Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

De fapt, un acumulatorul nu stocheaza energia sau electricitatea, in acest sistem se produc o serie de reactii chimice care transforma energia chimica in energie electrica. Indicat este ca un acumulator sa fie incarcat cu o valoarea a intensitatii curentultui = 10% din capacitatea acumulatorului, dar nu mai mare de 3 A. Este de preferat o incarcare lenta, decat cea rapida. Tipul de incarcare este in functie de capacitatea, de ex. pentru un acumulator cu capacitatea de 14Ah, daca se incarca cu un curent de 1A, timpul de incarcare este de 18h pentru o incarcare completa. Practic cand procesul este finalizat, acumulatorul emana gaze(hidrogen).

Factori care influenteaza negativ functionarea acumulatorului:

- temperatura scazuta = descarcare;

- mentinerea la un nivel scazut de incarcare= sulfatare;

-mersul pe distante scurte cu motocicleta cu porniri dese =incarcare insuficienta;

-stocarea la temperturi ridicate=distugerea acumulatorului;

- curent de incarcare max 3 A;

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weeks later...
Vizitator r_amonna

De fapt, un acumulatorul nu stocheaza energia sau electricitatea, in acest sistem se produc o serie de reactii chimice care transforma energia chimica in energie electrica. Indicat este ca un acumulator sa fie incarcat cu o valoarea a intensitatii curentultui = 10% din capacitatea acumulatorului, dar nu mai mare de 3 A. Este de preferat o incarcare lenta, decat cea rapida. Tipul de incarcare este in functie de capacitatea, de ex. pentru un acumulator cu capacitatea de 14Ah, daca se incarca cu un curent de 1A, timpul de incarcare este de 18h pentru o incarcare completa. Practic cand procesul este finalizat, acumulatorul emana gaze(hidrogen).

Factori care influenteaza negativ functionarea acumulatorului:

- temperatura scazuta = descarcare;

- mentinerea la un nivel scazut de incarcare= sulfatare;

-mersul pe distante scurte cu motocicleta cu porniri dese =incarcare insuficienta;

-stocarea la temperturi ridicate=distugerea acumulatorului;

- curent de incarcare max 3 A;

 

 

o mica mentiune: la temperatura scazuta (nu cand ingheata electrolitul in baterie) autodescarcarea e mai mica decat "in casa, la caldurica". adica dintre doua acumulatoare identice incarcate la fel, sa zicem 12.8v dupa 2-3 zile de stat, tinute 3 luni, unul la 0-10 grade si celalalt in casa, la +20, puse amandoua la +20, lasata 24 de ore si masurate, cel care a stat la "rece" va avea o tensiune mai mare. faza cu frigul e alta, reactiile chimice sunt incetinite si acumulatorul la frig nu va mai avea aceeasi cca. cand se incalzeste isi revine. concluzia? e mai bine sa lasam acumulatorii pe balcon iarna daca n-avem un redresor automat... :)

 

 

si pentru topic in general: http://batteryuniversity.com/learn/article/charging_the_lead_acid_battery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o mica mentiune: la temperatura scazuta (nu cand ingheata electrolitul in baterie) autodescarcarea e mai mica decat "in casa, la caldurica". adica dintre doua acumulatoare identice incarcate la fel, sa zicem 12.8v dupa 2-3 zile de stat, tinute 3 luni, unul la 0-10 grade si celalalt in casa, la +20, puse amandoua la +20, lasata 24 de ore si masurate, cel care a stat la "rece" va avea o tensiune mai mare. faza cu frigul e alta, reactiile chimice sunt incetinite si acumulatorul la frig nu va mai avea aceeasi cca. cand se incalzeste isi revine. concluzia? e mai bine sa lasam acumulatorii pe balcon iarna daca n-avem un redresor automat... :)

 

 

si pentru topic in general: http://batteryuniversity.com/learn/article/charging_the_lead_acid_battery

