al3xino Postat Aprilie 13, 2010 Share Postat Aprilie 13, 2010 Ma bucur ca va pot scrie personal acest topic...Veneam dintr-o mica plimbare de 200 km din Ungaria.La vreo 40 km dupa ce am trecut de vama Varsand am avut o portiune de drum drept unde am accelerat putin...aveam in jur de 100-110 cand dintr-o data mi s-a oprit motorul dupa care la o fractiune de secunda s-a blocat roata spate;involuntar am intrat pe contrasens dupa care am fost catapultat in partea dreapta a motocicletei.Am cazut pe umarul drept si pe parte dreapta a castii dupa care m-am rostogolit de vreo 2 ori si m-am oprit pe marginea drumului intr-un sant...surpirza!drujba s-a tarat dupa mine si s-a oprit in piciorul meu drept.In prima faza nu am realizat ce se intampla cu mine, ma dureau toate oasele,toti muschii,toate incheieturile si capul parca imi exploda.Dupa cateva secunde am inceput sa ma misc...mi-am dat seama ca nu am coloana rupta dar nu puteam sa misc umarul drept si piciorul drept care era sub motocicleta.Am facut semn la prima masina care venea dar nu m-a vazut...idem masina 2 si 3.Abea a 4a s-a oprit si conducatorul acesteia a chemat ambulanta si mi-a tras drujba de pe picior.La prima vedere am avut :functiile vitale deocamdata bune, fractura picior drept, trumatism cervical,posibil traumatism cranian si traumatism toracic.Asta scria pe biletul care l-a primit mama de la politist cand i-a dat vestea...de precizat este faptul ca mama e medic...nu vreau sa stiu ce a fost in sufletul ei...Dupa tot tacamul de analize facute la spitalul judetean Arad am iesit doar cu contuzie umar drept si o gramada de vanatai (coate, genunchi,coaste) si o rana deschisa la tibie picior drept.Ce sa mai zic?Au fost cei mai frumosi 1000 de km din viata mea...Am vrut sa fac totul ca la carte...am inceput cu un motor mic NSR 125...am invatat sa ma aplec pe curbe...am invatat sa merg prudent...am invatat sa salut alti motociclisti care treceau pe langa mine...mi am dat seama ca vreau din tot sufletul sa devin un motociclist adevarat.Din pacate...mi s-a blocat roata spate si din fericire doar Dumnezeu stie de ce nu a trecut vreun tir in momentul ala prin mine sau de ce nu era vreun pom pe marginea drumului sau de ce nu ma intampina vreo curba cu parapet...Am stat 2 zile in spital dupa care m-au externat.Peste 3 luni mai tre sa fac un control la cap dar sper sa fie ok, deocamdata am probleme doar cu umarul drep.Daca as fi doar eu pe lumea asta as continua, mi-ar placea la nebunie dar nu sunt... asa ca renunt...(as pune si un emoticon dar nu e nici unul cu lacrimi in ochi).Asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
1%1%1% Postat Aprilie 13, 2010 Share Postat Aprilie 13, 2010 ok inseamna ca acolo sus cineva te iubeste,cauza blocari roti spate???.lant sarit,defectiuni la motor???????? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Aprilie 13, 2010 Share Postat Aprilie 13, 2010 Bine ca nu a fost mai rau. Peste ceva timp o sa iti dai seama daca e corect sau nu sa renunti. Eu zic sa nu iei hotararea acum. In alta ordine de idei, sunt curios de ce "s-a blocat motorul"? A reusit sa se caleze? S-a desfacut boltul si s-a spart pistonul? A mai dat semne de-astea pana acum? Ceea ce e de invatat din greseala ta e ca starea tehnica a motocicletei poate face diferenta intre viata si moarte. Tu ai avut bulan cu carul. Insanatosire grabnica si capu' sus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Aprilie 13, 2010 Share Postat Aprilie 13, 2010 Cum naiba ti s-a blocat asa? Ai apasat ambreiajul imediat ce s-a oprit motorul? De ce s-a oprit in mers? Bine ca nu ai patit mai multe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
