Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

Exista riscul (cel putin teoretic) sa uiti priza neacoperita si cand ploua sa se stranga apa in ea. Nu stiu daca apa de ploaie are conductivitate electrica suficienta sa-ti inchida circuitul dar n-as vrea sa aflu "the hard way" - sa descopar pe drum ca nu pot incarca GPS sau telefon fix cand am nevoie pt ca s-a ars siguranta sau s-o gasesc fara baterie daca rezistenta apei este suficient de mare incat curentul consumat sa nu depaseasca siguranta.

 

Plus ca peste tot exista puradei curiosi care s-ar juca putin la priza aia ca le place lor sa faca scantei cu sarma bagata acolo.

- recunosc si eu m-am jucat cu sarme pe la bateriile de camioane cand aveam santier in spatele blocului. Era mai palpitant decat cu putza in nisip.

 

 

O sa rectific cand ii montez alarma, daca se joaca cineva o sa te banuiesc pe tine :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu am tras 2 prize de 12V direct de la baterie, una cu siguranta, si alta fara, si cu cabluri mai groase. Pe cea fara siguranta o folosesc pentru a incarca bateria cand raman fara curent. Am o mufa de 12V pe redresor, si o infig la priza de bricheta, ca sa nu mai demontez carena care acopera bateria.

pentru filmat am o camera HD Sony, si am incercat toate pozitiile de montaj pe moto. Vibreaza ca draku' si imi opreste filmarea imediat. Plus ca se vede ca la cutremur... Deci cred ca singura solutzie tot pe casca ramane...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

 

Stiti cumva persoane care aduc din afara piese pt africa twin ?

As avea nevoie aproape de toata partea frontala ( fara roata ) .

 

Multumesc!

 

cel mai bine le iei de pe ebay.de

bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:D va mai tin si eu la curent cu unele evolutii :cheers:

/index.php?...t&p=1788191

 

Am vorbit cu un amic electronist si mi-a confirmat ca un ventilator de computer merge fara nici o prolema, nu necesita rezistenta suplimentara.

corect :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Siguranta o intercalezi pe firul pozitiv (tai firul si motezi siguranta intre cele 2 fire rezultate).

Ti-as recomanda sa mai cumperi un "releu de far" auto, simplu, cu 4 pini si sa alimentezi priza prin el, direct de la baterie. Alimentarea releului o iei de pe orice + care trece prin contact. Eventual de la + care vine la releul de lumini (comanda nu sarcina). Sau care vine la stopul de frana, care ti-e tie mai la indemana....

Mai exact:

Iti alegi pozitia releului, tai din firul rosu suficient sa-ti ajunga de la "+" baterie la releu(sarcina), tragi "-" la releu de oriunde, tragi "+" prin contact pentru comanda (vezi mai sus), tragi iesirea de la releu la priza prin siguranta.

 

Eu am pozitionat releul undeva sub releul de pornire si i-am tras alimentarea de la becul de frana.

Alimentarea prizei prin releu nu are nici un sens, mai ales ca ai nevoie adesea de curent cu contactul scos (de exemplu pentru lampa de cort). Interesanta ideea boierului de a monta doua prize din care una legata "pe direct" pentru incarcare rapida. In privinta locului de unde se poate lua curent, doresc sa va ajut pe toti cu un sfat pentru ca tocmai mi-am pus xenoane, pe care a trebuit sa le alimentez de undeva. Problema se rezolva foarte simplu. Se ia plus de la mufa contactului. Acolo ai natural si plus permanent si plus prin contact. Singura problema e masa ca nu prea ai de unde sa te legi la ea sub bord, asa ca mi-am sudat un surub de 6 pentru diversele mase legate la instalatia de xenon.

 

Cu ocazia asta e indicat sa-ti mai faci o rezerva si anume sa legi doua cleme luate dintr-un sir de cleme ca sa poti alimenta si alti consumatori permanenti pe care ii vei pune in viitor pe motor. Eu am lasat aceasta rezerva alimentata de la plusul permanent de la contact, tocmai inideea de a-mi monta in zona bordului undeva o dubla priza de 12 volti care se gaseste la orice en- gros . Apropo, a-ti gasit careva un loc potrivit?

