Sari la conținut

XT 1200 Z Super Tenere


bogdan_harea
 Share

Postări Recomandate

in urma cu cativa ani, am facut un drum de 300 de km, numai pentru a face o tura cu un bmw r 1100 ,un boxer de 1100.....drumul l-am facut pe vechiul yamaha xj 900 f fabricata in 1989.....4 in linie......va spun , bmw-ul nu m-a impresionat cu nimic , absolut nimic ca motor....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bravo! Chiar daca nu ma omor dupa tine si nici nu ne intelegem, ma bucur pentru tine. E bine sa stii ca motorul pe care-l ai este exact ceea ce-ti doresti. Cunosc senzatia.

Sa ai drumuri bune si frumoase cu motocicleta ta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adica cum ar veni pe dos.

 

Nu pe dos, ci invers.

 

Pt Bogdan Harea: eu nu am mers vreodata cu vreun boxer dar cred ca vibratiile alea laterale de care pomeneai ca apar la acceleratii si deceleratii ar putea fi specifice motoarelor cu cilindri opusi. La ST 2010 si la restul motoretelor nu au cum sa apara. Iar la GoldWing, sunt prea multi cilindri ca sa se mai simta vreo vibratie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca vibratiile alea laterale de care pomeneai ca apar la acceleratii si deceleratii ar putea fi specifice motoarelor cu cilindri opusi. La ST 2010 si la restul motoretelor nu au cum sa apara. Iar la GoldWing, sunt prea multi cilindri ca sa se mai simta vreo vibratie.

 

Teoretic boxerul e echilibrat la faza asta... pistoanele se misca la fel. Nu e V la 180 ci boxer.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

TEST COMPARATIV ST 1200 vs GS 1200 ambele 2010, realizat de amatori pt amatori

 

 

LOCUL DESFASURARII pe parcursul unui weekend in BG in 2 etape prima intre Jilava si Vama Giurgiu , aproximativ 55 km sosea impecabila , libera , parcursa cu viteza intre 50 km /h si 160 km /h pe o vreme frumoasa .

Etapa 2 in BG intre Teteven si Troian cu aceiasi vreme frumoasa ,pe drumuri virajate de munte cu asfalt bun ,dar si cu damburi si mici crevase , gropi balcanice .

PRECIZARE : Testul a fost facut de doi amatori , proprietarii celor 2 motoare , eu si Ovidiu bazindu-ne pe experienta personala ( nu foarte vasta ) si apeland la pareri ,impresii ,senzatii .Singurele date concret masurate ,cat de precis s-a putut, se refera la consum. Comparatia am facut-o cel putin in cazul meu strict intre cele doua motoare fara trimiteri sau legaturi cu altele mai noi sau mai vechi.

Am s-o iau cat pot de sistematic pe capitole intr-o ordine aleatoare ,dar punctind ceea ce mie mi s-a parut important in comportamentul unui motor.

POZITIA PE MOTOR :Foarte asemanatoare ,sei la fel de comode , ambele motociclete am fost gandite pt turing. Singura observatie scaritele la GS un pic mai inalte ,ceea ce duce la o pozitie mai adunata a picioarelor , pozitie ce afecteaza rezistenta la drum lung .Protectia la vant proasta la ambele in varianta standard chiar daca GS avea parbrizul Adv, la mine substantial imbunatatita, dar nu perfecta, acum cu cel bricolat de mine.

COMENZI La GS m-a surprins placut semnalizarea ,stanga / dreapta care desi se face actionand 3( trei ) butoane, are un releu care se decupleaza automat dupa citeva secunde ,in cazul in care uiti sa anulezi comanda . Foarte utila mai ales in cazul uitucilor ( printre care ma numar si eu) care merg km cu semnalizarea pornita.Tot la GS pozitiv indicatorul de treapta de viteza ( am inteles mai tarziu rostul lui in dotarea de serie) si butoanele de accesare a computerului la ghidon, apreciat de cei care vor sa se joace cu informatiile disponibile, in mers.

Tot la capitolul plusuri fata de ST maneta ambreiajului mai moale, mai usor de actionat , dar in schimb tot moale si cea de frina in sensul ca forta de frinare nu mi s-a parut proportionala cu forta efectiv aplicata manetei .Aveam senzatia ca in prima treime a cursei, franarea este prea slaba urmand sa o simti efectiv dincolo de jumatatea cursei manetei, .Franele combinate ale ST ?ului mi se par mai promte .

MOTOR : Trebuie sa o spun de la inceput ca a fost prima dezamagire . Ma asteptam la foarte mult dupa atata polemica si reclama . Motorul GS-ului mi s-a parut arhaic de-a dreptul. Cand accelerezi incepe sa tremure groaznic si sa scoata zgomote de utilaj agricol. Dupa ce se tureaza se mai linisteste si daca mergi in faimosul stil IANAKIM ,mai aproape de rosu si fara sa tii seama de consum si uzura este mai bine.Ce este curios ,daca la ST zgomotul si vibratia sunt proportionale cu solicitarea motorului ,la GS zgomotul si in special vibratia sunt mari la inceput si scad cu cit mergi mai turat,dar indiferent in ce turatie, este infinit mai mare decit la ST .De cele mai multe ori deranjant si se simte in ghidon, scarite , sa ,carene , bord .Am observat la GS o frana de motor mult mai slaba decat la ST. Indiferent de viteza si turatie la ST cand tai acceleratia simti frana si de cele mai multe ori pasagerul se ciocneste cu casca de casca mea .La GS nu s-a intamplat niciodata ,reducind acceleratia aluneci la vale ca pe sanie. Mergaind, la 10-15 m, in spatele lui Ovidiu, care era pe ST ,cu aceiasi viteza si abordare, am observat ca la virajele la care el folosea numai frina de motor ,eu eram obligat sa apas frana zdravan pt a nu iesi in decor.La GS maneta schimbatorului de viteze marcheaza foarte slab prin ceva (clic , tac) intrarea in viteza si acum se vede utilitatea indicatorului de treapta la care ma uitam mereu sa stiu ca am schimbat viteza sau nu .La ST schimbarea vitezei se face mai ferm , cand a facut ? tac ? stii sigur ca a intrat ,dar si scoaterea la neutru cere antrenament.

