Geo_ZGA Postat Decembrie 2, 2013 Share Postat Decembrie 2, 2013 Hai sa intreb si aici, poate am noroc... Se ia Virago meu de 250, care in manual cere baterie de 10Ah. Eu am o baterie de 6Ah (luata de la altcineva, alta mobra) in stare buna, pe gel. Aseara am montat-o pe mobra, masurata avea 12,3V la momentul ala. Am pus contactul si nu se intampla nimic... nici claxonul nu merge, nimic. In schimb, se aprinde bordul. Am verificat sigurante, mufa de la kill switch si buton de start, fire etc. Intrebarea mea este: e posibil, din cauza ca are 6Ah in loc de 10Ah, releul de pornire sau orice altceva prin instalatie (nu-s prea bun la electrica, doar bazele le stiu, la detalii din astea de finete ma pierd) sa taie curentul complet? Bine, cu exceptia bordului... mi se pare f ciudat ca nici claxonul nu merge, desi direct pe borne urla. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Decembrie 2, 2013 Share Postat Decembrie 2, 2013 ai o problema pe instalatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Decembrie 2, 2013 Share Postat Decembrie 2, 2013 12,3V inseamna baterie descarcata aproape complet. incarcata inseamna 12,7-12,8V (functie de baterie). in manual zice cu un motiv 6Ah. 6Ah nu inseamna doar ca se va descarca in 6 ore in loc de 10 daca tragi din ea constant 1 amper, ci si ca nu va da acel curent de pornire necesar. la mine in manual curentul de pornire e specificat la 80A si bateria de 9Ah. curentul de pornire (CCA) e minim de 10 ori cit curentul nominal in Ah (90A la baterie de 9Ah). baterile bune sint capabile de curent si mai mare. daca bateria e veche, nu mai e capabila nici sa furnizeze curentul CCA pe care-l furniza cind era tinara si in putere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Decembrie 2, 2013 Share Postat Decembrie 2, 2013 bateria nu e incarcata oricum, la 12.3. dar ar trebui sa dea semne de moarte. un claxon slab, un carait de releu de pornire... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Decembrie 2, 2013 Share Postat Decembrie 2, 2013 daca pui claxonul direct pe baterie si merge (fiind oricum practic goala) dar nu mai merge cind e montata direct pe motor, probabil e pt. ca se mai pierde destule si pe fire si contacte. prima data bateria aia sa fie incarcata, pina atunci e doar speculatie. bateria nu e incarcata oricum, la 12.3. dar ar trebui sa dea semne de moarte. un claxon slab, un carait de releu de pornire...asa zic si eu, dar cel mai sigur e sa ia o baterie buna si incarcata si sa se lamureasca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Decembrie 2, 2013 Share Postat Decembrie 2, 2013 Ok, multumesc. Chiar daca, zic eu, ar fi trebuit macar sa caraie putin claxonul ala, o sa incerc cu o alta baterie, buna. Eventual sa o pun pe redresor pe asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Decembrie 2, 2013 Share Postat Decembrie 2, 2013 nu te baza pe faza cu claxonul. ala functioneaza pe baza unui electromagnet care trage o lamela, care odata trasa desface un contact, care odata refacut inchide circuitul electromagnetului, care trage lamela etc. daca erai cu tensiunea la limita, e posibil ca acel electromagnet sa nu mai aiba destula forta cit sa aduca lamela in punctul in care sa deschida circuitul. inainte sa dai motorul pe din doua e mai simplu sa imprumuti pt. o zi o baterie si sa vezi care e treaba, fiind extra sezon nu cred ca nu s-ar indura cineva sa-ti dea una. stiu ca treaba cu pierderile pe fire si contacte e greu de acceptat, dar daca tii cont ca sirmele alea se plimba destul de mult prin motocicleta, incepe sa nu mai sune asa de ciudat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Decembrie 2, 2013 Share Postat Decembrie 2, 2013 in general se pierde cam 1v pe cele fire. o modalitate de a reduce din pierdere si de a scapa de muulte probleme legate de masa e sa tragi o masa suplimentara. eu am doua, una pe motor si una pe far. cea pe far am facut-o inainte sa am lupe xenon. incercati de curiozitate sa trageti numai un fir de - direct de pe baterie pe far, sa sa vedeti diferenta mare de lumina chiar si cu instalatia in stare foarte buna, inclusiv la motocicletele noi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RedFox200 Postat Decembrie 2, 2013 Share