johny77 Postat Noiembrie 29, 2014 Share Postat Noiembrie 29, 2014 Va salut. Am cumparat transalpul in mai 2014. Atunci am verificat nivelul electrolitului in baterie si am completat cu apa distilata.Astazi am pregatit motorul de iarna, am luat bateria jos de pe agregat, am adus-o in casa. Nu reuseam sa observ nivelul electrolitului. Cand ma uit mai bine, vreo 3 elementi uscati, si in alti 3 cam asa de 1-2 cm (de jos de tot).Ce s-a intamplat cu electrolitul? Furtunul de drenaj a fost atasat corect. Niciodata nu mi-a dat semne ca ar fi probleme cu bateria, a pornit chiar si dupa 3 saptamani la 5 grade afara. Am scapat mobra de 3 ori pe jos, dar nu a stat mai mult de 40 de secunde niciodata, sa se fi scrurs atunci pe la furtunul de drenaj? Acum cu ce sa completez, cu apa distilata sau trebuie cu acid?Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Noiembrie 29, 2014 Share Postat Noiembrie 29, 2014 Va salut. Am cumparat transalpul in mai 2014. Atunci am verificat nivelul electrolitului in baterie si am completat cu apa distilata. Astazi am pregatit motorul de iarna, am luat bateria jos de pe agregat, am adus-o in casa. Nu reuseam sa observ nivelul electrolitului. Cand ma uit mai bine, vreo 3 elementi uscati, si in alti 3 cam asa de 1-2 cm (de jos de tot). Ce s-a intamplat cu electrolitul? Furtunul de drenaj a fost atasat corect. Niciodata nu mi-a dat semne ca ar fi probleme cu bateria, a pornit chiar si dupa 3 saptamani la 5 grade afara. Am scapat mobra de 3 ori pe jos, dar nu a stat mai mult de 40 de secunde niciodata, sa se fi scrurs atunci pe la furtunul de drenaj? Acum cu ce sa completez, cu apa distilata sau trebuie cu acid? Multumesc Salut, Situatia este mai complicata, dar se poate rezolva. Capacele de la elementi sunt bine presate, nu stiu daca le-ai gasit miscate dupa caderi? Pe la furtun se poate scurge dar mai greu o asemenea cantitate intr-un timp scurt ! Chiar nu ai vazut lichid curgand? In fine...in cazul tau, golesti si electrolitul din cei trei elementi, oricum nu mai ai mult din ce spui. Incarci elementii cu apa distilata, si faci cateva miscari cu acesta/clatiri, practic faci o spalare. Dupa aceea introduci tot apa distilata pana la nivel( 10-15 mm deasupara placilor), apoi conectezi acumulatorul la un redresor regland curentul de incarcare la 0,5 din capacitatea acumulatorului ! Timp de 2 zile se mentine acumulatorul la redresor. Dupa 48 ore, verifici densitatea cu un densimetru si citesti valoarea concentratiei, posibil sa fie intre 1,20-1,26 g/cm3 , pentru ca s-a produs trecerea acidului sulfuric si a sulfatului din placi, in apa distilata/diferenta de concentratii. Daca concentratia ajunge la 1,26 g/cm3, poti sa-l pastrazi pe acesta in acumulator, daca concentratia este mai mica, inlocuiesti cu un alt electrolit de 1,28 g/cm3, , este in comert. Apoi montezi conectezi acumulatorul la redresor si incarci pana la stadiul de incarcare completa( apartia de bule in electrolit). Atentie ! la operatia de incarcare se scot capacele, cred ca stii ! Dupa aceea, trebuie sa verifici si tensiunea de incarcare pe motocicleta, cat debiteaza sistemul la borne? Mai discutam Bafta, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mikail Postat Noiembrie 29, 2014 Share Postat Noiembrie 29, 2014 (editat) sigur a inteles... asa am patit si eu, (al doilea sezon) la scoaterea bateriei de pe moto am gasit-o aproape uscata, am completat cu apa distilata --- 12.5 V fara conectare la redresor. » Post actualizat in 29 Nov 2014 14:47 conditiile de utilizare au fost probabil in perioada foarte calduroasa , posibil ca releul sa incarce la maxim ....rezultatul? apa distilata din baterie se evapora, de aceea se recomanda completarea cu apa distilata , nu cu acid sulfuric. Editat Noiembrie 29, 2014 de mikail Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
