Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

S-a postat de mai multe ori si am cerut sa fie sters,ideea e aceeasi:curentul de incarcare creste daca nu-l limitezi (rezistenta interna scade pe masura ce bateria se incarca-->vezi grafic, ca atare curentul de incarcare creste).

Pai scheme electronice poti face o gramada, mai mult sau mai putin bune.O schema ca lumea e cea care face o incarcare dupa profilul din grafic.Si masini toata lumea stie sa faca, dar masini bune doar unii stiu...smile.gif

Doar nu crezi ca imi va da o schema de la nu stiu ce Mercedes sau Mazda (documente confidentiale) sa le vezi tocmai tu Toma Necredinciosul.

 

Era suficient sa rogi sa fie sterse dublurile nu si originalul . Pana nu faci experimentul ala pe care ni-l explicai cum se face desi tu nu l-ai facut niciodata te rog nu da verdicte asa de categorice precum "curentul de incarcare creste" o data cu incarcarea acumulatorului (presupunand ca tensiunea de incarcare e constanta). Un alt experiment pe care ti-l sugerez e acela de a masura curentul de incarcare al acumulatorului de pe motorul sau masina ta apoi sa ne povestesti cum e cu limitarea curentului de incarcare.

 

Eu cand am spus ca-ti pot arata multe scheme electronice nu m-am referit la scheme oarecare ci la schemele producatorilor auto/moto , scheme care se gasesc in manualele de service pe care se pare ca nu prea le-ai rasfoit din moment ce crezi ca schema electrica a unui mercedes e document strict secret.

 

Eu nu am spus ca nu exista sisteme de limitare a curentului de incarcare la auto , doar ca foarte multe auto nu au acest sistem . Un user care a citit topicul mi-a spus ca ford are un asa sistem, probabil la masinile din ultima generatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pentru scurt-circuite grosiere in instalatia electrica exista alt gen de protectie decat cea de supra-curent - banala siguranta fuzibila. Ia da fuga si intreaba'ti "prietenul", poate ca super-masinile pomenite de tine au renuntat la acest dispozitiv depasit tehnic?

 

 

 

Corect doar partial, un acumulator considerat "gol" se poate folosi la alimentarea altor consumatori care necesita un curent mai mic...

 

 

 

Poti incheia oricand aceasta "poveste", pur si simplu abtine'te sa mai prezinti "date" pe care vrei ca noi sa le luam "ca atare" fara sa le analizezi si care de multe ori iti contrazic punctul de vedere sustinut cu atat vehementa.

 

Ride Safe!

 

 

Prezinta-mi si tu niste date concrete nu punctele tale de vedere subiective .Daca toti am aprecia fenomenle dupa cum ne convine noua,adica tie nu am ajunge niciodata la un consens.Nu ai decat sa contesti celor care au facut articolele respective, asa te umfli in pene de parca sunt inventiile mele.Tu nu faci altceva decat speculatii si interpretari...

Daca ai fi lucrat vreodata cu dispozitve electronice ai fi stiut ca de multe ori se ard mai repede componente electronice decat siguranta fuzibila.Pana la banala siguranta fuzibila sunt ,multe alte circuite de protectie pe module.As fi tare curios sa-ti pun in fata o schema electronica si sa vad daca intelegi ce se intampla pe acolo.La o adica tu cu ce sustii afirmatiile tale, cu "experienta" ta in domeniu?O limitare de curent se poate face cu o simpla rezistenta pe post de traducator curent -tensiune, care da informatia controlerului sursei si care limiteaza curentul.Dupa cum vezi nu e de o asa complexitate mare cum crezi tu incat sa nu se justifice folosirea ei (Current control mode) , cauta si tu pe google.Repet, domeniul auto are reglementari aparte legate de safety,dar desigur ca tu nu esti de acord cu asta, preferi sa fie cat mai simplu si mai nesigur.Apropos, ce meserie ai?

Mesaj completat

Prezinta-mi si tu niste date concrete nu punctele tale de vedere subiective .Daca toti am aprecia fenomenle dupa cum ne convine noua,adica tie nu am ajunge niciodata la un consens.Nu ai decat sa contesti celor care au facut articolele respective, asa te umfli in pene de parca sunt inventiile mele.Tu nu faci altceva decat speculatii si interpretari...

