victor_wts Postat Martie 6, 2013 Share Postat Martie 6, 2013 Salutare! Cum era cam liniste pe aici deschid si eu o noua disputa Ce ma sfatuiti sa aleg din lista de mai jos pt al meu fz6 de 76CP???? de mers merg destul de linistit si drumuri lungi fiind la inceput (3000KM facuti) dar incet incet vreu sa merg si putin mai tare si vreu sa stea binisor si pe curbe. Care din ele tin mai bine pe ud, rece si care tin in jur de 7000Km (Stiu stiu si flori nu vreu ) -Pilot Power - 873 lei -Pilot Power 2ct - 998 lei (vreu sa stiu care e diferenta practica intre simplu si 2ct din cate am citit eu 2ct este mai tare pe mijloc ceea ce pt fata nu ar fi foarte indicat) -BT-016PRO - 961lei -Qualifier II - 1010 lei -Pirelli Diablo Rosso 2 - 1009 lei combinatie (in ideea andurantei si ca au profil asemanator) -Pilot road 2 spate (care este mai scump decat 2ct) - Pilot Power fata (fiind mai moi decat 2ct iar fata se toceste mai greu) - 994 lei -Pilot Power 2ct spate - Pilot Power fata 946 lei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Martie 6, 2013 Share Postat Martie 6, 2013 Salutare! Cum era cam liniste pe aici deschid si eu o noua disputa Ce ma sfatuiti sa aleg din lista de mai jos pt al meu fz6 de 76CP???? de mers merg destul de linistit si drumuri lungi fiind la inceput (3000KM facuti) dar incet incet vreu sa merg si putin mai tare si vreu sa stea binisor si pe curbe. Care din ele tin mai bine pe ud, rece si care tin in jur de 7000Km (Stiu stiu si flori nu vreu ) -Pilot Power - 873 lei -Pilot Power 2ct - 998 lei (vreu sa stiu care e diferenta practica intre simplu si 2ct din cate am citit eu 2ct este mai tare pe mijloc ceea ce pt fata nu ar fi foarte indicat) -BT-016PRO - 961lei -Qualifier II - 1010 lei -Pirelli Diablo Rosso 2 - 1009 lei combinatie (in ideea andurantei si ca au profil asemanator) -Pilot road 2 spate (care este mai scump decat 2ct) - Pilot Power fata (fiind mai moi decat 2ct iar fata se toceste mai greu) - 994 lei -Pilot Power 2ct spate - Pilot Power fata 946 lei In primul rand 7000km tin toate din cele pe care le-ai scris, la puterea motoretei tale. Deci te poti astepta sa te tina si mai mult. Pilot Power e un cauciuc de conceptie veche, cu fata mai moale decat spatele, dar monocomponent. Multa lume mutumita de el, am mers si eu cu el si nu i-am gasit hibe la mers normal. Pilot Power 2 ct, din ce s-au dat prietenii mei - bun pe curbe, rau pe franare puternica, se duce taras in loc sa faci stoppie de exemplu. Cu Qualifier II nu am mers dar din review-uri par a fi bune. Am mers cu Qualifier I care era sa zicem mediocru, asta II cica e imbunatatit f mult si e bicomponent, e nou ca tehnologie, s-ar putea sa fie ce trebuie. Cu Pirelli am mers doar cu Diablo ala vechi in mod civilizat, era un cauciuc bun- dar mergeam incet pe atunci. Combinatiile de Michelin trecute de tine sunt logice, dar nu stiu daca merita osteneala. Conduc acum un XX cu cauciucuri Michelin Pilot Road 2 si la mers repejor dar totusi civilizat nu le-am gasit nici o hiba, merg bine si pe curbe si pe franare. Oricum chiar si la cele care sunt pereche din fabrica normal fata e mai moale decat spatele. Era pe site la Michelin un tabel cu nivelele de aderenta ale diverselor modele si care e mai moale,care e bicomponent,daca il gasesc il pun aici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
enemy2day Postat Martie 6, 2013 Share Postat Martie 6, 2013 am un cauciuc michelin pe care scrie DOT W8CT 879T ce an e asta??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Martie 6, 2013 Share Postat Martie 6, 2013 1879, prima transa de cauciuc pur de pe plantatia unde lucra unchiul Tom. Joke! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bocosb Postat Martie 6, 2013 Share Postat Martie 6, 2013 Asa dar poti umbla INCET si cu grija si cu gume SH plastifiate sau maturate daca doresti economie, Aici e problema.. cand iti doresti economie nu iti cumperi motor de peste 15.000 euro E ca si cum ti-ai lua ferarri si l-ai pune pe gaz sau i-ai face reviziile la un service de cartier Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