johny77 Postat Noiembrie 29, 2014 Share Postat Noiembrie 29, 2014 Multumesc pentru raspunsuri. Nu este mult 0.5 (50 %) din capacitatate? Ce am citit inainte spunea ca trebuie incarcat cu o tensiune de 10 % din capacitatea bateriei. Capacele nu erau miscate deloc, nu a curs pe langa ele. Daca este tubul acela de drenaj, mai trebuie sa iau jos capacele cand incarc? Tensiunea de incarcare pe motocicleta o s-o verific doar la primavara, cand pornesc motorul, e in regula si asa, nu? Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Noiembrie 29, 2014 Share Postat Noiembrie 29, 2014 Multumesc pentru raspunsuri. Nu este mult 0.5 (50 %) din capacitatate? Ce am citit inainte spunea ca trebuie incarcat cu o tensiune de 10 % din capacitatea bateriei. Capacele nu erau miscate deloc, nu a curs pe langa ele. Daca este tubul acela de drenaj, mai trebuie sa iau jos capacele cand incarc? Tensiunea de incarcare pe motocicleta o s-o verific doar la primavara, cand pornesc motorul, e in regula si asa, nu? Multumesc Scuze...5%, adica 0,05 din capacitate, am topit un "zero" aici vorbim de un alt tip de proces, faci si o desulfatare, iar in acest caz se utilizeaza un curent mai mic pentru o perioada mai mare de timp. Daca nu a curs electrolit, atunci temperatura ridicata in interiorul acumulatorului, posibil tensiune de incarcare peste 15V, sau existenta unui proces de sulfatare primar sau avansat. De aceea, ce faci la primul caz este binevenit, ai sanse sa o salvezi pentru un an, cel mult doi. Trebuie sa desurubezi/scoti capacele, pe unde torni apa/electrolit in elementi ? Tensiunea de incarcare se verifica cu motorul pornit, la ralanti, in turatie de 3500-4000rot/min, fara faza de drum si cu faza de drum. Practic dupa ce termini cu incarcarea pe redresor, daca acumulatorul este in parametrii tensiunea la bornele lui trebuie sa fie intre(12,7-13,1)V ( motor nepornit). Montezi acumulatorul pe motocicleta, pornesti motorul, la ralanti si in turatie, lumini, etc- tensiunea trebuie sa fie in intervalul (13,7-14,9) V , optim/ideal 14,4-14,5 V ( Poti verifica manualul si o sa vezi valori date de catre fabricant, cam toate motocicletele in acest interval au valorile debitate si pluseaza pe 14,5V) Peste 15V , sunt probleme in sistemul de reglare a tensiunii ! Aici, o alta discutie, verifici postarile mele la RRT si alternator si gasesti scheme de verificare pentru fiecare componenta. Cred ca vorbim de un acumulator cu intretinere, ai mentionat ca ai completat initial cu apa distilata !! NU de un alt tip? Bafta, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
johny77 Postat Noiembrie 30, 2014 Share Postat Noiembrie 30, 2014 Da, este acumulator cu intretinere. Multumesc mult. » Post actualizat in 30 Nov 2014 11:19Numai ca bateria e de 12 amperi, si nu stiu pe unde o sa gasesc un redresor care sa-mi bage doar 0.6 amperi. Aici ce solutie am? » Post actualizat in 30 Nov 2014 11:30Cred ca am gasit solutia. Un incarcator de telefon care scoate 600 de miliamperi, merge nu? Doar ca nu stiu care e plusul si minusul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Radu H. Postat Noiembrie 30, 2014 Share Postat Noiembrie 30, 2014 Salut. Am la moto o baterie Exide Bike care, din cate am citit, nu necesita mentenanta (completare nivel, etc). Zilele trecute am dat-o jos de pe moto si am bagat-o in casa. Tot zilele trecute mi-am luat un redresor. Pe baterie scrie ca se incarca o data la 3 luni daca nu este folosita. Voi recomandati altceva ? Sa o verific / incarc mai des pana trece iarna si o voi folosi din nou ? Mersi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
