leonidos Postat Aprilie 5, 2017 Share Postat Aprilie 5, 2017 Se da urmatoarea speta: Baterie Yuasa 12V 18 Ah cu gel pe care am avut-o in casa peste iarna, deci la caldura. Am incarcat-o cu un redresor de la Lidl care baga 1,2 Ah si cu care am mai incarcat fara nicio problema alte baterii. In mod normal, cand bateria se incarca, pe ecranul redresorului apare Full, si tensiunea scade, pana se descarca iar, cand incepe iar sa incarce pana la cel mult 14,5 V. In cazul acestei baterii care are cel mult 2 ani, se incarca pana apare Full, deci pana baga vreo 14,5V, apoi apare Full, iar dupa 2-3 minute incepe sa incarce pana la 15,8V si acolo ramane. Stiu ca o astfel de tensiune e mult prea mare si nu e in regula. Chestia e ca acel redresor se comporta asa doar cu aceasta baterie, asa ca ceva ma face sa cred ca ar fi o problema cu bateria in sine, nu cu redresorul. Mai mult decat atat, dupa ce aseara imi arata ca e incarcata, azi dimineata avea 12,3V, am pus-o iar la incarcat si a aparut Full dupa vreo 2 minute, apoi iar faza cu 15,8V. Ceva pareri, sugestii? Daca nu tine tensiune si dupa o noapte de stat in casa dupa ce a fost pe redresor are doar 12,3V cam miroase a baterie noua. Voi ce credeti? cu siguranta e bateria de vina... am avut si eu o baterie care a facut axact cum ai scris tu..pana la urma am cumparat alta baterie si aia e.. merge . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adidas Postat Aprilie 30, 2017 Share Postat Aprilie 30, 2017 (editat) Mi-am luat o baterie Toplite YT12b-BS si am varsat pe jos o buna parte din electrolitul cu care a venit. Nu ma intrebati cum. Apoi am dat 22 lei pe 1L de la un magazin auto si am umplut pana sus, din ce am reusit eu sa vad prin gaurile alea. Intrebarea mea, daca am pus prea mult/prea putin ce se poate intampla? Editat Aprilie 30, 2017 de adidas Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BMWs1000RR Postat Aprilie 30, 2017 Share Postat Aprilie 30, 2017 Puteai sa golesti bateria, sa umpli din acel litru flacoanele mici cu care a venit bateria si turnai in baterie cantitatea potrivita. Cu o seringa mai sanatoasa iti usurai munca. Si totusi, cum ai reusit sa l versi? Curge destul de greu si in baterie cand e cu susul in jos.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Aprilie 30, 2017 Share Postat Aprilie 30, 2017 bateria ta nu o sa mearga cum trebuie. cumva ai desfacut capacele bidonaselor inainte sa le torni in baterie in loc sa le lasi sigilate si sa le apesi ca sa treaca prin ele varfurile alea de plastic din baterie ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adidas Postat Aprilie 30, 2017 Share Postat Aprilie 30, 2017 Ok. Daca cumpar electrolit fix pentru bateria mea, am vazut pe undeva la 100lei, pot scoate electrolitul din baterie si sa-l inlocuiesc cu asta nou, original? Din ce am vazut, vine si cu capac nou. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 1, 2017 Share Postat Mai 1, 2017 Salut, In mod normal la un acumulator fara intretinere, cum este si cazu tau, cand incarci cu electrolit acumulatorul ( cele 6 bidonase in acelasi timp- prin apasare, rupere sigiliului si curgerea electrolitului) nu se vede electrolitul deasupra placilor sau foarte putin pentru ca este absorbit de placi. Acumulatorii standard (cu intretinere) si fara intretinere au fost incarcati uscat in timpul procesului de fabricatie, dar necesita activare la prima utilizare. Acum ca ai ajuns la situatia asta, urmeaza pasii pentru activarea acumulatorului: 1.completeaza cu electrolit pana la nivelul placilor in fiecare din cei 6 elementi, dar nu mai mult; 2. lasa acumulatorul timp de 1 ora pentru absorbtia totala a electrolitului, dar NU fixezi banda protectoare peste cele 6 orificii; 3. conecteaza un redresor pe acumulator si incarca-l cu un curent de 10% din capacitatea acumulatorului timp de 1 ora( daca ai posibilitate de reglaj curent). Daca nu ai redresor cu reglaj curent, si ai un alt tip de incarcator, monteza un voltmetru in paralel pe acumulator, iar cand tensiunea la borne ajunge la 12,7 V stop incarcare. La fel, daca apar bule in electrolit in timpul incarcari/activarii -opresti incarcarea. Toata activarea nu dureaza mai mult de 1-1,5 ore !. 