robertkiran Postat Iulie 13, 2010 Autor Share Postat Iulie 13, 2010 (editat) Deci sa raspund pe rand: Pentru Neutral: viteza maxima a fost de 100 km/h, pe autostrada. Pe drumuri nationale am mers cu 70-90 km/h. Stiu ca e putin ... dar atat poate. In cartea tehnica Vmax a ei e 95 km/h. Personal mie nu mi se pare ca trage greu. Bagajul este voluminos (cort sac de dormit etc) dar nu e exagerat de greu. In schimb nu prea mai am curaj sa ma las in curbe mai mult cu ea ... dar daca merg incet nici o problema Pentru Vrai: Am fost deja in Pitesti. Vineri 9 Iulie. Si mi-a placut mult orasul. Mi-a placut foarte mult centrul orasului (sunt o groaza de fantani arteziene). De asemenea un oras destul de curat .. sau ma rog zonele vizitate de mine. Am pus mai jos ceva poze. Dar nu-i bai ... daca vrei sa ne intalnim la un pahar eu mai stau pe aici pana vineri ... e timp. Pentru Dorucioby: multam fain mosule. Ne vedem la Cimpulung. Pentru Dane Bad: Cum sa iau mainile de pe ghidon???? In nici un caz. Mai ridic putin mana stanga de pe ghidon cand trece un motociclist pentru a-l saluta ... in rest mainile pe ghidon. Si acum continuarea povestii. Deci vineri 9 iulie o tura scurta in Pitesti, iar astazi 13 iulie o tura pe munte ... mai precis pana la Vidraru. Mers fara probleme, am plecat de aici (Maracineni) la ora 10-30, am ajuns acolo in jurul orei 12-00. Plimbat, facut poze ... etc. Am vrut sa continui pana la Balea Lac pe Transfagarasan ... si chiar am mers vreo 6 km dupa Vidraru ... dar au fost cateva obstacole: Drumul foarte prost plin de peticeli. Atentie pentru cei care merg pe transfagarasan dinspre Pitesti: de la Vidraru drumul e groaznic. Alt obstacol ... pe la ora 12-50 exact cand ma pornisem la Balea Lac a inceput sa ploua. Sunt inca incepator, nu m-am bagat la curbe pe asfalt umed si plin de gropi. Si ultima chestie .. as fi vrut sa stau o noapte acolo la Balea Lac. Cand am auzit pretul de cazare ... nu mi-a venit bine. 260 de lei camera pe noapte!!!! Parca era criza ... Deci am decis sa las Transfagarasanul pe altadata din motivele enumerate mai sus. Ar mai fi de spus ca m-am intalnit cu o groaza de motociclisti, insa majoritatea erau straini ... uf, oare ce fac motociclistii nostrii? Si inca ceva: acum doi ani cand am venit aici cu masina, monumentul electricitatii era in renovare. astazi era la fel. Am inteles ca de atunci era asa. Deci nu l-am putut vizita. Oare cati ani le trebuie ca sa il renoveze? De asemenea daca vrei sa mananci ceva ... ar fi bine sa iti iei de acasa. De acolo nu ai ce sa iti cumperi decat covrigi sau cascaval. Nu exista nici un local unde sa se poata manca. Eu am mancat jos la Capataneni ... ca la Vidraru nu am gasit nimic. Vestita Casa argeseana era in santier .... Vineri 16-07 plec spre Cimpulung Moldovenesc ... Si acum ceva poze primele din Pitesti, urmatoarele din tura de azi: Editat Iulie 13, 2010 de robertkiran Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu30 Postat Iulie 13, 2010 Share Postat Iulie 13, 2010 Si formula e tare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
VRAI Postat Iulie 13, 2010 Share Postat Iulie 13, 2010 Ok, ai mesaj cu detaliile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladdygo Postat Iulie 13, 2010 Share Postat Iulie 13, 2010 Foarte tare ! pacat ca n-ai avut si prajitor de paine... Felicitari ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yedutz Postat Iulie 13, 2010 Share Postat Iulie 13, 2010 Domn'le,jos palaria .Eu unul nu aveam curajul sa fac un traseu cu fb si mai ales cu tot sifonierul dupa mine .Am mai vazut pe un prieten cu un munte de bagaje pe vitezana cand si-a facut concediul in italia. RESPECT Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sandu07 Postat Iulie 13, 2010 Share Postat Iulie 13, 2010 cu ce-l chinuie? ce-ar trebui sa faca cu el? ture prin juru blocului? drum bun in continuare. foarte faina tura ta. astept poze si continuarea povestii. Gandeste-te singur,ce