johny77 Postat Noiembrie 30, 2014 Share Postat Noiembrie 30, 2014 Adica un transformator obisnuit de 12 v, si sa scoata in jur de 600 de miliamperi. Dar totusi, cum imi dau seama care e plusul si minusul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani_d Postat Noiembrie 30, 2014 Share Postat Noiembrie 30, 2014 daca nu ai intretinut bateria si s-au golit unii elementi, incarcarea asta cu 10% din capacitate e fix degeaba. Pune bateria pe un redresor auto, incarc-o si aia e. Daca vrei sa limitezi curentul de incarcare al redresorului, inseriezi pe oricare din fire bec de 12V 55W pentru o limitare la 10% (1,2 - 1,3A) sau bec de 12V 21W pentru limitare la 5% (cam 500 mA) Un redresor decent cu tensiune reglabila poate fi facut din sursa de calculator AT sau ATX, vezi Youtube. Pret 6-8 lei presupunand ca ai deja o sursa care sta degeaba. Asa sunt releele de incarcare la Transalp 600, daca bateria e buna iti incarca cu 15,5V si apa se evapora. Cand se mai lesina bateria incarcarea scade la 14,5V. O incarcare de 15,5V este maximul acceptat de fabricant, deci tehnic incarcarea functioneza in parametri. Practic iti fierbe bateria si trebuie sa completezi cu apa din cand in cand. Tot la capitolul asta, pune ventilator de sursa de calculator pe releul de incarcare si nu o sa ti se mai arda vreodata. Salut! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Noiembrie 30, 2014 Share Postat Noiembrie 30, 2014 Da, este acumulator cu intretinere. Multumesc mult. » Post actualizat in 30 Nov 2014 11:19 Numai ca bateria e de 12 amperi, si nu stiu pe unde o sa gasesc un redresor care sa-mi bage doar 0.6 amperi. Aici ce solutie am? » Post actualizat in 30 Nov 2014 11:30 Cred ca am gasit solutia. Un incarcator de telefon care scoate 600 de miliamperi, merge nu? Doar ca nu stiu care e plusul si minusul Un incarcator de telefon mobil are tensiunea de 5V , bineinteles c.c, dar tu ai nevoie de 13,5-14 V !! tensiunea de iesire din redresor...imprumuta/realizeaza(transf+redresor, etc) sau iti cumperi unul..sunt oferte peste tot. » Post actualizat in 30 Nov 2014 14:31 Salut. Am la moto o baterie Exide Bike care, din cate am citit, nu necesita mentenanta (completare nivel, etc). Zilele trecute am dat-o jos de pe moto si am bagat-o in casa. Tot zilele trecute mi-am luat un redresor. Pe baterie scrie ca se incarca o data la 3 luni daca nu este folosita. Voi recomandati altceva ? Sa o verific / incarc mai des pana trece iarna si o voi folosi din nou ? Mersi. Exemplificat: 1. Un acumulator incarcat 100%, are tensiunea la borne, intre 12,7-13,1V in functie de tip/fabricat etc, sunt date stabilite de mine pe parcursul anilor in urma proceselor de verificare si incarcare pe diverse tipuri de acumulatori. In foto2 vezi acumulatorul meu deconectat de la redresor in urma cu 2 min, are tensiunea de 13,08 V, este OK, este incarcat la valoare 100%, continuu se afla sub un control electronic, o incarcare pulsatorie. 2.Tensiunea la bornele redresorului/incarcator trebuie sa fie mai mare decat 13,1V. valoarea maxima la un acumulator, ea este la bornele redresorului de 13,80V (foto1). 