Postat Decembrie 2, 2013 Eu ma gandeam ca ar merge f bine niste acumulatori moto/auto conectati la un UPS, practic folosesti UPS-ul ca invertor, generezi 220v. Acum nu stiu cat de bun este UPS-ul sa le tina incarcate. Am folosit baterie auto de vreo 70 Ah pe UPS, a tinut vreo 6 ani pana a murit de tot, ulterior am inlocuit-o cu una de vreo 120 Ah. Chiar si dupa 6 ani, tinea mult mai bine vreo 3 servere decat o baterie normala. Downside-ul este ca dureaza mult pana se incarca, asa ca in cazul unor pene de curent repetate, e mai nasol. Si conexiunea din UPS la baterie sa fie cu niste cabluri tzapene, care oricum ai sanse sa se incalzeasca destul de tare, in functie de cate device-uri ai pe acel UPS, si bineinteles, consum. Daca vrei doar sa folosesti UPS-ul ptr a incarca bateria, dupa cum s-a mai spus, mai bine iei un charger special, am cumparat modelul acela din LIDL, care costa vreo 80 de lei, si din punctul meu de vedere, si-a scos banii cu brio. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Decembrie 2, 2013 Share Postat Decembrie 2, 2013 (editat) @PS pai da, cam 1V. eu am ajuns sa-mi dau seama cit se pierde pe sirme cind mi-am pus xenon ca tot taranul. probat in casa, mergea perfect, pus pe motor, sula. da-i si masoara. la bornele bateriei aveam cu 1V si ceva mai mult decit la alimentarea balastului. Editat Decembrie 2, 2013 de gn77b Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Decembrie 2, 2013 Share Postat Decembrie 2, 2013 Am inteles, o sa imprumut o baterie sau un redresor de preferat o baterie de minim 10Ah. p.s: am pus si eu 2 fire de masa suplimentare, unul de la masa regulatorui, unul de la un surub de-al electormotorului. sunt fire tapene, de 20 sau 25mm, de alimentare statie audio. asta cu farul nu o stiam, o sa ma orientez cum fac sa trag si de acolo... desi nu prea am cum sa ma leg cu un cablu de 20mm la unul de 1,5-2mm. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Decembrie 2, 2013 Share Postat Decembrie 2, 2013 dar nu-ti trebuie de 20mm )))))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Decembrie 2, 2013 Share Postat Decembrie 2, 2013 stiu ) dar asta am avut la indemana si arata si bine pe mobra. pt far iau ceva mai "uman". tu de cat ai pus masa, ce grosime? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Decembrie 2, 2013 Share Postat Decembrie 2, 2013 2 sau 2.5, nu mai tin minte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Decembrie 2, 2013 Share Postat Decembrie 2, 2013 pune-l cit de gros gasesti, fara sa exagerezi, deja peste 2 cum a zis SP e exagerat. si sa fie cit mai scurt, eventual daca esti dispus sa te complici si un releu, ca sa nu rezolvi doar "returul" (masa). vezi doar ca punind un releu e iar belea, ca poate intra apa si te trezesti ca te uiti pe balcon si nu stii de ce-i farul aprins (am patit). in general nu-i o idee rea sa meentii la un minimum modificarile la motocicleta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Error Postat Decembrie 4, 2013 Share Postat Decembrie 4, 2013 Cum a dat frigul s-a dus si bateria mea, daca ii dau curent dimineata merge ok toata ziua asta pana a doua dimineata cand dau la automat invarte de maxim 6-7 ori si moare, normal ar trebui sa porneasca dar ea si cat invarte, invarte f greu. De circulat poate ca voi circula cu ea aproape zilnic dar pe distante foarte scurte, max 10km pe zi, intrebarea mea este daca merita sa iau baterie noua acuma sau sa o las pana la primavara, mi-e sa nu o termin si pe cea noua pana'n primavara dat fiind faptul ca voi circula putin si ea ramane pe moto in frig. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RedFox200 Postat Decembrie 4, 2013 Share Postat Decembrie 4, 2013 (editat) Pune-o pe redresor intai si vezi poate isi revine. Daca spui ca circuli pe distanta scurte, pe motor nu prea apuca sa se incarce cine stie ce, iar frigul sigur nu ajuta. Poate ai noroc. Editat Decembrie 4, 2013 de RedFox200 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Decembrie 4, 2013 Admin Share Postat Decembrie 4, 2013 Pai daca mergi cu ea zi de zi trebuie sa-ti iei. O baterie noua nu se strica intr-o iarna, cind da zapada scoate-o de pe motor, du-o in casa si odata pe luna pune-o pe un redresor.