Referitor la celebrul cuplu de jos marca boxer BMW ,iarasi dezamagire .La ST pot pleca de pe loc cu turatia de ralanti numai din ambreiaj ,iar in viteza 6 merg fara probleme cu 50 km /h .La GS cu vibratii si impotriviri serioase abia daca puteam mentine 55-60 km /h cu aceiasi viteza 6 .

CADRU / CICLISTICA :Desi GS in acte este mai usoara, se simte mai grea decat ST incepind de la ridicarea motorului de pe cricul lateral in pozitie verticala ,ridicarea / coborirea de pe cricul central si mersul usor in viraj. In mers normal amandoua sunt incredibil de usoare. Nu mi-e foarte clara cauza, dar mergind pe GS m-a frapat felul cum se comporta la demaraje puternice si frina de motor ( atunci cind se face simtita) .Am avut senzatia ca la fiecare accelerare / franare cu motorul , cadrul sau mai exact tot ansamblul spate ,se inmoaie in limita cedarilor elastice.Parca era ceva de cauciuc , care datorita efortului facea ca pt o fractiune de secunda tot motorul sa vibreze stanga / dreapta , dupa care-si revenea .Balabaneala asta pe laterala ,ca o ezitare , nu am intalnit-o la ST oricit de tare am tras de el.Aceiasi inmuiere pasagera a motocicletei GS am simtit-o si pe viraje abordate mai tare cind am nimerit o groapa sau damb in asfalt .Aceiasi pendulare stinga / dreapta scurta .La ST in situatii similare nu am simtit decit oscilatii pe axa verticala a motocicletei ( normale) ,nimic pe lateral.

CARDAN : Trebuie sa spun din start ca toata viata am vrut motoare pe lant si dupa ce am incercat cardanul ST, nu intelegeam de ce toata polemica cardan vs lant, pt ca eu nu simteam nici o diferenta ,ma refer la zgomote ,intarzieri in raspuns ,pierdere temporara a tractiunii , alunecari nedorite .Am inteles toata discutia dupa ce am mers pe GS .Intradevar la GS accelerarea si frana de motor incepe cu o pauza si un KLANC , in care se anuleaza probabil jocurile angrenajului spatele. Nu este foarte deranjant pe sosea uscata , probabil ca bmw-isti sau obisnuit ,dar exista, si eu ca neinitiat am simtit-o si probabil ca in conditii de aderenta precara micul decalaj intre acceleratie si miscarea rotii spate face diferenta . La ST nu am simtit nimic deranjant. Tragi de acceleratie si motorul pleaca inainte fara ezitari,timpi morti sau cloncaneli. Roata spate este parca legata direct si solid de mansonul de acceleratie. Celebrul moment giroscopic l-am simtit in viraje scurte abordate mai curajos in momentul cind in a doua jumatate a curbei am tras serios de acceleratie .Ceva ma ridica sau apasa pe curba , nu foarte tare si fara consecinte pe teren uscat. Nu stiu ce se intampla pe ploaie sau praf .Bineinteles ca ST nu are aceste mici inconveniente.

SUSPENSIA :La GS comparativ cu ST mi s-a parut moale , amindoua setate din fabrica si incarcate la fel .Intradevar este o diferenta intre sistemul para / tele vs clasic ,dar intr-un mod ciudat, GS atenueaza perfect pana la disparitie micile imperfectiuni ale soselei , care la ST sunt traduse intr-un murmur ce se transmite prin sa in posterior ,oferid un contact senzorial cu soseaua. La GS stai ca pe o perna groasa de puf ,nu simti nimic atunci cind soseaua este buna ,dar te trezesti din amorteala cind dai in gropi si dimburi pt ca se simt aproape la fel ca la ST. Ca o curiozitate , daca la ST in mers simti soseaua si denivelarile atunci cind apar, la GS simti motorul prin vibratii in ghidon , scarite , sa si denivelarile atunci cind apar.

CONSUM :Singurele date exact masurate la pompa . Etapa 1 317,2 km parcursi, consum de benzina : ST 13,87 L ( 4,37 L/%) si GS 13,75 L (4,33L/%), si Etapa 2 287,1 km parcursi consumand : ST 13,9 L (4,84L/%) si GS 13,5 L (4,7L/%).Per total in 604,3 km parcursi ST a consumat 27,77 L (4,59L/%) si GS 27,25 L (4,51L/%). Declar castigator la capitolul cunsum GS-ul cu o diferenta de 0,5 L in 600km. O fi mult, o fi putin, nu stiu, dar la capitolul autonomie teoretica in conditiile date, ST cu un rezervor de 23 L merge 501 km, iar GS cu 20 L numai 443 km adica cu aproape 60 km mai putin. Oricum foarte bine pt amandoua motoarele chiar daca, nu s-a mers foarte tare, eram amandoi cu pasager si bagaje. Ca o mica erata in etapa 2 ratand o intrare nesemnalizata la BG a trebuit sa mai fac un ocol de cativa km pe care nu i-am luat in calcul pt GS facand calculul si pt el pe km parcursi de mine nu pe cei reali ai GS-ului.