3.Conectand redresorul pe acumulator si masurand(foto 3), tensiunea de incarcare este 13,12V, se realizeaza un echilibru conform teoremei circuitului dipolar. Ce trebuie sa faci tu? ! Deconectezi acumulatorul de la instalatia motocicletei si masori tensiunea la bornele acumulatorului. Daca ai o valoare mai mica de 12,7V , conectezi acumulatorul la redresor, si cu voltmetru la borne(la inceput tensiunea va fi sub 12,7V), U va creste in urmatoarea perioada, iar cand se stabilizeaza pentru 2 ore la o valoare constanta(citesti voltmetru), se opreste procesul de incarcare. Urmeaza sa mai faci o verificare la o saptamana sau doua ! Cand observi o scadere sub 12,7V, repeti procesul. Daca ai un red. inteligent(vezi foto) nu mai ai probleme pana la primavara cand montezi acumulatorul pe motor, acesta ramane permanent in proces/ciclu de incarcare. Bafta, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Radu H. Postat Noiembrie 30, 2014 Share Postat Noiembrie 30, 2014 Am un ULGD 3.8A1 luat de la Lidl vineri (au fost la oferta). Din ce am citit in carte, unul din programele de incarcare este "incarcare de conservare". Intra in functie dupa ce bateria s-a incarcat complet. Dupa ce am dat-o jos de pe motocicleta, am masurat-o si avea 12,8V, in conditiile in care a stat pe motocicleta nepornita de o saptamana. Cred ca este in regula. Multumesc pentru informatii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Noiembrie 30, 2014 Share Postat Noiembrie 30, 2014 Un incarcator de telefon mobil are tensiunea de 5V , bineinteles c.c, dar tu ai nevoie de 13,5-14 V !! tensiunea de iesire din redresor...imprumuta/realizeaza(transf+redresor, etc) sau iti cumperi unul..sunt oferte peste tot. » Post actualizat in 30 Nov 2014 14:31 Exemplificat: 1. Un acumulator incarcat 100%, are tensiunea la borne, intre 12,7-13,1V in functie de tip/fabricat etc, sunt date stabilite de mine pe parcursul anilor in urma proceselor de verificare si incarcare pe diverse tipuri de acumulatori. In foto2 vezi acumulatorul meu deconectat de la redresor in urma cu 2 min, are tensiunea de 13,08 V, este OK, este incarcat la valoare 100%, continuu se afla sub un control electronic, o incarcare pulsatorie. 2.Tensiunea la bornele redresorului/incarcator trebuie sa fie mai mare decat 13,1V. valoarea maxima la un acumulator, ea este la bornele redresorului de 13,80V (foto1). 3.Conectand redresorul pe acumulator si masurand(foto 3), tensiunea de incarcare este 13,12V, se realizeaza un echilibru conform teoremei circuitului dipolar. Ce trebuie sa faci tu? ! Deconectezi acumulatorul de la instalatia motocicletei si masori tensiunea la bornele acumulatorului. Daca ai o valoare mai mica de 12,7V , conectezi acumulatorul la redresor, si cu voltmetru la borne(la inceput tensiunea va fi sub 12,7V), U va creste in urmatoarea perioada, iar cand se stabilizeaza pentru 2 ore la o valoare constanta(citesti voltmetru), se opreste procesul de incarcare. Urmeaza sa mai faci o verificare la o saptamana sau doua ! Cand observi o scadere sub 12,7V, repeti procesul. Daca ai un red. inteligent(vezi foto) nu mai ai probleme pana la primavara cand montezi acumulatorul pe motor, acesta ramane permanent in proces/ciclu de incarcare. Bafta, Lipseste , Uborne acumulator, sorry Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Decembrie 17, 2014 Share Postat Decembrie 17, 2014 (editat) Practic nu ar trebui sa ai probleme..temperaturile au fost pozitive, intre 5-10 grd C. La automobil trebuie verificat electromotorul, si aici bendixul/roata mobila-gresat sau se schimba dupa caz. La motocicleta inainte de a da solutia privind schimbarea acumulatorului, nu acum, probabil in sezonul de primavata, trebuie sa faci o serie de verificari pentru a elimina anumite cauze! Acestea se pot rezolva relativ simplu, fara complicatii. Ai nevoie de un voltmetru care citeste cu zecimale, unul digital sau analogic...cu 50-60 lei se gaseste ceva uzual, peste 