dedant68 Postat Octombrie 12, 2014 Share Postat Octombrie 12, 2014 Da, a mea e asemeni celei din poza ... Ca idee am incarcat-o pe un trainer de baterie ... dupa incarcare s-a stabilit la 12.30V, pe motor pusa la 12.17, la pornire nu a scazut sub 10.60V ... mers cu ea si la final de plimbare avea 12.70 curent. Cat o mai tine, tine, cat nu ... alta Daca o sa ai iesiri la 2-3 zile ai sansa sa o folosesti pana la final de sezon. In primavara iti faci o achizitie noua... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zapp Postat Octombrie 12, 2014 Share Postat Octombrie 12, 2014 Daca o sa ai iesiri la 2-3 zile ai sansa sa o folosesti pana la final de sezon. In primavara iti faci o achizitie noua... Da, acum sa vedem si de vreme si disponibilitatea mea ... Mersi pentru tot ajutorul si aici si pe pvt » Post actualizat in 12 Oct 2014 14:42 12,17v e f putin. o baterie incarcata e la 12,7-12,8. ori "trainerul" ala nu e bun, ori voltmetrul, ori bateria... Cel mai probabil bateria ... am lungit de ea din primavara anului trecut ... fiind atunci descarcata ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nervOptik Postat Octombrie 16, 2014 Share Postat Octombrie 16, 2014 +1 n-am folosit expresia aia ca s-o trimit pe ramona la cratitza ... a fost doar cu titlu de amuzament. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 19, 2014 Share Postat Octombrie 19, 2014 AGM si GCB 1. Exista o asemanare intre acumulatorii AGM(Absorbed Glass Mat)-acid lichid și cei cu gel(Gel Cell Batteries). Pentru cele doua tipuri se aplica procesul de "recombinare" . Oxigenul produs în mod normal la placile pozitive ale tuturor acumulatorilor plumb-acid (din punctul de vedere tehnic, atat acumulatorii cu gel și AGM sunt clasificati - plumb-acid) este absorbit de catre placile negative. Acest lucru blocheaza producerea hidrogenului la placile negative, iar în schimb se produce apa, care este controlata prin reactie chimica si este retinuta in interiorul acumulatorului. Rezultatul acestui proces chimic=acumulatorul este cu auto-completare, si nu are nevoie de apa distilata adaugata in electrolit ca la cele clasice. Un mare avantaj !! Procesul se numeste "supapă regulatoare" VRLA – (valve-regulated lead-acid battery ) pentru ca nu au nevoie sa fie alimentati, acumulatorii sunt sigilati. Un alt avantaj- rezista la vibratii si se pot utiliza pentru autovehicule care circula pe teren accidentat. 2. Acumulatorii GCB conțin un electrolit gelificat, "thixotropic", format din acid sulfuric, apa demineralizata pura, apa deionizata și acid fosforic- nu curge ca un lichid obisnuit, are consistenta și aspectul de vaselina. La AGM, electrolitul lichid conține acid sulfuric de inalta puritate, apa demineralizata si deionizata. Datorita proprietatilor fizice ale thixotropic/ gel electrolit acumulatorii cu gel au tendința de a pierde capacitatea mai repede decat bateriile AGM la temperaturi sub 0 grd C(vascozitatea electrolitului creste). AGM se comporta bine in medii extrem de reci, exemplu snowmobile. 3. Durata de viata este excelenta la AGM, daca acumulatorii nu sunt descarcati mai mult de 60% din capacitate. Tinand cont de pretul de cost la GCB, si faptul ca iarna acumulatorul de motocicleta este pastrat la temperaturi de peste 0 grd C, AGM este o alegere buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crazvy Postat Octombrie 19, 2014 Share Postat Octombrie 19, 2014 Tare asta. normal cu bec in serie QED poate o sa zici ca nu conteaza 0,2 V oricum n-o sa reduca de la 10A la 1A Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mikail Postat Octombrie 19, 2014 Share Postat Octombrie 19, 2014 la o verificare vizuala am constatat ca nivelul lichidului din baterie mai este aprox 20%(aproape goala), si totusi porneste fara probleme(voi completa cu apa distilata), a mai patit cineva asa ceva? asa am gasit-o si anul trecut inainte de "parcare pentru iarna"...am completat cu apa distilata(bateria tinuta in casa peste iarna) si a mers fara probleme anul asta. mentionez ca releul nu incarca mai mult de 14-15V. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crazvy Postat Octombrie 19, 2014 Share Postat Octombrie 19, 2014 (editat) la o verificare vizuala am constatat ca nivelul lichidului din baterie mai este aprox 20%(aproape goala), si totusi porneste fara probleme(voi completa cu apa distilata), a mai patit cineva asa ceva? asa am gasit-o si anul trecut inainte de "parcare pentru iarna"...am completat cu apa distilata(bateria tinuta in casa peste iarna) si a mers fara probleme anul asta. mentionez ca releul nu incarca mai mult de 14-15V. da, tot cu Varta si tot cu bmw 650 e pusa deasupra motorului si se incalzeste foarte tare nici nu trebuie sa incarce mai mult de 15V a, sau te referi la faptul ca nu e fiarta de la incarcare Editat Octombrie 19, 2014 de crazvy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mikail Postat Octombrie 19, 2014 Share Postat Octombrie 19, 2014 ma intrebam daca este normal sa ramana fara lichid, sau o fi "pe duca" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crazvy Postat Octombrie 19, 2014 Share Postat Octombrie 19, 2014 ma intrebam daca este normal sa ramana fara lichid, sau o fi "pe duca" nu prea e normal baietii din service au suspectat supraincarea dar cred ca e de la motor vara dupa 100 km pe autostrada am pus mina pe carena deasupra bateriei si cred ca avea vreo 50 de grade, era la limita suportabilului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mikail Postat Octombrie 19, 2014 Share Postat Octombrie 19, 2014 si eu ma gandeam ca problema este din cauza temperaturii, poate totusi instalatia in regimul actual de sarcina (supraincalzire) mai suporta consumatori care ar reduce din "fortarea" de incarcare ...zic si eu?!... sau pur si simplu din cauza temperaturii apa se evapora-teoretic normal la baterii cu mentenanta. Interesant ar fi daca sunt mai multi utilizatori de baterie Varta cu aceleasi pb. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 19, 2014 Share Postat Octombrie 19, 2014 Salut, Un acumulator care functioneaza constant fierbinte si trebuie mereu completat cu apa distilata, este fie primeste o valoare mare de curent de incarcare, sau are probleme interne. Posibil ca alternatorul sa debiteze o valoare ridicata a tensiunii, peste 15 V, sau sa existe scurtcircuite interne in acumulator care provoca creșterea temperaturii electrolitului. Astfel de scurtcircuite rezultă din placi indoite, care rup separatoarele si se ating in anumite puncte(vorbesc de placi pozitive si negative). O alta varianta, cantitate excesiva de sedimente formate din material activ sau sulfat de plumb, care cazut de la placa pozitiva la fundul cutiei/vasului acumulatorului. Bacul/vasul are canale la baza care mentin placile ridicate la 10mm fata de baza. Daca se incarca cu sedimente se produc scurtcircuite interne, rezulta temperaturi excesive ale acumulatorului. Dupa cum prezinti au fost evaporari dese, placile au ramas neacoperite de electrolit, acestea s-au uscat si materialul activ a cazut la baza bacului. Asa se intampla cu acumulatorul cu intretinere, trebuie sa ai o verificare permanenta. De aceea se recomanda AMG sau GCB Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mikail Postat Octombrie 19, 2014 Share Postat Octombrie 19, 2014 multumesc pentru explicatiile profesioniste... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crazvy Postat Octombrie 19, 2014 Share Postat Octombrie 19, 2014 si eu ma gandeam ca problema este din cauza temperaturii, poate totusi instalatia in regimul actual de sarcina (supraincalzire) mai suporta consumatori care ar reduce din "fortarea" de incarcare ...zic si eu?!... sau pur si simplu din cauza temperaturii apa se evapora-teoretic normal la baterii cu mentenanta. Interesant ar fi daca sunt mai multi utilizatori de baterie Varta cu aceleasi pb. cred ca e o problema de mobra mai mult, nu de marca acumulatorului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mikail Postat Octombrie 19, 2014 Share Postat Octombrie 19, 2014 si eu sunt de aceesi parere, o sa incerc sa gasesc o solutie de ventilare a acumulatorului. mai studiez...! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crazvy Postat Octombrie 19, 2014 Share Postat Octombrie 19, 2014 si eu sunt de aceesi parere, o sa incerc sa gasesc o solutie de ventilare a acumulatorului. mai studiez...! ma gindeam sa pun o folie termoizolanta macar... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Octombrie 20, 2014 Share Postat Octombrie 20, 2014 ma gindeam sa pun o folie termoizolanta macar... Daca sistemul de incarcare generator-RRT functioneaza corect si acumulatorul este in parametrii, nu ai nevoie de folie termoizolanta pentru acumulator ! Trebuie sa identifici cauza/cauzele care genereaza incalzirea, aici ai cele doua variante de mai sus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yamaha yzf Postat Octombrie 28, 2014 Share Postat Octombrie 28, 2014 Salutare. Pe motor am o astfel de baterie Exide bike si problema la ea este ca nivelul acidului din ea este sub semnul de minim,nu stiu cu ce trebuie complectat lichidul,acid/electrolit pt.ca nu am mai facut treaba asta. Nu pot spune exact ce tip de baterie este dar sigur e cu intretinere.acid/plumb Imi poate spune cineva cu ce sa complectez,gasesc la magazine auto acid sau trebuie sa iau ceva anume pt acea baterie? Momentan nu pot sa verific exact modelul bateriei si ma gandeam sa apelez la voi poate ma puteti ajuta sunt in oras si vreau sa iau acid/electrolit dar nu ma pricep si magazin moto in oras nu este doar auto dar ma gandesc ca si bateriile auto sunt ca cele moto cu acid. Merci. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKW Postat Octombrie 28, 2014 Share Postat Octombrie 28, 2014 Completezi doar cu apa distilata, ulterior daca ai unde s-o pui pe redresor macar 1 ora ar fi si mai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
free runner Postat Octombrie 28, 2014 Share Postat Octombrie 28, 2014 Doar apa distilata pana la semnul superior si urmarita in timpul incarcarii cu un curent de 1/10 din capacitate pentru a vedea daca "fierbe" sau nu. Daca "fierbe" asta este cauza scaderii nivelului si mai bine te gandesti la una noua Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yamaha yzf Postat Octombrie 28, 2014 Share Postat Octombrie 28, 2014 Ok merci. Deci apa distilata. Nu "fierbe",pe o parte a bateriei este un furtun ce iese din baterie si se vede ca a curs pe acel furtun pt ca e transparent furtunul,sa fi curs ca a fiert sau de la inclinarea mobrei pe viraje nu stiu,bateria este in stare buna o ia la prima cheie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Noiembrie 1, 2014 Share Postat Noiembrie 1, 2014 Salut, Find un acumulator cu intretinere, se verifica periodic nivelul electrolitului care trebuie sa acopere placile cu 10-15mm, sau pana la un semn/reper marcat pe exteriorul bacului. Daca "fierbe" electrolitul, iar cauzele le-am mentionat mai sus, se evapora apa din electrolit, scade nivelul acestuia ...si trebuie intervenit rapid pentru completarea numai cu apa distilata. Acidul sulfuric ramane la o concentratie mai mare in bac si este absobit de palci, iar in momentul completarii cu apa si prin procesul de recombinare, proces activat de incarcare (generatorul debiteaza) se