4. sigilezi acumulatorul si-l montezi pe motocicleta; 5 . pe toata perioada functionarii acumulatorului NU se scoate banda de protectie si nu se completeaza cu apa distilata/acid sulfuric/electrolit in ideea ca trebuie sa fie la nivel, aceasta procedura va scoate acumulatorul din functionare! Bafta, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adidas Postat Mai 1, 2017 Share Postat Mai 1, 2017 (editat) Bateria merge bine. Zic bine pentru ca are curent si-mi porneste motocicleta. Dupa ce am pus electrolitul, am facut totul ca la carte ca sa scurtez povestea. Eu intrebasem ce se poate intampla daca am pus prea mult sau prea putin electrolit, avand in vedere ca am completat ochiometric, cu unul din comert. Vroiam sa mai cer o parere, pentru ca, densitate electrolit, ml, de dragul dezbaterilor, etc. Mai ramane testul timpului, ne auzim peste un an Editat Mai 1, 2017 de adidas Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 1, 2017 Share Postat Mai 1, 2017 In situatia asta, ramane asa cum este, practic nu-i mai faci nimic. Intretinere peste iarna cu un incarcator 'inteligent'. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 1, 2017 Share Postat Mai 1, 2017 cat bateria e proaspata si e cald afara nu se simte mare lucru. Peste un an sau mai mult si eventual la frig are sanse sa pice mai rapid. DAca e prea mult electrolit poate sa scuipe ceva capace - volumul ala de aer e socotit nitel sa preia degajarea de gaze » Post actualizat in 01 May 2017 08:42p.s. - capacele se pun imediat dupa ce ai terminat de pus acidul. altfel - daca le pui mai tarziu - bateria o sa se suga din cauza vidului care apare in ea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doru1900 Postat Mai 1, 2017 Share Postat Mai 1, 2017 nasol cu o baterie supta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Mai 3, 2017 Share Postat Mai 3, 2017 Am distrus si mitul ca bateriile exide sunt wow, a murit dupa 2ani si 14zile mai exact, la fel ca si restul firmelor de baterii tot pe acolo m-au tinut.Data jos iarna,caldurica, incarcata.....degeaba. Voi cumpara produs traditional romanesc rombat. Era cumva modelul asta? http://www.emag.ro/baterie-moto-exide-6ah-ytx7l-bs/pd/DBQR5MBBM/ Eu am acum unibat sau ceva asemanator pe la 80 de lei. A trecut de 3 ani dar nu prea mai tine curent deja. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Mai 3, 2017 Share Postat Mai 3, 2017 Mie mi-a crapat un Toplite dupa 6 luni si fara sa modific nimic la motor am un no name de 3 ani..fix acelasi tratament. Probabil ca mai dau gherle si firmele de renume. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chv Postat Mai 3, 2017 Share Postat Mai 3, 2017 cat bateria e proaspata si e cald afara nu se simte mare lucru. Peste un an sau mai mult si eventual la frig are sanse sa pice mai rapid. DAca e prea mult electrolit poate sa scuipe ceva capace - volumul ala de aer e socotit nitel sa preia degajarea de gaze » Post actualizat in 01 May 2017 08:42 p.s. - capacele se pun imediat dupa ce ai terminat de pus acidul. altfel - daca le pui mai tarziu - bateria o sa se suga din cauza vidului care apare in ea phfiiiiiiiiiiiii ! deci in baterie se face vid? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 3, 2017 Share Postat Mai 3, 2017 se mai face si din ala, mai ales in cazul bateriilor sigilate. Am una (nu e proprietatea mea) la care pot sa ii fac poza daca e nevoie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 3, 2017 Share Postat Mai 3, 2017 Nu se poate vorbi de vid intr-o baterie/acumulator, mai corect in acumulatorul respectiv sunt reactii exoterme necontrolate care produc o incalzire excesiva interna a acumulatorului avand ca rezulttae deformarea carcasei. Un scurtcircuit intre placile pozitive si negative poate deterrmina un asemenea fenomen, practic un acumulator cu carcasa deformata este compromis d.p.d.v al parametrilor electrici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 3, 2017 Share Postat Mai 3, 2017 absolut gresit. Acumulator normal (ce e drept uzat dupa cativa ani ) = exclus scurtcircuit curbura carcasa spre interior (deci nu de la supra presiune) sunt 2 chestii care il pot aduce in starea asta: 1) capacele puse dupa ce a iesit gazu - aici ma astept la deformari minore 2) acumulatorul a pierdut apa - fie de la supraincarcare, fie pt ca