100 lei, o varianta mai buna. Prima verificare o faci in sarcina, montezi voltmetrul pe acumulator in conexiune directa( sonda + voltmetru la plus acumulator si ....) si cuplezi electromotorul/ start pornire. Tensiune pe borne trebuie sa fie in jur de 14,5 V, limitele sunt intre 13,6-14,9 V la 2500 rot/min. Cand se comuta lumina de intalnire sau drum, tensiunea va scadea, dar nu mai mult de 13,6 V, este limita de avarie !! Un alt punct, este sa masori tensiunea pe acumulator la pornire, adica la cuplarea electromotorului, nu trebuie sa scada sub 9,5 V, cazul normal ! Daca scaderea este sub 9,5 V, realizezi montajele din cele 4 attach-mente/montaje. Daca in cele 4 montaje ai solutii corecte, atunci acumulatorul este in starea de final viata, sau nu este incarcat corect pe motocicleta, vezi primul rezultat( RRT sau alternator, alte verificari, mai discutam) Bafta . Am rezolvat problema cu bateria masinii. Avea bornele oxidate, dar am desfacut curatat/uns si electromotorul. Motorul nu-l pot porni acum, doar la primavara. Am masurat bateria si arata 12v, din pacate aparatul de masura n-are zecimale. Urmeaza sa pun bateria pe redresor si sa astept pana la primavara cand probabil o voi mai pune odata la incarcat. Deobicei cand aveam probleme cu bateriile le desfaceam capacul sa vad daca mai are zeama dar la asta n-am putut sa-i dau jos capacul neam. Editat Decembrie 17, 2014 de Chivu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Decembrie 17, 2014 Share Postat Decembrie 17, 2014 Nu poti sa desfaci capacul superior pentru ca acumulatorul este fara intretinere ! Denumirea acestuia spune tot. Ai un voltmetru/multimetru fara zecimale? In fine, cred ca este un analogic/ cu ac indicator, sau ce ? Posibil sa ai 12,7 V, in acest caz esti la limita inferioara de normalitate pentru un acumulator incarcat. Dar trebuie sa cunosti tensiunea reala la borne. Este indicata mentinerea acumulatorului la o incarcare periodica si masurarea tensiunii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zapp Postat Decembrie 21, 2014 Share Postat Decembrie 21, 2014 Referitor la un acumulator AGM (deci fara intretinere) ... din ce postasera mai multi "maestrii" ai internetului, vazusem ca, cica, ai stoarce nitica viata din acumulatorul fara mentenanta, daca ai adauga apa, aici e valabil si pentru acumulatori auto cat si moto. Care ar fi problema daca am pune apa peste placile incarcate initial cu electrolit lichid, ele fiind "teoretic" deja imbibate ? P.S. Am bagat apa in Saito a mea ... si am pus-o pe un trainer de baterie care initial o incarca, apoi dupa un timp ii da impulsuri de descarcare .... gen (1 secunda incarcare / 1 secunda descarcare) ... si inca nu a sarit in aer si nici nu fierbe ... etc etc ... Nu am reusit sa pun un multimetru pe ea sa vad ce zice insa, dar repet intrebarea ... care ar fi problema daca i-am bagat apa distilata peste placile care au absorbit initial, la prima incarcare electrolitul lichid? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Decembrie 21, 2014 Share Postat Decembrie 21, 2014 Faci teste pe acumulatorul tau..dar te rog sa publici si rezultatul final ! AGM nu are tub de ventilare in atmosfera pentru a elimina gazele in procesul de incarcare si descarcare. Constructia AGM face ca gazul eliberat in timpul reactiilor interne sa se recombine in interior, si de aceea nu exista tub de ventilare exterioara. Aceasta tehnologie VRLA_Valve Regulated Lead Acid cateodata poate inlocui denumirea de AGM, posibil sa vezi AGM sau VRLA, depinde de producator sau marca. Problema se explica in modul de functionare, adica placile pozitive produc