Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

Bateriile fara intretinere au, in momentul in care doar li se pune acidul, doar 80% din capacitate. Cei 20% lipsa, la baterii asa mici, se simt in timp. Ca sa fie 100% trebuie si incarcate corespunzator.

Acidul... deci e cu plumb si acid sau lichidul ala urma sa se transforme in gel? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acidul... deci e cu plumb si acid sau lichidul ala urma sa se transforme in gel? :)

daca au turnat electrolit in baterie e acid sub forma lichida...cu gel venea direct din fabrica capsulata,parerea mea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Haywood Yablomme

Cea cu gel nu poate fi desfacuta cu nici un chip,cea fara intretinere e o baterie obisnuita care emana mai putini vapori totusi in timp nivelul scade,daca dai la o parte autocolantul de deasupra ai acces la busoane si poti completa cu apa distilata. Si ramane cum am stabilit: becul in serie pentru un curent f mic de incarcare la bateriile descarcate profund.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cea cu gel nu poate fi desfacuta cu nici un chip,cea fara intretinere e o baterie obisnuita care emana mai putini vapori totusi in timp nivelul scade,daca dai la o parte autocolantul de deasupra ai acces la busoane si poti completa cu apa distilata. Si ramane cum am stabilit: becul in serie pentru un curent f mic de incarcare la bateriile descarcate profund.

:) Citeste aici poate te lamuresti

 

http://facultate.regielive.ro/fituici/tran..._dce-99353.html

 

Cand legi in serie, ai acelasi curent prin toti consumatorii, si caderi de tensiune diferite, care depind de rezistenta electrica a fiecarui consumator. Adeca I e acelasi si prin bec si prin baterie, dar tensiunea va scadea. Incarca tu bateria de 12V cu 8 V :)

Editat de Belbody
hai sa ne respectam
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bag si eu in seama.pt. ca din prea multa dorinta de a ajuta unii oameni dau niste sfaturi de te doare capul!

 

E simplu:dai jos acumulatorul,il duci la un service de acumulatori si acolo va fi evaluat.In Oradea exista un astfel de service care chiar repara(toarna borne la acumulatorii auto)dar si formateaza acumulatori moto cum e cazul acumulatorilor Varta care vin pur si simplu goale,fara kit.Unele lucruri chiar nu le puteti face acasa cu tot felul de aparaturi gasite prin debara,am auzit pe careva ca ar putea incarca acumulatorul cu incarcatorul de telefon Wtf? :scratch:Daca e inca bun acumulatorul atunci te costa 15 ron si il revitalizeaza.

Editat de purdi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Haywood Yablomme

":)... Citeste aici poate te lamuresti"

Diferenta e ca tu dai cu teoria iar eu sunt tehnician de energetica de vreo 32 de ani. Tu cu ce meserie te lauzi?

Editat de Belbody
sters ofensa citata
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Thomas, eu ma refeream strict la ce spusese @suzki_pill ca cele capsulate sunt numai cu gel.

Pot fi capsulate si sa aiba acid in ele.

Poate m-am exprimat gresit, dar prin clasic eu inteleg "cu acid".

 

Cele 3 tipuri expuse de tine ar trebui sa fie asa:

 

1------ cu acid, care pot fi:

1.1 - cu intretinere (cu capacele)

1.2 - fara intretinere (capsate)

 

2------ cu gel. - care sunt capsate implicit.

 

Daca vrea cineva sa desfaca o baterie capsata si sa adauge apa distilata / acid... e numai optiunea lui, dar devreme ce bateria e kaput oricum, nu vad unde ar fi problema. Merita sa incerci.

(nu mai zic de strategia de piata a producatorilor - "s-a stricat, pa, e capsata, arunc-o, ia-ti alta noua")

 

Mesaj completat

Si uite ce am scris: - am pus cu bold "electrolit clasic"

Pentru mine electrolit clasic = acid sulfuric, pentru ca si la cele cu gel, gelul ala tot electrolit este.

