Sari la conținut

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 4,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Interesant, n-am luat in calcul marca asta... ai apucat sa le probezi? Cu indicele de greutate cum sta treaba?

1. Am in jur de 7000 km cu ele si sunt OK, 5k mai fac sigur.

2. In cazul motocicletei cu rezervorul plin si fara pilot si pasager distributia masei este: fata 125 kg si spate 120 kg. Indicele pentru anvelopa spate este 75 si se poate incarca pana la sarcina de 387 kg , iar pe fata am 55, aici incarcare suportata de anvelopa este 220kg. Practic pe spate am o rezerva de 267 kg, iar pe fata 95kg. Deci, nu sunt probleme, eu cantaresc 87 kg, iar sotia 69 kg, plus bagaje....., ne incadram pe date.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am avut probleme pe uscat si apa pe unde am fost, iar drumul a fost divers si 80% cu pasager. Dupa cum vezi sunt STORM_furtuna, apa..englezii le apreciaza pentru ca acolo chiar au nevoie de asa ceva. In primii km cred ca nu vrei sa pui genunchiul jos, se incalzesc putin mai greu, dupa aceea nu-s probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Am facut si eu calculele dupa datele de mai sus, dar am un alt rezultat!?

Omul a spus ca i-a scazut presiunea cu pana la un bar, 1,02atm nu 0,11atm si eu am propus ecart +10C -20C de aici pleci si vei da peste valorile aproximate de mine. Nu e nevoie sa treci presiunea in SI ca barul si atmosfera sunt direct proportionale. In rest ce scrii tu e corect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu ce ai testat tu, la o diferenta de temperatura de 30 C un 1bar scadere inseamna presiune initiala de 10 bar.

 

Ps

Nu ma crezi cearta-te cu Charles.

Nu ma refer la spune omul, am luat in consderare afirmatia ta care este eronata din start, datele de calcul nu sunt corecte!!.

1. Daca doresti o scadere cu 1 bar/1 atm (diferenta este mica intre bar si atm) plaja/variatia de temperatura nu poate sa fie 30grd C, asa cum afirmi, trebuie sa schimbi domeniul de variatie al temperaturii, astfel:.

Daca pornesti de la +10grdC cum am calculat mai sus si presiunea scade de la 2 atm la 1 atm, adica scadere cu 1 atm/1 bar, ce se obtine?!

P1=2 atm si P2=1 atm

T1=10+273,15=283,15K P1 :T1=P2:T2 , 2:283,15=1: T2 , T2=141,57 K, adica t(grd C)= 141,57-283,15= - 131,58 grdC, iar DIFERENTA de la +10grd C la -131,58 grdC este

- 121,58 grd C, ce sa zic? o temperatura de trei ori mai scazuta decat la Polul NORD !!

2. Daca doresti sa ai variatia de 30 grd C si la final sa ai 1 atm, atunci initial trebuie sa ai 1,11 atm(am calculat mai sus) , si deci nu ai 10 atm !!

In final ce varianta doresti? :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ma refer la spune omul, am luat in consderare afirmatia ta care este eronata din start, datele de calcul nu sunt corecte!!.

1. Daca doresti o scadere cu 1 bar/1 atm (diferenta este mica intre bar si atm) plaja/variatia de temperatura nu poate sa fie 30grd C, asa cum afirmi, trebuie sa schimbi domeniul de variatie al temperaturii, astfel:.

Daca pornesti de la +10grdC cum am calculat mai sus si presiunea scade de la 2 atm la 1 atm, adica scadere cu 1 atm/1 bar, ce se obtine?!

P1=2 atm si P2=1 atm

T1=10+273,15=283,15K P1 :T1=P2:T2 , 2:283,15=1: T2 , T2=141,57 K, adica t(grd C)= 141,57-283,15= - 131,58 grdC, iar DIFERENTA de la +10grd C la -131,58 grdC este

- 121,58 grd C, ce sa zic? o temperatura de trei ori mai scazuta decat la Polul NORD !!

2. Daca doresti sa ai variatia de 30 grd C si la final sa ai 1 atm, atunci initial trebuie sa ai 1,11 atm(am calculat mai sus) , si deci nu ai 10 atm !!

