la RD04/RD07 se poate pune un pinion spate de RD03.

Eu am o roata spate de Husqvarna pe care voi incerca o customizare astfel incat sa se potriveasca la AT.

 

Boieru',

Acela este un ventilator de computer. Daca nu ma insel functioneaza la 12V, deci poate fi folosit fara nici o adaptare. Stiu ca si la Transalp este aceeasi problema cu releul, ventilat prost, si aceeasi solutie a dat roade impreuna cu niste gauri trase in platicul lateral.

Editat de cstelia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vizitator _Raul_

Off-topic:

@andrei belcic si @cstelia, multumesc de raspunsuri!

Am sa ii dau omului link cu posturile voastre.

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Boieru',

Acela este un ventilator de computer. Daca nu ma insel functioneaza la 12V, deci poate fi folosit fara nici o adaptare. Stiu ca si la Transalp este aceeasi problema cu releul, ventilat prost, si aceeasi solutie a dat roade impreuna cu niste gauri trase in platicul lateral.

Scuze ca ma bag si eu in seama, dar acel ventilator, daca nu ma insel, nu e menit sa functioneze la mult peste 12V, cum intalnesti relativ usor pe o motocicleta. Sunt facute adaptari suplimentare (rezistente, etc)?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mult peste 12V inseamna cam 14.5 maxim. Eu am avut o vara intreaga la fostul loc de munca un astfel de ventilator legat la o sursa de 13.8 V si a mers fara probleme.

Editat de cstelia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca se arde asa usor, si in plus, nici nu e scump. O sa ma interesez la un prieten electronist ce rezistentza se poate pune in serie, astfel incat ventilatorul sa nu primeasca mai mult de 12V. Oricum, daca se arde si esti la mama draku', unde nu gasesti altul sa il schimbi, nu e nici o problema, pentru ca este un plus de ventilatzie pe care il adaugi. Mie imi merge bine si fara el.

 

Am inceput sa lucrez la crash-bar-ul pentru fatza (bord, faruri, carena) si m-am gandit ca daca tot il fac sa ma folosesc de el si ca suport pentru camera video. Nici o sansa... Vibreaza atat de tare, incat mi se opreste camera. Daca are cineva alta solutzie, sa ma anuntze si pe mine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mult peste 12V inseamna cam 14.5 maxim. Eu am avut o vara intreaga la fostul loc de munca un astfel de ventilator legat la o sursa de 13.8 V si a mers fara probleme.

 

Am vorbit cu un amic electronist si mi-a confirmat ca un ventilator de computer merge fara nici o prolema, nu necesita rezistenta suplimentara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

In primul rind sa ma prezint: Alex din Bucuresti detinator si mare adminrator al Africanei.

Mai mult ca sigur undeva pe forum a mai pus intrebarea urmatoare dar eu inca nu am dat de ea.. (de fapt sunt 2)

1. in ultima vreme africana mea porneste parca din ce in ce mai greu cd este rece (stiu ca dupa cateva zile datorita sistemului de "aerisire" al carburilor se duce benzina din ele si e normal sa porneasca mai greu) dar parca si de pe o zi pe alta tot o ia mai incet.. ce ar trebui sa verific in prima instanta? (personal m-am gandit la pompa de benzina insa nu stiu cum sa o "evaluez" :blink: )

 

2. In mers la viteza constanta drum drept astfalt neted intra intr-o oscilatie pe verticala de amplitudine mica insa frecventa suficient de mare (sa zic cam o "hitzineala" pe secunda).. e posibil sa fie necesara schimbarea arcurilor sau numai uleiul din furca?! (intreb pt ca dc ma apuc sa scot toata furca sa fac toata operatia o data.. adica sa nu schimb uleiul apoi sa constat ca tre sa schimb si arcurile etc ;) ).