greutate suporta motorasul ala la cate bagaje are pe el plus proprietarul care are peste suta de kile..iar motorul e de 150cc.Totusi nu are motor de peste 600cc,dar felicitari oricum Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robertkiran Postat Iulie 13, 2010 Autor Share Postat Iulie 13, 2010 Sandu07 ... poate ca il chinui. Ai dreptate, am in jur de 120 kg cu echipament. Totusi sarcina maxima a lui este de 150 kg ... si bagajul nu cred ca depaseste 30 de kg. Cum am spus mai sus e voluminos dar nu e asa greu. Cele doua genti laterale le pot ridica lejer intr-o mana ... nu cred ca au mai mult de 15 kg amandoua (am in ele haine, saltea de dormit, perna etc). Cortul are 4,5 kg. Restul nu cred ca depasesc 10 kg. Deci cred ca ma incadrez in cele 150 de kg. Stiu e incarcat la maxim, si nu cred ca ii e chiar bine. De asemenea stiu ca nu are decat 150 cmc. Dar cu toate astea vreau sa ma folosesc de el. Cat ma tine il voi folosi si plimba prin tara. Cand se va strica il voi repara. Dar vreau sa ma bucur de motocicleta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
shooty13cris Postat Iulie 13, 2010 Share Postat Iulie 13, 2010 Motor mic, tura mare .Felicitari ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dezamagitoru Postat Iulie 13, 2010 Share Postat Iulie 13, 2010 In primul rand felicitari pentru tura. Foarte faina pentru un incepator. In al doilea rand felicitari ca ai facut asa o tura cu o (nu o lua in nume de rau, o zic cu drag) panarama de motoreta. Sa faci o tura lunga cu un supertouring e ca si cum te-ai duce pana la Snagov cu scuterul. Adica lipsit de glorie. Mi-ai demonstrat ca chinezoaicele nu sunt proaste, doar ca de multe ori au stapani derizorii (nu e cazul de fata). Nu in ultimul rand te felicit pentru toate remarcile malitioase pe care le primesti. Se simte invidia, si asta e de bine! Drum intins si asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dane_Bad Postat Iulie 13, 2010 Share Postat Iulie 13, 2010 OMG cred ca mergea numai pe o roata Mesaj completat sarcina maxima a lui este de 150 kg ... Dar vreau sa ma bucur de motocicleta. si daca depasesti sarcina nu e nici un bai, fabrica da sarcina maxima pt ca pana la acea greutate garanteaza ei un mers normal al motocicletei daca e greutatea mai mare nu o sa se indoaie coada ci doar o sa traga mai greu si o sa consume mai mult decat da fabricantul. atat deci bucura-te de ea la maxim si eu ma bag cu Transplantul pe rape si hartoape si cele mai groaznice forestiere si noroaie si toti ma intreaba ca nu mi-e mila? Nu domn'le ma duc pe unde vad cu ochii, daca se strica se repara sau se inlocuieste baga mare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KoKolau Postat Iulie 14, 2010 Share Postat Iulie 14, 2010 (editat) Gandeste-te singur,ce greutate suporta motorasul ala la cate bagaje are pe el plus proprietarul care are peste suta de kile..iar motorul e de 150cc.Totusi nu are motor de peste 600cc,dar felicitari oricum Trebuia sa te bagi in seama si aici ? Numai critica tu FB si alte chinezari.... Si a mea de 100cmc poate face drumuri lungi, mai bine decat aia din pozele tale Bravo robert Editat Iulie 14, 2010 de laur26 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoRocker Postat Iulie 14, 2010 Share Postat Iulie 14, 2010 nu inteleg de ce va crispati asa cand auziti de ture lungi cu chinezarii de 150 cc. pe vremurile rosii erau cupluri care faceau turul tarii cu Mobra 50, in 2 + bagaje si sigur mobra era mult mai putin fiabila decat chinezariile moderne. Erau care faceau si cu Minsk-uri sau Voshode. O comunista de 350 cc deja era motocicleta mare, iar un ural sau o nipra era "Uau" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
