Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Christos a inviat! acu' cateva minute am vrut sa dau si eu bateria jos! am desfacut bornele, dar vad ca este fixata de un furtunas!

care este rolul acelui furtun?

e vreo problema daca il scot?

Adevarat a inviat! nu-l scoate furtunasul! in nici un manual de reparatii sau intretinere producatorul nu recomanda sa scoti furtunasul in Duminica Pastelui!!! lasa bateria sa se odihneasca astazi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tocmai, intr-o asa zi sfanta, ma gandeam sa rasfat bateria cu o sedinta de revigorare la redresor :D :)

 

Sau mai bine o sedinta de (vibro)masaj...ajuta la fel de mult! :)

 

Cand cumperi alta noua, da-mi detalii(de unde, cu cat, garantie, etc)...sa nu mai pierd vremea sa caut.

Merci! :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Eu mi-am luat anul trecut in Noiembrie o baterie Exide.

Parerea mea este ca aceasta baterie este ieftina, dar este f proasta si va zic si de ce:

 

Dupa 1 luna de folosire, a venit iarna; am tinut bateria in casa.

Anul acesta, la inceputul sezonului am incarcat-o si am pus-o pe moto.

De atunci (de 1 luna jumate) mi-a scos peri albi.

Se descarca f repede. E loterie daca porneste sau nu cand am chef sa merg cu motorul.

 

Am verificat partea electrica la motor, tensiuni de incarcare, releu, etc; sunt OK.

 

Intr-un final am testat bateria in felul urmator: am incarcat-o pe redresor (de calitate, nu chinezarie) si am lasat un bec de 55W legata la ea. In 10 minute a descarcat-o. Concluzia o trageti si singuri .... bateria e varza.

 

Am gresit ca nu am fost cu motorul cand am instalat bateria la un service autorizat sa imi completeze in certificatul de garantie starea motocicletei. Acum p*** garantie.

Dar sigur nu avea nici o problema motorul (nici acum nu are) pentru ca bateria dinainte m-a tinut peste 2 ani.

Cat dai, atata face ...

 

 

Ce baterii recomandati voi ? Ma gandeam acum sa imi iau Toplite, Yuasa ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Al meu Varta a stat toate iarna in motocicleta afara in fata blocului. Am incercat sa poresc la -11 grade, s-a invartit dar nu a vrut mai mult decat ata, iar in Februarie cand s-a mai incalzit a pornit fara probleme, fara sa incarc samd. De atunci merg aproape zilnic fara probleme (cu baterie, cel putin). Un coleg de munca tot are ceva no-name si pateste exact ca tine, ba o ia, ba nu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu cine da:

 

prin america sunt unanim de acord ca odissey sunt de departe cele mai bune. daca schimbati bateria mai bine puneti una din asta.

 

http://www.odysseybatteries.com/

 

ca o remarca colaterala, bateriile bmw erau in mod particular proaste de noi. si cu motocicleta tinuta in casa, dupa cca 3 luni, fara incarcare nu mai porneau. de cca un an le-au schimbat, au pus cu gel am impresia, anul asta am tinut motorul peste iarna in curte sub o copertina cu prelata pe el, a stat 6 luni inclusiv in ger, nu am incarcat bateria niciodata si a pornit la primul buton. am incarcat-o ulterior.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hmmm...

dupa ce ai cumparat-o ai formatat-o pe redresor?

in timpul iernii i-ai verificat nivelul de incarcare sa nu scada prea mult si sa se sulfateze?

 

 

Cand am cumparat-o nu am formatat-o; scrie pe ea, si mi-a zis si vanzatorul ca pot sa o pun direct pe motor ;

e baterie cu acid (care vine separat, il torni in ea ii pui capacelele si apoi pa).

 

In timpul iernii a stat in casa (cam 3 luni), si nu a scazut nivelul de incarcare f mult ( avea ceva curent cat sa porneasca 1-2 motorul).

 

Poate nu am avut grija de ea ca la carte, dar sa o folosesc numai 2 luni ???

 

Cea dinainte (GS) am avut-o peste 2 ani din care intr-o iarna a stat pe motor afara ... si a pornit in primavara !!!