enemy2day Postat Martie 6, 2013 Share Postat Martie 6, 2013 gata, am gasit aici: http://www.barrystiretech.com/dotcoding.html pe langa codul ala la mine mai scrie si 4802....adica a 48a sapt din 2002 )))) aflu si eu acum cu ce cauciuc umblu, noroc cu topicul ))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fatal Fury Postat Martie 6, 2013 Share Postat Martie 6, 2013 Salutare! Care din ele tin mai bine pe ud, rece si care tin in jur de 7000Km (Stiu stiu si flori nu vreu ) Qualifier II am eu pe R1 ...sunt gandite pentru ...ritm alert pe uscat.Nu fac casa buna cu asfaltul umed.Uita de ele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Martie 6, 2013 Share Postat Martie 6, 2013 din ce intrebi tu, am mers doar pe Diablo Corsa si Pilot Power 2CT. parerea mea e asa: Diablo Corsa: sunt gume ok care tin multi Km. in schimb nu am putut avea incredere in ele si pe curbe nu puteam apleca motorul. Pilot Power 2ct le-am avut cateva mii. gume relativ bune daca nu tragi tare. in schimb la fel cum zicea nico mai sus. pe franare nu prea ma ajutau. fata imi lasa urma pe asfalt, iar pe curbe la un mers ceva mai agresiv, am inceput sa simt cum rupea aderenta. dar daca mergi decent nu ai probleme cu ele. nu pot face comparatie pe ploaie, pt ca nu prea am prins ploaie cu ele cat le-am avut. in locul tau as cumpara Power Pure sau Power One. ambele sunt mai moi decat Pilot Power. asta asa pt inceput sa inveti motoreta cum se comporta. dupa aia poti trece la ceva mai de anduranta, pt ca vei cunoaste cat de cat motorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmd Postat Martie 6, 2013 Share Postat Martie 6, 2013 daca am inteles bine acum au scos michelin power supersport o combinatie intre pure si one + o noua tehnologie folosita vorba de marketing "e revolutionara":) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
victor_wts Postat Martie 6, 2013 Share Postat Martie 6, 2013 Qualifier II am eu pe R1 ...sunt gandite pentru ...ritm alert pe uscat.Nu fac casa buna cu asfaltul umed.Uita de ele. Cand spuneam umed tocmai vroiam sa evit a spune ud. Daca ma prinde vreo ploaie de vara stau pana se opreste si dupa plec mai departe "tiptil tiptil" ) Mai important este comportamentul pe vreme mai rece pana acum am mers pana la 15 grade si nu cred ca am sa merg mai jos de 10 grade. In situatia asta ce feedback poti sa imi dai? Cat de repede se incalzesc pe motorul tau? Am citit prin review-uri ca BT-016PRO si Qualifier II stau mai prost la capitolul ud dar pe uscat si peste 10 grade ar tr sa fie ok nu? Pilot Power 2ct le-am avut cateva mii. gume relativ bune daca nu tragi tare. in schimb la fel cum zicea nico mai sus. pe franare nu prea ma ajutau. fata imi lasa urma pe asfalt, iar pe curbe la un mers ceva mai agresiv, am inceput sa simt cum rupea aderenta. Despre Pilot Power simplu aceleasi probleme? In comparatie cu 2ct cum este? Tind spre a incerca Pilot Power daca e sa raman pe Michelin. in locul tau as cumpara Power Pure sau Power One. ambele sunt mai moi decat Pilot Power. asta asa pt inceput sa inveti motoreta cum se comporta. dupa aia poti trece la ceva mai de anduranta, pt ca vei cunoaste cat de cat motorul. Nu vreu sa sar bugetul alocat de ~1000 daca e sa sar iau direct Pilot Power 3 care inlocuieste Power Pure sau Pilot Road 3 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Martie 7, 2013 Share Postat Martie 7, 2013 Despre Pilot Power simplu nu stiu