 

In afara de sfaturile cerute: sunt curios dc se face fro adunare de africane sa discute oamenii si prin viu grai :)

 

Asfalt uscat si/sau iarba grasa pt vacute

 

 

------------------------------------------

Africa Twin XRV750 Future Classic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema poate aparea de la parf. Se murdareste si face zgomot, dar se poate schimba sau curata.

Al meu l-am alimentat de la pozitie. In max 10 minute se instaleaza.

post-5620-1237878188_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc foarte mult pentru ajutorul acordat @cstelia, si inca odata scuze de deranj!!

un prieten al meu, Bogdan, a dat la schimb un cb500 pentru o AT in timisoara!!!

asa ca dupa ce il vom renova(dpdv estetic), cu ajutoru lui @boieru il vom prezenta pe forum!!

 

 

ps. poate faca cateva poze, ca sa vedeti in ce stare poate ajunge un AT lasat pe mana unui pustan!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Boieru - intrunire la cort si foc de tabara, oriunde in tzara, dar in mijlocul naturii, nu la pensiuni sau hoteluri.

2. Perl -cort -codru-i frate cu romanu

3. Dan Hamzea - cort

4. Cstelia - corturar si eu

5. Popescu Mihai Raul - ?

6. Axa cu Scame - ?

7. Antenutza + Razvan - cort, codru si voie buna...

8. Jaques - cort, casutza, cabana, pensiune ( si cam atat ca este criza), locatie potrivita motoretei ( nu oras de campie), 2 nopti si o zi de traseu comun.

9. A.TW. - ?

10. Pedros - ?

11. Mircea Leschian - cort, doua nopti, o zi de traseu comun

12. Oly - ?

13. Sherky - la cort ... doar doar ne-om intalni odata biggrin.gif

14. Kanvulf - cort

15. 84 SBF - iarba verde, cort, nu ma prea intereseaza unde daca pot, vin

16. Gabi RD03 -cort clar

17. Sora 13 - natura, iarba verde, cort......libertate (probabil +1)

18. Gaxel - din pacate sunt plecat din tara. macar sunt tot pe mobra

19. Mae - ?

20. Vlad 302 - cort - natura; cu pasager

21. RIP Husi - cort---haiduceala in munti de preferat

22.mielu - tot cort si haiducie si eu. (probabil +1)

23.xel-cort--haiduceala in munti ...numai sa nu cada pe 06.06.2009...ziua-n care africa e ocupata sa-mi duca mireasa la altar...

24. duc- doua nopti cu cazare la garsoniera de panza in padure!

25. alex - cort/hamac - poate cu "atash" .. (dc pina atunci reusesc sa ii rezolv problema pornitului foarte greu cd este motorul rece)

Editat de cernunos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inceput sa lucrez la crash-bar-ul pentru fatza (bord, faruri, carena) si m-am gandit ca daca tot il fac sa ma folosesc de el si ca suport pentru camera video. Nici o sansa... Vibreaza atat de tare, incat mi se opreste camera. Daca are cineva alta solutzie, sa ma anuntze si pe mine.

 

Boierule, solutia pentru filmat cea mai buna tot pe casca ramane...

Aici sunt multe variante...topicuri deschise la echipamente si accesorii.

 

Insa cred ca doua persoane au scule de filmat care merita luate in calcul : ianachim si dayana.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cine si-a montat kitul cu "priza" de 12v pe africa ? sa-mi dea o mana de ajutor..

De montat o montez pe ghidon, insa nu prea am idee unde sa prind firele..si cu atat mai putin

unde sa pun siguranta care a venit in pachet.Mersi!

 

:cheers:

PS. cu stikerele ati rezolvat careva ceva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am montat priza direct pe baterie, de lene ca nu am vrut sa tai la fire....nu am avut pb pana acum, mai ales ca in parcare nu a venit nimeni sa si incarce toata saptama vreun mobil sau GPS ceva :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Siguranta o intercalezi pe firul pozitiv (tai firul si motezi siguranta intre cele 2 fire rezultate).