CONCLUZII Nu vreau sa fiu inteles gresit, ambele motoare merg foarte bine si sunt destul de apropiate, dar urcandu-ma pe GS dupa ce am mers pe ST parca am facut o calatorie cu masina timpului in trecut. Revenind, in zilele noastre pe ST, mi s-a confirmat ca am facut, aproape intamplator, alegerea cea mai buna pt mine. Evident daca mergi pe GS dupa V-Strom sau orice alta motocicleta mono sau de cca 600 cm este altceva, dar comparate strict intre ele, aproape cu regret pot spune, ca nu as face schimb. Daca ar fi sa caracterizez in cateva cuvinte GS, moale, zgomotoasa, vibratoare, ezitanta, dar comoda, iar ST linistita, dura, ferma, hotarata si de asemenea foarte comoda. Am intarziat cateva zile cu concluziile pt ca m-am tot gandit, discutand si cu prieteni BMW-isti, ce aspect esential in comportamentul GS mi s-a parut deasupra ST. La observatiile mele de genul vibreaza, ezita la plecarea de pe loc, clancane, se balanseaza la inceputul solicitarilor primeam un singur raspuns : asa e boxerul sau asa este BMW si imediat completarea : dar te obisnuiesti. Daca asa este boxerul si BMW in general, multumesc, nu am nevoie. Vlade, un sfat de la batranul tau prieten. Daca BMW este chiar pasiunea vietii tale nu fa testul cu ST, vei fi ravasit si poate nu-ti vei revenii niciodata. Iar pt cei care stati in cumpana intre cele doua nu ezitati sa testati ST-ul, macar pt a sti ce pierdeti daca nu-l luati. Eu cel putin cativa anii stau cuminte cu ce am si astept noua generatie de GS pt a o testa, mai ales ca de la anu am inteles ca va devenii disponibil si pt industria moto kriptonitul pt cadru si articulatiile basculei si poate cu el BMW sa ma atraga intr-un fel, sau macar cu noua configuratie a motorului boxer cu cilindrii paraleli. Astept si eu cu interes parerea lui Ovidiu, a lui Dan Nastase si Doru BMW cand isi vor face timp pt teste si impresii si sincer nu ma intereseaza decat care sunt cele mai rele lucruri pe care le-au intalnit mergand pe ST in comparatie cu GS, mai ales de la ultimii doi, care au sange alb-albastru in vine. Asfalt uscat tuturor si multi km de poveste !

Cat se poate de CORECT!!...ar mai fii unele de adaugat dar am sa revin!!

Editat de rul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt Bogdan Harea: eu nu am mers vreodata cu vreun boxer dar cred ca vibratiile alea laterale de care pomeneai ca apar la acceleratii si deceleratii ar putea fi specifice motoarelor cu cilindri opusi. La ST 2010 si la restul motoretelor nu au cum sa apara. Iar la GoldWing, sunt prea multi cilindri ca sa se mai simta vreo vibratie.

Sunt doua lucruri diferite. La GS vibratiile motorului sunt prezente de cand rasucesti cheia in contact, indiferent de turatie si mod de exploatare a motocicletei evident mai mari sau mai mici, dar mereu prezente. Al doilea este o cedare a intregii structuri a motocicletei cand primeste o solicitate puternica generata de demaraj, frana de motor sau gropi si de simte ca o oscilatie scurta(nu vibratie cum gresit n-am exprimat o data in textul initial) stanga dreapta si care-mi aminteste pastrand proportiile de vechea mea Mobra supra incarcata, sau de V-Strom pana sa-i montez forkbrace-ul pt rigidizarea ansambului fata. Nu-mi dau seama daca se datoreaza cadrului,cardanului, suspensiei sau tuturor la un loc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt doua lucruri diferite. La GS vibratiile motorului sunt prezente de cand rasucesti cheia in contact, indiferent de turatie si mod de exploatare a motocicletei evident mai mari sau mai mici, dar mereu prezente. Al doilea este o cedare a intregii structuri a motocicletei cand primeste o solicitate puternica generata de demaraj, frana de motor sau gropi si de simte ca o oscilatie scurta(nu vibratie cum gresit n-am exprimat o data in textul initial) stanga dreapta si care-mi aminteste pastrand proportiile de vechea mea Mobra supra incarcata, sau de V-Strom pana sa-i montez forkbrace-ul pt rigidizarea ansambului fata. Nu-mi dau seama daca se datoreaza cadrului,cardanului, suspensiei sau tuturor la un loc.

 

Cum necum, faptul ca boxerul are pistoanele care se misca orizontal si lateral face ca vibratiile sa se simta altfel decat la motoarele cu pistoane care se misca in plan mai mult sau mai putin vertical. Chiar daca pistoanele ajung in acelasi timp la TDC. Probabil exista o anumita turatie a motorului la care cadrul motoretei intra in rezonanta si, astfel, vibratiile laterale se amplifica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

TEST COMPARATIV ST 1200 vs GS 1200 ambele 2010, realizat de amatori pt amatori

 

 

LOCUL DESFASURARII pe parcursul unui weekend in BG in 2 etape prima intre Jilava si Vama Giurgiu , aproximativ 55 km sosea impecabila , libera , parcursa cu viteza intre 50 km /h si 160 km /h pe o vreme frumoasa .

