Sari la conținut

Postări Recomandate

Am 3 seturi la activ, merg preponderent cu 400+ kg, n-am pățit niciodată ce povestești. Poate n-am fost destul de atent la faza respectivă, am să studiez la anul de acum. Mai degrabă mă panichez când dau cu scărița de asfalt încât îmi îndoaie piciorul, dar chiar și atunci cauciucurile "stau pe poziție", panica e doar în capul meu.

Nu ai "dinți de fierăstrău" pe anvelope? Am pățit la toate seturile, totuși nu am observat să mă afecteze la aderență.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Admin

În mod normal se întâmplă asta din două motive :

1. Ai mers preponderent pe drumuri mai drepte, autostrăzi și ai făcut-o fără să te apleci prea mult.

2. Ai mers mult timp cu presiune scăzută.

În ambele cazuri se formează o coamă pe suprafața de rulare.

Pune mâna și mângâie calea de rulare, curbura gumei ar trebui să fie lină și perfect concav.

Dacă este pătrațită înseamnă că de acolo este problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, tzunoi a spus:

Mda - ma duc sa le si mângâii. Da așa pe ascuns ca sa nu par dubios. Altă soluție în afară altele noi exista pentru pătrățeală?

Le iei la pilă un pic până se rotunjesc. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, l.u.v a spus:

Dacă sunt pătrațite nu ai ce să le faci.

Se vede și la ochi uzura dacă este mare.

Spatele pare aplatizat pe centru. Dupa cum se simtea ma asteptam ca fata sa fie. 
Daca le dau pe circuit nu isi revin la o forma mai aproape de forma initiala? E mai distractiv si mai ieftin. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
1 oră în urmă, ENEOS a spus:

Fixed! 

Concav = "ține apa" 😉

Corect, le încurc tot timpul.

Acum 1 oră, tzunoi a spus:

Spatele pare aplatizat pe centru. Dupa cum se simtea ma asteptam ca fata sa fie. 

Pe față nu se aplatizează.

Poate face coamă doar dacă mergi cu presiunea mică.
Pe spate se tocește pe mijloc deoarece calea de rulare este mult mai lată.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, tzunoi a spus:

Spatele pare aplatizat pe centru. Dupa cum se simtea ma asteptam ca fata sa fie. 
Daca le dau pe circuit nu isi revin la o forma mai aproape de forma initiala? E mai distractiv si mai ieftin. 

 

Du-te la munte si mergi vreo 10000 km si se rotunjesc. Ai grija la presiune si sa nu ai sarcina mare pe spate. 😀

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Leon
8 hours ago, tzunoi said:

Salut,

 Am si eu o neclaritate legata de vestitele scorpion trail 2. Sau mai bine zis plangere. De vreo 3 luni au un compoartament tare dubios si anume: cand ma aplec pe curbe totul e bine si frumos pana cand e o portiune unde efectiv pica cate grade  ca inclinare si dupa iar e ok, adica mai merg inclinate si nu se compoarta dubios. Dar partea aia in care pica e strangatoare de fesieri. Presiunea e buna - cum recomanda producatorul mobrei, caucicurile au ~5000 km si sunt umflate cum trebuie. Ce au patit de fac dubiosenia asta?

 

 

Pari sa le fi tocit  pe plat dar nu mi-as paria banii pe asta. 

Scorpion Trail duc 10-12 000 de km.

 

Daca le-ai tocit de la mers preponderent in linie dreapta, uzura se vede din balcon. 

In loc sa aiba un profil perfect rotund, sunt "trapezoide", respectiv au unghi (in loc sa fie sector de cerc) in zona in care se face tranzitul de la portiunea de rulare pe plat spre laterale. 

Asa arata o uzura inegala: 

26tyre-chane-3.thumb.jpg.9f91a3f450207c4f4acd557ef1292111.jpg

Daca te-ai procopsit cu ea, schimba instant guma respectiva. 