Daca ai fi lucrat vreodata cu dispozitve electronice ai fi stiut ca de multe ori se ard mai repede componente electronice decat siguranta fuzibila.Pana la banala siguranta fuzibila sunt ,multe alte circuite de protectie pe module.As fi tare curios sa-ti pun in fata o schema electronica si sa vad daca intelegi ce se intampla pe acolo.La o adica tu cu ce sustii afirmatiile tale, cu "experienta" ta in domeniu?O limitare de curent se poate face cu o simpla rezistenta pe post de traducator curent -tensiune, care da informatia controlerului sursei si care limiteaza curentul.Dupa cum vezi nu e de o asa complexitate mare cum crezi tu incat sa nu se justifice folosirea ei (Current control mode) , cauta si tu pe google.Repet, domeniul auto are reglementari aparte legate de safety,dar desigur ca tu nu esti de acord cu asta, preferi sa fie cat mai simplu si mai nesigur.Apropos, ce meserie ai?

 

 

Uite, am cautat eu pentru tine sa nu te obosesti:

 

 

screenshot001g.jpg

 

sau poti gasi tot articolul in attachment

 

Inainte sa te mai apuci sa faci afirmatii fanteziste de genul :complexitatea unei portectii de curent nu justifica folosirea ei, documenteaza-te intai si vezi cum sta treaba.

 

PS:Nu-ti pune detector de gaz acasa ca e prea scump si complex si nu se justifica, e vorba doar de siguranta ta...

Editat de strumfuadi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu schemele astea ai dat-o in sf-uri nu au nici o legatura cu sistemul de incarcare auto/moto. In schema aia rezistorul nici macar nu limiteaza curentul, are doar rol de a masura curentul, limitarea se face in interiorul circuitului.

 

Intre timp m-am documentat un pic despre cum functioneaza sistemul "smart charging" la fordurile de generatie noua ( cred ca a aparut in jurul lui 2009) . Sistemul nu e un simplu limitator de curent, sistemul de reglare e unul cu comanda digitala, si tine cont de 3 informatii: tensiunea bateriei, temperatura bateriei ( are un senzor sub baterie) si consumatorii cuplati ( informatie furnizata pe cale digitala de computerul de bord) . In functie de aceste 3 variabile calculatorul comanda "VOLTAGE REGULATOR"-ul, deci pana la urma curentul se limiteaza prin scaderea tensiunii de incarcare. Din cate am inteles acest sistem se poate dezactiva prin scoaterea firului dintre regulator si calculator caz in care regulatorul functioneaza ca unul clasic cu prag de tensiune fix.(13.8)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropos, ce meserie ai?

 

Aceasta intrebare dezvaluie cam cata incredere ai in tine...

 

Binox ti'a explicat cam cum sta treaba cu sistemele in incarcare "inteligente" moderne. Eu unul n'o sa'mi mai pierd timpul cu tine ci doar o sa mai adaug ca momentul in care care abia daca s'a uscat cerneala de pe diploma cu care te falesti atata e doar startul unui alt proces in educatia profesionala, acela in care incepi sa faci conexiuni intre teorie si practica. Nu exista surogat pentru experienta, imi vei da dreptate insa nu acum, mai tarziu. Succes!

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu schemele astea ai dat-o in sf-uri nu au nici o legatura cu sistemul de incarcare auto/moto. In schema aia rezistorul nici macar nu limiteaza curentul, are doar rol de a masura curentul, limitarea se face in interiorul circuitului.

 

Intre timp m-am documentat un pic despre cum functioneaza sistemul "smart charging" la fordurile de generatie noua ( cred ca a aparut in jurul lui 2009) . Sistemul nu e un simplu limitator de curent, sistemul de reglare e unul cu comanda digitala, si tine cont de 3 informatii: tensiunea bateriei, temperatura bateriei ( are un senzor sub baterie) si consumatorii cuplati ( informatie furnizata pe cale digitala de computerul de bord) . In functie de aceste 3 variabile calculatorul comanda "VOLTAGE REGULATOR"-ul, deci pana la urma curentul se limiteaza prin scaderea tensiunii de incarcare. Din cate am inteles acest sistem se poate dezactiva prin scoaterea firului dintre regulator si calculator caz in care regulatorul functioneaza ca unul clasic cu prag de tensiune fix.(13.8)