 

Nu neaparat. Sunt si baterii cu electrolit clasic care sunt capsate. (no maintenance required)

 

 

 

Mesaj completat

http://facultate.regielive.ro/fituici/tran..._dce-99353.html

 

Cand legi in serie, ai acelasi curent prin toti consumatorii, si caderi de tensiune diferite, care depind de rezistenta electrica a fiecarui consumator. Adeca I e acelasi si prin bec si prin baterie, dar tensiunea va scadea. Incarca tu bateria de 12V cu 8 V :)

 

Dan_Cata - mai e o chestie, stiu cum zice teoria - dar daca exprimi tensiunea in circuit ca o suma de R*I si daca R a becului este fff mica - si chiar este - atunci tensiunea pe bec va fi Rbec * I, si cum Rbec e fff mica rezulta ca tensiunea care cade pe bec este fff mica a.k.a neglijabila.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unele lucruri chiar nu le puteti face acasa cu tot felul de aparaturi gasite prin debara,am auzit pe careva ca ar putea incarca acumulatorul cu incarcatorul de telefon

Depinde de ce are fiecare prin debara si de cunostintele pe care le are. Pt tine suna SF sau improvizatie/tiganie sa incarci un acumulator auto/moto cu un incarcator de telefon, dar pentru cine are incarcatorul potrivit ( de la telefoane vechi ) si stie ce face e chiar foarte simplu.

La birou de exemplu am un laptop al carui incarcator se preteaza perfect la incarcat acumulatori moto. Redresorul meu pt acumulatorul moto e improvizat dintr-o sursa de alimentare de calculator vechi si merge f. bine

 

Referitor la disputa cu becul legat in serie sau paralel, Dan Cata cred ca a omis faptul ca un bec cu filament se comporta ca o rezistenta variabila, iar scopul montarii lui in serie este acela de a limita curentul in circuit. Cu cat trece un curent mai mare prin bec cu atat rezistenta lui creste , implicit creste caderea de tensiune pe bec , pe acumulator va cadea o tensiune mai mica deci automat si curentul va fi mai mic.

Daca-l montezi in paralel ca sa fie eficient becul ar trebui sa fie suficient de puternic pentru a putea provoca scaderea tensiunii de iesire a redresorului, totusi solutia asta e ghiolbaneasca si nerecomandata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Depinde de ce are fiecare prin debara si de cunostintele pe care le are. Pt tine suna SF sau improvizatie/tiganie sa incarci un acumulator auto/moto cu un incarcator de telefon, dar pentru cine are incarcatorul potrivit ( de la telefoane vechi ) si stie ce face e chiar foarte simplu.

La birou de exemplu am un laptop al carui incarcator se preteaza perfect la incarcat acumulatori moto. Redresorul meu pt acumulatorul moto e improvizat dintr-o sursa de alimentare de calculator vechi si merge f. bine"

 

 

:) Pt.mine suna a improvizatie si nu o spun ca sa te jignesc pe tine ori pe altul :) Omul era curios daca poate recupera acumulatorii nu avea nevoie de formule de calcul,rezistente si alte alea.Nici eu nu cunosc atatea elemente teoretice insa pt. ca viata asa mi-a dat,lucrez intr-un service electric auto cu toate ca am terminat o facultate cu alt profil.Daca as fi fost la fata locului sa ii verific acumulatorul omului,trecand prin toate etapele as fi fost indreptatit sa ii dau un sfat.Asa numai supozitii,fa aia,fa cealalta fara a avea date concrete legat de problema lui(are incarcare?electromotorul e bun?cablajul e bun?etc.)

