Sari la conținut

Suzuki V-Strom Dl 650/1000


Postări Recomandate

Cu ajutorul domnului Ivanp si a tutorialelor de pe net am reusit sa schimb uleiul si simeringurile din furca , este mai simplu decat pare :)

Vechile simeringuri sunt nok br1922j la cele de ulei si br 4730h la cele de praf, sunt cele originale sau au mai fost schimbate ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

parerile sunt impartite. unii zic ca s-a rezolvat din 2008 iar altii ca l-au mai intalnit.

cum ca s-ar fi folosit arcuri care nu au atata joc lateral in jambe, ca au inlocuit surubul acela lung care tine rezervorul ...

idee e ca cum se produce acel clanc la tine? Oricum este un sunet inconfundabil.

ca sa izolezi daca este de la jug - cu frana fata pusa - faci balans fata spate si cu degetul sa ai contact pe ambele zone (cadru si jug) sus si jos - vei simti jocul daca este (eu personal nu cred :D )

ce pot sa iti spun - cu arcuri sonic spring se reduce dar nu se elimina, cu valve ricor se reduce si mai mult dar tot mai apare cand dai grav in gropi.

eu sincer la vstromul fost nu l-am mai auzit de tare demult ... probabil ca nu am mai dat in gropi din alea grave.

 

bafta,

paul

 

 

 

 

verificat si indentificat problema ... multumesc ...se aude si se simte un joc intre cadru si jug :D , acum ca am indenficat problema mai am sa desfac si sa remediez

Editat de AlynG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

verificat si indentificat problema ... multumesc ...se aude si se simte un joc intre cadru si jug :D , acum ca am indenficat problema mai am sa desfac si sa remediez

Bravo! sa pui rulmenti cilindrici...stransi corect nu mai au moarte.

stima,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, ca rulmentii originali, cel putin la al meu K8, nu avea protectie pe ambele parti, ci doar pe una.

Cand i-am pus anvelope noi, baiatul de la vulcanizare mi-a zis ca rulmentii sunt pe duca, ca se simteau in axul de la scula de echilibrat unele pacanituri.

Asa ca am schimbat rulmentii atunci si aveam 48oookm.

 

Dar pretul mi se pare un pic cam mare.

Eu am luat rulmenti de calitate din magazinul de rulmenti din Timisoara si preturile au fost astea:

6203 19.74lei

6204 22.89lei

32X65X17 120lei

22x40x7 4lei

28x47x7 4.5lei

39x65x7 6lei

 

6203 si 6204 trebuie 2 bucati, restul cate 1 buc, total pe ambele roti a fost 220.

Editat de emilian_rks
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

zece, e foarte normal :) ai prins chiar multi km cu cei originali :) Eu l-a mine a trebuit sa schimb si distantierul de pe partea cu pinionul, si evident am schimbat toate semeringurile. La mine s-a manifestat,, printr-o scurgere ruginie, problema acolo in zona rulmentului ce a patat bucata aia mica de aluminiu vizibila de la janta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Leilor, e normal schimbatul rulmentilor pt.roata spate la 55.000 km.?

Are un mic joc, stanga/dreapta si am comandat cei 3 rulmenti + semeringuri de praf: total 100 eur. Cum vi se pare?

macar sa fie rulmenti capsati pe ambele parti - 2RS.

 

stima,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deja vorbiți limbi străine....

:)

nu e asa complicat.

2RS (2 rubber seal)sau capsati pe ambele parti inseamna ca au capace pe ambele parti - capac este acel plastic/cauciuc/metal(Z) intre camasa interioara si camasa exterioara, mai pe inteles - vezi "coronitza" bilelor sau nu.

mai jos 2 poze sa fie mai clar care e fara capac si care are capac (este de preferat sa aibe capace pe ambele parti pentru a proteja mai bine):

post-18136-0-35953000-1458673971_thumb.jpgpost-18136-0-69005100-1458673980_thumb.jpg

 

stima,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma laud si eu, am arcul cel mov montat pe mobra. Nu ma pot pronunta dupa cativa km prin oras si fara pasager, dar am simtit ceva imbunatatiri. Dupa primele plimbari mai revin cu detalii, per total pare sa merite investitia de doar 100 de euro plus manopera.