nimic. Pe ploaie orice guma se comportă ok daca nu fortezi si mergi cu cap. Am mers cu D211 pe ploaie. Făcea figuri doar cand vroiam eu sau forţam. Cred ca Pilot Power 2ct e cel mai indicat. Legat de power one sau pure, as zice sa mai tai de undeva si sa nu te gasesti la gume. E un factor important pt motor si viata ta. Multi si-au rupt gâtul mergând pe costuri sau încercând personaje cu gume tari. Pilot road nu e echivalent cu pilot Power sau power pure. Ce zici tu de 15 grade, nu e frig. Frig e sub 10 grade. Ploaie, am mers cu Pilot Power pe ploaie torentiala. Daca nu esti bolovan, nu ai pb Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Martie 7, 2013 Share Postat Martie 7, 2013 Aici e problema.. cand iti doresti economie nu iti cumperi motor de peste 15.000 euro E ca si cum ti-ai lua ferarri si l-ai pune pe gaz sau i-ai face reviziile la un service de cartier Nu intelegi filosofia celor cu bani . Ban la ban trage, si banii "stau" doar in bunuri, acestia se recupereaza. Atunci costurile de exploatare conteaza. Este cu adevarat INADMISIBIL ca o guma sa tina doar 3000km, chiar in conditii de forja. Dar cu legile fizicii nu te joci. Supermotoare de sute de cai putere inseamna mase. Iar masele mobile au inertie. Si asta o sa vedeti ca...costa! Hai sa ne jucam un pic cu fizica: Cand pui in miscare o masa ai nevoie de o forta egala cu masa respectiva inmultita cu acceleratia pe care doresti sa o imprimi mobilului respectiv. Acceleratia se defineste ca raportul intre Dv si Dt, respectiv Dv/Dt. Haideti sa luam o acceleratie rezonabila la care te poti astepta de la un motor cat de cat performant, respectiv 100km/h sau circa 27 m/s, in circa 5 secunde. Asta inseamna o acceleratie de circa 5,5 metri/secunda la patrat, adica cam jumatate din acceleratia gravitationala. Forta necesara pentru a misca masa respectiva este m*a, adica la un motor de 100kg -550N , iar la un motor de 320kg (Triumpf Rocket) 1760N, adica de 3 ori mai MARE!. Acuma problema este cum imprimi aceasta forta, in ce o sprijini? Normal ca in ( sol, pista, sosea). Cu alte cuvinte forta de frecare trebuie sa fie mai mare sau cel putin egala cu forta de tractiune, altfel elementul prin care imprimi mobilului acesta forta (roata in acest caz) derapeaza. Astfel un motor de 3 ori mai greu decat o "capra de munte", necesita o forta de frecare de 3 ori mai mare ca sa STEA pe sosea. Daca la deplasarea lineara lucrurile nu stau asa de prost, in curbe se mai adauga si forta centrifuga care la randul ei depinde tot de masa si "streseaza" suplimentar anvelopele. Oricum devine clar ca uzura elementului care asigura frecarea (gumelor) este si ea inevitabila proportionala cu greutatea mobilului, asa ca nu trebuie sa ne mire patania lui Zoran. Cu alte cuvinte masele mari pot fi gestionate onorabil doar la viteze mici, de aceea n-o sa vedeti niciodata pe sosea monstri superperformanti. Motorul ideal va fi intotdeuna usor si puternic, de aceea auziti mereu vorbindu-se de raportul putere/masa, adica caii putere pe kilogram. Asa ca daca vrei cu orice pret un animal imens sub tine (care sa impuna "RESPECT") trebuie sa accepti si limitarile respective privind capabilitatea "sportiva" a monstrului, sau costurile legate de chinuirea anvelopelor daca mergi sportiv. Daca din pdv. teoretic forta de frecare nu depinde de marimea suprafetei de contact (mp), tehnologic lucrurile stau cu totul altfel: Cum obtii frecarea? 