JAGI Postat Aprilie 24, 2015 Share Postat Aprilie 24, 2015 (editat) Am zis ca o Yuasa OEM costa 600ron, si asta poate 650ron. UN Inlocuitor de YTZ10S de la Sorgeti costa 130ron. Am mai zis 4 baterii ieftine in loc de una scumpa. 130ron x 4 = 520ron. 4 baterii x 2 ani/baterie = 8 ani exploatare, si dai banii in RATE, nu toti odata. Sper ca ai inteles calculul. Daca te raportezi numai la bateia de pe ZX12, sa stii ca mai toate vitezanele standart merg cu YTZ10S. Cind am vrut sa cumpar prima baterie YTZ 10S am vrut sa iau Yuasa, insa la cit costa, peste 600ron , in 2006, am fost fericit ca am gasit la Varta RO un inlocuitor, a tinut fix un sezon. Un amic si-a luat odata cu mine tot Varta, si pe el tot dupa 1 sezon l-a lasat. Am zis ca am nimerit un lot prost, anul viitor am luat tot Varta, aceeasi buba. Am dat 350ron pe Varta. Editat Aprilie 24, 2015 de JAGI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Aprilie 24, 2015 Share Postat Aprilie 24, 2015 Da de ce ma trimiti la yuasa OEM si nu cumperi din RO variante ..sunt pana la 400 lei !! Si iti spun...350 lei=6-7 ani ! Fiecare face cum crede .. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Aprilie 24, 2015 Share Postat Aprilie 24, 2015 Arata-mi un Yuasa YTZ10S facut in Japonia cu 400ron. Pe bune. Ziceam OEM, adica Japonia, nu facute in Taiwan sau alte tari. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Aprilie 24, 2015 Share Postat Aprilie 24, 2015 Te duci pe o varianta scumpa de la yuasa..verifica caracteristicile pentru MF YTX si o sa vezi ca fac fata cu brio. Curentul de pornire este suficient pe ytx. Intra pe catalog si o sa vezi ca pana in 400 lei ai oferte OK de yuasa japan. » Post actualizat in 24 Apr 2015 18:57Te duci pe o varianta scumpa de la yuasa..verifica caracteristicile pentru MF YTX si o sa vezi ca fac fata cu brio. Curentul de pornire este suficient pe ytx. Intra pe catalog si o sa vezi ca pana in 400 lei ai oferte OK de yuasa japan. Sau eviti sa ti-o activezi tu? Care este problema? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Aprilie 24, 2015 Share Postat Aprilie 24, 2015 Ramane de vazut daca acestea date de tine vor tine la mult de 5 ani, fara a fi bagate pe aparatele de intretinere. Esti sigur ca cele de 400ron vor tine la fel de mult ca cele de 600ron? Si la 400ron, tot nu renteaza, 130ron x 3 baterii ieftine = 390ron, adica 6 ani exploatare, si dai banii in rate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Aprilie 24, 2015 Share Postat Aprilie 24, 2015 Ramane de vazut daca acestea date de tine vor tine la mult de 5 ani, fara a fi bagate pe aparatele de intretinere. Esti sigur ca cele de 400ron vor tine la fel de mult ca cele de 600ron? Si la 400ron, tot nu renteaza, 130ron x 3 baterii ieftine = 390ron, adica 6 ani exploatare, si dai banii in rate. Vezi ca si cele de 130 ron daca nu le incarci 6 luni, primavara sunt praf......la anul alta!!... Valabil si pentru yuasa, intretinerea este obligatorie, cu incarcator inteligent sau clasic( aici cu masurare periodica, mai ai nevoie de un voltmetru de c.c si atentie). Sunt sigur si ce am spus cu triumph-ul este adevarat, crede-ma nu sunt distribuitor yuasa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoRocker Postat Aprilie 25, 2015 Share Postat Aprilie 25, 2015 YTZ-urile sunt scumpe...pt VTR-ul meu e ceva gen 650 de lei.... mobra mea a venit din Italia (sau de la samsar) cu o chinezarie YT9...adica 8-9 amperi la pornire si culmea! porneste mobra...intr-adevar, invarte PARCA mai greu dar o porneste, parca si balbaie unpic la becuri cateodata.... e chinezarie pe care nu scrie nici data producerii sau activarii... o sa pun probabil un YTX12BS (10 amperi) cand se duce dracu chinezaria ca na,,,n-o sa tina mult o baterie pt 500-750 cc pe un V2 d-o mie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Aprilie 25, 2015 Share Postat Aprilie 25, 2015 