reface concentatia electrolitului de 1,28 g/cm3 , valoarea nominala. Daca vei completa cu acid sulfuric, concentatia va creste, placile se distrug si acumulatorul este scos din uz. De aceea la acumulatorii tip AGM sau Gel, cei fara intretinere, in timpul functionarii, oxigenul generat de catre placile pozitive se combina cu hidrogenul din placile negative, rezulta apa care mentine nivelul electrolitului, de aici denumirea FARA INTRETINERE ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Noiembrie 1, 2014 Share Postat Noiembrie 1, 2014 De vreo cateva saptamani a inceput sa invarta foarte greu motorul la motocicleta. Acelasi simptom si la masina, doar ca aia invarte ceva mai repede. Aseara a ramas blocat bendixul la masina, a trebuit sa il lovesc usor. Trebuie sa schimb bateriile ? Am aparat de masura dar n-are zecimale. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Noiembrie 1, 2014 Share Postat Noiembrie 1, 2014 De vreo cateva saptamani a inceput sa invarta foarte greu motorul la motocicleta. Acelasi simptom si la masina, doar ca aia invarte ceva mai repede. Aseara a ramas blocat bendixul la masina, a trebuit sa il lovesc usor. Trebuie sa schimb bateriile ? Am aparat de masura dar n-are zecimale. Iarna nu-i ca vara.Atunci se vad bateriile slabe plus ca si uleiul e ceva mai gros. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Noiembrie 1, 2014 Share Postat Noiembrie 1, 2014 De vreo cateva saptamani a inceput sa invarta foarte greu motorul la motocicleta. Acelasi simptom si la masina, doar ca aia invarte ceva mai repede. Aseara a ramas blocat bendixul la masina, a trebuit sa il lovesc usor. Trebuie sa schimb bateriile ? Am aparat de masura dar n-are zecimale. Practic nu ar trebui sa ai probleme..temperaturile au fost pozitive, intre 5-10 grd C. La automobil trebuie verificat electromotorul, si aici bendixul/roata mobila-gresat sau se schimba dupa caz. La motocicleta inainte de a da solutia privind schimbarea acumulatorului, nu acum, probabil in sezonul de primavata, trebuie sa faci o serie de verificari pentru a elimina anumite cauze! Acestea se pot rezolva relativ simplu, fara complicatii. Ai nevoie de un voltmetru care citeste cu zecimale, unul digital sau analogic...cu 50-60 lei se gaseste ceva uzual, peste 100 lei, o varianta mai buna. Prima verificare o faci in sarcina, montezi voltmetrul pe acumulator in conexiune directa( sonda + voltmetru la plus acumulator si ....) si cuplezi electromotorul/ start pornire. Tensiune pe borne trebuie sa fie in jur de 14,5 V, limitele sunt intre 13,6-14,9 V la 2500 rot/min. Cand se comuta lumina de intalnire sau drum, tensiunea va scadea, dar nu mai mult de 13,6 V, este limita de avarie !! Un alt punct, este sa masori tensiunea pe acumulator la pornire, adica la cuplarea electromotorului, nu trebuie sa scada sub 9,5 V, cazul normal ! Daca scaderea este sub 9,5 V, realizezi montajele din cele 4 attach-mente/montaje. Daca in cele 4 montaje ai solutii corecte, atunci acumulatorul este in starea de final viata, sau nu este incarcat corect pe motocicleta, vezi primul rezultat( RRT sau alternator, alte verificari, mai discutam) Bafta . Montaj_1 .pdf Montaj_2.pdf Montaj_3.pdf Montaj_4_.pdf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gaby_d2006 Postat Noiembrie 18, 2014 Share Postat Noiembrie 18, 2014 Buna, vreau sa imi cumpar o baterie noua deoarece cea pe care o am acum este pe moarte. Am gasit un site cu multe baterii, insa sunt pe categorii si nu stiu care sunt avantajele si dezavantajele fiecarui tip. Categoriile sunt: -baterii HP (AGM) -baterii cu gel -baterii factory activated -baterii standard Site-ul este: http://www.bateriimoto.ro/ Imi cer scuze daca s-a mai discutat aceasta problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.