Sau mai las-o pe motor doar daca planifici un Bucuresti - Londra exclusiv pe autostrazi + schimbat guma in Londra. 

 

La 5000 de km, cam ciudat, dar nu exclus, daca ai bagat masiv drumuri drepte si pe sosele grunjoase.

Exista sansa sa le tocesti serios in 5000 de km daca mergi f tare/grabit pe autostrazi.

Gen traversat Ungaria, Austria si Germania pe fast forward, cu minime de 130, acelerari serioase, franari asisderea.

O tura din asta, in viteza/agresiva, mananca enorm o guma, mai ales daca rulezi pe asfalt mai grunjos. 

 

DAR, dpmdv si din experienta mea cu ele

 

Scorpion Trail este un dual compound care, la schimbari bruste de unghi, reactioneaza, uneori, ff ciudat. 

Este arhicunoscuta problema asta la ele. 

Odata ajunse pe laterala moale, salveaza situatia in ultimul moment.

Dar, mai bine fara, decat cu asa trairi. 

 

Ai suficiente alternative pt SAS. 

 

 

11 minutes ago, _Leon said:

La 5000 de km, cam ciudat, dar nu exclus, daca ai bagat masiv drumuri drepte si pe sosele grunjoase.

 

Sau oras marea majoritatea a timpului.

Editat de _Leon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Leon
16 minutes ago, _Leon said:

Scorpion Trail este un dual compound care, la schimbari bruste de unghi, reactioneaza, uneori, ff ciudat. 

Este arhicunoscuta problema asta la ele. 

Pe trail-uri mari, cu putere si cuplu serioase si kg pe masura (sorry de later edit-uri, optiunea de edit dispare f rapid). 

 

3 minutes ago, DesertEagle said:

Ai de capu' meu, asta din poza deja e trecut de plat pe mijloc, e de-a dreptul concav, nici nu stiam ca exista asa ceva. Probabil a mers cu presiune foarte mare pe spate, altfel nu-mi explic.

Da, poza de pe net, nu neaparat f radicala, dar am cautat sa fie evidenta/exemplificativa. 

Motorcyclist Magazine au avut mereu tutoriale de calitate (sub denumirea Mc Garage). 

Asta este unul: 

 

Sa tii de asemenea cont si de modul in care au trecut gumele alea prin iarna indiferent de nr de km.

Adica temperatura in garaj sau unde ai tinut motorul, daca au fost in contact cu podeaua sau nu, presiunea, cate luni a stat motorul nemiscat, samd

Poti sa ai gume noi dar trecute prin iarna ambele in contact cu solul si cu presiune mica (adica deformate). Daca a fost asa, sanse mari sa nu mai fie in mintile lor. 

Conteaza deci daca ai folosit cric lateral (ambele roti la sol), central (de obicei doar fata la sol, caci multi nu o suspenda) sau, ideal, standere si ambele roti in aer. 

 

Daca motorul este usor, cu putere si cuplu mici, nu este tragedia vietii. Le mai duci un sezon. Sa zicem, desi nu recomand asa ceva. 

Dar, daca ai motor de la 220-230 kg in sus, putere de minim un 70-80 de cai si cuplu minim tot pe acolo, hmm, nu de mirare sa le simti instant. 

 

 

Nu mai intram si in subtiltati gen reglaje ale suspensiei fiindca pe SAS ai cea mai buna suspensie electronica din categoria trail-urilor. 

Editat de _Leon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 ore, tzunoi a spus:

......cand ma aplec pe curbe totul e bine si frumos pana cand e o portiune unde efectiv pica cate grade  ca inclinare si dupa iar e ok, adica mai merg inclinate si nu se compoarta dubios. Dar partea aia in care pica e strangatoare de fesieri. Presiunea e buna - cum recomanda producatorul mobrei, caucicurile au ~5000 km si sunt umflate cum trebuie. Ce au patit de fac dubiosenia asta?

