Jump to content

Recommended Posts

Va salut.Am o intrebare:Pot sa pun un cauciuc mai lat de 190in loc de 180? pe yamaha fz6?

Multumesc.

Da, dar sincer nu te ajuta la nimic.

In plus, daca pui 190/50 si nu 190/55 va fi chiar mai rau.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 4.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut baieti! o intrebare de incepator.. Vreau sa schimb cauciucurile la batrana mea.

A mea are dimensiunea cauciucului de 160/60/17. Daca ii pun 170/60/17 ar fi diferente mari la ciclistica,viteza sau alti factori influentabili?

Link to post
Share on other sites

A venit si vremea mea sa pun eterna intrebare "ce cauciucuri sa pun?" :))

E vorba de vaca mea, Varadero de 1000, 250 kg gabarit... interesul principal e aderenta, inclusiv pe ud, dar parca nici n-as vrea ceva pe care sa le rod in 5000 km. Macar vreo 15.000 km sa duca...

Pana acum am o varianta, Michelin Pilot Road 4. Ceva pareri, alte optiuni?

Link to post
Share on other sites

A venit si vremea mea sa pun eterna intrebare "ce cauciucuri sa pun?" :))

E vorba de vaca mea, Varadero de 1000, 250 kg gabarit... interesul principal e aderenta, inclusiv pe ud, dar parca nici n-as vrea ceva pe care sa le rod in 5000 km. Macar vreo 15.000 km sa duca...

Pana acum am o varianta, Michelin Pilot Road 4. Ceva pareri, alte optiuni?

Anakee 2

Link to post
Share on other sites

Buna seara,

Ma numesc sorin si e prima oara cand intru pe acest forum, nu prea ma pricep la moto asa ca apelez catre cunoscatori . Anul trecut am achizitionat un Honda Hornet 600 S din 2001.

Anul acesta cand va incepe sezonul sunt nevoit sa schimb gumele deoarece cele actuale au atins martorul de uzura. Doream sa achizitionez Pirelli Diablo Srada insa am citit ceva review-uri despre ele si nu sunt incantat.

Detin 800 ron pentru gume, merg doar stradal, sunt incepator.

Ce gume imi recomandati (as dori ceva ce se descurca sj pe ploaie )?

 

Va rog sa imi explicati si treaba cu DOT :) . Am tot citit pe aici si am tot vazut acest "DOT" care momentan nu imi spune nimic.

 

Multumesc,

Sorin

Edited by Mares Sorin
Link to post
Share on other sites

DOT se refera la data fabricatiei... 4 cifre, primele 2 sunt saptamana, urmatoarele 2 sunt anul (ex 0116 - saptamana 1, ianuarie, 2016). Cu cat mai noi, cu atat mai bine.

Link to post
Share on other sites

Buna seara,

Ma numesc sorin si e prima oara cand intru pe acest forum, nu prea ma pricep la moto asa ca apelez catre cunoscatori . Anul trecut am achizitionat un Honda Hornet 600 S din 2001.

Anul acesta cand va incepe sezonul sunt nevoit sa schimb gumele deoarece cele actuale au atins martorul de uzura. Doream sa achizitionez Pirelli Diablo Srada insa am citit ceva review-uri despre ele si nu sunt incantat.

Detin 800 ron pentru gume, merg doar stradal, sunt incepator.

Ce gume imi recomandati (as dori ceva ce se descurca sj pe ploaie )?

 

Va rog sa imi explicati si treaba cu DOT :) . Am tot citit pe aici si am tot vazut acest "DOT" care momentan nu imi spune nimic.

 

Multumesc,

Sorin

La bugetul pe care il ai si pentru ca esti oricum incepator as lua Pilot Power pe fata si Pilot Power 2ct pe spate. Sunt bune si pe ploaie.

DOT-ul este saptamana si anul de fabricatie al anvelopei, trebuie sa cauti pe marginea anvelopei un patratel care are inclus in el 4 cifre, de exemplu 4015 inseamna saptamana 40 din anul 2015.

Link to post
Share on other sites

Va salut.Am o intrebare:Pot sa pun un cauciuc mai lat de 190in loc de 180? pe yamaha fz6?

Multumesc.

daca crezi ca o sa rezolvi si la ITP cand mergi .....

si la eventuale controale RAR /ISCTR /Control Trafic

o gramada de probleme in plus

 

Da, dar sincer nu te ajuta la nimic.

In plus, daca pui 190/50 si nu 190/55 va fi chiar mai rau.

+1

Link to post
Share on other sites

Salutare, in primavara trebuie sa schimb cauciucurile,eu fiind incepator e primul set pe care il schimb.Ce imi recomandati pentru strada? eu ma gandeam la Michelin Pilot Road 3, insa am vazut ca exista si 4. Care este diferenta intre ele?

Link to post
Share on other sites

Salut.Sunt incepator si nu ma pricep la moto. As vrea sa schim anvelopele si nu stiu ce sa aleg. Este un BMW 650f din 1995,in acest moment este echipat cu Metzeler Tourance. Ce parere aveti despre Pirelli Ssorpion sau Michelin Anakee 3.Va multumesc.

Link to post
Share on other sites

Salut.Sunt incepator si nu ma pricep la moto. As vrea sa schim anvelopele si nu stiu ce sa aleg. Este un BMW 650f din 1995,in acest moment este echipat cu Metzeler Tourance. Ce parere aveti despre Pirelli Ssorpion sau Michelin Anakee 3.Va multumesc.

 

Poți încerca Heidenau, nu greșești!