intrusu Postat Iulie 14, 2010 Share Postat Iulie 14, 2010 se pare ca unii au uitat pe aici (sau nici nu stiu) ca motocicleta nationala - Mobra cu cei 50 cc si 8 CP te ducea pe transfagarasan cu pasager si bagaje. si la nevoie nu schimbai doar o bujie ci o si segmentai pe drum. si era chiar distractiv. asa ca FB-ul e un mare progres. depinde ce termeni de comparatie ai "puterea a 4 cai in motoreta mobra" asa suna reclama; asa scria si in talon; 4 cai cai vedeai in reclama la tv...... "moarte sigura cu cobra dar mai sigura cu mobra" suna varianta populara a reclamei... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ozzy Postat Iulie 14, 2010 Share Postat Iulie 14, 2010 Omule felicitari pentru felul in care ai povestit si iti multumesc sincer ca ne-ai impartasit din aventura ta. Nu te laud pentru ca ai plecat la drum cu FB fiindca mi se pare normal sa pleci la drum cu ce utilaj ai in dotare. Unii de aici de pe forum nu au de unde sa stie multe amanunte desppre motociclismul de alta data. Ei sunt generatia japan-japan. Isoria e pentru fraieri. DIn anii '50 pana ain anii '80 motociclistii au batut europa pe motociclete cu o capacitate maxima de 600 cc. Totusi in mare parte motocicletele de turing nu depaseau 250 cc. De ce? Fiindca erau economice. MZ-urile de 125 cc erau cele mai obisnuite fiind si foarte fiabile cu un consum foarte mic si doar trei viteze. Viteza maxima era 80Km/h si viteza de cruaziera era 60-70. Evident ca si pe vremea aiai aveau bagaje ba erau si doi pe motocicleta si mai carau si benzina de rezerva ca nu prea se gasea pe vremea aiai. Asa ca ce a facut Robert este ceva foarte noormal si natural. In ziua de az trebuie sa pleci la drum numai daca ai minim 600 de cc sub popou si eventual sa fie noua? Cu orice motocicleta daca te porti civilizat vei face multe calatorii. Il stiti pe tipul care a facut tot desertul de la Paris- Dakar cu un fel de moped? De ala ce sa mai spunem? Robert asteptam urmatoarea calatorie prin europa pe FB dar inainte de asta nu uita de continuarea povestii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
intrusu Postat Iulie 14, 2010 Share Postat Iulie 14, 2010 (editat) @robert; zic si io o treaba despre bujia uda - am patit-o si io de mult cu mobra si asta era solutia: dupa ce opresti motorul inchide robinetul de benzina de la rezervor - in special daca urmeaza sa stea mai multa vreme - ore. inainte de a-l porni, deschide robinetul si da-i de vreo 2 ori din canaua aia care trage benzina in carburator - sau de cablul de acceleratie ca sa-i vina benzina. sper sa-ti foloseasca. asfalt uscat !! Editat Iulie 14, 2010 de intrusu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robertkiran Postat Iulie 14, 2010 Autor Share Postat Iulie 14, 2010 (editat) Multam fain Intrusu pentru sfat ... insa nu il pot pune in aplicare. Chinezii nu i-au pus la moto a mea robinet de benzina .... Editat Iulie 14, 2010 de robertkiran Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ruxi2k Postat Iulie 14, 2010 Share Postat Iulie 14, 2010 Bravo tie! faina aventura! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robertkiran Postat Iulie 17, 2010 Autor Share Postat Iulie 17, 2010 Gata. S-a terminat tura. Aseara am ajuns acasa. Am plecat la ora 5-00, am ajuns la ora 19-45. 520 km, cu peripetii. Daca pana acum nu prea am avut probleme, in ultima parte au aparut. La plecare aveam ceva emotii. Motocicleta era incarcata, si ma intrebam cum se va descurca pe serpentine. Aveam de facut Cimpulung Brasov Onesti Bacau, drum ce contine numeroase serpentine. Pana la Cimpulung am mers fara probleme. Incep serpentinele. Si acestea se pot trece lejer. Mai incet dar merge. Prima oprire la Mausoleul de la Mateias, unde fac ceva poze. Apoi inainte ... Trec de Brasov, trec de Targul Secuiesc. Apoi apare o intamplare hilara... mergeam cu viziera castii deschisa. Intra o insecta. O simt cum incepe sa urce pe barbia mea. Senzatie super nasoala. Bag un deget prin viziera castii incercand sa ii fac drum liber ganganii sa zboare .... mare greseala. Gangania imi trage o muscatura de simt o usturime si o durere cumplita. Nu, zambiti ca asa a fost. Trag urgent pe dreapta. Moto se inclina spre stanga, si