1. In cazul motoarelor de teren frecarea se obtine sa zicem la "nivel macroscopic", adica prin proptirea profilului cramponat in macroasperitatile terenului. Din acest motiv pe teren nu prea conteaza calitatea cauciucului ci doar cramponajul cat mai eficient. Din acest motiv gumele enduro sunt trapezoidale in sectiune(pentru a expune cat mai mult profil terenului) De aceea mitas-urile plastifiate se comporta comparabil cu heidenau-urile sau TKC80 de exemplu. Tot pentru a exploata cat mai bine frecarea, motoarele de teren sunt cu atat mai eficiente cu cat indicele putere/masa este mai mare, adica motorul mai usor si cat mai puternic pentru a putea dezvolta acceleratii apropiate de g (acceleratia gravitationala) ceea ce ar insemna ca se pot urca teoretic vertical. 2. Pe sosea insa lucrurile stau cu totul altfel. Acolo problema aderentei se traduce prin cat de eficient se "imbuca" microasperitatile asfaltului/betonului cu microasperitatile cauciucului, astfel incat gumele sa asigure tractiunea necesara unei acceleratii sportive, in acelasi timp fara frecari exagerate care sa creasca consumul de combustibil. Din nou notiuni contradictorii. La fel ca si tipul optim de profil "slick" pentru sosea uscata versus profil de evacuare a apei. Aici intervine cu adevarat calitatea cauciucului. Cu cat acesta este mai moale acesta "umple" microasperitatile soselei. De aceea aderenta este maxima cand gumele sunt incalzite si minima cand sunt reci (vara/iarna). Adica cat mai moi posibil. De aceea cauciucul cu DOT mai nou este mai aderent, pentru ca pastreaza uleiurile volatile initiale cu care este impregnat si care il fac maleabil. De aceea gumele se pastreaza optim la racoare si ferite de lumina solara (ultravioletele pietrifica cauciucul). Acuma problema este ca guma nu e fixa, aceasta se rostogoleste si incet, incet se scurge in microasperitatile soselelor -Gumele plastifiate sau maturate pana la "pietrificare" si luciu nu se "dizolva" in asfalt si de aceea unele dintre ele tin incredibil de mult. In schimb se si comporta mizerabil mai ales pe ploaie si in special la franari bruste cand te duci ca sania, sau la viraje, unde derapeaza imediat si risti sa cheltui vb. colegului mai mult pe o tija de titan decat pe o guma performanta si....SCUMPA pentru ca se termina repede. 3. Un element important in uzura gumelor este stilul de conducere, adica modul in care folosesti tractiunea si franarea, atat la drum drept cat mai ales in viraje. Cei care conduc linistit (accelereaza progresiv, reduc viteza din timp la curbe in frana de motor, nu abuzeaza de frane) exploateaza la maximum durata de viata a gumelor, fiind in acelasi timp mereu in siguranta(avand mereu marja de rezerva). In schimb "sportivii" tin aproape tot timpul gumele mai mult sau mai putin in derapaj continuu atat la accelerare cat si la franare sau in curbe si nu trebuie sa se mire daca sunt nevoiti sa scoata bani din buzunar la fiecare 3-5 mii de km. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fatal Fury Postat Martie 7, 2013 Share Postat Martie 7, 2013 Cand spuneam umed tocmai vroiam sa evit a spune ud. Daca ma prinde vreo ploaie de vara stau pana se opreste si dupa plec mai departe "tiptil tiptil" ) Mai important este comportamentul pe vreme mai rece pana acum am mers pana la 15 grade si nu cred ca am sa merg mai jos de 10 grade. In situatia asta ce feedback poti sa imi dai? Cat de repede se incalzesc pe motorul tau? Se incalzesc foarte repede .Se infig excelent .Tehnologie de curse dar "road legal" . Dupa 3000 km nu sunt semne evidente de uzura Odata ma prins ploaia si desi mergeam in modul "avarie" ,motocicleta dansa toata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yzulyka Postat Martie 7, 2013 Share Postat Martie 7, 2013 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator little wayne Postat Martie 7, 2013 Share Postat Martie 7, 2013 Mno,acum am inteles.La cluj caucioacele nou se pun in beci la invechit si se scot dupa minim 5 ani cand poti pune poliozorul/pila pe ele si nu mai reusesti sa le uzezi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Martie 