Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

ai postat ca traful tau da 12V fix, de ce ai vrea sa mai cobori tensiunea si asa mica?

Desi din formule ai crede ca prin limitarea tensiunii in primar iti va creste curentul in secundar in realitate nu e chiar asa, curentul se va limita in secundar si datorita miezului si a diametrului firelor folosite.

 

Daca tot nu vrei sa-ti iei un redresaor gata facut, poti sa folosesti cu rezultate multumitoare un alimentator "multitensiune", din ala la care poti regla tensiunea de iesire bagind in circuit mai multe sau mai putine spire. Doar ca la ala trebuie sa masori in permanenta tensiunea la bornele bateriei si sa reglezi in asa fel incit sa fie in plaja 13,8-14,4.

Bateria va fi incarcata cind fara alimentator tensiunea la borne se stabilizeaza la 12,8-13,2V la borne.

Ce faci tu acum este calea rapida catre sulfatare = baterie noua.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

faza cu trafu de 12 era pentru intretinere. vroiam sa o bag in priza si sa uit de ea pana la primavara, da vad ca nu se poate.

am un redresor comunist, care da aproximativ 4 A si in jur de 14-14,5v cu care am incarcat cu succes multe baterii

 

probabil o sa imi iau un redresor gata facut... candva

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand folositi dispozitive mai mult sau mai putin artizanale pt incarcat acumulatorii auto/moto mai trebuie sa aveti in vedere exact tipul de alimentator.

Daca e cu transformator clasic , doar traf si punte si masori in gol 12V la iesire , aceea e doar o valoare medie, varfurile acelei tensiuni ajung defapt la 12x1,41=16.92V

Daca lasi o baterie conectata la un astfel de alimentator prea mult nu e ok, deci trebuie verificata periodic tensiunea pe baterie ca sa nu ai surprize neplacute.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. se pune becul asa: un fir pe firul care vine din priza si unul pe traf

2. un bec de 75W incandescent.

3. se foloseste pentru a limita curentul/tensiunea de incarcare

 

@performancesolutions unde ?

 

70, pardon... http://www.e-acumulatori.ro/h-tronic-1/incarcator-si-redresor-auto-moto-vrla-h-tronic-al600-compact.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din cite am citit, treaba e asa:

bateriile de UPS (banuiesc ca la acea categorie te referi) suporta descarcare puternica dar nu pot furniza curentii mari necesari la pornire (CCA)

bateriile de pornire nu se impaca cu descarcarile puternice dar furnizeaza pt. durate scurte curenti mult mai mari

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am folosit cu succes baterii de ups 2 ani la rand.

Eu ma gandeam ca ar merge f bine niste acumulatori moto/auto conectati la un UPS, practic folosesti UPS-ul ca invertor, generezi 220v. Acum nu stiu cat de bun este UPS-ul sa le tina incarcate.

Editat de varg-voshod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu merita sa te chinui sa incarci o baterie moto cu electronica de la ups. In nici un caz in care un redresor simplu pt moto e cam 50 lei iar un redresor mai destept e pe la osuta si cativa lei .

Tocmai ce am achizitionat un redresor bun - mai mult pentru bateiiile de masina, ca de moto aveam - cu 300 lei (nou, 5 ani garantie, accesorii, etc).

 

Folosirea bateriilor de ups la moto are cateva dezavantaje:

- asigurarea curentului de pornire - chiar daca in unele cazuri merge - nu inseamna ca e ce trebuie

- rezistenta la vibratii/ socuri - am vazut una folosita pe ij (unde bineinteles ca nu are texte legate de curentii de pornire) - dar care a cedat la vibratii, a scurtcircuitat cativa elementi si s-a terminat povestea - a ramas omu pe drum. Fara nici un advertisment

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa intreb si aici, poate am noroc...

Se ia Virago meu de 250, care in manual cere baterie de 10Ah. Eu am o baterie de 6Ah (luata de la altcineva, alta mobra) in stare buna, pe gel. Aseara am montat-o pe mobra, masurata avea 12,3V la momentul ala. Am pus contactul si nu se intampla nimic... nici claxonul nu merge, nimic. In schimb, se aprinde bordul. Am verificat sigurante, mufa de la kill switch si buton de start, fire etc.