Etapa 2 in BG intre Teteven si Troian cu aceiasi vreme frumoasa ,pe drumuri virajate de munte cu asfalt bun ,dar si cu damburi si mici crevase , gropi balcanice .

PRECIZARE : Testul a fost facut de doi amatori , proprietarii celor 2 motoare , eu si Ovidiu bazindu-ne pe experienta personala ( nu foarte vasta ) si apeland la pareri ,impresii ,senzatii .Singurele date concret masurate ,cat de precis s-a putut, se refera la consum. Comparatia am facut-o cel putin in cazul meu strict intre cele doua motoare fara trimiteri sau legaturi cu altele mai noi sau mai vechi.

Am s-o iau cat pot de sistematic pe capitole intr-o ordine aleatoare ,dar punctind ceea ce mie mi s-a parut important in comportamentul unui motor.

POZITIA PE MOTOR :Foarte asemanatoare ,sei la fel de comode , ambele motociclete am fost gandite pt turing. Singura observatie scaritele la GS un pic mai inalte ,ceea ce duce la o pozitie mai adunata a picioarelor , pozitie ce afecteaza rezistenta la drum lung .Protectia la vant proasta la ambele in varianta standard chiar daca GS avea parbrizul Adv, la mine substantial imbunatatita, dar nu perfecta, acum cu cel bricolat de mine.

COMENZI La GS m-a surprins placut semnalizarea ,stanga / dreapta care desi se face actionand 3( trei ) butoane, are un releu care se decupleaza automat dupa citeva secunde ,in cazul in care uiti sa anulezi comanda . Foarte utila mai ales in cazul uitucilor ( printre care ma numar si eu) care merg km cu semnalizarea pornita.Tot la GS pozitiv indicatorul de treapta de viteza ( am inteles mai tarziu rostul lui in dotarea de serie) si butoanele de accesare a computerului la ghidon, apreciat de cei care vor sa se joace cu informatiile disponibile, in mers.

Tot la capitolul plusuri fata de ST maneta ambreiajului mai moale, mai usor de actionat , dar in schimb tot moale si cea de frina in sensul ca forta de frinare nu mi s-a parut proportionala cu forta efectiv aplicata manetei .Aveam senzatia ca in prima treime a cursei, franarea este prea slaba urmand sa o simti efectiv dincolo de jumatatea cursei manetei, .Franele combinate ale ST –ului mi se par mai promte .

MOTOR : Trebuie sa o spun de la inceput ca a fost prima dezamagire . Ma asteptam la foarte mult dupa atata polemica si reclama . Motorul GS-ului mi s-a parut arhaic de-a dreptul. Cand accelerezi incepe sa tremure groaznic si sa scoata zgomote de utilaj agricol. Dupa ce se tureaza se mai linisteste si daca mergi in faimosul stil IANAKIM ,mai aproape de rosu si fara sa tii seama de consum si uzura este mai bine.Ce este curios ,daca la ST zgomotul si vibratia sunt proportionale cu solicitarea motorului ,la GS zgomotul si in special vibratia sunt mari la inceput si scad cu cit mergi mai turat,dar indiferent in ce turatie, este infinit mai mare decit la ST .De cele mai multe ori deranjant si se simte in ghidon, scarite , sa ,carene , bord .Am observat la GS o frana de motor mult mai slaba decat la ST. Indiferent de viteza si turatie la ST cand tai acceleratia simti frana si de cele mai multe ori pasagerul se ciocneste cu casca de casca mea .La GS nu s-a intamplat niciodata ,reducind acceleratia aluneci la vale ca pe sanie. Mergaind, la 10-15 m, in spatele lui Ovidiu, care era pe ST ,cu aceiasi viteza si abordare, am observat ca la virajele la care el folosea numai frina de motor ,eu eram obligat sa apas frana zdravan pt a nu iesi in decor.La GS maneta schimbatorului de viteze marcheaza foarte slab prin ceva (clic , tac) intrarea in viteza si acum se vede utilitatea indicatorului de treapta la care ma uitam mereu sa stiu ca am schimbat viteza sau nu .La ST schimbarea vitezei se face mai ferm , cand a facut « tac » stii sigur ca a intrat ,dar si scoaterea la neutru cere antrenament.

Referitor la celebrul cuplu de jos marca boxer BMW ,iarasi dezamagire .La ST pot pleca de pe loc cu turatia de ralanti numai din ambreiaj ,iar in viteza 6 merg fara probleme cu 50 km /h .La GS cu vibratii si impotriviri serioase abia daca puteam mentine 55-60 km /h cu aceiasi viteza 6 .

CADRU / CICLISTICA :Desi GS in acte este mai usoara, se simte mai grea decat ST incepind de la ridicarea motorului de pe cricul lateral in pozitie verticala ,ridicarea / coborirea de pe cricul central si mersul usor in viraj. In mers normal amandoua sunt incredibil de usoare. Nu mi-e foarte clara cauza, dar mergind pe GS m-a frapat felul cum se comporta la demaraje puternice si frina de motor ( atunci cind se face simtita) .Am avut senzatia ca la fiecare accelerare / franare cu motorul , cadrul sau mai exact tot ansamblul spate ,se inmoaie in limita cedarilor elastice.Parca era ceva de cauciuc , care datorita efortului facea ca pt o fractiune de secunda tot motorul sa vibreze stanga / dreapta , dupa care-si revenea .Balabaneala asta pe laterala ,ca o ezitare , nu am intalnit-o la ST oricit de tare am tras de el.Aceiasi inmuiere pasagera a motocicletei GS am simtit-o si pe viraje abordate mai tare cind am nimerit o groapa sau damb in asfalt .Aceiasi pendulare stinga / dreapta scurta .La ST in situatii similare nu am simtit decit oscilatii pe axa verticala a motocicletei ( normale) ,nimic pe lateral.

