Sari la conținut

Postări Recomandate

Probabil ca Jagi ar vrea sa stie care este apasarea normala la anvelopa fata (%KgF din greutatea motocicletei).

Daca nu aplicati teorema de variatie a impulsului nu o veti afla niciodata.

Back to school :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@you4hgx

 

Planul inclinat te ajuta pentru distributia greutatii, altfel teoretic nu poti sa faci niciun calcul. Unghiul de 5 grd inclinare este mic, si dupa cum vezi 21 kg se transfera pe fata, La kaw 12, la gol 125 kg este masa pe fata si 120 pe spate. Daca se adauga 21 kg, se ajunge la 145 kg pe model teoretic de plan inclinat. La franare apare o miscare decelerata unde intervine acceleratia

a=dv: dt, dar nu se stie viteza de la care se face franare si timpul de oprire, deja lucrurile se complica pentru ca nu sunt date. In cazul in care sunt date se rezolva simplu cu ecuatii diferentiale. Cu un coeficient de inertie poti face o aproximatie la calculul de mai sus, dar repet unghiul de inclimare este direct proportiional cu viteza si forta de frecare/franare pe roata din fata.


» Post actualizat in 30 Jan 2016 19:23

Probabil ca Jagi ar vrea sa stie care este apasarea normala la anvelopa fata (%KgF din greutatea motocicletei).

Daca nu aplicati teorema de variatie a impulsului nu o veti afla niciodata.

Back to school :)

Te-ai uitat putin peste ea ca sa vezi de ce ai nevoie? Te astept cu o aplicatie.. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc Dedant dar eu am facut demult calculele astea :) Singurul lucru la care m-am blocat de cateva ori a fost variatia petei de contact care influenteaza direct frecarea dinamica (rostogolire fara alunecare). E frumoasa problema dar nu am descurcat-o fara niste nomograme gasite pe net.

Va mai trebuie niste date: ampatament, pozitia centrului de greutate (se poate simplifica a fi fix desi nu e deloc realist), incarcare statica fata-spate (simplificat 50-50), masa (200 kg de exemplu) si evident un sistem de referinta.

Daca imi permiteti, am sa citesc doar discutia voastra. Multumesc pt intelegere :)

 

Inca ceva - renuntati la dinamica punctului material pentru ca nu e corect.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Caesar,

 

Nu cred ca ai treaba cu variatia impulsului, aici nu e vorba de transferul energiei la ciocnire ci de o acceleratie negativa (deceleratie), limitata de coeficientul de frecare. Cum spuneam, practic gumele pot oferi o forta de franare (deceleratie) maxima de 1.2g in conditii de pista si de cca 0.5-0.8g pe strada.

 

 

@dedant68

 

Nu conteaza unghiul planului inclinat, forta maxima sau greutatea pe roata fata nu mai creste dupa ce a inceput "stoppie"-ul si este determinata exclusiv de forta de franare. Da, forta de franare este influentata de distributia greutataii dar nu despre asta e vorba aici. Dealtfel, in cazul stoppie-ului nu se mai pune problema distributiei greutatii fata-spate deoarece exista un singur punct de contact.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Caesar,

 

Nu cred ca ai treaba cu variatia impulsului, aici nu e vorba de transferul energiei la ciocnire ci de o acceleratie negativa (deceleratie), limitata de coeficientul de frecare. Cum spuneam, practic gumele pot oferi o forta de franare (deceleratie) maxima de 1.2g in conditii de pista si de cca 0.5-0.8g pe strada.

F=dp/dT, a scris mai sus corect colegul nostru. E o teorema fundamentala a mecaniciisi se foloseste nu doar in cazul ciocnirilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cesar, daca doresti, o putem rezolva in modul urmator:

- esti cu motorul pe pista si un amic iti cronometreaza timpul de cand incepi franarea/ mai clar durata/

- se noteaza si viteza de la care ai inceput franarea;

- coeficient de franare( asfalt, anvelopa);

Dar, din acesta problema nu o sa calculezi unghiul de inclinare, ci doare distributia de mase...

 

Jagi, a pus problema invers, a dat unghiul si sa calculez masa raportata pe fata, dar fara viteza, timp de oprire, coeficienti de frecare, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu vroiam sa stiu daca exista pericol de dejantare sau explozie la stopie. Ma bucur ca sint oameni care pot calcula. Eu eram as la fizica mecanicii in liceu, insa din cauza ca sint electronist, am uitat aproape tot.

 

Insa e clar, fara a cunoaste formule matematice, daca faci un stopie meserias, aproape la 90grd, viteza spre 0km/h, toata masa motoretei este pe anvelopa fata. Corect?