Intrebarea mea este: e posibil, din cauza ca are 6Ah in loc de 10Ah, releul de pornire sau orice altceva prin instalatie (nu-s prea bun la electrica, doar bazele le stiu, la detalii din astea de finete ma pierd) sa taie curentul complet? Bine, cu exceptia bordului... mi se pare f ciudat ca nici claxonul nu merge, desi direct pe borne urla.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

12,3V inseamna baterie descarcata aproape complet. incarcata inseamna 12,7-12,8V (functie de baterie).

in manual zice cu un motiv 6Ah. 6Ah nu inseamna doar ca se va descarca in 6 ore in loc de 10 daca tragi din ea constant 1 amper, ci si ca nu va da acel curent de pornire necesar. la mine in manual curentul de pornire e specificat la 80A si bateria de 9Ah. curentul de pornire (CCA) e minim de 10 ori cit curentul nominal in Ah (90A la baterie de 9Ah). baterile bune sint capabile de curent si mai mare.

daca bateria e veche, nu mai e capabila nici sa furnizeze curentul CCA pe care-l furniza cind era tinara si in putere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca pui claxonul direct pe baterie si merge (fiind oricum practic goala) dar nu mai merge cind e montata direct pe motor, probabil e pt. ca se mai pierde destule si pe fire si contacte. prima data bateria aia sa fie incarcata, pina atunci e doar speculatie.

 

bateria nu e incarcata oricum, la 12.3. dar ar trebui sa dea semne de moarte. un claxon slab, un carait de releu de pornire...

asa zic si eu, dar cel mai sigur e sa ia o baterie buna si incarcata si sa se lamureasca.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu te baza pe faza cu claxonul. ala functioneaza pe baza unui electromagnet care trage o lamela, care odata trasa desface un contact, care odata refacut inchide circuitul electromagnetului, care trage lamela etc. daca erai cu tensiunea la limita, e posibil ca acel electromagnet sa nu mai aiba destula forta cit sa aduca lamela in punctul in care sa deschida circuitul. inainte sa dai motorul pe din doua e mai simplu sa imprumuti pt. o zi o baterie si sa vezi care e treaba, fiind extra sezon nu cred ca nu s-ar indura cineva sa-ti dea una.

stiu ca treaba cu pierderile pe fire si contacte e greu de acceptat, dar daca tii cont ca sirmele alea se plimba destul de mult prin motocicleta, incepe sa nu mai sune asa de ciudat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in general se pierde cam 1v pe cele fire. o modalitate de a reduce din pierdere si de a scapa de muulte probleme legate de masa e sa tragi o masa suplimentara. eu am doua, una pe motor si una pe far. cea pe far am facut-o inainte sa am lupe xenon. incercati de curiozitate sa trageti numai un fir de - direct de pe baterie pe far, sa sa vedeti diferenta mare de lumina chiar si cu instalatia in stare foarte buna, inclusiv la motocicletele noi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu ma gandeam ca ar merge f bine niste acumulatori moto/auto conectati la un UPS, practic folosesti UPS-ul ca invertor, generezi 220v. Acum nu stiu cat de bun este UPS-ul sa le tina incarcate.

 

Am folosit baterie auto de vreo 70 Ah pe UPS, a tinut vreo 6 ani pana a murit de tot, ulterior am inlocuit-o cu una de vreo 120 Ah. Chiar si dupa 6 ani, tinea mult mai bine vreo 3 servere decat o baterie normala. Downside-ul este ca dureaza mult pana se incarca, asa ca in cazul unor pene de curent repetate, e mai nasol. Si conexiunea din UPS la baterie sa fie cu niste cabluri tzapene, care oricum ai sanse sa se incalzeasca destul de tare, in functie de cate device-uri ai pe acel UPS, si bineinteles, consum. Daca vrei doar sa folosesti UPS-ul ptr a incarca bateria, dupa cum s-a mai spus, mai bine iei un charger special, am cumparat modelul acela din LIDL, care costa vreo 80 de lei, si din punctul meu de vedere, si-a scos banii cu brio.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@PS

pai da, cam 1V.

eu am ajuns sa-mi dau seama cit se pierde pe sirme cind mi-am pus xenon ca tot taranul. probat in casa, mergea perfect, pus pe motor, sula.

da-i si masoara. la bornele bateriei aveam cu 1V si ceva mai mult decit la alimentarea balastului.

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles, o sa imprumut o baterie sau un redresor :) de preferat o baterie de minim 10Ah.

p.s: am pus si eu 2 fire de masa suplimentare, unul de la masa regulatorui, unul de la un surub de-al electormotorului. sunt fire tapene, de 20 sau 25mm, de alimentare statie audio. asta cu farul nu o stiam, o sa ma orientez cum fac sa trag si de acolo... desi nu prea am cum sa ma leg cu un cablu de 20mm la unul de 1,5-2mm.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...