Sari la conținut

Cazatura la 100 km/h


al3xino
 Share

Postări Recomandate

Ma bucur ca va pot scrie personal acest topic...Veneam dintr-o mica plimbare de 200 km din Ungaria.La vreo 40 km dupa ce am trecut de vama Varsand am avut o portiune de drum drept unde am accelerat putin...aveam in jur de 100-110 cand dintr-o data mi s-a oprit motorul dupa care la o fractiune de secunda s-a blocat roata spate;involuntar am intrat pe contrasens dupa care am fost catapultat in partea dreapta a motocicletei.Am cazut pe umarul drept si pe parte dreapta a castii dupa care m-am rostogolit de vreo 2 ori si m-am oprit pe marginea drumului intr-un sant...surpirza!drujba s-a tarat dupa mine si s-a oprit in piciorul meu drept.In prima faza nu am realizat ce se intampla cu mine, ma dureau toate oasele,toti muschii,toate incheieturile si capul parca imi exploda.Dupa cateva secunde am inceput sa ma misc...mi-am dat seama ca nu am coloana rupta dar nu puteam sa misc umarul drept si piciorul drept care era sub motocicleta.Am facut semn la prima masina care venea dar nu m-a vazut...idem masina 2 si 3.Abea a 4a s-a oprit si conducatorul acesteia a chemat ambulanta si mi-a tras drujba de pe picior.La prima vedere am avut :functiile vitale deocamdata bune, fractura picior drept, trumatism cervical,posibil traumatism cranian si traumatism toracic.Asta scria pe biletul care l-a primit mama de la politist cand i-a dat vestea...de precizat este faptul ca mama e medic...nu vreau sa stiu ce a fost in sufletul ei...Dupa tot tacamul de analize facute la spitalul judetean Arad am iesit doar cu contuzie umar drept si o gramada de vanatai (coate, genunchi,coaste) si o rana deschisa la tibie picior drept.Ce sa mai zic?Au fost cei mai frumosi 1000 de km din viata mea...Am vrut sa fac totul ca la carte...am inceput cu un motor mic NSR 125...am invatat sa ma aplec pe curbe...am invatat sa merg prudent...am invatat sa salut alti motociclisti care treceau pe langa mine...mi am dat seama ca vreau din tot sufletul sa devin un motociclist adevarat.Din pacate...mi s-a blocat roata spate si din fericire doar Dumnezeu stie de ce nu a trecut vreun tir in momentul ala prin mine sau de ce nu era vreun pom pe marginea drumului sau de ce nu ma intampina vreo curba cu parapet...Am stat 2 zile in spital dupa care m-au externat.Peste 3 luni mai tre sa fac un control la cap dar sper sa fie ok, deocamdata am probleme doar cu umarul drep.Daca as fi doar eu pe lumea asta as continua, mi-ar placea la nebunie dar nu sunt... asa ca renunt...(as pune si un emoticon dar nu e nici unul cu lacrimi in ochi).Asfalt uscat!

post-40028-1271165783_thumb.jpg

post-40028-1271165824_thumb.jpg

post-40028-1271165882_thumb.jpg

post-40028-1271165928_thumb.jpg

post-40028-1271165956_thumb.jpg

post-40028-1271165988_thumb.jpg

post-40028-1271166018_thumb.jpg

post-40028-1271166068_thumb.jpg

post-40028-1271166112_thumb.jpg

post-40028-1271166151_thumb.jpg

post-40028-1271166196_thumb.jpg

post-40028-1271166250_thumb.jpg

post-40028-1271166296_thumb.jpg

post-40028-1271166363_thumb.jpg

post-40028-1271166432_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 74
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Bine ca nu a fost mai rau. Peste ceva timp o sa iti dai seama daca e corect sau nu sa renunti. Eu zic sa nu iei hotararea acum.

 

In alta ordine de idei, sunt curios de ce "s-a blocat motorul"? A reusit sa se caleze? S-a desfacut boltul si s-a spart pistonul? A mai dat semne de-astea pana acum?

Ceea ce e de invatat din greseala ta e ca starea tehnica a motocicletei poate face diferenta intre viata si moarte. Tu ai avut bulan cu carul.

 

Insanatosire grabnica si capu' sus. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motocicleta e in expetiza acuma la RAR.Posibil sa se fi blocat pistonul.Becul la ulei nu mi s-a aprins dar totusi banuiesc ca asta ar fi motivul:ulei pt motor in 2timpi...Ultima adaugare am facut-o acum 500-600 km.Cand o sa stiu ceva concret va voi anunta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu lua decizii pripite, stai linistit ca toti cadem la un moment dat. Stai linistit ca nimeni nu le stie pe toate :) Ma bucur ca ai investit in echipament, ai vazut ca si-a scos banii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cataiiiii bulanu!!! la tine aia cu cei ce urmeaza sa cada, no fost prea bine...

un sincer bravo pt echipament!!! cat despre renuntat.. eu zic ca toti de aci.. si da-i timp organismului sa-si revina si sa se insanatoseasca si da-ti timp in a reflecta la ce sa intamplat..