 

Singura problema e ca trebuie sa dai jos carena ca sa ajungi la conectorul contactului. Daca insa vrei sa montezi prizele in fata (ca sa poti alimenta antiradarul si GPS-ul (ajung si acolo) este singura solutie care evita trasul de fire suplimentare.

 

Bun, daca tot m-ati pornit imi montez normal si detector radar si GPS. Altfel nu mai e de circulat pe asfalt in tarisoara asta fara sa platesti gras gaborilor. Si in plus GPS-ul ii valuta si in reteaua de drumeaguri de macadam sau in teren. Dupa sapaturi complicate am gasit cel mai ieftin GPS bun, un LG la 350 roni de care nu-mi va parea rau daca-l bulesc si un detector radar ieftin (cobralaul ala cel mai lesne) pe la 200 roni. Din cite am examinat eu situatia pentru detector ar fi spatiu sub parbriz, dar ramine problema GPS-ului.

M-am gindit sa confectionez o cutie metalica pentru el sau de plastic rezistent , sa-i pun aleia un capac permeabil la microunde (care o fi materialul potrivit??) si amortizare cu cauciuc spongios. Pozitia optima pe care am gasit-o, ar fi aceea prins de bara de intarire (aia subtire) a ghidonului cu posibilitate de rotire (pentru reglarea unghiului optic) pe aceasta. De asemenea asi construi un sistem de amplificare cu o boxa zdravana atit pentru detectorul antiradar cit si pentru domsoara Ioana :cheers:

 

Ce parere aveti domnilor? Astept opinii, am pornit ofensiva de primavara! Apropo, daca sint pe fir inca o intrebare, ce semnificatie este o vibratie de tip excentric pe frei care dispare cind trag ambreiajul? si la ce probleme poate duce?

Asfalt uscat de primavara!

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Galen,

Uite cum am rezolvat eu problema cu alimentarea:

Motorul l-am luat din germanica cu panoul ala de plastic montat cu doua soroafe in bord. gaurile exista la toate modele RD07, nu stiu cum e bordul la 04.

Am practicat o gaura in plastic si am montat simplu o bricheta de logan.

Alimentarea asta e legata nu-mai-stiu-cum dar functioneaza doar cand e contactul pus.

 

post-19875-1238515800_thumb.jpg

post-19875-1238515702_thumb.jpg

post-19875-1238515743_thumb.jpg

 

Mi-am mai luat de la LOUIS un sistem cu capacel, rezistenta etc.

Asta o sa-l montez pe direct ca sa functioneze fara sa pun contactul. Doar ca o sa-l montez mai ferit, undeva sub carena, sa nu fie la vedere. Codul produsului este 10032936. Nu mai stiu sincer cat a costat.

 

post-19875-1238515869_thumb.jpg

 

Bafta.

 

Vreau si eu xenon. In Timisoara e cineca care vinde si monteaza?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

direct de la +-sul, bat trecut prin sig de 7 A, SI PUS IN BORD , CA SA NU FIU DEPENDENT DE CONTACT.

post-39145-1238525039_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gata! Este oficial.., de astazi, ora 02PM, am devenit African! Haideti sa haidem cu intrunirea aceea! Salutari de la Jean, poporului African!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gata! Este oficial.., de astazi, ora 02PM, am devenit African! Haideti sa haidem cu intrunirea aceea! Salutari de la Jean, poporului African!

 

Dragii mosului, cand se vrea intrevederea? ca de locuri nu ducem lipsa :cheers:

In aprilie, mai, iunie ???

 

Se usuca si lemnele din padure, numa' bine pt un foc de tabara cu slana, ceapa, paine cu cartofi si o glaja de palincutza d-aia de te "unje" pe toate maruntaiele.