 

Nici nu am spus ca acel convertor flyback are vreo legatura cu sistemul de incarcare auto/moto, ai ai tras tu concluzia pentru ca nu ai citit atent ce am scris.A fost un raspuns la afirmatia userului yo4hgx conform careia limitarea de curent e o chestie foarte complexa si nu se justifica folosirea ei.Daca citeai atent ce am scris,si te rog sa nu te mai bagi in seama daca nu citesti ce scriu ai fi vazut ca am precizat ca acel rezistor transforma curentul prin el in tensiune si da informatia controlerului sursei, care face limitarea de curent.Deci : citeste si apoi vorbeste...

In alta ordine de idei spuneai ca nu se limiteaza curentul la incarcatorul auto iar acuma chiar tu scrii ca de fapt se limiteaza (prin scaderea tensiunii)-->cred ca metoda folosita la limitarea curentului e mai putin importanta,conteaza ideea de baza: daca e limitat sau nu.

Asa ca te felicit ca ti-ai demonstrat tie insusi ca ai presupus gresit ,in the first place.Daca Ford (la nu stiu ce model ai gasit tu) a ales aceasta solutie, aia nu inseamna ca toti producatorii adopta aceeasi metoda.Pt. cultura ta generala: de exemplu BMW are o protectie pe alternator cu o dioda in cazul in care reusesti sa legi bateria auto invers.Alti producatori nu au acest sistem.

 

 

Aceasta intrebare dezvaluie cam cata incredere ai in tine...

Binox ti'a explicat cam cum sta treaba cu sistemele in incarcare "inteligente" moderne. Eu unul n'o sa'mi mai pierd timpul cu tine ci doar o sa mai adaug ca momentul in care care abia daca s'a uscat cerneala de pe diploma cu care te falesti atata e doar startul unui alt proces in educatia profesionala, acela in care incepi sa faci conexiuni intre teorie si practica. Nu exista surogat pentru experienta, imi vei da dreptate insa nu acum, mai tarziu. Succes!

 

Ride Safe!

 

Prin faptul ca nu mi-ai raspuns la intrebare demonstreaza ca tu esti cel care nu are incredere in el.Chiar eram curios cu ce te ocupi,pentru ca nu imi pari a fi electronist.Incerci sa vinzi lemne padurarului?Ti-am demonstrat prin articole concrete ca teoriile tale sunt doar parerile tale subiective.Legile fizicii si fenomenele nu se vor schimba pentru ca nu stiu ce teorie "nu e ok din punctul tau de vedere" sau pentru ca nu stiu ce schema tie ti se "pare ciudata".Si mie mi se pare ciudat ca sunt -6C in martie dar vremea nu se va schimba pentru mine.Nici legile fizicii nu se vor schimba pentru tine.Ar trebui insa sa-ti schimbi atitudinea,sa nu mai fii Gigi Contra si sa bagi strambe si contre doar daca cineva nu e de acord cu tine.Pana acuma nu m-ai contrazis asa vehement cum afirmi tu, pe mine, ci acele articole pe care eu le-am prezentat si.Daca tu crezi ca esti mai destept ca si ei...Si daca m-ai fi contrazis pe mine, nu inseamna ca ai dreptate.Nu stiu sa fi tu vreo somitate stiintifica, si daca yo4hgx spune ceva pe forum, atunci aia asa e,poti spune bine sau poti spune gresit.

Ca sa revenim la problema initiala:

In acel grafic se precizeaza ca bateria a fost descarcata de la full-charge la 10.5V si se specifica faptul ca rezistenta interna creste la incarcare.Ok, la descarcare se intampla pe dos (nu la fel,cum ai afirmat tu ca am presupus eu eronat).

Pentru ca un curent de incarcare al bateriei sa scada in timpul incarcarii , zic ca este logic ca el sa fi crescut in prealabil, ca altfel nu avea de unde sa scada.Si aici ajungem la afirmatia mea intitiala pe care ai tot contrat-o tu: ce de fapt curentul nu creste ci scade.Normal ca la un moment dat acel curent trebuie sa scada,nu poate ramane agatal la x Amperi.Ceea ce am vrut eu sa zic si poate nu m-am exprimat bine, sau ai inteles tu gresit este ca intitial curentul de incarcare creste (chiar brusc si chiar mult),de aceea el trebuie limitat-->si asta fac toate incarcatoarele cat de cat,limiteaza curentul.Acel curent creste, este limitat la o valoare constanta si la sfarsitul incarcarii scade.