Du acumulatorul ala la un service de profil,iti vor da verdictul in max 24h si buna pace.Asta e cel mai bun sfat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am pus bateria de scuter (12 V 4 A/H) la incarcat. Pentru a preveni orice risc am pus-o in balcon (acolo putea sa bubuie linistita, nu avea ce strica). Am pus-o la incarcat pe un redresor special pentru incarcat baterii moto, la care am selectat optiunea incarcare lenta. Nu am desfacut nimic la ea, am lasat-o asa cum era ea incapsulata. Dupa 8 ore de lasat l-a incarcat am constatat urmatoarele:

Tensiune 13,2 V;

Bateria nu a bubuit si nici nu s-a deformat;

In schimb s-a cam incins destul de rau (abia puteam tine mana pe ea);

 

Astazi ma duc sa o montez pe scuter sa vedem daca pleaca. Daca merge voi incerca la fel si cu cea de moto (aia are 6 A/H).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citisem cred ca pe site-ul ROMBAT ca bateriile se incarca pe la 20-25 grade C. Pe balcon nu ai temperatura aia, deci procesul de incarcare poate suferi. E adevarat ca nu mult...dar influenteaza!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

imi puteti explica si mie in ce consta diferenta intre un incarcator de baterii auto si unul moto?

eu am incarcat(probabil) bateria la moto cu incarcator/redresor de masina , pe low, normal, acum nu stiu daca e moarta, sper sa ma duc maine sa o pun pe motocicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

imi puteti explica si mie in ce consta diferenta intre un incarcator de baterii auto si unul moto?

Amperajul. Pentru auto ai nevoie de 2A-8A, pentru moto trebuie 0.5A - 2A. O regula grosiera e ca o baterie de X amperi complet descarcata, sa fie incarcata cu un curent de X/10 amperi in 10 ore. Daca e sulfatata, trebuie sa o incarci cu un curent si mai mic (xA /24 in 24h). Daca o incarci cu redresor auto incarcarea e de slaba calitate, sanse sa-ti fiarba/explodeze bateria, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Haywood Yablomme

Curentul de incarcare nu trebuie sa depaseasca 10% din capacitatea bateriei,cel mai sanatos 5%.

Daca presupunem ca incarcatorul auto furnizeaza 5 A tu cu cat ai incarcat bateria de 10 Ah ?

In realitate un redresor bine construit isi reduce rapid curantul cand atinge tensiunea de 14,4 V deci daca bateria ta era buna nu i-a facut mare rau. Problemele apar la o baterie descarcata profund pentru ca tendinta redresorului e de a furniza un curent mare adica exact ce nu e recomandat.

Avea dreptate cine recomanda incarcatorul de telefon,eu personal folosesc un alimentator de telefon fara fir pe care scrie 12 V dar care in realitate urca pana la 15 V si incarca bateria cam cu 0,2 A.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

credeam ca mai sunt si alte diferente inafara de amperaj, daca am ucis-o asta e , din cate am vazut pe redresor pe low trebuie sa bage 2A.

 

bacteria nu era moarta de tot , am dat de cateva ori la demaror, s-a scurs exact cind dadea sa porneasca motoru :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Haywood Yablomme

Daca nu era moarta nu e nici o problema,la modul general insa ce discutam noi aici e tardiv,trebuie sa ne gandim la baterii toamna si sa le luam in casa si sa le incarcam din cand in cand nu sa ne aducem aminte in primavara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, si eu folosesc un alimentator de router, care este de 12V si 0.5A, iar in gol genereaza cam 15V.

Mai am un redresor auto dar ma feresc sa il folosesc.

 

Acumulatorii tind sa "suga" atata curent cat au nevoie (nu cat le dai).

Mai exact este posibil ca un acumulator de 10A sa suga 0,0002A sau 10A si chiar mai mult, dupa cum are nevoie la momentul respectiv, din curentul livrat, daca are de unde sa faca asta.

Daca redresorul tau poate sa ii dea 20A, este posibil ca acumulatorul sa ii accepte pe toti 20A pentru o perioada de timp.

El va fierbe, se va incalzi dar se va incarca.

Problema este ca se va si strica mult mai repede decat unul incarcat cu maxim 10% din capacitate.

Mai mult ca sigur ca vei putea face cateva incarcari de acest fel.

Si in regimul de incarcare de pe motocicleta, el se incarca tot asa, cu curent mare,

pentru ca va "trage" curent din instalatie atata cat are nevoie.

 

Insa, atentie, regimul de lucru al motorului nu seamana cu regimul constant de incarcare de la redresor.