CARDAN : Trebuie sa spun din start ca toata viata am vrut motoare pe lant si dupa ce am incercat cardanul ST, nu intelegeam de ce toata polemica cardan vs lant, pt ca eu nu simteam nici o diferenta ,ma refer la zgomote ,intarzieri in raspuns ,pierdere temporara a tractiunii , alunecari nedorite .Am inteles toata discutia dupa ce am mers pe GS .Intradevar la GS accelerarea si frana de motor incepe cu o pauza si un KLANC , in care se anuleaza probabil jocurile angrenajului spatele. Nu este foarte deranjant pe sosea uscata , probabil ca bmw-isti sau obisnuit ,dar exista, si eu ca neinitiat am simtit-o si probabil ca in conditii de aderenta precara micul decalaj intre acceleratie si miscarea rotii spate face diferenta . La ST nu am simtit nimic deranjant. Tragi de acceleratie si motorul pleaca inainte fara ezitari,timpi morti sau cloncaneli. Roata spate este parca legata direct si solid de mansonul de acceleratie. Celebrul moment giroscopic l-am simtit in viraje scurte abordate mai curajos in momentul cind in a doua jumatate a curbei am tras serios de acceleratie .Ceva ma ridica sau apasa pe curba , nu foarte tare si fara consecinte pe teren uscat. Nu stiu ce se intampla pe ploaie sau praf .Bineinteles ca ST nu are aceste mici inconveniente.

SUSPENSIA :La GS comparativ cu ST mi s-a parut moale , amindoua setate din fabrica si incarcate la fel .Intradevar este o diferenta intre sistemul para / tele vs clasic ,dar intr-un mod ciudat, GS atenueaza perfect pana la disparitie micile imperfectiuni ale soselei , care la ST sunt traduse intr-un murmur ce se transmite prin sa in posterior ,oferid un contact senzorial cu soseaua. La GS stai ca pe o perna groasa de puf ,nu simti nimic atunci cind soseaua este buna ,dar te trezesti din amorteala cind dai in gropi si dimburi pt ca se simt aproape la fel ca la ST. Ca o curiozitate , daca la ST in mers simti soseaua si denivelarile atunci cind apar, la GS simti motorul prin vibratii in ghidon , scarite , sa si denivelarile atunci cind apar.

CONSUM :Singurele date exact masurate la pompa . Etapa 1 317,2 km parcursi, consum de benzina : ST 13,87 L ( 4,37 L/%) si GS 13,75 L (4,33L/%), si Etapa 2 287,1 km parcursi consumand : ST 13,9 L (4,84L/%) si GS 13,5 L (4,7L/%).Per total in 604,3 km parcursi ST a consumat 27,77 L (4,59L/%) si GS 27,25 L (4,51L/%). Declar castigator la capitolul cunsum GS-ul cu o diferenta de 0,5 L in 600km. O fi mult, o fi putin, nu stiu, dar la capitolul autonomie teoretica in conditiile date, ST cu un rezervor de 23 L merge 501 km, iar GS cu 20 L numai 443 km adica cu aproape 60 km mai putin. Oricum foarte bine pt amandoua motoarele chiar daca, nu s-a mers foarte tare, eram amandoi cu pasager si bagaje. Ca o mica erata in etapa 2 ratand o intrare nesemnalizata la BG a trebuit sa mai fac un ocol de cativa km pe care nu i-am luat in calcul pt GS facand calculul si pt el pe km parcursi de mine nu pe cei reali ai GS-ului.

CONCLUZII Nu vreau sa fiu inteles gresit, ambele motoare merg foarte bine si sunt destul de apropiate, dar urcandu-ma pe GS dupa ce am mers pe ST parca am facut o calatorie cu masina timpului in trecut. Revenind, in zilele noastre pe ST, mi s-a confirmat ca am facut, aproape intamplator, alegerea cea mai buna pt mine. Evident daca mergi pe GS dupa V-Strom sau orice alta motocicleta mono sau de cca 600 cm este altceva, dar comparate strict intre ele, aproape cu regret pot spune, ca nu as face schimb. Daca ar fi sa caracterizez in cateva cuvinte GS, moale, zgomotoasa, vibratoare, ezitanta, dar comoda, iar ST linistita, dura, ferma, hotarata si de asemenea foarte comoda. Am intarziat cateva zile cu concluziile pt ca m-am tot gandit, discutand si cu prieteni BMW-isti, ce aspect esential in comportamentul GS mi s-a parut deasupra ST. La observatiile mele de genul vibreaza, ezita la plecarea de pe loc, clancane, se balanseaza la inceputul solicitarilor primeam un singur raspuns : asa e boxerul sau asa este BMW si imediat completarea : dar te obisnuiesti. Daca asa este boxerul si BMW in general, multumesc, nu am nevoie. Vlade, un sfat de la batranul tau prieten. Daca BMW este chiar pasiunea vietii tale nu fa testul cu ST, vei fi ravasit si poate nu-ti vei revenii niciodata. Iar pt cei care stati in cumpana intre cele doua nu ezitati sa testati ST-ul, macar pt a sti ce pierdeti daca nu-l luati. Eu cel putin cativa anii stau cuminte cu ce am si astept noua generatie de GS pt a o testa, mai ales ca de la anu am inteles ca va devenii disponibil si pt industria moto kriptonitul pt cadru si articulatiile basculei si poate cu el BMW sa ma atraga intr-un fel, sau macar cu noua configuratie a motorului boxer cu cilindrii paraleli. Astept si eu cu interes parerea lui Ovidiu, a lui Dan Nastase si Doru BMW cand isi vor face timp pt teste si impresii si sincer nu ma intereseaza decat care sunt cele mai rele lucruri pe care le-au intalnit mergand pe ST in comparatie cu GS, mai ales de la ultimii doi, care au sange alb-albastru in vine. Asfalt uscat tuturor si multi km de poveste !

