Sari la conținut

Nu faceti asta


scafbikes
 Share

Postări Recomandate

Nu stiu daca se discuta sau sa discutat pe tema asta, dar cred ca e destul de educativ, sper eu, si spun asta din convingerea ca pe aici se perinda multi care cauta sa invete ceva din greselile sau din neatentia motociclistilor, care din pacate au patit-o dar nu numai, in general al celor care conduc, indiferent ce.

Am sa povestec doua patanii pentru inceput, iar daca credeti ca e de folos sau ca e locul potrivit pentru asa ceva, sa ma sustineti, daca nu....

 

1. Dupa o lunga calatorie in gasca prin frumoasa si calduroasa Europa, ajungem in tara unde limita de viteza e nesemnificativa pe anumite portiuni de autostrazi. Asa ca incepem un joc stupid sa ne alergam unu pe altul... Totul a fost spontan, fara nici o pregatire, fara sa ne dam seama ca avem chesti neancorate cum trebuie de motoare... si mai ales ca la ultima oprire, unul din noi si-a prin haotic geaca (pentru ca ii era prea cald), pe locul pasagerului. Mergeam toti cam pe la 200, cand geaca prinsa pe locul din spate a "parasit" locul si a intrat la roata spate. Evident, roata s-a blocat undeva la 200 la ora, dar poate si cu un pic de noroc, a reusit sa controleze motorul si nu a cazut. Imaginea motocicletei oprite pe banda de urgenta, fara cauciuc si cu janta polizata de asfalt pana aproape de butuc a fost socanta.

 

2. Un prieten, care ulterior mi-a spus ca nu credea ca e posibil asa ceva, nu a bagat in seama o pisica care, disperata se codea sa treaca strada si care, din pacate pentru el, pe langa a trece strada, a vrut sa treaca si prin roata lui de fata. Ghinionul pisici ca nu sa miscat mai repede si ghinionul lui ca avea janta turnata in 3 spite. Norocul lui ca nu avea viteza, fiind in oras, dar asta nu a impiedicat ca atat el cat si motorul sa se dea peste cap de cateva ori. Din fericire pentru el, a scapat doar cu cateva julituri dar cu motorul varza.

 

Asa ca atentie la "batistele" care flutura dupa voi si la pisici.... o poate pati oricare...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator jojo_davidoff

tocmai ma gandeam cum fac eu sa leg gentoiul pe husqvarna ;) ! Dupa ce am citit topic-ul asta, o sa o leg de 2ori, sa fiu sigur:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci la tine, un bagaj care nu e bine prins de motocicleta, urmand ca mai apoi sa mergi asa cu 200 km/h, este un lucru nesemnificativ care putea fi usor trecut cu vederea?

 

Sau un animal care pare sa nu fie hotarat in ceea ce priveste traversarea drumului?

 

 

of: Da frate, sa moara fanii mei, da sa vada si io pisica incolacita pe roata, ca ma va ajuta in cariera de motociclist.

Editat de jcdenton
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropo de punctul 1 stiu si eu pe cineva caruia ia intrat una dintre cizme la roata spate . Le ancorase cu cordeline elastice .Nu a patit nimic el dar cauciucul s-a tocit pana la sarme . Deci aveti grija ce, cum si cu ce va ancorati bagajele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu daca se discuta sau sa discutat pe tema asta, dar cred ca e destul de educativ, sper eu, si spun asta din convingerea ca pe aici se perinda multi care cauta sa invete ceva din greselile sau din neatentia motociclistilor, care din pacate au patit-o dar nu numai, in general al celor care conduc, indiferent ce.

Am sa povestec doua patanii pentru inceput, iar daca credeti ca e de folos sau ca e locul potrivit pentru asa ceva, sa ma sustineti, daca nu....