Editat de dhamzea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

legat de priza :

ca sa imi trag fir de la baterie nu am dat nimic jos in afara de carena care acopera bateria. pe sub rezervor am impins usor firul si nu e nici o problema. l-am scos in fata la ghidon usor. problema cu masa este, si eu staiu ca am dat jos un surub si acolo am prins masa. care sururb nu imi amintesc.

(acum mi-am amintit sa merg jos la mobra ca ii pun antifurt ca am uitat:D)

 

legat de gps : nu iti pune casca. te tampeste. daca iesi pe coclau o sa iti zica din secunda in secunda pe unde sa o iei si e enervant ca dracu. ce sa mai spun cand treci pe sub un pod, o secunda te pozitioneaza pe drumul perpendicular, iti urla ca recalculeaza traseul, dupa se prinde, corecteaza etc.. eu il tin fara sonor.

 

pentru gps : am ales sa am mereu , chiar gol, un tankbag. ca suport pentru gps cea mai buna solutie a fost buretele de baie a lu gagica taiat mestesugareste sa stea bine gps, cu tot cu fir.

am mers mult cu gps in orase complicate (paris de exemplu) si nici o data nu am avut probleme. cand bate soarele e nasol, dar repet, e acceptabil. cel putin pentru mine

 

felicitari noului posesor de africana :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O posibiliatate rapida gasita de mine a fost pe crash bar...legata direct la baterie cu siguranta de rigoare. Am folosit-o impreuna cu un adaptor , avand in felul acesta 2 prize!

post-19367-1238580491_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Destul de ciudata pozitzia de montaj, si tare incomoda. Sa spunem ca vrei sa incarci telefonul, sau alte treburi... cum faci, stai cu firul ala asa balanganindu-se? Eu am prins o priza ca a ta pe ghidon, intre prinderile de juguri. Nu ma incurca deloc, e usor de folosit chiar si in mers, si daca am telefonul la incarcat, sau gps-ul, ele stau in geanta de pe rezervor, deci nu ma incurc in fire, si nici nu risc sa le pierd.

In weekend a fost pe la mine in vizita o Afrikana, tot rd04. Si cum baiatul e proaspat posesor si incepatator pe enduro, a primit de la mine suportzii pentru coburi, ca sa isi protejeze motorul de cazaturi. Urmeaza sa lucram si la crash-bar-uri cand o sa am timp. O sa pun poze in curand cu Afrikana aceea galbena, in versiunea aproape finala. Aproape pentru ca urmeaza sa primeasca si stickere.

 

Destul de ciudata pozitzia de montaj, si tare incomoda. Sa spunem ca vrei sa incarci telefonul, sau alte treburi... cum faci, stai cu firul ala asa balanganindu-se? Eu am prins o priza ca a ta pe ghidon, intre prinderile de juguri. Nu ma incurca deloc, e usor de folosit chiar si in mers, si daca am telefonul la incarcat, sau gps-ul, ele stau in geanta de pe rezervor, deci nu ma incurc in fire, si nici nu risc sa le pierd.

In weekend a fost pe la mine in vizita o Afrikana, tot rd04. Si cum baiatul e proaspat posesor si incepatator pe enduro, a primit de la mine suportzii pentru coburi, ca sa isi protejeze motorul de cazaturi. Urmeaza sa lucram si la crash-bar-uri cand o sa am timp. O sa pun poze in curand cu Afrikana aceea galbena, in versiunea aproape finala. Aproape pentru ca urmeaza sa primeasca si stickere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Destul de ciudata pozitzia de montaj, si tare incomoda. Sa spunem ca vrei sa incarci telefonul, sau alte treburi... cum faci, stai cu firul ala asa balanganindu-se? Eu am prins o priza ca a ta pe ghidon, intre prinderile de juguri. Nu ma incurca deloc, e usor de folosit chiar si in mers, si daca am telefonul la incarcat, sau gps-ul, ele stau in geanta de pe rezervor, deci nu ma incurc in fire, si nici nu risc sa le pierd.

