Jump to content

Recommended Posts

Acum 2 ore, trasan a spus:

La cit  de simplu  pare  asta  de la Ravetech te imbie sa il produci loco.

Ref Ravetech , numai cuvinte de lauda altfel , am probat si sint foartre seriosi.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 19.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bozoro

    1569

  • ivanp

    1304

  • bogdan_harea

    1166

  • Lucian_M

    1014

Top Posters In This Topic

Popular Posts

N-ar fi rau sa faci si tu la fel! Suntem in 2019... noi astilalti...

Avem film de la intalnirea de toamna 2018    

Posted Images

Acum 3 ore, cooldeep a spus:

Incercati sa nu mai bagati 10W in furcile de 650, mai ales mineral ! Uleiul acesta nu prea are nici o treaba cu SS8 de care scrie in manual. Am tot spus si pe aici si pe FB. Bagati 15W si daca e cumva prea lenesa, desi ma indoiesc, atunci la urmatorul schimb faceti un mix cu 1/3 10W. La categoria "pana" avem destui de putini rideri pe aici care sa mearga singuri si fara bagje. Ai 100 de kile pe cantar si mergi cu bagaje sau pasager? nici nu are rost sa incerci 10w. Cea mai mare tampenie care au putut sa o scrie in manual a fost treaba asta cu SS8, puteau sa dea si ei un rating de ulei, un cSt, dar na, asa sunt inginerii sau mai bine zis aia de pe la vanzari :)
La 650 urile pana prin 2012 era clar 524 ml ulei per jamba.

De asemenea dupa ce vin cumparate arcurile de la hyperpro, in cutie exista si un mic manual, o hartie, unde spune exact ce cantiate si ce fel de ulei se baga sau ce coloana de aer trebuie sa ramana. La dl1000 le meu L6 am primit arcurile dar manualul era pierdut, am trimis mail si am primit manualul pe mail, cu toate setarile ce trebuie facute la furca, ca idee uleiul in furca cu arcurile originale trebuie sa fie 2.5W dar pt ca forta de damping e mult mai mare, ca sa nu faci mobra capra se baga 10W si cu alte setari pe vitezele de compresie si revenire. Cum 650 ul nu are astfel de setari, doar daca pui valvele ricor, singuru lucru cu care te poti juca per kg tale, respectiv incarcare cu bagaje/pasager este uleiul.
Tot la generatia asta de miar cand bagi arcurile hypepro, se modifica volumul, respectiv volumul de ulei ce trebuie completat si nu mai pusca cu cantitatea din manualul motocicletei.
Se poate combina orice ulei de la aceasi firma si acelasi model intre 10W si 20W, dar 15W e un punct optim de referinta. Grija mare ca un ulei mineral are mai putini cSt la aceasi valoare decat un ulei sintetic si in acelasi timp se va degrada mult mai repede. Asa ca si daca acum luati un ulei mineral, ca ala e cel mai ieftin, peste 5 mii de km furca va lucra diferit, asa ca daca la schimb e usor lenesa furca, dupa 5-10 k km s ar putea sa fie prea moale.

Deasemena vascozitatea se modifica foarte mult intre 5-10 grade cu plus si 20-30 de grade plus gropi. Asa ca deageaba faceti teste acuma iarna ca nu au nimic de a face cu comportamentul mobrei vara.

Si arcurile originale si hyperpro sunt progresive. Diferenta e ca cele de la hypepro "inghit" mai multe kg ca sa spun asa. Nu va fie frica sa experimentati. Mai moi, mai tari, ulei mai gros, mai subtire, iar la miar viteze diferite pe compresie sau pe revenire. Am inteles ca la 650 urile astea noi au scos suruburile alea de reglaj la preload. Trebuie vazut daca nu se poate monta niste saibe inauntru pt a rigidiza un pic arcul, zic de cei peste categoria "pana".

PS cand am pus belray 10w nu intelegeam de ce imi plampane toata furca si e atat de nasol cu ea. Dupa niste studii mai aprofudate :) am inceput s ainteleg tabelul aceasta http://mahonkin.com/~milktree/motorcycles/fork-oil.html si am decis ca e vreamea sa experimentez. Pt cei mai ne increzatori, recomand cel putin o combinatie de 10W cu 15W, adica 500 de ml de un fel, 500 de altul. Tot conform tabeulului minune repsolul 10 e comparabil cu castrolul 15 care sunt usor peste SS8ul acela.