 

1. Dupa o lunga calatorie in gasca prin frumoasa si calduroasa Europa, ajungem in tara unde limita de viteza e nesemnificativa pe anumite portiuni de autostrazi. Asa ca incepem un joc stupid sa ne alergam unu pe altul... Totul a fost spontan, fara nici o pregatire, fara sa ne dam seama ca avem chesti neancorate cum trebuie de motoare... si mai ales ca la ultima oprire, unul din noi si-a prin haotic geaca (pentru ca ii era prea cald), pe locul pasagerului. Mergeam toti cam pe la 200, cand geaca prinsa pe locul din spate a "parasit" locul si a intrat la roata spate. Evident, roata s-a blocat undeva la 200 la ora, dar poate si cu un pic de noroc, a reusit sa controleze motorul si nu a cazut. Imaginea motocicletei oprite pe banda de urgenta, fara cauciuc si cu janta polizata de asfalt pana aproape de butuc a fost socanta.

 

2. Un prieten, care ulterior mi-a spus ca nu credea ca e posibil asa ceva, nu a bagat in seama o pisica care, disperata se codea sa treaca strada si care, din pacate pentru el, pe langa a trece strada, a vrut sa treaca si prin roata lui de fata. Ghinionul pisici ca nu sa miscat mai repede si ghinionul lui ca avea janta turnata in 3 spite. Norocul lui ca nu avea viteza, fiind in oras, dar asta nu a impiedicat ca atat el cat si motorul sa se dea peste cap de cateva ori. Din fericire pentru el, a scapat doar cu cateva julituri dar cu motorul varza.

 

Asa ca atentie la "batistele" care flutura dupa voi si la pisici.... o poate pati oricare...

 

 

Socant!

 

Ai ceva poze de la nr. 1?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu uitati sa va legati bine sireturile si sa le pititi, eu am patit sa raman cu sireturile atarnate de pedale si sa nu pot pune piciorul respectiv jos ;) nu am cazut, dar am fost la un pas ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alta mai credibila putin:

Aripa fata lovita intr-un accident. Aripa data jos repede in garaj pentru ca troncanea.

Luat motorul in graba pt un drum de 100 km + traversare de bucuresti. Tot drumul mers "necivilizat" din motive obiective.

Acolo, inspectat suspensia pe fata care parea ca ajunge pe capat la franari si observat ;) furtun frana ros de roata fata.

Pe franare atingea de roata (nemaifiind prins de aripa)

Pe drumul de intoarcere urma sa cedeze...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un sfat : peste chingile alea, mai trageti si o sfoara. La mine functioneaza cu succes. Legatura trebuie sa fie cat mai stransa, pentru ca obiectele sa nu isi faca balans si legatura sa se slabeasca. Am dus si sac de ciment de 40 kg plus unul de 25kg. Legate bine conform retetarului a fost ok.

Editat de fast_arrow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu uitati sa va legati bine sireturile si sa le pititi, eu am patit sa raman cu sireturile atarnate de pedale si sa nu pot pune piciorul respectiv jos ;) nu am cazut, dar am fost la un pas :D

 

Eu am patit sa se incurce sireturile in schimbator si nu puteam pune deloc stangul jos ;) am scapat totusi necazut...atunci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o mica completare:

nu numai gropile pot fi periculoase; si galmele sunt - sunt patit.

mai nashpa e ca galmele se vad mai greu pentru ca nu prea lasa umbra.

in urma pataniei am mai invatat o lectie: nu mai tin absolut nimic in buzunare; tin totul intr-un tank bag - portofelul mi-a storcit niste muschi intercostali si m-a durut de n-am stiut de mine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna sau proasta inspiratie ma face sa-mi postez patzania in acest topic. Iaca ce am patimit eu azi:

 