Inca de la inceput vreau sa va spun ca nu sunt un impatimit al marcii BMW. Nu am tricouri,sepcute si alte prostii cu emblema BMW.Mi-am luat aceasta motocicleta ptr ca am vrut cea mai ”buna la toate” motocicleta,si asta si este! Dupa 12500 km ,facuti vara asta,nu regret nici o clipa.

Daca acea motocicleta cea mai ”buna la toata” era ST mi-o cumparam fara nici o retinere,dar credeti-ma nu este!

Nu acelasi lucru il poate spune Bogdan,care nu si-ar cumpara BMW nici daca ar costa doi lei! Cam atata ar da el pe un BMW! Atunci din start acest ”test” e compromis.

Cand am citit acest ”super articol” am ramas masca!Cum poti spuneasemenea aberatii?! Asa de tare m-am suparat incat nici n-am vrut sa-i mai raspund!

Inclin sa cred ( adica sunt sigur) ca acesta excursie,care pana la urma a fost faina,n-a fost decat oocazie ptr el de a face acest test.Daca pana acum desfiinta BMW-ul nefiind in cunostinta de cauza,acum dupa ce-a mers 70km pe unul sa te tii!

Nu stiu de unde atata ura si pornire ptr o persoana la varsta lui!

Oricum sunt foarte multe minciuni in acest ”articol”,asa ca n-o sa stau sa le iau in parte.

O sa-mi vad in continuare de Mobra mea ”zgomotoasa si ezitanta”,pe care sunt dispus s-o imprumut oricui vrea s-o testeze. Numai sa nu ma cheme pana la Bucuresti!

Voiam sa scriu numai lucruri frumoase despre ST. O motocicleta reusita dar care mai are inca de pus la punct unele lucruri,e la inceput de drum!

Numai zic nimic,las ”expertii” sa spuna ce-or vrea!

Mi-a facut placere ca te-am cunoscut Bogdane!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ovidiu, nu o lua personal, eu m-am referit strict la motoare si dupa ce-ti trece supararea daca vrei cu argumente gaseste punctele vulnerabile, in comparatie cu GS, ale lui ST. Sincer daca aveai cea mai mica ezitate in a face testul eu renuntam din start. Ai vazut ca nu am insistat si ai fost si tu interesat. Faptul ca testul mi-a confirmat temerile mele legate de GS a fost si pt mine o surpriza. Dupa ce am mers prima data pe a ta nici nu mai vroiam sa continui, iar sa insist pe langa Florin sa fac schimb si cu a lui, cum ma sfatuit Vlad, chiar nu mai avea rost. Nu ma asteptam la un comportament atat de diferit fata de ST. Mie nu-mi place sa pieptan sau sa o scald numai de dragul prieteniei. Eu spun de-a dreptul si nici nu ma supar daca sunt tratat la fel. Cum am mai spus sunt in primul rand interesat de ceeace este prost la ST si ce mai poate fi perfectionat, vazut prin prisma exigentelor unui proprietar BMW. Numai bine.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Teoretic boxerul e echilibrat la faza asta... pistoanele se misca la fel. Nu e V la 180 ci boxer.

Ba chiar asta e. V la 180. Flat twin :P

 

Pistoanele nu se misca la fel, se misca pe acceasi directie dar sensuri opuse. Trage dreapta nu din cauza lor ci din cauza vibrochenului :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vlade, un sfat de la batranul tau prieten. Daca BMW este chiar pasiunea vietii tale nu fa testul cu ST, vei fi ravasit si poate nu-ti vei revenii niciodata.

 

Mai Bogdane, daca o sa am ocazia, o sa merg pe ST, de curiozitate. De luat, nu o sa-mi iau pt. ca prin natura sa omul intotdeauna spera la mai bine. :)

Dupa cum stii, singurul meu contact pana acum cu ST a fost atunci pe drum spre Chamonix cand doar m-am urcat pe el. Din start insa m-a dezamagit finisarea, aspectul de "ieftin", comun japonezelor, bordul ala ca o caramida, tahometrul electronic care nu-mi place deloc si sper ca BMW sa ramana in continuare la clasicul ac (la vitezane poate e altceva dar nu ma intereseaza), spatiul ala mare si gol de sub bord, comenzile de pe ghidon banale si "japoneze" fara personalitate... (asta ca senzatie "la bord"). Calitatea costa si mereu am fost dispus sa platesc in plus pt. ea.

Cum merge... o sa vad candva... dar nu ma gandesc ca ar merge rau.

 

Oricum, cel mai important este ca tie iti place si ca nu regreti banii dati pe ea; n-am niciun dubiu ca per total e o motocicleta buna.