Per total e bine ce zici dar le cam amesteci. V-strom are furca mult prea simplă așa că treaba cu setarea optimă se complică. Treaba cu vâscozitatea nu ține de greutatea călărețului. Contează doar la fermitatea cu care lucrează furca, în fapt, volumul de ulei care poate trece prin găurile din "push rod" într-un interval de timp. Cu cât mai vâscos uleiul, cu atât mai rigidă suspensia, foarte bună pe asfalt perfect și virajat, însă total nepotrivită pe realitățile românești, drumurile proaste pe care le știm. Ce zici tu acolo e un tuning după ureche între un arc standard și vâscozitatea uleiului. Dar nu se face așa. Pentru persoane de greutăți diferite trebuie arcuri de tării diferite, astfel încât SAGul (cursa înghițită la rece cu tot harnașamentul pe mobră) să fie 1/3 din toată cursa. Motocicleta țopăie cu unul de 60 de kile și e fleșcăită cu unul de 120 din cauza arcurilor, nu a uleiului. Știu că toți recomandați arcurile progresive dar eu nu sunt convins de ele. 

Altfel, cu vâscozitatea care se schimbă în funcție de temperatură, de gradul de uzură, de natura uleiului, sunt total de acord. 

Link to post
Share on other sites
Acum 13 ore, vis-a-vis a spus:

Păi zise vrăjitoru, Touratech skid plate V-Strom (650), motorschutz... (dacă-l găsești p-ăla cu kit de relocare, facem schimb, ți-l dau p-al meu fără :D 

Ia încearcă să cobori mătăluță din stratosferă. Bicicleta aia a ta e concepție recentă și la ce roți are, n-o pot încadra la ieșiri off-road. Mai are și 200 de kile și putere ioc. Chiar dacă pentru tine faptul c-ai ajuns la cabana Petrimanu reprezintă o mare realizare, vezi că sunt v-stromiști p-aici care cu 650 sau 1000 te mănâncă la micul dejun. Am înțeles că ai făcut cea mai mare afacere din lume, dar compari mere cu pere. Chiar dacă m-am trezit posesorul unui v-strom 650 pe care am dat 2700€ și pe care n-aveam de gând să-l scot pe arătură, după doi ani pot spune că se descurcă onorabil și e aproape chel, am doar crash bar pe el, nici vorbă de avioane extra off-road fără de care nu poți merge de la Trei Brazi la Poiana Secuilor. Să fim serioși, contează cine stă pe agregat și cauciucurile, restul sunt mofturi extra scumpe... 

 

Hei men, nu fii asa de agresiv tata ca nu am dat cu paru'

Vad ca te-ai simtit ofensat ca "bicicleta mea" are dotari de fabrica mai buna decat a ta....nu e cazul sa fii invidios si nici taios. Suntem in aceasi breasla si poate in doua luni trec eu la GS 1200 si incep sa fac misto de martoaga ta.

 

Normal ca sunt realist in ce priveste actualul DL 250, dar nici nu ma arunc cu orice pret sa iau V-Strom de 650 fara ca sa fac niste calcule daca merita luat si puse toate rahaturile alea lipsa pe el, sau daca merita luat altceva, care le are deja.

 

Daca vrei sa ajuti poti sa-mi spui cat costa un scut de metal pentru 650, cat costa sa schimbi prinderile alea fara urechi de montat bare laterale/genti, cu ce ai echipat-o touring si cat te-a costat fiecare in parte.

 

Asa poti fi de ajutor.