Cand am montat-o ,era cu o zi inainte de apleca in concediu...asa ca am ales o varinta rapida,care nu cred ca durat mai mult de 10 min! Mi-a fost putin teama de cablurile ce vor atarna,insa am strabatut juma' de tara fara sa ma incomodeze! la fel ,tineam tel mobil/mp3 sau gps in tank bag!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut

Adi ma numesc

Si in Oradea este un Africa 'nou' (RD04 din 1991) , deocamdata in renovare si adaugare.

 

Bine ai venit in "clubul" nostru. Interesanta combinatia de culori :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am montat priza chiar pe cutia cu martori de bord fixata cu patru chiplinguri, sta perfect, fir de pe releul de pornire ca sa nu adaug mate la bornele bateriei si masa de la un surub din zona! pe plus am pus si siguranta aferenta! si hai sa stabilim data si locul intalnirii !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

legat de priza :

ca sa imi trag fir de la baterie nu am dat nimic jos in afara de carena care acopera bateria. pe sub rezervor am impins usor firul si nu e nici o problema. l-am scos in fata la ghidon usor. problema cu masa este, si eu staiu ca am dat jos un surub si acolo am prins masa. care sururb nu imi amintesc.

(acum mi-am amintit sa merg jos la mobra ca ii pun antifurt ca am uitat:D)

 

legat de gps : nu iti pune casca. te tampeste. daca iesi pe coclau o sa iti zica din secunda in secunda pe unde sa o iei si e enervant ca dracu. ce sa mai spun cand treci pe sub un pod, o secunda te pozitioneaza pe drumul perpendicular, iti urla ca recalculeaza traseul, dupa se prinde, corecteaza etc.. eu il tin fara sonor.

 

pentru gps : am ales sa am mereu , chiar gol, un tankbag. ca suport pentru gps cea mai buna solutie a fost buretele de baie a lu gagica taiat mestesugareste sa stea bine gps, cu tot cu fir.

am mers mult cu gps in orase complicate (paris de exemplu) si nici o data nu am avut probleme. cand bate soarele e nasol, dar repet, e acceptabil. cel putin pentru mine

 

felicitari noului posesor de africana :D

Merci de informatiile complete. :crack: Nu prea e ortodox sa lasi un fir nefixat ca lumea sub rezervor. Poate ajunge sa se frece de ceva si sa se scurtcircuiteze in timp. Proxima data cind dai jos carena fata, cauta mufa contactului si leaga-te fara probleme acolo. E grozava ideea cu gps-ul in locul hartii pe tankrucsac. Dar din pacate nu il port (tankrucsacul) mereu cu mine, mai ales pe drumuri mai dificile. A incercat sa-l puna cineva pe bara aceea subtire de intarire a ghidonului? E un loc bun din punctul de vedere al vizibilitatii. Iar sistemul audio nu ar fi o problema atita vreme cit poti oricind sa o trimiti pe domsoara Ioana la cratita apasind un buton.

 

Multumesc tuturor celor care mi-au dat sfaturi, retin artefactul (mufa) de pe louis, am sa comand si eu, mi se pare solida, iar capacul antiploaie e grozav de util. Deasemenea am retinut doua locuri ca fiind propice pentru a-mi monta chiar doua astfel de mufe. Acela de linga lampa de cric e perfect pentru ca e protejata mufa de ploaie de catre parbriz, si ar mai fi unul lateral sub carena de pe baterie sa nu se vada. Capacul ar proteja-o de noroi.

 

Boierul mi-a vizitat topicul cu xenoanele de pe local Cluj, sper ca nu s-a suparat de glumele mele de 1 aprilie. In esenta acolo a fost vorba de optiunea de a rezolva cit mai ieftin o iluminare eficienta si accesibila financiar pentru africana, precum si pentru alte motoare si autovehicole. In cazul meu problema era veche si disperata, eu avind luminarile alea italiene de 35 w cu soclurile si oalele aferente, care m-au chinuit doi ani la fiecare drum de noapte. Si au fost destule.