Eu la 650 am pus Pirelli MT60 și au și alea fost faine.

Link to post
Share on other sites

Michelin Pilot Road 4.

Bune pentru @ionut lucian si al sau motor :)

Edited by ZAPPY
Link to post
Share on other sites

Daca mi-oi mai cumpara Michelin :-L

Guma de iarna Michelin Alpin - explozie si facuta ferfenita pe autostrada in Ungaria la 120 Km/h.

Un cadou placut de sarbatori. A... fara vreo legatura ca din anvelopele moto Michelin sar bucati :)

 

post-14189-0-28652800-1454054064_thumb.jpg

post-14189-0-38874700-1454054072_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites

intrebarea clasica: avea presiunea ok?

la temperaturile care au fost a scazut presiunea cu pana la 1 bar in decurs de 1-2 zile (testat).

cateva sute de kilometri legati la presiune mica si se poate intampla si asta

Link to post
Share on other sites

Ai senzatia ca sunt incepator si trebuie sa imi spui ca presiunea in roti se verifica/regleaza? :) Multumesc pentru grija - stiu ca fanilor Michelin le e greu sa creada si cand se dau cu masina peste cap sau intra cu motoretutza in sant :)

 

Pe scurt, Michelin face anvelope (uneori) periculoase.


» Post actualizat in 29 Jan 2016 15:56

Te-a simtit guma ca esti hater Michelin si s-a razbunat! :crack:

 

Pe C am, culmea, Michelin. Iti dai seama ca la schimbul de roti din primavara le arunc la gunoi.

Edited by Cesar
Link to post
Share on other sites

intrebarea clasica: avea presiunea ok?

la temperaturile care au fost a scazut presiunea cu pana la 1 bar in decurs de 1-2 zile (testat).

cateva sute de kilometri legati la presiune mica si se poate intampla si asta

Nu stiu ce ai testat tu, la o diferenta de temperatura de 30 C un 1bar scadere inseamna presiune initiala de 10 bar.

 

Ps

Nu ma crezi cearta-te cu Charles.

Edited by vlad58
Link to post
Share on other sites

Nu stiu ce ai testat tu, la o diferenta de temperatura de 30 C un 1bar scadere inseamna presiune initiala de 10 bar.

 

Ps

Nu ma crezi cearta-te cu Charles.

 

 

Care Charles... Charles Aznavour? Ti-am mai zis sa nu mai faci calcule dupa ce ai golit spirtiera...

 

Zimbruta, stai linistit, legea transformarii izocore confirma scaderea presiunii cu 1 bar la o scadere a temperaturii de la 30 de grade la 20 de grade (la volum constant)

Edited by yo4hgx
Link to post
Share on other sites

Care Charles... Charles Aznavour? Ti-am mai zis sa nu mai faci calcule dupa ce ai golit spirtiera...

 

Zimbruta, stai linistit, legea transformarii izocore confirma scaderea presiunii cu 1 bar la o scadere a temperaturii de la 30 de grade la 20 de grade (la volum constant)

Inainte sa te apuci sa latri si sa dai din coada bucurandu-te ca m-ai prins cu fofarlica pune mana pe un manual de fizica. Gradele sunt Kelvin. Adica la +10C avem 283,15K la -20C avem 253,15K (30 grade diferenta) adica "reductia" e Px0,894.

Q.E.D

Deci Zimbruta nu te bucura asa tare, ai pana daca nu aveai aproximativ 10bar si ai ajuns la aprox 9bar..

Edited by vlad58
Link to post
Share on other sites

Salut,

Am facut si eu calculele dupa datele de mai sus, dar am un alt rezultat!?

Temperatura intiala se presupunem ca a fost +100C in ziua A, iar presiunea P1 este necunoscuta dupa cum se afirma in enunt.

Vom calcula temperatura T1pentru ziua A in grade Kelvin pentru ca legea transformarii izocore( Jaques Charles/V=ct) opereaza cu temperaturi absolute

(grade Kelvin). Ecuatia de baza este: T(k)=t 0C +273,15

T(A) = 10+273,15=283,15K, temperatura in ziua A

T(B) = -20+273,15=253,15K, temperatura din ziua cu B, cea cu temperatura -20 0C. Sa presupunem ca in ziua B presiunea masurata in anvelope era

1 atm/1,02bar(dar discutam in atm)

Ecuatia matematica a legii transformarii izocore este: P1 :T1=P2:T2 . In cazul nostru putem scrie ca:

P1/283,15=1/253,15, rezulta ca P1= 283,15 x 1:253,15=1,11 atm. Practic in ziua A, cea cu temp. +10grd C in anvelope presiunea a fost de 1,11 atm. Deferenta intre cele doua presiuni in functie de variatia temperaturii de la +100C la -200C este de 0,11 atm.

In plus, aceste cresteri/descresteri de temperatura in mediul exterior nu ar trebui sa ne ingrijoreze pentru ca nu produc variatii semnificative de presiune in anvelope. Daca de la +100C intr-o dimineata de vara si o presiune de 2,4 atm in anvelope, temperatura la pranz ajunge la+400C, noua presiune in anvelope va fi 2,65 atm, de o crestere de 0,25 atm. Dar, trebuie luat in calcul si temperatura asfaltului special vara, cumulata cu cadura degajata in urma frecarii intre asfalt si anvelopa. Dar si aici, pentru un calcul teoretic de la +100C la +800C, diferenta este de 0,59atm intre P1 si P2, de fapt cresterea presiunii in anvelope la 80grdC.

 

Numai bine,

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...