 

In momentul in care binox o sa proiecteze scheme electronice , si care sa si mearga si o sa le gasesc cel putin intr-o revista de specialitate respectabila , o sa am incredere ca stie despre ce vorbeste.Daca o sa aflu ca Opel,Renault,...etc sau orice producator auto are partea electronica proiectata de binox, imi scot palaria in fata lui... :P Pana atunci...

Pe de alta parte vad ca recunosti in sfarsit ca ti-ai dat seama ca nu aveai dreptate in acest subiect.Ai fost laudat de belbody ca stii ce vorbesti,foarte bine ,nu contest acest lucru;in acest subiect din pacate nu ai in totalitate.Nu ma falesc cu nici o diploma (pe care by the way o am din 1998),ti-am spus doar ca sunt inginer electronist si am habar despre ce vorbesc.Poate pe cei care nu cunosc electronica i-ai zapacit cu cunostintele tale,pe mine nu.

 

Din respect pentru userii forumului si pentru utilitatea forumului (nicidecum un chat) o sa ma opresc aici.

 

 

Sanatate si numai bine.

 

:bounce:

Mesaj completat

Cu schemele astea ai dat-o in sf-uri nu au nici o legatura cu sistemul de incarcare auto/moto. In schema aia rezistorul nici macar nu limiteaza curentul, are doar rol de a masura curentul, limitarea se face in interiorul circuitului.

 

Intre timp m-am documentat un pic despre cum functioneaza sistemul "smart charging" la fordurile de generatie noua ( cred ca a aparut in jurul lui 2009) . Sistemul nu e un simplu limitator de curent, sistemul de reglare e unul cu comanda digitala, si tine cont de 3 informatii: tensiunea bateriei, temperatura bateriei ( are un senzor sub baterie) si consumatorii cuplati ( informatie furnizata pe cale digitala de computerul de bord) . In functie de aceste 3 variabile calculatorul comanda "VOLTAGE REGULATOR"-ul, deci pana la urma curentul se limiteaza prin scaderea tensiunii de incarcare. Din cate am inteles acest sistem se poate dezactiva prin scoaterea firului dintre regulator si calculator caz in care regulatorul functioneaza ca unul clasic cu prag de tensiune fix.(13.8)

 

 

Uite o schema de incarcare acumulator auto chiar cu un convertor flyback (ca si cel prezentat de mine),cu tot cu limitarea de curent.

 

Lectura placuta:

 

http://www.maxim-ic.com/app-notes/index.mvp/id/621

Editat de Rila
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In alta ordine de idei spuneai ca nu se limiteaza curentul la incarcatorul auto iar acuma chiar tu scrii ca de fapt se limiteaza (prin scaderea tensiunii)-->cred ca metoda folosita la limitarea curentului e mai putin importanta,conteaza ideea de baza: daca e limitat sau nu.

Asa ca te felicit ca ti-ai demonstrat tie insusi ca ai presupus gresit ,in the first place.Daca Ford (la nu stiu ce model ai gasit tu) a ales aceasta solutie, aia nu inseamna ca toti producatorii adopta aceeasi metoda.

Eu nu m-am contrazis de loc eu am spus ca motocicletele nu au sistemul de limitare si majoritatea masinilor nu il au, nu am contestat faptul ca ar exista masini care au acest sistem.

Spune-mi si mie te rog pt cultura mea generala unde si cum este montata dioda aia de protectie la bmw pt ca eu am vazut bmw seria 5 din 2005 cu puntea redresoare arsa din cauza montarii bateriei invers.

 

 

Pentru ca un curent de incarcare al bateriei sa scada in timpul incarcarii , zic ca este logic ca el sa fi crescut in prealabil, ca altfel nu avea de unde sa scada.Si aici ajungem la afirmatia mea intitiala pe care ai tot contrat-o tu: ce de fapt curentul nu creste ci scade.Normal ca la un moment dat acel curent trebuie sa scada,nu poate ramane agatal la x Amperi.Ceea ce am vrut eu sa zic si poate nu m-am exprimat bine, sau ai inteles tu gresit este ca intitial curentul de incarcare creste (chiar brusc si chiar mult),de aceea el trebuie limitat-->si asta fac toate incarcatoarele cat de cat,limiteaza curentul.Acel curent creste, este limitat la o valoare constanta si la sfarsitul incarcarii scade.