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Error Postat Decembrie 4, 2013 Share Postat Decembrie 4, 2013 Pune-o pe redresor intai si vezi poate isi revine. Daca spui ca circuli pe distanta scurte, pe motor nu prea apuca sa se incarce cine stie ce, iar frigul sigur nu ajuta. Poate ai noroc. O pun in fiecare dimineata pe redresor ca altfel nu pot porni Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ruxi2k Postat Decembrie 4, 2013 Share Postat Decembrie 4, 2013 (editat) incearca sa o duci la un centru de baterii sa vezi ce e cu ea... acolo o masoara, masoara si lichidul din ea (daca nu e pe gel), eventual completeza... Un test din acesta este cam 10 lei si de obicei dureaza o zi - sa vada cum se incarca... Editat Decembrie 4, 2013 de ruxi2k Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Decembrie 4, 2013 Share Postat Decembrie 4, 2013 Hai sa intreb si aici, poate am noroc... Se ia Virago meu de 250, care in manual cere baterie de 10Ah. Eu am o baterie de 6Ah (luata de la altcineva, alta mobra) in stare buna, pe gel. Aseara am montat-o pe mobra, masurata avea 12,3V la momentul ala. Am pus contactul si nu se intampla nimic... nici claxonul nu merge, nimic. In schimb, se aprinde bordul. Am verificat sigurante, mufa de la kill switch si buton de start, fire etc. Intrebarea mea este: e posibil, din cauza ca are 6Ah in loc de 10Ah, releul de pornire sau orice altceva prin instalatie (nu-s prea bun la electrica, doar bazele le stiu, la detalii din astea de finete ma pierd) sa taie curentul complet? Bine, cu exceptia bordului... mi se pare f ciudat ca nici claxonul nu merge, desi direct pe borne urla. Am revenit. La mine nu e bateria de vina... am pus una de 14Ah si nimic. In schimb, cand am facut strap intre bornele releului de pornire, a invartit... si cu cea de 14Ah, si cu cea mica de 6Ah. Deci problema e electrica, dar din alta parte... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Decembrie 4, 2013 Share Postat Decembrie 4, 2013 O pun in fiecare dimineata pe redresor ca altfel nu pot porni pus pe redresor inseaman sa o lasi un ciclu complet de incarcare, nu doar pus dimineata . Chestia asta dureaza in jur de o zi +/- destule ore in functie de multi factori Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RedFox200 Postat Decembrie 4, 2013 Share Postat Decembrie 4, 2013 Si nu pe redresor de masina. Redresor cu incarcare mica, e recomandat in general ca incarcarea sa fie de 10 ori mai mica decat puterea bateriei. Un ciclu de vreo 8-10 ore, si daca face la fel, atunci stii sigur. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Decembrie 4, 2013 Share Postat Decembrie 4, 2013 Exista mai multe tipuri de redresoare. Cu o sursa de curent constant, pe masura ce bateria se incarca, rezistenta interna scade si voltajul sursei creste. O astfel de incarcare trebuie supravegheata si trebuie masurata tensiunea astfel incat sa nu se treaca de 15.5V. Mai degraba la 15.2 v eu as deconecta sursa de la borne. Redresoarele automate pe de alta parte reusesc sa rezolve problema supravegherii incarcarii pentru ca la momentul cand rezistenta interna a bateriei a scazut la nivelul la care incarcarea acesteia e maxima, scade si curentul de incarcare. Si redresoarele astea sunt de mai multe feluri - mai avansate sau mai rudimentare. Cand bateria este foarte descarcata, la conectarea acesteia pe un astfel de redresor, curentul de incarcare va fi maxim sau aproape de maximul pe care il poate scoate la iesire dispozitivul. Un redresor de putere mica (cu curent de iesire mic 0.4-1.2A) este foarte bun pentru mentenanta bateriilor moto pentru ca riscul de supraincarcare e mic. In schimb, pentru o baterie foarte foarte descarcata, in prima faza a incarcarii este mult mai eficient un redresor puternic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
3m-01 Postat Decembrie 5, 2013 Share Postat Decembrie 5, 2013 salutare, foloseste cineva baterii fiamm ? tocmai ca vreau sa cumpar una pentru moto si as vrea sa stiu niste pareri despre ele.. daca se merita sau nu avand in vedere pretul destul de mare (160 lei) pentru 12v si 8 ah cu garantie pe 6 luni... am de ales intre ele si bateriile rombat. multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.