Link to post
Share on other sites

@yglos: iti spun eu:

Crashbar - 555 (Givi)

Cric central - 560 (Bogdan Harea)

Scut metal - 660 (Touteatech)

Protectii maini - 400 (alea de plastic de la Suzuki)

Scarite, manete, protectie bascula - 600 (ebay)

Sistem bagaje sw-motech - 3300 (SW-Motech cu 2 genti de aluminiu luate din clasa B cu 250EUR bucata)

Parbriz Kappa - 450

 

Iar cu urechile alea nu ii mai da inainte ca nimic nu se prinde de ele in afara gentile originale sau de unii care au facut rack pentru asta. Eu nu as pune in ele altceva decat gentile originale care se potrivesc doar la 250 si 1000 si care sunt de tot rahatul din cauza ca sunt mici si neincapatoare. Orice rack de la orice firma se prinde in suruburi de subcadrul spate! Restul nu sunt pentru gropi sau off.
Vrei sa faci comparatie intre dotarile la motociclete? Nu poti face asa ceva. Nu o sa poti face o tura cu unii care au 650 pentru ca nu te vei putea tine dupa ei. Eu stiu cum era cand aveam 650 si mergeam cu baietii cu miare. Tragi de ea sa ii sara pistoanele. Cand pleaca un 650 in depsire tu trebuie sa fii de 2-3  secunde cu gazul in blana si cel putin o treapta in jos ca sa stai in siajul lui. Si sa stii ca nu vorbesc de mers agresiv sau sportiv. Ci un mers sportiv. Sotia mea cu CB500X tragea de motor cand mergeam in ture si aveam de mers mai tare si tu imi spui ca iti e suficient. O fi... dar numai pentru tine.

Ah, si poti compara scutul ala cu un scut de la SW-Motech, Givi, Cosmo, care au tabla de 3 mm sau mai groasa? E solid? Pare solid? Daca da atunci e ok. Merita.

 

Si niste preturi pe care le-am gasit asa rapid (puteai sa te uiti in loc sa ceri altuia sa o faca):

Givi - 668 ron - https://www.motomus.ro/suporti-genti-moto/suport-side-case-v-strom-250-17-18.html

SW-Motech - 668

      - https://www.motomus.ro/suporti-genti-moto/slc-side-carrier-dreapta-suzuki-v-strom-250-18.htm

      - https://www.motomus.ro/suporti-genti-moto/slc-side-carrier-stanga-suzuki-v-strom-250-18.html
Kit complet SW-Motech 1900 - 
https://www.motomus.ro/accesorii/sysbag-15-15-system-suzuki-v-strom-250-18.html

Edited by vrajitoru
Link to post
Share on other sites

Mersi de info. Preturile alea sunt in lei cu montaj inclus presupun...

 

Am cercetat si eu, dar nu sunt prea incantat de ce am gasit, tocmai din acest motiv am mai cerut informatii de la voi. De ce crezi ca am spus ca tot la 10k euro ajungi cu toate puse pe ea?

 

In principal la 650 trebuie:

- deflector touring

- plasa protectie radiator

- cutii bagaje si sisteme de prindere

- scut motor

- sa custom, caci cea originala e tare la drum lung

- topcase + sistem prindere

 

O parte din ele vreau sa le transfer de pe actualul 250. Sunt realist cum e cu lipsa de putere, ieri deabia am depasit pe autostrada un camion, pe exterior de curba si cu vant din fata....asta e, nu-mi plac drumurile pe autostrazi, noroc ca nu avem multe in RO si nu prea circulam noi pe ele.

 

650-ul il vad ca un compromis intre greutate si putere. In acelasi timp prefer mobra actuala pentru oras, caci am preponderent drumuri in aglomeratie urbana, unde ma strecor excelent cu al meu 250.

 

Este un compromis optim intre o mobra de oras cu care sa poti iesi si la drumuri variate prin tara.

 

Link to post
Share on other sites

Preturile sunt doar piesele. Montaj facut de mine ca nu e complicat deloc. 

Deflector gasesti pe china foarte ieftin si foarte bun. Cauta echivalentul la MRA XCreen Sport.

Aia cu saua presupun ca e din citit, eu am facut 70k  cu saua originala la L2 si cam 30k la K4 si nu am avut nici un stres. E una din cele mai comode sei.

La fel: uita de plasa de la radiator. In toate turele de offroad nu am dat odata cu piatra acolo. E protectie nenecesara. Si am facut off destul. Cu ambele VStroame. Si niciunul nu a avut protectie la radiator.

Iar la bagaje poti ramane la un pret decent daca iei de plastic. Givi, Kappa, Shad...

Link to post
Share on other sites

si uitanduma asa la poza asta :) vad primul upgrade ce il consider necesar :) 
Semnalizari LED. Caci am vazut ca foarte multi cer sticle sau semnalizari complete. Eu am avut led la ambele vstroame de cand le am cumparat.

Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, cooldeep said:

si uitanduma asa la poza asta :) vad primul upgrade ce il consider necesar :) 
Semnalizari LED. Caci am vazut ca foarte multi cer sticle sau semnalizari complete. Eu am avut led la ambele vstroame de cand le am cumparat.

Am gasit si far cu led https://hoglights.com.au/products/suzuki-v-strom-650-1000. Dar si pretul pe masura. 

Ce semnalizari cu LED ar fi mai ok ? Oare trebuie schimbat si releul de semnalizare ? Eu am releu electronic pe 2 fire. 

Link to post
Share on other sites

Nu mă ispiti!

Btw, am schimbat mașina și am un k.k.t. de claxon de nu se sinchisesc nici copiii. Iar cumpăr kit Bosch bitonal, de alea fără goarne, care ridică morții din cavou. 😁

Edited by Lucian_M
Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Erhard said:

Am gasit si far cu led https://hoglights.com.au/products/suzuki-v-strom-650-1000. Dar si pretul pe masura. 

Ce semnalizari cu LED ar fi mai ok ? Oare trebuie schimbat si releul de semnalizare ? Eu am releu electronic pe 2 fire. 

 

Din pct meu de vedere hoglightul ala e o porcarie. Am vazut poze cu paternul de lumina pe care il face. Asa arata frumos, dar din pacate nu e ce tre. Exista modelul si pe europa si pe china la diferite preturi. Daca ar fi la pret decent si s ar potrivi displayul de la 1050 :) maine as schimba botul de la al meu cu cel de pe 1050.
Paternul e simetric, deci nu se aplica far pt LHD sau RHD, cea ce nu e rau pt cei care il vand, dar categoric e rau pt soferi. Sunt atata de secretosi ei ca producatori ca abea afli o informatie, de unde banuiesc ca sunt facute in china si ei doar le vand. Dar cautand pe la altii am gasit o poza cu paternul, care am modificat o un pic ca sa intelegeti cam ce vezi de pe motor, pe serpentine zero barat, in fata foarte prost, in ochii soferilor foarte mult. Aveam mari, dar mari sperante in modelul acesta si speram sa mi l iau, dar am renuntat definitv la idee caci nu e ce trebuie. De aratat arata frumos dar de vazut nu prea vezi.


image.thumb.png.ad747cbcdf915edcd9aa95af1d7cdd83.png

Cred ca, nu am studiat preamult ca solutia, de la polonezi e mult peste aia hog.


Releele pt becuri nu functioneaza pe leduri, trebuie releu pt leduri, altfel o sa clipoceasca de niebun. Semnalizari, cati bani ai :) china sau louis, dar in ziua de azi sunt semnalizari led in orice magazin moto ai intra.

Iar la intrebarea de ce LED in 2021 pe semnalizari si frane? O chestie de gusturi :) Si apai de ce sa tragi 7 amperi din instalatie cand esti pe avarii cand poti trage doar 2.

Edited by cooldeep
Link to post
Share on other sites

De la modelul 2012 (L2) in sus, daca ai un crashbar bun ( de la Givi in sus) nu se mai sparg semnalizatoarele. Deci o grija in minus.

Iar la lumini: luati led H4 de la Nao. Am avut 2 randuri si Caius poate sa spuna cum e, ca s-a dat cu mine noaptea. La fel si parintele in Grecia. E ce trebuie!

Link to post
Share on other sites
1 hour ago, vrajitoru said:

 

Iar la lumini: luati led H4 de la Nao. Am avut 2 randuri si Caius poate sa spuna cum e, ca s-a dat cu mine noaptea. La fel si parintele in Grecia. E ce trebuie!

Aveai un cutoff destul de decent chiar daca culoarea (aia verzuie :)) nu e pe placul meu. Oricum Fabio o sa te contrazica si o sa zica ca Nighteye sunt cele mai cele. Daca e sa pun eu led H4 in far, fara ezitare as pune Osram uri, dar nu mai am nici un vehicul cu H4. Au ajuns la un pret foarte accesibile si par cele mai corecte. La H7 daca e careva dispus sa cumpere un set de osramuri cu mine sa facem un led un led :) il cumpar cu placere (pt ca e singurul model la care poti rasuci pastilele cu 90 de grade) Pana acum Osram H11 Led din masina sunt relativ decente.