Ti-as recomanda sa mai cumperi un "releu de far" auto, simplu, cu 4 pini si sa alimentezi priza prin el, direct de la baterie. Alimentarea releului o iei de pe orice + care trece prin contact. Eventual de la + care vine la releul de lumini (comanda nu sarcina). Sau care vine la stopul de frana, care ti-e tie mai la indemana....

Mai exact:

Iti alegi pozitia releului, tai din firul rosu suficient sa-ti ajunga de la "+" baterie la releu(sarcina), tragi "-" la releu de oriunde, tragi "+" prin contact pentru comanda (vezi mai sus), tragi iesirea de la releu la priza prin siguranta.

 

Eu am pozitionat releul undeva sub releul de pornire si i-am tras alimentarea de la becul de frana.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am montat priza direct pe baterie, de lene ca nu am vrut sa tai la fire....nu am avut pb pana acum, mai ales ca in parcare nu a venit nimeni sa si incarce toata saptama vreun mobil sau GPS ceva :cheers:

 

Exista riscul (cel putin teoretic) sa uiti priza neacoperita si cand ploua sa se stranga apa in ea. Nu stiu daca apa de ploaie are conductivitate electrica suficienta sa-ti inchida circuitul dar n-as vrea sa aflu "the hard way" - sa descopar pe drum ca nu pot incarca GPS sau telefon fix cand am nevoie pt ca s-a ars siguranta sau s-o gasesc fara baterie daca rezistenta apei este suficient de mare incat curentul consumat sa nu depaseasca siguranta.

 

Plus ca peste tot exista puradei curiosi care s-ar juca putin la priza aia ca le place lor sa faca scantei cu sarma bagata acolo.

- recunosc si eu m-am jucat cu sarme pe la bateriile de camioane cand aveam santier in spatele blocului. Era mai palpitant decat cu putza in nisip.

Editat de Bulinu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am fost putin mai disperat si presat de timp, asa ca am cumparat o bricheta auto, si am tras + de la baterie si masa de la sasiu. a stat pe ghidon si am mers gps ul impecabil

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista riscul (cel putin teoretic) sa uiti priza neacoperita si cand ploua sa se stranga apa in ea. Nu stiu daca apa de ploaie are conductivitate electrica suficienta sa-ti inchida circuitul dar n-as vrea sa aflu "the hard way" - sa descopar pe drum ca nu pot incarca GPS sau telefon fix cand am nevoie pt ca s-a ars siguranta sau s-o gasesc fara baterie daca rezistenta apei este suficient de mare incat curentul consumat sa nu depaseasca siguranta.

 

Plus ca peste tot exista puradei curiosi care s-ar juca putin la priza aia ca le place lor sa faca scantei cu sarma bagata acolo.

- recunosc si eu m-am jucat cu sarme pe la bateriile de camioane cand aveam santier in spatele blocului. Era mai palpitant decat cu putza in nisip.

 

 

O sa rectific cand ii montez alarma, daca se joaca cineva o sa te banuiesc pe tine :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am tras 2 prize de 12V direct de la baterie, una cu siguranta, si alta fara, si cu cabluri mai groase. Pe cea fara siguranta o folosesc pentru a incarca bateria cand raman fara curent. Am o mufa de 12V pe redresor, si o infig la priza de bricheta, ca sa nu mai demontez carena care acopera bateria.

pentru filmat am o camera HD Sony, si am incercat toate pozitiile de montaj pe moto. Vibreaza ca draku' si imi opreste filmarea imediat. Plus ca se vede ca la cutremur... Deci cred ca singura solutzie tot pe casca ramane...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

 

Stiti cumva persoane care aduc din afara piese pt africa twin ?

As avea nevoie aproape de toata partea frontala ( fara roata ) .

 

Multumesc!

 

cel mai bine le iei de pe ebay.de

bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:D va mai tin si eu la curent cu unele evolutii :cheers:

/index.php?...t&p=1788191

 

Am vorbit cu un amic electronist si mi-a confirmat ca un ventilator de computer merge fara nici o prolema, nu necesita rezistenta suplimentara.

corect :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Siguranta o intercalezi pe firul pozitiv (tai firul si motezi siguranta intre cele 2 fire rezultate).