insanatosire grabnica!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am patit un accident aproape la fel de grav si am fost la fel de norocos.Inca ma intreb daca sa renunt...stii si tu ca norocul se mai si termina si nu trebuie niciodata fortat.Cert este ca si eu ca si tine...imediat dupa accident eram aproape convins ca trebuie sa renunt, dar timpul te face sa uiti prin ce ai trecut si iti vine din ce in ce mai greu sa renunti.Sfatul meu este ca daca poti sa renunti la motociclismul de Romania sa o faci pentru ca nu se merita....si eu cred ca o sa fac la fel.Multa bafta si insanatosire grabnica!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mi s-a intamplat si mie sa raman fara benzina intr-o curba la 140 la ora si desi s-a indreptat mobra imediat (probabil simuland o frana spate) nu mi s-a blocat roata. si eu la fel ca si tine am intrat pe contrasens indiferent cat de tare am tras de ea si indiferent cum ma impingeam in scarita. eu am avut mai mult noroc . am reusit sa o opresc pe un refugiu inghesuit intre niste pomi. daca nu o opream acolo sau daca imi fugea spatele ori luam masinile de pe contrasens ori intram in pomi.

curat ghinion ce ti s-a intamplat. dar iete' ca n-ai nici pe dracu. gandeste-te logic acu , care-i sansa sa ti se intample a doua oara treaba asta ?

edit : Bogat si eu zic la fel. Dai zx6-le ala la un pret bun ? :)

Editat de deadcow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ti-ai primit botezul tinere. Am rasuflat sincer usurat ca ai scapat doar cu atat. O bila alba pentru echipamentul adecvat pe care oricare motociclist constient ar trebui sa-l poarte. Daca ai fi avut adidasi in picioare sigur ai fi avut si acolo probleme. Odata cu aceasta intamplare sper sa-ti verifici alta data mobra mai bine inainte de a pleca la drum. Daca postai chestia asta mai repede pe forumul local iti faceam mai multi mobristi o vizita la spitalul din Arad. Recuperare rapida si sper ca nu vei renunta in continuare la mersul pe 2 roti. Ca si tine eu si multi altii de pe aici au suferit candva poate mai mult de pe urma cazaturilor, accidentelor si nu am renuntat. Capul sus. Intamplarile ca acestea de-o clipa care iti pun viata in cumpana te fac sa vezi si cealalta latura a vietii. Sa stii sa traiesti clipa ca si cum ar fi ultima. Nu-i asa ca viata e frumoasa cateodata?

Editat de kato_arad
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine ca ai scapat . Acum trebuie sa te sui din nou si sa continui, asta daca ti-a palcut pana acum

Daca prinzi frica e mai greu

O intrebare am - e posibil ca in momentul in care te relaxezi sa apesi fara sa vrei pe oprirea electrica de siguranta(butonul rosu de langa acceleratie)

 

Am patit o chesti de genul asta : mergeam spre casa , plictiseala mare si am zis sa sting luminile sa vad cum e sa mergi pe intuneric - o idiotenie bineinteles , dar in momenul respectiv mi se parea extraordinar - inainte sa am sprintul , am avut un naked , la care puteams a sting pozitia fara sa opresc motorul, erau independente - asa ca vad butonul respectiv (mare rosu si se foloseste doar in caz de urgenta

, conform manualului) si il apas - liniste si intuneric , numai ca am avut inspiratia sa apas imediat ambreiajul . Mi-a trebuit ceva sa realizez ce am facut si sa reapas butonul sa tin ambreiajul in continuare si sa apas butonul de pornire. imi parea ca alunec in deriva asa m-am simtit , dar ....ambreiajul era apasat.

 

Ce sa zic , se intampla o gramada de accidente aiurea. Ideea este sa incerci sa iti revii cat mai repede. Si sa stabilesti ce vrei sa faci.

Din experienta iti zic ca cu cat vei lasa mai mult timp sa treaca cu atat iti va fi mai greu sa te urci in sa.

Editat de hornet
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bine ca ai scapat . acum trebuie sa te sui din nou si sa continui, asta daca ti-a palcut pana acum

daca prinzi frica e mai greu

o intrebare am - e posibil ca in momentul in care te relaxezi sa apesi fara sa vrei pe oprirea electrica de siguranta(butonul rosu de langa acceleratie)

E posibil, dar nu are efect de blocare a roții motoare, se manifestă doar ca o frînă de motor...

Pentru accidentat, ai avut noroc, dar combinat cu inteligență! Bravo!

Editat de cicloburu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt foarte multe motive pentru care motorul se poate opri in mers si rezultatul este uneori blocarea rotii spate urmata de un highside nasol. nu tine neaparat de felul in care te ingrijesti de motocicleta. sunt multe bmw-uri care fac asta si s-au produs accidente nasoale din pricina electronicii de pe ele. mecanic , ca orice bmw erau impecabile :

http://f800riders.org/forum/showthread.php?p=374752

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator CristiBoroi

Este prima data cand simt nevoia sa postez urari de sanatate si insanatosire grabnica unui motociclist care a supravietuit unei asemenea experiente.