 

Apropo, la prima intalnire daca e careva curios la 650/1000 cu un singur far si 2becuri h7/h11 sa isi dea jos bordul(2 suruburi 2 clipsuri) si sa isi monteze de test pe faza lunga un led de la osram, il scot din masina si il pot aduce. Si atunci cu 2 mobre, chiar 3 cu una cu bec, una langa alta puteam vedea toti pe faza lunga care led sau bec e mai coios :)

Si ca sa deschid subiectul "legal". Orice led in loc de bec in far este ilegal. De cateva luni H7 de la Osram este primul si  singurul LED care pe germania incepe sa primeasca aproabare, respectiv in europa marcajul acela CE, care in teorie in timp va fi adoptat si de rarul nostru, caci directiva e europeana nu nationala. https://media.osram.info/media/img/osram-dam-16134446//LEDriving_LED_H7_Fahrzeugliste_080221.pdf  Cam asta e pana acum si se va modifica, probabil linkul acesta va contine mult mai multe masini peste cateva luni.

https://www.osram.de/am/night-breaker-led/night_breaker_led_kompatibilitaetsliste.jsp

Edited by cooldeep
Link to post
Share on other sites

Ai dreptate Caius: Nighteye. Alea de la Nao erau proaste ca aveau ventilator care haraia ca toti dracii si paternul are dunga galbena la margine.  Eram "neatent" aseara cand am scris.

NightEye e ce trebuie.

Link to post
Share on other sites
Acum 19 ore, vrajitoru a spus:

Preturile sunt doar piesele. Montaj facut de mine ca nu e complicat deloc. 

Deflector gasesti pe china foarte ieftin si foarte bun. Cauta echivalentul la MRA XCreen Sport.

Aia cu saua presupun ca e din citit, eu am facut 70k  cu saua originala la L2 si cam 30k la K4 si nu am avut nici un stres. E una din cele mai comode sei.

La fel: uita de plasa de la radiator. In toate turele de offroad nu am dat odata cu piatra acolo. E protectie nenecesara. Si am facut off destul. Cu ambele VStroame. Si niciunul nu a avut protectie la radiator.

Iar la bagaje poti ramane la un pret decent daca iei de plastic. Givi, Kappa, Shad...

Mersi de clarificari. Inca nu am testat saua de 650 dar cea de 250 stock este foarte tare si mai ales ingusta in zona unde stai, motiv pentru care la ture peste 200 de km iti cam rupe fundul...

Plasa radiator este in primul rand pentru insecte, nu pentru pietre. Cred ca ai vazut la masina cat de greu cureti orificiile infundate de  insecte vara.

Cutiile si topcase le am deja de la SHAD, le voi transfera pe noul model.

 

Acum 17 ore, Mihaif2000 a spus:

mai trebuie sa bagi crash bar si cric central. 

Uite la al meu ce frumos sta el pe cricul central montat azi ...

Are si crash barul si suportul pt cotiile laterale. :)

 

  1733894424_WhatsAppImage2021-02-11at15_12_02.thumb.jpeg.1603d551916238738e779157e74f6f38.jpeg

Pe ambele le consider greutate in plus si bani dati degeaba. Atata vreme cat ai barele de suporti cutii bagaje montate, pe ele va cadea mobra si pe coltul ghidonului. Crash bar nu e de folos vreodata, decat daca il faci atat de mare ca la mobrele de scoala, ceea ce este inestestic si ineficient. Eu unul ma loveam tot timpul cu genunchii de ele la scoala, un lucru foarte prost si neconfortabil.  Mult mai important este scutul motor, mai ales pentru mizeria care iti intra pe acolo.

 

Acum 14 ore, Lucian_M a spus:

Nu mă ispiti!

Btw, am schimbat mașina și am un k.k.t. de claxon de nu se sinchisesc nici copiii. Iar cumpăr kit Bosch bitonal, de alea fără goarne, care ridică morții din cavou. 😁

Si la mine la fel cu claxonul de VAG. Niste panarame, dar partea cea mai proasta este ca e bagat sub bara fata. Nu poti ajunge la el decat daca dai bara jos, ceea ce este o nebunie curata. Bitonal nu poti pune caci si prostiile alea de bitonale inseamna doua claxoane separate alimentate prin doua seturi de cabluri cu papuci, iar la noi este un singur set... Eu m-am lasat pagubas de acum 5 ani la treaba asta....

