Sari la conținut

Ce fel de actionare preferi: hidraulica sau cu cablu?


Hidraulic vs. cablu  

102 membri au votat

Nu ai permisiunea să votezi în acest sondaj, sau să vezi rezultate sondaj. Te rog autentifică-te sau înregistrează-te pentru a vota în acest sondaj.

Postări Recomandate

Ma gandeam sa fac un poll sa vad ce a vrea lumea... Actionare hidraulica sau cu cablu, la maneta de ambreiaj.

 

Acuma... Hidraulic e mai usor de actionat, nu iti rupe mana in oras, mai ales daca is blocaje sau ceva, in schimb cand se f ute slave cylinder - ul... coasta scump sa il repari. Pe de alta parte, cablul e mult mai ieftin si usor de inlocuit, numa ca devine suparator daca il actionezi repetat in oras.

 

Daca va mai vin in minte alte plusuri si minusuri... baga-ti-le aici :)

 

Thanks.

Editat de Dan Cata
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hidraulic doar pentru ca dispare hop-ul ala in care parca simti frecarea cablului pe teaca. E mai soft. Prefer sa dau un ban sa il repar odata la cativa ani dar in rest zi de zi sa ma bucur de o maneta mai soft.

eu am bagat motorina ca e mai ''grasa'' cu seringa pe camasa sufei de ambreiaj, pana ce a picurat putin acolo unde actioneaza deasupra capacului de ambreiaj si lucreaza foarte cursiv, fara sa agate sau sa simti hop-uri in maneta. totusi as vrea hidraulic sa nu mai stau cu grija ca se poate rupe nuca din maner.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Clar hidraulic, asa cum am la FZR-u si si la masina. Lucrezi o data mai mult cand il repari, da si mult mai rar, iar daca din cand in cand mai schimbi si lichidul hidraulic nu ai probleme in veci cu el :)

Si cand cedeaza nu face poc ca si cablul.....totusi e un ansamblu mai greu decat cel cu cablu......cam cu aprox 1kg

Editat de RaceTuning
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am bagat motorina ca e mai ''grasa'' cu seringa pe camasa sufei de ambreiaj, pana ce a picurat putin acolo unde actioneaza deasupra capacului de ambreiaj si lucreaza foarte cursiv, fara sa agate sau sa simti hop-uri in maneta. totusi as vrea hidraulic sa nu mai stau cu grija ca se poate rupe nuca din maner.

asta cu unsu ii cu doua taisuri, daca are teflon pe dinauntru ii faci mai mult rau!

 

bluetooth! :)

cum ai facut fratele meu pairing ca de doua zile ma chinui si nu recunoaste MAC-ul :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hidraulic!

Mai ales pentru motoarele de capacitate mare unde ambreiajul este dotat cu arcuri mai multe si mai tari,sa nu mai spun cand se up-gradeaza ambreiajul cu placi si arcuri race.

Am un exemplu clar legat de asta,si anume ambreiajul de la hayabusa 2008.

Cu tot ca este hidraulic s-a constatat ca apasarea repetata in mediu urban este obositoare atunci,sa decis inlocuirea arcurilor cu unele mai moi,dar in acelasi timp,sa se previna totusi patinarea lui,s-a inplementat un sistem care,la accelerare stange placile evitind patinarea.

Este putin haios pentru mine cind am citit la lansarea lui hayabusa modelul nou,ca au inventat un sistem de ambreiaj revolutionar.

Este haios pentru ca de ex Benelli Tornado a montat acest sistem pe motocicletele pregatite pentru superbike in anul 2000....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am trecut de la ambreiaj cu cablu (GS500F) la ambreiaj hidraulic (GSX650FA). Indubitabil, il consider un plus de confort (cel putin la mersul prin oras). La fel ca si ABS-ul. Votat ca atare! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hidraulic. e mult mai usor de actionat si prin oras se vede diferenta. si am vazut destui motociclistri cu cablul rupt, pe marginea drumului.

acu, ar fi interesant de aflat, cati dintre cei care isi dau cu parerea au probat ambele variante.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hidraulic. e mult mai usor de actionat si prin oras se vede diferenta. si am vazut destui motociclistri cu cablul rupt, pe marginea drumului.

acu, ar fi interesant de aflat, cati dintre cei care isi dau cu parerea au probat ambele variante.