Vei vedea ca toti producatorii recomanda incarcarea cu maxim 10% din capacitatea acumulatorului... si ei stiu exact de ce.

 

Cel mai bun tip de incarcare este cel facut lent, "batraneste".

Poti sa incarci cu 1% din capacitate, dar timpul necesar incarcarii va fi de cel putin 10 mai mare decat daca incarci cu 10% din capacitate.

Diferenta este cum se transfera in interiorul acumulatorului ionii din acidul sulfuric in placi si din placi in acidul sulfuric...

si mai ales cat de stabila ramane "pasta" la incarcare mica fata de o incarcare "fortata"

 

Din aceste motive, o sa poti vedea acelasi tip de acumulator care a tinut un an sau cinci ani si mai avea inca putere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

credeam ca mai sunt si alte diferente inafara de amperaj, daca am ucis-o asta e

 

N-ai ucis-o neaparat, ce omoara bateria e "deep cycling" (descarcarea completa si apoi incarcarea rapida cu redresor auto sau din alternatorul motocicletei), inghetul (mai ales daca e descarcata) sau fierberea.

 

Inainte sa o arunci poti incerca o incarcare lenta (20-24h) cu amperaj mic si eventual refillul cu apa distilata (daca nu e pe gel) in caz ca i-a scazut nivelul electrolitului.

Editat de Adam
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pusa pe scuter ... porneste la buton la prima cheie. Cred ca si-a revenit. Oricum nu am mai facut greseala trecuta: dupa ce am pornit scuterul de vreo cateva ori, am demontat bateria si am luat-o in casa. O sa o tin aici pana se mai incalzeste vremea (azi au fost minus 10 grade)!!!! Am pus si bateria de pe motocicleta la incarcat. Sa vedem ce iese.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite asta am folosit am recuperat 3 baterii cu el dupa iarna asta urmareste filmuletul o sa iti faci o parere despre curentul de incarcare.( exact acelas model l-am folosit )

 

Faza 1

 

Imediat ce il leg imi arata tensiunea bateriei si incarca cu un curent undeva la 0.78 A ~ 0.82 A....face asta pana cand tensiunea urca incet incet la 14,4 V

 

Faza 2

 

O data ajuns la tensiunea de 14,4 V curentul de incarcare devine 0,18 ~ 0,21 A...tensiunea normal a scazut initial dar incepe sa cresca din nou dar acum mai incet dar in final ajunge din nou la 14,4 V

 

Faza 3

 

Arata tensiunea bateriei si curent de incarcare 0,00 A. Tensiunea incepe sa scada progresiv de la 14,4 V 14....si de la 13,3 V daca bateria e buna incepe sa scada tot mai greu ...la 12,9.. 12,8... 12,7 sta si cateva ORE bune pana sa piarda 0,1 V( repet daca bateria e buna daca nu pica imediat tensiunea) .

 

Faza 4 Mentinere

 

O data atins pragul de 12,6 V apare din nou un curent de incarcare de 0,18~ 0,21 A care duce bateria la 14,4 V daca e buna bateria relativ repede daca e mai slaba dureaza cateva minute...o data atins pragul de 14,4 V curentul devine 0.00 A si tensiunea scade din nou ...pana la 12,6 V unde ciclul se reia ( dureaza ore bune la o baterie buna pana cand ciclul se reia)

 

E primul an cand incarc baterii asta e ce am observat sper sa te ajute cu ceva sa iti poti alege tensiunea si curentul de incarcare.

 

Bateriile incarcate sunt toate 3 moto de 12v / 12aH si 14aH la ambele tipuri sa comportat la fel .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu mi-am facut un super redresor de baterii moto dintr-un UPS de 12V care vine cu un acumulator de 9A. Merge foarte bine, o incarca incet. Am lasat-o la incarcat 14 ore; inainte sa o scot incarca cu 0.03A iar dupa ce am lasat-o 2 ore sa se linisteasca tensiunea la borne e de 12.56V. Bateria are in jur de 5 ani, e cea originala Yuasa cu care a venit motorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...