drcri Postat Aprilie 4, 2010 Share Postat Aprilie 4, 2010 Christos a inviat! acu' cateva minute am vrut sa dau si eu bateria jos! am desfacut bornele, dar vad ca este fixata de un furtunas! care este rolul acelui furtun? e vreo problema daca il scot? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Haywood Yablomme Postat Aprilie 4, 2010 Share Postat Aprilie 4, 2010 Furtunas de evacuarea gazelor si vaporilor,ca sa nu murdareasca pe acolo cu acid. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Aprilie 4, 2010 Share Postat Aprilie 4, 2010 Christos a inviat! acu' cateva minute am vrut sa dau si eu bateria jos! am desfacut bornele, dar vad ca este fixata de un furtunas!care este rolul acelui furtun? e vreo problema daca il scot? Adevarat a inviat! nu-l scoate furtunasul! in nici un manual de reparatii sau intretinere producatorul nu recomanda sa scoti furtunasul in Duminica Pastelui!!! lasa bateria sa se odihneasca astazi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
drcri Postat Aprilie 4, 2010 Share Postat Aprilie 4, 2010 Tocmai, intr-o asa zi sfanta, ma gandeam sa rasfat bateria cu o sedinta de revigorare la redresor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kassu Postat Aprilie 4, 2010 Share Postat Aprilie 4, 2010 Tocmai, intr-o asa zi sfanta, ma gandeam sa rasfat bateria cu o sedinta de revigorare la redresor Sau mai bine o sedinta de (vibro)masaj...ajuta la fel de mult! Cand cumperi alta noua, da-mi detalii(de unde, cu cat, garantie, etc)...sa nu mai pierd vremea sa caut. Merci! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
drcri Postat Aprilie 4, 2010 Share Postat Aprilie 4, 2010 sper sa-si revina dupa spa-ul asta! daca o sa fie incapatanata si o sa-si doreasca sa o reciclez, o sa-ti spun cu ce am inlocuit-o! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata01 Postat Aprilie 23, 2010 Share Postat Aprilie 23, 2010 Eu mi-am luat anul trecut in Noiembrie o baterie Exide. Parerea mea este ca aceasta baterie este ieftina, dar este f proasta si va zic si de ce: Dupa 1 luna de folosire, a venit iarna; am tinut bateria in casa. Anul acesta, la inceputul sezonului am incarcat-o si am pus-o pe moto. De atunci (de 1 luna jumate) mi-a scos peri albi. Se descarca f repede. E loterie daca porneste sau nu cand am chef sa merg cu motorul. Am verificat partea electrica la motor, tensiuni de incarcare, releu, etc; sunt OK. Intr-un final am testat bateria in felul urmator: am incarcat-o pe redresor (de calitate, nu chinezarie) si am lasat un bec de 55W legata la ea. In 10 minute a descarcat-o. Concluzia o trageti si singuri .... bateria e varza. Am gresit ca nu am fost cu motorul cand am instalat bateria la un service autorizat sa imi completeze in certificatul de garantie starea motocicletei. Acum p*** garantie. Dar sigur nu avea nici o problema motorul (nici acum nu are) pentru ca bateria dinainte m-a tinut peste 2 ani. Cat dai, atata face ... Ce baterii recomandati voi ? Ma gandeam acum sa imi iau Toplite, Yuasa ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Aprilie 23, 2010 Share Postat Aprilie 23, 2010 hmmm... dupa ce ai cumparat-o ai formatat-o pe redresor? in timpul iernii i-ai verificat nivelul de incarcare sa nu scada prea mult si sa se sulfateze? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Aprilie 23, 2010 Share Postat Aprilie 23, 2010 Al meu Varta a stat toate iarna in motocicleta afara in fata blocului. Am incercat sa poresc la -11 grade, s-a invartit dar nu a vrut mai mult decat ata, iar in Februarie cand s-a mai incalzit a pornit fara probleme, fara sa incarc samd. De atunci merg aproape zilnic fara probleme (cu baterie, cel putin). Un coleg de munca tot are ceva no-name si pateste exact ca tine, ba o ia, ba nu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Aprilie 23, 2010 Share Postat Aprilie 23, 2010 eu am un saito. are un an si ceva si merge foarte bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