Am probat,folosit si reparat ambele variante!

Hidraulic ramane cel mai evoluat! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am probat,folosit si reparat ambele variante!

Hidraulic ramane cel mai evoluat! :)

clar nu m-am referit la tine. :)

de fapt, n-am facut referire la cineva anume. eram curios doar daca cei care scriu aici au mai probat si cealalta varianta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Abia astept sa schimb caprita cu una care are ambreiajj hidraulic... 4 cabluri in 4000 de km in bucuresti, ultimul este de fapt un cablu de frana de la un scuter care este consistent mai gros, dar si mai greu de miscat, sper sa nu il deochi ca are doar vreo 1500, 2000 asa... moto CBR150.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cablu am si eu si mi-sa rupt de multe ori si la-m refacut pe loc.Si totusi nu-mi imaginez cum il repar pe loc pe cel hidraulic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe cablu am , cablu votez. Hidraulic nu am incercat.

 

Nu e corect. S-ar vrea o comparatie cablu-hidraulic deci ar fi corect sa voteze doar persoanele care au incercat ambele.

 

Cablu am si eu si mi-sa rupt de multe ori si la-m refacut pe loc.Si totusi nu-mi imaginez cum il repar pe loc pe cel hidraulic.

 

Poate ca cel hidraulic n-ar fi nevoie sa il repari ca nu ai avea probleme cu el. De cate ori ai reparat frana fata ca te-a lasat in drum? Hidraulicul e acelasi lucru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cablu am si eu si mi-sa rupt de multe ori si la-m refacut pe loc.Si totusi nu-mi imaginez cum il repar pe loc pe cel hidraulic.

Pe cel hidraulic il repari la fel cum repari si frana.

De cate ori ti s-a stricat frana hidraulica pe drum?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

desi n-am incercat ambreiajul hidraulic, are clar avantaje, chiar imi doresc sa pot adapta asa ceva pe mobra, dar nu cred ca se poate, zicea cineva ca a schimbat 4 cabluri in 4000 de km, prietene ai o alta problema, asa ceva n-am auzit in viata mea, undeva se freaca sau iti agata, am mers cu un cablu de ambreiaj, ros de se mai tinea in 4 fire, vreo 15000 de km si tot nu s-a rupt.

Mesaj completat

L.E.

Daca se gaseste vreun minitechincus, sa adapteze asa ceva, sunt primu client :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ambreiaj pe cablu am avut doar la prima mea motocicleta, asta se intampla in 2006, motocicleta noua, asa ca nu au aparut probleme in primii 3000 km cat am tinut-o. Apoi s-a intamplat sa am numai cu ambreiaj hidraulic. Intr-o discutie cu cel care imi repara mie motocicletele am pus si problema cablu vs hidraulic. Doar ca atunci discutam despre hidraulicul de pe Ducati-ul meu contra cablul de pe CBR-ul lui. Mi-a zis ca cel mai bun e cablul deoarece la ambreiajul hidraulic se incinge lichidul, se subtiaza si nu mai e eficient. Eu merg zi de zi in oras cu KTM 950 SMR si nu am simtit sa se intample aceasta ineficienta. Ar mai fi de spus ca cel cu care am vorbit este antiitaliene (in special anti Ducati) si projaponeze, deci sunt sigur ca a fost subiectiv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e ca si cum ai spune ca franele sunt mai putin eficiente daca se incinge lichidul, lichidele astea sunt si ele facute sa opereze la anumite temperaturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dane, te-ai saturat sa surubaresti la mobra si din plictiseala deschizi topicuri asa..subtirele? :)

Pune mana pe fiare si lasa astea..

Deloc... am acuma un k1200 rs cu slave cylinder-ul futat, simeringu de la input shaft la cutie curge si a contaminat ambreiajul.

 

In alta ordine de idei... oare cine o votat actionare cu BT/WiFi??? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...