YTZ-urile sunt scumpe...pt VTR-ul meu e ceva gen 650 de lei.... mobra mea a venit din Italia (sau de la samsar) cu o chinezarie YT9...adica 8-9 amperi la pornire si culmea! porneste mobra...intr-adevar, invarte PARCA mai greu dar o porneste, parca si balbaie unpic la becuri cateodata.... e chinezarie pe care nu scrie nici data producerii sau activarii... o sa pun probabil un YTX12BS (10 amperi) cand se duce dracu chinezaria ca na,,,n-o sa tina mult o baterie pt 500-750 cc pe un V2 d-o mie Ai intuit corect ! Pentru motocicleta ta YTX 12 BS este indicat in catalogul yuasa(vezi attach). Are capacitatea de 10Ah si un Icca =180A, se livreaza cu electrolitul in 6 recipiente si ti-o formezi dupa instructiunile din cutie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Aprilie 25, 2015 Share Postat Aprilie 25, 2015 Vezi ca si cele de 130 ron daca nu le incarci 6 luni, primavara sunt praf......la anul alta!!... Valabil si pentru yuasa, intretinerea este obligatorie, cu incarcator inteligent sau clasic( aici cu masurare periodica, mai ai nevoie de un voltmetru de c.c si atentie). Sunt sigur si ce am spus cu triumph-ul este adevarat, crede-ma nu sunt distribuitor yuasa De acord, insa daca nu ai bani de Optimate, pui un generator simplu, cum am si eu pe birou, o biata sursa de curent reglabila. Apropo de regenerare, un prieten are un incarcator Bosh luat din Selgros, mi-e regenerat bateria YTZ 10S , m-a mai tinut 1000km. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Aprilie 25, 2015 Share Postat Aprilie 25, 2015 Cine are auto sau moto trebuie sa detina un incarcator pentru acumulatori la domiciliu. Este o necesitate, nu un moft! Dupa posibilitatile financiare exista mai multe optiuni. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoRocker Postat Aprilie 25, 2015 Share Postat Aprilie 25, 2015 Ai intuit corect ! Pentru motocicleta ta YTX 12 BS este indicat in catalogul yuasa(vezi attach). Are capacitatea de 10Ah si un Icca =180A, se livreaza cu electrolitul in 6 recipiente si ti-o formezi dupa instructiunile din cutie. dap. a mea e 2001 si se recomanda YTZ12....da ii pun YTX12 ca n-are nici pe dracu, mai ales ca merge si cu YTX9-ele asta chinezesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Aprilie 27, 2015 Share Postat Aprilie 27, 2015 Fiecare biker doreste ca acumulatorul moto sa functioneze cat mai mult. OK, dar mentinerea unui acumulator in stare de functionare pentru o perioada cat mai lunga presupune: a) un sistem de incarcare pe motocicleta functionabil in parametrii(alternator_RRT_conexiuni_consumatori); verificarea periodica a acumulatorului(tensiunea la borne in sezonul rece pentru AGM si tensiunea la borne+nivel electrolit pentru cel clasic); c) conectarea acumulatorului la un incarcator in functie de rezultatul verificarii in special in sezonul rece(am vazut ca valoare limita este 12,6V, sub aceasta valoare acumulatorul se conecteaza la incarcator); Acum exista o discutie raportata la cat timp trebuie mentinut acumulatorul moto la incarcat in functie de tipul de incarcator. Exista la Yuasa un tabel de mentenant pentru cateva tipuri de acumulatori_incarcatoare_timpi de mentinere la incarcat in functie de starea incarcarii acumulatorului( %)(attach). O conditie este sigura pentru acumulatorii moto clasici/AGM/Gell, aceea ca, curentul de incarcare nu trebuie sa depaseasca 3 A ! Valoarea este mare pentru un acumulator moto daca ne gandim la 10% din capacitatea acumulatorului, dar in acest caz discutam de tipurile de incarcatoare pentru care se poate modifica curentul de incarcare( ex_se foloseste un incarcator auto la un acumulator moto si nu trebuie selectata o valoare mare a curentului de incarcare). Exista mai multe tipuri de incarcatoare: Trickle or Taper Chargers _ambele au tensiunile de incarcare la valori fixe. Taper-ul reduce curentul de incarcare in timp, pe cand