XorX Postat Noiembrie 27, 2013 Share Postat Noiembrie 27, 2013 da, cred ca pana la urma o sa o pun o data pe luna pe un redresor, cu un bec inseriat pe primar. 1. cum inseriezi becul in primar? 2. ce bec te gindesti sa folosesti? 3. de ce vrei sa faci asta? cel mai bine o baterie se incarca prin masurarea tensiunii la borne, si o incarci in asa fel incit sa ai mereu o tensiune de 13,8V-14,4V la borne. Asta pt ca e mult mai usor sa masori tensiunea decit sa masori curentul aka simulezi incarcarea pe motor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dark_lord86 Postat Noiembrie 27, 2013 Share Postat Noiembrie 27, 2013 (editat) 1. se pune becul asa: un fir pe firul care vine din priza si unul pe traf 2. un bec de 75W incandescent. 3. se foloseste pentru a limita curentul/tensiunea de incarcare @performancesolutions unde ? Editat Noiembrie 27, 2013 de dark_lord86 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Noiembrie 27, 2013 Share Postat Noiembrie 27, 2013 n-ar fi o idee chiar exagerata sa iei un incarcator special si gata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XorX Postat Noiembrie 28, 2013 Share Postat Noiembrie 28, 2013 ai postat ca traful tau da 12V fix, de ce ai vrea sa mai cobori tensiunea si asa mica? Desi din formule ai crede ca prin limitarea tensiunii in primar iti va creste curentul in secundar in realitate nu e chiar asa, curentul se va limita in secundar si datorita miezului si a diametrului firelor folosite. Daca tot nu vrei sa-ti iei un redresaor gata facut, poti sa folosesti cu rezultate multumitoare un alimentator "multitensiune", din ala la care poti regla tensiunea de iesire bagind in circuit mai multe sau mai putine spire. Doar ca la ala trebuie sa masori in permanenta tensiunea la bornele bateriei si sa reglezi in asa fel incit sa fie in plaja 13,8-14,4. Bateria va fi incarcata cind fara alimentator tensiunea la borne se stabilizeaza la 12,8-13,2V la borne. Ce faci tu acum este calea rapida catre sulfatare = baterie noua. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dark_lord86 Postat Noiembrie 28, 2013 Share Postat Noiembrie 28, 2013 faza cu trafu de 12 era pentru intretinere. vroiam sa o bag in priza si sa uit de ea pana la primavara, da vad ca nu se poate. am un redresor comunist, care da aproximativ 4 A si in jur de 14-14,5v cu care am incarcat cu succes multe baterii probabil o sa imi iau un redresor gata facut... candva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Noiembrie 28, 2013 Share Postat Noiembrie 28, 2013 Cand folositi dispozitive mai mult sau mai putin artizanale pt incarcat acumulatorii auto/moto mai trebuie sa aveti in vedere exact tipul de alimentator. Daca e cu transformator clasic , doar traf si punte si masori in gol 12V la iesire , aceea e doar o valoare medie, varfurile acelei tensiuni ajung defapt la 12x1,41=16.92V Daca lasi o baterie conectata la un astfel de alimentator prea mult nu e ok, deci trebuie verificata periodic tensiunea pe baterie ca sa nu ai surprize neplacute. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Noiembrie 29, 2013 Share Postat Noiembrie 29, 2013 1. se pune becul asa: un fir pe firul care vine din priza si unul pe traf 2. un bec de 75W incandescent. 3. se foloseste pentru a limita curentul/tensiunea de incarcare @performancesolutions unde ? 70, pardon... http://www.e-acumulatori.ro/h-tronic-1/incarcator-si-redresor-auto-moto-vrla-h-tronic-al600-compact.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