 

Acum 16 ore, Erhard a spus:

Am gasit si far cu led https://hoglights.com.au/products/suzuki-v-strom-650-1000. Dar si pretul pe masura. 

Ce semnalizari cu LED ar fi mai ok ? Oare trebuie schimbat si releul de semnalizare ? Eu am releu electronic pe 2 fire. 

Far cu totul schimbat nu se merita aftersales. Era foarte buna o optiune LED din fabrica. CBX 500 o are.

 

Acum 9 ore, vrajitoru a spus:

De la modelul 2012 (L2) in sus, daca ai un crashbar bun ( de la Givi in sus) nu se mai sparg semnalizatoarele. Deci o grija in minus.

Iar la lumini: luati led H4 de la Nao. Am avut 2 randuri si Caius poate sa spuna cum e, ca s-a dat cu mine noaptea. La fel si parintele in Grecia. E ce trebuie!

Nu inteleg, de ce spuneti voi ca se sparg semnalizatoarele?

La 650 sunt tot elastice ca si la 250, din ce stiu, deci niciun motiv de paguba daca o pui jos accidental.

Unicele probleme apar doar la pedalele de frana  / schimbator viteze, caci pe ele se sprijina.

 

Acum 1 oră, vrajitoru a spus:

Ai dreptate Caius: Nighteye. Alea de la Nao erau proaste ca aveau ventilator care haraia ca toti dracii si paternul are dunga galbena la margine.  Eram "neatent" aseara cand am scris.

NightEye e ce trebuie.

La modelele acestea de faruri 650 exista spatiu ca sa puneti becuri LED H4?

Al meu far nu are spatiul pentru cooler suficient de mare si in plus racirea nu se face eficient caci este total inchis si se vor incinge de mama focului.

Chiar sunt interesat daca este alta proiectare la farul de 650 si cat de repede se ajunge la bec in caz de nevoie.

Edited by yglos
Link to post
Share on other sites
Acum 14 minute, yglos a spus:

Plasa radiator este in primul rand pentru insecte, nu pentru pietre. Cred ca ai vazut la masina cat de greu cureti orificiile infundate de  insecte vara.

Total inutilă și paravan pentru fluxul de aer. 

 

Acum 15 minute, yglos a spus:

Pe ambele le consider greutate in plus si bani dati degeaba. Atata vreme cat ai barele de suporti cutii bagaje montate, pe ele va cadea mobra si pe coltul ghidonului. Crash bar nu e de folos vreodata, decat daca il faci atat de mare ca la mobrele de scoala, ceea ce este inestestic si ineficient. Eu unul ma loveam tot timpul cu genunchii de ele la scoala, un lucru foarte prost si neconfortabil.  Mult mai important este scutul motor, mai ales pentru mizeria care iti intra pe acolo.

Bine că inventezi tu altă apă caldă :D Crezi că toți fabricanții de crashbaruri au fost idioți când le-au pus unde le-au pus și noi la fel de proști că le cumpărăm. 

Acum 18 minute, yglos a spus:

Nu inteleg, de ce spuneti voi ca se sparg semnalizatoarele?

La 650 sunt tot elastice ca si la 250, din ce stiu, deci niciun motiv de paguba daca o pui jos accidental.

Unicele probleme apar doar la pedalele de frana  / schimbator viteze, caci pe ele se sprijina.

O să vezi tu cum se sparg. Pe bandă! Nu-ți alegi cum să cazi, nu poți controla o cădere. Rar când îți și aduci aminte cum dracu' ai ajuns în poziția aia. În principiu, un sfat de un om bătrân. Nu mai încerca să te piși contra vântului. Nenii ăștia care zic una-alta p-aici sunt trecuți prin toate și te-au sfătuit de bine. 

