switch Postat Martie 19, 2010 Share Postat Martie 19, 2010 Redresorul tau comunist ar trebui inlocuit daca tii la bateria ta. Nu de alta, dar un redresor ok e 50 ron iar o baterie noua e 200ron. Alegerea e a ta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 19, 2010 Share Postat Martie 19, 2010 aceeasi probleme o am si eu. redresorul meu comunist ma saboteaza si incarca cu 16v si 5a, ceea ce e enorm pt moto meu. las bateria 10-15 minute si atat...chiar ma gandesc cum sa-i pun o siguranta sa incarce la 1 amper maxim... Nu merge sa limitezi curentul cu o "siguranta". Sunt mai multe metode insa una foarte simpla ar fi un LM317 care, desi in principiu este conceput ca regulator de tensiune, se poate "adapta" si pentru aceasta aplicatie. Poti calcula R1 functie de curentul dorit, cu mentiunea ca, puterea rezistorului este proportionala cu curentul. . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Martie 19, 2010 Share Postat Martie 19, 2010 ai zis ca: "ma gandesc cum sa-i pun o siguranta sa incarce la 1 amper maxim..." cand curentul depaseste 1 A, ce crezi ca se intampla? mama ei de exprimare...cand am zis siguranta ma gandeam la un releu ceva,cum a postat si ywz-regulator de tensiune,ca asa siguranta simpla se arde instantaneu... Mesaj completat Nu merge sa limitezi curentul cu o "siguranta". Sunt mai multe metode insa una foarte simpla ar fi un LM317 care, desi in principiu este conceput ca regulator de tensiune, se poate "adapta" si pentru aceasta aplicatie. Poti calcula R1 functie de curentul dorit, cu mentiunea ca, puterea rezistorului este proportionala cu curentul. . multumesc mult pt schema,dar poti sa-mi traduci si mie "puterea rezistorului este proportionala cu curentul"?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Martie 19, 2010 Share Postat Martie 19, 2010 Cea mai simpla solutie este sa luati un banal bec de semnalizare de 21w si sa-l legati in serie. Nici nu tre sa i faceti soclu, asezati l intr un cleste cu "cu*u" sprijinit de o borna. O sa va dea un curent de 0,8 -1 A(pe masurate), asa ca puteti sa o lasati linistita peste noapte. Nu vb din auzite, am acas un Redac d ala comunist de 6-12V, care baga circa 5 A. Mesaj completat poti sa ii pui o siguranta din lemn de fag ca sa limitezi incarcarea la 1 A. numai ca lemnu trebuie sa fie uscat, nu ud numa cum l-ai taiat din padure, ca daca e ud o sa conduca mai bine curentul, astfel scazandu-i rezistenta electrica si implicit imdedanta in c.a. asadar, o bucata de lemn de fag, strunjita la un diametru de max 3 mm (cam atata iti trebuie ca sa iti incarce cu 1 A). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 20, 2010 Share Postat Martie 20, 2010 multumesc mult pt schema,dar poti sa-mi traduci si mie "puterea rezistorului este proportionala cu curentul"?! Nu mai are importanta, era mai mult un exemplu teoretic. Pentru a incarca o baterie folosind un regulator de tensiune (LM317T) pe post de regulator de curent, mai avem oricum nevoie de cateva piese in plus. Deoarece regimurile rapide de incarcare sunt extrem de agresive cu bateriile, nu sunt recomandate daca dorim ca aceasta sa aiba o viata lunga. Schema de mai jos mi s'a parut un excelent compromis intre complexitatea montajului si rezultate, curentul fiind limitat la valoarea de max 1.2A, potrivita pentru mai toate bateriile moto. Regulatorul de tensiune (LM317T) va fi obligat sa scada tensiunea de incarcare cand valoarea curentului presetata (1.2A) a fost depasita (in special la inceputul incarcarii daca bateria este complet descarcata), iar cand tensiunea scade trage dupa sine si curentul. Pe masura ce ciclul de incarcare se apropie de sfarsit, curentul prin circuit scade, regulatorul eliberand tensiunea sa atinga valoarea maxima presetata din potentiometru (13.8-14.1V). Limita curentului de incarcare poate fi modificata prin inlocuirea rezistorului 0.5R* (I=0.6/R) insa sa nu depaseasca 1.5A. Datorita disipatiei regulatorului, tensiunea de alimentare (DC) trebuie sa fie cam cu 3V mai mare decat cea de incarcare, adica aproximativ 17-18V. Montajul va asigura un ciclu de incarcare "soft", pe o perioada de 10-12 ore. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PunctRo Postat Martie 24, 2010 Share Postat Martie 24, 2010 Am folosit redresorul "comunist" din lipsa de alternative pana la urma. Am tinut acumulatorul aprox 6h ore la incarcat si nu au fost probleme. Un redresor nou este deja pus pe lista de achizitii pentru anul asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alexxus Postat Martie 24, 2010 Share Postat Martie 24, 2010 (editat) Datorita disipatiei regulatorului, tensiunea de alimentare (DC) trebuie sa fie cam cu 3V mai mare decat cea de incarcare, adica aproximativ 17-18V. Montajul va asigura un ciclu de incarcare "soft", pe o perioada de 10-12 ore. Cautand piese pentru schema de mai sus, am gasit in cutia cu "maimutze" niste alimentatoare recuperate de prin diverse imprimante care mi-au trecut prin mana (HP toate). Unul scoate 12V 1.4A si unul scoate 18V 1,39A (si amandoua bazaie la fel ca redresorul comunist). Ai idee, le-as putea folosi pe amandoua pe post de redresor, sau doar pe al doilea, scazand tensiunea? (am baterie de 12V, 14Ah) Trebuie sa mai pun vreo siguranta, sa fac vreo modificare? Ai idee? Editat Martie 24, 2010 de Alexxus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Martie 24, 2010 Share Postat Martie 24, 2010 Direct nu poti folosi niciunul. Cu modificari, slabe sanse sa mearga vreunu bine. S-ar PUTEA face ceva cu cel de 18V. Cum crezi tu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lucian45 Postat Martie 24, 2010 Share Postat Martie 24, 2010 am un icarcator de laptop si scrie pe el 19,5V-----4,7A pot incarca bateria moto (YUASA YTZ10S 12,4V) multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 24, 2010 Share Postat Martie 24, 2010 Cautand piese pentru schema de mai sus, am gasit in cutia cu "maimutze" niste alimentatoare recuperate de prin diverse imprimante care mi-au trecut prin mana (HP toate). Unul scoate 12V 1.4A si unul scoate 18V 1,39A (si amandoua bazaie la fel ca redresorul comunist). Ai idee, le-as putea folosi pe amandoua pe post de redresor, sau doar pe al doilea, scazand tensiunea? (am baterie de 12V, 14Ah) Trebuie sa mai pun vreo siguranta, sa fac vreo modificare? Ai idee? Tensiunea de incarcare (la bateriile cu plumb) trebuie sa fie cca 15% mai mare decat cea nominala asa ca primul redresor nu se califica. Daca al doilea debiteaza un curent maxim de 1.4A il poti folosi fara limitatare de curent, reducand tensiunea cu un regulator de tensiune (LM317T, LM7812 cu rezistor serie pe pinul de masa... etc.). Nu uita de capacitatile anti-ripple in/out si dioda antiparalel in/out care protejeaza regulatorul la decuplarea tensiunii de alimentare inainte de a scoate bateria din circuit. Nefolosind un circuit "activ" de incarcare (tensiune variabila/curent constant), va trebui sa fii atent sa intrerupi incarcarea "manual". Ride Safe! Mesaj completat am un icarcator de laptop si scrie pe el 19,5V-----4,7A pot incarca bateria moto (YUASA YTZ10S 12,4V) multumesc Nu! Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Anihilator Postat Martie 24, 2010 Share Postat Martie 24, 2010 credeti ca daca pun bateria neincarcata de vreo 4 luni pe motor si ii dau curent de la un diesel cu baterie de 75 mAh fac vreo branza sau pierd vremea degeaba? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 24, 2010 Share Postat Martie 24, 2010 credeti ca daca pun bateria neincarcata de vreo 4 luni pe motor si ii dau curent de la un diesel cu baterie de 75 mAh fac vreo branza sau pierd vremea degeaba? Desi o sa porneasca, nu e recomandat. Dupa decuplarea bateriei de pe diesel, bateria va avea nevoie de cel putin cateva ore de incarcare (mers in regim de croaziera). Alternatorul va fi foarte solicitat iar rata de incarcare agresiva. Dupa perioade lungi de nefolosire a bateriei este foarte recomandat un ciclu de incarcare soft "pasiv", de lunga durata. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Martie 24, 2010 Share Postat Martie 24, 2010 Tensiunea de incarcare (la bateriile cu plumb) trebuie sa fie cca 15% mai mare decat cea nominala asa ca primul redresor nu se califica. Nu neaparat, depinde ce are in el, multe alimentatoare nu sunt stabilizate, au doar transformatorul si puntea. In cazul asta tensiunea care-i scrisa pe el e data la valoarea ei medie, si cand o masori cu voltmetrul tot valoarea medie e afisata, dar varfurile pulsurilor de tensiune sunt mai mari si se poate incarca lejer un acumulator moto, dureaza mai mult dar se incarca. (teoretic daca valoarea medie e de 12V varfurile au amplitudinea maxima de 16.92) Daca alimentatorul e stabilizat atunci 12V nu-s suficienti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Haywood Yablomme Postat Martie 24, 2010 Share Postat Martie 24, 2010 Iar alimentatorul de laptop sau altul cu 17-22 volti e foarte bun daca ii inseriezi un bec de bord de 2 sau 4 wati. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Martie 24, 2010 Share Postat Martie 24, 2010 Nu neaparat, depinde ce are in el, multe alimentatoare nu sunt stabilizate, au doar transformatorul si puntea. In cazul asta tensiunea care-i scrisa pe el e data la valoarea ei medie, si cand o masori cu voltmetrul tot valoarea medie e afisata, dar varfurile pulsurilor de tensiune sunt mai mari si se poate incarca lejer un acumulator moto, dureaza mai mult dar se incarca. (teoretic daca valoarea medie e de 12V varfurile au amplitudinea maxima de 16.92) Daca alimentatorul e stabilizat atunci 12V nu-s suficienti. Eu ma refeream la situatia unei surse care prezinta o forma sau alta de stabilizare/filtrare (cum cred ca era cazul alimentatorului de imprimanta din discutie). In cazul unui redresor rudimentar constituit doar din traf/punte, curentul nu e chiar "continuu" ci mai degraba pulsatoriu pozitiv. Cum dupa redresare (dubla alternanta) tensiunea sufera o amplificare cu un coeficient de 1.41 (radical 2) cei 12VAC ajung la 16.9VDC (nestabilizat), relativ acceptabil pentru incarcarea unei baterii auto/moto cu plumb (nediscutand aspectul intensitatii curentului). Tensiunea stabilizata "ideala" pentru incarcare este insa, asa cum am spus, cu cca 15% mai mare decat cea nominala. Tocmai de aceea se vehiculeaza "stadardul" 13.8VDC. Ride Safe! Mesaj completat Iar alimentatorul de laptop sau altul cu 17-22 volti e foarte bun daca ii inseriezi un bec de bord de 2 sau 4 wati. Probabil ca faci confuzie cu metoda limitarii curentului prin folosirea unui bec paralel cu circuitul de incarcare. Oricum, exista multe metode empirice de a adapta o sursa nepotrivita pentru incarcarea unei baterii auto/moto insa rezultatele sunt de obicei la limita acceptabila, nerecomandate decat in cazuri de urgenta. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SRJN Postat Martie 25, 2010 Share Postat Martie 25, 2010 credeti ca daca pun bateria neincarcata de vreo 4 luni pe motor si ii dau curent de la un diesel cu baterie de 75 mAh fac vreo branza sau pierd vremea degeaba? A mea pe injectie a pornit fara nici o jena dupa aproape 4 luni(garaj incalzit). Ce amperaj baga releul de pe motocicleta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Martie 26, 2010 Share Postat Martie 26, 2010 A mea pe injectie a pornit fara nici o jena dupa aproape 4 luni(garaj incalzit). Ce amperaj baga releul de pe motocicleta? Probabil nu era bateria descarcata. Oricum daca e 4-L porneste foarte usor. Amperajul sau puterea e data in manualul utilizatorului (cartea tehnica) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