asdfghjk Postat Aprilie 24, 2010 Share Postat Aprilie 24, 2010 cu cine da: prin america sunt unanim de acord ca odissey sunt de departe cele mai bune. daca schimbati bateria mai bine puneti una din asta. http://www.odysseybatteries.com/ ca o remarca colaterala, bateriile bmw erau in mod particular proaste de noi. si cu motocicleta tinuta in casa, dupa cca 3 luni, fara incarcare nu mai porneau. de cca un an le-au schimbat, au pus cu gel am impresia, anul asta am tinut motorul peste iarna in curte sub o copertina cu prelata pe el, a stat 6 luni inclusiv in ger, nu am incarcat bateria niciodata si a pornit la primul buton. am incarcat-o ulterior. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata01 Postat Aprilie 24, 2010 Share Postat Aprilie 24, 2010 (editat) hmmm...dupa ce ai cumparat-o ai formatat-o pe redresor? in timpul iernii i-ai verificat nivelul de incarcare sa nu scada prea mult si sa se sulfateze? Cand am cumparat-o nu am formatat-o; scrie pe ea, si mi-a zis si vanzatorul ca pot sa o pun direct pe motor ; e baterie cu acid (care vine separat, il torni in ea ii pui capacelele si apoi pa). In timpul iernii a stat in casa (cam 3 luni), si nu a scazut nivelul de incarcare f mult ( avea ceva curent cat sa porneasca 1-2 motorul). Poate nu am avut grija de ea ca la carte, dar sa o folosesc numai 2 luni ??? Cea dinainte (GS) am avut-o peste 2 ani din care intr-o iarna a stat pe motor afara ... si a pornit in primavara !!! Editat Aprilie 24, 2010 de kta007 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Aprilie 24, 2010 Share Postat Aprilie 24, 2010 Vanzatorul ori nu stia ori nu l-a interesat. Daca zici ca ai avut acidul langa, ai pus si ai sigilat, e o baterie fara intretinere si automat trebuia pusa la incarcat si ea pentru a avea 100%. Altfel area doar 70-80%. Implicit, daca nici nu e cine stie ce baterie, cat vrei sa te tina ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Aprilie 24, 2010 Share Postat Aprilie 24, 2010 ideea e ca frigul descarca si distruge bateriile, apoi daca le lasi neincarcate o perioada iar se descarca... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata01 Postat Aprilie 24, 2010 Share Postat Aprilie 24, 2010 Vanzatorul ori nu stia ori nu l-a interesat. Daca zici ca ai avut acidul langa, ai pus si ai sigilat, e o baterie fara intretinere si automat trebuia pusa la incarcat si ea pentru a avea 100%. Altfel area doar 70-80%. Implicit, daca nici nu e cine stie ce baterie, cat vrei sa te tina ? Nu vreau sa ii fac reclama proasta, dar vanzatorul e de aici de pe forum; nu am fost informat in legatura cu incarcarea bateriei inainte de a o folosi si cu faptul ca trebuie sa ma duc la un service autorizat sa imi verifice motorul dupa instalarea bateriei. Oricum, adio Exide ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dracones Postat Aprilie 25, 2010 Share Postat Aprilie 25, 2010 Nu vreau sa ii fac reclama proasta, dar vanzatorul e de aici de pe forum; nu am fost informat in legatura cu incarcarea bateriei inainte de a o folosi si cu faptul ca trebuie sa ma duc la un service autorizat sa imi verifice motorul dupa instalarea bateriei. Oricum, adio Exide ! Nu vreau din start sa laud acesta marca si nici sa o blamez , vreau doar sa exprim experienta pe care o am eu cu acesta baterie -Bateria Exide am cumparat-o acum 2 ani si am pus-o pe honda xrv 750 , am incarcat-o dupa ce i-am pus electrolitul si de atunci nu am nici cea mai mica problema cu ea , eu zic sa incerci cand mai cumperi baterii( cu acid la pachet )sa le pui pe redresor si apoi pe motocicleta . ps.cred ca nu ai respectat instrucitiunile cu care a venit bateria si anume sa o incarci dupa ce acidul isi face reactia chimica cu placile din baterie . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kassu Postat Aprilie 25, 2010 Share Postat Aprilie 25, 2010 ideea e ca frigul descarca si distruge bateriile, apoi daca le lasi neincarcate o perioada iar se descarca... Corect. Vezi paginile 14-15 din pdf-ul asta. Am comandat si eu un Saito, intrucat no name-ul de pe motor e mort. Stie careva daca astia de la Saito au site? Eu nu am reusit sa-l gasesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata01 Postat Aprilie 25, 2010 Share Postat Aprilie 25, 2010 ideea e ca frigul descarca si distruge bateriile, apoi daca le lasi neincarcate o perioada iar se descarca... Nu am tinut-o deloc in frig; cand a venit frigul, am scos-o de pe motor si am tinut-o in casa pana in primavara, cand a reinceput sezonul ... Probabil a avut o parte de vina si faptul ca nu am incarcat-o la inceput, dar oricum raman la parerea mea: ieftina dar .... slaba calitativ. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andu_wasup Postat Aprilie 27, 2010 Share Postat Aprilie 27, 2010 (editat) Nu am tinut-o deloc in frig; cand a venit frigul, am scos-o de pe motor si am tinut-o in casa pana in primavara, cand a reinceput sezonul ... Probabil a avut o parte de vina si faptul ca nu am incarcat-o la inceput, dar oricum raman la parerea mea: ieftina dar .... slaba calitativ. Asa cum ti-a zis si Thomas bateriile fara intretinere vin incarcata in proportie de 70%.Faptul ca ai pus-o direct pe motor semi-incarcata a terminat-o. Este vina ta nu a firmei. Zici ca l-ai intrebat pe comerciant daca trebuie pusa la incarcat sau nu.E pacat ca nu stie ce vinde,dar: 1.in manual(cel cu care vine in cutie bateria) este specificat cat trebuie incarcata. 2.pe folia de protectie a bateriei EXIDE(aia aurie pe care o rupi) scrie ca trebuie incarcata inainte de a o pune pe motor si iti specifica la ce amperaj/cat timp. PS:daca sapt trecuta nu as fi cumparat o baterie Exide fara intretinere nu as fi postat. Editat Aprilie 27, 2010 de andu_wasup Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata01 Postat Mai 4, 2010 Share Postat Mai 4, 2010 (editat) Am desfacut capacul la baterie (desi este "fara mentenanta"); surpriza: era uscata, nu mai avea pic de electrolit in ea. Cum sa se fi uscat asa repede (in Noimbrie 2009 am pus cu mana mea electrolitul in baterie; si capacelele bine fixate) ?? Am "clatit-o" cu apa distilata si am pus alt electrolit in ea. Am pus-o la incarcat pe redresor si acum pare ca tine mai bine (a tinut bine un bec de 55W mai mult de juma de ora; inainte de operatiune in 10 min era moarta). Editat Mai 4, 2010 de kta007 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Mai 4, 2010 Share Postat Mai 4, 2010 Despre ce baterie este vorba kta? Acidul din flacoanele la baterii MF este de multe ori mai concentrat decat cel pe care il poti cumpara de la magazine. Tu de care ai pus cand l-ai inlocuit pe cel vechi? Sunt baterii MF (Yuasa de exemplu) la care dupa ce adaugi acidul venit in flacoanele de plastic, acesta, in reactie cu gratarele se face gel. Si eu am dat jos capacele la mai multe baterii MF, de cele mai multe ori duse. De curand am verificat din curiozitate o Yuasa YT12A BS care a fost tinuta pe battery tender iarna si este