In final ce varianta doresti? :hug:

Intram intr-o polemica fara rost deci problema era asa:

omul a spus ca i-a scazut presiunea cu un bar eu am luat la extrema ca sa accentuez ca in mod normal e imposibil ca avand temperaturile T1=10C si T2=-20C presiunea sa scada atat doar daca initial avea aprox 10bar

Avem un sistem de doua ecuatii cu doua necunoscute

P1/T1=P2/T2

P1-P2=1bar T1 stim, T2 stim, scaderea de presiune stim

putem afla P1 si P2

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dedant, daca teoretic pui o frina puternica pe fata, de se ridica spatele complet de pe asfalt, la 5 grd inclinatie, cam ce greutate este pe roata fata? Stiu ca te pricepi la calcule, chiar ma intereseaza rezultatul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dedant, daca teoretic pui o frina puternica pe fata, de se ridica spatele complet de pe asfalt, la 5 grd inclinatie, cam ce greutate este pe roata fata? Stiu ca te pricepi la calcule, chiar ma intereseaza rezultatul.

 

Jagi, ti-am atasat calculul, sper sa se vada OK, si sa intelegi scrisul, nu am scanner-ul acasa. Ai rezulatul final si explicatiile. Eu cred ca la o frana puternica te ridici mai mult de 5grd, in fine se poate face si pt 15 -20grd. Ideea este ca la 5 grd inclinare, 8,6% din masa totala a motocicletei incarca fata(calculul este la gol!!, iar tu il ajustezi).

post-74268-0-21139700-1454169334_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dedant, daca teoretic pui o frina puternica pe fata, de se ridica spatele complet de pe asfalt, la 5 grd inclinatie, cam ce greutate este pe roata fata? Stiu ca te pricepi la calcule, chiar ma intereseaza rezultatul.

salut

imi cer scuze ca ma bag, dar la o franare puternica, cu ridicarea rotii din spate, eu as zice ca toata greutatea motocicletei sta pe roata din fata, ba chiar mai mult, daca tinem seama si de inertie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@dedant68, tu ai luat in calcul distributia greutatii la coborarea unui plan inclinat, cu ambele roti in contact cu suprafata de rulaj si in stationare sau MRU (miscare rectiline uniforma).

 

 

JAGI, problema pusa de tine contine mai multe variabile. In primul rand, distributia centrului de greutate fata de cele doua axe si centrul metacentric, geometria cadrului, trailul si rake-ul, etc., unei motociclete determina forta de franare necesara pentru a intra in "stoppie". De mentionat ca in unele configuratii acest lucru este imposibil, spre exemplu la multe motoare de tip chopper guma fata va rupe aderenta cu mult inainte ca spatele sa inceapa sa se ridice.

 

Functie de coeficientul de frecare (determinat de compozitia gumelor si a asfaltului), gumele pot oferi o decelaratie de cca 0.5-0.8g (pe uscat ABS-ul intra cam pe la 0.8-0.9g) pentru cele de strada si cam maxim 1.2g pentru gumele racing (g=9.8m/s2).

 

Formula fortei este F = m * a,

 

deci forta maxima teoretica ce se poate exercita pe roata din fata a unei motociclete la franare este F = m * 1.2g sau daca preferi, 20% mai mult decat greutatea totala.

 

Practic insa, forta sau greutatea maxima pe roata din fata este de maxim 60-70% din greutatea totala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil ca Jagi ar vrea sa stie care este apasarea normala la anvelopa fata (%KgF din greutatea motocicletei).

Daca nu aplicati teorema de variatie a impulsului nu o veti afla niciodata.

Back to school :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@you4hgx

 

Planul inclinat te ajuta pentru distributia greutatii, altfel teoretic nu poti sa faci niciun calcul. Unghiul de 5 grd inclinare este mic, si dupa cum vezi 21 kg se transfera pe fata, La kaw 12, la gol 125 kg este masa pe fata si 120 pe spate. Daca se adauga 21 kg, se ajunge la 145 kg pe model teoretic de plan inclinat. La franare apare o miscare decelerata unde intervine acceleratia

a=dv: dt, dar nu se stie viteza de la care se face franare si timpul de oprire, deja lucrurile se complica pentru ca nu sunt date. In cazul in care sunt date se rezolva simplu cu ecuatii diferentiale. Cu un coeficient de inertie poti face o aproximatie la calculul de mai sus, dar repet unghiul de inclimare este direct proportiional cu viteza si forta de frecare/franare pe roata din fata.


» Post actualizat in 30 Jan 2016 19:23

Probabil ca Jagi ar vrea sa stie care este apasarea normala la anvelopa fata (%KgF din greutatea motocicletei).

Daca nu aplicati teorema de variatie a impulsului nu o veti afla niciodata.

Back to school :)

Te-ai uitat putin peste ea ca sa vezi de ce ai nevoie? Te astept cu o aplicatie.. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc Dedant dar eu am facut demult calculele astea :) Singurul lucru la care m-am blocat de cateva ori a fost variatia petei de contact care influenteaza direct frecarea dinamica (rostogolire fara alunecare). E frumoasa problema dar nu am descurcat-o fara niste nomograme gasite pe net.