trickle-rul mentine atat tensiunea si curentul la valori constante. La trickle se alege valoare curentului de pe panou de comanda. Incarcatoarele isi fac treaba lent, dar nu trebuie mentinute o perioada lunga de timp pentru ca supraincarcarea dauneaza acumulatorului. Acum depinde de fabricant, pot exista aparate de masura pe panoul incarcatorului sau led-uri de semnalizare a incarcarii. Incarcator de curent constant_ tensiunea la bornele acumulatorului creste pe masura incarcarii, iar curentul cerut pentru incarcare( 10% din Ah ) se mentine constanta. Si nu uitam incarcatoarele inteligente/Smart Battery Charger_incarcatorul combina tipurile de mai sus asigurand o incarcare continua sau pulsatorie in functie de starea acumulatorului. Mai este o problema de retinut la Smart, acesta poate fi conectat o perioada nedefinita pe acumulatorii AGM, dar la cei conventionali trebuie sa se verifice nivelul de electrolit pe perioada incarcarii/mentenantei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ow3x3xpr3ss Postat Mai 2, 2015 Share Postat Mai 2, 2015 Se pare ca am sa lipsesc o perioada mai indelungata de langa motocicleta (luni de zile cred).Ar fi recomandat sa aduc bateria in casa sa o pun conectata la un incarcator inteligent ,sau as putea sa o las afara pe moto si vremea fiind mai blanda fata de asta iarna ,cand am tinut-o in casa . Stima, Ovidiu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 2, 2015 Share Postat Mai 2, 2015 Se pare ca am sa lipsesc o perioada mai indelungata de langa motocicleta (luni de zile cred).Ar fi recomandat sa aduc bateria in casa sa o pun conectata la un incarcator inteligent ,sau as putea sa o las afara pe moto si vremea fiind mai blanda fata de asta iarna ,cand am tinut-o in casa . Stima, Ovidiu Afara/in garaj/atelier, nu in casa..este foarte bine cu un INCARCATOR inteligent. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Mai 2, 2015 Share Postat Mai 2, 2015 Acum câteva zile, vroiam să-mi iau baterie Antigravity, pt că e ușoară, pt că tehnologia LiFePo4 scoate mult mai mulți amperi la pornire față de Pb în fine din multe motive. Azi am pus pe mobra bateria veche, care funcționează impecabil. E OEM-ul cu care a venit mobra, în 2008. Baterie destul de abuzată, descărcată de câteva ori până la 0 ( bateriile pe Pb nu ar trebui niciodată descărcate sub 50%). Ce vroiam să spun, o baterie bună ține foarte mult. Nu merită să dai banii pe baterii ieftine și proaste. GS fabricat de yuasa , nu curge, vine incarcata , o poti monta in orice pozitie, dar costa ceva mai mult decat yuasa, minim 6 ani Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Mai 4, 2015 Share Postat Mai 4, 2015 GS fabricat de yuasa , nu curge, vine incarcata , o poti monta in orice pozitie, dar costa ceva mai mult decat yuasa, minim 6 ani Nu prea am inteles ce ai vrut sa spui. Pt mine GS suna a mobră, dar inteleg ca e un brand de baterii. Eu vroiam Antigravity din mai multe motive, momentan am renuntat la idee intrucât bateria originală, pare nemuritoare. In alta ordine de idei, am văzut niste chargere inteligente produse de Optimate. Stie cineva daca exista vre un model care să incarce si Pb si LiFePo4. Gasisem la un moment dat o pagina de web, pe care scria asa ceva despre un model, dar cred ca era o greseală si oricum nu mai gasesc link-ul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Mai 4, 2015 Share Postat Mai 4, 2015 Eu vroiam Antigravity din mai multe motive vezi ca stiu pe cineva cu d-asta smechera de nu mai da drumu la proiectoare si la manere incalzite (decat in sprituri) ca sa nu ramana fara curent. bateria originală, pare nemuritoare. io ti-am zis ca n-are nici o duda daca se descarca sau sta afara... sa vezi ce vesel invarte a mea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yamaha yzf Postat Mai 4, 2015 Share Postat Mai 4, 2015 (editat) Dedant68,care este valoarea care