Sari la conținut

Postări Recomandate

Vizitator _Leon
8 hours ago, tzunoi said:

Salut,

 Am si eu o neclaritate legata de vestitele scorpion trail 2. Sau mai bine zis plangere. De vreo 3 luni au un compoartament tare dubios si anume: cand ma aplec pe curbe totul e bine si frumos pana cand e o portiune unde efectiv pica cate grade  ca inclinare si dupa iar e ok, adica mai merg inclinate si nu se compoarta dubios. Dar partea aia in care pica e strangatoare de fesieri. Presiunea e buna - cum recomanda producatorul mobrei, caucicurile au ~5000 km si sunt umflate cum trebuie. Ce au patit de fac dubiosenia asta?

 

 

Pari sa le fi tocit  pe plat dar nu mi-as paria banii pe asta. 

Scorpion Trail duc 10-12 000 de km.

 

Daca le-ai tocit de la mers preponderent in linie dreapta, uzura se vede din balcon. 

In loc sa aiba un profil perfect rotund, sunt "trapezoide", respectiv au unghi (in loc sa fie sector de cerc) in zona in care se face tranzitul de la portiunea de rulare pe plat spre laterale. 

Asa arata o uzura inegala: 

26tyre-chane-3.thumb.jpg.9f91a3f450207c4f4acd557ef1292111.jpg

Daca te-ai procopsit cu ea, schimba instant guma respectiva. 

Sau mai las-o pe motor doar daca planifici un Bucuresti - Londra exclusiv pe autostrazi + schimbat guma in Londra. 

 

La 5000 de km, cam ciudat, dar nu exclus, daca ai bagat masiv drumuri drepte si pe sosele grunjoase.

Exista sansa sa le tocesti serios in 5000 de km daca mergi f tare/grabit pe autostrazi.

Gen traversat Ungaria, Austria si Germania pe fast forward, cu minime de 130, acelerari serioase, franari asisderea.

O tura din asta, in viteza/agresiva, mananca enorm o guma, mai ales daca rulezi pe asfalt mai grunjos. 

 

DAR, dpmdv si din experienta mea cu ele

 

Scorpion Trail este un dual compound care, la schimbari bruste de unghi, reactioneaza, uneori, ff ciudat. 

Este arhicunoscuta problema asta la ele. 

Odata ajunse pe laterala moale, salveaza situatia in ultimul moment.

Dar, mai bine fara, decat cu asa trairi. 

 

Ai suficiente alternative pt SAS. 

 

 

11 minutes ago, _Leon said:

La 5000 de km, cam ciudat, dar nu exclus, daca ai bagat masiv drumuri drepte si pe sosele grunjoase.

 

Sau oras marea majoritatea a timpului.

Editat de _Leon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vizitator _Leon
16 minutes ago, _Leon said:

Scorpion Trail este un dual compound care, la schimbari bruste de unghi, reactioneaza, uneori, ff ciudat. 

Este arhicunoscuta problema asta la ele. 

Pe trail-uri mari, cu putere si cuplu serioase si kg pe masura (sorry de later edit-uri, optiunea de edit dispare f rapid). 

 

3 minutes ago, DesertEagle said:

Ai de capu' meu, asta din poza deja e trecut de plat pe mijloc, e de-a dreptul concav, nici nu stiam ca exista asa ceva. Probabil a mers cu presiune foarte mare pe spate, altfel nu-mi explic.

Da, poza de pe net, nu neaparat f radicala, dar am cautat sa fie evidenta/exemplificativa. 

Motorcyclist Magazine au avut mereu tutoriale de calitate (sub denumirea Mc Garage). 

Asta este unul: 

 

Sa tii de asemenea cont si de modul in care au trecut gumele alea prin iarna indiferent de nr de km.

Adica temperatura in garaj sau unde ai tinut motorul, daca au fost in contact cu podeaua sau nu, presiunea, cate luni a stat motorul nemiscat, samd

Poti sa ai gume noi dar trecute prin iarna ambele in contact cu solul si cu presiune mica (adica deformate). Daca a fost asa, sanse mari sa nu mai fie in mintile lor. 

Conteaza deci daca ai folosit cric lateral (ambele roti la sol), central (de obicei doar fata la sol, caci multi nu o suspenda) sau, ideal, standere si ambele roti in aer. 

 

Daca motorul este usor, cu putere si cuplu mici, nu este tragedia vietii. Le mai duci un sezon. Sa zicem, desi nu recomand asa ceva. 

Dar, daca ai motor de la 220-230 kg in sus, putere de minim un 70-80 de cai si cuplu minim tot pe acolo, hmm, nu de mirare sa le simti instant. 