drcri Postat Aprilie 3, 2010 Share Postat Aprilie 3, 2010 Salutare tuturor! sunt si eu posesor de moto, de doar 2 saptamani! in prima sapt , moto pornea la prima cheie! in a 2 sapt a inceput sa plece din ce in ce mai greu, la a 2-a, la a 3-a, pana cand azi de dimineata nu a mai pornit deloc! mentionez ca in a 2a sapt pornea f greu dimineata, dar in cursul zilei pornea la prima cheie! sa fie bateria de vina? sa fie alte probleme? mai mentionez faptul ca in momentul in care pun contactul se aprinde si farul! deci daca nu pleaca la primele incercari e destul de probabil sa se duca bateria! ce ma sfatuiti? sa pun bateria la incarcat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Aprilie 3, 2010 Share Postat Aprilie 3, 2010 asa am patit si eu. cand am vrut sa pornesc iarna motorul bateria era cam lesinata,dadea cam greu la automat..dupa ce am pus-o 10 minute pe un redresor rusesc, se auzea altfel cum invarte, cu forta, rapid...deci si tu, daca dimineata tragi greu de ea, pune-o nitel pe redresor, eventual verifica electrolitul. nu te apuca sa schimbi cine stie ce la ea aiurea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
drcri Postat Aprilie 3, 2010 Share Postat Aprilie 3, 2010 da, maine o sa o pun si eu pe un redresor! dar de ce s-a descarcat asa brusc, la iesirea din iarna? de ce in prima saptamana dupa o hibernare de 4-5 luni, a fost ok, iar in a 2-a saptamana a decedat? ma gandesc ca e posibil sa fi decedat in timpul iernii , iar fostul propietar sa nu o fi incarcat-o suficient! voi ce parere aveti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kassu Postat Aprilie 3, 2010 Share Postat Aprilie 3, 2010 da, maine o sa o pun si eu pe un redresor!dar de ce s-a descarcat asa brusc, la iesirea din iarna? de ce in prima saptamana dupa o hibernare de 4-5 luni, a fost ok, iar in a 2-a saptamana a decedat? ma gandesc ca e posibil sa fi decedat in timpul iernii , iar fostul propietar sa nu o fi incarcat-o suficient! voi ce parere aveti? Cati ani are bateria aia? Tipul asta de acumulator pe care il avem noi pe GS-uri mai mult de 3 ani nu tine. Si a mea face la fel. Fara s-o "intep" la redresor 5-10 minute inainte de prima cheie dimineata nu vrea sa porneasca...Alta, cadou de Paste! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
drcri Postat Aprilie 3, 2010 Share Postat Aprilie 3, 2010 sincer, nu am de unde sa stiu cati ani are bateria! motorul il am de 2 saptamani ! de unde imi recomanzi alta baterie, si cam la ce pret ajunge? multam anticipat de informatii! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kassu Postat Aprilie 3, 2010 Share Postat Aprilie 3, 2010 Vezi pe topicul asta sau asta...la alegere, functie de pretul din PM! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariuschopper01 Postat Aprilie 3, 2010 Share Postat Aprilie 3, 2010 da, maine o sa o pun si eu pe un redresor!dar de ce s-a descarcat asa brusc, la iesirea din iarna? de ce in prima saptamana dupa o hibernare de 4-5 luni, a fost ok, iar in a 2-a saptamana a decedat? ma gandesc ca e posibil sa fi decedat in timpul iernii , iar fostul propietar sa nu o fi incarcat-o suficient! voi ce parere aveti? salutare domnilor , ideea este ca propietarul sau fostul prop a incarcat bateria dar nu mai este buna si de aceea in timp se descarca inapoi , asta in cazul in care releul de la moto este bun , daca ai ceva probleme cu uncarcarea la motor s ar putea sa cumperi baterie si sa se descarce si aia . totusi cred ca bateria este de vina , insa verifica si releul e boala veche la bmw , numai bine tuturor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alexxus Postat Aprilie 3, 2010 Share Postat Aprilie 3, 2010 @yo4hgx mersi de raspuns. m-am lamurit. acum am si redresor din imprimanta (facusem limitarea cu LM317 la 5V pt un alt proiect, deci doar am schimbat rezistentele pentru limitare la 14V) @binox mersi. alimentatorul scoate curent continuu, are o punte de redresare bi-alternanta la intrare, deci nefolosibil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.