in al treilea sezon. Pentru ca nu m-am putut abtine am pus cate 5 picaturi de apa la fiecare element. Am pus-o juma de ora pe redresor la 5 amperi. Dupa aia pe tender inca o zi. Bateria este in continuare functionala dar s-a intamplat un lucru ciudat. Tensiunea la borne este cu 2 volti peste ce era inainte, adica 15 volti si ceva cand e incarcata full (masurata la o zi dupa ce o deconectez de la tender) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Mai 4, 2010 Share Postat Mai 4, 2010 Am desfacut capacul la baterie (desi este "fara mentenanta"); surpriza: era uscata, nu mai avea pic de electrolit in ea.Cum sa se fi uscat asa repede (in Noimbrie 2009 am pus cu mana mea electrolitul in baterie; si capacelele bine fixate) ?? Am "clatit-o" cu apa distilata si am pus alt electrolit in ea. Am pus-o la incarcat pe redresor si acum pare ca tine mai bine (a tinut bine un bec de 55W mai mult de juma de ora; inainte de operatiune in 10 min era moarta). Felicitari, tocmai ti-ai batut joc de o baterie fara intretinere De ce oare se numeste FARA INTRETINERE ? Tocmai, ca la prima formatare si dupa sigilare, adera la placile de plumb care au la exterior si alte straturi permeabile. Circulatia gazelor din interior ii asigura durata de viata lunga si de aceea scrie pe capac DO NOT OPEN, tocmai ca nu se piarda acele gaze si sa nu fufu bateria. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kassu Postat Mai 4, 2010 Share Postat Mai 4, 2010 Am luat ieri acumulatorul Saito de la magazin. A venit fara acid. Am cumparat si un litru de acid. In instructiuni se mentioneaza ca ar fi necesari 750 ml de acid penru umplere pana la reperul maxim de pe carcasa. Intrebare: ei zic ca dupa umplere bateria trebuie lasata aprox. 30' pentru ca bulele formate sa aiba timp sa iasa dintre placi. In acest moment ar fi incarcata in proportie de 70% si ca poate fi pusa pe motor. Pana la urma ce fac: o pun asa pe motor sau o mai incarc pana la 100%? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kassu Postat Mai 4, 2010 Share Postat Mai 4, 2010 Las'o la un curent de 0.9A timp de vreo 3-4 ore si apoi pune'o pe motor. Merci! Am un redresor destul de inteligent...zic eu! Face totul singur! Ce nu stiu/stiam este daca mai trebuie incarcata inainte de prima folosire. Cred ca o s-o pun pe redresor totusi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata01 Postat Mai 4, 2010 Share Postat Mai 4, 2010 Despre ce baterie este vorba kta? Acidul din flacoanele la baterii MF este de multe ori mai concentrat decat cel pe care il poti cumpara de la magazine. Tu de care ai pus cand l-ai inlocuit pe cel vechi?... E o baterie Exide (la care am avut initial flacoane de acid, le-am turnat si apoi am pus capacelele). Acum am luat electrolit de 1,28 ; de la louis.de pe site. Felicitari, tocmai ti-ai batut joc de o baterie fara intretinere De ce oare se numeste FARA INTRETINERE ? Tocmai, ca la prima formatare si dupa sigilare, adera la placile de plumb care au la exterior si alte straturi permeabile. Circulatia gazelor din interior ii asigura durata de viata lunga si de aceea scrie pe capac DO NOT OPEN, tocmai ca nu se piarda acele gaze si sa nu fufu bateria. Tu crezi ca mi-am batut joc de ea pt ca functiona bine ?? Am scris in topic ca era varza; dupa ce o incarcam pe redresor, tinea un bec de 55W cam 10 min maxim, sau maxim 4-5 porniri motocicleta la cheie ... Am zis inainte sa o arunc, sa incerc chestia asta (cu umplut cu acid). Nu aveam nimic de pierdut. Cand am desfacut-o, era uscata, nu a iesit nici un gaz, nu avea nici o picatura de lichid. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.