Link to post
Share on other sites

@yglos

Referitor la crashbar: te rog sa cauti sa vezi cat costa carenele de pe o parte. Daca ai crashbar si rack ai scapat de o cheltuiala. Asa cum a zis @vis-a-vis : nu poti sa cazi cum vrei tu. Cand pleaca de sub tine te trezesti numai cand esti pe jos. Daca vrei sa faci un test pune o patura pe jos si culca motocicleta cu ghidonul bracat complet in ambele directii si o sa vezi ce se va rupe. E cel mai simplu. Si asa cum ti-a zis @vis-a-vis (mai brutal ca asa e el - dar e om fain) tu incerci sa contrazici niste oameni care au sute de mii de km pe motoare si ture lungi facute si ture de offroad facute, toate cu VStrom. Ce te face sa crezi ca tu stii mai multe? Mai e unu' pe aici asa care a blocat pe FB jumate din oamenii care il puteau invata ceva.
Cu semnalizarile nu stiu ce sa zic de modelul nou dar prmimul model, cu crasbar-ul de la Givi (cel mai protectiv), se atinge varful semnalizarii si chiar daca e putin flexibil, plasticul cedeaza si se va sparge semnalizarea (garantat 100%). La modelul de dupa 2012 (L2-L6) daca ai crashbar de la Givi, nu se sparge semnalizarea pentru ca e mai mica si e protejata de crashbar. La modelul mai nou stiu ca nu se sparge (nu am avut dar stiu care au si care s-au imprastiat si nu au spart semnalele).

Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, yglos a spus:

Pe ambele le consider greutate in plus si bani dati degeaba. Atata vreme cat ai barele de suporti cutii bagaje montate, pe ele va cadea mobra si pe coltul ghidonului.

 

Nu inteleg, de ce spuneti voi ca se sparg semnalizatoarele?

 

Înseamnă că nu ai pus mobra niciodată jos. Ori esti foarte bun, ori nu ai km suficienti. La toate mobrele avute am spart semnalizări și raschetat carene cu pietre care au fost exact la locul potrivit in momentul potrivit. 

Uite aici o ispravă elocventă, deși nu e cu v-stromul, ci cu soră-sa de la Honda. Undeva pe la minutul 10.

 

Edited by Marius Mihasan
Link to post
Share on other sites

Vreți să vă repet că acele țevi amărâte ne-au salvat picioarele + milioane bune date pe reparații carene și alte chestii la accident? Ok, repet. Dacă nu le aveam, ne făceam praf genunchii, iar mobra ar fi avut nevoie de reparații consistente.

Nu am poze pe telefon, dar poate mă credeți pe cuvânt. Eu consider un crashbar de 5-700 lei un must-have, în special pe mobrele care fac obiectul topicului, în special datorită faptului că sunt destul de scumpe carenele (și nu numai).

Edited by Lucian_M
Link to post
Share on other sites

Aprob!!! Daca am picior acum, e din cauza crashbarului montat pe motor, care a binevoit a opune rezistenta unei laterale de masina, cu un conducator "atent-vigilent", aflat intre volan si scaun.

Link to post
Share on other sites

Ok guys, m-ati convins si cu crash bar-ul. Stiam din poligon ca e util, unde am si pus jos mobra de 650 cand am franat cu fata in jaloanele laterale ca sa evit un prost care circula pe acolo ca imbecilul. In rest fara pb in putinii km facuti pana acum pe doua roti ~14k vs vreo 400k pe 4 roti. Sigur ca mai am multe de invatat, tocmai de aceea sunt receptiv la toate sfaturile bune. Ideea este ca o mobra mica de 250 este una ideala pentru un incepator pe doua roti cu motor. Experienta mea de multe mii de km in ciclism de toate felurile si automobilism, ma ajuta enorm in practica pe mobre ca sa evit trantele sau situatiile periculoase. 

 

La final va spun ca in cei > 400 k pe 4 roti din anii 90, nu am lovit pe nimeni iar asta cred ca spune multe.

Sunt adeptul unui stil preventiv si am evitat multe situatii periculoase, dar niciodata nu stii cum o trantesti fara sa vrei in drumul limpede ca si colegul din video. Am patit o figura asemanatoare pe bicicleta dar e cu totul altceva...

 

L.E. Marius, este bestial traseul acela, inca nu am apucat sa-l fac nici cu bicicleta darmite cu o mobra de 200 de kg. Personal consider ca e pretabil doar pentru un mountain-bike sau un enduro pur si usor.

 

Edited by yglos
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...