oxigen in timpul procesului de descarcare, acesta normal ar trebui sa fie eliminat fortat in atmosfera. Lipsa tubul de eliminare a oxigenului, face ca oxigenul sa intre in reactie cu materialul activ din placile negative, rezulta apa care este directionata in electrolitul de baza din placile absobante !! Acest proces se numeste “recombinare” si este de baza la AGM, si in special la Yuasa. Ce ai facut tu ? Practic ai marit canditatea de apa distilata din electrolit, ai diluat electrolitul/ densitate mai mica ( nu mai este 1,28g/cmc), proces electrochimic mai scazut.Acumulatorul a fost proiectat sa functioneze in acest mod, cu producere interna de apa distilata in cantitate redusa in functie de intensitatea proceselor. In indicatii si pe acumulator se precizeaza ca nu se desface capacul si nu se adauga apa, inteventia va avea efect negativ in functionarea si asupra parametrilor a acumulatorului... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zapp Postat Decembrie 21, 2014 Share Postat Decembrie 21, 2014 (editat) Faci teste pe acumulatorul tau..dar te rog sa publici si rezultatul final ! AGM nu are tub de ventilare in atmosfera pentru a elimina gazele in procesul de incarcare si descarcare. Constructia AGM face ca gazul eliberat in timpul reactiilor interne sa se recombine in interior, si de aceea nu exista tub de ventilare exterioara. Aceasta tehnologie VRLA_Valve Regulated Lead Acid cateodata poate inlocui denumirea de AGM, posibil sa vezi AGM sau VRLA, depinde de producator sau marca. Problema se explica in modul de functionare, adica placile pozitive produc oxigen in timpul procesului de descarcare, acesta normal ar trebui sa fie eliminat fortat in atmosfera. Lipsa tubul de eliminare a oxigenului, face ca oxigenul sa intre in reactie cu materialul activ din placile negative, rezulta apa care este directionata in electrolitul de baza din placile absobante !! Acest proces se numeste “recombinare” si este de baza la AGM, si in special la Yuasa. Ce ai facut tu ? Practic ai marit canditatea de apa distilata din electrolit, ai diluat electrolitul/ densitate mai mica ( nu mai este 1,28g/cmc), proces electrochimic mai scazut.Acumulatorul a fost proiectat sa functioneze in acest mod, cu producere interna de apa distilata in cantitate redusa in functie de intensitatea proceselor. In indicatii si pe acumulator se precizeaza ca nu se desface capacul si nu se adauga apa, inteventia va avea efect negativ in functionarea si asupra parametrilor a acumulatorului... Aha ... is tare curios sa pun un aparat de masura sa vad daca mai tine curent in ea ... oricum nu prea tinea curent in ea ... Daca tot era in plan alta baterie ... is curios ce va zice moarta asta ... De exemplu daca scot apa din ea, automat scot si acidul intrat in apa .... deci nu e bine ) Editat Decembrie 21, 2014 de zapp Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Decembrie 21, 2014 Share Postat Decembrie 21, 2014 daca montezi un aparat, nu o sa masori niciodata curentul, o sa masori tensiunea la bornele acumulatorului/tu montezi un voltmetru in paralel pe borne, ai grija sa nu comuti pe ampermetru si sa pui sondele pe bornele acumulatorului fara un consumator(distrugi aparatul de masura)!!. Cand montezi voltmetru citesti daca are 12,7 V valoarea minima pentru un acumulator bine incarcat. Acum iti ramane sa faci experiente de "laborator" si sa notezi rezultatele...ai material de studiu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crazvy Postat Decembrie 21, 2014 Share Postat Decembrie 21, 2014 daca montezi un aparat, nu o sa masori niciodata curentul, o sa masori tensiunea la