7, 2013 Share Postat Martie 7, 2013 Si daca, intre timp ai vandut motorul pentru care era destinat cauciucul de masina "maturat", il pui la masina din dotare. No asa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristilvk Postat Martie 7, 2013 Share Postat Martie 7, 2013 subiectul anvelopelor nu va muri niciodata pt unii conteaza s para grase si sa nu se toceasca, sa patineze la franare pt unii conteaza sa te tina lipit de asfalt si sa ai aderanta maxima pe viraje si la franare - ceea ce este si corect Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmd Postat Martie 7, 2013 Share Postat Martie 7, 2013 singurele cauciucuri cu are am mers blana pe ploaie torentiala masinile erau oprite pe margine,pot spune ca asta era menirea lor(sa tina pe ploaie,aruncau apa extraordinar de bine) ,pentru uscat si temperaturi ridicate erau panarame totale alunecau de nu se putea merge cu ele michelin pilot sport Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Martie 7, 2013 Share Postat Martie 7, 2013 Mno,acum am inteles.La cluj caucioacele nou se pun in beci la invechit si se scot dupa minim 5 ani cand poti pune poliozorul/pila pe ele si nu mai reusesti sa le uzezi Mai mult decat atat si dupa ce se fac slick-uri luam brisca si le taiem alte creste, ca Anthony Hopkins Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Martie 7, 2013 Share Postat Martie 7, 2013 Se incalzesc foarte repede .Se infig excelent .Tehnologie de curse dar "road legal" . Dupa 3000 km nu sunt semne evidente de uzura Odata ma prins ploaia si desi mergeam in modul "avarie" ,motocicleta dansa toata de curiozitate, in poza de la profil ce gume aveai? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adidas Postat Martie 7, 2013 Share Postat Martie 7, 2013 Orice guma e buna pentru FZ6, acum depinde de stilul tau de mers si cum vrei sa-l folosesti. Daca mergi mult pe autostrazi, prin Europa, alege unul mai tare ca si compound pentru spate impreuna cu ceva mai moale pentru fata, daca e pentru oras si iesiri ocazionale la mare, la munte poti alege Michelin 2CT fara probleme, nu ca sunt bune, sunt foarte bune. DOT-ul sa nu fie mai vechi de 2 ani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paul90 Postat Martie 7, 2013 Share Postat Martie 7, 2013 Eu acum am pe al meu combinatia Pilot road 2 spate cu pilot power 2ct pe fata,in 2012 am schimbat fata inainte avand pirelli dragon supercorsa. cu vechea confiiguratie o singura data era sa pierd si fata si spatele asta la mers agresiv, si atunci am si zis ca ma adun de pe jos,da am reusit sa ridic motoru la timp. in rest cu pr2 si pp2ct am mers si pe furtuna fara nici macar o problema, pt mers cat de cat normal e buna combinatia asta,se poate merge si mai agresiv. Am un prieten cu V-strom de 1000 si crede-ma ca nu conteaza ce cauciucuri e incaltata motocicleta da tot merge ffff agresiv,intr-un timp avea enduro-touring fata si touring spate si nu avea nici o problema Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Martie 7, 2013 Share Postat Martie 7, 2013 http://www.michelinmotorcycle.com/pubs/fitment2012.pdf Uitati-va in pdf-ul celor de la Michelin, explica exact componenta cauciucurilor, recomandarile unde si cum se folosesc. Pagina 5/56 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fatal Fury Postat Martie 7, 2013 Share Postat Martie 7, 2013 de curiozitate, in poza de la profil ce gume aveai? Quali 2 fara probleme sau surprize neplacute Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kamikazee Postat Martie 7, 2013 Share Postat Martie 7, 2013 Mai mult decat atat si dupa ce se fac slick-uri luam brisca si le taiem alte creste, ca Anthony Hopkins World's fastest Indian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.