OK spune-mi te rog cam la ce interval de timp te-ai gandit atunci cand ai spus ca initial curentul creste si apoi scade? Cam care este ordinul de marime al timpului in care curentul creste? ( dupa parerea ta)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Am la dispozitie un redresor "comunist" ale carui singure setari sunt tensiunea (6V sau 12V). Are indicator pentru legare gresita sau suprsarcina si pe el scrie ca e protejat prin disjunctor automat si ca ar fi pentru baterii de 15 la 90Ah. Din cate am citi nu prea este bun pentru o baterie de 12v 8ah cum are gsf-ul meu.

 

Voi ce credeti ? Il pot folosi sau sa uit de el ?

 

Merci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Am la dispozitie un redresor "comunist" ale carui singure setari sunt tensiunea (6V sau 12V). Are indicator pentru legare gresita sau suprsarcina si pe el scrie ca e protejat prin disjunctor automat si ca ar fi pentru baterii de 15 la 90Ah. Din cate am citi nu prea este bun pentru o baterie de 12v 8ah cum are gsf-ul meu.

 

Voi ce credeti ? Il pot folosi sau sa uit de el ?

 

Merci.

 

 

Disjunctorul e o protectie la scurt sau suprasarcina, un fel de siguranta automata. Daca redresorul nu mai are si un montaj limitator de curent functie de tensiune, probabil ca incarcarea ar fi cam agresiva pentru o baterie de 8Ah... ai putea sa'l folosesti doar in caz de urgenta, altfel risti sa distrugi bateria. In lipsa unui incarcator "inteligent", un banal "redresor" universal de 12V/1A (dar care in gol livreaza cca 14V), timp de o noapte, ar fi o alegere mult mai fericita.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Am la dispozitie un redresor "comunist" ale carui singure setari sunt tensiunea (6V sau 12V). Are indicator pentru legare gresita sau suprsarcina si pe el scrie ca e protejat prin disjunctor automat si ca ar fi pentru baterii de 15 la 90Ah. Din cate am citi nu prea este bun pentru o baterie de 12v 8ah cum are gsf-ul meu.

 

Voi ce credeti ? Il pot folosi sau sa uit de el ?

 

Merci.

aceeasi probleme o am si eu. redresorul meu comunist ma saboteaza si incarca cu 16v si 5a, ceea ce e enorm pt moto meu. las bateria 10-15 minute si atat...chiar ma gandesc cum sa-i pun o siguranta sa incarce la 1 amper maxim...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aceeasi probleme o am si eu. redresorul meu comunist ma saboteaza si incarca cu 16v si 5a, ceea ce e enorm pt moto meu. las bateria 10-15 minute si atat...chiar ma gandesc cum sa-i pun o siguranta sa incarce la 1 amper maxim...

poti sa ii pui o siguranta din lemn de fag ca sa limitezi incarcarea la 1 A. numai ca lemnu trebuie sa fie uscat, nu ud numa cum l-ai taiat din padure, ca daca e ud o sa conduca mai bine curentul, astfel scazandu-i rezistenta electrica si implicit imdedanta in c.a.

 

asadar, o bucata de lemn de fag, strunjita la un diametru de max 3 mm (cam atata iti trebuie ca sa iti incarce cu 1 A).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

lemn de fag? si cum ramane cu protejarea naturii si cu emisiile de dioxid de carbon? alt motiv sa taiem padurile nu mai gaseai? :drink:

nu-i mai bine sa montez un beculet sa-i ia din amperaj?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

lemn de fag? si cum ramane cu protejarea naturii si cu emisiile de dioxid de carbon? alt motiv sa taiem padurile nu mai gaseai? :drink:

nu-i mai bine sa montez un beculet sa-i ia din amperaj?

ai zis ca: "ma gandesc cum sa-i pun o siguranta sa incarce la 1 amper maxim..."