 

Deocamdata sint foarte multumit de radiografiile mele alb-albastrui pe care le fac noaptea pe orice vreme, s-au testat intre timp si pe ploaie. Probabil doar pe ceata sa faca probleme, stiut fiind ca e buna in atare conditii lumina galbena. Oricum culoarea e foarte de efect, lumina fiind aproape alba dar proiectata pe obiecte albe le ilumineaza in alb intens albastrui, ca la discoteca cuartul. Am testat chitul atit pe motor cit si pe autoturismul meu unde m-am servit deja impecabil de ele pe orice vreme de 2000 km.

 

Va stau cu placere la dispozitie pentru orice fel de clarificari suplimentare. Si normal astept cu nerabdare adunarea noastra din vara mai ales ca ne inmultim incet dar sigur. Felicitari neofitilor! :D

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare ...

 

ce ziceti de 4-5 iulie ca data de intalnire?

 

hotaram locul inaintea datei sau invers?

 

anyone?

 

Eu, personal, nu pot ajunge intre 4 - 5 (bestfest :D ) .. ce ziceti de sfarsitul lui iulie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu, personal, nu pot ajunge intre 4 - 5 (bestfest :D ) .. ce ziceti de sfarsitul lui iulie?

 

Mda, uitasem de bestfest ... ne vedem la Manowar :crack: :rock: :kick:

 

Atunci ramane pt 18-19iulie ?

 

Am o mica problema cu electrica, adica prima data mi s-a dus lumina de pozitie si stopul pe frana .... apoi mi-a disparut o faza scurta, apoi si a 2-a .... acum am schimbat becul de spate, dar merge doar pozitia, tot nu merge stopul pe frana .... am dat ieri comanda la Louis de becuri pt fata - Narva 12V 45/40w .... pana imi vin de la Louis o sa merg pe faza lunga .... cineva mi-a spus ca se poate ca becurile sa cedeze de la vibratii (momentan am gume MitasE09 pe mobra - si am mers ceva pe asfalt cu ele) .... eu intreb daca nu cumva ar mai fi si vreo alta cauza pentru treaba asta ... ati mai patit asa ceva? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ar putea fi si alta cauza, ccum a fost la mine: regulatoru de tensiune - mie imi baga 17-18 V si exact asa am patit si eu. Mi s-a ars becul dintr-un proiector si in curs de o zi jumare am ramas cu o singura faza lunga. Cred ca mai am pe acasa un bec din ala de care iti trebuie, lasa un nr de telefon si daca-l gasesc iti dau semn. mie nu-mi mai trebuie ca am trecut pe halogene si pana in vara vreau sa am xenoane.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda, uitasem de bestfest ... ne vedem la Manowar :D :crack: :rock:

 

Atunci ramane pt 18-19iulie ?

 

Am o mica problema cu electrica, adica prima data mi s-a dus lumina de pozitie si stopul pe frana .... apoi mi-a disparut o faza scurta, apoi si a 2-a .... acum am schimbat becul de spate, dar merge doar pozitia, tot nu merge stopul pe frana .... am dat ieri comanda la Louis de becuri pt fata - Narva 12V 45/40w .... pana imi vin de la Louis o sa merg pe faza lunga .... cineva mi-a spus ca se poate ca becurile sa cedeze de la vibratii (momentan am gume MitasE09 pe mobra - si am mers ceva pe asfalt cu ele) .... eu intreb daca nu cumva ar mai fi si vreo alta cauza pentru treaba asta ... ati mai patit asa ceva? :D

Pui un instrument de masura analogic sau digital si verifici cu motorul pornit ca la orice turatie tensiunea sa se incadreze in plaja 14-15 volti. Optim 14, 3 volti. Dar este posibil sa fie si o uzura normala a unui set de lampi puse deodata. Suspecta totusi cadenta defectiunilor, din pacate eu suspectez releul care la AT este cam ascuns si neracit ca lumea.

Ne vedem la SMAEB?

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt sherky.

Electrica o sa functioneze bine, numai daca vei curata toate mufele instalatiei electrice.

 

Stie cineva programul intrunirilor pe 2009 ?

Editat de Rallyrider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...