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu vroiam sa stiu daca exista pericol de dejantare sau explozie la stopie. Ma bucur ca sint oameni care pot calcula. Eu eram as la fizica mecanicii in liceu, insa din cauza ca sint electronist, am uitat aproape tot.

 

Insa e clar, fara a cunoaste formule matematice, daca faci un stopie meserias, aproape la 90grd, viteza spre 0km/h, toata masa motoretei este pe anvelopa fata. Corect?

Corect, G(greutatea motocicletei este pe verticala/normala la suprafata orizontala). Totul se duce pe fata la stop total.

» Post actualizat in 30 Jan 2016 20:01

Daca verifici pentru anvelope fata coeficientul de incarcare la indicele 55 este 220 kg, iar un motor are 250kg (sa zic zx12) , daca-l aduc la 90 grd pentru 2-3 sec crezi ca va exploda fata? eu nu cred..oricum nici nu pot sa fac asa ceva, poate tu ... La r6/r1 greutate este mai mica ( sub 200 are un motor) deci riscul de explozie este redus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Insa e clar, fara a cunoaste formule matematice, daca faci un stopie meserias, aproape la 90grd, viteza spre 0km/h, toata masa motoretei este pe anvelopa fata. Corect?

Pana im 90grd si 0km/h chiar mai mult de atat ca se aduga si inertia care-ti da ocomponeta suplimentara pe normala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Michelinul era in voga maxima in 2006, cind a cistigat Hayden MGP-ul. Dupaia s-a mers numai din inertie. Numai ca ceilalti chiar au venit cu modele mai performante.Deaia si revin acum in MGP, sa mai evolueze putin.

Editat de JAGI
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu vroiam sa stiu daca exista pericol de dejantare sau explozie la stopie. Ma bucur ca sint oameni care pot calcula. Eu eram as la fizica mecanicii in liceu, insa din cauza ca sint electronist, am uitat aproape tot.

 

Insa e clar, fara a cunoaste formule matematice, daca faci un stopie meserias, aproape la 90grd, viteza spre 0km/h, toata masa motoretei este pe anvelopa fata. Corect?

Nu conteaza unghiul la care te ridici decat nesemnificativ (te ajuta sa calculezi decceleratia), practic indiferent de unghi greutatea pe fata depaseste greutatea motocicletei si a incarcaturii (pilot, pasager, zacusca, ce mai ai pe-acolo). Componenta verticala a incarcarii e fix greutatea totala pe motocicleta, ca nici nu te ridici si nici nu cobori in sol, forta totala include si componenta orizontala care poate adauga pe circuit inca aproximativ 50% (la 1G ai rezultanta de 1.42g).

 

Doar ca un cauciuc un indice de incarcare X kilograme e calculat sa aibe o marja de siguranta solida, minim 1.5 si chiar si mult peste 2. De ce? Pentru ca daca vrei sa reziste la incarcari dinamice, incarcarea statica e proiectata mult mai mare, nu de alta dar nu mergi pe o suprafata perfect plana fara nici un fel de ondulatii ca sa ai incarcare constanta in rulaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O recomandare de cauciuc spate pentru un hornet model 2008 ? Mers normal ploaie/uscat. As vrea sa incerc pe 190 mai mult din motive estetice dar sunt curios daca ar fi mai durabil fata de 180. M-ar interesa ceva durabil si calitativ. Bridgestone BT023 sunt ok ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de sfaturi SzilAAgyi si ZAPPY , ieri au ajuns Michelin-urile PR 4....mai ramane sa vina si vremea buna sa le schimb.Am vazut restul comentariilor despre ce s-a intamplat la auto si in teste la Sepang, sper sa nu patesc la fel :-L ....nu am un stil de mers agresiv, deci sper sa fie ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O recomandare de cauciuc spate pentru un hornet model 2008 ? Mers normal ploaie/uscat. As vrea sa incerc pe 190 mai mult din motive estetice dar sunt curios daca ar fi mai durabil fata de 180. M-ar interesa ceva durabil si calitativ. Bridgestone BT023 sunt ok ?

BT023 sint pt. touring si pt. moto grele nu pt. viespe, incearca altceva daca vrei Bridgestone

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, ma intereseaza sa imi pun un set dunlop d212. Ele fiind orientate pentru pista dar legale si pe sosea doream sa aflu ceva pareri de la cineva care le-a folosit pe strada. Se incalzesc greu, cum se comporta?

 

In afara de ploaie si frig nu au vreo contraindicatie.

Pe ce motocicleta le montezi?

Set nou?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...