Jump to content
Sign in to follow this  
megrez magic

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Recommended Posts

La 20.01.2020 la 18:08, superbec a spus:

boss, termina cu aberatiile , te crede cate un milenial si incepe sa schimbe relee degeaba .

 

14.7V e ok , sunt mobre mai vechi la care zice si 15v in carte .

 

sa-mi spui si mie pe ce motocicleta se gaseste acest releu ELECTRONIC !

Men, nu stiu ce motor ai tu, dar cam pe toate motoarele facute dupa 2000 trebuie sa fie acele relee de care vorbim. Uite cateva modele aici:

https://www.unimotors.ro/index.php?cat=1223&filter_id=56&cPath=1075_1096_1223&page=1

Despre tensiuni, poti baga si 16V daca vrei ca nu se supara nimeni....pe riscul tau..:)

La 20.01.2020 la 19:36, mihai c a spus:

Atentie ca tensiunea optima depinde mult de temperatura.13.8V la cald,14.4V la rece dar asta insemnind  15-20 grade.Acum la +5 grade e normal sa vrea mai mult.

Si ideal ar fi ca releul sa masoare temperatura bateriei.La masini,fiind sub aceeasi capota,e mai pe aproape,dar la moto nu

Da, putini stiu chestia asta si mai putini inteleg de ce...

Acum 6 ore, Djebelu' a spus:

Eu cred ca tu nu intelegi ca este o diferenta de curent intre cele pe carburator si injectie.Ca de exemplu,astea cu injectie au obiceiul de a avea mai multi consumatori inclusiv si cand doar pui contactul.De aici nevoia de curent nitel mai mare.

Daca spui ca esti electronist,zi-mi si mie ce e un releu electronic de incarcare.

Tu nu faci diferenta intre curent si tensiune. Ce treaba are curentul de incarcare cu tensiunea de incarcare?

Normal ca pe injectie sunt mai multi consumatori, dar si alternatorul e dimensionat corespunzator sa dea X amperi. Voltajul insa este acelasi pe toate bateriile plumb acid.

Nu sunt aici ca sa explic notiuni elementare de fizica, chimie, electrica. Fiecare invata ce si cum poate. Cine vrea sa fie autodidact se informeaza si vede ce e bine. Cine nu, ia de bune toate prostiile debitate de necunoscatori. 

 

Dar scopul topicului este putin deviat aici. Eu am initiat alt topic dedicat incarcatoarelor de mentinere pe timpul iernii. Moderatorul a unit topicul meu cu acesta, in care sunt si alte discutii. 

Revenind la ideea de la care am plecat, va spun ca am cumparat un incarcator de la emag: https://www.emag.ro/redresor-pentru-baterie-6-12v-powermat-pm-pm-1t/pd/D4J27GBBM/?ref=graph_profiled_similar_1_1&provider=rec-go&recid=rec_golang_49_c30e04ab65078df50f21182358b41bc3d9fa7e4b38a0ea0c8a7cb3756d8fce37_1579711642&scenario_ID=49

 

L-am testat si este impecabil. Are exact functiile care trebuie: Testeaza bateria, Incarca constant pana la 14,40V, apoi mentine in impulsuri bateria la 13,7V in float.

Recomand cu incredere si la altii, in locul altora scumpe si care nu au incarcarea corecta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man,cand ti s-a spus ca producatorii pun relee cu aceste valori(si relee electrice,nu electronice sau alternatoare-doar putine marci mai au modele cu alternator),ai primit si exemple destule,ai o problema in a persista in a sustine o chestiune asa cum faci tu.

Ce nu intelegi?Ce-i tot dai cu stiinta ta inainte?Te intreb si eu:inginerii aia din proiectare is TOTI prosti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gizas ... nu exista relee electronice pe motociclete , in linku dat de tine sunt relee ordinare cu shunt , exista si relee cu mosfet gasite pe r1 de vreo 10 ani  si cam atat 

 

o regulare precisa ( electronica ) a incarcarii , cum o face un redresor "inteligent" ,nu se regaseste pe nici o motocicleta 

 

cam toti motociclistii stiu asta ,mai ales astia care bantuie sectiunea , intelege ca aberezi ca sa putem trece mai departe.