trebuie sa fac un efort urias sa o tin fara sa cada. Scot casca rapid. Aratarea zbuoara. Ceea ce regret este ca nu am prins-o ... in acel moment as fi strivit-o fara mila (stiu cei care iubesc animalele vor protesta). Nu stiu ce a fost, cert e ca usturimea a persistat vreo 10 minute. In fine imi revin, fac ceva poze si plec mai departe. Trec Onestiul, Bacaul fara probleme. La vreo 26 de km de Roman opresc pentru un popas, si mai fac ceva poze. Apoi pornesc si mai merg 12 km. Moto se opreste brusc. Trag pe dreapta si incerc sa o pornesc. Nu pleaca. Nu ma alarmez, a mai facut o data chestia asta pe Autostrada Bucuresti-Pitesti. S-a rezolvat atunci prin schimbarea bujiei. Asa ca desfac carena si pun ultima bujie de rezerva. Dau sa pornesc ... nu vrea. Ups. Problema. Mecanica nu e punctul meu forte. Ma mai uit la ea, mai incerc de vreo cateva ori sa ii dau la automat ... nu vrea. Neavand ce face scot aparatul si ii fac o poza ... ultima din aceasta calatorie. Soarele arde ingrozitor, eu cu moto defecta, ora 14-33, mai aveam 200 de km pana acasa. Intreb pe la casele oamenilor daca stiu vreun mecanic de motociclete. Nimic. Opresc o duba sa ma duca pana la Roman unde sper sa gasesc un service. La inceput omul e de acord, apoi cand vede moto incarcata cu bagaj se razgandeste. Spune ca e prea grea si nu o poate ridica in duba. Incerc sa il conving ca il ajut eu, ca la vreo adica mai chem doi oameni sa ne ajute ... nu vrea. Pleaca. Hm ... nu imi place. E caldura transpir ... Ma gandesc sa cer voie la niste oameni sa pun cortul in curte la ei sa dorm pana a doua zi cand as fi gasit o solutie.Dar nu e nevoie. In zare apare un scuterist. Calare pe un scuter galben. Claxonez la greu, fac semne disperate cu mana. Omul ma vede si vine la mine. Il intreb dac ase pricepe la motoare, imi spune ca nu dar cunoaste un mecanic. Bingo. Ii cer un nr. de tel. si sun mecanicul respectiv. Alta problema nu stiu sa ii explic locul unde sunt ... dar scuteristul nu a plecat si ii explica el. Mecanicul apare calare pe un scuter in doi timpi ce paraia ma ceva ca o drujba ruseasca. Am oarece dubii de calitatile lui vazand ce "paraitoare" de scuter are. Din fericire, ma inselasem. Omul chiar se pricepea. Imi desface bujia se uita la ea, o pune la masa ... da scanteie. Apoi pune o seringa de benzina in piston ... motorul pleaca merge vreo doua secunde apoi moare. E clar, nu se alimenteaza, imi zice. Trebuie sa desfac carburatorul. Se uita la motor apoi imi da o veste trista: trebuie sa dau jos tot bagajul de pe el. Altfel nu are cum sa ajunga la carburator. Ufff ... si imi luase o ora sa il pun si sa il ancorez. Nu am ce face si il dau jos. Omul imi face moto bucati (desface carene, desface rezervorul de benzina) si in final ajunge la carburator. Ma gandeam: oare mai stie sa il faca la loc? Iarasi m-am inselat ... Deci omul desface carburatorul si gaseste camera de nivel constant goala. Asta e ... aveti carburatorul infundat. Sufla pe niste jigloare, monteaza inapoi carburatorul apoi pune o sticla de benzina in loc de rezervor si porneste motorul ... pleaca la sfert si chiar merge. Mai se uita la filtru de aer, in scutira putin ... apoi monteaza totul la loc. Moto porneste si chiar merge. Ma ajuta sa pun bagajul la loc. Toata afacerea ma costa 20 de lei. A meritat fiecare banut, omul a venit la mine in strada si a lucrat intr-un soare crancen ( a se vedea ultima poza). Nu stiu daca citeste acest forum dar ii multumesc din nou pe aceasta cale domnului Costel din localitatea Harjesti. Fara el si acum eram acolo ... In fine plec de acolo. Observ ca moto merge mai rotund, de unde trag concluzia ca problema era mai veche ... Nu am mai avut probleme pana acasa. Mai jos sant ceva poze. In incheiere mai spun o intamplare petrecuta tot in tura asta la Pitesti. Eram in parcare din piata centrala. Langa moto a mea se afla un batran cu un IJ negru. Se uita la mobra mea. Ma duc la el si intru in vorba cu el. Imi spune ca are 64 de ani si ca inca mai merge cu motocicleta. Ca a avut si MZ, si Minsk, si IJ. Regret ca in ziua aceea nu aveam aparatul foto la mine. La final mi-a spus un lucru care m-a lasat masca ... si a avut dreptate. Citez: DOMNULE,MOTOCICLETA ESTE CEL MAI NOBIL MIJLOC DE TRANSPORT. Fara cuvinte... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Csj Postat Iulie 17, 2010 Share Postat Iulie 17, 2010 am citit de la un cap la celalalt, foarte ok modul de relatare, te tine conectat. Felicitari si d'acilea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cj17wow Postat Iulie 17, 2010 Share Postat Iulie 17, 2010 Foarte frumos.La mai multe ture. Bravo pentru cum intretii motocicleta. Un mic sfat : tot oamenii au facut si motocicletele,adica vreau sa spun ca a fi mecanic nu e greu,trebuie doar sa fii atent ce desfaci sa pui la loc . Bravos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotĂśrizer Postat Iulie 17, 2010 Share Postat Iulie 17, 2010 Foarte frumoasa aventura, eu zic ca daca nu aveai problema cu carburatorul, care a piperat putin iesirea, nu aveai o iesire asa de perfecta . Ai avut noroc sa dai si peste un om de treaba, ce sa mai... BRAVO. Bine ca ti-ai pastrat optimismul. Imi place si mie ce a zis batranul acela, asa e, "MOTOCICLETA ESTE CEL MAI NOBIL MIJLOC DE TRANSPORT". Ce ai facut tu acum ar trebui sa fie o lectie pt toti romanii care nu stiu ce vor, cheltuiesc bani pe lucruri scumpe si tot nu se distreaza, romani care se vad mai sus decat sunt si au pretentii nesimtite, romani care nu cunosc modestia. Felicitari inca odata si eu te apreciez pentru ca tocmai ai demonstrat ca ai valoare si spirit de motociclist adevarat . Drum bun in continuare ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mario MT 03 Postat Iulie 17, 2010 Share Postat Iulie 17, 2010 Salutare. Felicitari din nou pentru tura, cum am zis si mai inainte, nu motocicleta face motociclistul, ci invers. Se poate face turul Romaniei si cu First Bike, si ai demonstrat asta. Pe cand si Italia? Te astept la o bere si niste paste a la italiana . Sa iti mai zic o chestie : azi m-am dus la lucru cu motocicleta, sa fac parchet in casa unei persoane, persoana fiind cam la 45 -50 de ani si care avea in curtea casei BMW R 1200 GS, full optional, motor de 20.000 euro. Dupa ce am mai vorbit un pic cu el in timp ce munceam, la un moment dat mi-a zis : 'Se vede ca esti motociclist adevarat.' Eu, cam mirat si putin rusinat, l-am intrebat de ce crede el asta. Raspunsul a fost (din ceea ce am mai povestit cu el si alta data) : 'Se vede ca nu mergi cu motocicleta numai duminica 100 de km, si apoi te dai mare in fata barului cu ea. Tu o iei la munca, mergi cu ea la munte, la plimbare, cu sotia, singur sau in grup. Folosesti motocicleta cat de des posibil si iti face placere, la fel ca si mie'. Asa ca draga robert, tu esti un motociclist adevarat, pentru ca ai folosit motocicleta chiar mai mult decat se credea posibil si ai reusit in ceea ce ti-ai propus. Si ai facut totul din placere si din pasiune pentru 2 roti. Felicitari inca o data si asfalt uscat in continuare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
blackcelnegru Postat Iulie 17, 2010 Share Postat Iulie 17, 2010 Felicitari pentru tura si respect, omule... Motociclismul se face pe sosea, la drum, nu in fata barului, cum a zis Mario mai devreme. Asfalt uscat in toate drumurile tale... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
herur Postat Iulie 18, 2010 Share Postat Iulie 18, 2010 Jur ca o sa fac si eu o tura asa....esti sursa de inspiratie, omule Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iulie 18, 2010 Share Postat Iulie 18, 2010 Bravo, superba tura! Eu am batut jumatea estica a tarii cu Mobra si Minskul acu cativa ani.. am fost la munte, la mare si pot sa-ti spun ca am multe amintiri frumoase de atunci! Exact, nu motocicleta face motociclistul ci invers! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.