Da, dar tinut la o temperatura scazuta si fara a fi incarcat, acumulatorul se sulfateaza, reactiile chimice nu se mai produc la nivelul maxim, practic tinut pe balcon si fara redresor, sa nu crezi ca in primavara vei avea un acumulator bun dupa 6 luni de stationare. De acord cu masuratorile de laborator referitoare la conditiile de temperatura, descarcarea este mai accentuata la temperaturi ridicate fata de cele scazute, practic peste 35 grd, aici putem discuta. Temp de 20grd este o temperatura de referinta pentru toate experientele din domeniul tehnic. De apreciat datele furnizate in link ! :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator r_amonna

fara a fi incarcat nici cel care sta in casa nu o duce mai bine, tot se sulfateaza... eu personal am un redresor automat, il proptesc pe motor in garaj cat "ierneaza" si gata... acum fie vorba intre noi ce mai lunga perioada de iernare la care a fost supusa vreo troaca de-a mea a fost de 3 luni... :) nu traim in siberia totusi :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A mai fost si Siberia in RO, in 2008, au fost 6 luni, cu cateva ferestre..... dar drumul impracticabi ! Oricum, acumulatorul necesta intretinere pe parcursul sezonului de iarna :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator r_amonna

intretinere necesita, mai ales daca vrei sa te si tina.

 

p.s. unde a fost 6 luni in 2008 iarna? :| in s-e romaniei nu imi amintesc... 'curesti, constanta, iasi, galati, zonele astea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand vb de iarna, nu asimila numai zapada....ger, frig etc, numai de motor nu iti arde , vezi 2008 iarna din RO, Targoviste se vede in profil..... :10:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

depinde de om, eu am gume de circuit pentru ploaie iarna si combinezon incalzit, ma doare-n bascheti. asta plus alergia la masini si metrou...

Interesanta atitudine de motociclista.....sincer as vrea sa te cunosc, nu te arunca la alte ganduri,..... in ideea ca ai cunostinete tehnice OK pentru o tipa...chiar ai o pasiune pentru tehnica ?! Am intalnit motocicliste cu o pasiune deosebita pentru motoare, dar ZERO la tehnica

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

recunosc, nu am citit cele 62 de pagini, nu am timp :D

 

pe scurt : am nevoie de baterie, am citit in manual, zice ca:

"A sealed battery can fully display its performance only when combined with a proper vehicle electric
system. Therefore, replace a sealed battery only on a motorcycle which was originally equipped with
a sealed battery."
Nu am redresor din ala... sa zicem ca nu e greu sa pui lichidul ala in baterie, poate nici partea cu incarcarea n-ar fi, dar daca nu am redresor = pix.
Pe scurt, ce dracu sa fac? iau tot din asta "sealed" (a dracului de sigilata din moment ce umbli la ea....+ Ramane doar partea cu activarea ei, sau cum ii zice, cu completarea cu lichid si incarcarea PE CARE NU AM CUM NAIBA SA LE FAC.) sau sa iau din alea pe gel(chiar daca manualul recomanda sa iau tot SEALED; la astea cu gel mai trebuie sa umbli la ea? sau o iei din magazin si o trantesti acolo si e ok?)?
Cica tipul de baterie folosit din fabrica.. YTX9-BS.
inca o chestie, in manual nu zice nimic de curentul de pornire, (la yuasa pentru modelul de mai sus e 120A) deci presupun ca de 120 am nevoie.
pe net gasesc acest tip la mai multi producatori, imi imaginez ca e ok sa iau de la oricare; DAR am luat dimensiunile bateriei curente, ce gasesc pe net sunt mai mari ca si dimensiuni, cu cativa mm dar nu stiu daca mai intra acolo in lacasul ei.. asta intra destul de la fix.
Ma dispera cand ceva ce pare simplu (inlocuiesti bateria) se dovedeste a fi ceva complicat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Editat de frigider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai ca nu e ca si cum ai cumpara o casa sau ceva. Au zis si oamenii mai sus nu e nici o crima daca activezi bateria o lasi jumatate de ora si faci apoi drumuri mai lungi cu motorul sa se incarce. Eu de unde mai cumparam baterii mi le si incarcau ei, doar ca trebuia sa ma duc a doua zi dupa ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

încearcă, oricare ar fi tipul bateriei să iei una cu gel, deoarece nu necesită formatare înainte să o montezi pe baterie și nu trebuie să o întreții, în sensul să o completezi cu acid/apă distilată...