 

Am ajuns la concluzia ca toti rulmentii folositi de suzuki sunt de rahat. Adica la 30 si de mii a fost shcimbat rulmentu de jug si intre 45 si 55 rulmentii cei de la roti. Acum am ajuns si eu in zona tripodului. Ce pot sa zic am un mic joc aproape insesizabil, dar existent, pe directia de lucru a bascului la rulmentii care fac legatura intre oase si tripod sau cum so numii piesa aia. Apoi mai exista un joc mic mic mic de tot si la rulmenu in care intra telescopu tot pe directia de lucru a basculei. Acum problema cea mare, ultimul rulment de la tripod ala care sta prins fix de cadru, are joc in toate directiile. S-a incercat scoaterea axului dar fara sorti de izbanda. Va trebui sacrificat cu flexu axul acela si inlocuit. S-a deformat ceva, idea e ca se invarte dar nu se poate scoate. Adevarul este ca este printre cei mai expusi rulmenti si nu vad sa aibe vreo protectie impotriva intemperiilor.

Dupa cum bine stiti m-am mai plans io pe forum de bataia laterala a rotii spate, defapt a basculei. Adica o data ridicat motoru pe cricu central daca lovesti cu piciorul bascula de pe partea cu lantul se aude ca nu e perfect inchegata mobra si ca exista un joc undeva. La mine este un joc foarte foarte mic, aproape insesizabil. La intalnirea de la herculane am luat la picioare toate basculele intalnite in cale. Fie ca au stat pe cricu central, lateral sau chiar cu rideru pe ele. Singura care nu a batut deloc a fost la Foxy, fiind cel mai nou vstrom dintre toate existente acolo. In rest toate au batai laterale ale basculei mai mari sau mai mici. Cele batrane au jocuri serioase rau care chiar ma ingrijoreaza. Acel joc vine din rulmentii de la bascula. Partea interesanta e ca pana nu am strans axul basculei la 100Nm cum zice cartea nu a mai existat jocu lateral al basculei. Piulita aia de necesita cheie speciala se strange la 90Nm. O data strans la cuplu am inceput sa simt jocu lateral. Am incercat scoaterea basculei, dar niste ingineri de origine asiatica s-au gandit sa bage o teava de toba prin aceasta bascula. Am evitat desfacerea tevilor de esapament din galerie si nu am reusit sa la scot. Evident ca nu am ajuns la inspectarea rulmentilor sa vad daca au cumva ceva bucse care ar putea fi inlocuite. Solutia trista descoperita, comandarea tuturor rulmentilor si inlocuirea lor. 2 la bascula plus toti cei de la tripod si evident manopera. Cum spuneam, suzi plus rulmenti egal un mare rahat. Acum la roti am 2Rs kit aftermarket cred ca allbals. E clar ca acele semeringuri suplimentare de la roati nu au viata lunga si la un moment dat intra apa acolo, dar daca din fabrica ar fi fost rulmenti capsati pe ambele parti, ar fi durat mult mai multa vreme sa se srice.

Si mai are o mizerie de piesa vstromu asta, anume suportul cricului lateral. La mine are un oarecare joc. Evident ca nu ma deranjeaza si nu ma afecteaza cu nimic, dar ma plang si eu.

 

Dilema mea ramane, cum naiba scot bascula fara sa desfac suruburile de la galerie ?

Editat de cooldeep
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma laud si eu, am arcul cel mov montat pe mobra. Nu ma pot pronunta dupa cativa km prin oras si fara pasager, dar am simtit ceva imbunatatiri. Dupa primele plimbari mai revin cu detalii, per total pare sa merite investitia de doar 100 de euro plus manopera.

 

Am ajuns la concluzia ca toti rulmentii folositi de suzuki sunt de rahat.

poti sa tai galeria si nu mai e nevoie de desfacut surubul de la galerie :P

daca iti comanzi rulmentii sa iti comanzi neaparat si bucsile/caile de rulare. Ai bucsi si la rulmentii de la bascula si la toti rulmentii de la tripod/oase.

nu am inteles exact care ax nu iasa din rulmentul tripod/cadru. suburl de acolo nu iese?

Legat de calitatea acelor rulmenti - au simeringuri de protectie insa datorita expunerii la mizerie/apa - nu au nici o sansa sa reziste fara mententanta/ungere.

Si nici nu este asa complicat de desfacut acolo - cred ca intr-o ora termini treaba cu bere cu tot.

bafta,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desfa, unge, pune la loc, strange la cuplu. Si daca schimbi rulmentii la bascula in 15000 km iar o sa ai acel mic joc.

 

exact de asta imi era frica si m-am gandit serios sa mai aman aceasta lucrare pana nu prezinta un joc serios care sa afecteze ciclistica cu adevarat.