al3xino Postat Aprilie 13, 2010 Autor Share Postat Aprilie 13, 2010 Motocicleta e in expetiza acuma la RAR.Posibil sa se fi blocat pistonul.Becul la ulei nu mi s-a aprins dar totusi banuiesc ca asta ar fi motivul:ulei pt motor in 2timpi...Ultima adaugare am facut-o acum 500-600 km.Cand o sa stiu ceva concret va voi anunta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Aprilie 13, 2010 Share Postat Aprilie 13, 2010 Nu lua decizii pripite, stai linistit ca toti cadem la un moment dat. Stai linistit ca nimeni nu le stie pe toate Ma bucur ca ai investit in echipament, ai vazut ca si-a scos banii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
logan Postat Aprilie 13, 2010 Share Postat Aprilie 13, 2010 cataiiiii bulanu!!! la tine aia cu cei ce urmeaza sa cada, no fost prea bine... un sincer bravo pt echipament!!! cat despre renuntat.. eu zic ca toti de aci.. si da-i timp organismului sa-si revina si sa se insanatoseasca si da-ti timp in a reflecta la ce sa intamplat.. insanatosire grabnica! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogat Postat Aprilie 13, 2010 Share Postat Aprilie 13, 2010 Si eu am patit un accident aproape la fel de grav si am fost la fel de norocos.Inca ma intreb daca sa renunt...stii si tu ca norocul se mai si termina si nu trebuie niciodata fortat.Cert este ca si eu ca si tine...imediat dupa accident eram aproape convins ca trebuie sa renunt, dar timpul te face sa uiti prin ce ai trecut si iti vine din ce in ce mai greu sa renunti.Sfatul meu este ca daca poti sa renunti la motociclismul de Romania sa o faci pentru ca nu se merita....si eu cred ca o sa fac la fel.Multa bafta si insanatosire grabnica! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
deadcow Postat Aprilie 13, 2010 Share Postat Aprilie 13, 2010 (editat) mi s-a intamplat si mie sa raman fara benzina intr-o curba la 140 la ora si desi s-a indreptat mobra imediat (probabil simuland o frana spate) nu mi s-a blocat roata. si eu la fel ca si tine am intrat pe contrasens indiferent cat de tare am tras de ea si indiferent cum ma impingeam in scarita. eu am avut mai mult noroc . am reusit sa o opresc pe un refugiu inghesuit intre niste pomi. daca nu o opream acolo sau daca imi fugea spatele ori luam masinile de pe contrasens ori intram in pomi. curat ghinion ce ti s-a intamplat. dar iete' ca n-ai nici pe dracu. gandeste-te logic acu , care-i sansa sa ti se intample a doua oara treaba asta ? edit : Bogat si eu zic la fel. Dai zx6-le ala la un pret bun ? Editat Aprilie 13, 2010 de deadcow Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mih Postat Aprilie 13, 2010 Share Postat Aprilie 13, 2010 Multa sanatate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kato_arad Postat Aprilie 13, 2010 Share Postat Aprilie 13, 2010 (editat) Ti-ai primit botezul tinere. Am rasuflat sincer usurat ca ai scapat doar cu atat. O bila alba pentru echipamentul adecvat pe care oricare motociclist constient ar trebui sa-l poarte. Daca ai fi avut adidasi in picioare sigur ai fi avut si acolo probleme. Odata cu aceasta intamplare sper sa-ti verifici alta data mobra mai bine inainte de a pleca la drum. Daca postai chestia asta mai repede pe forumul local iti faceam mai multi mobristi o vizita la spitalul din Arad. Recuperare rapida si sper ca nu vei renunta in continuare la mersul pe 2 roti. Ca si tine eu si multi altii de pe aici au suferit candva poate mai mult de pe urma cazaturilor, accidentelor si nu am renuntat. Capul sus. Intamplarile ca acestea de-o clipa care iti pun viata in cumpana te fac sa vezi si cealalta latura a vietii. Sa stii sa traiesti clipa ca si cum ar fi ultima. Nu-i asa ca viata e frumoasa cateodata? Editat Aprilie 13, 2010 de kato_arad Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hornet Postat Aprilie 13, 2010 Share Postat Aprilie 13, 2010 (editat) Bine ca ai scapat . Acum trebuie sa te sui din nou si sa continui, asta daca ti-a palcut pana acum Daca prinzi frica e mai greu O intrebare am - e posibil ca in momentul in care te relaxezi sa apesi fara sa vrei pe oprirea electrica de siguranta(butonul rosu de langa acceleratie) Am patit o chesti de genul asta : mergeam spre