bornele acumulatorului/tu montezi un voltmetru in paralel pe borne, ai grija sa nu comuti pe ampermetru si sa pui sondele pe bornele acumulatorului fara un consumator(distrugi aparatul de masura)!!. Cand montezi voltmetru citesti daca are 12,7 V valoarea minima pentru un acumulator bine incarcat. Acum iti ramane sa faci experiente de "laborator" si sa notezi rezultatele...ai material de studiu. poti sa masori curentul de scurt... o data Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Decembrie 21, 2014 Share Postat Decembrie 21, 2014 poti sa masori curentul de scurt... o data Corect..daca ai timp sa vezi ceva..si apoi PA ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sarpee Postat Decembrie 22, 2014 Share Postat Decembrie 22, 2014 (editat) Am cumparat in luna septembrie o baterie yuasa ytx12 BS de 10ah cred, din luna octombrie am bagat-o in casa si am uitat de ea pana azi cand am masurat-o de curiozitate sa vad ce voltaj mai are si am observat ca este la 12,5v. E ok asa o mai pot lasa pana prin martie sau trebuie pusa pe redresor ? Editat Decembrie 22, 2014 de sarpee Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Decembrie 22, 2014 Share Postat Decembrie 22, 2014 12,8 este cifra castigatoare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Decembrie 22, 2014 Share Postat Decembrie 22, 2014 Deja incepe sa piarda putere si sa se sulfateze! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Decembrie 22, 2014 Share Postat Decembrie 22, 2014 Am cumparat in luna septembrie o baterie yuasa ytx12 BS de 10ah cred, din luna octombrie am bagat-o in casa si am uitat de ea pana azi cand am masurat-o de curiozitate sa vad ce voltaj mai are si am observat ca este la 12,5v. E ok asa o mai pot lasa pana prin martie sau trebuie pusa pe redresor ? Un acumulator incarcat la capacitatea maxima are tensiunea la borne in intervalul (12,7-13,1) V in functie de fabricant si tipul de acumulator( intretinere/fara intretinere), sunt valori stabilite pe parcursul anilor prin masuratori directe. In foto vezi un Yuasa YTX 14-BS fara intretinere, fiind incarcat 100% si are 13,08V. Este normal ca din oct si pana in decembrie 2014, acumulatorul tau sa piarda din capacitate si implicit tensiunea la borne sa fie mai mica fata de limita 12,7 V. Conecteaza acumualtorul la redresor si verifica tensiunea in acelasi timp cu un voltmetru in paralel pe borne.Citeste tensiunea dupa cateva ore, iar cand se stabilizeaza la 13-13,2 V , deconecteaza redresorul ! Daca ai unul inteligent/incarcare pulsatorie, nu mai sunt probleme de verificare, ramane permanent pana la startul sezonului. Daca nu, mai faci o verificare la 1-2 sap, si conectezi redresorul in functie de ce citesti la borne. Si inca ceva_ nu depozita acumulatorul in zone calde temp de peste 25 grd C ! Se va descarca mai rapid...Pastreza-l intr-un mediu mai racoros 8-10 grd C . Bafta, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SuzukiRf600R Postat Ianuarie 7, 2015 Share Postat Ianuarie 7, 2015 Salutare, Am si eu o nelamurire/nedumerire: am intrat pe varta.com din dorinta de a vedea ce baterie se recomanda pentru motorul meu si am vazut ca astia mi-au intors un rezultat de genul Funstart AGM YTX9-BS/JIS: YTX9-BS. Nestiind ce inseamna JIS, cauta pe internet. Se pare ca ar veni de la Japanesse International Standard. OK. Acum hai sa caut pe net bateria. Normal, ma asteptam sa o gasesc sub sigla varta. Dar o gasesc sub sigla VoltOn(112RON) si YuasaMf (215RON). Si acum intrebarea pe care-l deranja si pe cetateanu`turmentat: eu cu cine votez?! Merci, Alexandru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.