 

http://www.partzilla.com/parts/search/Suzuki/Motorcycle/2008/DL650A/REAR+CUSHION+LEVER/parts.html surubul/axul numarul 5 nu il pot scoate din cadru si contrar desenului nu am montate cele 2 saibe acolo. Nu mai zic ca pt a ajiunge la nenorocitu ala de surub trebuie dat jos si cricul central si nu poti bate cu vreun baros sanatos in el ca stau tevile de esapament in drum. Ivanp eu sunt dispus sa dau berea daca tu reusesti sa scoti surubul/axul numarul 5 din desen astfel incat sa il mai pot folosi fara sa comand altu, iar pana comand alt rulment acolo sa stiu ca are vaselinsa :) Aduci tu "ora" ? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exact de asta imi era frica si m-am gandit serios sa mai aman aceasta lucrare pana nu prezinta un joc serios care sa afecteze ciclistica cu adevarat.

 

http://www.partzilla.com/parts/search/Suzuki/Motorcycle/2008/DL650A/REAR+CUSHION+LEVER/parts.html surubul/axul numarul 5 nu il pot scoate din cadru si contrar desenului nu am montate cele 2 saibe acolo. Nu mai zic ca pt a ajiunge la nenorocitu ala de surub trebuie dat jos si cricul central si nu poti bate cu vreun baros sanatos in el ca stau tevile de esapament in drum. Ivanp eu sunt dispus sa dau berea daca tu reusesti sa scoti surubul/axul numarul 5 din desen astfel incat sa il mai pot folosi fara sa comand altu, iar pana comand alt rulment acolo sa stiu ca are vaselinsa Aduci tu "ora" ?

nu mai amana.

daca surubul 5 nu iese - sigur nu mai e vaselina acolo de multa vreme. daca are joc "in toate directiile" posibil ca nu mai are nici "camasa" la ace.

Cele 2 saibe mari si foarte subtiri sunt intre tripod si urechile acelea din cadru - nu ai cum sa le vezi pana nu scoti axul acela si tripodul - :D.

Problema mea e ca nici cu flexul nu stiu cum il scoti. eu as cauta o solutie sa il tin bine la inmuiat in degripant sau wd40 pana cedeaza si iese prin bataie laterala (ii pui o piulitza foarte lata in capatul surubului si bati usor lateral pana cedeaza in piulitza).

Neaparat trebuie sa dai jos geleria ca sa poti scoate si bascula ca sa verifici rulmentii de bascula daca mai au vaselina.

PS - nu mai stiu cum se da jos galeria oem dar (daca trebuie) o sa ai ceva distractie si la desfacut cele 2 suruburi care fixeaza galeria de motor fix la evacuare :D - atentie ca-s de otel care se infileteaza in aluminiu si daca nu insurubezi bine pe filet de la inceput cu simt - o sa devina complicat.

 

ne tii la curent!

:D

 

stima,

paul

» Post actualizat in 23 Mar 2016 11:35

mai un PS - daca ai joc longitudinal in diverse locuri la tripod - sa verifici ca nu s-au ovalizat gaurile la oase.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

PS - nu mai stiu cum se da jos galeria oem dar (daca trebuie) o sa ai ceva distractie si la desfacut cele 2 suruburi care fixeaza galeria de motor fix la evacuare :D - atentie ca-s de otel care se infileteaza in aluminiu si daca nu insurubezi bine pe filet de la inceput cu simt - o sa devina complicat.

 

eu am reusit sa rup un surub din ala si am cam muncit sa rezolv problema . spre norocul meu am refacut filetul destul de usor dar nu as vrea sa mai trec inca o data prin faza asta :))

 

daca e nevoie sa spargi piulitele poti folosi asa ceva :

http://www.yato-shop.ro/YT-0585-Set-Dispozitive-Spart-Piulite-4-piese?search=YT-0585

YT-0585-800x800.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si foarte important : cand il montezi la loc sa pui vaselina cuprata sau pasta cuprata!

Caius daca erai mai pe aproape iti dadeam eu .am si vaselina si un spray cu zeama de cupru. daca are cineva nevoie prin zona bucurestiului ii dau cu mare drag.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cica de aia cuprata trebuie si intre bujii si cilindrii, dar cum nu am avut asaceva am folosit la masina, din colectia de sprauri, de aia cu grafit, in teorie face acelasi lucru :) La masina amexagerat un pic cu folosirea si am aplicat inclusiv pe fise, atat in delcou/bobina cat si la buji. Vom vedea in timp cum se comporta :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...