a stat in zona fierbinte cum e la unele mobre si cand s-a racit s-a supt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chv Postat Mai 4, 2017 Share Postat Mai 4, 2017 se mai face si din ala, mai ales in cazul bateriilor sigilate. Am una (nu e proprietatea mea) la care pot sa ii fac poza daca e nevoie te cred, daca pozezi vidul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 4, 2017 Share Postat Mai 4, 2017 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 4, 2017 Share Postat Mai 4, 2017 Uite unu care stie La fel si cand activezi bateria - ea se incalzeste nitel apoi dupa ce pui capacele se va ...... ok, nu asa pronuntat ca in poza de sus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Mai 4, 2017 Share Postat Mai 4, 2017 Cine stie ce este vidul nu poate emite 'ipoteze' fara suport sau sa spuna povesti. Prin clasa a VI -a la fizica se invata despre vid, pompa de vid, etc. Cum sa fie VID intr-un acumulator cand acolo se produc reactii! In vid se poduc reactii si inca acumulatorul functioneaza.?? Am precizat mai sus de ce se deformeaza bacul/carcasa, supraincazirea continutului peste limitele admise. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 4, 2017 Share Postat Mai 4, 2017 daca erai atent la fizica de scoala generala/ liceu aflai cum se poate crea o presiune scazuta (popular cunoscuta ca vid, desi definitia vidului este mult mai stricta) in interiorul unei incinte de tipul acumulatorului sigilat. einstein1984 a pus explicatia cea mai frecventa in cuvinte, pt cei care nu au fost atenti la scoala. Ceea ce ai precizat in postul tau anterior explica cateva din cauzele deformarii spre exterior Tema pentru acasa (imi cer scuze anticipat pentru offtopic): - ia un borcanel mic, cu gura relativ stramta fata de restul borcanului - il tii cugura in jos si bagi in el o lumanare aprinsa, o tii acolo pana se stinge - imediat dupa ce s-a stins il pui cu gura pe piele - de exemplu pe burta si il lasi acolo - ne spui si noua ce s-a intamplat » Post actualizat in 04 May 2017 19:47asta era tratament medical acu vre-o suta de ani Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Mai 4, 2017 Share Postat Mai 4, 2017 nu zic ca nu se poate intampla.... dar cred ca am formatat peste 50 de baterii si nici una nu s-a supt.. nici nu s-au incalzit , cred ca ai un incarcator care baga voltaj prea mare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 4, 2017 Share Postat Mai 4, 2017 Am vazut doua cu comportamentul asta. Una este asta din poza si intr-adevar a beneficiat de un releu problematic pe la mijlocul vietii ei pe mobra, A2-a provenea de pe o aprilia falco fara probleme de incarcare in istorie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Mai 5, 2017 Share Postat Mai 5, 2017 (editat) daca erai atent la fizica de scoala generala/ liceu aflai cum se poate crea o presiune scazuta (popular cunoscuta ca vid, desi definitia vidului este mult mai stricta) in interiorul unei incinte de tipul acumulatorului sigilat. einstein1984 a pus explicatia cea mai frecventa in cuvinte, pt cei care nu au fost atenti la scoala. Ceea ce ai precizat in postul tau anterior explica cateva din cauzele deformarii spre exterior Tema pentru acasa (imi cer scuze anticipat pentru offtopic): - ia un borcanel mic, cu gura relativ stramta fata de restul borcanului - il tii cugura in jos si bagi in el o lumanare aprinsa, o tii acolo pana se stinge - imediat dupa ce s-a stins il pui cu gura pe piele - de exemplu pe burta si il lasi acolo - ne spui si noua ce s-a intamplat » Post actualizat in 04 May 2017 19:47 asta era tratament medical acu vre-o suta de ani Cika acu 100 de ani...pai "ventuze" se pun si acu pe la tara ))) Cika fac minuni daca ai junghiuri sau ai intepenit. Totusi bateria aia s-a deformat de la presiunea scazuta sau pentru ca s-a inmuiat plasticul de la temperatura ridicata? Ca borcanul de care zici tu nu se deformeaza. Editat Mai 5, 2017 de danny_nt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 5, 2017 Share Postat Mai 5, 2017 de la presiune scazuta. Nu compara elasticitatea sticlei cu a plasticului. Pentru plastic nu e nevoie de prea mult. Gazul care se pierde poate aparea si din alte cauze, nu doar evaporare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.