Ieseam de pe Apusului in Militari si dorind sa fac stanga stateam primil la semaforul rosu. Dupa ce s-a facut verde am continuat sa stau pe loc pt ca in intersectie erau masini care inca treceau. O fata de la tzara cu un Audi A4 Maro cu geamuri negre a inceput sa ma claxoneze insistent, indemnanduma sa ma infig in masinile care treceau prin intersectie. Dupa ce s-a eliberat intersectia si am plecat, fata isteatza, m-a depasit pe dreapta si a tras violent de volan catre mine...din sperietura am blocat fatza, dar n-am cazut si nici impact cu masina n-am avut (probabil ca mi-ar fi rupt piciorul de pe partea aia). Apoi a sarit o bordura si a fugit pe o strada la dreapta, dar asta numai dupa ce a urlat la mine ca dc nu stiu sa conduc sa stau acasa ;)

Pana acum, le respectam mai mult femeile de la volan decat pe barbatii shoferi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa parerea mea cele doua patanii cu care a inceput topicul sunt doar niste intamplari foarte ciudate si foarte improbabile si pot fi incadrate la categoria ghinion.

 

La categoria "nu faceti asta" eu as pune 5 lucruri foarte simple si banale dar care din punctul meu de vedere chiar pot reduce masiv sansele de a te prapadi :

 

1. nu merge cu viteza atunci cand pe sens opus este coloana de masini, chiar daca pe sensul tau esti singur pe sosea

2. nu pleca in forja de la semafor (decat daca in prealabil te-ai asigurat ca nu mai trece nimeni "pe galben" pe dumul cu care te intersectezi)

3. nu merge cu viteza atunci cand pe dreapta sunt parcate in coloana masini langa bordura, paralel cu soseaua, chiar daca in rest nu mai e nimeni pe acel drum

4. daca esti intr-o coloana (semi)statioanara pe un drum cu mai multe benzi pe sens, depaseste printre masini, nu prin stanga sirului de langa axul drumului

5. nu te baza niciodata pe verde la semafor sau pe prioritate. redu viteza putin si stai cu mana si piciorul preventiv pe frane la absolut toate intersectiile, indiferent daca ai verde sau prioritate

 

Evident ca lista este mai lunga, insa in viziunea mea astea sunt cele 5 reguli de aur. Nu mi le-a spus nimeni, ci pot fi numite invataminte pe care le-am tras eu din accidentele pe care le-am vazut sau despre care am auzit/citit si din experienta celor 5 ani de mers pe motor. Iar faptul ca dupa 5 ani de mers ghidandu-ma dupa ele inca nu am bifat nici macar o zgarietura (pe mine sau pe motor) ma face sa cred ca pot fi de folos si altora.

 

In rest, multa bafta. :cheers:

 

P.S. Astept parerea voastra daca ar trebui puse si intr-un topic de la "Incepatori".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa parerea mea cele doua patanii cu care a inceput topicul sunt doar niste intamplari foarte ciudate si foarte improbabile si pot fi incadrate la categoria ghinion.

 

La categoria "nu faceti asta" eu as pune 5 lucruri foarte simple si banale dar care din punctul meu de vedere chiar pot reduce masiv sansele de a te prapadi :

 

1. nu merge cu viteza atunci cand pe sens opus este coloana de masini, chiar daca pe sensul tau esti singur pe sosea

2. nu pleca in forja de la semafor (decat daca in prealabil te-ai asigurat ca nu mai trece nimeni "pe galben" pe dumul cu care te intersectezi)

3. nu merge cu viteza atunci cand pe dreapta sunt parcate in coloana masini langa bordura, paralel cu soseaua, chiar daca in rest nu mai e nimeni pe acel drum

4. daca esti intr-o coloana (semi)statioanara pe un drum cu mai multe benzi pe sens, depaseste printre masini, nu prin stanga sirului de langa axul drumului

5. nu te baza niciodata pe verde la semafor sau pe prioritate. redu viteza putin si stai cu mana si piciorul preventiv pe frane la absolut toate intersectiile, indiferent daca ai verde sau prioritate

 

Evident ca lista este mai lunga, insa in viziunea mea astea sunt cele 5 reguli de aur. Nu mi le-a spus nimeni, ci pot fi numite invataminte pe care le-am tras eu din accidentele pe care le-am vazut sau despre care am auzit/citit si din experienta celor 5 ani de mers pe motor. Iar faptul ca dupa 5 ani de mers ghidandu-ma dupa ele inca nu am bifat nici macar o zgarietura (pe mine sau pe motor) ma face sa cred ca pot fi de folos si altora.