 

cand curentul depaseste 1 A, ce crezi ca se intampla?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aceeasi probleme o am si eu. redresorul meu comunist ma saboteaza si incarca cu 16v si 5a, ceea ce e enorm pt moto meu. las bateria 10-15 minute si atat...chiar ma gandesc cum sa-i pun o siguranta sa incarce la 1 amper maxim...

 

Nu merge sa limitezi curentul cu o "siguranta". Sunt mai multe metode insa una foarte simpla ar fi un LM317 care, desi in principiu este conceput ca regulator de tensiune, se poate "adapta" si pentru aceasta aplicatie.

 

Poti calcula R1 functie de curentul dorit, cu mentiunea ca, puterea rezistorului este proportionala cu curentul. post-11356-1269001345_thumb.jpg.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai zis ca: "ma gandesc cum sa-i pun o siguranta sa incarce la 1 amper maxim..."

 

cand curentul depaseste 1 A, ce crezi ca se intampla?

mama ei de exprimare...cand am zis siguranta ma gandeam la un releu ceva,cum a postat si ywz-regulator de tensiune,ca asa siguranta simpla se arde instantaneu...

Mesaj completat

Nu merge sa limitezi curentul cu o "siguranta". Sunt mai multe metode insa una foarte simpla ar fi un LM317 care, desi in principiu este conceput ca regulator de tensiune, se poate "adapta" si pentru aceasta aplicatie.

 

Poti calcula R1 functie de curentul dorit, cu mentiunea ca, puterea rezistorului este proportionala cu curentul. post-11356-1269001345_thumb.jpg.

multumesc mult pt schema,dar poti sa-mi traduci si mie "puterea rezistorului este proportionala cu curentul"?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cea mai simpla solutie este sa luati un banal bec de semnalizare de 21w si sa-l legati in serie. Nici nu tre sa i faceti soclu, asezati l intr un cleste cu "cu*u" sprijinit de o borna. O sa va dea un curent de 0,8 -1 A(pe masurate), asa ca puteti sa o lasati linistita peste noapte. Nu vb din auzite, am acas un Redac d ala comunist de 6-12V, care baga circa 5 A.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mesaj completat

poti sa ii pui o siguranta din lemn de fag ca sa limitezi incarcarea la 1 A. numai ca lemnu trebuie sa fie uscat, nu ud numa cum l-ai taiat din padure, ca daca e ud o sa conduca mai bine curentul, astfel scazandu-i rezistenta electrica si implicit imdedanta in c.a.

 

asadar, o bucata de lemn de fag, strunjita la un diametru de max 3 mm (cam atata iti trebuie ca sa iti incarce cu 1 A).

 

:drink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc mult pt schema,dar poti sa-mi traduci si mie "puterea rezistorului este proportionala cu curentul"?!

 

Nu mai are importanta, era mai mult un exemplu teoretic. Pentru a incarca o baterie folosind un regulator de tensiune (LM317T) pe post de regulator de curent, mai avem oricum nevoie de cateva piese in plus.

 

Deoarece regimurile rapide de incarcare sunt extrem de agresive cu bateriile, nu sunt recomandate daca dorim ca aceasta sa aiba o viata lunga. Schema de mai jos mi s'a parut un excelent compromis intre complexitatea montajului si rezultate, curentul fiind limitat la valoarea de max 1.2A, potrivita pentru mai toate bateriile moto.

 

post-11356-1269044496_thumb.jpg

 

Regulatorul de tensiune (LM317T) va fi obligat sa scada tensiunea de incarcare cand valoarea curentului presetata (1.2A) a fost depasita (in special la inceputul incarcarii daca bateria este complet descarcata), iar cand tensiunea scade trage dupa sine si curentul. Pe masura ce ciclul de incarcare se apropie de sfarsit, curentul prin circuit scade, regulatorul eliberand tensiunea sa atinga valoarea maxima presetata din potentiometru (13.8-14.1V). Limita curentului de incarcare poate fi modificata prin inlocuirea rezistorului 0.5R* (I=0.6/R) insa sa nu depaseasca 1.5A. Datorita disipatiei regulatorului, tensiunea de alimentare (DC) trebuie sa fie cam cu 3V mai mare decat cea de incarcare, adica aproximativ 17-18V.