 

Salut! Eu am Michelin PR4 si imi fac la fel atunci cand, zic eu, sunt prea reci pentru cat ma inclin. Dupa ce se incalzesc nu mi se intampla. Inainte am avut Pilot Power si imi faceau la fel. Pe mine nu ma prea deranjeaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 minute, tzunoi a spus:

M-am uitat la cel din spate azi. Pare un pic patrat

05A1AD14-C0EF-483E-9AD1-146FC943BFD2.thumb.jpeg.e7024ae1e36a225320fc2c2fa9380b9a.jpeg 

Hsmbp, dacă și ăsta e cauciuc pătrat nu poate fi decât de la formula ariei cercului, pi er pătrat! :moron:

Vezi să n-ai ceva jocuri pe la basculă sau roata spate nealiniată.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, Kristian K a spus:

Sigur ai presiunea in anvelope corespunzatoare?

 

Zic ca da. Daca ma iau dupa senzori de presiune ai motocicletei. Dupa compresor variaza cu 0.1. Dupa senzori moto 2.5 cu 2.9. Dupa compresor 2.6 cu 3.0

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Leon
3 hours ago, tzunoi said:

Pai si astea apar asa, din senin, fara sa umble cineva la ea? Oricum intr-o luna, intea la iernat si vedem in primavara. Dar sunt curios de ce mergea ok si dupa s-a scimbay

 

Cel putin din poza si filmare pare cu viata suficienta in el si nu patratit.

As zice sa incerci sa te joci cu presiunea scazand-o treptat, cate 0.1 + testat comportamentul pe un drum cunoscut / virajat / pustiu.

Maxim 3.2 si minim 2.6. Mai sus/mai jos nu m-as baga.

Si sa vezi cum afecteaza manevrabilitatea.

Daca o duci la 3.1-3.2 o sa ai pata de contact ff mica = schimbare de directie aproape instanta dar motor ce se simte usor instabil/de parca merge pe sarma.

Mai jos de 2.6 iarasi nu m-as risca fiindca uzezi incorect guma.

Uneori, ceea ce scrie in cartea motocicletei/anvelopei nu este solutia ideala pentru fiecare. De-asta am zis sa te joci cu ea, vezi ce te coafeaza mai bine si poate dispar si simptomele.

Vorbim de diferente subtile, ca sa fie clar inteleasa treaba, nu iti recomand sa faci experimente radicale.

 

Mie unul nu imi plac deloc Scorpion Trail. Mi-a alunecat spatele de cateva ori.

Suspectez compozitia cauciucului, manopera italieneasca, cine stie...

Vin stas pe Ducati, au zburat undeva la sub 4000 de km, pus Michelin. Grippy bike, happy owner.

 

Tine cont si de faptul ca s-ar putea sa ai mici oscilatii de presiune vizibile lejer pe senzor/bord odata ce ai incalzit gumele (acum mai greu, dar vara vedeam mereu la Ducati in bord presiune cu 0.1 - 0.2 mai mare dupa ce incepeam sa rulez).

 

Editat de _Leon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De fiecare data cand cred ca invat ceva nou pe un forum, iluziile imi sunt spulberate.

Apare neica-nimeni si declara ritos ca inginerii de la Pirelli sunt niste ratati, vai de studiile lor, expertului lu' peste prajit i-a alunecat spatele de cateva ori. Si nu e din cauza de rider prost/ mediocru, nu, italienii sunt de vina.

Auzi, el suspecteaza compozitia cauciucurilor ca nu ar fi conform standardelor sale exigente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Să-mi bag, dacă nici Pirelli nu mai știe să facă anvelope, apelez la Danubiana.

Și să recomanzi 3,2 bari, când asta e presiunea la care ajung vara, după sute de km, înseamnă că trebuie să-l urăști zdravăn pe cel căruia îi dai sfaturi. Băieți, eu recomand să se înceapă la 4 bari și să se crească cu 0,1 bari la 100 de km, vara, pentru o experiență deplină.

Bine că ăia care au proiectat mobra sunt niște cretini, recomandă presiuni aiurea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...