 

In rest, multa bafta. :cheers:

 

P.S. Astept parerea voastra daca ar trebui puse si intr-un topic de la "Incepatori".

E OK, as mai adauga si eu cate ceva la lista:

- Daca e strada cu 2 benzi si prima banda e plina de masini parcate si a doua de masini care asteapta la semafor, e OK sa te dai printre ele dar doar cam cum ai merge pe bicicleta - adica cu 15-20km/h si cu macar un deget pe frana;

- Pe strazile cu cel putin 2 benzi pe sens in zona intersectiilor mari trebuie ingnorat total ce scrie in legislatie/regulament ca mopedul trebuie sa stea cat mai pe partea dreapta a drumului; daca vrei sa mergi inainte, te pozitionezi undeva intre banda 1 si banda 2, si o zbughesti doar dupa ce te-ai asigurat ca nici macar idiotul de pe banda 2 nu vrea sa faca dreapta peste tine. Pozitionarea si asiguratul sunt obligatorii si pe motocicleta, doar obligativitatea de a sta pe dreapta lipseste din lege desi unii o fac voluntar...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"5. nu te baza niciodata pe verde la semafor sau pe prioritate. redu viteza putin si stai cu mana si piciorul preventiv pe frane la absolut toate intersectiile, indiferent daca ai verde sau prioritate".

 

exact asa am facut eu - si asta-mi e obiceiul - si m-am ales cu mana rupta ptr. ca n-am vazut galma din asfalt din fata mea......mai e si de bafta...

in orice caz' bune cele postate de tine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intreg condusul trebuie sa se bazeze doar pe reguli de aur diferite pentru fiecare situatie care o intalnesti si la cate 10m de drum.

 

Cred ca totul se bazeaza pe inteligenta/capacitate de anticipare/talent si multe reflexe.

 

Absolut de acord.

Cele 5 reguli pe care le-am scris eu sunt extrase doar din cele mai frecvente situatii periculoase de trafic pe care le intalnesc in Bucuresti, care pentru cineva fara experienta pot parea banale si lipsite de importanta si pentru care am putut identifica modalitati de prevenire clare. M-am gandit ca pentru un incepator poate fi de folos sa citeasca niste sfaturi concrete, bazate pe situatii concrete de trafic culese in 5 ani de mers.

Intr-adevar lista e practic infinita, la fel ca si pericolele care pot aparea.

 

Respect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E OK, as mai adauga si eu cate ceva la lista:

- Daca e strada cu 2 benzi si prima banda e plina de masini parcate si a doua de masini care asteapta la semafor, e OK sa te dai printre ele dar doar cam cum ai merge pe bicicleta - adica cu 15-20km/h si cu macar un deget pe frana;

- Pe strazile cu cel putin 2 benzi pe sens in zona intersectiilor mari trebuie ingnorat total ce scrie in legislatie/regulament ca mopedul trebuie sa stea cat mai pe partea dreapta a drumului; daca vrei sa mergi inainte, te pozitionezi undeva intre banda 1 si banda 2, si o zbughesti doar dupa ce te-ai asigurat ca nici macar idiotul de pe banda 2 nu vrea sa faca dreapta peste tine. Pozitionarea si asiguratul sunt obligatorii si pe motocicleta, doar obligativitatea de a sta pe dreapta lipseste din lege desi unii o fac voluntar...