 

p.s scrie o scrisoare la suzuki , felicita-i ca ti-au vandut technologie centenara pe minunatia vopsita .. nu la fel de frumos ca o honda.

pps unde-i maestrul rrt-ului cand e nevoie de o esplicatie de la electronist la ajutor de electrician ( to be determined) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 11 ore, yglos a spus:

am cumparat un incarcator de la emag: https://www.emag.ro/redresor-pentru-baterie-6-12v-powermat-pm-pm-1t/pd/D4J27GBBM/?ref=graph_profiled_similar_1_1&provider=rec-go&recid=rec_golang_49_c30e04ab65078df50f21182358b41bc3d9fa7e4b38a0ea0c8a7cb3756d8fce37_1579711642&scenario_ID=49

 

L-am testat si este impecabil. Are exact functiile care trebuie: Testeaza bateria, Incarca constant pana la 14,40V, apoi mentine in impulsuri bateria la 13,7V in float.

Am same thing dar inscriptionat cu Dunlop, la fel a fost ambalat intr-un blister. 

IMG_20200122_211712.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@yglos,nu ai raspuns la intrebarea mea ce ti-am adresat-o mai sus.

Iar la cele pe injectie,amperajul si voltajul sunt mai mari decat la cele pe carburatie.

Dar,astept raspunsul tau.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 14 ore, yglos a spus:

...

Revenind la ideea de la care am plecat, va spun ca am cumparat un incarcator de la emag: https://www.emag.ro/redresor-pentru-baterie-6-12v-powermat-pm-pm-1t/pd/D4J27GBBM/?ref=graph_profiled_similar_1_1&provider=rec-go&recid=rec_golang_49_c30e04ab65078df50f21182358b41bc3d9fa7e4b38a0ea0c8a7cb3756d8fce37_1579711642&scenario_ID=49

 

L-am testat si este impecabil. Are exact functiile care trebuie: Testeaza bateria, Incarca constant pana la 14,40V, apoi mentine in impulsuri bateria la 13,7V in float.

Recomand cu incredere si la altii, in locul altora scumpe si care nu au incarcarea corecta.

Si care e diferenta intre cel de Lidl de 69 de lei si asta pus de tine in link?

Sa stii ca nu am gasit relee electronice bune pentru motocicletele mele si masina mea.Oare ce as putea face in situatia asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, Christian 1 a spus:

Si care e diferenta intre cel de Lidl de 69 de lei si asta pus de tine in link?

Cel de Lidl nu mai munceşte după ce a ajuns la 14,4V.

Cel de la Emag încarcă cu 1 A iar cel de Lidl cu 3,8 A pentru auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel de la Lidl incarca cu 1 Ah pe auto si 4 Ah pe stea(iernat).

Pe moto dupa ce a ajuns in capat (14,7 V)si decupleaza,mie imi porneste si incarca iar la un moment dat si tot asa,apoi ramane stabil,dupa cateva cicluri din astea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!

 

Am un HORNET PC36 pe care am incercat sa il pornesc si cred ca l-am inecat. ( Sunt incepator si am crezut ca e ok sa trag putin de gaz inainte sa il pornesc daca vad ca nu o ia din prima cu socul tras 🙄 ).

Nu era prima oara cand faceam asta si apoi imediat pornea. Ideea e ca motorul a pornit si a mers vreo 20 minute dupa care l-am oprit. Cand am incercat sa-l pornesc din nou: pauza. Doar scadea intensitatea farului si atat.

Dupa o saptamana m-am dus iar sa il pornesc, sa vad poate merge. Acum s-a miscat demarorul dar n-a pornit. Intr-un final cred ca s-a dus bateria si s-a auzit si un "carait" urat de undeva 😱. Am dat jos bateria si avea 12.2 V.

 

Am bagat-o la incarcat, am luat redresorul de pe ea si acum are 12.8 V

Intrebarea este, cat ar trebui sa aiba in mod normal ? E ok tensiunea de 12.8 sau ar trebui s-o mai bag la incarcat ?