Ti-as recomanda sa mai cumperi un "releu de far" auto, simplu, cu 4 pini si sa alimentezi priza prin el, direct de la baterie. Alimentarea releului o iei de pe orice + care trece prin contact. Eventual de la + care vine la releul de lumini (comanda nu sarcina). Sau care vine la stopul de frana, care ti-e tie mai la indemana....

Mai exact:

Iti alegi pozitia releului, tai din firul rosu suficient sa-ti ajunga de la "+" baterie la releu(sarcina), tragi "-" la releu de oriunde, tragi "+" prin contact pentru comanda (vezi mai sus), tragi iesirea de la releu la priza prin siguranta.

 

Eu am pozitionat releul undeva sub releul de pornire si i-am tras alimentarea de la becul de frana.

Alimentarea prizei prin releu nu are nici un sens, mai ales ca ai nevoie adesea de curent cu contactul scos (de exemplu pentru lampa de cort). Interesanta ideea boierului de a monta doua prize din care una legata "pe direct" pentru incarcare rapida. In privinta locului de unde se poate lua curent, doresc sa va ajut pe toti cu un sfat pentru ca tocmai mi-am pus xenoane, pe care a trebuit sa le alimentez de undeva. Problema se rezolva foarte simplu. Se ia plus de la mufa contactului. Acolo ai natural si plus permanent si plus prin contact. Singura problema e masa ca nu prea ai de unde sa te legi la ea sub bord, asa ca mi-am sudat un surub de 6 pentru diversele mase legate la instalatia de xenon.

 

Cu ocazia asta e indicat sa-ti mai faci o rezerva si anume sa legi doua cleme luate dintr-un sir de cleme ca sa poti alimenta si alti consumatori permanenti pe care ii vei pune in viitor pe motor. Eu am lasat aceasta rezerva alimentata de la plusul permanent de la contact, tocmai inideea de a-mi monta in zona bordului undeva o dubla priza de 12 volti care se gaseste la orice en- gros . Apropo, a-ti gasit careva un loc potrivit?

 

Singura problema e ca trebuie sa dai jos carena ca sa ajungi la conectorul contactului. Daca insa vrei sa montezi prizele in fata (ca sa poti alimenta antiradarul si GPS-ul (ajung si acolo) este singura solutie care evita trasul de fire suplimentare.

 

Bun, daca tot m-ati pornit imi montez normal si detector radar si GPS. Altfel nu mai e de circulat pe asfalt in tarisoara asta fara sa platesti gras gaborilor. Si in plus GPS-ul ii valuta si in reteaua de drumeaguri de macadam sau in teren. Dupa sapaturi complicate am gasit cel mai ieftin GPS bun, un LG la 350 roni de care nu-mi va parea rau daca-l bulesc si un detector radar ieftin (cobralaul ala cel mai lesne) pe la 200 roni. Din cite am examinat eu situatia pentru detector ar fi spatiu sub parbriz, dar ramine problema GPS-ului.

M-am gindit sa confectionez o cutie metalica pentru el sau de plastic rezistent , sa-i pun aleia un capac permeabil la microunde (care o fi materialul potrivit??) si amortizare cu cauciuc spongios. Pozitia optima pe care am gasit-o, ar fi aceea prins de bara de intarire (aia subtire) a ghidonului cu posibilitate de rotire (pentru reglarea unghiului optic) pe aceasta. De asemenea asi construi un sistem de amplificare cu o boxa zdravana atit pentru detectorul antiradar cit si pentru domsoara Ioana :cheers:

 

Ce parere aveti domnilor? Astept opinii, am pornit ofensiva de primavara! Apropo, daca sint pe fir inca o intrebare, ce semnificatie este o vibratie de tip excentric pe frei care dispare cind trag ambreiajul? si la ce probleme poate duce?

Asfalt uscat de primavara!

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...