Omule, considera ca te-ai nascut a 2-a oara!

Cauta sa vezi care au fost cauzele care au dus la accident. Asta si pentru tine, si recunosc, desi suna egoist, si pentru noi ceilalti ca sa stim pe viitor.

Desi este poate irelevant, dand un search pe net am constatat ca fostul tau motor are niste review-uri cat se poate de proaste: http://www.motorcyclenews.com/MCN/bikerevi...?&R=EPI-326

Dincolo de asta, fierul e fier si poate ceda oricand. Aviz celor care cred in "nu viteza ucide ci prostia". Tot ce putem face este sa luam in calcul cat mai multe variabile si sa tinem cont de ele, astfel incat sa micsoram riscul chiar si cu 1%, care uneori poate face diferenta intre viata si moarte. Abia dincolo de acest 1% intervine norocul.

Asa cum spune si deceneu, cineva acolo sus te iubeste.

Reflecteaza, fa-te bine si....get on again on the mother fucker! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt foarte multe motive pentru care motorul se poate opri in mers si rezultatul este uneori blocarea rotii spate urmata de un highside nasol. nu tine neaparat de felul in care te ingrijesti de motocicleta. sunt multe bmw-uri care fac asta si s-au produs accidente nasoale din pricina electronicii de pe ele. mecanic , ca orice bmw erau impecabile :

http://f800riders.org/forum/showthread.php?p=374752

nu vreau sa-mi inchipui prin ce ai trecut si ce-a fost in sufletul tau. e bine ca a fost doar atat. ia o pauza de motociclism, relaxeaza-te o perioada si calmeaza-te. o sa stii pe urma daca mai vrei sa continui sau nu...

Cineva acolo sus te iubeste!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Decizia luata de colegul care a cazut, este OK. Asta simte, asta scrie....

Ma bucur pentru tine, ca ai scapat relativ ieftin....

Spor la viata!

 

P.S. Am prieteni care au renuntat la moto, in urma unor cazaturi usoare. Am si ceva prieteni care sunt in ghips, dar nu renunta la MOTO

 

 

SANATATE! Sa te refaci repede si sa iei o decizie asa cum iti dicteaza sufletul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un motor in treapta superioara nu blocheaza roata decat daca se caleaza si intepeneste sau se intampla ceva cu lantul sau se sparge ceva in cutie.La cele in doi timpi se intampla asta cand uiti sa pui ulei in benzina sau se infunda ungerea automata care dozeaza uleiul pt amestec in carburator .Daca o porneai de multe ori impinsa ti se forma reflexul sa-i tragi ambreiajul cand simteai ca e ceva cu tractiunea,dar probabil a fost o motocicleta buna pana acum.Fa zece cruci si da de pomana ,pt ca puteai fi mort acum.Acum esti botezat ,n-o sa mai ai probleme niciodata.Bine ai venit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator CristiBoroi

Nu stiu daca un 125 este cel mai potrivit pentru o cursa de anduranta de peste 1000km., fara o supraveghere desul de atenta de cunoscator macar modest intr-ale mecanicii, macar la intervale de 300km. Da, pe vremuri sa facea turul tarii pe Motoreta Mobra si cu pasager+bagaje. Dar viteza de deplasare rareori atingea 80km/h.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

i s-a blocat pistonul in cilindru, atata tot. problema cunoscuta, simptome cunoscute. mare noroc ai avut ca nu venea nimic de pe contrasens. si rusine soferilor care nu au oprit. niste dobitoci!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e nevoie sa se blocheze motorul pt a pierde aderenta spate. La un motor in stare buna (compresie in parametri ) sunt destule sanse sa pierzi aderenta la oprirea brusca a lui ( actionarea butonului de urgenta, sau alta problema electrica) chiar daca este in ultima treapta mai ales in situatia asta cand ploua.

Daca apuca sa traga ambreiajul scapa fara cazatura, dar pentru asta trebuie sa ai un reflex format si nici atunci nu e sigur 100% ca scapi.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuza-ma pt intrebare ,ce motociclete in doi timpi ai condus ?

Mesaj completat

Asa ca fapt divers ,la motoarele in doi timpi nu este recomandabila frana de motor pt ca il lasi fara ungere.Nu are leg cu subiectul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ungerea este mai redusă, dar nu dispare. Se produce aspirație deoarece Âşi la ralanti intra amestec carburant (sub piston, iar apoi este baleiat), nu e ca la injecție (de exemplu) unde este tăiat complet carburantul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Una este o clapeta si alta este un jicler.Volumul de amestec ce patrunde in motor este redus drastic la relanti.De asta este recomandata o accelerare scurta la fiecare minut,fie trabant ,motor sau ce o fi in doi timpi.

Mesaj completat

Asta daca vrei sa te tina 25000 km motorul ala

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...