 

Referitor la opiniile tale despre GS, o sa fac cateva comentarii, aleator:

- la semnalizare n-am inteles prea bine daca apreciezi acea doar oprire automata sau si dispunerea butoanelor; eu gasesc ca dispunerea separata acelor butoane mari stanga/dreapta este ideala si cand am mers pe unele modele noi BMW (RT, GT) care au revenit la butonul clasic, unic, mi s-a parut tare nasol si nepractic.

- inteleg ca ST nu are indicator de treapta de viteza? model 2010 si destul de scump? :P cam nasol, BMW-urile au de peste 15ani... Tu poate zici ca nu ai nevoie dar poate altii au; iar ceea ce zici la GS ca nu stii in ce treapta ai fi este tare ciudat. Dupa ce am mers pe motoarele din seria K1300 care au putere enorma in orice treapta/turatie si chiar nu stiam (cel putin nu ma obisnuisem) in ce treapta sunt, tocmai asta apreciam apoi la oricare boxer, ca stiu mereu in ce treapta sunt. Sunt convins ca e vorba de obisnuinta.

- o greseala evidenta a ST-ului cu asezarea butoanelor de computer (unde trebuie sa-ti iei privirea de la drum) tu o minimalizezi spunand ca nu ai nevoie in timpul mersului; dar cand, acasa? sau trag pe dreapta pt. asta? d-aia il am, sa am informatiile atunci cand le vreau si asa cum ai apreciat si tu, la GS sunt acolo unde trebuie, la indemana.

- legat de frana la GS, ca vezi-Doamne prima jumatate a cursei nu prea are efect; un aspect important al unei frane bune este dozabilitatea usoara, adica s-o poti folosi rapid si eficient in functie de situatie, nu doar opreasca cat mai repede la 0. Iar ca fapt divers, ca si eficienta, GS opreste cu cativa metri mai repede decat ST.

- de parerea ta despre motor nu mai zic nimic; in unele aspecte probabil ai dreptate, in unele clar ai exagerat si indirect ii cam faci tampiti pe aia care cumpara asa ceva :P Eu simt diferenta mare in bine de la seria 1100 la seria 1200... adica la 1200 chiar nu am mai simtit mai nimic negativ. Probabil o sa spui ca e "obisnuinta"...

- frana de motor... frate, nu sunt masochist sa-mi doresc ciocnirea castilor la fiecare reducere a acceleratiei; ceea ce spui tu ar insemna smuceli permanente... daca vreau frana mai serioasa de motor, retrogradez...

- este posibil ca ridicarea greoaie de pe cricul lateral sa fie din cauza ca GS-ul, pt stabilitate, se inclina foarte mult si implicit mai greu de ridicat la loc;

- ai zis legat de vreo 2 aspecte (ex: cardan) ca nu stii cum e pe ploaie... ti s-a parut ca cei cu BMW alaturi de care ai mers, au retineri?? eu nu am... sau cred ca le am ca orice motociclist normal, care merge, logic, ceva mai preventiv. Nu se intampla nimic rau...

- ai mentionat suspensiile... pe ce setare ai facut testul?? Ovidiu are ESA. Si, ca si in alte aspecte in care se vede subiectivitatea ta, n-ai pomenit nimic de ESA si cat de eficienta si placut de utilizat este. Si asta este certitudine.

- de consum... nu te inteleg de ce blochezi de atatea zecimale la capitolul asta, mereu. Motocicleta e un hobby, frate, bucura-te de ea! Stresul tau permanent cu conumul ce iti aduce pozitiv? 0,5L % care inseamna 36 euro la o excursie de 6000km ca cea din Alpi din iunie? Merita? Nu e mai bine sa simti placerea condusului si eventual sa tii mai usor ritmul cu ceilalti? Oricum, ambele consuma absolut rezonabil pt. clasa lor.

- despre faza cu masina timpului... ce pot sa mai zic? BMW e cu multi ani in fata la inovatii; dar stiu, tu nu le apreciezi. Boxerul a fost "taticul lor" de cand lumea; daca lumea nu-l placea asa mult, fi sigur ca BMW gasea alte solutii (oricum, se pare ca nu duce lipsa) dar se pare ca oamenilor le place stilul asta arhaic, altfel nu s-ar mai vinde in draci.

Chaestii gen ESA sau RDC (control presiune pneuri) nu le-ai apreciat la BMW? Sau, da, se poate trai si fara ele... Si ASC, daca nu aparea la BMW, fi sigur ca nici Yamaha nu-l punea. Iar faptul ca cine vrea sa faca ceva enduro nu poate decupla ABS nu este clar o constrangere.

 

So... motociclete diferite, caractere diferite, pt. ca oamenii sunt diferiti. :)

Mesaj completat

Ovidiu, acum am vazut ca ai postat...nu mai pune la suflet... nu merita! Mie mi-au devenit simaptice discutiile cu Bogdan... ai vazut cata satisfactie se vede pe el cand vorbeste (negtiv, normal) despre BMW?

 

p.s. Ti-ai pus parbriz de ADV??

Editat de khk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mama, i-a ponegrit jucaria omului :P

Asta adevarata dragoste pentru BMW. E ca si cu femeile... toate au defecte, dar na, te obisnuiesti cu ele si incepi sa le iubesti.

