cstelia Postat Martie 21, 2009 Share Postat Martie 21, 2009 (editat) Nu e semnificativ mai usoara. Raul, In primul rand iti trebuie o janta pe 18" care sa aibe acelasi numar de gauri pentru spite ca janta de AT. Jantele Takasago sunt bune. Apoi iti trebuie alte spite (mai lungi). Nu stiu daca exista un asa zis kit de conversie a rotii de la 17 la 18". Deasemenea se poate folosi ca donator de organe o roata spate de Honda XR600/650. Problema raportului se poate rezolva cu un pinion in spate mai mare. De exemplu la RD04/RD07 se poate pune un pinion spate de RD03. Eu am o roata spate de Husqvarna pe care voi incerca o customizare astfel incat sa se potriveasca la AT. Boieru', Acela este un ventilator de computer. Daca nu ma insel functioneaza la 12V, deci poate fi folosit fara nici o adaptare. Stiu ca si la Transalp este aceeasi problema cu releul, ventilat prost, si aceeasi solutie a dat roade impreuna cu niste gauri trase in platicul lateral. Editat Martie 21, 2009 de cstelia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eti_radu Postat Martie 21, 2009 Share Postat Martie 21, 2009 S-a mai stabilit ceva cu iesirea anului ? Trece ti ma si pe mine pe lista - cort sau cazare, nu are importanta, numai sa nu fie intre 30 Mai - 14 Iunie ca sunt in saptamanile de miere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Martie 21, 2009 Share Postat Martie 21, 2009 (editat) Off-topic: @andrei belcic si @cstelia, multumesc de raspunsuri! Am sa ii dau omului link cu posturile voastre. Editat Martie 21, 2009 de Popescu_ MihailRaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Martie 21, 2009 Share Postat Martie 21, 2009 Boieru',Acela este un ventilator de computer. Daca nu ma insel functioneaza la 12V, deci poate fi folosit fara nici o adaptare. Stiu ca si la Transalp este aceeasi problema cu releul, ventilat prost, si aceeasi solutie a dat roade impreuna cu niste gauri trase in platicul lateral. Scuze ca ma bag si eu in seama, dar acel ventilator, daca nu ma insel, nu e menit sa functioneze la mult peste 12V, cum intalnesti relativ usor pe o motocicleta. Sunt facute adaptari suplimentare (rezistente, etc)? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Martie 21, 2009 Share Postat Martie 21, 2009 (editat) Mult peste 12V inseamna cam 14.5 maxim. Eu am avut o vara intreaga la fostul loc de munca un astfel de ventilator legat la o sursa de 13.8 V si a mers fara probleme. Editat Martie 21, 2009 de cstelia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
boieru' Postat Martie 21, 2009 Share Postat Martie 21, 2009 Nu cred ca se arde asa usor, si in plus, nici nu e scump. O sa ma interesez la un prieten electronist ce rezistentza se poate pune in serie, astfel incat ventilatorul sa nu primeasca mai mult de 12V. Oricum, daca se arde si esti la mama draku', unde nu gasesti altul sa il schimbi, nu e nici o problema, pentru ca este un plus de ventilatzie pe care il adaugi. Mie imi merge bine si fara el. Am inceput sa lucrez la crash-bar-ul pentru fatza (bord, faruri, carena) si m-am gandit ca daca tot il fac sa ma folosesc de el si ca suport pentru camera video. Nici o sansa... Vibreaza atat de tare, incat mi se opreste camera. Daca are cineva alta solutzie, sa ma anuntze si pe mine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dhamzea Postat Martie 23, 2009 Share Postat Martie 23, 2009 Mult peste 12V inseamna cam 14.5 maxim. Eu am avut o vara intreaga la fostul loc de munca un astfel de ventilator legat la o sursa de 13.8 V si a mers fara probleme. Am vorbit cu un amic electronist si mi-a confirmat ca un ventilator de computer merge fara nici o prolema, nu necesita rezistenta suplimentara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cernunos Postat Martie 24, 2009 Share Postat Martie 24, 2009 Salut, In primul rind sa ma prezint: Alex din Bucuresti detinator si mare adminrator al Africanei. Mai mult ca sigur undeva pe forum a mai pus intrebarea urmatoare dar eu inca nu am dat de ea.. (de fapt sunt 2) 1. in ultima vreme africana mea porneste parca din ce in ce mai greu cd este rece (stiu ca dupa cateva zile datorita sistemului de "aerisire" al carburilor se duce benzina din ele si e normal sa porneasca mai greu) dar parca si de pe o zi pe alta tot o ia mai incet.. ce ar trebui sa verific in prima instanta? (personal m-am gandit la pompa de