varg-voshod Postat Noiembrie 30, 2013 Share Postat Noiembrie 30, 2013 Am o Yuasa pe electrolit. Parca nivelul se completeaza cu apa distilata nu? Merci anticipat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dark_lord86 Postat Noiembrie 30, 2013 Share Postat Noiembrie 30, 2013 Da! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fix Postat Decembrie 1, 2013 Share Postat Decembrie 1, 2013 care e diferenta intre o baterie moto si un acumulator stationar?(in afara de borne)..binenteles de aceasi putere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Decembrie 1, 2013 Share Postat Decembrie 1, 2013 din cite am citit, treaba e asa: bateriile de UPS (banuiesc ca la acea categorie te referi) suporta descarcare puternica dar nu pot furniza curentii mari necesari la pornire (CCA) bateriile de pornire nu se impaca cu descarcarile puternice dar furnizeaza pt. durate scurte curenti mult mai mari Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dark_lord86 Postat Decembrie 2, 2013 Share Postat Decembrie 2, 2013 Eu am folosit cu succes baterii de ups 2 ani la rand. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
varg-voshod Postat Decembrie 2, 2013 Share Postat Decembrie 2, 2013 (editat) Eu am folosit cu succes baterii de ups 2 ani la rand. Eu ma gandeam ca ar merge f bine niste acumulatori moto/auto conectati la un UPS, practic folosesti UPS-ul ca invertor, generezi 220v. Acum nu stiu cat de bun este UPS-ul sa le tina incarcate. Editat Decembrie 2, 2013 de varg-voshod Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dark_lord86 Postat Decembrie 2, 2013 Share Postat Decembrie 2, 2013 am mai auzit lume care a incarcat si bateria de masina pe ups )) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Decembrie 2, 2013 Share Postat Decembrie 2, 2013 Nu merita sa te chinui sa incarci o baterie moto cu electronica de la ups. In nici un caz in care un redresor simplu pt moto e cam 50 lei iar un redresor mai destept e pe la osuta si cativa lei . Tocmai ce am achizitionat un redresor bun - mai mult pentru bateiiile de masina, ca de moto aveam - cu 300 lei (nou, 5 ani garantie, accesorii, etc). Folosirea bateriilor de ups la moto are cateva dezavantaje: - asigurarea curentului de pornire - chiar daca in unele cazuri merge - nu inseamna ca e ce trebuie - rezistenta la vibratii/ socuri - am vazut una folosita pe ij (unde bineinteles ca nu are texte legate de curentii de pornire) - dar care a cedat la vibratii, a scurtcircuitat cativa elementi si s-a terminat povestea - a ramas omu pe drum. Fara nici un advertisment Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Decembrie 2, 2013 Share Postat Decembrie 2, 2013 Hai sa intreb si aici, poate am noroc... Se ia Virago meu de 250, care in manual cere baterie de 10Ah. Eu am o baterie de 6Ah (luata de la altcineva, alta mobra) in stare buna, pe gel. Aseara am montat-o pe mobra, masurata avea 12,3V la momentul ala. Am pus contactul si nu se intampla nimic... nici claxonul nu merge, nimic. In schimb, se aprinde bordul. Am verificat sigurante, mufa de la kill switch si buton de start, fire etc. Intrebarea mea este: e posibil, din cauza ca are 6Ah in loc de 10Ah, releul de pornire sau orice altceva prin instalatie (nu-s prea bun la electrica, doar bazele le stiu, la detalii din astea de finete ma pierd) sa taie curentul complet? Bine, cu exceptia bordului... mi se pare f ciudat ca nici claxonul nu merge, desi direct pe borne urla. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Decembrie 2, 2013 Share Postat Decembrie 2, 2013 ai o problema pe instalatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Decembrie 2, 2013 Share Postat Decembrie 2, 2013 12,3V inseamna baterie descarcata aproape complet. incarcata inseamna 12,7-12,8V (functie de baterie). in manual zice cu un motiv 6Ah. 6Ah nu inseamna doar ca se va descarca in 6 ore in loc de 10 daca tragi din ea constant 1 amper, ci si ca nu va da acel curent de pornire necesar. la mine in manual curentul de pornire e specificat la 80A si bateria de 9Ah. curentul de pornire (CCA) e minim de 10 ori cit curentul nominal in Ah (90A la baterie de 9Ah). baterile bune sint capabile de curent si mai mare. daca bateria e veche, nu mai e capabila nici sa furnizeze curentul CCA pe care-l furniza cind era tinara si in putere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Decembrie 2, 2013 Share Postat Decembrie 2, 2013 bateria nu e incarcata oricum, la 12.3. dar ar trebui sa dea semne de moarte. un claxon slab, un carait de releu de pornire... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Decembrie 2, 2013 Share Postat Decembrie 2, 2013 daca pui claxonul direct pe baterie si merge (fiind oricum practic goala) dar nu mai merge cind e montata direct pe motor, probabil e pt. ca se mai pierde destule si pe fire si contacte. prima data bateria aia sa fie incarcata, pina atunci e doar speculatie. bateria nu e incarcata oricum, la 12.3. dar ar trebui sa dea semne de moarte. un claxon slab, un carait de releu de pornire...asa zic si eu, dar cel mai sigur e sa ia o baterie buna si incarcata si sa se lamureasca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Decembrie 2, 2013 Share Postat Decembrie 2, 2013 Ok, multumesc. Chiar daca, zic eu, ar fi trebuit macar sa caraie putin claxonul ala, o sa incerc cu o alta baterie, buna. Eventual sa o pun pe redresor pe asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Decembrie 2, 2013 Share Postat Decembrie 2, 2013 nu te baza pe faza cu claxonul. ala functioneaza pe baza unui electromagnet care trage o lamela, care odata trasa desface un contact, care odata refacut inchide circuitul electromagnetului, care trage lamela etc. daca erai cu tensiunea la limita, e posibil ca acel electromagnet sa nu mai aiba destula forta cit sa aduca lamela in punctul in care sa deschida circuitul. inainte sa dai motorul pe din doua e mai simplu sa imprumuti pt. o zi o baterie si sa vezi care e treaba, fiind extra sezon nu cred ca nu s-ar indura cineva sa-ti dea una. stiu ca treaba cu pierderile pe fire si contacte e greu de acceptat, dar daca tii cont ca sirmele alea se plimba destul de mult prin motocicleta, incepe sa nu mai sune asa de ciudat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Decembrie 2, 2013 Share Postat Decembrie 2, 2013 in general se pierde cam 1v pe cele fire. o modalitate de a reduce din pierdere si de a scapa de muulte probleme legate de masa e sa tragi o masa suplimentara. eu am doua, una pe motor si una pe far. cea pe far am facut-o inainte sa am lupe xenon. incercati de curiozitate sa trageti numai un fir de - direct de pe baterie pe far, sa sa vedeti diferenta mare de lumina chiar si cu instalatia in stare foarte buna, inclusiv la motocicletele noi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RedFox200 Postat Decembrie 2, 2013 Share Postat Decembrie 2, 2013 Eu ma gandeam ca ar merge f bine niste acumulatori moto/auto conectati la un UPS, practic folosesti UPS-ul ca invertor, generezi 220v. Acum nu stiu cat de bun este UPS-ul sa le tina incarcate. Am folosit baterie auto de vreo 70 Ah pe UPS, a tinut vreo 6 ani pana a murit de tot, ulterior am inlocuit-o cu una de vreo 120 Ah. Chiar si dupa 6 ani, tinea mult mai bine vreo 3 servere decat o baterie normala. Downside-ul este ca dureaza mult pana se incarca, asa ca in cazul unor pene de curent repetate, e mai nasol. Si conexiunea din UPS la baterie sa fie cu niste cabluri tzapene, care oricum ai sanse sa se incalzeasca destul de tare, in functie de cate device-uri ai pe acel UPS, si bineinteles, consum. Daca vrei doar sa folosesti UPS-ul ptr a incarca bateria, dupa cum s-a mai spus, mai bine iei un charger special, am cumparat modelul acela din LIDL, care costa vreo 80 de lei, si din punctul meu de vedere, si-a scos banii cu brio. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Decembrie 2, 2013 Share Postat Decembrie 2, 2013 (editat) @PS pai da, cam 1V. eu am ajuns sa-mi dau seama cit se pierde pe sirme cind mi-am pus xenon ca tot taranul. probat in casa, mergea perfect, pus pe motor, sula. da-i si masoara. la bornele bateriei aveam cu 1V si ceva mai mult decit la alimentarea balastului. Editat Decembrie 2, 2013 de gn77b Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.