casa , plictiseala mare si am zis sa sting luminile sa vad cum e sa mergi pe intuneric - o idiotenie bineinteles , dar in momenul respectiv mi se parea extraordinar - inainte sa am sprintul , am avut un naked , la care puteams a sting pozitia fara sa opresc motorul, erau independente - asa ca vad butonul respectiv (mare rosu si se foloseste doar in caz de urgenta , conform manualului) si il apas - liniste si intuneric , numai ca am avut inspiratia sa apas imediat ambreiajul . Mi-a trebuit ceva sa realizez ce am facut si sa reapas butonul sa tin ambreiajul in continuare si sa apas butonul de pornire. imi parea ca alunec in deriva asa m-am simtit , dar ....ambreiajul era apasat. Ce sa zic , se intampla o gramada de accidente aiurea. Ideea este sa incerci sa iti revii cat mai repede. Si sa stabilesti ce vrei sa faci. Din experienta iti zic ca cu cat vei lasa mai mult timp sa treaca cu atat iti va fi mai greu sa te urci in sa. Editat Aprilie 13, 2010 de hornet Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Aprilie 13, 2010 Share Postat Aprilie 13, 2010 (editat) bine ca ai scapat . acum trebuie sa te sui din nou si sa continui, asta daca ti-a palcut pana acum daca prinzi frica e mai greu o intrebare am - e posibil ca in momentul in care te relaxezi sa apesi fara sa vrei pe oprirea electrica de siguranta(butonul rosu de langa acceleratie) E posibil, dar nu are efect de blocare a roții motoare, se manifestă doar ca o frînă de motor... Pentru accidentat, ai avut noroc, dar combinat cu inteligență! Bravo! Editat Aprilie 13, 2010 de cicloburu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
deadcow Postat Aprilie 13, 2010 Share Postat Aprilie 13, 2010 sunt foarte multe motive pentru care motorul se poate opri in mers si rezultatul este uneori blocarea rotii spate urmata de un highside nasol. nu tine neaparat de felul in care te ingrijesti de motocicleta. sunt multe bmw-uri care fac asta si s-au produs accidente nasoale din pricina electronicii de pe ele. mecanic , ca orice bmw erau impecabile : http://f800riders.org/forum/showthread.php?p=374752 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator CristiBoroi Postat Aprilie 13, 2010 Share Postat Aprilie 13, 2010 Este prima data cand simt nevoia sa postez urari de sanatate si insanatosire grabnica unui motociclist care a supravietuit unei asemenea experiente. Omule, considera ca te-ai nascut a 2-a oara! Cauta sa vezi care au fost cauzele care au dus la accident. Asta si pentru tine, si recunosc, desi suna egoist, si pentru noi ceilalti ca sa stim pe viitor. Desi este poate irelevant, dand un search pe net am constatat ca fostul tau motor are niste review-uri cat se poate de proaste: http://www.motorcyclenews.com/MCN/bikerevi...?&R=EPI-326 Dincolo de asta, fierul e fier si poate ceda oricand. Aviz celor care cred in "nu viteza ucide ci prostia". Tot ce putem face este sa luam in calcul cat mai multe variabile si sa tinem cont de ele, astfel incat sa micsoram riscul chiar si cu 1%, care uneori poate face diferenta intre viata si moarte. Abia dincolo de acest 1% intervine norocul. Asa cum spune si deceneu, cineva acolo sus te iubeste. Reflecteaza, fa-te bine si....get on again on the mother fucker! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabyshor Postat Aprilie 13, 2010 Share Postat Aprilie 13, 2010 sunt foarte multe motive pentru care motorul se poate opri in mers si rezultatul este uneori blocarea rotii spate urmata de un highside nasol. nu tine neaparat de felul in care te ingrijesti de motocicleta. sunt multe bmw-uri care fac asta si s-au produs accidente nasoale din pricina electronicii de pe ele. mecanic , ca orice bmw erau impecabile :http://f800riders.org/forum/showthread.php?p=374752 nu vreau sa-mi inchipui prin ce ai trecut si ce-a fost in sufletul tau. e bine ca a fost doar atat. ia o pauza de motociclism, relaxeaza-te o perioada si calmeaza-te. o sa stii pe urma daca mai vrei sa continui sau nu... Cineva acolo sus te iubeste! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jane Roe Postat Aprilie 13, 2010 Share Postat Aprilie 13, 2010 Decizia luata de colegul care a cazut, este OK. Asta simte, asta scrie.... Ma bucur pentru tine, ca ai scapat relativ ieftin.... Spor la viata! P.S. Am prieteni care au renuntat la moto, in urma unor cazaturi usoare. Am si ceva prieteni care sunt in ghips, dar nu renunta la MOTO SANATATE! Sa te refaci repede si sa iei o decizie asa cum iti dicteaza sufletul! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
doctoroo Postat Aprilie 13, 2010 Share Postat Aprilie 13, 2010 Si eu am inceput cu nsr-ul de 125 si m-a dat peste cap, dar usor. E posibil sa fi apasat butonul de oprire de urgenta? Insanatosire grabnica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
virgil Postat Aprilie 13, 2010 Share Postat Aprilie 13, 2010 Un motor in treapta superioara nu blocheaza roata decat daca se caleaza si intepeneste sau se intampla ceva cu lantul sau se sparge ceva in cutie.La cele in doi timpi se intampla asta cand uiti sa pui ulei in benzina sau se infunda ungerea automata care dozeaza uleiul pt amestec in carburator .Daca o porneai de multe ori impinsa ti se forma reflexul sa-i tragi ambreiajul cand simteai ca e ceva cu tractiunea,dar probabil a fost o motocicleta buna pana acum.Fa zece cruci si da de pomana ,pt ca puteai fi mort acum.Acum esti botezat ,n-o sa mai ai probleme niciodata.Bine ai venit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator CristiBoroi Postat Aprilie 13, 2010 Share Postat Aprilie 13, 2010 Nu stiu daca un 125 este cel mai potrivit pentru o cursa de anduranta de peste 1000km., fara o supraveghere desul de atenta de cunoscator macar modest intr-ale mecanicii, macar la intervale de 300km. Da, pe vremuri sa facea turul tarii pe Motoreta Mobra si cu pasager+bagaje. Dar viteza de deplasare rareori atingea 80km/h. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aoleks Postat Aprilie 13, 2010 Share Postat Aprilie 13, 2010 i s-a blocat pistonul in cilindru, atata tot. problema cunoscuta, simptome cunoscute. mare noroc ai avut ca nu venea nimic de pe contrasens. si rusine soferilor care nu au oprit. niste dobitoci! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Aprilie 13, 2010 Share Postat Aprilie 13, 2010 Nu e nevoie sa se blocheze motorul pt a pierde aderenta spate. La un motor in stare buna (compresie in parametri ) sunt destule sanse sa pierzi aderenta la oprirea brusca a lui ( actionarea butonului de urgenta, sau alta problema electrica) chiar daca este in ultima treapta mai ales in situatia asta cand ploua. Daca apuca sa traga ambreiajul scapa fara cazatura, dar pentru asta trebuie sa ai un reflex format si nici atunci nu e sigur 100% ca scapi..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
virgil Postat Aprilie 13, 2010 Share Postat Aprilie 13, 2010 Scuza-ma pt intrebare ,ce motociclete in doi timpi ai condus ? Mesaj completat Asa ca fapt divers ,la motoarele in doi timpi nu este recomandabila frana de motor pt ca il lasi fara ungere.Nu are leg cu subiectul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat Aprilie 13, 2010 Share Postat Aprilie 13, 2010 Ungerea este mai redusă, dar nu dispare. Se produce aspirație deoarece Âşi la ralanti intra amestec carburant (sub piston, iar apoi este baleiat), nu e ca la injecție (de exemplu) unde este tăiat complet carburantul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
virgil Postat Aprilie 13, 2010 Share Postat Aprilie 13, 2010 Una este o clapeta si alta este un jicler.Volumul de amestec ce patrunde in motor este redus drastic la relanti.De asta este recomandata o accelerare scurta la fiecare minut,fie trabant ,motor sau ce o fi in doi timpi. Mesaj completat Asta daca vrei sa te tina 25000 km motorul ala Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.