Editat de kta007
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vanzatorul ori nu stia ori nu l-a interesat. Daca zici ca ai avut acidul langa, ai pus si ai sigilat, e o baterie fara intretinere si automat trebuia pusa la incarcat si ea pentru a avea 100%. Altfel area doar 70-80%. Implicit, daca nici nu e cine stie ce baterie, cat vrei sa te tina ? :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vanzatorul ori nu stia ori nu l-a interesat. Daca zici ca ai avut acidul langa, ai pus si ai sigilat, e o baterie fara intretinere si automat trebuia pusa la incarcat si ea pentru a avea 100%. Altfel area doar 70-80%. Implicit, daca nici nu e cine stie ce baterie, cat vrei sa te tina ? :rolleyes:

 

Nu vreau sa ii fac reclama proasta, dar vanzatorul e de aici de pe forum; nu am fost informat in legatura cu incarcarea bateriei inainte de a o folosi si cu faptul ca trebuie sa ma duc la un service autorizat sa imi verifice motorul dupa instalarea bateriei.

 

Oricum, adio Exide !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vreau sa ii fac reclama proasta, dar vanzatorul e de aici de pe forum; nu am fost informat in legatura cu incarcarea bateriei inainte de a o folosi si cu faptul ca trebuie sa ma duc la un service autorizat sa imi verifice motorul dupa instalarea bateriei.

 

Oricum, adio Exide !

 

 

 

Nu vreau din start sa laud acesta marca si nici sa o blamez , vreau doar sa exprim experienta pe care o am eu cu acesta baterie

 

-Bateria Exide am cumparat-o acum 2 ani si am pus-o pe honda xrv 750 , am incarcat-o dupa ce i-am pus electrolitul si de atunci nu am nici cea mai mica problema cu ea , eu zic sa incerci cand mai cumperi baterii( cu acid la pachet )sa le pui pe redresor si apoi pe motocicleta .

 

ps.cred ca nu ai respectat instrucitiunile cu care a venit bateria si anume sa o incarci dupa ce acidul isi face reactia chimica cu placile din baterie .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ideea e ca frigul descarca si distruge bateriile, apoi daca le lasi neincarcate o perioada iar se descarca...

 

Corect.

 

Vezi paginile 14-15 din pdf-ul asta.

 

Am comandat si eu un Saito, intrucat no name-ul de pe motor e mort. Stie careva daca astia de la Saito au site? Eu nu am reusit sa-l gasesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ideea e ca frigul descarca si distruge bateriile, apoi daca le lasi neincarcate o perioada iar se descarca...

 

 

Nu am tinut-o deloc in frig; cand a venit frigul, am scos-o de pe motor si am tinut-o in casa pana in primavara, cand a reinceput sezonul ...

 

Probabil a avut o parte de vina si faptul ca nu am incarcat-o la inceput, dar oricum raman la parerea mea: ieftina dar .... slaba calitativ.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am tinut-o deloc in frig; cand a venit frigul, am scos-o de pe motor si am tinut-o in casa pana in primavara, cand a reinceput sezonul ...

 

Probabil a avut o parte de vina si faptul ca nu am incarcat-o la inceput, dar oricum raman la parerea mea: ieftina dar .... slaba calitativ.

Asa cum ti-a zis si Thomas bateriile fara intretinere vin incarcata in proportie de 70%.Faptul ca ai pus-o direct pe motor semi-incarcata a terminat-o. Este vina ta nu a firmei.

Zici ca l-ai intrebat pe comerciant daca trebuie pusa la incarcat sau nu.E pacat ca nu stie ce vinde,dar:

1.in manual(cel cu care vine in cutie bateria) este specificat cat trebuie incarcata.

2.pe folia de protectie a bateriei EXIDE(aia aurie pe care o rupi) scrie ca trebuie incarcata inainte de a o pune pe motor si iti specifica la ce amperaj/cat timp.

PS:daca sapt trecuta nu as fi cumparat o baterie Exide fara intretinere nu as fi postat.

Editat de andu_wasup
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am desfacut capacul la baterie (desi este "fara mentenanta"); surpriza: era uscata, nu mai avea pic de electrolit in ea.

Cum sa se fi uscat asa repede (in Noimbrie 2009 am pus cu mana mea electrolitul in baterie; si capacelele bine fixate) ??

 

Am "clatit-o" cu apa distilata si am pus alt electrolit in ea.

Am pus-o la incarcat pe redresor si acum pare ca tine mai bine (a tinut bine un bec de 55W mai mult de juma de ora; inainte de operatiune in 10 min era moarta).