 

 

Nu mai intram si in subtiltati gen reglaje ale suspensiei fiindca pe SAS ai cea mai buna suspensie electronica din categoria trail-urilor. 

Editat de _Leon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 ore, tzunoi a spus:

......cand ma aplec pe curbe totul e bine si frumos pana cand e o portiune unde efectiv pica cate grade  ca inclinare si dupa iar e ok, adica mai merg inclinate si nu se compoarta dubios. Dar partea aia in care pica e strangatoare de fesieri. Presiunea e buna - cum recomanda producatorul mobrei, caucicurile au ~5000 km si sunt umflate cum trebuie. Ce au patit de fac dubiosenia asta?

 

Salut! Eu am Michelin PR4 si imi fac la fel atunci cand, zic eu, sunt prea reci pentru cat ma inclin. Dupa ce se incalzesc nu mi se intampla. Inainte am avut Pilot Power si imi faceau la fel. Pe mine nu ma prea deranjeaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 minute, tzunoi a spus:

M-am uitat la cel din spate azi. Pare un pic patrat

05A1AD14-C0EF-483E-9AD1-146FC943BFD2.thumb.jpeg.e7024ae1e36a225320fc2c2fa9380b9a.jpeg 

Hsmbp, dacă și ăsta e cauciuc pătrat nu poate fi decât de la formula ariei cercului, pi er pătrat! :moron:

Vezi să n-ai ceva jocuri pe la basculă sau roata spate nealiniată.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, Kristian K a spus:

Sigur ai presiunea in anvelope corespunzatoare?

 

Zic ca da. Daca ma iau dupa senzori de presiune ai motocicletei. Dupa compresor variaza cu 0.1. Dupa senzori moto 2.5 cu 2.9. Dupa compresor 2.6 cu 3.0

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Leon
3 hours ago, tzunoi said:

Pai si astea apar asa, din senin, fara sa umble cineva la ea? Oricum intr-o luna, intea la iernat si vedem in primavara. Dar sunt curios de ce mergea ok si dupa s-a scimbay

 

Cel putin din poza si filmare pare cu viata suficienta in el si nu patratit.

As zice sa incerci sa te joci cu presiunea scazand-o treptat, cate 0.1 + testat comportamentul pe un drum cunoscut / virajat / pustiu.

Maxim 3.2 si minim 2.6. Mai sus/mai jos nu m-as baga.

Si sa vezi cum afecteaza manevrabilitatea.

Daca o duci la 3.1-3.2 o sa ai pata de contact ff mica = schimbare de directie aproape instanta dar motor ce se simte usor instabil/de parca merge pe sarma.

Mai jos de 2.6 iarasi nu m-as risca fiindca uzezi incorect guma.

Uneori, ceea ce scrie in cartea motocicletei/anvelopei nu este solutia ideala pentru fiecare. De-asta am zis sa te joci cu ea, vezi ce te coafeaza mai bine si poate dispar si simptomele.

Vorbim de diferente subtile, ca sa fie clar inteleasa treaba, nu iti recomand sa faci experimente radicale.

 

Mie unul nu imi plac deloc Scorpion Trail. Mi-a alunecat spatele de cateva ori.

Suspectez compozitia cauciucului, manopera italieneasca, cine stie...

Vin stas pe Ducati, au zburat undeva la sub 4000 de km, pus Michelin. Grippy bike, happy owner.

 

Tine cont si de faptul ca s-ar putea sa ai mici oscilatii de presiune vizibile lejer pe senzor/bord odata ce ai incalzit gumele (acum mai greu, dar vara vedeam mereu la Ducati in bord presiune cu 0.1 - 0.2 mai mare dupa ce incepeam sa rulez).

 

Editat de _Leon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De fiecare data cand cred ca invat ceva nou pe un forum, iluziile imi sunt spulberate.

Apare neica-nimeni si declara ritos ca inginerii de la Pirelli sunt niste ratati, vai de studiile lor, expertului lu' peste prajit i-a alunecat spatele de cateva ori. Si nu e din cauza de rider prost/ mediocru, nu, italienii sunt de vina.

Auzi, el suspecteaza compozitia cauciucurilor ca nu ar fi conform standardelor sale exigente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Să-mi bag, dacă nici Pirelli nu mai știe să facă anvelope, apelez la Danubiana.

Și să recomanzi 3,2 bari, când asta e presiunea la care ajung vara, după sute de km, înseamnă că trebuie să-l urăști zdravăn pe cel căruia îi dai sfaturi. Băieți, eu recomand să se înceapă la 4 bari și să se crească cu 0,1 bari la 100 de km, vara, pentru o experiență deplină.