 

OFFTOPIC: Cum naiba pornesc motorul daca am fost pacalici si l-am inecat ? Adica sper sa fie doar asta. La bujii nu am acces, ar trebui sa dau rezervorul jos  😲

Edited by acalin

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ok 12.8V. Insa, pe langa acei 12.8V, trebuie sa mai verifici si cat mai scade atunci cand dai la demaror. Daca scade mai mult de 9V, electromotorul nu mai invarte la turatia corecta si motorul nu porneste. Pompa de benzina se aude cand pui contactul?  

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa 3 regulatoare de tensiune arse,  m-am hotarat sa-mi fac singur un regulator de incarcare la motocicleta . Controllerul solar de 30 A ( mosfeturile originale 4 buc. din el nu suportau decat 20A/40V pt. cateva secunde, o chinezarie) l-am modificat "putin", i-am montat pe un radiator extern cu racire fortata 8 mosfeturi de 30 A fiecare si suportand 80 Vcc in intrare in locul celor originale. Alternatorul motocicletei fiind trifazic am montat o punte de diode trifazica si condensatori de cc. P1300719.thumb.JPG.9f46850475a9d3f5514d7e7d42199999.JPGP1310092.thumb.JPG.c3e7d36cc7b75fc155782d8aad2c9df8.JPGP1310096.thumb.JPG.b87f837a2c3aba06d58f54391ee1cc3a.JPGP1300733.thumb.JPG.653ffba3775776ac82ba939676cd6147.JPG86348944_615293515923210_2009303928633556992_n.thumb.jpg.c296c84752a2107a55e2273c40a76857.jpg86264596_142463253512299_6213238151549288448_n.thumb.jpg.b2e904ac47c33495af980bc9646acde3.jpgP1300880.thumb.JPG.a54dd08d7016cecf438e53aa498e9057.JPGpt. redresare.13,8V in relantiu, iar in turatie 14,8V . Cand bateriile sunt incarcate controllerul opreste incarcarea. Sunt foarte multumit de noul regulator, a functionat perfect tot sezonul moto 2019.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce ai facut tu pare o chestie heavy duty si ma bucur ca e functionala dar ai la matze acolo... De ce ai doua baterii?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai una alimenteaza motoru, alta regulatorul 🤭

Acum 6 minute, mobiletron a spus:

De ce ai doua baterii?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, misionaru said:

E ok 12.8V. Insa, pe langa acei 12.8V, trebuie sa mai verifici si cat mai scade atunci cand dai la demaror. Daca scade mai mult de 9V, electromotorul nu mai invarte la turatia corecta si motorul nu porneste. Pompa de benzina se aude cand pui contactul?  

 

 

Ok, deci sa monitorizez tensiunea cand dau la demaror. Mersi colegu.

Motorul pe e pe carburatie, 2004. Astea nu au pompa de benzina parca.

Edited by acalin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, monitorizeaza tensiunea in prima faza. E cel mai simplu lucru de facut. Sau o legi la o baterie de masina si incerci sa o pornesti.

 

Dar, cauzele pot fi multiple si nu numai de la partea electrica. Doar ca partea electrica ar fi cel mai usor de verificat, plus benzina in rezervor. 

 

Cele pe carburatie, din cate am inteles nu au pompa de benzina, cel putin unele modele, nu stiu a ta daca are sau nu. Dar daca trebuie sa umbli la carburator si bujii, mai bine o duci in service, daca nu te pricepi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 19 ore, mobiletron a spus:

Ce ai facut tu pare o chestie heavy duty si ma bucur ca e functionala dar ai la matze acolo... De ce ai doua baterii?

Am modificat suportul bateriei in 2010 cand am achizitionat motorul, avea bateria dusa si cand am cautat si am vazut cat costa... am pus doi acumulatori. Anul trecut am cumparat doua de 9A (105 lei/buc.), deoarece bateria originala 14A (800 lei).

Acum 19 ore, l.u.v a spus:

Pai una alimenteaza motoru, alta regulatorul 🤭

 

Acumulatorii sunt legati in paralel si incarcati simultan,  controllerul se alimenteaza din puntea trifazica.

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minutes ago, florinelx11 said:

Anul trecut am cumparat doua de 9A (105 lei/buc.), deoarece bateria originala 14A (800 lei).

 

Am inteles.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...