Va mai trebuie niste date: ampatament, pozitia centrului de greutate (se poate simplifica a fi fix desi nu e deloc realist), incarcare statica fata-spate (simplificat 50-50), masa (200 kg de exemplu) si evident un sistem de referinta.

Daca imi permiteti, am sa citesc doar discutia voastra. Multumesc pt intelegere :)

 

Inca ceva - renuntati la dinamica punctului material pentru ca nu e corect.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Caesar,

 

Nu cred ca ai treaba cu variatia impulsului, aici nu e vorba de transferul energiei la ciocnire ci de o acceleratie negativa (deceleratie), limitata de coeficientul de frecare. Cum spuneam, practic gumele pot oferi o forta de franare (deceleratie) maxima de 1.2g in conditii de pista si de cca 0.5-0.8g pe strada.

 

 

@dedant68

 

Nu conteaza unghiul planului inclinat, forta maxima sau greutatea pe roata fata nu mai creste dupa ce a inceput "stoppie"-ul si este determinata exclusiv de forta de franare. Da, forta de franare este influentata de distributia greutataii dar nu despre asta e vorba aici. Dealtfel, in cazul stoppie-ului nu se mai pune problema distributiei greutatii fata-spate deoarece exista un singur punct de contact.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Caesar,

 

Nu cred ca ai treaba cu variatia impulsului, aici nu e vorba de transferul energiei la ciocnire ci de o acceleratie negativa (deceleratie), limitata de coeficientul de frecare. Cum spuneam, practic gumele pot oferi o forta de franare (deceleratie) maxima de 1.2g in conditii de pista si de cca 0.5-0.8g pe strada.

F=dp/dT, a scris mai sus corect colegul nostru. E o teorema fundamentala a mecaniciisi se foloseste nu doar in cazul ciocnirilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cesar, daca doresti, o putem rezolva in modul urmator:

- esti cu motorul pe pista si un amic iti cronometreaza timpul de cand incepi franarea/ mai clar durata/

- se noteaza si viteza de la care ai inceput franarea;

- coeficient de franare( asfalt, anvelopa);

Dar, din acesta problema nu o sa calculezi unghiul de inclinare, ci doare distributia de mase...

 

Jagi, a pus problema invers, a dat unghiul si sa calculez masa raportata pe fata, dar fara viteza, timp de oprire, coeficienti de frecare, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu vroiam sa stiu daca exista pericol de dejantare sau explozie la stopie. Ma bucur ca sint oameni care pot calcula. Eu eram as la fizica mecanicii in liceu, insa din cauza ca sint electronist, am uitat aproape tot.

 

Insa e clar, fara a cunoaste formule matematice, daca faci un stopie meserias, aproape la 90grd, viteza spre 0km/h, toata masa motoretei este pe anvelopa fata. Corect?

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu vroiam sa stiu daca exista pericol de dejantare sau explozie la stopie. Ma bucur ca sint oameni care pot calcula. Eu eram as la fizica mecanicii in liceu, insa din cauza ca sint electronist, am uitat aproape tot.

 

Insa e clar, fara a cunoaste formule matematice, daca faci un stopie meserias, aproape la 90grd, viteza spre 0km/h, toata masa motoretei este pe anvelopa fata. Corect?

Corect, G(greutatea motocicletei este pe verticala/normala la suprafata orizontala). Totul se duce pe fata la stop total.

» Post actualizat in 30 Jan 2016 20:01

Daca verifici pentru anvelope fata coeficientul de incarcare la indicele 55 este 220 kg, iar un motor are 250kg (sa zic zx12) , daca-l aduc la 90 grd pentru 2-3 sec crezi ca va exploda fata? eu nu cred..oricum nici nu pot sa fac asa ceva, poate tu ... La r6/r1 greutate este mai mica ( sub 200 are un motor) deci riscul de explozie este redus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Insa e clar, fara a cunoaste formule matematice, daca faci un stopie meserias, aproape la 90grd, viteza spre 0km/h, toata masa motoretei este pe anvelopa fata. Corect?

Pana im 90grd si 0km/h chiar mai mult de atat ca se aduga si inertia care-ti da ocomponeta suplimentara pe normala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Michelinul era in voga maxima in 2006, cind a cistigat Hayden MGP-ul. Dupaia s-a mers numai din inertie. Numai ca ceilalti chiar au venit cu modele mai performante.Deaia si revin acum in MGP, sa mai evolueze putin.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...