 

deci daca iau una "pe gel" o bag acolo si plec , nu? :grinbandit:

» Post actualizat in 01 Oct 2014 08:43

Hai ca nu e ca si cum ai cumpara o casa sau ceva. Au zis si oamenii mai sus nu e nici o crima daca activezi bateria o lasi jumatate de ora si faci apoi drumuri mai lungi cu motorul sa se incarce. Eu de unde mai cumparam baterii mi le si incarcau ei, doar ca trebuia sa ma duc a doua zi dupa ea.

nu e, dar imi imaginam ca e simplu ca si cum te-ai duce sa iei paine.

» Post actualizat in 01 Oct 2014 08:44

chiar vreau sa fac un drum lung, de vreo 2-3 ore :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti sa iei si una pe acid... atata timp cat bagi curent in ea dupa aceea, fie el de la redresor sau de la alternator, e ok. Bateria mea, dupa punerea acidului si asteptat 30-60 min (o mai masuram din cand in cand), avea 12,7v. 12,8v fiind valoarea de "incarcata".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am schimbat-o si eu exact luni si am intampinat aceleasi probleme. mie mi s-a spus ca dupa ce pun acidul sa o mai las fara capacele 2 ore, 2 ore jumatate. Am montat-o, am dat o tura mai lunga si gata. Deci nu te stresa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, nu am mai pornit mobra de ceva timp si mi s-a dus bateria, intrebarea mea este, o pot incarca cu un redresor de 12V si 10 A daca bateria este de 12V si 7 A? Am auzit ca am sansa sa ii ard elementele de prin ea...:-?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Imi vine greu sa cred ca ai un rederesor care debiteaza direct 10A ? In general redresoarele automate genereaza un curent raportat la rezistenta interma, sau se poate modifica printr-un comutator in functie de tipul de acumulator. Mai exact, daca ai un acumulator, de ex. 14 Ah, curentul de incarcare este 10% din capacitatea acumulatorului, adica 0,1x 14 =1,4 A .Cele automate au curentul reglat in functie de rezistenta interna, deci automat va incarca cu 1,4 A. Problema este ce perioada de timp va fi conectata la redresor. Cea mai corecta varianta este sa montezi un voltmetru in paralel pe acumulator, iar finalul incarcarii este cand tensiunea ramane constanta timp de 2 ore. O sa vezi ca tensiunea se modifica pe parcursul incarcarii. Daca nu este capsulata( acolo este interzis sa mai scoti dopurile, cele cu gel, depinde de tip si producator) poti scoate dopurile, incarcarea este finala cand acumulatorul emana gaze !! In final nu trebuie sa INCARCI CU 10A !! trebuie sa ai un redresor cu reglaj de curent, mai corect trebuie sa inseriezi un ampermetru in circuit care sa masoare curentul de incarcare.. Vad ca ai nr de DB??

Bafta,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uf, where do I start?

..bateria este de 12V si 7 A?

probabil e de 7Ah, nu se recomanda incarcarea la 10A ci la 1A

 

Pune un bec de 5-10-21 w în serie.

poate in paralel dar e deja o improvizatie

teoretic ar trebui sa ramina 1A pt acumulator, deci becul sa consume 9A -> bec de 108W

daca il pune in serie, becul taie din voltajul pe acumulator

 

 

Salut,

Imi vine greu sa cred ca ai un rederesor care debiteaza direct 10A ?

maxim 10A dar se vind cu denumirea generica de "incarcator de 10A"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...