 

Desi incepator, as indrazni sa mai adaug la ce au spus baietii mai sus, urmatoarele reguli :

 

7. Pe un drum cu o singura banda pe sens, in care se 'varsa' multe stradute, mergeti cat mai aproape de axul drumului fara sa depasiti 50-60km/h max.Exclus orice depasire pe partea dreapta !Sunt multi 'criminali' inca nedescoperiti, care ies pana la 1/2 din banda pe care mergeti, doar pt a se asigura mai bine, zic ei...)

 

8. La orice iesire in "T" de pe un drum lateral circulat intens, intr-o artera cu un trafic mai lejer, unde vreti sa virati la stanga, asigurati-va foarte atent la ce va vine din dreapta din spatele celui care vireaza la stanga pe artera de pe care vreti sa iesiti.Vizibilitatea este foarte redusa.In plus, atentie la cei care vin din stanga voastra, daca sunt masini parcate pe marginea drumului.Vizibilitatea este redusa de asemenea si pericolul foarte mare sa nu fiti vazuti.

 

9.Montati-va claxoane puternice pe mobre si folositi-le in paralel cu acelerarea motorului.Faceti asta preventiv ori de cate ori intuiti un pericol.Nu cred ca pasa vreunuia dintre noi ca vom fi acuzati de abuz, mai mult decat anticiparea & prevenirea unui accident.

 

10. Evitati incalcarea dintr-un unghi mai mic de 90 gr a sinelor de tramvai pe cat posibil si acolo unde este neaparat necesar, executati maneavra cand este uscat pe jos si trepatat, intai cu roata din fata si apoi cu cea din spate la un unghi cat mai mare si o viteza nu foarte mica (riscul de dezechilibru este mai mare).

 

11.Folositi concomitent cu luminile semnalizatoarelor si semnalizarea schimbarii de mers si cu bratul intins orizontal, cand se poate.Nu este nici o rusine.Important este sa fi vazuti mai bine !.Atentie totusi cand faceti asta, deoarece veti avea numai o mana pe comenzi.Exclus la viteze mari, drumuri cu denivelari, in curbe, pe drumuri cu aderenta proasta, umezeala, etc !

 

Cheers & Asfalt uscat :cheers:

Editat de Ark
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu dupa experienta mea pe 2 si pe 4 roti, experienta care insumeaza mai multe sute de mii de km la un loc, pot sa spun cu mana pe inima ca nu exista 5-10-100 regului de aur...intreg condusul trebuie sa se bazeze doar pe reguli de aur diferite pentru fiecare situatie care o intalnesti si la cate 10m de drum.

 

Pur si simplu eu inca nu am reusit sa stabilesc niste prioritati in ceea ce priveste condusul preventiv. Cred ca totul se bazeaza pe inteligenta/capacitate de anticipare/talent si multe reflexe.

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

era sa o patesc si eu de cateva ori ... una cu un caine ... era sa il acrosez cand trecea strada pe european intre sate, aveam 100+ si era cam maricel si cainele, iar in al doilea caz ... cu niste galme care m-au proiectat intr-o curba pe contrasens ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un prieten a patit-o cu un sac de dormit,care s-a desprins si a intrat la roata spate intre roata si aparatoare,blocand roata la 140 km/h.A reusit sa tina motorul pe roti si s-a oprit dupa ce lasase o urma super lunga pe sosea;cauciucul s-a ros pana la sarme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Primul post mi se pare interesant. Roata polizata pana la butuc? 200/h?

Lol, si mie imi plac mult power slide-urile si am tocit destule gume jucandu-ma cu blocatul rotii spate chiar si la 80/h. Dar sa o tii pe 2 roti dupa un blocaj la 200h, ori ai bafta cu carul, ori esti campion la stunts. Oricum, trec cu vederea. Dar vreau sa vad roata polizata pana la butuc :makeout:

 

 

ba dementule, tu nici macar pe motogp nu ai inteles ce e aia powerslide, si acuma te rupi in bashini again pe aici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...