Editat de kta007
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Despre ce baterie este vorba kta? Acidul din flacoanele la baterii MF este de multe ori mai concentrat decat cel pe care il poti cumpara de la magazine. Tu de care ai pus cand l-ai inlocuit pe cel vechi?

Sunt baterii MF (Yuasa de exemplu) la care dupa ce adaugi acidul venit in flacoanele de plastic, acesta, in reactie cu gratarele se face gel. Si eu am dat jos capacele la mai multe baterii MF, de cele mai multe ori duse. De curand am verificat din curiozitate o Yuasa YT12A BS care a fost tinuta pe battery tender iarna si este in al treilea sezon. Pentru ca nu m-am putut abtine am pus cate 5 picaturi de apa la fiecare element. Am pus-o juma de ora pe redresor la 5 amperi. Dupa aia pe tender inca o zi. Bateria este in continuare functionala dar s-a intamplat un lucru ciudat. Tensiunea la borne este cu 2 volti peste ce era inainte, adica 15 volti si ceva cand e incarcata full (masurata la o zi dupa ce o deconectez de la tender)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am desfacut capacul la baterie (desi este "fara mentenanta"); surpriza: era uscata, nu mai avea pic de electrolit in ea.

Cum sa se fi uscat asa repede (in Noimbrie 2009 am pus cu mana mea electrolitul in baterie; si capacelele bine fixate) ??

 

Am "clatit-o" cu apa distilata si am pus alt electrolit in ea.

Am pus-o la incarcat pe redresor si acum pare ca tine mai bine (a tinut bine un bec de 55W mai mult de juma de ora; inainte de operatiune in 10 min era moarta).

 

Felicitari, tocmai ti-ai batut joc de o baterie fara intretinere :cheers:

De ce oare se numeste FARA INTRETINERE ? Tocmai, ca la prima formatare si dupa sigilare, adera la placile de plumb care au la exterior si alte straturi permeabile. Circulatia gazelor din interior ii asigura durata de viata lunga si de aceea scrie pe capac DO NOT OPEN, tocmai ca nu se piarda acele gaze si sa nu fufu bateria.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am luat ieri acumulatorul Saito de la magazin. A venit fara acid. Am cumparat si un litru de acid. In instructiuni se mentioneaza ca ar fi necesari 750 ml de acid penru umplere pana la reperul maxim de pe carcasa.

 

Intrebare: ei zic ca dupa umplere bateria trebuie lasata aprox. 30' pentru ca bulele formate sa aiba timp sa iasa dintre placi. In acest moment ar fi incarcata in proportie de 70% si ca poate fi pusa pe motor. Pana la urma ce fac: o pun asa pe motor sau o mai incarc pana la 100%?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Las'o la un curent de 0.9A timp de vreo 3-4 ore si apoi pune'o pe motor.

 

Merci!

Am un redresor destul de inteligent...zic eu! Face totul singur!

Ce nu stiu/stiam este daca mai trebuie incarcata inainte de prima folosire.

Cred ca o s-o pun pe redresor totusi!

 

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Despre ce baterie este vorba kta? Acidul din flacoanele la baterii MF este de multe ori mai concentrat decat cel pe care il poti cumpara de la magazine. Tu de care ai pus cand l-ai inlocuit pe cel vechi?...

 

E o baterie Exide (la care am avut initial flacoane de acid, le-am turnat si apoi am pus capacelele).

Acum am luat electrolit de 1,28 ; de la louis.de pe site.

 

Felicitari, tocmai ti-ai batut joc de o baterie fara intretinere :cheers:

De ce oare se numeste FARA INTRETINERE ? Tocmai, ca la prima formatare si dupa sigilare, adera la placile de plumb care au la exterior si alte straturi permeabile. Circulatia gazelor din interior ii asigura durata de viata lunga si de aceea scrie pe capac DO NOT OPEN, tocmai ca nu se piarda acele gaze si sa nu fufu bateria.

 

Tu crezi ca mi-am batut joc de ea pt ca functiona bine ?? Am scris in topic ca era varza; dupa ce o incarcam pe redresor, tinea un bec de 55W cam 10 min maxim, sau maxim 4-5 porniri motocicleta la cheie ...

 

Am zis inainte sa o arunc, sa incerc chestia asta (cu umplut cu acid). Nu aveam nimic de pierdut.

Cand am desfacut-o, era uscata, nu a iesit nici un gaz, nu avea nici o picatura de lichid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...