benzina insa nu stiu cum sa o "evaluez" ) 2. In mers la viteza constanta drum drept astfalt neted intra intr-o oscilatie pe verticala de amplitudine mica insa frecventa suficient de mare (sa zic cam o "hitzineala" pe secunda).. e posibil sa fie necesara schimbarea arcurilor sau numai uleiul din furca?! (intreb pt ca dc ma apuc sa scot toata furca sa fac toata operatia o data.. adica sa nu schimb uleiul apoi sa constat ca tre sa schimb si arcurile etc ). In afara de sfaturile cerute: sunt curios dc se face fro adunare de africane sa discute oamenii si prin viu grai Asfalt uscat si/sau iarba grasa pt vacute ------------------------------------------ Africa Twin XRV750 Future Classic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Giny Postat Martie 24, 2009 Share Postat Martie 24, 2009 Problema poate aparea de la parf. Se murdareste si face zgomot, dar se poate schimba sau curata. Al meu l-am alimentat de la pozitie. In max 10 minute se instaleaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TRX-er Postat Martie 24, 2009 Share Postat Martie 24, 2009 multumesc foarte mult pentru ajutorul acordat @cstelia, si inca odata scuze de deranj!! un prieten al meu, Bogdan, a dat la schimb un cb500 pentru o AT in timisoara!!! asa ca dupa ce il vom renova(dpdv estetic), cu ajutoru lui @boieru il vom prezenta pe forum!! ps. poate faca cateva poze, ca sa vedeti in ce stare poate ajunge un AT lasat pe mana unui pustan!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Martie 24, 2009 Share Postat Martie 24, 2009 ps. poate faca cateva poze, ca sa vedeti in ce stare poate ajunge un AT lasat pe mana unui pustan!! iaca aici poze: mobile.de Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Martie 24, 2009 Share Postat Martie 24, 2009 na ca m-am luat si eu dupe voi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cernunos Postat Martie 25, 2009 Share Postat Martie 25, 2009 (editat) 1. Boieru - intrunire la cort si foc de tabara, oriunde in tzara, dar in mijlocul naturii, nu la pensiuni sau hoteluri. 2. Perl -cort -codru-i frate cu romanu 3. Dan Hamzea - cort 4. Cstelia - corturar si eu 5. Popescu Mihai Raul - ? 6. Axa cu Scame - ? 7. Antenutza + Razvan - cort, codru si voie buna... 8. Jaques - cort, casutza, cabana, pensiune ( si cam atat ca este criza), locatie potrivita motoretei ( nu oras de campie), 2 nopti si o zi de traseu comun. 9. A.TW. - ? 10. Pedros - ? 11. Mircea Leschian - cort, doua nopti, o zi de traseu comun 12. Oly - ? 13. Sherky - la cort ... doar doar ne-om intalni odata biggrin.gif 14. Kanvulf - cort 15. 84 SBF - iarba verde, cort, nu ma prea intereseaza unde daca pot, vin 16. Gabi RD03 -cort clar 17. Sora 13 - natura, iarba verde, cort......libertate (probabil +1) 18. Gaxel - din pacate sunt plecat din tara. macar sunt tot pe mobra 19. Mae - ? 20. Vlad 302 - cort - natura; cu pasager 21. RIP Husi - cort---haiduceala in munti de preferat 22.mielu - tot cort si haiducie si eu. (probabil +1) 23.xel-cort--haiduceala in munti ...numai sa nu cada pe 06.06.2009...ziua-n care africa e ocupata sa-mi duca mireasa la altar... 24. duc- doua nopti cu cazare la garsoniera de panza in padure! 25. alex - cort/hamac - poate cu "atash" .. (dc pina atunci reusesc sa ii rezolv problema pornitului foarte greu cd este motorul rece) Editat Martie 25, 2009 de cernunos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircealeschian Postat Martie 29, 2009 Share Postat Martie 29, 2009 Am inceput sa lucrez la crash-bar-ul pentru fatza (bord, faruri, carena) si m-am gandit ca daca tot il fac sa ma folosesc de el si ca suport pentru camera video. Nici o sansa... Vibreaza atat de tare, incat mi se opreste camera. Daca are cineva alta solutzie, sa ma anuntze si pe mine. Boierule, solutia pentru filmat cea mai buna tot pe casca ramane... Aici sunt multe variante...topicuri deschise la echipamente si accesorii. Insa cred ca doua persoane au scule de filmat care merita luate in calcul : ianachim si dayana. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad302 Postat Martie 30, 2009 Share Postat Martie 30, 2009 Cine si-a montat kitul cu "priza" de 12v pe africa ? sa-mi dea o mana de ajutor.. De montat o montez pe ghidon, insa nu prea am idee unde sa prind firele..si cu atat mai putin unde sa pun siguranta care a venit in pachet.Mersi! PS. cu stikerele ati rezolvat careva ceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eti_radu Postat Martie 30, 2009 Share Postat Martie 30, 2009 Eu am montat priza direct pe baterie, de lene ca nu am vrut sa tai la fire....nu am avut pb pana acum, mai ales ca in parcare nu a venit nimeni sa si incarce toata saptama vreun mobil sau GPS ceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Martie 30, 2009 Share Postat Martie 30, 2009 Siguranta o intercalezi pe firul pozitiv (tai firul si motezi siguranta intre cele 2 fire rezultate). Ti-as recomanda sa mai cumperi un "releu de far" auto, simplu, cu 4 pini si sa alimentezi priza prin el, direct de la baterie. Alimentarea releului o iei de pe orice + care trece prin contact. Eventual de la + care vine la releul de lumini (comanda nu sarcina). Sau care vine la stopul de frana, care ti-e tie mai la indemana.... Mai exact: Iti alegi pozitia releului, tai din firul rosu suficient sa-ti ajunga de la "+" baterie la releu(sarcina), tragi "-" la releu de oriunde, tragi "+" prin contact pentru comanda (vezi mai sus), tragi iesirea de la releu la priza prin siguranta. Eu am pozitionat releul undeva sub releul de pornire si i-am tras alimentarea de la becul de frana. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Martie 30, 2009 Share Postat Martie 30, 2009 (editat) Eu am montat priza direct pe baterie, de lene ca nu am vrut sa tai la fire....nu am avut pb pana acum, mai ales ca in parcare nu a venit nimeni sa si incarce toata saptama vreun mobil sau GPS ceva Exista riscul (cel putin teoretic) sa uiti priza neacoperita si cand ploua sa se stranga apa in ea. Nu stiu daca apa de ploaie are conductivitate electrica suficienta sa-ti inchida circuitul dar n-as vrea sa aflu "the hard way" - sa descopar pe drum ca nu pot incarca GPS sau telefon fix cand am nevoie pt ca s-a ars siguranta sau s-o gasesc fara baterie daca rezistenta apei este suficient de mare incat curentul consumat sa nu depaseasca siguranta. Plus ca peste tot exista puradei curiosi care s-ar juca putin la priza aia ca le place lor sa faca scantei cu sarma bagata acolo. - recunosc si eu m-am jucat cu sarme pe la bateriile de camioane cand aveam santier in spatele blocului. Era mai palpitant decat cu putza in nisip. Editat Martie 30, 2009 de Bulinu' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gaxel Postat Martie 30, 2009 Share Postat Martie 30, 2009 eu am fost putin mai disperat si presat de timp, asa ca am cumparat o bricheta auto, si am tras + de la baterie si masa de la sasiu. a stat pe ghidon si am mers gps ul impecabil Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eti_radu Postat Martie 30, 2009 Share Postat Martie 30, 2009 Exista riscul (cel putin teoretic) sa uiti priza neacoperita si cand ploua sa se stranga apa in ea. Nu stiu daca apa de ploaie are conductivitate electrica suficienta sa-ti inchida circuitul dar n-as vrea sa aflu "the hard way" - sa descopar pe drum ca nu pot incarca GPS sau telefon fix cand am nevoie pt ca s-a ars siguranta sau s-o gasesc fara baterie daca rezistenta apei este suficient de mare incat curentul consumat sa nu depaseasca siguranta. Plus ca peste tot exista puradei curiosi care s-ar juca putin la priza aia ca le place lor sa faca scantei cu sarma bagata acolo. - recunosc si eu m-am jucat cu sarme pe la bateriile de camioane cand aveam santier in spatele blocului. Era mai palpitant decat cu putza in nisip. O sa rectific cand ii montez alarma, daca se joaca cineva o sa te banuiesc pe tine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
boieru' Postat Martie 30, 2009 Share Postat Martie 30, 2009 Eu am tras 2 prize de 12V direct de la baterie, una cu siguranta, si alta fara, si cu cabluri mai groase. Pe cea fara siguranta o folosesc pentru a incarca bateria cand raman fara curent. Am o mufa de 12V pe redresor, si o infig la priza de bricheta, ca sa nu mai demontez carena care acopera bateria. pentru filmat am o camera HD Sony, si am incercat toate pozitiile de montaj pe moto. Vibreaza ca draku' si imi opreste filmarea imediat. Plus ca se vede ca la cutremur... Deci cred ca singura solutzie tot pe casca ramane... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marius_florin Postat Martie 31, 2009 Share Postat Martie 31, 2009 Salutare! Stiti cumva persoane care aduc din afara piese pt africa twin ? As avea nevoie aproape de toata partea frontala ( fara roata ) . Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sherky Postat Martie 31, 2009 Share Postat Martie 31, 2009 Salutare! Stiti cumva persoane care aduc din afara piese pt africa twin ? As avea nevoie aproape de toata partea frontala ( fara roata ) . Multumesc! cel mai bine le iei de pe ebay.de bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Martie 31, 2009 Share Postat Martie 31, 2009 va mai tin si eu la curent cu unele evolutii /index.php?...t&p=1788191 Am vorbit cu un amic electronist si mi-a confirmat ca un ventilator de computer merge fara nici o prolema, nu necesita rezistenta suplimentara. corect Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Martie 31, 2009 Share Postat Martie 31, 2009 (editat) Siguranta o intercalezi pe firul pozitiv (tai firul si motezi siguranta intre cele 2 fire rezultate).Ti-as recomanda sa mai cumperi un "releu de far" auto, simplu, cu 4 pini si sa alimentezi priza prin el, direct de la baterie. Alimentarea releului o iei de pe orice + care trece prin contact. Eventual de la + care vine la releul de lumini (comanda nu sarcina). Sau care vine la stopul de frana, care ti-e tie mai la indemana.... Mai exact: Iti alegi pozitia releului, tai din firul rosu suficient sa-ti ajunga de la "+" baterie la releu(sarcina), tragi "-" la releu de oriunde, tragi "+" prin contact pentru comanda (vezi mai sus), tragi iesirea de la releu la priza prin siguranta. Eu am pozitionat releul undeva sub releul de pornire si i-am tras alimentarea de la becul de frana. Alimentarea prizei prin releu nu are nici un sens, mai ales ca ai nevoie adesea de curent cu contactul scos (de exemplu pentru lampa de cort). Interesanta ideea boierului de a monta doua prize din care una legata "pe direct" pentru incarcare rapida. In privinta locului de unde se poate lua curent, doresc sa va ajut pe toti cu un sfat pentru ca tocmai mi-am pus xenoane, pe care a trebuit sa le alimentez de undeva. Problema se rezolva foarte simplu. Se ia plus de la mufa contactului. Acolo ai natural si plus permanent si plus prin contact. Singura problema e masa ca nu prea ai de unde sa te legi la ea sub bord, asa ca mi-am sudat un surub de 6 pentru diversele mase legate la instalatia de xenon. Cu ocazia asta e indicat sa-ti mai faci o rezerva si anume sa legi doua cleme luate dintr-un sir de cleme ca sa poti alimenta si alti consumatori permanenti pe care ii vei pune in viitor pe motor. Eu am lasat aceasta rezerva alimentata de la plusul permanent de la contact, tocmai inideea de a-mi monta in zona bordului undeva o dubla priza de 12 volti care se gaseste la orice en- gros . Apropo, a-ti gasit careva un loc potrivit? Singura problema e ca trebuie sa dai jos carena ca sa ajungi la conectorul contactului. Daca insa vrei sa montezi prizele in fata (ca sa poti alimenta antiradarul si GPS-ul (ajung si acolo) este singura solutie care evita trasul de fire suplimentare. Bun, daca tot m-ati pornit imi montez normal si detector radar si GPS. Altfel nu mai e de circulat pe asfalt in tarisoara asta fara sa platesti gras gaborilor. Si in plus GPS-ul ii valuta si in reteaua de drumeaguri de macadam sau in teren. Dupa sapaturi complicate am gasit cel mai ieftin GPS bun, un LG la 350 roni de care nu-mi va parea rau daca-l bulesc si un detector radar ieftin (cobralaul ala cel mai lesne) pe la 200 roni. Din cite am examinat eu situatia pentru detector ar fi spatiu sub parbriz, dar ramine problema GPS-ului. M-am gindit sa confectionez o cutie metalica pentru el sau de plastic rezistent , sa-i pun aleia un capac permeabil la microunde (care o fi materialul potrivit??) si amortizare cu cauciuc spongios. Pozitia optima pe care am gasit-o, ar fi aceea prins de bara de intarire (aia subtire) a ghidonului cu posibilitate de rotire (pentru reglarea unghiului optic) pe aceasta. De asemenea asi construi un sistem de amplificare cu o boxa zdravana atit pentru detectorul antiradar cit si pentru domsoara Ioana Ce parere aveti domnilor? Astept opinii, am pornit ofensiva de primavara! Apropo, daca sint pe fir inca o intrebare, ce semnificatie este o vibratie de tip excentric pe frei care dispare cind trag ambreiajul? si la ce probleme poate duce? Asfalt uscat de primavara! Editat Martie 31, 2009 de Galen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.