trebuie sa o aiba incarcarea la o moto cand incarca bine si care este valoarea cand incarcarea este proasta?am un multimetru si azi am de gand sa verific. » Post actualizat in 04 May 2015 09:22 Si unde se face masurarea,direct pe bornele bateriei? Editat Mai 4, 2015 de yamaha yzf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ERU Postat Mai 4, 2015 Share Postat Mai 4, 2015 vezi ca stiu pe cineva cu d-asta smechera de nu mai da drumu la proiectoare si la manere incalzite (decat in sprituri) ca sa nu ramana fara curent. Stii pe cineva cu d-aia care pare smecheră dar in realitate nu prea e. De aia vroiam un anume brand, am studiat inainte. io ti-am zis ca n-are nici o duda daca se descarca sau sta afara... sa vezi ce vesel invarte a mea. LA Pb daca scade sub 50% incepe procesul de sulfatare, care e ireversibil sau cel putin asa stiam eu, adevarat este ca pe chargerele noi si smechere scrie ca fac si desulfatare dar nu sunt 100% convins. Insa nu asta era singura problemă, mai important e ca e din 2008, deci are o vârsta respectabilă deja. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 5, 2015 Share Postat Mai 5, 2015 Dedant68,care este valoarea care trebuie sa o aiba incarcarea la o moto cand incarca bine si care este valoarea cand incarcarea este proasta?am un multimetru si azi am de gand sa verific. » Post actualizat in 04 May 2015 09:22 Si unde se face masurarea,direct pe bornele bateriei? OK, ti-am trimis pe email tot ce iti trebuie.. astept finalul. Bafta, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eFu' Postat Mai 6, 2015 Share Postat Mai 6, 2015 Poate cineva sa ma lamureasca? Vreau sa stiu daca pot folosi un charger normal de baterie moto pentru incarcarea/pastrarea incarcarii bateriei, in cazul in care mobra are CAN-BUS? Am vazut pareri pro (in general exprimate de unii care pare ca stiu cate ceva) si pareri contra (in general ale delaerului care vrea sa-si vanda chargerul propriu). Unii zic ca incarcarea cu cablul conectat direct la baterie (nu prin mufa DIN), cu polaritatea respectata!, nu genereaza probleme. Necazurile apar la conectarea fara respectarea polaritatii, care afecteaza grav electronica, fapt pentru care producatorul recomanda utilizarea unui charger CAN-BUS compliant (un fel de metoda antiprost, care elimina riscul de damage). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 6, 2015 Share Postat Mai 6, 2015 Eu am incarcat si bateria de masina cu charger smart. Nici o problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yamaha yzf Postat Mai 7, 2015 Share Postat Mai 7, 2015 OK, ti-am trimis pe email tot ce iti trebuie.. astept finalul. Bafta, Am pus bateria la incarcat miercuri dupamasa si s-a incarcat in vreo 3h,joi dimineata am masurat bateria si a fost 13,6 V,bateria e ok,azi am programare la electrician.verificare alternator+ RRT Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Mai 8, 2015 Share Postat Mai 8, 2015 (editat) In curand viitorul in acumulatori moto va fi cele cu lithium/ion. Este drept sunt mai scumpe acum..dar unele sunt mai ieftine ca cele originale japoneze. Fara lichid,fara intretinere,foarte foarte usoara,curent mare la pornire,rezistenta la porniri repetate intr-o perioada scurta de timp..etc Editat Mai 8, 2015 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 8, 2015 Share Postat Mai 8, 2015 In curand viitorul in acumulatori moto va fi cele cu lithium/ion. Este drept sunt mai scumpe acum..dar unele sunt mai ieftine ca cele originale japoneze. Fara lichid,fara intretinere,foarte foarte usoara,curent mare la pornire,rezistenta la porniri repetate intr-o perioada scurta de timp..etc Nu stiu cat de apropiat e viitorul ala, au o gramada de probleme de "gestiune", plaja mica de temperaturi de utilizare plus pericol de explozie si incendiu violent, dar tehnologia avanseaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.