Bine că ăia care au proiectat mobra sunt niște cretini, recomandă presiuni aiurea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 hours ago, _Leon said:

Dar sunt sigur ca stii sa faci diferenta intre critica adusa unui model de anvelopa si cea adusa unei marci.

 

21 hours ago, _Leon said:

Suspectez compozitia cauciucului, manopera italieneasca,

Spune-ne ce înțelegi din citatul ăsta îngroșat și vei demonstra cine ești. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, _Leon a spus:

Luci, nu o baga. Nu e cazul.

Nu sunt rare cazurile in care, producatorul motocicletei recomanda o presiune iar cel al anvelopei alta. Ce parere ai despre asta?

Asta o data.

Doi - Tu nu ai experimentat niciodata cu presiunea in rotile de sosea, jucandu-te cu valori crescute sau scazute/treptat din 0.1 in 0.1 bari?

Nu ai experimentat niciodata cu gume de alte dimensiuni  decat cele recomandate de producator?

Pentru ca o latime mai mare/mica (respectiv un alt profil al balonului) aduce alta manevrabilitate?

Sau pentru ca guma cu latimea X, indicele de greutate y si cel de viteza z este recomandata pentru motor mai puternic/mai greu si atunci iti pica mai bine intr-un concediu lung cu bagaje multe + pasager?

Sincer, urmez indicațiile producătorului de motorete. Concret: fac furca la un gsxr1000 din 2010. Furcă USD, reglaje peste reglaje, ulei 2,5w (atunci am aflat că există așa ceva), strâng totul la cuplu și îi zic omului să facă o tură. El insistă să merg eu. Pun casca, mă sui și plec. Prima impresie: eurofighter, nene! A doua impresie: ce naiba are ghidonul de gândește singur, parcă dansează mobra. A treia: Pirelli Corse (sau cum se scrie) alunecă la frânarea din capătul străzii, intră abs. Logic, erau reci, asfaltul rece etc. Vin glonț înapoi, duc mobra lângă furtunul cu manometru, proprietarul mirat: ce s-a întâmplat? Man, ai roata față moale rău, nu ai observat? El cică: parcă da. Pun manometrul: 1,8 în loc de 2,5. Încă o dată am avut dreptate.

Alte dimensiuni nu am pus niciodată pe mobrele mele, pe prima că abia știam cum se schimbă treptele, pe actuala că n-am chef de experimente sau de controale cu ridicare de talon. 110/80 r19 cu 150/70 r17, adică ce se recomandă la V-strom. Am folosit Metzeler Tourance (două seturi), apoi Next (unul sau două), iar acum sunt la al treilea set de Scorpion trail 2, pentru că nu dezamăgește. Se comportă decent pe forestier (nici eu nu forțez), admirabil pe asfalt uscat și mult peste așteptări pe ploaie. La 12 mil setul nu găsesc ceva mai bun. Am pus și cu marcaj G (pentru GS-uri), fără a observa plusuri sau minusuri. La mine spatele are viață scurtă, merg +90% cu pasager și bagaj mult. Dar am un principiu: mai ieftin setul de gume decât un ghips. Până acum a funcționat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aaaa, derapaje am mai servit și eu, dar pe asfalt alunecos, pe pete de ulei sau diesel, frunze, noroi, praf, nisip.

Chiar azi mă întreabă soția (cu ea în spate am peste 90.000 km, că solo rar scap): ție nu îți este frică să te inclini?! 

Am rămas interzis. I-am răspuns că nu, pentru că de asta mă costă atât anvelopele, de aia servisez anual furca (uneori și de două ori), de asta am pus amortizorul spate Hyperpro. Ca să nu stau cu stres pe curbe. Și mă dau pe curbe de ajunge ea cu cizma pe asfalt.

Deci la mine, pneurile astea sunt geniale.

P.S. - V-strom 650, 67 cai (sau câți or mai trăi), nu rachete. Cuplu... ce o mai fi rămas, parcă 65 Nm din fabrică (posibil să mă înșel).

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum preferi. Dacă minte soția, mint și eu. Aveam 50 kg de bagaj și m-am lăsat mai cu tupeu pe o curbă la dreapta pe coborâre. Mi-a sucit piciorul de am crezut că îmi rămâne în urmă, iar soția mi-a spus că a simțit cu i-am agățat și ei cizma. N-am făcut poză atunci, că era cam nervoasă.

Repet: nu vorbesc doar să mă aflu în treabă, că nu câștig nimic dacă mint.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...