 

Montajul va asigura un ciclu de incarcare "soft", pe o perioada de 10-12 ore.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am folosit redresorul "comunist" din lipsa de alternative pana la urma. Am tinut acumulatorul aprox 6h ore la incarcat si nu au fost probleme. Un redresor nou este deja pus pe lista de achizitii pentru anul asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Datorita disipatiei regulatorului, tensiunea de alimentare (DC) trebuie sa fie cam cu 3V mai mare decat cea de incarcare, adica aproximativ 17-18V.

 

Montajul va asigura un ciclu de incarcare "soft", pe o perioada de 10-12 ore.

 

Cautand piese pentru schema de mai sus, am gasit in cutia cu "maimutze" niste alimentatoare recuperate de prin diverse imprimante care mi-au trecut prin mana (HP toate). Unul scoate 12V 1.4A si unul scoate 18V 1,39A (si amandoua bazaie la fel ca redresorul comunist).

 

Ai idee, le-as putea folosi pe amandoua pe post de redresor, sau doar pe al doilea, scazand tensiunea? (am baterie de 12V, 14Ah)

Trebuie sa mai pun vreo siguranta, sa fac vreo modificare? Ai idee?

Editat de Alexxus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cautand piese pentru schema de mai sus, am gasit in cutia cu "maimutze" niste alimentatoare recuperate de prin diverse imprimante care mi-au trecut prin mana (HP toate). Unul scoate 12V 1.4A si unul scoate 18V 1,39A (si amandoua bazaie la fel ca redresorul comunist).

 

Ai idee, le-as putea folosi pe amandoua pe post de redresor, sau doar pe al doilea, scazand tensiunea? (am baterie de 12V, 14Ah)

Trebuie sa mai pun vreo siguranta, sa fac vreo modificare? Ai idee?

 

 

Tensiunea de incarcare (la bateriile cu plumb) trebuie sa fie cca 15% mai mare decat cea nominala asa ca primul redresor nu se califica.

 

Daca al doilea debiteaza un curent maxim de 1.4A il poti folosi fara limitatare de curent, reducand tensiunea cu un regulator de tensiune (LM317T, LM7812 cu rezistor serie pe pinul de masa... etc.). Nu uita de capacitatile anti-ripple in/out si dioda antiparalel in/out care protejeaza regulatorul la decuplarea tensiunii de alimentare inainte de a scoate bateria din circuit. Nefolosind un circuit "activ" de incarcare (tensiune variabila/curent constant), va trebui sa fii atent sa intrerupi incarcarea "manual".

 

Ride Safe!

Mesaj completat

am un icarcator de laptop si scrie pe el 19,5V-----4,7A pot incarca bateria moto (YUASA YTZ10S 12,4V)

 

multumesc

 

Nu!

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

credeti ca daca pun bateria neincarcata de vreo 4 luni pe motor si ii dau curent de la un diesel cu baterie de 75 mAh fac vreo branza sau pierd vremea degeaba?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

credeti ca daca pun bateria neincarcata de vreo 4 luni pe motor si ii dau curent de la un diesel cu baterie de 75 mAh fac vreo branza sau pierd vremea degeaba?

 

Desi o sa porneasca, nu e recomandat. Dupa decuplarea bateriei de pe diesel, bateria va avea nevoie de cel putin cateva ore de incarcare (mers in regim de croaziera). Alternatorul va fi foarte solicitat iar rata de incarcare agresiva. Dupa perioade lungi de nefolosire a bateriei este foarte recomandat un ciclu de incarcare soft "pasiv", de lunga durata.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tensiunea de incarcare (la bateriile cu plumb) trebuie sa fie cca 15% mai mare decat cea nominala asa ca primul redresor nu se califica.

Nu neaparat, depinde ce are in el, multe alimentatoare nu sunt stabilizate, au doar transformatorul si puntea. In cazul asta tensiunea care-i scrisa pe el e data la valoarea ei medie, si cand o masori cu voltmetrul tot valoarea medie e afisata, dar varfurile pulsurilor de tensiune sunt mai mari si se poate incarca lejer un acumulator moto, dureaza mai mult dar se incarca. (teoretic daca valoarea medie e de 12V varfurile au amplitudinea maxima de 16.92) Daca alimentatorul e stabilizat atunci 12V nu-s suficienti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...