Poate-i Bogdan Harea putin pornit pe BMW, dar nu mi s-a parut c-a fost deloc chitit sa il desfiinteze. Din contra, omul a fost atent la ceea ce credea c-or sa fie puncte slabe si chiar le-a gasit. E normal ca o motocicleta cu atatea articulatii sa fie mai dezlanata ca una cu solutii clasice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vlade in stilu tau caracteristic, iar ne-ai plimbat prin toata istoria BMW. Nu ai citit cu atentie si citezi apoximativ deturnand sensul celor spuse de mine. Eu am spus din start ca nu fac referire dacat STRICT la cele doua motoare. Duminica sa stii ca am fost trist, nu stiu daca s-a vazut, dar ma gandeam cum sa fac sa spun ceeace am simtit mergand pe GS fara sa te supar pe tine si toti prietenii cu GS. Nu mi-a fost usor crede-ma, si sincer regret ca avem pareri atat de diferite, dar eu asta sunt. Cei care ma cunost mai demult stiu. Ca sa echilibram balanta nu putem decat sa mai facem teste fiecare separat sau tot impreuna si chiar de acum sau pe viitor sa gasiti si voi ST-ului cat mai multe noduri in papura ca cele pe care le-am gasit eu GS-ului. Intradevar trebuie sa fac o corectura. cred ca parbrizul lui Ovidiu este cel normal de GS. Mi s-a parut initial mai mare si fara sa-l intreb am crezut ca este de adv. Numai bine!

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer, am citit recenzia/comparatia si mi s-a parut cat se poate de impartiala fata de vreuna din marci. BMWul boxer e foarte inchegat ca motocicleta, insa imi miroase a Harley de la o posta. Nu neaparat performanta motocicletei, ci marketing-ul si noutatea (la vremea respectiva) au dus-o unde este acum. Realitatea e ca un motor antic nu prea se poate compara cu unul modern, oricat bibilesti la el. Noul va inlatura vechiul, insa doar in timp. Suntem abia la inceput.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu spun de-a dreptul si nici nu ma supar daca sunt tratat la fel.

 

Exact asa vad si eu corect... :P

Mesaj completat

Duminica sa stii ca am fost trist, nu stiu daca s-a vazut, dar ma gandeam cum sa fac sa spun ceeace am simtit mergand pe GS fara sa te supar pe tine si toti prietenii cu GS. Nu mi-a fost usor crede-ma, si sincer regret ca avem pareri atat de diferite, dar eu asta sunt.

 

Pe mine nu ma supara deloc parerea ta; este normal ca fiecare sa-si exprime parerea personala liber, evident fara sa ne jignim.

 

Din pacate insa parerea ta pierde din credibilitate din cauza inversunarii tale anti-BMW, pe care mai ales cei care am stat cu tine la masa o stim. Asa cum poate ai vazut si ti-am spus, eu nu pun nimic la suflet.

Un alt motiv pt. care parerea ta devine mai putin credibila este ca practic nu ai spus mai nimic pozitiv (important) despre BMW; franele, suspensiile, motorul, cadrul, farul (ai zis si de asta mai demult), de fiabilitate nu mai vorbim, toate le-ai mazut mai mult sau mai putin negativ; ori, la atatia cumaparatori care le apreciaza, atatea rezultate pozitive in mai toate testarile (chiar daca tu nu crezi in ele decat cand sunt pro ce vrei tu), e greu sa vina Bogdan Harea si sa infirme cam tot.

 

Am inteles, este opinia ta si ti-o respect. Pe mine nu ma superi absolut deloc, nu ai de ce; si, bineinteles, mai ales cu atata subiectivism, nu-mi vei putea schimba parerea... deci, totul e ok. :P

 

Pt. cei care au zis ca vorbim prea mult pe acest topic despre BMW: discutiile vin si de la sine, decurg, si Bogdan le-a provocat intr-o oarecare masura si este absolut normal pana la urma, GS si ST sunt concurente directe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De gustibus non est disputandum...restul e Can Can...

 

Nu cunosc pe nici unul din cei care au postat ... nu is fan nici Yamaha nici BMW... userul @bogdan harea mi se pare a fi foarte obiectiv si sistematic is ceea ce spune si e parerea lui ...pe cand @khk si @ovideo ...pareti mai mult "ofticati" parca ca cineva nu e deacord cu voi sau nu are aceasi parere despre BMW ( asa se vede la "rece" orice scrieti acolo ca nu sunteti "fani" sau bla bla...raman doar cuvinte... eu altceva am "simtit" citind ce ati scris )

 

@Ovideo nu crezi ca ar fi corect sa fi la fel de obiectiv ca si @bogdan harea si sa iti spui parea despre ST rele/bune... nu ma intereseaza ca va fi PRo/contra...va fi doar un punct de vedere in plus :P ...pe care multi ar dori sa il citeasca... o parere despre un motor si atat...

 

Ciao

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Ovideo nu crezi ca ar fi corect sa fi la fel de obiectiv ca si @bogdan harea si sa iti spui parea despre ST rele/bune... nu ma intereseaza ca va fi PRo/contra...va fi doar un punct de vedere in plus :P ...pe care multi ar dori sa il citeasca... o parere despre un motor si atat...

Apai asta spera si el sa vorbeasca despre ST nicidecum sa arate doar partile rele. Bogdan Harea clar a venit montat pe treaba asta,sa se convinga ca sacul de bani dat pe un ST e total justificat. Cine suntem noi sa nu-l credem. Totusi,trebuie sa recunosc ca asa zisul sau test mi-a trezit dorinta de a testa un ST.Deci pentru mine cetirea respectivei evanghelii a avut totusi un efect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...